masentuneita on aktivoitava

ratkaisu ongelmaan

Masennus eli syrjäytyminen on vakava ongelma suomessa ja siihen on puututtava. Yhä useampi ihminen suomessa masentuu ja pian se voi räjähtää käsiin ellemme toimi nopeasti. Ratkaisuna tähän ongelmaan on vastikkeellinen sosiaaliturva. Kaikki masentuneet on laitettava kuntouttavaan työtoimintaan, työkokeiluun, kurseille tai ynnämuuhun aktivointi toimenpiteeseen. Työ parasta lääkettä masennukseen ja masennus vain pahenee entisestään, jos annetaan masentuneiden jäädä yksin kotiinsa makaaman.

43

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oy82

      Pistän jokaista veitsellä jotka pakottaa mut takasin töihin, josta masennust tuli. Ei tule tapahtumaan, turha viesti.

      • 9+16

        Ei ketään olla pakottamassa töihin, mutta älä ruinaa sitten yhteiskunnalta rahaa.


      • oy82
        9+16 kirjoitti:

        Ei ketään olla pakottamassa töihin, mutta älä ruinaa sitten yhteiskunnalta rahaa.

        Sekään ei tule muuttumaan. Elä käskytä minua vaan keksi keino auttaa. Työhön pakottaminen ei auta. Turhaan käskytät ja pakotat sieltä ruudun takaa. Ei mikään tule muuttumaan. Ainoa asia minkä pitää muuttua on avun saanti.


      • PePeP
        9+16 kirjoitti:

        Ei ketään olla pakottamassa töihin, mutta älä ruinaa sitten yhteiskunnalta rahaa.

        Persulaista logiikkaa. vrt. Kyllä me välitetään myös muissa maissa asuvista ihmisistä, mutta me ei vain haluta auttaa niitä.


      • vanha.keino
        oy82 kirjoitti:

        Sekään ei tule muuttumaan. Elä käskytä minua vaan keksi keino auttaa. Työhön pakottaminen ei auta. Turhaan käskytät ja pakotat sieltä ruudun takaa. Ei mikään tule muuttumaan. Ainoa asia minkä pitää muuttua on avun saanti.

        Apusi on lähin rautakauppa, sieltä saat narua ja metsässä on oksaisia puita.
        Joten voit lopettaa valituksen.


      • jekjrtelr83
        oy82 kirjoitti:

        Sekään ei tule muuttumaan. Elä käskytä minua vaan keksi keino auttaa. Työhön pakottaminen ei auta. Turhaan käskytät ja pakotat sieltä ruudun takaa. Ei mikään tule muuttumaan. Ainoa asia minkä pitää muuttua on avun saanti.

        Joo siis kyllähän se töihin meno tulis olla sellasta että sinne haluaa, eikä sillee että voi hemmetti taas pitää lähteä, mutta taitaa olla aika monella se tilanne että sinne raahaudutaan pakosta.


    • Aku Ankka

      Taas uus avaus idiootilta. Taidat kuvitella, että olet joku psykiatri.

      Mitä sää jauhopää tänne tuut sekoilee? Ja mitä vittua yleensä sulle kuuluu masennus on. Ehdotan, että luet asioita ennen kun tuut tänne vittuileen.

      Myös se ei ole sinun asia, jos joku on niin masentunut että ei kykene olemaan töissä.

      Tässä maassa on niin paljon terveitä työttömiä. Että jos nyt ensin saataisiin niille työpaikka.

      • ratkaisu ongelmaan

        Ei tässä nyt masentuneita heti olla pakottamassa töihin 5 kertaa viikossa 8 tunniksi. Kyllä masentunut ainakin kykenee 3 kertaa viikossa käymään kuntouttavassa työtoiminnassa. Siitä pikkuhiljaa, kun masentunut kuntoutuu niin voidaan lisätä työtunteja ja työpäiviä. Pitäisikö sinun mielestä masentunut jättää yksin vaan sitten kotiinsa syrjäytymään? Sekö muka auttaa masennukseen?


      • olehiljaa
        ratkaisu ongelmaan kirjoitti:

        Ei tässä nyt masentuneita heti olla pakottamassa töihin 5 kertaa viikossa 8 tunniksi. Kyllä masentunut ainakin kykenee 3 kertaa viikossa käymään kuntouttavassa työtoiminnassa. Siitä pikkuhiljaa, kun masentunut kuntoutuu niin voidaan lisätä työtunteja ja työpäiviä. Pitäisikö sinun mielestä masentunut jättää yksin vaan sitten kotiinsa syrjäytymään? Sekö muka auttaa masennukseen?

        Oletko sekasin? Mitä sinä toisten elämästä tiedät?


      • Kärpix
        ratkaisu ongelmaan kirjoitti:

        Ei tässä nyt masentuneita heti olla pakottamassa töihin 5 kertaa viikossa 8 tunniksi. Kyllä masentunut ainakin kykenee 3 kertaa viikossa käymään kuntouttavassa työtoiminnassa. Siitä pikkuhiljaa, kun masentunut kuntoutuu niin voidaan lisätä työtunteja ja työpäiviä. Pitäisikö sinun mielestä masentunut jättää yksin vaan sitten kotiinsa syrjäytymään? Sekö muka auttaa masennukseen?

        Puhut täyttä asiaa!! Vähintään kuntoututtavaan työtoimintaa edes muutamaksi viikoksi alkuun. Yhteiskunnan on järjestettävä töitä masentuneille. Työ nostaa masennuksesta ylös ja samalla masentuneet ikään kuin kustantavat työtä tekemällä oman hoitonsa. Näin sen pitää mennä.


    • Sinne päin

      Todella hyvä idea..Työ on parasta lääkettä.
      Työtä maksetaan palkka ja jos ei, niin kyseessä on ihmisoikeusrikkomus
      ja riisto. Todellinen kuntouttava toiminta eli toimintaterapia on jotain aivan muuta
      ja takulla halvempaa. Esim:laskuvarjo tai sukelluskurssi työttömille .

      Ratkaisusi on oikea, mutta metodisi yhtä viehettävä kun kaasukammio
      tai keskitysleiri.

      • ratkaisu ongelmaan

        Näistä aktivointi toimenpiteistä saa työmarkkinatukea ja 9e päiväkorvauksen. Sillä tulee jo ihan hyvin toimeen. Toki voidaan tehdä myös niin, että saat saman verran palkkaa mitä saisit tukena.


      • Sinne päin
        ratkaisu ongelmaan kirjoitti:

        Näistä aktivointi toimenpiteistä saa työmarkkinatukea ja 9e päiväkorvauksen. Sillä tulee jo ihan hyvin toimeen. Toki voidaan tehdä myös niin, että saat saman verran palkkaa mitä saisit tukena.

        Se siitä järjellisestä keskustelusta.


      • jhgiöet

        Arbeit macht frei, joopa joo, onneksi olen jo työkyvyttömyyseläkkeellä.


    • Kuntouttava työtoiminta ei todellakaan sovi kaikille. Sehän on yleensä jotain linnunpönttöjen veistämistä pajalla. Minä olen aina inhonnut kaikkea veistämistä ja askartelua ja ollut myös niissä todella huono. Toinen juttu, jota olen inhonnut aina, on pakkososiaalistaminen - en ole koskaan oikein sopeutunut ylhäältä-annettuun toimintaan tai sosiaaliseen ympäristöön.

      Joillekin se voi tietysti olla hyvinkin hyödyllistä. Siksi on tärkeintä säilyttää vapaaehtoisuus touhussa.

      • Sinne päin

        Se ei ole yksilöllistä pakottaminen ja käskyttäminen ei
        oikein istu suomalaiseen sielunmaisemaan, siksi olen ehdottanut
        mallia missä kuntouttava työvoimatoiminta muutettaisiin toimintaterapiaksi kuten esim:Ampumaradalla käymiseksi,keilaamiseksi,lefassa käymiseksi etc etc. Miksi tahansa mikä kiinnostaa ihmistä ja mihin hän on valmis osallistumaan vapaasta
        tahdostaan 9 € päiväkorvausta vastaan..Se on kuntouttamista.


      • Yks tyhmä

        Minä yritin viime talvena sitten jotain tuollaista pajatoimintaa. Hirveän väsyttävää oli jo se sopimusten aikaansaaminen eikä uskallustakaan meinannut oikein olla. Siinä ihmistä kyllä juoksutettiin monta kertaa, ei meinattu osata nimetä edes vastuuhenkilöä, odotettiin välillä kaikenmaailman olemattomia psykiatrin lausuntoja joita ei ollut edes tulossa. Niissä sopimuksissa meni varmasti kolme kuukautta, hirveä stressi kuntoutujalle. Sitten kun lopulta päästiin asiaan, niin todettiin, ettei täällä olekaan sulle mitään. Pajalla ei ollut enää ohjaajaa, uusia materiaaleja ei hankittu, kun ei ollut kävijöitä. Sanottiin vain että tee mitä tykkäät. Pajatoiminta oli siis täysin pysähtynyt. Kävin siellä kuitenkin viitisen viikkoa yhtenä päivänä viikossa, kunnes totesin, ettei tämä kuntouta. Yksin istuminen siellä pajalla vailla järkevää tekemistä. Ei minun kuntoutumiseni siellä ainakaan ketään kiinnostanut. Halua olisi ollut, kun kotona ollut jo monta vuotta. Voimat vain meni ja paha mieli ja pettymys jäi.

        Minä en ainakaan tiedä, miten tästä pitäisi kuntoutua. Turhauttaa turhan panttina oleminenkin.


      • gjjdgjd

        Mee klubitalolle(jos asut oikeissa kaupungissa, pikkukaupungeissa ei ole niin helppoa kuntoutua). Harrasta liikuntaa. Syö terveellisesti. Syö vitamiineja. Nuku riittävästi(uniongelmiin on omat apunsa). Osallistu mielenterveysseuran toimintaan. Käy ryhmäliikuntatunneilla. Ole sosiaalinen(jos kykenet). Hanki terapiaa. Ei oo mitään taikakonsteja. Kuntoutuminen koostuu monista asioista. Tee mielekkäitä asioita(esim. kitaran soitto). Osallistu bändikouluun. Etsi asiat joista pidät. Muista rentoutua joka päivä(yleensä illalla hyvä). Etsi vertaistukea. Hanki sähköpostikaveri. Opettele elämään hetkessä(nauttimaan pienistä asioista). Jos sul on ressiä tee töitä päästäksesi eroon siitä. Tee työtä itsesi kanssa. Ja muista antaa itsellesi aikaa. Ei nää asiat muutamassa kuukaudessa ratkee. Itse taistelen 4 vuotta(ymmärsin vikana 4 vuotta sitten). Ja periks en anna.


      • 657659765974
        gjjdgjd kirjoitti:

        Mee klubitalolle(jos asut oikeissa kaupungissa, pikkukaupungeissa ei ole niin helppoa kuntoutua). Harrasta liikuntaa. Syö terveellisesti. Syö vitamiineja. Nuku riittävästi(uniongelmiin on omat apunsa). Osallistu mielenterveysseuran toimintaan. Käy ryhmäliikuntatunneilla. Ole sosiaalinen(jos kykenet). Hanki terapiaa. Ei oo mitään taikakonsteja. Kuntoutuminen koostuu monista asioista. Tee mielekkäitä asioita(esim. kitaran soitto). Osallistu bändikouluun. Etsi asiat joista pidät. Muista rentoutua joka päivä(yleensä illalla hyvä). Etsi vertaistukea. Hanki sähköpostikaveri. Opettele elämään hetkessä(nauttimaan pienistä asioista). Jos sul on ressiä tee töitä päästäksesi eroon siitä. Tee työtä itsesi kanssa. Ja muista antaa itsellesi aikaa. Ei nää asiat muutamassa kuukaudessa ratkee. Itse taistelen 4 vuotta(ymmärsin vikana 4 vuotta sitten). Ja periks en anna.

        Tässä on tosi monia hyviä juttuja, mut moniin noista asioista tulee ainakin itellä esteeks raha.


    • teen tärkeää

      Mitähän itse teet ja kuinka paljon sulle siitä maksetaankaan?Maailmassa on niin paljon epäoikeudenmukaista
      ettei uskokaan.Työstä oikea palkka ja työpajat on keskustelukerhoja
      ainoa tuotto pajan pomolla muilla työttömyyskorvaus.Itse käyn auttelemassa itseä sairaampaa tuttua ja se on järkevämpää kuin
      turhan linnunpöntön kasaaminen pajalla,minkä kukavain voi kasata
      kotonakin jos huvittaa.

    • groigoiteiop

      Kannatan vastikkeellista rahaa työttömille ja sairaille.
      Siis sellaisille sairaille, jotka kykenevät töihin.
      Tämä karsisi pois systeemin hyväksikäyttäjät, jotka saavat tukia ja ovat esim pimeänä töissä.

      Osoitettua työtä tehden henkilöllä olisi oikeus työpaikkaruokailuun, bussikorttiin ja työttömyys- tai sairasrahaan.

      Työ voisi olla esim lumen luontia, graffitien poistoa, roskien keräystä, rikkaruohojen poistoa, puistojen hoitoa jne.

      • Aku Ankka

        Joo no tosta olen osittain samaa mieltä. työttömille ja lievemmin masentuntuneille ym. olis kyllä hyvä että pääsis ihan vapaaehtoisesti kokeileen työntekoa esim. se 4 tuntia/vrk 2-3 kertaa viikossa alkuun. jos tuntuis että jaksais hyvin, niin pikkuhiljaa lisättäisiin työtä.

        Mutta kyllä toi nykynen kelan/sossun tuet pitää jokaisen työttömän tai sairaan saada. Koska ne on jo niin pienet, että ilman niitä ei pärjää. Hyvä jos edes niillä.

        Eli mielestäni ketään masentunutta ym. ei pidä pakottaa töihin. mutta antaa siihen mahdollisuus.

        Vaikka 100-200e/kk lisää tukiin. sen mukaan paljonko on töissä ja mitä tekee. Päälle sitten vielä se bussikortti ja ruokailu.

        Eli mitään pakottamista, vaan mahdollisuus.


      • Sinne päin

        Se palkka kultaseni se palkka.
        Ei ole vastikeellista tuottaa ilmaiseksi 9 € korvauksella
        työtä josta muuten maksettaisiin huonoimillaankin 50 € päivä.


    • Paras ratkaisu;

      - lopetetaan kotiiin ruokkiminen, ehdottomasti.
      Routa porsaan kotio ajaa, sanottiin aikoinaan ja se pätee vieläkin. Ja niille muutamalle joille ei päde, so what ?

      • 12i1

        Ei tule tapahtumaan, siinäs kun toivot, sadisti.


      • Aku Ankka

        Tunge sää mikki hiiri pesäpallo maila perseesees ja vedä ittes jojoon! Sun ruokkiminen tässä pitäis lopettaa!


      • Teidän jälkeenne
        Aku Ankka kirjoitti:

        Tunge sää mikki hiiri pesäpallo maila perseesees ja vedä ittes jojoon! Sun ruokkiminen tässä pitäis lopettaa!

        arvoisa paskaloinen, joohan :))


      • Paras ratkaisu2

        Hyvä keino, Ruuat pois niin työ halut tulee ihan varmasti.
        Jos ei auta niin hautaustoimisto rikastuu.
        Kumpikin hyvä.


      • Trollinvihaaja
        Paras ratkaisu2 kirjoitti:

        Hyvä keino, Ruuat pois niin työ halut tulee ihan varmasti.
        Jos ei auta niin hautaustoimisto rikastuu.
        Kumpikin hyvä.

        Ja mitä vittua säkin vitun paskapää siinä selität, mä kun en suostukkaan alistumaan minkään sadistien mielivaltaan että meneekö se sun luupäähäs!?


    • jussipaita64

      Taas joku sai orkut tästäkin ketjusta... oikeen emäorkut.

    • Latvainvalidi

      Mihin aktivoidaan? Minulta ainakin se paska työeläkeyhtiö koko ajan yrittänyt estää aktivoitumisen. Kahteen kertaa hylättiin ammatillinen kuntoutus ja joka välissä on luukutettu.

      Pitäiskö minun jolla on kaksi akateemista tutkintoa mennä pakkaamaan kuminauhoja tai kaivamaan ojaa?

      "Vastikkeelinen sosiaalituva" ei ole mitään muuta kuin orjatyöpuuhastelua. Se työllistää vain valvojia... Idiotismia. Siirrytään mieluummin perustulojärjestelmään, niin ihmiset vapautuvat tekemään oikeasti jotain järkevää.

      Nyt olen tk-eläkkeellä ja eläke on puoli vuotta lepäämässä ja kokeilen työntekoa. Kokonaan pois tk-eläkkeellä en uskalla lähteä, koska paska työeläkeyhtiö ei taatusti päästä takaisin vaikka olisin kuinka huonossa kunnossa. Alun perinkin hylkäsivät kuntoutustuen ja eläkkeen, jonka valituksien kautta sain. Sen verran paljon on firmaa rumbauttanut... saavat nyt sitten pitää minut asiakkaana, koska niin kovasti halusivat minua nöyryyttää ja laittaa huonoon kuntoon.

      Ehtii saada jotain eläkettäkin tässä viiskymppisenä, koska kymmenen vuoden päästä ei eläkkeitä ole....sitten vois mennä kuusvitosena vaikka Kiinaan riisipellolle töihin...

    • kauheaa

      Työ ei todellakaan voi olla paras lääke joka ikiselle masentuneelle ihmiselle. Onpa yleistys. Omalla kohdalla koko ajatuskin ahdistaa ja jos et tarkoita pakottamista työhön ja noihin muihin mitä ehdotit, miten sitten ajattelit saada masentuneet töihin? Toisin sanoen sinulla ei ole minkäänlaista ratkaisua mihinkään.

    • läpeensä laho

      Mä lähden erittäin mielelläni sellaiseen työpaikkaan töihin, missä on apn
      kaltaisia henkilöitä töissä.

      Ensi töikseni etsin keinon, millä vapaudun heidän erinomaisesta
      seurastaan lopullisesti niin, et mä vaan jään jäljelle sinne.
      Samalla kaikki muutkin vapautuvat heidän erinomaisuudestaan loppuiäksi.
      Olen muuten erittäin hyvä nikkaroimaan sellaisia konsteja.

      Että joo, kyllä se vaan mulle passaa. Apn kaltaiset henkilöt ei vaan tule
      sitä kovin kauaa näkemään siitä eteenpäin.

    • Vertaistuki on parasta lääkettä, ei vastikkeellinen sosiaaliturva. Oikeassa olet siinä että masentunutta täytyy aktivoida.

    • JormaSterling

      toihin pakottaminen johtais monen kohdalla hullujen huoneelle, jossa pää pumpattais täyteen aineita ja siinähän se loppuelämä menee kivasti puolikoomassa osastolla haahuillessa(ei oo halpaa sekään yhteiskunnalla, jossa tarkoituksena on pitää yhdessä huolta kaikista).

    • Siperiankutsu

      Masentuneisuus on peitenimi laiskuudelle. Laiskat pitää laittaa työleirille.

    • älätrolllaaaaa

      mielenterveyteen liittyy niin monenlaisia eri juttuja etten laittaisi pelkästään masennusta loisimista sen piikkiin. aloittajalla ei ole selväsitkkään minkäänlaista käsitystä millaisia asioita liittyy mielenterveyteen ja kaikkiin diagnooseihin. asiat eivät ole noin yksinkertaisia mitä aloittaja kuvittelee, koska tällä ei ole omakohtaista kokemusta asioista. ensinnäkin kukaan ei palkkaa ihmistä töihin jos olet ollut monta vuotta eläkkeellä mielenterveysongelmien vuoksi ja sulla on diagnoosina, vaikka skitsofrenia vai ottaisitko aloittaja sellaisen töihin? on olemassa myös monenlaisia muita diagnooseja joita en tähän laita, koska aloittajalla ei ole mitään käsitystä mistä kirjoittaa eli haluaa vaan olla trolli.

    • 2-2.2

      Voisin masentuneena tehdä jotakin antisosiaalista työtä. Töihin pitäisi voida mennä laittautumatta ja sosiaalisuss vaatimuksen pitäisi olla minimissään. Täyttä viikkoa en pystyisi tekemään.

      Oman kokemuksen pohjalta masennusta ovat pahentaneet työpaikalla pakollinen sosiaalisuus. Se on ollut raskas taakka, koska ei ole jaksanut olla sosiaalinen pahimmassa vaiheessa. Lopputuloksena on sitten ollut työpaikkakiusaamisen kaltaista syrjintää, koska muut eivät ole tienneet masennuksesta ja ovat kuvitelleet ties mitä pienessä mielessään.

      Masennus on yksilöllistä ja niin pitäisi olla hoidonkin... Siien on vielä pitkä matka.

      Ja mitä tulee masennuksen rahoittamiseen. Olen tehnyt sen ihan itse omasta pussistani.

      • 12341

        Joo siis antisosiaalinen työ, jonne vois mennä meikkaamatta rennoissa vaatteissa. Voisin kyllä tehä masentuneena sellasta!


    • Latvainvalidi

      Ei kai se ole ratkaisu, että laitetaan "pakkotöihin" – monet sosiaalialan asiantuntijatkin ihmettelevät, mitä siinä oikein kuntouteutetaan, kun laitetaan ihmisiä "kuntouttavaan" työtoimintaan toimeentulon menettämisen uhalla.... protestanttista työnetiikkaa?

      Minulla on kokemusta siitä, kun olin työkokeilussa tutussa paikassa puolikuntoisena. Siitä oli seurauksena hirveä ahdistus. Kävin vessassa itkeskelemässä. Ja huom! itse halusin sinne. Jos joku olisi pakottanut, niin olisin pelkästään siitä pakottamisesta ahdistusnut niin pahasti, etten olisi pystynyt mihinkään menemään.

      Sinä kokoomuspersusosiopaattitrolli. Ottaisitko itse latvavammaisen firmaasi ( jos sinulla sellainen olisi) ntöihin??

      Kun olisi kunnon hoitoa, eikä pelkkää keskushermostolääketuputusta ja huonoa kohtelua, niin ihmiset voisivat toipua-

    • ruikkulainen

      Masennus on vakava sairaus joka koskee myös työssä käyvää. Syrjäytyminen on vain poliittinen termi jossa sitä käyttävä uskottelee olevansa hyvän asialla. Työtön on syrjässä vain työstä ja ehkä suurista rahoista. Tämä maa on ollut yks tollolandia ainakin noin 15 vuotta eli sen ajan kun Kokoomus ja SDP ovat kulkeneet käsikynkkää.

    • huomiohuomio

      Masennus ei ole sairaus kuin kielikuvallisesti samalla tavalla kuin rakkaus ei ole sairaus kuin korkeintaan kielikuvallisesti.

    • Anonyymi

      ei masennuntuneita työt kiinnosta. PLÄH!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe