"Rasismin lietsonta tuotti lisää rasismia" -aloitus on siirretty

Mover

159

160

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomi suomalaisille

      viittiks perustella,muukalaisten maahantuonti etenkin somalien on ns.rasismin aiheuttaja.
      niinettä rasismi ja maahanmuutto on oikeestaan yks sama jos ongelmista on kyse......selkiskö

      • Minä oon sen sinulle perustellut v-i-i-m-e-k-s-i- -e-i-l-e-n.

        Avaa korvasi ja silmäsi ja vastaa välillä keskusteluun äläkä huutele kuin laiva sumussa.


      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        Minä oon sen sinulle perustellut v-i-i-m-e-k-s-i- -e-i-l-e-n.

        Avaa korvasi ja silmäsi ja vastaa välillä keskusteluun äläkä huutele kuin laiva sumussa.

        tänks mower ny meikä-manne on ylennetty rasistista laivuriksi.
        muuten, olen asunut ja tehnyt duunia ulkomailla suurinpiirtein puolet elämästäni,niinettä arvaa aukeniko silmät ja korvat.


      • suomi suomalaisille kirjoitti:

        tänks mower ny meikä-manne on ylennetty rasistista laivuriksi.
        muuten, olen asunut ja tehnyt duunia ulkomailla suurinpiirtein puolet elämästäni,niinettä arvaa aukeniko silmät ja korvat.

        Sinun olisi kannattanut jäädä nojatuolimatkailemaan kirjan kanssa niin olisit maailmasta paljon tietoisempi(!)


      • mitä ihmettä?
        Mover kirjoitti:

        Sinun olisi kannattanut jäädä nojatuolimatkailemaan kirjan kanssa niin olisit maailmasta paljon tietoisempi(!)

        Eikö omakohtaiset kokemukset enää vähennäkään ennakkoluuloja?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Sinun olisi kannattanut jäädä nojatuolimatkailemaan kirjan kanssa niin olisit maailmasta paljon tietoisempi(!)

        On sulla otsaa. Luotsinnatsatko sinusta tekivät kaikkitietävän vai onko tuo synnynnäistä?


      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        Sinun olisi kannattanut jäädä nojatuolimatkailemaan kirjan kanssa niin olisit maailmasta paljon tietoisempi(!)

        nojatuolimatkailua tein viisvuotiaasta alkaen myöhäiseen teini ikään jonkajälkeen kävin tarkistemassa kirjatiedot käytännössä.
        onmuuten huomattava ero kokemuksen ja nojatuolimatkailun suhteen.
        suosittelen kokemusperäistä matkailua ja työskentelyä ulkomailla .


      • mitä ihmettä? kirjoitti:

        Eikö omakohtaiset kokemukset enää vähennäkään ennakkoluuloja?

        Ss ei mielestäni sanonut mitään kohtaamisistaan somaleista, vaan puhuu afrikkalaisista jotka puhuvat somaleista.


      • suomi suomalaisille kirjoitti:

        nojatuolimatkailua tein viisvuotiaasta alkaen myöhäiseen teini ikään jonkajälkeen kävin tarkistemassa kirjatiedot käytännössä.
        onmuuten huomattava ero kokemuksen ja nojatuolimatkailun suhteen.
        suosittelen kokemusperäistä matkailua ja työskentelyä ulkomailla .

        Hyppäsitkö lakikirjaosaston yli?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Ss ei mielestäni sanonut mitään kohtaamisistaan somaleista, vaan puhuu afrikkalaisista jotka puhuvat somaleista.

        Etkö usko, että afrikkalaiset ovat kohdanneet somaleja?


      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        Hyppäsitkö lakikirjaosaston yli?

        en,etenkin alkuperäisyhteisön oikeudet maahantunkevia muukalaisia kohtaan luin hyvinkin tarkasti......selkiskö


      • browser kirjoitti:

        Etkö usko, että afrikkalaiset ovat kohdanneet somaleja?

        Ei kai siitä ole kysymys!


      • suomi suomalaisille kirjoitti:

        en,etenkin alkuperäisyhteisön oikeudet maahantunkevia muukalaisia kohtaan luin hyvinkin tarkasti......selkiskö

        Linkkaatko jonkun ko. teoksen?


      • iso d
        Mover kirjoitti:

        Ei kai siitä ole kysymys!

        Ei, vaan siitä että muut afrikkalaiset vihaavat somaleita.

        Onko se mielestäsi rasismia, vai "vihaavathan somalitkin???"


      • iso d kirjoitti:

        Ei, vaan siitä että muut afrikkalaiset vihaavat somaleita.

        Onko se mielestäsi rasismia, vai "vihaavathan somalitkin???"

        Ei siitä(kään) ollut kysymys.

        Selaa taakse, erittele - kommaa kommaani - ei sen seipääseen.


      • höps
        Mover kirjoitti:

        Hyppäsitkö lakikirjaosaston yli?

        Sinähän siitä olet hypännyt!

        Todista minun olevan väärässä, ja näytä mitä siellä sanotaan lainsuojattomuudesta!


    • browser

      Rasismin lisääntyminen ei siis kiinnosta kaikkivaltiastamme.

      • iso d

        Rasismi lisääntyy nimenomaan rasistien maahantuonnilla.

        Muslimit ovat maailman suvaitsemattominta porukkaa, ja kummasti samalla kovimpia uikuttamaan rasismista.

        Lisäksi ovat vielä mokuilijoiden erityissuojelussa, jopa heidän rikoksiaan salaillaan ja peitellään.

        Palstan "luotsi" on tästä loistava esimerkki. Heti kun aletaan keskustelemaan maahanmuuton ja siihen liittyvän rasismin ja "rasismin" todellisista ongelmista, "luotsi" ilmestyy joko sotkemaan keskustelun tai sitten siirtää sen muualle.

        Tämäkin ketju on siitä vankkumaton todiste.


      • Että hallinnon päätöksien seurauksena jonkun yksilön loisimiseksi kutsuttava toiminta "aiheuttaa" syrjimisen ja vainon hänen ei-loisiville maanmiehilleen?

        Valaisetko logiikan?


      • iso d
        Mover kirjoitti:

        Että hallinnon päätöksien seurauksena jonkun yksilön loisimiseksi kutsuttava toiminta "aiheuttaa" syrjimisen ja vainon hänen ei-loisiville maanmiehilleen?

        Valaisetko logiikan?

        Valaisepa mitä tarkoitat "syrjimisellä ja vainolla"???

        Nettikirjoitteluako?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Että hallinnon päätöksien seurauksena jonkun yksilön loisimiseksi kutsuttava toiminta "aiheuttaa" syrjimisen ja vainon hänen ei-loisiville maanmiehilleen?

        Valaisetko logiikan?

        Tälle palstalle kuuluu keskustelu rasismista ja sen syistä myös silloin, kun syyt eivät ole a) loogisia ja oikeudenmukaisia b) sinun mielestäsi loogisia ja oikeudenmukaisia.


      • iso d kirjoitti:

        Valaisepa mitä tarkoitat "syrjimisellä ja vainolla"???

        Nettikirjoitteluako?

        Loistavaa. Vaadit käsitteenmäärittelyä.

        Siitä kaikki tosiaan lähtee.

        Jostain syystä mulla ei toimi "Liitä" -toiminto - mutta guuglaa "Syrjintä" ja valitse vaikka se Wikipedian linkki alkuun.


      • browser kirjoitti:

        Tälle palstalle kuuluu keskustelu rasismista ja sen syistä myös silloin, kun syyt eivät ole a) loogisia ja oikeudenmukaisia b) sinun mielestäsi loogisia ja oikeudenmukaisia.

        Olen valmis kuuntelemaan myös

        a) muiden käsitystä logiikasta - ja etenkin

        b) sen suhteesta normiin, joka meillä kaikilla on sama.

        Ole hyvä.


      • iso d
        Mover kirjoitti:

        Olen valmis kuuntelemaan myös

        a) muiden käsitystä logiikasta - ja etenkin

        b) sen suhteesta normiin, joka meillä kaikilla on sama.

        Ole hyvä.

        Millähän tavalla esim. somaleita on "syrjitty"?

        Googlaa sinä olkiukko ja valehtelu.

        Koska et lukuisista kyselyistä huolimatta ole kyennyt antamaan yhtä ainoaa konkreettista esimerkkiä "syrjinnästä, vainoamisesta tai rasismista" tulee väkisinkin johtopäätökseen että ne ovat olkiukkoja joita rummuttamalla pyrit peittämään varsinaisten rasistien sosiaalitukihuijaukset ja rikokset.

        Ne nimittäin ovat todellinen ja koko ajan kasvava ongelma, ei mikään mystinen "rasismi" jota ei käytännössä ole lainkaan.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Olen valmis kuuntelemaan myös

        a) muiden käsitystä logiikasta - ja etenkin

        b) sen suhteesta normiin, joka meillä kaikilla on sama.

        Ole hyvä.

        Tälle palstalle kuuluu keskustelu rasismista ja sen syistä myös silloin, kun syyt eivät ole a) loogisia ja oikeudenmukaisia b) sinun mielestäsi loogisia ja oikeudenmukaisia.

        Etkä ole valmis keskusteluun, vaan pyrit siirtämään sen muille palstoille.


      • iso d kirjoitti:

        Millähän tavalla esim. somaleita on "syrjitty"?

        Googlaa sinä olkiukko ja valehtelu.

        Koska et lukuisista kyselyistä huolimatta ole kyennyt antamaan yhtä ainoaa konkreettista esimerkkiä "syrjinnästä, vainoamisesta tai rasismista" tulee väkisinkin johtopäätökseen että ne ovat olkiukkoja joita rummuttamalla pyrit peittämään varsinaisten rasistien sosiaalitukihuijaukset ja rikokset.

        Ne nimittäin ovat todellinen ja koko ajan kasvava ongelma, ei mikään mystinen "rasismi" jota ei käytännössä ole lainkaan.

        Tuohan on järjetöntä!

        Onko sinulla oikeasti sellainen käsitys, että tämän palstan ulkopuolella (jossa sinäkin näet somaleihin kohdistuvan yksiselitteisen ja kaikenpuolisen halvennuksen), ei ole rasismia?

        Tilastokeskuksen StatFin -tilastoista näkyy rikosepäilyt, joita on satamäärässä.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Tuohan on järjetöntä!

        Onko sinulla oikeasti sellainen käsitys, että tämän palstan ulkopuolella (jossa sinäkin näet somaleihin kohdistuvan yksiselitteisen ja kaikenpuolisen halvennuksen), ei ole rasismia?

        Tilastokeskuksen StatFin -tilastoista näkyy rikosepäilyt, joita on satamäärässä.

        Joiden rikosten tekijöinä mamut ovat yliedustettuina, vaikkei kantiksiin kohdistuvaa rasismia edes rekisteröidä.


      • browser kirjoitti:

        Tälle palstalle kuuluu keskustelu rasismista ja sen syistä myös silloin, kun syyt eivät ole a) loogisia ja oikeudenmukaisia b) sinun mielestäsi loogisia ja oikeudenmukaisia.

        Etkä ole valmis keskusteluun, vaan pyrit siirtämään sen muille palstoille.

        Toki hyväksyn keskustelun aroistakin aiheista.

        Ihmisryhmien suoranainen demonisointi ei sitä ole.

        Sinäkään et hyväksy epäloogista ja epäoikeudenmukaista toimintaa itseäsi kohtaan.


      • itse asiassa
        Mover kirjoitti:

        Tuohan on järjetöntä!

        Onko sinulla oikeasti sellainen käsitys, että tämän palstan ulkopuolella (jossa sinäkin näet somaleihin kohdistuvan yksiselitteisen ja kaikenpuolisen halvennuksen), ei ole rasismia?

        Tilastokeskuksen StatFin -tilastoista näkyy rikosepäilyt, joita on satamäärässä.

        rasistisimpia kansallisuuksia Suomessa olivat v. 2011: somalit, virolaiset, irakilaiset ja venäläiset.

        http://www.poliisiammattikorkeakoulu.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/files/99989817AF566D6EC2257AD00037641B/$file/Raportteia104_web.pdf


      • brychan l. browser
        Mover kirjoitti:

        Toki hyväksyn keskustelun aroistakin aiheista.

        Ihmisryhmien suoranainen demonisointi ei sitä ole.

        Sinäkään et hyväksy epäloogista ja epäoikeudenmukaista toimintaa itseäsi kohtaan.

        Nyt oli kyse (sinun mielestäsi) epäloogisesta toiminnasta keskustelemisesta, ei sen harjoittamisesta. Sinä et hyväksy keskustelua kummastakaan.


      • iso d
        Mover kirjoitti:

        Tuohan on järjetöntä!

        Onko sinulla oikeasti sellainen käsitys, että tämän palstan ulkopuolella (jossa sinäkin näet somaleihin kohdistuvan yksiselitteisen ja kaikenpuolisen halvennuksen), ei ole rasismia?

        Tilastokeskuksen StatFin -tilastoista näkyy rikosepäilyt, joita on satamäärässä.

        Kun suomalainen hakataan, raiskataan tai ryöstetään on kommenttisi "hakkaavathan suomalaisetkin..."

        no, OVATHAN SOMALITKIN rasistisia.

        Miksi vingut vain suomalaisten "rasismista" joka on lähinnä nettikirjoittelua mutta olet hipihiljaa muslimien ja erityisesti somalien väkivaltaisesta rasismista?

        Vai lakkaako rasistinen rikos olemasta rasistinen jos tekijä on muslimi?

        Oletko tosiaan sitä mieltä että somalin sanominen apinaksi (somalitkin haukkuvat toisiaan, toisia muslimeita ja toisia etnisiä ryhmiä sekä kantaväestöä) tai tupakan pummaaminen somalilta on mainitsemisen arvoinen asia mutta kantaväestöön kohdistuva väkivalta ja sosiaalitukihuijaukset täytyy lakaista hissukseen maton alle?

        Olet kaksinaamaisuuden perikuva.


      • ­­¢
        iso d kirjoitti:

        Kun suomalainen hakataan, raiskataan tai ryöstetään on kommenttisi "hakkaavathan suomalaisetkin..."

        no, OVATHAN SOMALITKIN rasistisia.

        Miksi vingut vain suomalaisten "rasismista" joka on lähinnä nettikirjoittelua mutta olet hipihiljaa muslimien ja erityisesti somalien väkivaltaisesta rasismista?

        Vai lakkaako rasistinen rikos olemasta rasistinen jos tekijä on muslimi?

        Oletko tosiaan sitä mieltä että somalin sanominen apinaksi (somalitkin haukkuvat toisiaan, toisia muslimeita ja toisia etnisiä ryhmiä sekä kantaväestöä) tai tupakan pummaaminen somalilta on mainitsemisen arvoinen asia mutta kantaväestöön kohdistuva väkivalta ja sosiaalitukihuijaukset täytyy lakaista hissukseen maton alle?

        Olet kaksinaamaisuuden perikuva.

        Moverin mielestä kun somali sanoo minua apinaksi, se ei ole rasismia, mutta kun minä sanon somalia apinaksi, niin se on rasistinen rikos. Tällainen häirikkö täällä vielä luotsina. Oikea rasismin malliesimerkki.


      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        Toki hyväksyn keskustelun aroistakin aiheista.

        Ihmisryhmien suoranainen demonisointi ei sitä ole.

        Sinäkään et hyväksy epäloogista ja epäoikeudenmukaista toimintaa itseäsi kohtaan.

        kuka täällä on somaleita demonisoinut.....täh.
        tallaiseen toimintaan eiole mitään tarvetta,he tekevät sen itse ilman kenenkään apua.
        aloita ny keskustelu esim.somalien huijaamista sossun rahoista ja niiden lähettämisestä terrorismin tukemiseen.
        kirjota ny muutama rivi esim.lieksan sossun toiminnasta ja somalien ajokorteista.
        voidaan tietysti sanoa että eise oo tyhmä joka pyytää mutta terrorismin tukeminen verorahoilla ei vaikuta eettiseltä toiminnalta.......jeeskö


      • browser kirjoitti:

        Joiden rikosten tekijöinä mamut ovat yliedustettuina, vaikkei kantiksiin kohdistuvaa rasismia edes rekisteröidä.

        So what !!!!

        Emme taistele kantisten harjoittamaa rasismia vastaan - vaan k-a-i-k-k-e-a rasismia vastaan - ok?



      • iso d kirjoitti:

        Kun suomalainen hakataan, raiskataan tai ryöstetään on kommenttisi "hakkaavathan suomalaisetkin..."

        no, OVATHAN SOMALITKIN rasistisia.

        Miksi vingut vain suomalaisten "rasismista" joka on lähinnä nettikirjoittelua mutta olet hipihiljaa muslimien ja erityisesti somalien väkivaltaisesta rasismista?

        Vai lakkaako rasistinen rikos olemasta rasistinen jos tekijä on muslimi?

        Oletko tosiaan sitä mieltä että somalin sanominen apinaksi (somalitkin haukkuvat toisiaan, toisia muslimeita ja toisia etnisiä ryhmiä sekä kantaväestöä) tai tupakan pummaaminen somalilta on mainitsemisen arvoinen asia mutta kantaväestöön kohdistuva väkivalta ja sosiaalitukihuijaukset täytyy lakaista hissukseen maton alle?

        Olet kaksinaamaisuuden perikuva.

        HÖPÖ HÖPÖ!

        Kaksinaamaisuus on siinä, että lehdessä olevan uutisoinnin mamun pahoinpitelystä jälkeen todetaan, että "tuollaisia ne xxxx:t ovat" - ja minun verratessa vain tuota rasistista yleistystä toiseen suuntaan - syytetään omasta mokasta minua.

        Rasismi ON tunnistettavissa - myös nimittelyn suhteen - ihan turha kiertää tätä selvää asiaa.

        Hulluinta lienee, että sinulle lienee aivan mahdotonta vastata asian suhteen peruskysymykseen: Onko rasismi ylimalkaan hyväksyttävää.


      • iso d
        Mover kirjoitti:

        HÖPÖ HÖPÖ!

        Kaksinaamaisuus on siinä, että lehdessä olevan uutisoinnin mamun pahoinpitelystä jälkeen todetaan, että "tuollaisia ne xxxx:t ovat" - ja minun verratessa vain tuota rasistista yleistystä toiseen suuntaan - syytetään omasta mokasta minua.

        Rasismi ON tunnistettavissa - myös nimittelyn suhteen - ihan turha kiertää tätä selvää asiaa.

        Hulluinta lienee, että sinulle lienee aivan mahdotonta vastata asian suhteen peruskysymykseen: Onko rasismi ylimalkaan hyväksyttävää.

        Eli onko vastauksesi kysymykseen syrjinnän, vainoamisen ja rasismin ilmenemiseen nimittely?


      • brychan l. browser kirjoitti:

        Nyt oli kyse (sinun mielestäsi) epäloogisesta toiminnasta keskustelemisesta, ei sen harjoittamisesta. Sinä et hyväksy keskustelua kummastakaan.

        Koska ihmiset ovat "erimielisiä", on olemassa normi - johon viime kädessä verrataan "mielipiteitä". Vaikka rosiksessa.

        Alapa nyt keskustella siitä rasismista. Minä ainakin päästän sinut jopa sille harmaalle alueelle. Mutta argumentointi vaaditaan.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        So what !!!!

        Emme taistele kantisten harjoittamaa rasismia vastaan - vaan k-a-i-k-k-e-a rasismia vastaan - ok?

        Ei pidä sinun osalta paikkansa. Sinä kauhistelet tupakan pummaamista, mutta et vammoja aiheuttavia jengihyökkäyksiä.

        Kun kerran somalit ovat rasistisimpia, niin olisi rasisminvastainen teko hankkiutua somaleista eroon.


      • suomi suomalaisille kirjoitti:

        kuka täällä on somaleita demonisoinut.....täh.
        tallaiseen toimintaan eiole mitään tarvetta,he tekevät sen itse ilman kenenkään apua.
        aloita ny keskustelu esim.somalien huijaamista sossun rahoista ja niiden lähettämisestä terrorismin tukemiseen.
        kirjota ny muutama rivi esim.lieksan sossun toiminnasta ja somalien ajokorteista.
        voidaan tietysti sanoa että eise oo tyhmä joka pyytää mutta terrorismin tukeminen verorahoilla ei vaikuta eettiseltä toiminnalta.......jeeskö

        HE EIVÄT SITÄ TEE - SINÄ SEN TEET.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Koska ihmiset ovat "erimielisiä", on olemassa normi - johon viime kädessä verrataan "mielipiteitä". Vaikka rosiksessa.

        Alapa nyt keskustella siitä rasismista. Minä ainakin päästän sinut jopa sille harmaalle alueelle. Mutta argumentointi vaaditaan.

        Kyseinen aloitus oli keskustelua rasismista, mutta ei kelvannut.


      • iso d
        iso d kirjoitti:

        Eli onko vastauksesi kysymykseen syrjinnän, vainoamisen ja rasismin ilmenemiseen nimittely?

        Tarkennan vielä alkuperäisellä kysymyksellä: "miten se syrjintä ja vainoaminen konkreettisesti ilmenee..."???

        Vastaukseksi tuli:"Rasismi ON tunnistettavissa - myös nimittelyn suhteen - ihan turha kiertää tätä selvää asiaa."

        Oliko tuo mielestäsi vastaus kysymykseen?


      • itse asiassa
        Mover kirjoitti:

        HE EIVÄT SITÄ TEE - SINÄ SEN TEET.

        Mistä sitten johtuu, etteivät siivosti käyttäytyvät mamuryhmät ole kuulleetkaan rasistisista suomalaisista?

        Kyllä somalien kokemukset ovat täysin itseaiheutettuja.

        Niin metsä vastaa...


      • browser
        Mover kirjoitti:

        So what !!!

        Eikö tärkeintä ole se, että rasismi ilmiönä on tuomittavaa - kaikkinensa???

        Väärin.


      • iso d
        itse asiassa kirjoitti:

        Mistä sitten johtuu, etteivät siivosti käyttäytyvät mamuryhmät ole kuulleetkaan rasistisista suomalaisista?

        Kyllä somalien kokemukset ovat täysin itseaiheutettuja.

        Niin metsä vastaa...

        Tällä palstalla on somaleista puheenollen kritisoitu:

        - somalien rasistisuutta (rasistisin viiteryhmä suomessa)
        - "sortoa ja vainoa" paenneiden lomailua maassa josta ovat paenneet
        - somaleiden sosiaalitukihuijauksia (itse asiassa useimpien somalien maassaolo perustuu huijaukseen...)
        - somaleiden suomen lainvastainen toiminta (silpominen, moniavioisuus, terrorismin tukeminen jne...)
        somaleiden harrastama terroristmin tukeminen suomalaisten verorahoilla kustantamista sosiaalietuuksista lypsämillä rahoilla
        - somaleiden väkivalta-, omaisuus- ja seksuaalirikokset.
        - somaleiden aiheeton jatkuva valitus "rasismista"

        Kerro mover minkä noista edellisistä asioista vastustaminen on rasismia?

        Olet leimannut noiden ilmiöiden kritisoimisen rasismiksi.

        Kun kerran peräänkuulutat perusteluja niin varmaan perustelet mielelläsi omaa toimintaasi näiltä osin.


      • iso d
        browser kirjoitti:

        Ei pidä sinun osalta paikkansa. Sinä kauhistelet tupakan pummaamista, mutta et vammoja aiheuttavia jengihyökkäyksiä.

        Kun kerran somalit ovat rasistisimpia, niin olisi rasisminvastainen teko hankkiutua somaleista eroon.

        Totuuden kertominen sosiaalitukihuijareista ja rikollisista ei ole " yksiselitteistä ja kaikenpuolista halvennusta..."

        Aina kun otetaan puheeksi somalien sopeutumattomuus, rasistisuus, sosiaalitukihuijaukset, terrorismin tukeminen, väkivalta- ja seksuaalirikokset jne. alat kiljumaan suomalaisten rasistisuudesta?

        Yhtä relevanttia olisi alkaa puhumaan eskimoiden eläinrääkkäyksestä kun sinä vingut rasismista.

        Mielenkiintoinen puolustusreaktio.


      • browser kirjoitti:

        Ei pidä sinun osalta paikkansa. Sinä kauhistelet tupakan pummaamista, mutta et vammoja aiheuttavia jengihyökkäyksiä.

        Kun kerran somalit ovat rasistisimpia, niin olisi rasisminvastainen teko hankkiutua somaleista eroon.

        Ilman tupakanpummaamisia ja jengihyökkäyksiä: Vastustatko rasismia vai et?


      • browser kirjoitti:

        Väärin.

        Kiitos!


      • iso d kirjoitti:

        Eli onko vastauksesi kysymykseen syrjinnän, vainoamisen ja rasismin ilmenemiseen nimittely?

        Siis.

        Kun sinä kerrot näin:

        "Kun suomalainen hakataan, raiskataan tai ryöstetään on kommenttisi ´hakkaavathan suomalaisetkin...´"

        Ei, D - minä suinkaan en kommentoi t-ä-h-ä-n mitään.

        Vaan tämän jälkeen joku sanoo, "tällasia ne xxxxx:t on".

        Eli tekee rankan ja typerän yleistyksen.

        S-i-i-h-e-n minä vasta teen suomalaisvertauksen.

        Ja saan siitä syyt niskaani.

        Sinulle lienee, edelleen, aivan mahdotonta vastata asian suhteen peruskysymykseen: Onko rasismi ylimalkaan hyväksyttävää?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Ilman tupakanpummaamisia ja jengihyökkäyksiä: Vastustatko rasismia vai et?

        Montako kertaa tähän pitää vastata?
        Rasismin oikeutus on tapauskohtaista. Voisi verrata vaikka väkivaltaan: ei kaikki väkivalta ole väärin.


      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        HE EIVÄT SITÄ TEE - SINÄ SEN TEET.

        enminä mitään ole keksinyt omasta päästäni,jokainen kirjoitukseni perustuu median välittämiin tietoihin.olen verrannut maahantuotuja muukalaisia loisiin mikä on
        loukkaus kunnon loisia kohtaan,guuklaa vaikka hakusanalla loinen......jeeskö
        jaaniin,eräs esi isäni oli pitäjän ökytälossa loisena jostain ruotsin suurvallan sodasta invalidina palattuaan,hän ei pystynyt suota kuokkimaan niinpä hän teki talon suutarintyöt yms.
        niinettä mitä somalit tekevät senhyväksi että heidät on tänne tuotu meitin elätettäväksi.......täh


      • itse asiassa kirjoitti:

        Mistä sitten johtuu, etteivät siivosti käyttäytyvät mamuryhmät ole kuulleetkaan rasistisista suomalaisista?

        Kyllä somalien kokemukset ovat täysin itseaiheutettuja.

        Niin metsä vastaa...

        Kam oooon!

        E-i-v-ä-t- -r-y-h-m-ä-t- -k-ä-y-t-t-ä-y-d-y- -!-!-!-!-!

        Palataanko keskusteluun?


      • suomi suomalaisille kirjoitti:

        enminä mitään ole keksinyt omasta päästäni,jokainen kirjoitukseni perustuu median välittämiin tietoihin.olen verrannut maahantuotuja muukalaisia loisiin mikä on
        loukkaus kunnon loisia kohtaan,guuklaa vaikka hakusanalla loinen......jeeskö
        jaaniin,eräs esi isäni oli pitäjän ökytälossa loisena jostain ruotsin suurvallan sodasta invalidina palattuaan,hän ei pystynyt suota kuokkimaan niinpä hän teki talon suutarintyöt yms.
        niinettä mitä somalit tekevät senhyväksi että heidät on tänne tuotu meitin elätettäväksi.......täh

        Ei perustu. Jos jonkun tiedon jostakin otatkin, niin väännät sen yleistykseksi.

        Ja kyllä sinä sen tiedät.


      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        Ei perustu. Jos jonkun tiedon jostakin otatkin, niin väännät sen yleistykseksi.

        Ja kyllä sinä sen tiedät.

        isiksen mannekiinit olivat töllössä ja muualla mediassa esm.hesarissa niinettä sieltä ne kaikkiyksityiohdat ja yleistykset löytyvät.
        lieksan tapauksistakin löyty tietoa vaikka yritetäänkin tehdä siitä yksittästapaus.
        enminä sitä ole yleistänyt seon malliesimerkki moweroinnista ja hys hys hommasta.
        jaaniin,miksei kunnon maahamuuttajista tehdä yleistyksiä,somalit ainoastaan likaavat pesänsä jonka suuret ikäluokat ovat rakentaneet.


      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        Kam oooon!

        E-i-v-ä-t- -r-y-h-m-ä-t- -k-ä-y-t-t-ä-y-d-y- -!-!-!-!-!

        Palataanko keskusteluun?

        takuulla käyttäytyvät isiksen hommissa ryhmänä eikä yksilöinä,etkö sinä seuraauutisa....täh
        koita ny keskustell äläkä saivartele......klaani on ryhmä ja siellä käyttäydytään niinkuinklaani määrää......selkiskö


      • iso d
        Mover kirjoitti:

        Kam oooon!

        E-i-v-ä-t- -r-y-h-m-ä-t- -k-ä-y-t-t-ä-y-d-y- -!-!-!-!-!

        Palataanko keskusteluun?

        Esitin kysymyksen johon pyysin perustelta vastausta.

        Eikö se ole keskustelua?

        (ainakin olisi jos kerrankin vastaisit ja perustelisit vastauksesi...)

        Ehkä et huomannut kysymystä. Kerro mover minkä noista edellisistä asioista vastustaminen on rasismia?

        Jokohan nyt onnistuisi?


      • browser kirjoitti:

        Montako kertaa tähän pitää vastata?
        Rasismin oikeutus on tapauskohtaista. Voisi verrata vaikka väkivaltaan: ei kaikki väkivalta ole väärin.

        Kiitos!

        Olet lainsuojaton.


      • browser kirjoitti:

        Kyseinen aloitus oli keskustelua rasismista, mutta ei kelvannut.

        Se ihan ei tainnut olla edes harmaalla alueella?


      • suomi suomalaisille kirjoitti:

        takuulla käyttäytyvät isiksen hommissa ryhmänä eikä yksilöinä,etkö sinä seuraauutisa....täh
        koita ny keskustell äläkä saivartele......klaani on ryhmä ja siellä käyttäydytään niinkuinklaani määrää......selkiskö

        isis todella niin tekeekin - ja rasistit.

        M-u-t-t-a- -e-i- -e-s-i-m-.- s-o-m-a-l-i-t.

        Ok???


      • iso d kirjoitti:

        Esitin kysymyksen johon pyysin perustelta vastausta.

        Eikö se ole keskustelua?

        (ainakin olisi jos kerrankin vastaisit ja perustelisit vastauksesi...)

        Ehkä et huomannut kysymystä. Kerro mover minkä noista edellisistä asioista vastustaminen on rasismia?

        Jokohan nyt onnistuisi?

        Etykö tunannen tulimmmaista ymmärrä sitä, että somaleista todella saa keskustella - ja suomalaisista - mutta e-i- -r-y-h-m-ä-n-ä-?

        Mitään takuulla yksikään hallitus taui eduskunta Suomessa ei tee koskien pekästään "somalitaustaisia".




        Ok?


      • pois silmistä...
        Mover kirjoitti:

        Se ihan ei tainnut olla edes harmaalla alueella?

        Tämähän on vain sinun mielipiteesi. Mutta koska et hyväksy muiden mielipiteitä, tai edes niistä keskustelua, siirsit tekstin heti pois.


      • suomi suomalaisille kirjoitti:

        isiksen mannekiinit olivat töllössä ja muualla mediassa esm.hesarissa niinettä sieltä ne kaikkiyksityiohdat ja yleistykset löytyvät.
        lieksan tapauksistakin löyty tietoa vaikka yritetäänkin tehdä siitä yksittästapaus.
        enminä sitä ole yleistänyt seon malliesimerkki moweroinnista ja hys hys hommasta.
        jaaniin,miksei kunnon maahamuuttajista tehdä yleistyksiä,somalit ainoastaan likaavat pesänsä jonka suuret ikäluokat ovat rakentaneet.

        Nii-in.

        Mikset tee kunnon maahanmuuttajista yleistystä - siihen sinulla olisi lupakin ?!


      • iso d
        Mover kirjoitti:

        Kiitos!

        Olet lainsuojaton.

        Ovatko rikolliset somalit lainsuojattomia myös?

        Vai koskeeko se "lainsuojattomuus" vain kantaväestöön kuuluvia "rasisteja"???

        Ja muistanet laittaa ihan perusteluiden kanssa...


      • iso d
        Mover kirjoitti:

        Etykö tunannen tulimmmaista ymmärrä sitä, että somaleista todella saa keskustella - ja suomalaisista - mutta e-i- -r-y-h-m-ä-n-ä-?

        Mitään takuulla yksikään hallitus taui eduskunta Suomessa ei tee koskien pekästään "somalitaustaisia".




        Ok?

        Voiko somaleiden muodostamasta ryhmästä keskustella?

        Siitä, joka on tullut huijaamalla maahan, lypsää sosiaalitukia terrorismin ja ihmiskaupan ja salakuljetuksen rahoittamiseen, ryöstää, pahoinpitelee ja raiskaa kantaväestön edustajia ja joka on tilastojen valossa rasistisin, sosiaalitukiriippuvaisin ja rikollisin viiteryhmä suomessa (ja todennäköisesti kaikissa muissakin länsimaissa...)

        Saako SIITÄ ryhmästä keskustella?

        Ja se ettei hallitus tai eduskunta tee mitään ei ole uutinen. Ei esivalta tehnyt mitään britanniassakaan. 1400 mover.

        Siksi helsingin kaduilla partioidaan.

        Mutta vastaapa nyt perusteluineen.


      • iso d
        Mover kirjoitti:

        Nii-in.

        Mikset tee kunnon maahanmuuttajista yleistystä - siihen sinulla olisi lupakin ?!

        Kunnon maahanmuuttajista on tehty (minäkin useita) yleistyksiä.

        Esim. nepalilaiset.

        Valitettavasti muslimit ja varsinkaan somalit eivät enemmistöltään täytä "kunnon maahanmuuttajan" kriteereitä.

        Vaikeaa on mustalaisiakin yleistää "kunnon työmiehiksi" vaikka sellaisiakin varmasti heissä on.

        Luulisi tuon olevan päivänselvää.

        case closed.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Se ihan ei tainnut olla edes harmaalla alueella?

        Ei niin. Se oli kiistatta vihreällä alueella.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        isis todella niin tekeekin - ja rasistit.

        M-u-t-t-a- -e-i- -e-s-i-m-.- s-o-m-a-l-i-t.

        Ok???

        Rasisti käyttäytyy niin kuin rasistien ryhmä määrä?? Mitä hulluttelua tuo nyt oli??


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Kiitos!

        Olet lainsuojaton.

        En ole. Ja vaikka olisinkin, niin mitä kiittämistä siinä on?


      • höps
        Mover kirjoitti:

        Kiitos!

        Olet lainsuojaton.

        Höpö höpö!

        Laki koskee & suojaa myös sitä rikkoneita.

        Lopetahan tuo valehtelu. M'kay?


      • fdhtfthfh
        Mover kirjoitti:

        HÖPÖ HÖPÖ!

        Kaksinaamaisuus on siinä, että lehdessä olevan uutisoinnin mamun pahoinpitelystä jälkeen todetaan, että "tuollaisia ne xxxx:t ovat" - ja minun verratessa vain tuota rasistista yleistystä toiseen suuntaan - syytetään omasta mokasta minua.

        Rasismi ON tunnistettavissa - myös nimittelyn suhteen - ihan turha kiertää tätä selvää asiaa.

        Hulluinta lienee, että sinulle lienee aivan mahdotonta vastata asian suhteen peruskysymykseen: Onko rasismi ylimalkaan hyväksyttävää.

        Nythän sinä teet yleistyksen, joka kertoo omasta ajatusmaailmastasi.
        Siis negatiivinen uutinen somalista sinun mielestäsi leimaa koko porukan.

        Eikö tuo ole aika rasistinen näkemys ja yleistykset kantasuomalaisten katsomustavaksi on erityisen törkeää.


      • r5uerujerhj
        Mover kirjoitti:

        Kam oooon!

        E-i-v-ä-t- -r-y-h-m-ä-t- -k-ä-y-t-t-ä-y-d-y- -!-!-!-!-!

        Palataanko keskusteluun?

        Kyllä esimerkiksi rikollisjärjestön voi katsoa käyttäytyvän ryhmänä.

        Tai laajennetaan asiaa. Onko edes armeija mielestäsi ryhmä, vai onko sotakin yksittäisten ihmisten juttu?

        Entä muuten puolueiden ryhmäpäätös? Onko silloinkaan kyseessä ryhmä????


      • iso d
        höps kirjoitti:

        Höpö höpö!

        Laki koskee & suojaa myös sitä rikkoneita.

        Lopetahan tuo valehtelu. M'kay?

        Eipä tuo ole ensimmäinen kerta kun palstan "lakiasiantuntija" ja "luotsi" puhuu läpiä päähänsä.

        mover tarkoitti että tietenkinlaki suojaa rikollisia, varsinkin jos ne kuuluvat vähemmistöihin.

        Lainsuojattomia ovat vain kantaväestöön kuuluvat rasistit.

        Tällaista perustuslaillisuutta tänään.


      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        Nii-in.

        Mikset tee kunnon maahanmuuttajista yleistystä - siihen sinulla olisi lupakin ?!

        nojoo voin yleistääkin,eräs länsiafrikkalainen oli kurssikaverini toimii nykysin levysppä-hitsaajana,oluet otetaan kun tavataan.
        muutenkin sieltä tulleet ovat kunnon duunareita eikä sosssun asiakkaita tai hyysärien suojatyö hommissa,samoin kuin eräs kundi sowetosta,tekee töitä ravintolassa ja opiskelee iltakoulussa.
        tietooni eiole tullut yhtään somalia joka esim.hitsaa luokkasaumaa.
        PS.kulma-pubin omistaja on valkoinen mamu samoin kuin muutama kantakundi.


      • höps kirjoitti:

        Höpö höpö!

        Laki koskee & suojaa myös sitä rikkoneita.

        Lopetahan tuo valehtelu. M'kay?

        Ok - suojatkoon toki niillä rangaistuksilla sitten.


      • iso d kirjoitti:

        Eipä tuo ole ensimmäinen kerta kun palstan "lakiasiantuntija" ja "luotsi" puhuu läpiä päähänsä.

        mover tarkoitti että tietenkinlaki suojaa rikollisia, varsinkin jos ne kuuluvat vähemmistöihin.

        Lainsuojattomia ovat vain kantaväestöön kuuluvat rasistit.

        Tällaista perustuslaillisuutta tänään.

        Sovittaisiinko, että

        a) suhtauduttaisiin kriittisesti kommentteihini

        b) tarvittaessa revittäisiin ne tuhannen päreiksi ja - mikä parasta -

        c) tuotaisiin jotain elinkelpoisempaa tilalle !

        Mutta - pliide - ei tulkittaisi tekstejäni ?!! Se on 92 prosenttisesti niin kamalaa.

        Owky??


      • fdhtfthfh kirjoitti:

        Nythän sinä teet yleistyksen, joka kertoo omasta ajatusmaailmastasi.
        Siis negatiivinen uutinen somalista sinun mielestäsi leimaa koko porukan.

        Eikö tuo ole aika rasistinen näkemys ja yleistykset kantasuomalaisten katsomustavaksi on erityisen törkeää.

        Ei o totta!

        Kyllä puhkesi voimakas allergiareaktio yleistämisestä!

        Voi veljet kun tulisi joskus vielä o-i-k-e-a-s-s-a paikassa!


      • browser kirjoitti:

        Ei niin. Se oli kiistatta vihreällä alueella.

        Että kiistatta...? No niin, eihän moderaattoriahan toki tarvi laskea...


      • browser kirjoitti:

        Ei niin. Se oli kiistatta vihreällä alueella.

        Minkähän "minä" (on täällä muitakin siirtäjiä) siirsin?


      • browser kirjoitti:

        Rasisti käyttäytyy niin kuin rasistien ryhmä määrä?? Mitä hulluttelua tuo nyt oli??

        Olisi ihan mukava jos joskus lukisit viestin niin kuin se on krisjoitettu etkä jaksaisi ana ihmetellä.

        Tuo viha-jatkuva-kampoihinlaitto ei kuulu keskusteluun, eikä vasrinkaan yhteiskunnalliseen.

        Rasistien ryhmä on määritelmällisesti sataprosenttisesti rasistinen. Ymmärrätkö? Kaikki rasistit käyttäytyvät rasistisesti?


      • browser

      • pöllämystynyt
        Mover kirjoitti:

        Olisi ihan mukava jos joskus lukisit viestin niin kuin se on krisjoitettu etkä jaksaisi ana ihmetellä.

        Tuo viha-jatkuva-kampoihinlaitto ei kuulu keskusteluun, eikä vasrinkaan yhteiskunnalliseen.

        Rasistien ryhmä on määritelmällisesti sataprosenttisesti rasistinen. Ymmärrätkö? Kaikki rasistit käyttäytyvät rasistisesti?

        Tarkoitat siis muslimeita?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Ok - suojatkoon toki niillä rangaistuksilla sitten.

        Ei ole sellaista lakia, jonka perusteella saisin rasismistani rangaistuksen.


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        Että hallinnon päätöksien seurauksena jonkun yksilön loisimiseksi kutsuttava toiminta "aiheuttaa" syrjimisen ja vainon hänen ei-loisiville maanmiehilleen?

        Valaisetko logiikan?

        että kun torpataan maasta kaikki se yksilö ja maanmiehet niin ne eivät aiheuta rasismia mahdollisilla rikoksillaan yksikään ja Suomalaiset yksilöt voivat elää turvallista elämää omassa maassaan ja nämä elävät omassaan kuten haluavat.


      • pöllämystynyt kirjoitti:

        Tarkoitat siis muslimeita?

        En. Muslimeista osa ei käyttäydy rasistisesti.


      • itse asiassa
        Mover kirjoitti:

        En. Muslimeista osa ei käyttäydy rasistisesti.

        Yksikään rasisti ei käyttäydy koko ajan rasistisesti.


      • höps
        Mover kirjoitti:

        Ok - suojatkoon toki niillä rangaistuksilla sitten.

        Jaa.

        Taisi kalikka kapsahtaa, kun piti luikkia luotsin natsojen taakse.
        En nyt tähän hätään keksi viheliäisempää toimintaa, kuin tuo natsojen takaa lällättely, liian vaikeiden viestien mielivaltainen poistelu, ja toisten keskustelijoiden viestien ignoraus.

        Ihmetteletkö, miksi sinua pidetään nilkkinä?


      • höps
        Mover kirjoitti:

        Sovittaisiinko, että

        a) suhtauduttaisiin kriittisesti kommentteihini

        b) tarvittaessa revittäisiin ne tuhannen päreiksi ja - mikä parasta -

        c) tuotaisiin jotain elinkelpoisempaa tilalle !

        Mutta - pliide - ei tulkittaisi tekstejäni ?!! Se on 92 prosenttisesti niin kamalaa.

        Owky??

        Juurihan minä tein noin.
        Sinä poistit viestin.

        Taisi olla pojanreppanalle liikaa.


      • browser kirjoitti:

        http://m.suomi24.fi/node/12796365

        Niin - se, ok.

        Tuon aloituksen keihäänkärki sattuu vain ja nimenomaan siihen, että, kirjoittajan mukaan, on tehty maahanmuuttopolitiikassa virhe - "maltiton maahanmuutto".

        Tuo virhe on siis tapahtunut juuri sillä alueella, jota "Maahanmuuttopalsta" teemoittaa - eikö niin?

        Varmaan myös aloittaja "tuttumies" lienee loppujen lopuksi tuota mieltä? Voimme vain arvailla, miksi hän alunperin kuitenkin teki ratkaisun julkaista sen rasismipalstalla?


      • itse asiassa kirjoitti:

        Yksikään rasisti ei käyttäydy koko ajan rasistisesti.

        Mutta kaikki rasistit tekevät sitä silloin tällöin. Moni muslimi ei koskaan.

        Minä alan taas kyllästyä siihen, että ihmiset eivät halua ajatella prosessia loppuun asti ja tämä on tällaista lypsämistä itsestään selvällä asialla kommenttipari tolkulla.


      • ­­¢
        höps kirjoitti:

        Juurihan minä tein noin.
        Sinä poistit viestin.

        Taisi olla pojanreppanalle liikaa.

        mitä se ku­­sipää nyt on poistanut?


      • iso d kirjoitti:

        Voiko somaleiden muodostamasta ryhmästä keskustella?

        Siitä, joka on tullut huijaamalla maahan, lypsää sosiaalitukia terrorismin ja ihmiskaupan ja salakuljetuksen rahoittamiseen, ryöstää, pahoinpitelee ja raiskaa kantaväestön edustajia ja joka on tilastojen valossa rasistisin, sosiaalitukiriippuvaisin ja rikollisin viiteryhmä suomessa (ja todennäköisesti kaikissa muissakin länsimaissa...)

        Saako SIITÄ ryhmästä keskustella?

        Ja se ettei hallitus tai eduskunta tee mitään ei ole uutinen. Ei esivalta tehnyt mitään britanniassakaan. 1400 mover.

        Siksi helsingin kaduilla partioidaan.

        Mutta vastaapa nyt perusteluineen.

        Somalien koko ryhmä tulee erottaa siitä heidän ryhmästään, joka tekee väärin.

        Kyllä sinä tämän ymmärrät - olen nähnyt sen. Miksi lypsät?


      • ­­¢
        browser kirjoitti:

        Ei ole sellaista lakia, jonka perusteella saisin rasismistani rangaistuksen.

        on se yks

        Josta H-A sai väärän rangaistuksen.

        Koko lain poistamista typeränä on esitetty. Ilmeisesti tuon ko tuomion perusteella Mover ymmärtää rasismin olevan pelkästään mustiin kohdistuvaa. Siitähän siinä kai oli kysymys.


      • r5uerujerhj kirjoitti:

        Kyllä esimerkiksi rikollisjärjestön voi katsoa käyttäytyvän ryhmänä.

        Tai laajennetaan asiaa. Onko edes armeija mielestäsi ryhmä, vai onko sotakin yksittäisten ihmisten juttu?

        Entä muuten puolueiden ryhmäpäätös? Onko silloinkaan kyseessä ryhmä????

        Tässä puhutaan juuri tämän palstan ytimeen liittyvästä etnisestä ryhmästä (joka muissa suhteissa on heterogeeninen) - joka on ihan eri kuin juuri toimintonsa mukaan nimetyt ryhmät, joissa sen aste tietysti on 100. Siis juuri rikollisjärjestö tai rasistit.

        Ok?


      • ­­¢
        Mover kirjoitti:

        Somalien koko ryhmä tulee erottaa siitä heidän ryhmästään, joka tekee väärin.

        Kyllä sinä tämän ymmärrät - olen nähnyt sen. Miksi lypsät?

        ovatko isisit ja al qaidat erotettuja ryhmästä.

        On ihmemaan tontulla taas höpinät.


      • höps kirjoitti:

        Juurihan minä tein noin.
        Sinä poistit viestin.

        Taisi olla pojanreppanalle liikaa.

        höps.

        En tiedä onko tämä ensimmäinen kerta kun sinulle asiasta sanotaan (se olisi aika traagillista) - mutta:

        Nimittely ei ole kritiikkiä.

        Ok?


      • höps kirjoitti:

        Jaa.

        Taisi kalikka kapsahtaa, kun piti luikkia luotsin natsojen taakse.
        En nyt tähän hätään keksi viheliäisempää toimintaa, kuin tuo natsojen takaa lällättely, liian vaikeiden viestien mielivaltainen poistelu, ja toisten keskustelijoiden viestien ignoraus.

        Ihmetteletkö, miksi sinua pidetään nilkkinä?

        En nyt keksi mikä tuossa oli oman aseman korostamista - etkä sinä tuo näyttöä muuhunkaan mitä esität.

        Mutta nimittelyn katsot sen ansaitsevan.


      • iso d kirjoitti:

        Kunnon maahanmuuttajista on tehty (minäkin useita) yleistyksiä.

        Esim. nepalilaiset.

        Valitettavasti muslimit ja varsinkaan somalit eivät enemmistöltään täytä "kunnon maahanmuuttajan" kriteereitä.

        Vaikeaa on mustalaisiakin yleistää "kunnon työmiehiksi" vaikka sellaisiakin varmasti heissä on.

        Luulisi tuon olevan päivänselvää.

        case closed.

        Jos enemmistö ko. ryhmistä ei täytä kriteerejäsi kunnon maahanmuuttajiksi, mitä tehdään lopuille?

        (Ilmeisesti kunnon kantikselle rimaa et asetakaan - kun et ole ensimmäistä kerttaa tuominnut täällä yhtään rasistista kommaa.)


      • suomi suomalaisille kirjoitti:

        nojoo voin yleistääkin,eräs länsiafrikkalainen oli kurssikaverini toimii nykysin levysppä-hitsaajana,oluet otetaan kun tavataan.
        muutenkin sieltä tulleet ovat kunnon duunareita eikä sosssun asiakkaita tai hyysärien suojatyö hommissa,samoin kuin eräs kundi sowetosta,tekee töitä ravintolassa ja opiskelee iltakoulussa.
        tietooni eiole tullut yhtään somalia joka esim.hitsaa luokkasaumaa.
        PS.kulma-pubin omistaja on valkoinen mamu samoin kuin muutama kantakundi.

        En minäkään hitsaa luokkasaumaa. Pitäisikö minun?


      • itse asiassa
        Mover kirjoitti:

        Mutta kaikki rasistit tekevät sitä silloin tällöin. Moni muslimi ei koskaan.

        Minä alan taas kyllästyä siihen, että ihmiset eivät halua ajatella prosessia loppuun asti ja tämä on tällaista lypsämistä itsestään selvällä asialla kommenttipari tolkulla.

        Sinäkin olet joskus satavarmasti ollut rasistinen.

        Myönnä pois.

        Islam on jo lähtökohtaisesti rasistinen, joten myös jokainen muslimi on sitä samaa.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        En minäkään hitsaa luokkasaumaa. Pitäisikö minun?

        Onkohan tuossa somalin ja hyysärin yhdistävä tekijä?


      • itse asiassa kirjoitti:

        Sinäkin olet joskus satavarmasti ollut rasistinen.

        Myönnä pois.

        Islam on jo lähtökohtaisesti rasistinen, joten myös jokainen muslimi on sitä samaa.

        Rikollisen määritelmä on se, että itse ei koe norminvastaista tekoaan vääräksi.

        Ja tuohon ryhmään kuuluu sekä osa kaikista uskonnollisista ihmisistä että uskonnottomista.

        Kristinuskokaan ei ole yhteneväinen lain kanssa. Siitä ei kuitenkaan seuraa sitä että jokainen kirkkoon kuuluva ei hyväksyisi esim. yhdenvertaisuutta.

        Sama on muiden uskontojen suhteen.

        Uskonto on sukonto, laki laki.

        En jatka typeryyksillä jankkaamista.


      • itse asiassa kirjoitti:

        Sinäkin olet joskus satavarmasti ollut rasistinen.

        Myönnä pois.

        Islam on jo lähtökohtaisesti rasistinen, joten myös jokainen muslimi on sitä samaa.

        Rasistisuudestani.

        Eräässä kapakassa näin kerran maastohousuisen, maihinnousukenkäisen, kaljun ja pitäpartaisen kaverin. Hän oli katsellut minua pitkään - ja mietin, mahtoiko hän tietää mamukavereistani. Voisiko hän olla uhka minulle.

        No, minulla olia sama oikeus olla kapakassa kuin hänelläkin - ja päätin jatkaa istumista paikallani.

        Kohta hän kuitenkin tulikin minua kohti - ja kysyi anteeksipyydellen, voisinko vaihtaa hänelle narikkarahaa. Vaihdoin - ja jäimme juttelemaan. Hän oli erittäin mukava ja pikemminkin nöyrä ja keskustelukumppaniaan kunnioittava.

        Kohta tuli wc-puolelta iso pikimusta afrikkalainen, jota tämä kaverini iloisesti moikkasi.

        Päättele itse, mikä ja mitä olin ja olen.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Jos enemmistö ko. ryhmistä ei täytä kriteerejäsi kunnon maahanmuuttajiksi, mitä tehdään lopuille?

        (Ilmeisesti kunnon kantikselle rimaa et asetakaan - kun et ole ensimmäistä kerttaa tuominnut täällä yhtään rasistista kommaa.)

        Voidaan ainakin lopettaa kunnottomiksi todettujen määrän lisääminen, voidaan alkaa suomalaistaa vanhoja ja karkottaa.


      • höps
        Mover kirjoitti:

        höps.

        En tiedä onko tämä ensimmäinen kerta kun sinulle asiasta sanotaan (se olisi aika traagillista) - mutta:

        Nimittely ei ole kritiikkiä.

        Ok?

        Aivan niin! Minähän kerroin mitä ne jotka (valehdellen) määrittelevät lakia omanmielensä mukaan ovat.

        Ja näköjään sinä tunnistit siitä itsesi!!!

        Ota vaikka sille!


      • höps
        Mover kirjoitti:

        En nyt keksi mikä tuossa oli oman aseman korostamista - etkä sinä tuo näyttöä muuhunkaan mitä esität.

        Mutta nimittelyn katsot sen ansaitsevan.

        Ei ole nimittelyä kutsua rasistia rasistiksi, eikä nilkkiä nilkiksi.

        M'kay?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Somalien koko ryhmä tulee erottaa siitä heidän ryhmästään, joka tekee väärin.

        Kyllä sinä tämän ymmärrät - olen nähnyt sen. Miksi lypsät?

        Eli kunnollisia somaleja ei saa enää pitää somaleina.


      • tfyjtfjftj
        Mover kirjoitti:

        En. Muslimeista osa ei käyttäydy rasistisesti.

        Ai hurja.
        Kamala yleistys ja mielestäsi melkein kaikki muslimit ovat rasisteja.
        Onko rasismittomuus muslimien keskuudessa mielestäsi aivan valtavan pieni, vai vain vähäinen pääluku.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Rasistisuudestani.

        Eräässä kapakassa näin kerran maastohousuisen, maihinnousukenkäisen, kaljun ja pitäpartaisen kaverin. Hän oli katsellut minua pitkään - ja mietin, mahtoiko hän tietää mamukavereistani. Voisiko hän olla uhka minulle.

        No, minulla olia sama oikeus olla kapakassa kuin hänelläkin - ja päätin jatkaa istumista paikallani.

        Kohta hän kuitenkin tulikin minua kohti - ja kysyi anteeksipyydellen, voisinko vaihtaa hänelle narikkarahaa. Vaihdoin - ja jäimme juttelemaan. Hän oli erittäin mukava ja pikemminkin nöyrä ja keskustelukumppaniaan kunnioittava.

        Kohta tuli wc-puolelta iso pikimusta afrikkalainen, jota tämä kaverini iloisesti moikkasi.

        Päättele itse, mikä ja mitä olin ja olen.

        Olet epäluuloinen, kuten pahinkin rasisti.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Niin - se, ok.

        Tuon aloituksen keihäänkärki sattuu vain ja nimenomaan siihen, että, kirjoittajan mukaan, on tehty maahanmuuttopolitiikassa virhe - "maltiton maahanmuutto".

        Tuo virhe on siis tapahtunut juuri sillä alueella, jota "Maahanmuuttopalsta" teemoittaa - eikö niin?

        Varmaan myös aloittaja "tuttumies" lienee loppujen lopuksi tuota mieltä? Voimme vain arvailla, miksi hän alunperin kuitenkin teki ratkaisun julkaista sen rasismipalstalla?

        Otsikosta tuo kävi ilmi hölmömmillekin.


      • drthjfghjdf
        Mover kirjoitti:

        Tässä puhutaan juuri tämän palstan ytimeen liittyvästä etnisestä ryhmästä (joka muissa suhteissa on heterogeeninen) - joka on ihan eri kuin juuri toimintonsa mukaan nimetyt ryhmät, joissa sen aste tietysti on 100. Siis juuri rikollisjärjestö tai rasistit.

        Ok?

        Mutta kaikkihan ovat samanlaisia ja samanarvoisia, ja nyt sinä kuitenkin puhut rasistisesti etnisistä ryhmistä, jotka eivät mielestäsi kuitenkaan ole ihan jokaisen osalta roistoja.
        Tulit muuten myös leimanneeksi kaikki rikollisten moottoripyöräjärjestöjen jäsenet rikollisiksi, joka on oikeutemme mukaan väärä ja leimaava tulkinta.


      • fghfghfgh
        Mover kirjoitti:

        En minäkään hitsaa luokkasaumaa. Pitäisikö minun?

        Ehkä sinut pitäisi laittaa tyollistymiskurssille harjoittelemaan hitsausta.


      • asdfasdf
        ­­¢ kirjoitti:

        Moverin mielestä kun somali sanoo minua apinaksi, se ei ole rasismia, mutta kun minä sanon somalia apinaksi, niin se on rasistinen rikos. Tällainen häirikkö täällä vielä luotsina. Oikea rasismin malliesimerkki.

        kyllä apinoillakin on tunteet ajattele nyt vähän niitäkin.


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        Niin - se, ok.

        Tuon aloituksen keihäänkärki sattuu vain ja nimenomaan siihen, että, kirjoittajan mukaan, on tehty maahanmuuttopolitiikassa virhe - "maltiton maahanmuutto".

        Tuo virhe on siis tapahtunut juuri sillä alueella, jota "Maahanmuuttopalsta" teemoittaa - eikö niin?

        Varmaan myös aloittaja "tuttumies" lienee loppujen lopuksi tuota mieltä? Voimme vain arvailla, miksi hän alunperin kuitenkin teki ratkaisun julkaista sen rasismipalstalla?

        koska se holtiton mamutus aiheuttaa rasismia!


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        Somalien koko ryhmä tulee erottaa siitä heidän ryhmästään, joka tekee väärin.

        Kyllä sinä tämän ymmärrät - olen nähnyt sen. Miksi lypsät?

        voivat erotella toisiaan kotimaassaan ei täällä.'miksi tänne pitäisi ylipäätään ottaa heidän kulttuurinsa mukaisesti juurikin sen ikäisiä etteivät enää opi maan tapoja eivätkä kulttuuria?
        otetaan niitä oman kulttuurimme mukaisia eli pikkulapsia mitkä on helppo sopeuttaa uteen maahan jos sitten niitäkään.


      • asdfasdf
        Mover kirjoitti:

        Jos enemmistö ko. ryhmistä ei täytä kriteerejäsi kunnon maahanmuuttajiksi, mitä tehdään lopuille?

        (Ilmeisesti kunnon kantikselle rimaa et asetakaan - kun et ole ensimmäistä kerttaa tuominnut täällä yhtään rasistista kommaa.)

        jos ei kelpaa niin ei täällä ole pakko olla meidän maa meidän kulttuuri,paimentolaisia voivat leikkiä siellä aavikollaan.


      • browser kirjoitti:

        Olet epäluuloinen, kuten pahinkin rasisti.

        Varmaankin.

        Mutta huomasin virhearvioni.


      • ­­¢
        fghfghfgh kirjoitti:

        Ehkä sinut pitäisi laittaa tyollistymiskurssille harjoittelemaan hitsausta.

        nuorena poikana hitsailin 4 ja 5 luokan saumoja puikolla ja mikillä pystyyn, kulmaan, vaakaan, lakeen ja haponkestävään putkeen kuumakaarella. Helppoa hommaa, mutta pas­­kasta ja raskasta, niin menin kirjastoon lukemaan sarjakuvia.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Varmaankin.

        Mutta huomasin virhearvioni.

        Luuletko sitten, että "oikea" rasisti ei voi koskaan todeta viitettä hyväksi tyypiksi?


      • ­­¢
        browser kirjoitti:

        Luuletko sitten, että "oikea" rasisti ei voi koskaan todeta viitettä hyväksi tyypiksi?

        pidän itseäni oikeana suomalaisena, enkä voi koskaan todeta viitettä hyväksi tyypiksi. En pidä edes Movereita hyvinä tyyppeinä. Oikeastaan on aika vähän sellaisia tyyppejä joita voisin pitää hyvinä tyyppeinä. Ehkä tällä palstalla olisi iso d sellainen, mutta kuitenkin varauksella sekin.


      • suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

        En minäkään hitsaa luokkasaumaa. Pitäisikö minun?

        kyllä sun pitäis jotain hyödyllistäkin tehdä,samoin somaleiden.


      • asdfasdf kirjoitti:

        koska se holtiton mamutus aiheuttaa rasismia!

        Onko oikein että reagointi maahanmuuttopolitiikkaan kohdistuu syyttömiin ihmisiin?


      • ­­¢
        Mover kirjoitti:

        Onko oikein että reagointi maahanmuuttopolitiikkaan kohdistuu syyttömiin ihmisiin?

        Sinä varmaan syöt kesäkeittoa, johon nee­­keri on pas­­kantanut.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Onko oikein että reagointi maahanmuuttopolitiikkaan kohdistuu syyttömiin ihmisiin?

        Oikein tai väärin, keskustelu aiheesta kuuluu tänne.


      • höps kirjoitti:

        Ei ole nimittelyä kutsua rasistia rasistiksi, eikä nilkkiä nilkiksi.

        M'kay?

        Rasisti on ihminen.

        Nilkki ei.

        Summaa tämä.


      • browser kirjoitti:

        Oikein tai väärin, keskustelu aiheesta kuuluu tänne.

        Tämä on sitä keskustelua.

        Voitko vastata?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Tämä on sitä keskustelua.

        Voitko vastata?

        Sinä sensuroit jo sen keskustelun. Nyt jankutat kuin papukaija samoja uskonkappaleitasi.


      • browser kirjoitti:

        Sinä sensuroit jo sen keskustelun. Nyt jankutat kuin papukaija samoja uskonkappaleitasi.

        Voitko vastata?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Voitko vastata?

        En, koska se on aiheeton kysymys.


      • ­­¢
        asdfasdf kirjoitti:

        kyllä apinoillakin on tunteet ajattele nyt vähän niitäkin.

        aika erikoista sensurointia tästä.


      • iso d
        ­­¢ kirjoitti:

        pidän itseäni oikeana suomalaisena, enkä voi koskaan todeta viitettä hyväksi tyypiksi. En pidä edes Movereita hyvinä tyyppeinä. Oikeastaan on aika vähän sellaisia tyyppejä joita voisin pitää hyvinä tyyppeinä. Ehkä tällä palstalla olisi iso d sellainen, mutta kuitenkin varauksella sekin.

        Sinulla on oikeus pitää ketä tahansa minä tahansa. Se mopelta usein unohtuu. Pitäisi varmaan hurmaantua jokaisesta viitteestä ilman mitään sen kummempaa kritiikkiä.


      • ­­¢ kirjoitti:

        aika erikoista sensurointia tästä.

        Ei, sentti - ihan normipoistoja.


      • browser kirjoitti:

        En, koska se on aiheeton kysymys.

        Se on rasistisuuden tunnistamisen kannalta ainoa kysymys.

        Kiitokset että vastasit. On sitä 7 vuotta odotettukin.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Se on rasistisuuden tunnistamisen kannalta ainoa kysymys.

        Kiitokset että vastasit. On sitä 7 vuotta odotettukin.

        Miksi tällä palstalla sitten ylipäätään voi muusta keskustellakaan? Siis miksi tänne saa tehdä uusia aloituksia, vaikka auktorisoitu luotsimme on ilmoittanut, että täällä kuuluu kysyä vain yhtä kysymystä? Yksi lukittu kysymys vaan etusivulle ilman muita keskusteluja ajaisi asian.

        En vastannut aiheettomuuksiisi.


      • höps kirjoitti:

        Aivan niin! Minähän kerroin mitä ne jotka (valehdellen) määrittelevät lakia omanmielensä mukaan ovat.

        Ja näköjään sinä tunnistit siitä itsesi!!!

        Ota vaikka sille!

        Minä tunnistan typeryydet. Ja se on tehtävänikin täällä.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Rasisti on ihminen.

        Nilkki ei.

        Summaa tämä.

        Tuohonhan se juuri perustuu, että rasisti kokee nilkkien hävittämisen oikeudekseen.


      • browser kirjoitti:

        Miksi tällä palstalla sitten ylipäätään voi muusta keskustellakaan? Siis miksi tänne saa tehdä uusia aloituksia, vaikka auktorisoitu luotsimme on ilmoittanut, että täällä kuuluu kysyä vain yhtä kysymystä? Yksi lukittu kysymys vaan etusivulle ilman muita keskusteluja ajaisi asian.

        En vastannut aiheettomuuksiisi.

        Kysymykset ovat itse asiassa kaikki tervetulleita.

        "En vastannut aiheettomuuksiisi."

        No problem - vastaamattomuutesi riitti oikein hyvin.


      • browser kirjoitti:

        Luuletko sitten, että "oikea" rasisti ei voi koskaan todeta viitettä hyväksi tyypiksi?

        En - ja niinhän taisi käyde Jaken ja Mustan Barbaarin suhteen.

        Sen jälkeen vain rasisti ei taida olla rasisti.


      • höps
        Mover kirjoitti:

        Minä tunnistan typeryydet. Ja se on tehtävänikin täällä.

        Jos tehtäväsi on tunnistaa typeryyksiä, niin miksi et aloittaisi itsestäsi?
        Liikaa työsarkaa, kenties?

        Koklaappa poika kuitenkin: Ota selvää kuka/ketkä säätävät lain, mitä tämä laki pitää sisällään, ja ketä kaikkia se koskee.

        Ja peilaa vastauksia tuohon "olet lainsuojaton" -pöhnäpieruusi.

        M'kay?


      • browser
        Mover kirjoitti:

        En - ja niinhän taisi käyde Jaken ja Mustan Barbaarin suhteen.

        Sen jälkeen vain rasisti ei taida olla rasisti.

        Vaikka minä yhden hyvän viitetyypin tapaisinkin, niin ei se tarkoita, että suhtautuisin seuraavaan vastaantulevaan viitteeseen kuin ihmiseen. Yksittäistapaus.

        Maailmankuvasi on kuin viisivuotiaalla ja kuvittelet rasistit samanlaisiksi.


      • päättelyä moverille
        Mover kirjoitti:

        Rasistisuudestani.

        Eräässä kapakassa näin kerran maastohousuisen, maihinnousukenkäisen, kaljun ja pitäpartaisen kaverin. Hän oli katsellut minua pitkään - ja mietin, mahtoiko hän tietää mamukavereistani. Voisiko hän olla uhka minulle.

        No, minulla olia sama oikeus olla kapakassa kuin hänelläkin - ja päätin jatkaa istumista paikallani.

        Kohta hän kuitenkin tulikin minua kohti - ja kysyi anteeksipyydellen, voisinko vaihtaa hänelle narikkarahaa. Vaihdoin - ja jäimme juttelemaan. Hän oli erittäin mukava ja pikemminkin nöyrä ja keskustelukumppaniaan kunnioittava.

        Kohta tuli wc-puolelta iso pikimusta afrikkalainen, jota tämä kaverini iloisesti moikkasi.

        Päättele itse, mikä ja mitä olin ja olen.

        "Päättele itse, mikä ja mitä olin ja olen."

        Olit tuttuun tapaasi homobaarissa, tosin ilman Omarin seuraa, joka oli silloin lomamatkalla kotimaassaan.

        Ps. Menittekö jatkoille ison afrikkalaisen vai kaljun pitkäparran kämpille?


      • Pois silmistä..
        Mover kirjoitti:

        Kysymykset ovat itse asiassa kaikki tervetulleita.

        "En vastannut aiheettomuuksiisi."

        No problem - vastaamattomuutesi riitti oikein hyvin.

        Mover hyvä,

        Kysymys ei ollut nyt Browserin mielipiteestä, vaan siitä, että sinä siirsit keskustelun, joka olisi kuulunut tälle palstalle, jonnekin muualla.

        Älä vaihda puheenaihetta, vaan selitä miksi keskustelu siirrettin eri palstalle?


      • browser kirjoitti:

        Vaikka minä yhden hyvän viitetyypin tapaisinkin, niin ei se tarkoita, että suhtautuisin seuraavaan vastaantulevaan viitteeseen kuin ihmiseen. Yksittäistapaus.

        Maailmankuvasi on kuin viisivuotiaalla ja kuvittelet rasistit samanlaisiksi.

        Ihmiset yleensä suhtautuvat rauhanomaisesti.

        Kantsii muuttaa toimintapojasi. Ole ystävällinen -> sinulle ollaan ystävällisiaä. Näin se yleensä menee.


      • drthjfghjdf kirjoitti:

        Mutta kaikkihan ovat samanlaisia ja samanarvoisia, ja nyt sinä kuitenkin puhut rasistisesti etnisistä ryhmistä, jotka eivät mielestäsi kuitenkaan ole ihan jokaisen osalta roistoja.
        Tulit muuten myös leimanneeksi kaikki rikollisten moottoripyöräjärjestöjen jäsenet rikollisiksi, joka on oikeutemme mukaan väärä ja leimaava tulkinta.

        Hah hah.

        Eikös rikollisjärjestön jäsenet ole juuri rikollisuuden takia järjestönsä jäseniä(!)

        Ja saman kaavan mukaan rasistit ovat aina rasisteja - eli rikollisia myös.

        'Mutta mitkään kansallisuudet eivät ole rikollisia kuin joltain asteelta - heissä on aina ei-rikollistakin porukkaa.

        Näin se menee.


      • e4yurud
        ­­¢ kirjoitti:

        nuorena poikana hitsailin 4 ja 5 luokan saumoja puikolla ja mikillä pystyyn, kulmaan, vaakaan, lakeen ja haponkestävään putkeen kuumakaarella. Helppoa hommaa, mutta pas­­kasta ja raskasta, niin menin kirjastoon lukemaan sarjakuvia.

        Ruostumatonta on ikävä hitsata jos migissä ei ole pulssitoimintoa.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Ihmiset yleensä suhtautuvat rauhanomaisesti.

        Kantsii muuttaa toimintapojasi. Ole ystävällinen -> sinulle ollaan ystävällisiaä. Näin se yleensä menee.

        Rauhanomaisesti minä suhtaudun koiriinkin. On minua moni viite ihan ystävällisesti huijannut. Totta, kyllä se tietysti kivempaa on kuin rähjäämällä huijaaminen.


      • a.m.

      • a.m. kirjoitti:

        Moverille vastauksena tähän: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12796365/#comment-72577929

        Nilkki on ihmistä kuvaava nimitys, kuten rasistikin.

        Nyt haluat, jostain syystä, kiertää totuutta.

        Rasisti on yhtä yhteiskunnallista ilmiötä tuottava yksilö.

        Koska tuo ilmiö, rasismi, on hyvinkin selkeästäi määritelty, on helppo myös tunnistaa kuka on sen tuottaja.

        Nilkki taas ei ole mihinkään yhteiskunnalliseen, rajattuun ilmiöön liittyvä ihmistä kuvaava määrittely - vaan kategorisesti tämän kokonaispersoonaa ja moraalia kuvaava sana = Vastenmielinen, niljakas mies, pikkupomo

        Sen vuoksi em. voidaan pitää "yhteiskunnallisen" (vaikkakin se olisi jopa laiton) kannan tuovan ihmisen kannanottona ja jm. nimittelynä - mikä ei sovi yhteiskunnalliseen keskusteluun ollenkaan. Eikä omasta mielestäni mihinkään muuhunkaan kunnon keskusteluun.


      • browser kirjoitti:

        Rauhanomaisesti minä suhtaudun koiriinkin. On minua moni viite ihan ystävällisesti huijannut. Totta, kyllä se tietysti kivempaa on kuin rähjäämällä huijaaminen.

        Älä puhu roskaa.


      • suomi suomalaisille
        suomi suomalaisille kirjoitti:

        kyllä sun pitäis jotain hyödyllistäkin tehdä,samoin somaleiden.

        noniin mower,keksi ny jotain muutakin tekemistä kun poistaa mun kommenttia esim.maailman ohuemmasta kirjasta jossa on lista somali hitsareista ja nobellin palkinnon saaneista.....jookos
        hitsaria sinusta tuskin tulee,kato kundi siinä duunissa tarvitaan muutakin kuin saivartelu ja tekopyhää lässytystä somaleista.


      • höps
        Mover kirjoitti:

        Rasisti on ihminen.

        Nilkki ei.

        Summaa tämä.

        Et siis ole ihminen????

        No apinanahan sinua korkeintaan pidetäänkin.


      • browser
        Mover kirjoitti:

        Älä puhu roskaa.

        Usko pois, minun uskontoni ei pakota vihaamaan koiria.


      • a.m.
        Mover kirjoitti:

        Nyt haluat, jostain syystä, kiertää totuutta.

        Rasisti on yhtä yhteiskunnallista ilmiötä tuottava yksilö.

        Koska tuo ilmiö, rasismi, on hyvinkin selkeästäi määritelty, on helppo myös tunnistaa kuka on sen tuottaja.

        Nilkki taas ei ole mihinkään yhteiskunnalliseen, rajattuun ilmiöön liittyvä ihmistä kuvaava määrittely - vaan kategorisesti tämän kokonaispersoonaa ja moraalia kuvaava sana = Vastenmielinen, niljakas mies, pikkupomo

        Sen vuoksi em. voidaan pitää "yhteiskunnallisen" (vaikkakin se olisi jopa laiton) kannan tuovan ihmisen kannanottona ja jm. nimittelynä - mikä ei sovi yhteiskunnalliseen keskusteluun ollenkaan. Eikä omasta mielestäni mihinkään muuhunkaan kunnon keskusteluun.

        Moverille vastauksena tähän: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12796365/#comment-72661875

        Tuliko rehellinen olo kun poistit ensimmäisen version tästä viestistäni, koska käytin n-sanaa, vaikka oli selvää että sitä ei käytetty halventavasti? Sait tekosyyn sensuroida vasta-argumentteja.

        "Nyt haluat, jostain syystä, kiertää totuutta."

        En, mutta saatoin ymmärtää väärin tarkoituksesi.

        "Koska tuo ilmiö, rasismi, on hyvinkin selkeästäi määritelty, on helppo myös tunnistaa kuka on sen tuottaja."

        Ei ole hyvinkin selkeästi määritelty. Millä perusteella olisi?

        "Sen vuoksi em. voidaan pitää "yhteiskunnallisen" (vaikkakin se olisi jopa laiton) kannan tuovan ihmisen kannanottona ja jm. nimittelynä - mikä ei sovi yhteiskunnalliseen keskusteluun ollenkaan."

        Ei ollut kyse siitä sopiiko se keskusteluun, vaan siitä että ymmärsin sinun tarkoittavan, että nilkki ei tarkoita ihmistä.

        Mitä tulee höpsin rinnastukseen, niin paikkansapitävien asioiden sanominenkin voi olla nimittelyä. Vertaa esim. n-sanan käyttäminen mustasta henkilöstä. Asiasta on linjauskin kunnianloukkauspykälän tulkinnassa:

        "Eräissä tapauksissa voitaisiin 2 kohdan mukaan tuomita tiedon tai vihjauksen esittämisestä silloinkin, kun sen totuudellisuus on selvitettävissä. Vain valheellisten tietojen ja vihjausten esittäminen voi nimittäin tulla rangaistavaksi 1 kohdan mukaan. Jos väite on tosi tai jos vihjauksen kohteena on tosiseikka, teko voisi kuitenkin tulla rangaistavaksi 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena, jos tiedolla tai vihjauksella tahallisesti halvennetaan toista."
        (9 §)
        http://217.71.145.20/TRIPviewer/temp/TUNNISTE_HE_239_1997_Yksityiskohtaiset_perustelut_fi.html


      • a.m. kirjoitti:

        Moverille vastauksena tähän: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12796365/#comment-72661875

        Tuliko rehellinen olo kun poistit ensimmäisen version tästä viestistäni, koska käytin n-sanaa, vaikka oli selvää että sitä ei käytetty halventavasti? Sait tekosyyn sensuroida vasta-argumentteja.

        "Nyt haluat, jostain syystä, kiertää totuutta."

        En, mutta saatoin ymmärtää väärin tarkoituksesi.

        "Koska tuo ilmiö, rasismi, on hyvinkin selkeästäi määritelty, on helppo myös tunnistaa kuka on sen tuottaja."

        Ei ole hyvinkin selkeästi määritelty. Millä perusteella olisi?

        "Sen vuoksi em. voidaan pitää "yhteiskunnallisen" (vaikkakin se olisi jopa laiton) kannan tuovan ihmisen kannanottona ja jm. nimittelynä - mikä ei sovi yhteiskunnalliseen keskusteluun ollenkaan."

        Ei ollut kyse siitä sopiiko se keskusteluun, vaan siitä että ymmärsin sinun tarkoittavan, että nilkki ei tarkoita ihmistä.

        Mitä tulee höpsin rinnastukseen, niin paikkansapitävien asioiden sanominenkin voi olla nimittelyä. Vertaa esim. n-sanan käyttäminen mustasta henkilöstä. Asiasta on linjauskin kunnianloukkauspykälän tulkinnassa:

        "Eräissä tapauksissa voitaisiin 2 kohdan mukaan tuomita tiedon tai vihjauksen esittämisestä silloinkin, kun sen totuudellisuus on selvitettävissä. Vain valheellisten tietojen ja vihjausten esittäminen voi nimittäin tulla rangaistavaksi 1 kohdan mukaan. Jos väite on tosi tai jos vihjauksen kohteena on tosiseikka, teko voisi kuitenkin tulla rangaistavaksi 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena, jos tiedolla tai vihjauksella tahallisesti halvennetaan toista."
        (9 §)
        http://217.71.145.20/TRIPviewer/temp/TUNNISTE_HE_239_1997_Yksityiskohtaiset_perustelut_fi.html

        En ole poistanut sellaista viestiä, jossa esimerkinomaisesti käytetään mitäsanaa hyvänsä.

        Se on saattanut poistua jonkun automaatin toimesta.

        Vastaan myöhemmin muihin kohtiisi.

        Hyvä tuo viimeinen lisäyksesi. Nielen sen todennäköisesti, jahka pääsen syventymään tarkemmin.


      • a.m.
        Mover kirjoitti:

        En ole poistanut sellaista viestiä, jossa esimerkinomaisesti käytetään mitäsanaa hyvänsä.

        Se on saattanut poistua jonkun automaatin toimesta.

        Vastaan myöhemmin muihin kohtiisi.

        Hyvä tuo viimeinen lisäyksesi. Nielen sen todennäköisesti, jahka pääsen syventymään tarkemmin.

        Moverille vastauksena tähän: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12796365/#comment-72686340

        Minkä automaatin?


      • mutkun..
        Mover kirjoitti:

        Hah hah.

        Eikös rikollisjärjestön jäsenet ole juuri rikollisuuden takia järjestönsä jäseniä(!)

        Ja saman kaavan mukaan rasistit ovat aina rasisteja - eli rikollisia myös.

        'Mutta mitkään kansallisuudet eivät ole rikollisia kuin joltain asteelta - heissä on aina ei-rikollistakin porukkaa.

        Näin se menee.

        Rasismi ei ole rikos, vaikka miten jankuttaisit.

        Se saattaa olla rikoksen koventamisperuste, eikä muuta.

        Rasismi ja ennakkoluuloisuus yhteisön ulkopuolisia kohtaan on meillä kaikilla geeneissä.


    • pois silmistä..

      Mover pakoilee hommaansa luotsina ja siirtelee aloituksia muille palstoille. Poistaa hän niitä ei voi, koska ihmisillä on oikeus mielipiteeseen.

      Tämä ei ole "rasismi"- palsta, tämä on "moverin mielipide" - palsta. Aloitukset, joista Mover ei pidä, siirretään. Ja nimenomaan siirretään, ei poisteta. Ja tämä seikka kertookin kaiken.

      • asdfasdf

        yleensä taidetaan siirtää vielä sellaisille palstoille joilla ei ole omaa luotsia siirtämässä niitä takaisin.


    • 16+14

      Olipa ketju. Uskomattomia ääliörasisteja täällä. Onko tosiaan Suomessa tuollaisia ihmisiä, jotka tosissaan väittävät että kun yksi jonkun kansanryhmän ihminen tekee jotain, kaikki muut ovat samanlaisia? Täytyy olla aika tyhmä, jos noin ajattelee. Mover, jatka samaan malliin niin rasistit häipyvät pikkuhiljaa muualle esittämään typeryyksiään.

      • brychan

        Muppehan on vetovoimatekijä rasisteille. Hän kiihottaa rasismiin näyttäessään millä pohjalla hyysärismi makaa.


    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe