Psykoosipiirteinen persoonallisuus, mitä se tarkoittaa?

Kylmät kädet

Mulle lyötiin tuollainen diagnoosi, kun murtauduin apteekkiin. Kuulemma melko pienet mahdollisuudet välttää skitsofrenia, kun diagnoosi saatu.

23

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    •  K 

      Mun elämä on täyttä Helvettiä, joten en usko, että on olemassa muukin, kuin tämä maanpäällinen helvetti.

      • Kylmät kädet

        Miten Raamatun kuvaama Helvetti voisi olla tätä pahempi? Jos puhutte tulesta, niin ainakin itselläni tajunta hämärtyy merkittävästi silloin, kun tunnen tuskaa.

        Ketä se kidutus palvelee? En ole edes tietoisessa tilassa.


      •  Kk
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Miten Raamatun kuvaama Helvetti voisi olla tätä pahempi? Jos puhutte tulesta, niin ainakin itselläni tajunta hämärtyy merkittävästi silloin, kun tunnen tuskaa.

        Ketä se kidutus palvelee? En ole edes tietoisessa tilassa.

        Vasemmasta kylkikaaresta kun joku rupeaa pukkaamaan luiden ja ihon läpi niin voimakkaasti, että se aiheuttaa kauhuntunteen, korkkaan Nobelanerin. Kaksi nobea kesyttää nuo demonit lähes välittömästi.


      • .............
         Kk kirjoitti:

        Vasemmasta kylkikaaresta kun joku rupeaa pukkaamaan luiden ja ihon läpi niin voimakkaasti, että se aiheuttaa kauhuntunteen, korkkaan Nobelanerin. Kaksi nobea kesyttää nuo demonit lähes välittömästi.

        Koeta lässyttää vähemmän demoneista ja muusta huuhaasta. Pysy kiinni todellisessa, oikeassa maailmassa äläkä vello omissa, sairaissa tulkinnoissasi. Tee jotain konkreettista ja ajattele vähemmän tyhjänpäiväisiä. Ja ota lääkkeesi äläkä kaljaa.


    • konseptit sekaisin

      Murtauduit apteekkiin ja sait skitsofrenia-diagnoosin? :D Jos murtautuu ruokakauppaan tarkoittaako se sitä, että on 'syömishäiriö'? Pitäisi kysyä joltain psykiatrilta. Psykiatria on epäloogisuuksien kehto.

      Itse kutsuisin murtautujaa esimerkiksi lainrikkojaksi ja siinä hetkessä rikolliseksi. Varkaus ei ole sairaus, varkaus on rikos.

      • Sekaisin mikä sekais

        Psyyken lääkkeet kuulemma panivat Kylmäkäden murtautumaan apteekkiin. Hän vastustaa lääkkeitä, joten ehkä hän ajatteli palauttaa lääkkeensä apteekkiin. XD

        Vai mitä hän meni apteekkiin tekemään - tuohon kaiken pahan alkuun ja juureen. Tarvitsiko hän laastareita vai hammasharjan? Olivatko rahat niin tiukassa...


      • aika outoo
        Sekaisin mikä sekais kirjoitti:

        Psyyken lääkkeet kuulemma panivat Kylmäkäden murtautumaan apteekkiin. Hän vastustaa lääkkeitä, joten ehkä hän ajatteli palauttaa lääkkeensä apteekkiin. XD

        Vai mitä hän meni apteekkiin tekemään - tuohon kaiken pahan alkuun ja juureen. Tarvitsiko hän laastareita vai hammasharjan? Olivatko rahat niin tiukassa...

        Outoa käytöstä.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykoosipiirteinen_persoonallisuus


      • Kylmät kädet

        En varastanut mitään, jäin vain istuskelemaan tiloihin. Tummanvihreällä autolla tulleet tyypit olivat joku erikoisryhmä, ei tavallisia poliiseja. Tiedän tavalliset sinivuokot.

        Ne ei uskonut, että suoritin sisääntulon yksin, mutta se on totuus.


      • .......
        Kylmät kädet kirjoitti:

        En varastanut mitään, jäin vain istuskelemaan tiloihin. Tummanvihreällä autolla tulleet tyypit olivat joku erikoisryhmä, ei tavallisia poliiseja. Tiedän tavalliset sinivuokot.

        Ne ei uskonut, että suoritin sisääntulon yksin, mutta se on totuus.

        Tosi outoa käytöstä. Toivottavasti olet oppinut hillitsemään itsesi etkä käyttäydy mielettömällä tavalla enää.


      •  K 

    • gteff6u

      Nappailkaa vaan niitä diapameja ja mielialalääkkeitä sekaisin. Juokaa paljon kahvia ja syökää karkkia ja sokeria. Valkoisista jauhoista tehdyt pizzat ja pullat mukaan tähän coctailiin, niin johan alkaa tapahtua... saadaan psykiatrian uhreja lisää...

      • Pullavalas

        Psykiatria todellakin syöttää ihmisille liikaa pullaa.


      • gteff6u
        Pullavalas kirjoitti:

        Psykiatria todellakin syöttää ihmisille liikaa pullaa.

        Ei syötä, mutta ne lääkkeet tuossa cocktailissa on lopullinen niitti...


      • Aku Ankka

        Itse-asiassa tuo on osittain totta. Nimittäin yhteen aikaan olin pitkän aikaa pirteempi, kun nyt. silloin olin atkinsin dieetillä. Eli max 20g hiilihydraattia päivässä, ja nekin kasviksista. Rasvaa ja proteiinia niin paljonkun halusi. Ensin särki päätä ja vähän heitti päästä. jokusen päivän.

        Tämän jälkeen olo piristyi reilusti. hain apteekista jotain tikkuja millä pystyi katsomaan virtsasta, onko ketoosissa, ja olinhan minä.

        Ainoa kohta mistä olen täysin erimieltä on toi lääkehomma. pameja ja mielialalääkkeitä käytetään aika normaalisti sekaisin. kuten itsellänikin, mutta mahdollisimman vähän mielellään.

        Sitä ennen mulle meinas yksi lääkäri määrätä diabetekseen lääkettä, en ottanut.
        siinä kun reilu ½ vuotta olli tolla dieetillä, niin painoa lähti 15kg ja sokeriarvot normalisoitu. enkä edes harrastatun mitään liikuntaa paitsi töissä. Ja nälkä ei ollut.

        Eli kyllä voi sanoa, että liika hiilihydraatti on epäterveellistä ja väsyttää.tietysti. vaaleat leivät ovat vielä epäterveellisempiä, kun ruis, mutta molemmat silti huonoa ja ylimääräistä hiilihydraattia.

        Tossa yhdessä kirjassani sanotaan että joku 40-60g max 72g hiilareilla/vrk niin pitäisi rasvaa lähtee ja sokeri ym. muiden arvojen parantua.

        Oli siis paljon energisempi olo ja jakso hyvin. Vaikka silloinkin söin masennuslääkettä.

        No nyt kun näillä korvauksilla elelee, niin eipä sitä oikein pysty ruokavaliota noudattamaan. Se on ostettava mikä on halpaa, että saa mahan täyteen.


      • Nii-i...
        gteff6u kirjoitti:

        Ei syötä, mutta ne lääkkeet tuossa cocktailissa on lopullinen niitti...

        Kelle on, kelle ei. Ja riippuu varmaan sairaudesta ja lääkkeestäkin. Joskus virheellisestä tai puutteellisesta diagnoosista. Ei kaksisuuntaista mielialahäiriötä yleensä osata diagnosoida, jos ei ole ollut selvää "vauhtijaksoa". Sitten voidaan määrätä lääkitys potilaan sen hetken oireisiin eli yleensä syvään masennukseen. Lääkkeistä voi olla apua, mutta sitten voi lyödä yli ja mania tulee päälle. Se taas on yleensä positiivinen kokemus (ellei täysin sössi raha-asioitaan, ihmissuhteitaan tai aiheuta muuta vastaavaa katastrofia), ja voi jäädä huomaamatta.

        Sanon tämän bipo-potilaan kokemuksen syvällä rintaäänellä. Vasta jouduttuani sairaalaan sain oikean diagnoosin ja lääkityksen. Sairaalassa olin mielestäni täysin turhaan, koska en koskaan ollut voinut paremmin. Aloin järjestellä uudelleen mielestäni tehottoman sairaalan asioita paremmalle tolalle ja yritin saada potilaita järjestäytymään etujensa ajamiseksi.

        Turhaanhan lääkkeitä ei kannata syödä.


      • Kylmät kädet
        Aku Ankka kirjoitti:

        Itse-asiassa tuo on osittain totta. Nimittäin yhteen aikaan olin pitkän aikaa pirteempi, kun nyt. silloin olin atkinsin dieetillä. Eli max 20g hiilihydraattia päivässä, ja nekin kasviksista. Rasvaa ja proteiinia niin paljonkun halusi. Ensin särki päätä ja vähän heitti päästä. jokusen päivän.

        Tämän jälkeen olo piristyi reilusti. hain apteekista jotain tikkuja millä pystyi katsomaan virtsasta, onko ketoosissa, ja olinhan minä.

        Ainoa kohta mistä olen täysin erimieltä on toi lääkehomma. pameja ja mielialalääkkeitä käytetään aika normaalisti sekaisin. kuten itsellänikin, mutta mahdollisimman vähän mielellään.

        Sitä ennen mulle meinas yksi lääkäri määrätä diabetekseen lääkettä, en ottanut.
        siinä kun reilu ½ vuotta olli tolla dieetillä, niin painoa lähti 15kg ja sokeriarvot normalisoitu. enkä edes harrastatun mitään liikuntaa paitsi töissä. Ja nälkä ei ollut.

        Eli kyllä voi sanoa, että liika hiilihydraatti on epäterveellistä ja väsyttää.tietysti. vaaleat leivät ovat vielä epäterveellisempiä, kun ruis, mutta molemmat silti huonoa ja ylimääräistä hiilihydraattia.

        Tossa yhdessä kirjassani sanotaan että joku 40-60g max 72g hiilareilla/vrk niin pitäisi rasvaa lähtee ja sokeri ym. muiden arvojen parantua.

        Oli siis paljon energisempi olo ja jakso hyvin. Vaikka silloinkin söin masennuslääkettä.

        No nyt kun näillä korvauksilla elelee, niin eipä sitä oikein pysty ruokavaliota noudattamaan. Se on ostettava mikä on halpaa, että saa mahan täyteen.

        Älkää jumakauta menkö noihin muoti-ilmiöihin. Kaikki laihdutus-poppakonstit aiheuttavat nk. "jojo-efektin" joka on haitallista terveydelle ja tuhoaa lihaksistoa.

        Kukaan ei halua laihtua lihaksista? En tiedä ainuttakaan olentoa, joka haluaisi.


      • Ei muotia
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Älkää jumakauta menkö noihin muoti-ilmiöihin. Kaikki laihdutus-poppakonstit aiheuttavat nk. "jojo-efektin" joka on haitallista terveydelle ja tuhoaa lihaksistoa.

        Kukaan ei halua laihtua lihaksista? En tiedä ainuttakaan olentoa, joka haluaisi.

        Kyse ei ole laihdutuspoppakonstista, vaan pysyvästä ruokavalion muuttamisesta. Laihdutus ei ole välttämättä edes syy tälle muutokselle, mutta usein painonhallintakin helpottuu ja paino alkaa (hyvin hitaasti, mutta varmasti) laskea, kun hiilihydraatit minimoidaan.

        Leipä, peruna, pasta, riisi pois, tilalle vaikka tattaria, kvinoaa, linssejä.

        Proteiinin ei välttämättä tarvitse tulla lihasta tai eläinkunnan tuotteista; palkokasvit ovat hyviä ja halpoja.


      • 35-35
        Nii-i... kirjoitti:

        Kelle on, kelle ei. Ja riippuu varmaan sairaudesta ja lääkkeestäkin. Joskus virheellisestä tai puutteellisesta diagnoosista. Ei kaksisuuntaista mielialahäiriötä yleensä osata diagnosoida, jos ei ole ollut selvää "vauhtijaksoa". Sitten voidaan määrätä lääkitys potilaan sen hetken oireisiin eli yleensä syvään masennukseen. Lääkkeistä voi olla apua, mutta sitten voi lyödä yli ja mania tulee päälle. Se taas on yleensä positiivinen kokemus (ellei täysin sössi raha-asioitaan, ihmissuhteitaan tai aiheuta muuta vastaavaa katastrofia), ja voi jäädä huomaamatta.

        Sanon tämän bipo-potilaan kokemuksen syvällä rintaäänellä. Vasta jouduttuani sairaalaan sain oikean diagnoosin ja lääkityksen. Sairaalassa olin mielestäni täysin turhaan, koska en koskaan ollut voinut paremmin. Aloin järjestellä uudelleen mielestäni tehottoman sairaalan asioita paremmalle tolalle ja yritin saada potilaita järjestäytymään etujensa ajamiseksi.

        Turhaanhan lääkkeitä ei kannata syödä.

        Jouduit sairaalaan vauhtijaksosi aikana?

        Normi ihminen, joka joutuu suljetulle, voi myöskin haluta järjestää sairaalan asioita. Se ei todellakaan ole sellainen paikka, missä terve tai sairas virikkeitä kaipaava ihminen haluaisi olla. Ei askeettisissa oloissa kaikki parane.
        Vauhdikas bipo ehkä kaipaa sellaista, mutta ei välttämättä kaikki muut...

        Lääkkeiden perusteella ja niistä tullut vauhtijakso, ei oikeuta muuten ketään diagnosoimaan ihmistä bipoksi. Jotkut haluavat tehdä niin, mutta silloin diagnoosi on annettu väärin perustein.

        Ihmiset on kaikki erilaisia. On oikeasti sairaita ja on niitä, jotka tehdään enemmän sairaaksi hoidolla, mitä ovat koskaan olleet....


      • Kylmät kädet
        Nii-i... kirjoitti:

        Kelle on, kelle ei. Ja riippuu varmaan sairaudesta ja lääkkeestäkin. Joskus virheellisestä tai puutteellisesta diagnoosista. Ei kaksisuuntaista mielialahäiriötä yleensä osata diagnosoida, jos ei ole ollut selvää "vauhtijaksoa". Sitten voidaan määrätä lääkitys potilaan sen hetken oireisiin eli yleensä syvään masennukseen. Lääkkeistä voi olla apua, mutta sitten voi lyödä yli ja mania tulee päälle. Se taas on yleensä positiivinen kokemus (ellei täysin sössi raha-asioitaan, ihmissuhteitaan tai aiheuta muuta vastaavaa katastrofia), ja voi jäädä huomaamatta.

        Sanon tämän bipo-potilaan kokemuksen syvällä rintaäänellä. Vasta jouduttuani sairaalaan sain oikean diagnoosin ja lääkityksen. Sairaalassa olin mielestäni täysin turhaan, koska en koskaan ollut voinut paremmin. Aloin järjestellä uudelleen mielestäni tehottoman sairaalan asioita paremmalle tolalle ja yritin saada potilaita järjestäytymään etujensa ajamiseksi.

        Turhaanhan lääkkeitä ei kannata syödä.

        En haluaisi olla tyly, mutta kaksisuuntainen mielialahäiriö (bipo) on täyttä huuhaata. Tyypit vain vieroksuvat työntekoa.


      • Kylmät kädet
        Ei muotia kirjoitti:

        Kyse ei ole laihdutuspoppakonstista, vaan pysyvästä ruokavalion muuttamisesta. Laihdutus ei ole välttämättä edes syy tälle muutokselle, mutta usein painonhallintakin helpottuu ja paino alkaa (hyvin hitaasti, mutta varmasti) laskea, kun hiilihydraatit minimoidaan.

        Leipä, peruna, pasta, riisi pois, tilalle vaikka tattaria, kvinoaa, linssejä.

        Proteiinin ei välttämättä tarvitse tulla lihasta tai eläinkunnan tuotteista; palkokasvit ovat hyviä ja halpoja.

        Keep it simple. Ainoa toimiva liikakilojen karsija on totaalinen asennemuutos. Opit jopa nauttimaan siitä näläntunteesta, joka on aina läsnä. Pudotin vuonna 1999-2002 painoni 54 kiloon. Olen täysikasvuinen mies. Nälkä hallitsi elämääni, olin virallisesti anorektikko.

        Yllättäen alkoi tulla euforisia olotiloja, kun pistin nälissäni nukkumaan.


      • Kylmät kädet
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Keep it simple. Ainoa toimiva liikakilojen karsija on totaalinen asennemuutos. Opit jopa nauttimaan siitä näläntunteesta, joka on aina läsnä. Pudotin vuonna 1999-2002 painoni 54 kiloon. Olen täysikasvuinen mies. Nälkä hallitsi elämääni, olin virallisesti anorektikko.

        Yllättäen alkoi tulla euforisia olotiloja, kun pistin nälissäni nukkumaan.

        Purskahdin itkuun, kun kerran kirkkaassa valossa, peilin edessä nostin käteni ilmaan. Näkymä oli luuranko, jonka päälle pingotettu nahkaa.


      • Nii-i..
        35-35 kirjoitti:

        Jouduit sairaalaan vauhtijaksosi aikana?

        Normi ihminen, joka joutuu suljetulle, voi myöskin haluta järjestää sairaalan asioita. Se ei todellakaan ole sellainen paikka, missä terve tai sairas virikkeitä kaipaava ihminen haluaisi olla. Ei askeettisissa oloissa kaikki parane.
        Vauhdikas bipo ehkä kaipaa sellaista, mutta ei välttämättä kaikki muut...

        Lääkkeiden perusteella ja niistä tullut vauhtijakso, ei oikeuta muuten ketään diagnosoimaan ihmistä bipoksi. Jotkut haluavat tehdä niin, mutta silloin diagnoosi on annettu väärin perustein.

        Ihmiset on kaikki erilaisia. On oikeasti sairaita ja on niitä, jotka tehdään enemmän sairaaksi hoidolla, mitä ovat koskaan olleet....

        Voi kiitos, guru. Vien nämä tiedot osaston kansliaan.


      • Nii-i...
        Kylmät kädet kirjoitti:

        En haluaisi olla tyly, mutta kaksisuuntainen mielialahäiriö (bipo) on täyttä huuhaata. Tyypit vain vieroksuvat työntekoa.

        Et ole tyly, vaan typerä. Mutta eipä ole ensimmäinen kerta, kun olet lausahtanut moisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe