Neuvoja kaivataan

harmaavaris

Miehen kanssa noin15 vuotta yhdessä. Kaikin puolin hyvä mies ja isä ja rakastan häntä, mutta enemmän ystävänä kuin puolisona. Mies haluaa seksiä, minä en ole halunnut vuosiin. Hän ei vain sytytä enää. Ihastun toisiin, joiden kanssa haaveilen harrastavani intohimoista seksiä. Pettänyt en ole.
Tuntuu, että tukahdun. Haluan erota. Meillä on lapsia ja yhteinen omaisuus ja yritys. Eroaminen tuntuu hankalalta. Tuntuu etten enää jaksa elää valheessa. Ei ole oikein miestäni kohtaan. Olen joskus kertonut hänelle tunteistani ja hän on muuttanut itseään. Olen luvannut yrittää.
Vaikeaksi eroamisen tekee se, että jos näitä omia ihastuksiani ja tukahtumisen tunnettani ei oteta huomioon, olen oikeastaan onnellinen. Minulla on ihanat lapset. Ihana perhe. Kaikki on hyvin, mutta tunteet on poissa totaalisesti miestäni kohtaan. Lisäksi minä en arvosta häntä tarpeeksi ja hän ei minua. Kyllä hän rakastaa, mutta minusta tuntuu, että olemme niin perusteellisen erilaisia. Hänelle riittää että arki sujuu ja raha-asiat on kunnossa ja seksiä saa kerran viikossa. Minä haluan enemmän. Kumppanin, joka arvostaa sieluani ja syvyyttäni. Haluan erota mutta pelkään seurauksia. Mies ei ota tätä kevyesti. Miten käy lasten ja talon? Mistä saada uskallusta? Mistä tietää teenkö elämäni suurimman virheen?

13

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvostusta

      Arvostuksen puute oli minulla suurin syy eroon lapsista huolimatta. Emme arvostaneet toisiamme enää ollenkaan. En halunnut hukata elämääni.

    • lllllll

      Keskustelkaa x 1000. Ei kannata erota useinkaan, kaikki menee pieleen usein sitten. Eri asia jos on väkivalta yms. syyt

      Jostain syystä olet joskus häntä rakastanut, etsi se sama moodi. Jos mies ei tajua, ala itse lämmittää liekkiä. Tarvitsette kahden keskistä aikaa ja parisuhteen rakentamista. Yhteisiä hotelli, ravintola, lomaöitä jne.

    • Tuttuakin tutumpaa

      Voisi olla minun tekstiäni tuo, surullisen tuttuja ajatuksia. Meilläkin kaikki periaatteessa hyvin, lapset ja arki hoidetaan yhdessä, tai paremminkin kumpikin oma osamme tehden. Perhe hoidetaan vähän kuin firma, mutta parisuhdetta ei oikeastaan ole ollut enää vuosiin. Eroaminen käytännössä kuitenkin olisi melkoinen projekti ja lasten elämän sujuminen vaatisi vielä enemmän työtä kuin nyt. Olenkin miettinyt, jos ehdottaisi miehelle että tämä saa ihan luvalla vilkuilla muille laitumille ja itselleni sama lupa tietysti myös. Turha elämää ja arkikuvioita on ihan atomeiksi hajottaa saman tien, mutta ei kai itsensä näivettäminenkään tarpeen ole. Kämppiksinä tässä on asuttu jo pidemmän aikaa, miksei siis jatkossakin pelisäännöistä sopien. Voisi toimia hetken aikaa, sittenpähän ehkä selkiäisi löytyykö suhteeseen vielä uutta intoa vai kannattaisiko kummankin lähteä enemmän omaan suuntaan. Ei kai elämän niin mustavalkoista tarvitse olla?

    • elämä on

      Kolme toivetta: rakkaus, hellyys ja lämmin syli. Antaa ja saada olisi mukavaa.

    • käy lapissa
    • Desperate wife

      Voi miten lämmittää toisaalta tämä vertaistuki. Että on muitakin jotka kelailee ihan samoja asioita päässään kuin minä... Vaikka en iloitsekaan siitä että asiat eivät ole teilläkään hyvin.

      Pointti jonka kanssa itse painin joka päivä: saako minulla olla tälläisiä mietteitä, kun mies on kaikin puolin hyvä ja hoitaa hommansa? Jotenkin niin huono omatunto tulee kun miettii minkälaisia vaimon- ja lastenhakkaajia, alkoholisteja yms renttuja on maailmassa. Että minulla ei ole oikeutta edes miettiä tämmöisiä kun kaikki on kuitenkin niin hyvin.

      Mutta silti... Jotenkin sitä miettii vaan, että parempi olis yksin, kuin kahlita miestä tämmöiseen. Sekään ei ole reilua - jos hän vaikka piankin löytäisi paremman naisen rinnallee. En usko että itse edes haluaisin kenenkään kanssa seurustella jos eroaisimme. Haluaisin vain vapauden... olla sellainen kuin olen.

    • vain ajankysymys

      Aivan sama tilanne täälläkin! ainut ero ettei ole yhteistä firmaa,muuten kuin olisin kirjoittanut! Itse mietin päivittäin teenkö lapset onnelliseksi että saavat elää kokonaisessa perheessä vai olisinko valmis laittamaan omat toiveeni parisuhteesta etusijalle..
      monta vuotta mennyt jo surkeassa parisuhteessa tai ei voi edes parisuhteesta oikeastaan puhuakkaa n yhteiselosta, enemminkin.en kunnioita-luota-halua miestäni,ja tunne on varmaankin molemminpuolista.puhuttu on,kyllästymiseen asti eikä toista ihmistä voi muuttaa vain itsensä,tunteitakaan ei voi tyhjästä kehitellä...luovutan ja elän päiväkerralaan..

    • taas suosittelen

      Tuputan tätä nyt joka väliin, koittakaa kestää ;). Lukekaa naiset Daniel Bergnerin kirja Mitä nainen haluaa. Siinä paljon ihan tutkimuksiin perustuvaa tietoa, ihan oikeita tutkimuksia sekä naisten haastatteluihin pohjautuvia. ne voivat auttaa valaisemaan sitä, mitä nyt tunnette, sitä taustaa, ja mistä kaikki ehkä kumpuaa. Itse sain ainakin paljon kyseisestä kirjasta. Luin sitä ääneen myös miehelleni :D

    • Desperate wife

      Ei tässä nyt oikein kirjojen lukeminen enää innosta, anteeksi vain... Varmaan hyvä opus mutta.. Minua ahdistaa, ja syyllistää tää tilanne nyt niin. Ja mikä pahinta, voimat on jotenkin menneet, ettei tunnu olevan voimia yrittää korjata tämän junan kurssia mitenkään.

      Mistä saisi voimia edes yrittää korjata tilannetta? Ja kun jotenkin takaraivossa on se ajatus, että tämä ei tästä korjaannu, vaikka yrittäisi mitä... Kun tuntuu että miestäkään ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa. Kumpikin vaan on....

      Itsellä se tilanne että yritän lasten takia roikkua tässä, päivästä toiseen. Kaikkien kliseiden äidillä mennään: päivä kerrallaan... :S

      • taas suosittelen

        Uskon, ettei innosta, mutta voisit yllättyä jos vaivautuisit. Esim. tuo mitä kirjoitat, "Pointti jonka kanssa itse painin joka päivä: saako minulla olla tälläisiä mietteitä, kun mies on kaikin puolin hyvä ja hoitaa hommansa?" Siihenkin löytyy valaistusta kyseisestä opuksesta. Vois auttaa jaksamaan ja kenties tilannetta korjaamaan, kun ymmärtäisit niitä taustoja. Et sä suinkaan yksin ole, ainoa noine ajatuksinesi.


    • nuija ja tosinuija

      entäs jos 14 avioliittovuodenjälkeen ei pysty edes halaamaan toista,että niin paljon inhottaa toinen ihminen lähellä,ei halua että toinen edes katsoo sinua,-saati vähäpuleisena,olet jo luopunut,inhoat häntä,hänen hajuaan,olemustaan,tapaansa toimia,tapaansa puhua tai sanoisinko huutaa,tapaansa valita aina niistä lukuisista vaihtoehdoista se kaikista huonoin,vieläkö opuksesta se apu kaikkeen löytyisikin??

      • silloin en suosittel

        Kyllä sä tiedät itsekin vastauksen. Kun ei vielä olla tuossa pisteessä, vaan noissa mitä moni kuvailee, siitä voi saada jotain ahaa-elämyksiä.


      • viina virta

        Juuri näin. Viina ja vieraat naiset, jopa omalla tontilla. Eri makuuhuoneissa nukuttu jo seitsemän vuotta. Hukkaan heitettyjä vuosia. Olen jo niin loukattu 20 vuoden takaa, etten osaa edes riidellä. Vaikea tästä vain lähteä, työtä vähennetään, saanko lainaa asuntoon, vuokratkin korkeita. Lapsi on, onnellisesti omassa kaksiossaan. Kunnioituksesta omia vanhempia ja appivanhempia kohtaan, tässä on leikitty tavallista perhe-elämää. Tämä on eka kerta, kun tästä kenellekkään purkaan. Häpeä on päällimmäisenä. Sydän on vielä paikoillaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe