Helposti talviaikaan

Nukuttaako?

Edellisviikon menin joka ilta 10 min normaalia myyöhemmin nukkumaan, tänään sitten nukuin univelkatunnin pois.

Miten sinulla rytmi siirtyy ja kumpi aika sopii kehollesi sekä mielellesi paremmin?

Itse olen ehdottomasti kesäaika ihminen.

16

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nukkuminen ei ole pitkään aikaan itsestäänselvyys mulle, se on enemmän lahja :) Stressaan ihan liikaa, pieniäkin juttuja. Kävin joku aika sitten aivoluennossa, siellä sanottiin että aivot toimivat fysiologisesti samalla tavalla kuin 80.000 vuotta sitten, ja silloin nukkuminen oli vaarallista. Aika hauska selitys sille että on niin paljon uni-häiriöllisiä.

      Näin ollen tämä syksyyn siirtyminen on aina aikas hienoa. Tunti ylimääräistä tyynyilyä! Ihanaa. Kesään siirtyminen taas menee joskus kuin itsestään, kun ei siis nukuta. Pitää ruveta jännäilemään jotain niin homma on hoidettu :))

      Niin kauan kuin on kesä-aikaa, ehtii iltaisin syksyisinkin paljon enemmän ulkona, kun on pidempään valoisaa. Toisaalta nyt talvi-aikana on kivempi herätä hämärään kuin pimeään. Mieluiten kuitenkin varmaan näkisin että olisi yksi aika, se meidän normi talviaika. Vaan enpä tiedä onko tästä mitään haittaakaan mulle.

      • Nukuttaako?

        Välillä joudun työmatkoillani yöpymään kaupungeissa, silloin jää unet vähäisiksi, nukun levottomasti ja heräilen usein. Kotona hiljaisuudessa nukun hyvin, aika tarkalleen 8 tuntia yössä.


    • jmoppa

      Asetin kaksi kelloa aikaan ja unohdan koko jutun puoleksi vuodeksi.
      Tunti sinne tai tänne ei vaikuta mitenkään.

      • Nukuttaako?

        Meillä on töissä tarkka pomo, sille vaikuttaa jo muutama minuutti jos myöhästyy.


      • jmoppa
        Nukuttaako? kirjoitti:

        Meillä on töissä tarkka pomo, sille vaikuttaa jo muutama minuutti jos myöhästyy.

        Ei kiinnosta mikä pomoon vaikuttaa;) Ei onneksi tarvinnut mennä sunnuntaina töihin.

        Se että tuosta tunnista saa ongelman, on ihan pelleilyä.
        Ihmiset matkailee maailman ääriin, aikaero saattaa olla useita tunteja, eikä tunnu missään. Oli ihan kiva reissu;)


    • vaka vanha

      En ymmärrä että mitä tolla metodilla voi saavuttaa, mutta se ei ole ihme sillä heräsin vasta vajaa tunti sitten.

      • Nukuttaako?

        Saavuttaa sen, ettei tarvitse kelloa herättämään ja silti ehtii ajoissa töihin.


      • vaka vanha
        Nukuttaako? kirjoitti:

        Saavuttaa sen, ettei tarvitse kelloa herättämään ja silti ehtii ajoissa töihin.

        Onko muka semmoisia ihmisiä olemassa?


    • ???

      Muuten sama, mutta huomasin kun vatsa huuteli ruokaa "väärään" kellonaikaan.
      Pitäisi saada muonaa samaan aikaan kuin eilenkin.

      • sisäinen kello tikittää

        Voi kun pääsisi jo eläkkeelle niin voisi elää sisäisen kellonsa mukaan.


      • Nukuttaako?

        Parin ruokailun ajan kun antaa murista taipumatta sen tahtoon niin varmasti silläkin rytmi siirtyy,


      • Nukuttaako?
        sisäinen kello tikittää kirjoitti:

        Voi kun pääsisi jo eläkkeelle niin voisi elää sisäisen kellonsa mukaan.

        Niin, paitsi sitten tarvitsee rampata kaikissa kerhoissa, lääkäreissä, laboratorioissa ym, siihenkin taas tarvitaan kelloa.


    • Onneksi tuo ei vaikuttanut minuun mitenkään. Olen ollut työmatkalla jo kuukauden ja tulen jouluna ehkä käymään kotona ja täällä kohdemaassani ei kelloa siirretty.

      • Nukuttaako?

        Muista kuitenkin tulla ajoissa ennen joulupukkia, ettet jää ilman lahjoja.


    • Järjetöntä tämä kellojen siirtely.
      Normaaliaika on minulle parempi..
      Ei minu ole tullut mieleen treenata, onko tuo tunti missä tahansa.
      Sen verran laiska oon noissa kellojen siirtelyissä, että saattaa olla joulu, ennen kun kaikki on siirretty.
      Sitten pari kuukautta, niin sama tuhraaminen.

      • Nukuttaako?

        Järjetöntä se omasta mielestänikin on, aina saisi olla kesäaika, niin ja kesä kanssa. Vielä on auton kello siirtämättä, tarvinnee joku päivä katsoa neuvo ohjekirjasesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe