Kevyt ja pieni ompelukone

*****

Osaisitteko suositella ompelukonetta, jota olisi helppo kuljettaa mukana kursseille ja erilaisiin käsityökokoontumisiin? Kone ei saisi olla kovin painava eikä siinä tarvita kuin yksinkertaiset ompeleet, suora-, siksak- ja jousto-ommel, ne riittäisivät.
Kone ei liioin saisi olla ihan lelu ja pelkkää muovia sisältä kuten kuulemma nämä pienet 100€:n koneet marketeissa. Ompelukoneliikkeen myyjän ehdotus oli Pfaff Passport, mutta se vaikutti vähän kalliilta, halvempiakin kelvollisia vaihtoehtoja varmaan löytyisi.

6

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kassiin2014

      Mä ostin ompelukoneen ja tein sille oman kassin, sisään laatikko missä se kone oli. Kätevä ja näppärä ottaa mukaan, kassin ulkopuolelle pari isoa taskua mihin mahtuu ompelulangat ym. Mulla on ihan satasen pinnan singer, niitä mitä on marketeissa myynnissä. Sen on ommellu minkä oon tarttenut, mm.vetskareita takkiin on ommellu.
      Vaikka kone olisi isohkokin niin tossa kassissa on näppärä kuljettaa.

    • karnaluks
      • *****

        Olen itsekin hiukan ajatellut tilata Karnaluksista kun tuttavani tilasi sieltä saumurin, eikä ollut mitään ongelmia.
        Saakohan tuohon Janomen JR 1012 malliin suomenkielisen käyttöohjeen (tosin englanninkieliselläkin varmaan selviää, kone ei liene kovin monimutkainen käytettävä)? Paljonko arvelisit tuon JR1012:n painavan ja entä minkä kokoinen se suunnilleen on?
        Ja Kassiin2014:lle.... Olen ajatellut, että jossakin kassintapaisessa konetta olisi helppo kuljettaa tykötarpeineen, noihin Janomen koneisiin näemmä saa ostaakin kassimaisen kantolaukun.
        Kiitos teille kummalekin hyvistä vinkeistä.


    • Karnaluks

      Janome jr1012 painaa 6 kg, googlasin enkun kielellä.Tuohon malliin ei ole suomenkielistä ohjetta, mutta englanti on.Se on muuten niin helppokäyttöinen, ei siinä
      niin paljoa kieltä tarvitse pärjäät englanniksi, ja ompelin sillä tyttären luona, ja siinä on jopa joustoommel, minulla itselläni on Karnaluksista ostettu Bernina 800 DL saumuri jo 4 vuotta ja ei mitään vikaa ole, mutta tyttären luona jouduin ompelemaan juuri tuolla JR1012 Janomelle jersey puseron ja onnistui hyvin. Karnaluksin omistajlle voi kirjoittaa kyselyjä suomeksi:

      [email protected]

    • Karnaluks

      Vielä tuohon Janome jr1012 maalliin: Se on ihan normaalin kokoinen ja katselin Karnaluksin sivulta ( kun en muista ) ja siinä on kaikenlaisia lisäosiakin mukana
      eli ompa halpa tarjous, sen hinta oli silloin kun ostin 185 euroa, Janome on muuten maailman eniten myyty malli.On tullut tänne Pohjolaan vasta viime vuosina tutuksi.

      Itse haaveilen Janomen konetta, vähän kalliimpaa, ja googlailen youtubesta.Karnaluksista sinun muuten kannattaa tilata samalla ompelulangat.
      Ne on kolme kertaa halvempia kuin esim Eurokankaassa.Minä tilaan kaikki sieltä, koska on niin halpaa ja hyvää tavaraa.Nyt on jo jonkunaikaa ollut saumurilangatkin nettikaupassa 4 x 5000 metrin puolat n 8 euroa. Tavalliset 1000 metrin langat n 70 centtiä!

    • *****

      Olenkin lukenut, että Karnaluksista saa palvelua myös suomeksi.
      Minullakin on Berninan 800 DL ja toimii hyvin.... Luotan noihin tunnettuihin merkkeihin ja tuttavallani on ollut Janomen ompelukoneita eikä niissä ole moitittavaa ollut toimivuuden kanssa, mutta mekaaninen malli oli vain kuulemma liian kovaääninen kun hän ompeli usein myöhään illalla (ja hiljaisessa talossa tietysti kuuluu hyvin).
      Ompelulankoja olenkin ajatellut tilata Karnaluksista, täällä maaseudulla kun ei muutenkaan ole kovin hyviä käsityötarvikevalikoimia.
      Kiitos nimimerkki Karnaluks....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe