Veneilettekö?

Kiltti mies.

Ostin kesällä veneen ja olen veneillyt ahkerasti joka viikko.Tänäkin aamuna kävin veneilees ja kalassa. Sain 11 siikaa verkoilla. Oon ihan koukussa veneilyyn mutta ei voi joka päivä mennä kun tuulee ja veneeni ei ole mikään iso, 5 heppane moottori vain mutta kyllä sillä kalaan pääsee. Bensakin maksaa mutta myyn siiat mun äidfn veljen perheelle joten saan bernsarahaa siitä ja itse pidän pari siikaa.

7

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalastus on kyllä mukavaa ja mieli lepää mukavasti vesillä. Itselläni ei ole omaa venettä mutta kalaan on päästävä joka kesä :)

    • erakko

      Joo, omistan veneen ja kalastankin harrastuksen vuoksi. Joku kesä soutelin oikein kuntoa ylläpitääkseni, mutta nyt pelkkä soutelu keskellä järvenselkää tuntuu vähän tylsältä. Järvi - sen äärellä elämän asuneena - ei enään vetoa sillä lailla kuin joskus nuorempana.

      Muikkuverkkoja on mukava kokea kesällä varhain aamulla kun muut vielä pääosin ovat levolla. Möisin itsekin kalaa, mutta nykyisin laki panee kovat vaatimukset kaikelle elintarvikekaupalle. Toisaalta pienessä kylässä kateuskin vaivaa. Täällä päin on pari kolme ammatikseen kalastavaa ja minun uskallukseni ei riitä lähteä viemään heiltä leipää suusta. Kalan kauppaaminen isommassa kylässä kuten kaupungeissa tuntus näin äkkiseltään ajatellen helpommalta, vai kuinka? Veneily on ihan jees noin yleensä - mitäs sanotte kala-eemelistä: http://51.fi/MN ?

      • Kiltti mies.

        Kyllä meikä on kaupunki ihminen. Joskus olis mukava tollaseen erämaahan mennä parik päiväksi mut ei sitä jaksais kuukausia. Ammatikseen kalastavankin pitäis aina saada saalista kun bensat ja kuluja on. Itsellä ei nyt isoja kuluja ole kun pieni vene.


      • kaks tyyliä

        Torilla onnistuis tai jos tietää yksityiset et ketkä ostaa.


    • Kiltti mies.

      Jos maanantain menis taas heittää siika verkot vesille ja heittäis uistinta samalla, jos on siis hyvä ilma. Kovalla tuulella ei voi mennä kun meikäl on niin pieni vene kuitenkin. Kyllä tääl raumalla on hyvät kala mestat et lääniä riittää

      • erakko

        Järvellä tykkään mennä kalaan ihan Linkolan malliin soutamalla, alle kilometrin matka syvänteelle missä muikut viihtyvät. Olikohan Raumalta kotoisin Tapio Koivukari? Hänen saaristolaistrilogiastaan tykkäsin kovasti vaikka vähän murre teki hankaluuksia. Ilkka Pitkälahti on kirjoittanut Soutaja-nimisen kirjan joka löytyy omastakin kirjahyllystä. Ja nyt vastikään ostin Juha Hurmeen uusimman kirjan "Nyljetyt ajatukset"- jossa Juha (tosin eri nimellä) kaverinsa kanssa soutavat Kustavista Hailuotoon ja pohtivat siinä sivussa elämän menoa. Kirja on vielä korkkaamatta ja odottaa pitkiä talven iltoja. Linkolahan teki aikanaan myös hurjia souturetkiä, monesti vaimonsa kanssa. Mitens verkkokalastus onniistuu merellä? Itse pyydän muikkuja pinnasta.


      • erakko
        erakko kirjoitti:

        Järvellä tykkään mennä kalaan ihan Linkolan malliin soutamalla, alle kilometrin matka syvänteelle missä muikut viihtyvät. Olikohan Raumalta kotoisin Tapio Koivukari? Hänen saaristolaistrilogiastaan tykkäsin kovasti vaikka vähän murre teki hankaluuksia. Ilkka Pitkälahti on kirjoittanut Soutaja-nimisen kirjan joka löytyy omastakin kirjahyllystä. Ja nyt vastikään ostin Juha Hurmeen uusimman kirjan "Nyljetyt ajatukset"- jossa Juha (tosin eri nimellä) kaverinsa kanssa soutavat Kustavista Hailuotoon ja pohtivat siinä sivussa elämän menoa. Kirja on vielä korkkaamatta ja odottaa pitkiä talven iltoja. Linkolahan teki aikanaan myös hurjia souturetkiä, monesti vaimonsa kanssa. Mitens verkkokalastus onniistuu merellä? Itse pyydän muikkuja pinnasta.

        Merellä aikamoinen aallokko! katselin Eivorin nettikamerasta myskyä (http://urly.fi/iks ).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe