Haluan pelastaa parisuhteeni

Turhautunut vaimo

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä kohta 13v. Meillä on pieniä lapsia. Suhde on muuten hyvä, mutta minkäänlaista romantiikkaa en siitä saa irti. Perustilanne varmaan monessa lapsiperheessä. Tuntuu, että ollaan kuin sisar ja veli tai ystävät. Seksiä on tosin välillä eikä se yleensä niin huonoakaan ole. Hauskaakin meillä on yhdessä. Romantiikan kaipuuni on valtava ja huomaan jo etsiväni sitä muualta, kun kotoa en sitä saa. Ei juuri koskaan hellyydenosoituksia tai kohteliaisuuksia mieheltä. Oon nyt kitkutellut tän pahan oloni kanssa kauan. Avioliittoni on hyvä enkä haluaisi heittää sitä roskiin enkä halua pettää. Olen alkanut jopa haaveilla avoimesta suhteesta, mutta eiköhän se aiheuttaisi lisää ongelmia... Mutta romantiikkaa pitäisi saada enkä tiedä miten saisin sitä.Auttakaa!

145

5621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielupide

      Romantiikka ja rakkaus on aina ensisijassa antamista. Heti kun alkaa vaatimaan toisilta itselleen sitä, se loppuu.

      • ap.

        Niinpä...no on se hemmetin vaikea vaan itse jaksaa yrittää, kun mies ei sano kohteliaisuuksia minulle siis IKINÄ vaikka itse niitä hänelle sanon, eikä muutenkaan saa nenäänsä irti iltaisin tietokonepeleistä, vaikka mitä keksisin. Ja silloin kun yritän makuuhuoneen puolella oikein panostaa niin tyyppi nukahtaa kesken touhujen...Hyvä mies muuten...mutta alan olla finaalissa tän romantiikan puutteen takia!


      • PC_Blondi
        ap. kirjoitti:

        Niinpä...no on se hemmetin vaikea vaan itse jaksaa yrittää, kun mies ei sano kohteliaisuuksia minulle siis IKINÄ vaikka itse niitä hänelle sanon, eikä muutenkaan saa nenäänsä irti iltaisin tietokonepeleistä, vaikka mitä keksisin. Ja silloin kun yritän makuuhuoneen puolella oikein panostaa niin tyyppi nukahtaa kesken touhujen...Hyvä mies muuten...mutta alan olla finaalissa tän romantiikan puutteen takia!

        Nukahtaa kesken touhujen? :D Tyyppihän kuulostaa tosielämän Homer Simpsonilta tai sitten narkoleptikolta.


      • sdafasdfasdsaf
        ap. kirjoitti:

        Niinpä...no on se hemmetin vaikea vaan itse jaksaa yrittää, kun mies ei sano kohteliaisuuksia minulle siis IKINÄ vaikka itse niitä hänelle sanon, eikä muutenkaan saa nenäänsä irti iltaisin tietokonepeleistä, vaikka mitä keksisin. Ja silloin kun yritän makuuhuoneen puolella oikein panostaa niin tyyppi nukahtaa kesken touhujen...Hyvä mies muuten...mutta alan olla finaalissa tän romantiikan puutteen takia!

        Sanoit "niinpä", ja sitten lhädit heti syyllistämään miestä :D
        Ongelma paikannettu.


      • Sinuasinuarakastan
        ap. kirjoitti:

        Niinpä...no on se hemmetin vaikea vaan itse jaksaa yrittää, kun mies ei sano kohteliaisuuksia minulle siis IKINÄ vaikka itse niitä hänelle sanon, eikä muutenkaan saa nenäänsä irti iltaisin tietokonepeleistä, vaikka mitä keksisin. Ja silloin kun yritän makuuhuoneen puolella oikein panostaa niin tyyppi nukahtaa kesken touhujen...Hyvä mies muuten...mutta alan olla finaalissa tän romantiikan puutteen takia!

        Jos moni asia on hyvin, esim. molemminpuolista toistensa kunnioittamista, yhteistä tekemistä ja kokemista, ei kannata vaarantaa suhdetta hyppimällä aidan taa. Kerro hänelle tunteistasi syyttelemättä, vain toteavasti mutta siten, että viesti menee perille. Muistele vaikka ääneen, millaista teillä oli alussa. Miten pidit siitä että hän teki niin ja niin. Kerro, että nykyisellään et tunne itseäsi hyväksytyksi ja halutuksi. Huomioi, jos hän tekee jotain romanttista. Miehet eivät voi vastustaa kehuja.
        Minulla oli seurustelusuhteessa vastaava tilanne. En tiennyt edes, mikä minussa fyysisellä puolella viehättää - rumimmassakin ihmisessä kun on joku kaunis kohta. Joskus sanoi fiksuksi. Kirjoitin päiväkirjaani, että jos tietäisin vaikkapa että hän pitää pikkusormestani, pitäisin siitä hyvää huolta, että niin olisi vastakin. Romantiikan panttaaminen voi olla myös vallankäytön keino. Kehu sinä, minä vastaan murusilla jos katson tarpeelliseksi ja ansaituksi -tyyliin.


      • kännissä oikeesti
        ap. kirjoitti:

        Niinpä...no on se hemmetin vaikea vaan itse jaksaa yrittää, kun mies ei sano kohteliaisuuksia minulle siis IKINÄ vaikka itse niitä hänelle sanon, eikä muutenkaan saa nenäänsä irti iltaisin tietokonepeleistä, vaikka mitä keksisin. Ja silloin kun yritän makuuhuoneen puolella oikein panostaa niin tyyppi nukahtaa kesken touhujen...Hyvä mies muuten...mutta alan olla finaalissa tän romantiikan puutteen takia!

        Tyyliin "makaa hiljaa ja ajattele kuningatarta/isänmaata" ?.

        Ehkä olisi keskustelun aika. Ehkä kannattaisi äijältä kysyä, että haluuksä että mä oikeasti lähen lätkiin.

        Ei tossa ole muuta keinoa, kun pistää jätkä naulakkoon seinälle ja ladella totuudet. Sitten kun olet ladellut totuudet, sanot, että nyt lähden, ja häippäiset jo ennalta suunnitelemallesi reissulle ystävien luo, risteilylle, Tallinnaa tai vaikka vain hotelliin lähelle. Jätät äijän ja mukulat keskenään. Ilmoitat, että kahden päivän päästä tulet juttelemaan jatkosta.


      • Romanttinen mies.
        sdafasdfasdsaf kirjoitti:

        Sanoit "niinpä", ja sitten lhädit heti syyllistämään miestä :D
        Ongelma paikannettu.

        Olen romanttinen, ostan kukkia ja halaan ja tekisin ruokaa ja viettäisin iltoja takkatulen ääressä mökillä ja veisin kylpylään ja hieroisin. Olen kuitenkin sinkku ja yksinäinen.


      • Idiootti toi avaaja.
        ap. kirjoitti:

        Niinpä...no on se hemmetin vaikea vaan itse jaksaa yrittää, kun mies ei sano kohteliaisuuksia minulle siis IKINÄ vaikka itse niitä hänelle sanon, eikä muutenkaan saa nenäänsä irti iltaisin tietokonepeleistä, vaikka mitä keksisin. Ja silloin kun yritän makuuhuoneen puolella oikein panostaa niin tyyppi nukahtaa kesken touhujen...Hyvä mies muuten...mutta alan olla finaalissa tän romantiikan puutteen takia!

        Hyvä mies muuten...

        Tota nyt avaaja elää kyllä kahta todellisuutta, samaan hengenvetoon negatiivista enemmän kuin positiivista jossa positiivista vain kolme sanaa: "Hyvä mies muuten..."

        Avaaja unohti kertoa millä tavalla hyvä mies???????

        Turpaummessa suomalainen mies, pelaa tietokonepelejä, ei välitä muijastaan hevonvit.tua, nukahtaa kesken esileikkien...plää plää. Avaaja on yhdessä jonkun 15 kesäisen murkun kanssa ja haaveilee MIEHESTÄ jota hällä oikeastikaan ei ole.


      • olet vätys
        Romanttinen mies. kirjoitti:

        Olen romanttinen, ostan kukkia ja halaan ja tekisin ruokaa ja viettäisin iltoja takkatulen ääressä mökillä ja veisin kylpylään ja hieroisin. Olen kuitenkin sinkku ja yksinäinen.

        verbin futuuria ja potaskaa


      • VMP.
        kännissä oikeesti kirjoitti:

        Tyyliin "makaa hiljaa ja ajattele kuningatarta/isänmaata" ?.

        Ehkä olisi keskustelun aika. Ehkä kannattaisi äijältä kysyä, että haluuksä että mä oikeasti lähen lätkiin.

        Ei tossa ole muuta keinoa, kun pistää jätkä naulakkoon seinälle ja ladella totuudet. Sitten kun olet ladellut totuudet, sanot, että nyt lähden, ja häippäiset jo ennalta suunnitelemallesi reissulle ystävien luo, risteilylle, Tallinnaa tai vaikka vain hotelliin lähelle. Jätät äijän ja mukulat keskenään. Ilmoitat, että kahden päivän päästä tulet juttelemaan jatkosta.

        Vittu mitä paskaa


      • Ön syhteitä
        PC_Blondi kirjoitti:

        Nukahtaa kesken touhujen? :D Tyyppihän kuulostaa tosielämän Homer Simpsonilta tai sitten narkoleptikolta.

        Pärisyhteen vöi pelästyttää irtösyhteellä jös hälyää.


      • niinjoo345
        ap. kirjoitti:

        Niinpä...no on se hemmetin vaikea vaan itse jaksaa yrittää, kun mies ei sano kohteliaisuuksia minulle siis IKINÄ vaikka itse niitä hänelle sanon, eikä muutenkaan saa nenäänsä irti iltaisin tietokonepeleistä, vaikka mitä keksisin. Ja silloin kun yritän makuuhuoneen puolella oikein panostaa niin tyyppi nukahtaa kesken touhujen...Hyvä mies muuten...mutta alan olla finaalissa tän romantiikan puutteen takia!

        Oletko pitänyt itsesi haluttavana ja kunnossa fyysisesti. Miehet ovat visuaalisia olentoja. Millään muulla et saa miestäsi syttymään kuin hyvällä rungolla ja vaatteilla.


      • Kokemuksen omaava
        sdafasdfasdsaf kirjoitti:

        Sanoit "niinpä", ja sitten lhädit heti syyllistämään miestä :D
        Ongelma paikannettu.

        Mihinkäs se ongelma nyt sitten paikallistui, sdafasdfasdsaf?

        Jos kuitenkin luet ajatuksella AP:n viestin ihan läpi, niin ole tuo "heti syyllistäminen" ei osu tuohon 13 v parisuhteeseen! Kauanko pitää odottaa, ettei ole "heti"?
        Jos ei mitään yritä, niin siinä menee elämä pian ohi ihan elämättä!

        Harvemminhan se syy on kokonaan yhdessä osapuolessa, mutta tuo nukahtelu kesken saamansa hoidon viittaa siihen, että herra on hukannut energiansa ihan muuhun. Ja pitää naistansa itsestäänselvyytenä.

        Minusta ongelma paikallistuu johonkin todellisuuspakoisuuden suunnalle, mistä sitten johtuneekin. Siihen netti ja pelit tarjovat helpon avun. Jopa täydelle nössöllekin.

        Oli muut syyt missä tahansa, niin ainakin herra tarvitsee kunnon herätyksen! Pieni katastrofi olisi paikallaan.

        Ehdotan AP:lle, että ryhtyy järjestelemään pois väliaikaista pois muuttamista. Tuskin on helppoa lapsiperheessä, mutta tehokasta on. Sellaisen luulisi menevän tietokoneharrastusten ohi, jos äijää vähääkään kiinnostaa oma naisensa.

        Ellei sekään saa aikaan mitään liikettä, niin kyllä lopulta nettiaddiktikin ymmärtää, että sen tietokoneen joutuu suurella todennäköisyydellä irrottamaan verkosta ainakin jossain vaiheessa erokuvioiden aikana.


      • Visuaalinen olento
        niinjoo345 kirjoitti:

        Oletko pitänyt itsesi haluttavana ja kunnossa fyysisesti. Miehet ovat visuaalisia olentoja. Millään muulla et saa miestäsi syttymään kuin hyvällä rungolla ja vaatteilla.

        niinjoo345, nyt puhut VAIN omasta puolestasi.
        Jos tarkoitat, ettei naisella ole toivoakaan, ellei ole johonkin muottiin mahtuva vartalo ja siihen päälle pyntätyt muodikkaat kuoret, niin olet väärässä.

        Itse oon tuntenut hillitöntä himoa niin 53- kuin 82-kiloistakin naista kohtaan.
        Kyllä tietty naisen kannattas pitää itseään kunnossa, mutta muoto voi olla monenlainen.

        Ja rohkeaa sekä intohimoista naista ei voi olla huomioimatta.


      • Hörökorva
        Idiootti toi avaaja. kirjoitti:

        Hyvä mies muuten...

        Tota nyt avaaja elää kyllä kahta todellisuutta, samaan hengenvetoon negatiivista enemmän kuin positiivista jossa positiivista vain kolme sanaa: "Hyvä mies muuten..."

        Avaaja unohti kertoa millä tavalla hyvä mies???????

        Turpaummessa suomalainen mies, pelaa tietokonepelejä, ei välitä muijastaan hevonvit.tua, nukahtaa kesken esileikkien...plää plää. Avaaja on yhdessä jonkun 15 kesäisen murkun kanssa ja haaveilee MIEHESTÄ jota hällä oikeastikaan ei ole.

        Avaaja ei mielestäni puhut mitään miehensä, eikä muidenkaan tietokonepeleistä.

        Toisaalta:
        Avaajalla on elämässään huonojen valintojen sarja edessäpäin, jos aikoo ratkaista jatkuvan kasvun ikuisuuskysymyksen. Kun menee hyvin ei mikään riitä, kun menee huonosti kaikki on muiden syytä.


      • Idiootti minäkin
        Idiootti toi avaaja. kirjoitti:

        Hyvä mies muuten...

        Tota nyt avaaja elää kyllä kahta todellisuutta, samaan hengenvetoon negatiivista enemmän kuin positiivista jossa positiivista vain kolme sanaa: "Hyvä mies muuten..."

        Avaaja unohti kertoa millä tavalla hyvä mies???????

        Turpaummessa suomalainen mies, pelaa tietokonepelejä, ei välitä muijastaan hevonvit.tua, nukahtaa kesken esileikkien...plää plää. Avaaja on yhdessä jonkun 15 kesäisen murkun kanssa ja haaveilee MIEHESTÄ jota hällä oikeastikaan ei ole.

        No sitten idiootteja on maailma väärällään, sekä naisia että miehiä!

        Aika tavallinen ongelma. Aika ja perhe-elämä latistaa parisuhdetta, ja pelaamiseen pääsee pakoon todellisuutta.

        Avaajan kannalta ei ole meille muille oleellista tietää, missä asiassa mies ja avioliitto on hyvä. Hän myöntää sen jo, eikä siihen tarvitse apua.

        Hän tarvitsee apua siihen, että heidän muuten säilyttämisen arvoisessa suhteessaan ei miehekkyydellä ja naisellisuudella ole toisiaan sytyttävää merkitystä.

        Sinun näkökulmasi on kummallinen; AP huutaa apua, mutta sinä kerrot mielipiteesi muille lukijoille hänestä.
        Sen avun suhteen ei AP:n kannata laskea ainakaan sinun kommenttisi varaan.
        Ettei mene lapsi pesuveden mukana.


      • nainen 53
        ap. kirjoitti:

        Niinpä...no on se hemmetin vaikea vaan itse jaksaa yrittää, kun mies ei sano kohteliaisuuksia minulle siis IKINÄ vaikka itse niitä hänelle sanon, eikä muutenkaan saa nenäänsä irti iltaisin tietokonepeleistä, vaikka mitä keksisin. Ja silloin kun yritän makuuhuoneen puolella oikein panostaa niin tyyppi nukahtaa kesken touhujen...Hyvä mies muuten...mutta alan olla finaalissa tän romantiikan puutteen takia!

        Hei!
        Minulla on aivan sama juttu. Meillä on lisänä se että ollaan eri osoitteissa .
        Siitä huolimatta miehellä ei ole mitään kiinnostusta makuuhuoneen puolelle. kahvittelu ja tv:n katsominen on yhteisenä harrastuksena.
        Mieheni on muuten kiltti ja kunnollinen. Vuosia on menty tätä hiljaista linjaa, sillonkin kun asuimme vielä yhdessä.
        MInulla alkaa olla tunne, että nyt on pakko ottaa erisuunta, häntä ei ilmeisesti kiinnosta seksi enää koskaan . Tiedoksi nyt vaan etten ole ylipainoinen ja verkkareissa kulkeva möhömaha. Emme keskustele tästä asiasta, olen käsittänyt ihan kuin mun pitäisi vonkata sitä...no, en vonkaa. Jos miestä ei kiiinnosta, tiedän että maailmassa on miehiä, joita kiinnostaa!!


      • Emppu_54
        Romanttinen mies. kirjoitti:

        Olen romanttinen, ostan kukkia ja halaan ja tekisin ruokaa ja viettäisin iltoja takkatulen ääressä mökillä ja veisin kylpylään ja hieroisin. Olen kuitenkin sinkku ja yksinäinen.

        HEI! Minkäs ikäinen olet?


      • sjsbsksb

        Vai sisko ja veli, kuulostaa INSESTILTÄ.


      • sielun tarpeita

        Toinen ihminen ei voi täyttää ihmisen sielun syvintä kaipausta ja tarvetta. Ihmisessä oleva iankaikkisuushenki haluaa yhteyteen Jumalan kanssa ja kun sen yhteyden löydät sielusi syvimmät tarpeet täyttyvät.


      • ole aloitteellinen
        nainen 53 kirjoitti:

        Hei!
        Minulla on aivan sama juttu. Meillä on lisänä se että ollaan eri osoitteissa .
        Siitä huolimatta miehellä ei ole mitään kiinnostusta makuuhuoneen puolelle. kahvittelu ja tv:n katsominen on yhteisenä harrastuksena.
        Mieheni on muuten kiltti ja kunnollinen. Vuosia on menty tätä hiljaista linjaa, sillonkin kun asuimme vielä yhdessä.
        MInulla alkaa olla tunne, että nyt on pakko ottaa erisuunta, häntä ei ilmeisesti kiinnosta seksi enää koskaan . Tiedoksi nyt vaan etten ole ylipainoinen ja verkkareissa kulkeva möhömaha. Emme keskustele tästä asiasta, olen käsittänyt ihan kuin mun pitäisi vonkata sitä...no, en vonkaa. Jos miestä ei kiiinnosta, tiedän että maailmassa on miehiä, joita kiinnostaa!!

        On se kyllä niinkin, että miestä alkaa ottamaan päähän, jos hänen pitäisi aina olla aloitteellinen. Jos nainen on aloitteellinen, niin se auttaa miestä ja hän kokee, että nainen haluaa seksiä.


      • eräs vaan
        ap. kirjoitti:

        Niinpä...no on se hemmetin vaikea vaan itse jaksaa yrittää, kun mies ei sano kohteliaisuuksia minulle siis IKINÄ vaikka itse niitä hänelle sanon, eikä muutenkaan saa nenäänsä irti iltaisin tietokonepeleistä, vaikka mitä keksisin. Ja silloin kun yritän makuuhuoneen puolella oikein panostaa niin tyyppi nukahtaa kesken touhujen...Hyvä mies muuten...mutta alan olla finaalissa tän romantiikan puutteen takia!

        Suomalaisten miesten ongelma on usein se, että he eivät ymmärrä kuinka tärkeää naiselle on kuulla, että on kaunis, ihana, suloinen.. sekä palautetta siististä kodista ja jne.

        Nainen kaipaa miehen ihailua ja huomiota. Se saa naisen kukoistamaan ja panostamaan ulkonäköönsä.


      • OLET PASKAPERSE?
        Ön syhteitä kirjoitti:

        Pärisyhteen vöi pelästyttää irtösyhteellä jös hälyää.

        PASKAPERSE? OLET!


      • vaimo,46
        eräs vaan kirjoitti:

        Suomalaisten miesten ongelma on usein se, että he eivät ymmärrä kuinka tärkeää naiselle on kuulla, että on kaunis, ihana, suloinen.. sekä palautetta siististä kodista ja jne.

        Nainen kaipaa miehen ihailua ja huomiota. Se saa naisen kukoistamaan ja panostamaan ulkonäköönsä.

        näinhän se on! ihan helppoa ja vaivatonta!


      • Ön päskäperseitä
        OLET PASKAPERSE? kirjoitti:

        PASKAPERSE? OLET!

        Kyl päskäperse vöi öllä jös hälyää


      • Syvällä sisällä
        sielun tarpeita kirjoitti:

        Toinen ihminen ei voi täyttää ihmisen sielun syvintä kaipausta ja tarvetta. Ihmisessä oleva iankaikkisuushenki haluaa yhteyteen Jumalan kanssa ja kun sen yhteyden löydät sielusi syvimmät tarpeet täyttyvät.

        Yeap, tämä on osittain totta, vaikka itse jättäisin Taivaan Isän laskuista pois tässä kohdassa. Romantiikka kuuluu ehdottomasti niihin henkisen puolen suuriin ja syviin tarpeisiin, joita jokaisella ihmisellä on, mutta kaikki eivät niitä(kään) tarpeita tunnista, koska henkisyys on vierasta ja vähän arvostettu aihe tässä materialistisessa maailmassa.


      • Keksi ja kujeile
        ap. kirjoitti:

        Niinpä...no on se hemmetin vaikea vaan itse jaksaa yrittää, kun mies ei sano kohteliaisuuksia minulle siis IKINÄ vaikka itse niitä hänelle sanon, eikä muutenkaan saa nenäänsä irti iltaisin tietokonepeleistä, vaikka mitä keksisin. Ja silloin kun yritän makuuhuoneen puolella oikein panostaa niin tyyppi nukahtaa kesken touhujen...Hyvä mies muuten...mutta alan olla finaalissa tän romantiikan puutteen takia!

        Aloituksesi taisi ollakin pelkkä provo. En usko että mies nukahtaa kesken touhujen. Ja onko se romantiikka elämässä kaiken a ja o. Sentään lapset ja perhe jota ei monelle ole vaikka tahtoisi. Laita rakkausmusiikki soimaan, sytytä kynttilöitä hämärään ja tee itse jotakin asialle. Leikittele miehesi kanssa,,eiköhän se siitä mukaan vielä lähde jos aloituksesi on tosikaan.


    • Romantiikka ja seksi

      Eipä käy kateeksi ! Tuo netissä roikkuminen ei kyllä lupaa hyvää...Toivotaan että tilanne paranee

      • Avaaja on sairas.

        OLLEET YHDESSÄ HUOM! 13 vuotta!!!!! Että ei lupaa hyvää juu.

        Avaaja on sairas läheisriippuvainen ei saa aikaan yhtään mitään ja kusee tota suhdetta vielä 20 - 30 vuoden kuluttua, ellei jäppinen lähde sitä ennen.


      • Hellyydenkipeä
        Avaaja on sairas. kirjoitti:

        OLLEET YHDESSÄ HUOM! 13 vuotta!!!!! Että ei lupaa hyvää juu.

        Avaaja on sairas läheisriippuvainen ei saa aikaan yhtään mitään ja kusee tota suhdetta vielä 20 - 30 vuoden kuluttua, ellei jäppinen lähde sitä ennen.

        Onko hellyydenkipeä nainen sama kuin läheisriippuvainen?

        Tuo AP:n homma olis vielä ehkä pelastettavissa ammattiavulla. Tää Suomi24 antaa ihan liian monta kommenttia, jotka kertoo enemmän kommentoijista, kuin asiasta.


    • iina33

      Niin miesten romantiikka loppuu kun seinään,
      sormuksen ja lasten myötä,heille kaikki on selvää,
      sexiä pitää saada silloin kun nyt sattuu pikkuveli pelaamaan.
      Itse 8-v aviossa ja meillä kans romantiikka hävisi ja
      hain itselleni ulkopuolisen suhteen ja hän kyllä
      huomioi minut kaikin tavoin,ei vaan rakastellessa,
      näin ihan ok,varmaan moni lyttää tekoni,
      mut elän vaan kerran ja elämä on minun.

      • Ei voi v*ttu olla...

        Sinä v*tun likainen h*ora. Suhde pitää osata lopettaa siinä vaiheessa jos sitä m*lkkua ei kotona saa mutta p*rsettä tekee mieli jakaa kaiken maailman kalastajille. Tässä vaiheessa haaskaat vain miehesi elämän viemäristä alas kun hän luulee suhteen olevan kunnossa. Minä en voi sanoin kuvata kuinka halveksun sinun tekoasi. Sinä olet niitä naisia jotka leimaavat käytöksellään muutkin nykynaiset, vaikka kunnollisiakin löytyy. En minäkään tekisi noin kusista temppua vaimolleni jos seksi loppuu. Yrittäisin selvittää ongelmat hänen kanssaan, jos ei onnistu ongelmien selvitys, eroaisin. Toivon todella, että tuo sinun elän vain kerran menttaliteetti johtaa siihen, että kun miehesi ja lapsesi saa tietää tekosi, kusevat he yhdessä haudallesi kuolemasi jälkeen sillä eihän siitä ole enää mitään haittaa kun eletään vain kerran.


    • kokemuksen ääni -

      Annan HYVÄN neuvon !

      Menkää perheterapiaan, tai perheneuvolaan,
      niin meki mentiin ja kaikki muutui ihanaksi, sykät pilvet katosi taivaaltamme,
      se kannattaa, molemmat huomaa sen jälkeen kuinka elämä muuttuu ihanaksi IKI-OMAN puolison kanssa,
      kokemuksesta tiedän että omaa puolisoa ei ylitä mikään eikä kukaan,
      ja romantiikkaaki alkaa ilmetä vanhemuuten enemmän ja enemmän,
      yhdessä on ihana matkustella niin kotimaassa kuin ulkomaillaki,
      kaikkein parasta oman kanssa, ON kokemusta,

      • naminam

        Onko kokemusta vieraan kanssa? "Se" se vasta tekee gutaa, kokeile ennen kuin omaasi kehut!


      • tulee hulluksi

        Vai niin.... meillä ukko lähti kävelemään perheneuvolasta, ei halunnut puhua siellä, eikä kuunnella mitä minulla oli sanottavaa. Jatkoin yksin siellä ja niistä käynneistä hän olisi kyllä puhunut.
        Mikään ei muuttunut paremmaksi, vaikka kävisi missä, jos vastakappale ei ota vastaan mitään, elää vain omassa kuplassaan!


      • Huonoin neuvo ikinä

        "Oman" / "ikioman" ? Ketään ihmistä ei voi omistaa! Omistamisen halu tarkoittaa vankilaa toisen ihmisen persoonalle, omimmalle sisäiselle itselle. Siitä sinä et voi päättää kenenkään puolesta.


      • pienet sanat

        HYVÄN neuvon antajalta ainoa oikea ja paras vstaus! Pitkän kokemuksen äänellä vastaan, ettei hyvää suhdetta kannata pilata "vierailuilla" muissa makkareissa. Paljon yhteisiä hyviä hetkiä ja ihanat lapset - sitä pitää vaalia. Mutta miten sen äijänkörilään saat lähtemään terapeutille... onkin taas eri juttu! Siihen ei nalkuttaminen auta, vaan pitää yrittää neuvotella. Olisi saatava mies jotenkin ymmärtämään ensin tilanne, ettei kaikki ole "ihan okei", vaan pientä säpinää ja suitsuketta kaivattais suhteeseen.
        Totuus kuitenkin lienee, että suhteesi on ihan normaali suomalainen avioliitto, jollaisessa uskoisin 90% pitkässä liitossaan olevan. Niin olin itsekin, ei maalla mihinkään terapeuteille helposti lähdetty, eikä edes päästy. Toinenkin suhde on hiipumassa. Emme ole koskaan asuneet saman katon alla, enkä sitä edes haluaisi. Mutta niitä romanttisia hetkiä kaipaan varmasti niin kauan kuin henki pihisee. Siihen ei tarvita kynttiläillallisia, eikä valtavia ruusupuskia.
        Kaikki miehet pitäisi saada romantiikan esikouluun; hellä kosketus, lämmin katse, suukko, pienet sanat - ei siihen paljoa tarvita, eikä sellainen arkiromantiikka ole mitään esilämmittelyä tai hinkua vällyjen väliin halusta.
        Nainen on NAINEN aina ja ikuisesti!


    • Nainen_____

      Minulla taas se 7 vuotta ollut nyt mieheni kanssa ja olemme kuin sisko ja veli ja ihan kun kämppiksiä...enkä itsekkään tiedä mitä tehdä

      • ei voi ymmärtää

        Kaikki meni hyvin kunnes vaimo alkoi hokea, että anna perseeni olla ja että mikään ei ole kuvottavampaa kuin naiminen...


      • asfsdfsddsf
        ei voi ymmärtää kirjoitti:

        Kaikki meni hyvin kunnes vaimo alkoi hokea, että anna perseeni olla ja että mikään ei ole kuvottavampaa kuin naiminen...

        varma keino tuhota parisuhde


    • 18 + 11

      Perhe tappaa parisuhteen. Niin sen kuuluukin. Nyt vain kasvatatte ne lapsenne.

      • rinde

        Lapsien tulo ei kaada parisuhdetta, vaan jopa vahvistaa sitä, jos kaikki on kunnossa. Toisaalta jokaisessa parisuhteessa on erilaisia vaiheita ja seksuaalinen kiinnostus vaihtelee ja on erilaista eri aikoina. Jos joku alkaa vieraissa hyppiä sen vuoksi, ettei kotona saa, on huono peruste pettämiselle. Kukaan ei petä toista, jos toisesta oikeasti välittää. Näitä tekosyitä kyllä löytyy pettämiselle, jolloin laitetaan se pettäminen toisen syyksi ja itse purjehditaan valkoisin siivin elämässä eteenpäin, voiko olla oksettavampaa tapaa pelastaa itsensä.


    • Jarmo 47

      Kannattaa hankkia salasuhde, ne on aika suosittuja nykään eikä se ole paheksuttavaa. Laita vaikka e-maili osote tänne niin voin auttaa.

      • Tintti33

        Jes,vitsi kun olisit nuormpi...
        mut kaikkea ei voi saada!


    • muahahahahaha

      haluat pelastaa parisuhteesi ja haet apua suomi24:lta, tuo yhtälö toimii yhtähyvin kuin se että lasket 1 1 ja saat vastaukseksi 5, lycka till!!!!

      • Mirkku 31

        Näin on me saatiin 1 1=4,
        kun kaks tenavaa tupsahti!


      • kiikku

        Kannattaa hoitaa se parisuhde kuntoon siellä kotona, täältä ei lopullista vastausta tule. Pettäjän tie on pettäjän tie, eikä parisuhdetta pelasta.


    • kokemusta on

      Ainoa pysyvä myrskyjäkin kestävä onni on hyvä perhe-elämä.
      Jos lähet pilviä tavoitteleen,siitä tuskin hyvää seuraa.

      Joskus pitää osata olla tyytyväinen siihen mitä on.
      Se kantaa kuitenkin pisimmälle.

    • tyylinsä kullakin

      Syrjähypyilläkö uskot pelastavasi parisuhteesi ?

      Anna mun kaikki kestää!!!!!

      • Revi siitä

        Syrjähyppyjä on kaikenlaisia. Ahtaimmat yksilöt pitävät vika-askelina myös niitä viattomia yrityksiä hakea muuta elämää ympärilleen kuin perhe ja sen velvollisuudet. Pienet tripit arjesta pois antavat vapauden tunteen ja helpotuksen stressaantuneeseen mieleen. Niillä saa myös kuulla kaikkea sitä, mitä kotona ei.

        Junalauta että se teki hyvää, pelkät yksinkertaiset sanat: "sexy lady", "mukava", "kaunis nainen", "nätti" ... ja sen sellaista tuubaa oli totta eli ei. Mutta kuitenkin, ne ovat mielen nostatussanoja, pieniä viestejä, joilla on suuri merkitys. Mihin ja miksi ne loppuvat, kun pappi on sanonut aamenensa.

        Liitto kesti ehkä juuri sen takia, että uskalsin tehdä irtiottoa edes sen verran.


    • 3 pyörä

      Mielestäni tilanteesi on erinomainen. Kaipaat oman mielesi mukaisia asioita. Viitsitkö itse kannatella romanttisia aiheita perheessäsi. Kumppanin kunnioitus kannattaa kaikkissa tilanteissa. Onhan sinuakin kosittu ja kiitelty. Tilanteen salliessa anna oman mielenkiintosi herättää intohimo uudelleen ja sivuaiheet unohtunee.
      Romanttinen tilanne on hyväilyä ja oikeanlaista koordinaatiota. Mielestäni ongelmanne ovat yhdessä olemisen taidoissa. Sellaiset ajatukset ovat myrkkyä kun kosiskelet toisten omaa. Kyse on läheisyydestä hyvästä olosta suorasta puheesta. Mielikuvituksen sanoilla ilmaistuna sanotaanko teillä edes päivää.

    • m48v

      tuo 7 vuosi on kun huomaa olevansa kaveri suhteessa 14 vuosi tavaksi muodostunut suhde eikä tiedetä paremmasta mitään 21 vuosi kuoltu pystyyn. näin ainakin meillä ja monella muulla parilla kävi.nyt tämä vuosi sinkkuna kun ero tuli enkä tiedä rupeanko enää parisuhteeseen kun ei muista mitä on parisuhde.

    • -Tadaa-

      Jätä se sika !

    • romantikkoX

      Jos romantiikkaa ei synny 13 vuodessa ei se synny sitten 100 vuodessakaan.
      Kyllä se aito romantiikka syntyy jo ensimmäisenä vuonna jos on syntyäkseen.
      Ei se romantiikka synny tyhjästä. Sen romantiikan on synnyttävä molempien tahdosta ja toimesta.
      Romantiikka ei myöskään ole automaattista vaan sitä on pidettä yllä molempien taholta. Romantiikka kuuluu jaloihin elämäntaitoihin.

    • Hanki rakastaja, romantiikka herää jälleen eloon.

      • nassikka52

        Se vaan loppuu ,harmi kun kaupasta ei saa ostettua lisää.7 vuotta ja nainen,jonka mies on hyvä kaveri.Seksistä ei tietoakaan vuosiin.Muutama syrjähyppy mulla ollut kun halusin kokeilla,että onko mussa jotain vialla.Ei ollut.Eroa olen miettinyt mutta toisaalta mitä se muuttaisi...tahtosin kivan vakirakastajan,onka kanssa voisi välillä käydäkkin jossain ja olisi hauskaa.Aloittajalle ei muuta neuvoa kuinettä puhut ensin miehelles,jos ei muutu tai hae apa itselleen niin ota ero tai jatka ja etsi rakastaja.Siinäpä ne sitten olikin.


      • sggdskljösdgklöjdgs
        nassikka52 kirjoitti:

        Se vaan loppuu ,harmi kun kaupasta ei saa ostettua lisää.7 vuotta ja nainen,jonka mies on hyvä kaveri.Seksistä ei tietoakaan vuosiin.Muutama syrjähyppy mulla ollut kun halusin kokeilla,että onko mussa jotain vialla.Ei ollut.Eroa olen miettinyt mutta toisaalta mitä se muuttaisi...tahtosin kivan vakirakastajan,onka kanssa voisi välillä käydäkkin jossain ja olisi hauskaa.Aloittajalle ei muuta neuvoa kuinettä puhut ensin miehelles,jos ei muutu tai hae apa itselleen niin ota ero tai jatka ja etsi rakastaja.Siinäpä ne sitten olikin.

        naisten syrjähypyt taitavat olla oikein, kun miesten taas väärin?


    • *****************

      Tuossahan on kyse vain ja ainoastaan hormonipuolen ongelmista miehelläsi.....
      Vaikka parisuhde olisi 30vuotta vanha ja lapsia tusina, niin jos miehellä on testosteronia kropassa riittävästi, niin sehän panee useita kertoja viikkoon. Hyvin yksinkertaista. Senkus menee tutkimuksiin ja hormonihoito päälle.

    • tiedän tunteen

      Sama tilanne täällä. Mutta minä olen mies...

    • kuin

      aivan kaveria ei jätetä vaikka erotiikkaa näkee vain tvestä.

    • Pena-59

      Minunkin vaimoni kaipasi suhteeseemme romantiikkaa 18 vuoden jälkeen ja sitten hänen facebook-kuvaansa kuulemma ihastui joku rikas amerikkalainen leskimies ja vaimo pani avioeron vireille, osti menolipun Skotlantiin Edinburghiin ja sanoi muuttavansa tämän ihanan miehen luokse. Ennen lähtöään hän sanoi olevansa Edinburghissa ennen tätä uutta miestään, joka oli kuulemma liikematkalla Singaporessa, mutta miehen poika kyllä päästäisi vaimoni miehen asuntoon. Kävi sitten niin, että miehen poika joutui kuulemma auto-onnettomuuteen ja joutui sairaalaan, eikä näin voinut päästää rakasta vaimoani miehen asuntoon. Nyt vaimoni tekstasi minulle, oltuaan hotellissa Edinburghissa 12 päivää, että voiko hän tulla kotiin, koska sitä miestä ei kuulu sieltä Singaporesta. Sanoin että voit siihen asti kunnes löydät asunnon, mutta tavarasi olen kantanut ullakolle, eikä nimeäsi ole enää ovessa. Tämä rakas vaimoni tulee romantiikanhakumatkaltaan ensi yönä Hki-Vantaalle (2.11.2014), ja menee tyttärensä luokse pariksi yöksi Laajasaloon. Kyllä jurppii ottaa katon alle tämä 55vuotias ihrakasa, kun rikas leskimies culleineen olikin vain vedätystä. Että mä vihaan sitä lehmää! Ja muitakin "romantiikannälkäisiä" naisia!

      • sönnit jä lehmät

        Kyl lehmii jä sönneiki vöi räkästää jös hälyää. Ylläkölläki vöi sönnitki äsyy jös hälyy


      • lukijainen

        Aika hyvän pakinan pykäsit :) Kirjoita jotakin myös aiheesta kun 6-kymppinen äijä tuo vaimon kaukaisilta itämailta :)


    • elämän rauhaa

      Kun alat vouhottamaan romantiikkaa...kultas varmasti loukkaantuu,,,anna ajan kulua ja pysy omana itsenäsi,,13 v.elämässä on vasta alkusoittoa.....kynttilä käytettynä milloin mitenkin vois sulle romanttista tunnetta antaa.

      • Prkl !

        Kuka h-n hölmö on plussannut tätä? Jutteleeko se "kynttilä" kanssa ja ottaako se syliin?


      • Elämä on elettäväksi

        Hei "elämän rauhaa"!

        Miten voi olla oma itsensä, ja samaan aikaan antaa ajan kulua?
        Ensin on sitoutunut yhteen ihmiseen, että sitten joutuu tyytymään kynttilään???

        Vouhottaminen on vouhottamista, mutta liittyykö tähän mitenkään?


    • Jouni78rova

      Omakohtainen kokemus tästä on se että olen mies joka on tavallaan ihanne perheenisä naiselle joka näitä asioita arvostaa. No sitten mä tapasin naisen joka halus kaiken tämän (hänellä oli kaksi lasta). Olin näille lapsille enemmän isä kuin niiden oikeat. Toin perhe-elämän mitä hän ei ollut koskaan saanut kokea. Kaikki oli niin hienosti kuin voi olla, oli romantiikkaa, seksi hyvää ja harmonia perheessä ja kotona.

      No kas kummaa naisen sisältä paljastui 3v jälkeen tämä lukuisia naisia kiehtova "alfauros" joka tuo elämään sitä jännitystä, vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Kävi sitten näin että tämä nainen lähti tämmöisen matkaan. No ei mennyt kuin muutama kuukausi (jolloin tämä paljastui minulle vasta) kun tämä alfauros sanoi goodbye naiselleni. Syyksi hän sanoi että jokin hänessä tarvitsi uutta säpinää ja romantiikkaa tavallisen perhe-elämän lisäksi vaikka se olikin täydellistä.

      En kai minä tyhmä ole joten eiköhän tämä perhe-elämä päättynyt tähän. Nyt puoli vuotta myöhemmin tämä nainen tunnusti että hänen romantiikan ja seikkailun halu tuhosi hänen elämänsä lopullisesti sillä ei tule ikinä enää saamaan samaa perhe-elämää kuin minun kanssa. Lapsetkin kärsivät kun itkevät vieläkin perääni.

      Kuullostaa kylmältä mutta enhän minä tuommoisen jälkeen rupea leikkimään täydellistä perhe-elämää. Halu saada romanttiikkaa (tästä ei ollut puute meidän suhteessa) tuhosi hänen perheensä.

      Tätä kuulee niin paljon naisilta että he haluavat sen turvallisen miehen joka voi tuoda nämä asiat mutta silti täytyy lähteä pelimiesten matkaan. Sitten itketään kun kaikki katosi. Silloin vasta tajutaan mitä tavalliset perusasiat oikeasti merkitsevät

      • Hörökorva

        Näin se vaan on!
        Jatkuvaa onnellisuuden-, romantiikankasvua ei ole olemassa!


    • Hormonit syynä?

      Voisiko syynä olla vaihdevuodet, Pms oireyhtymä, hiivatulehdus, endometrioosi?

    • Jotain näin16

      Anna sen miehen olla ja tyydy mitä on. Kyllä vaikuttaa siltä että miehes mielestä oot enemmänkin itsestään selvyys siinä. Vaikka saisit romantiikkaa häneltä puhumalla niin se tasottuu nopeasti samaan eli se on mitä on.

    • rinde

      Parisuhteeseen kuuluu näitä kaikkia vaiheita; kiinnostaa, ei kiinnosta ja taas joskus kiinnostaa. Itse olen kokenut nämä kaikki samat asiat. Ja jos olisin jossain vaiheessa tämän takia hakenut muuta seuraa, olisin varmasti katunut sitä loppuikäni. Kannattaa katsoa vähän pidemmällä aikavälillä, ettei sitten kaduttaisi.Puhua voi aina, mutta ei pidä vaatia, se latistaa sitten kaiken...

    • isjdlfjsdfj

      Olethan puhjunut miehen kanssa asiasta? Jos hän rakastaa sinua, hän ymmärtää kaipuun kyllä. Voitte sitten yhdessä miettiä miten parannatte tilannetta.

    • haista jo vittu

      Taas yksi saatanan huora jolla on elämässä jo kaikki mutta sekään ei riitä! Sadat tuhannet miehet eivät KOSKAAN saa elämässään minkäänlaista mahdollisuutta kanssakäymiseen vastakkaisen sukupuolen kanssa, että revi siitä vertailukohtaa ja ole helvetin tyytyväinen nykytilanteeseesi!!

      • Mikä sulla haisee ?

        Ei tarvitse lukea kuin eka virke kommentistasi, niin selviää, miksi sinulla ei tule KOSKAAN elämässäsi olemaan minkäänlaista mahdollisuutta kanssakäymiseen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Jotta repäisepäs siitä.


      • 9 + 1

        Sinulle nimim. "haista jo vittu":

        Oisko sun syytä katsastaa peiliin, kun noin pahasti kyrsii? Kyllä toi sama pätee toisinkinpäin eli että kunnon naiselle ei löydy kunnon miestä. Löytyy vain pelimiehiä, luusereita, vedättäjiä, pettureita, sovinisteja ym. Jatkakaamme siis sinkkuna...


    • Olipa kerran me 2

      En osoita vain ketjun aloittajaa, mutta kuten otsikossakin lukee, niin onko sanojen "rakkaus" ja "rakastaa" tilalle otettu neutraalimpi ja heikkoutta välttelevät sanat ja ilmaisut "suhde", "parisuhde" ja "panostaa suhteeseen"?

      Itse kaipaan vain rakasta ja romantiikkaa. En yhteisyritystä välitilinpäätöksineen.

    • Kannattaa varmaan mieluummin puhua miehelleen kuin tänne.

    • daidoo

      Pitäisi nyt muistaa ihan yksinkertainen asia: parisuhde muuttuu ajan kanssa. Tämä pitäisi tietää jo silloin, kun sen papin aamenen kuulee. Mikään ei pysy aina samanlaisena, eivät edes lapset, nekin muuttuvat. Jos toisesta välittää, niin jaksaa sitä olla ilman seksiäkin jonkin aikaa. Jos sitä seksiä ei sitten ikinä ole, eikä tule, on varmaan parempi vaihtaa osoitetta. Toisen syyttely ei paranna asiaa, pahentaa vain. Kannattaa myös sekin muistaa, ettei aina vika ole toisessa. Itsekin voi olla liian tyrkky ja nälkäinen, se ärsyttää tai jopa sellaiset pienet huomautukset ulkonäöstä tai suorituksesta voivat viedä pitkän aikaa halut. Jos joku tykkää ravata vieraissa, on se toisen pettämistä, eikä mikään mukava pieni syrjähyppy, petos on aina petos seksissäkin. Eipä sitä toista silloin yhtään arvosta, jos vieras on parempi, silloin olisi parempi erota.

    • Jaettikyrpae

      Tarjoan lohtuseksiä omakotitalossani Porvoossa...

    • m1959

      13 vuotta minä olen ollut 33 vuotta enkä päivääkään vaihtasi pois. Eihän aina ole ollut ruusuista, mutta vaihtamalla se ei parane eikä avoin suhde tuo lohtua, päinvastoin se tuo ongelmia. Nykyajan nuoriso on liian kärsimätöntä heti kun tulee, mistä itse ei pidä, niin vika on kumppanissa. Pitäisi katsoa peiliin.
      Elämä on arkea jota pitää elää, välilä on kivaa ja välillä vähemmän kivaa, mutta kun ajattelet, tuoko uusi suhde muuta kuin hetken huumaa. Mieti sitä!

    • kokenut saman joskus

      Tuo on selvä merkki siitä että miehelläsi on toinen, ja sinua pitää itsestäänselvyytenä ja hyvänä ystävänä josta ei halua luopua. Miehet vaan on niin mukavuudenhaluisia, haluaa pitää molemmat, toisen jota rakastaa ja jolle antaa sitä romantiikkaa, ja sen kotihengettären joka hoitaa juoksevat asiat, kuten aina.

      • just just

        No ei se välttämättä mitään toista meinaa, jos mies tosiaan istuu kotona koneella, vai meinaatko että pelaajilla jotain toista on ?


    • bibbeliiiii

      Nettiporno ja vasen käsi.....aaaahhh.....
      M*naa p*lluun ahah xDDD

    • Lue romantiikka itse

      Luo sinä romantiikka parisuhteeseesi. Keskustele asiasta miehesi kanssa kynttiläillallisella, jonka yllättäen rakennat ja tee se sellaisena hetkenä, ettei miehesi mieliohjelma tule telkkarista.

      Hanki sinä lastenvahti illaksi ja varaa miehellesi yllätysmeno johonkin kivaan paikkaan, josta tiedät hänen tykkäävän, elokuva, teatteri, ravintola tai jotain muuta.

      Osta etelänmatka ja yllätä miehesi, että olet hankkinut perheelle matkaliput jonnekin lämpöiseen näin kaamosaikana.

      Osta liput jonnekin matsiin, josta miehesi yllättyy iloisesti ja sitten menette sinne yhdessä ja palattuanne järjestä ihana ilta kotona kysellen mieheltäsi, miten hän haluaisi ...

      Vuokraa elokuva, josta tiedät miehesikin pitävän ja katsotte sitä yhdessä, kun lapset ovat jo nukkumassa ja varaa jotain mukavaa naposteltavaa ja ....

      Kerro miehellesi, mistä sinä pitäisit ...

      Hanki ihanat uudet alusasut ja yllätä miehesi jonain iltana ja anna hänen nauttia kaikesta mistä hän pitää ...

      Mieti vähän mitä muuta voisit tehdä romanttisen suhteen eteen ..

    • "TURHAUTUNUT VAIMO", TULE LUOKSENI NIIN SAAT KAIPAAMAASI ROMANTIIKKAA..;;)))

      • Turhautunut vaimo

        missä asut


    • wood oven

      No kuules le!
      Mitä se romantiikka mielestäsi on?
      Kerro se sille miehellesi ja varatkaa siihen aikaa ainakin 2h viikossa.

      Joku kaipaa istumista rannalla, toinen pussailua metsässä.
      Jollekulle riittää rakastelu rakovalkeilla.

    • Kukkia vaimolle

      Meillä oli sama tilanne, kuin aloittajalla. Olen 45v mies.
      Naimisiinmenon jälkeen se kiihkeä seksi alkoi hiipumaan noin 5v jälkeen. Sitten alkoi kaikki tuntumaan puulta.
      Tein voimakasta itsetutkiskelua ja älykkäänä miehenä kyseenalaistin oman käytökseni. Onko minussa jotain vikaa? Olihan minussa ihan hirveesti. Vaimokin tuntui olevan allapäin.

      Totesin, että parisuhdetta pitää hoitaa ja päivittää koko ajan. Aloin lenkkeilemään ja hoitamaan kuntoani. Ostin värikkäitä nuorekkaita ja urheilullisia vaatteita. Ostin tuoksuja itselleni. Ostin oranssit, keltaiset, turkoosit ja punaisia kalsareita. Aloin viljelemään huumoria ja vitsejä. Meillä on kolme lasta. Muutoksen pitää lähtee miehestä!!! Miehen pitää pyyteettömästi ilahduttaa ja tehdä vaimo onnelliseksi, ilman vastapalvelun toivetta !!! Se on silloin aitoa rakkautta.

      Monella miehellä sana "rakkaus" on täysin hakusessa. Moni mies luulee, että rakkaus on vain pelkkää seksiä. Joku mies on sanonut minulle, että hän ei tiedä mitä rakkaus on? Ja on sanonut, että he ei ole rakastelleet, kun voimakkaasti päihtyneinä. Se viittaa, että monella miehellä on huono itsetunto. Jopa sairalloisen huono. He ei pysty katsomaan vaimoaan avoimesti silmiin. Ehkä he on antaneet perheessä isännänroolin vaimolleen ja tuntevat itsensä täysin mitättömäksi nyhveröksi?

      Aloin ostamaan Lidl ja s-markstista ruusuja/tulppaaneja joka perjantai töiden jälkeen ja halaus ja kiitos kuluneesta viikosta. Vaimon käytös ja kodin ilmapiiri muuttui silmissä. Vaimo alkoi paistamaan kakun ja pikkupullia jne.. Ostakaa huvät miehet kimppu kukkia voimoillenne. Se on tosi miehekästä!!! Naistenpäivänä ostan aina kukkakimpun vaimolleni!

      Kukat laitoimme olohuoneen lasipöydälle, jonka päälle asensimme halogen kohdevalon. Valossa kukat on katseenvangitsijoita ja muistuttaa koko ajan olemassaolostaan ja säilyvät pitkään myös pimeään vuodenaikaan. Lapsetkin aisti paremman ilmapiirin ja tulivat iloisemmiksi, kun vanhemmat pitää toisistaan. Makuuhuoneesskin kaikki alkoi luistamaan paljon paremmin.

      Päivittäin pyrin sanomaan jonkin ystävällisen kohteliaisuuden. Kehasen esim. "oletpa sinä tänään ihana". Hieron joskus vaimon hartiat. Autan viikottain kotitöissä, pesen pyykit, pesen astiat, imuroin, laitan ruokaa, pyyhin pölyt, moppaan lattiat jne.. Pari kertaa vuodessa tarjoan perheelleni vuokramökkiloman tai kylpyläviikonlopun ja siellä vaimolle jonkun hemmotteluhoidon . Vuosilomat tietenkin kustannamme molempien palkasta.

      Kouluissa pitäisi opettaa ihmissuhdetaitoja ihan omana oppiaineena!
      Kun kyselen työkavereita (perheellisiltä) heidän omia kokemuksia, niin kaikilla menee huonosti. Olen antanut vinkejä omista kokemuksistani ja jotkut ovat ottaneet mallia minusta ja kertoneet saaneensa parisuhteensa kukoistamaan.

      Pääsääntöisesti suomalainen perusmies on mielestäni vielä täysin puhumaton metsien mies. Muuttukaa miehet !!! Päivittäkää itsenne parisuhteessa !!! Alkakaa harrastamaan jotain, vaikka lenkkeilyä, uintia, pyöräilyä, kokkikursseja jne... Ostakaa hyvät miehet kukkia vaimoillenne. Se on tosi miehekästä !!!

      • Hörökorva

        Olipas seikkaperäinen ohje romantiikannälkisille avio-, avoliitossaan pettyneille!

        Epäluovat miehen- ja naisenpuolikkaat jyräävät liittonsa ja toisensä hengiltä epärealistisine toiveineen ja vaatimuksineen. Ohjekirjamaiset ohjeet ja niiden orjallinen noudattaminen on suurinta potaskaa mitä voi olla rakkauselämässä.

        Satavarmasti tulee sekin vaihe, että suurinkaan kukkakimppu ei ole yhtään mitään -ei tunnu missään jos toisen jalan asentokin alkaa hinkkaamaan.
        Olemassa oleva suurinkin onnellisuudentunne ryssitään katteettomilla toiveilla, että elämä alkaisi "skulaamaan" ... -mutta kun olen tämmöinen tahdoton, veltto nössö jota aina pamputetaan. Jojhtuu varmaan lapsuudestani, kun en jaksanut pitää puoliani.

        Epärealistiset, hedonismin makuun päässeet, romantiikannälkäiset löntystelevät auringon laskuun jalat tukevasti ilmassa.
        Miettikää edes ennen "uusiin seikkailuihin" lähtöä, miten aiotte ihmisiksi selvittää suhteenne olemassa oleviin lapsiinne! Monesti teillä ei ole edes varaa "hurvitella" muuten kuin tinkimällä lastenne elämänlaadusta.


    • Arki ei ole pelkkää romantiikka, olet täysin normaali nainen omine tunteinesi. Mitenkähän romattista elämä oli meidän vanhemmilla, jotka tämän rakensivat.

      • Turhaa ylellisyyttä

        Romantiikka ja monet muutkin aiheet ovat pelkkää höpön-höppöö niille sukupolville, jotka "tämän rakensivat" puhumattakaan heistä, jotka sotivatkin meille itsenäisyyden.


    • Halua mua vielä ??!!

      Hei!
      Meilläkään ei ole enään juurikaan muuta kun sisko ja veli suhde! Olemme olleet yhdessä 9vuotta ja molemmat eronneita! Siinä on kovasti mietittävää, kun hellyys, koskettelu ja rakastelu on loppunut, mutta kuitenkin rakastat kumppania!? Joskus haluttaa niin, että koskee! Niin varmaankin on, että lähdet hakemaan muualta sitä mitä kaipaat ja se tuottaa lisää tuskaa.Olen käynyt "vieraissa" ja mulla on salarakas jonka tapaan noin 5 vuodessa, mutta kun se ei riitä! Mietin että erotakko,,niin olis varmaankin viisasta, mutta taas raskasta, kun pidät nykyisestäkin.Elämä ei ole helppoa, eikä ole sitä mitä päälle näyttää.Puhuminenkaan kumppanin kanssa ei onnistu tai tuota tulosta! Joskus olen kysynyt, että hyväksyykö hän jos käyn vieraissa ja hän on antanyt ymmärtää jos en kiinni jää! Haluaisin, kuitenkin vielä jotain eläämääni vaikka olen kohta kuusi ja nolla. Emme ole varmaankaan yksin tälläisten ongelmien kanssa,,lohduttaako,,,ei! Hellyyttä kaipaava nainen.

    • totanoinaa
    • juke14

      13vuotta pitkä aika yhdessä ja miestä ei kiinnosta makuuhuoneen puolella,(herää kysymys että onko miehellä salasuhde)aloita itsekkin salasuhde niin mä oon tehnyt...samoissa asioissa kamppailut...

    • riiviviööööö

      Menkää vaikka matkalle ja irtaantukaa arjesta ja viekää lapset mummolle hoitoon siksi aikaa.
      Rivien välistä voi kyllä lukea että ukollasi on jo toinen nainen,sorry.

    • Vetäkää toisianne...

      Pyllyyn. Helpottaisiko se. Huoh. Olette niin samanlaisia kaikki suomalaiset "suvaitsevaisen" ihmiset. Joten olette ihan ansainnet toisenne. Polttakaa sitä röökiänne, vetäkää sitä kaljaanne. Saakaa se syöpä. Kukaan ei menetä mitään, jos nyt ihan tarkkoja ollaan. Karseat ihmiset, jotka eivät oikeastaan ole edes ihmisiä. Hyi helve*ti.

      • uskollinen 2

        Vieras pillu on kullin herkku.


    • ootkos miettiny tätä...

      Jos mies nukahtaa kesken touhujen, eikö se kerro jo jotain?! Miestä ei vois vähempää kiinnostaa paisunut, ruma ryhävalas. Laihduta ittes taas haluttavaksi, eiköhän mies siitä taas innostu.

      Ps. Yksi suurimmista seksin tappajista miehillä on naisen NALKUTUS! Naista joka vaan koko ajan vaan nalkuttaa ja kitisee, on hyvin vaikea pitää haluttavana....

    • Turhautunut vaimo

      Kiitos neuvoista, minä menen vieraisiin miehiin vielä tänään

      sähköpostia alle ,jos seksi kinnostaa D:

      t. avaaja -Turhautunut vaimo

    • Hyipoispois#73

      Astu paskaan!

    • Ehkä hyvä mies

      tosi hyviä neuvoja ihmisillä, jotka luulevat tietävänsä jotain elämästä...

    • hyvyyttätarvitaan

      Jotta voisi rakastaa, pitää torjua kaikki viha.
      Herra yksin on hyvä ja todellinen hyvyys tulee Herralta.
      Herra yksin voi suojella avioliittoa,
      niin että avioliitto paranee vuosi vuodelta,
      kun aviopari pyrkii hyvyyteen.

    • Kuhis

      Täällä NYT Puhuu Romanttinen n.50v. MIES mökillä..... ja potee samanlaisia ongelmia kuin Naisetkin....on tuoksukynttilää,juustoja, Viiniä , rantasunaa,.....ja nytkin shamppajnjaa pikkumökissä nautiskellen,....mutta ..MUTTA,....parisuhde n.20v,.nyt aika .tyhjääääää,...meillä on 12v. futispoitsi, 3 pvää vkossa vie futikseen, avokki hoitoalalalla 3:ssa vuorossa .,.olen pedantti..-> ja pidän asiat kunnossa,ei mitään velkoja tms..... tiedä enää oikeestaan mitä voisin tehdä,..on aamu/iltapusut,...->ei enää muuta-->>>Voisin vaihtaa kämppistä luonnosta ja kalastelusta nauttivaan osapuoleen ;)
      :(

    • nassaikka52

      Penalle tsemppiä, aikamoinen eukko sulla ja jenkki sitä kusetti;). Kukkamiehelle kiitos ihanasta kirjoituksesta,ei se tosiaan tuon ihmeellisempää vaatisi,että kotona olis molemmilla kivaa mutta kun ei mene jakeluun suomipojalle eikä jaksa äitinä enää olla.Itse haluaisin sellaisen tavallisen miehen,joka olisi edes vähän kätevä käsistään mutta ei kuitenkaan mikään hiirulainen:) Mikään läheisriippuvainen en ole ja tarvitsen omaa aikaa mutta pakko tunnustaa,että on iltoja,jolloin itken ja kaipaan sitä miestä,joka lohduttaisi ja auttaisi saamaan asiotia kuntoon.Nyt ollut henkisesti vaikea perhetilanne ja toisen lähelläolo olisi välillä tarpeen.Mutta onneksi on edes tuo koira,joka on lämmin,se ei ainakaan mökötä:)

    • kyllänäino

      Jospa ap on niin hirveän näköinen ja muutenkin ikävä ihminen ettei herätä mitään romanttisia tunteita? Yleensä ihmiset jotka ovat kovia vaatimaan toiselta osapuolelta eivät itse pysty täyttämään vaatimuksiaan.

    • Sinä 'romanttinen mies' - kuinka voit olla sinkku ja yksinäinen?? Jos tuollainne mies on tarjolla, haluaisin HETI tutustua sinuun.

    • Monet Romantiikat

      Mikä ihme se romantiikka on? Tuulen viemää, sehän on tappamista jne. Onko naisille romantiikka se, että on kriisi?

      • m48v

        onkin hyvä kysymys onko arki romantiikka tylsää kun siihen ei liitty yllätyksiä tarvitaanko kriisi tunteiden käsittetyyn jolloin suhde on tuuli ajolla.


    • vaimo on ruma!

      Minulla on vaimo niin ruma ja rupsahtanut etten, voi lähestyä edes pimeässä makuuhuoneessa. On se niin ruma ja äksy ja nalkuttaa ja on ruma kuin petolinnun persekin on kauniimpi kuin vaimon naamavärkki. Tyhmäkin se on ja köyhä ja miehen elätti.

      • itseppä olet

        vaimosi valinnut pim`pin takia,älä alita.


      • KYLLÄSTYTTÄVÄ EUKKO?
        itseppä olet kirjoitti:

        vaimosi valinnut pim`pin takia,älä alita.

        Mutta kun minä miehenä vielä elätän sen rumiluksen? Mitä teen? kenellekään se ei kelpaa vaikka antaisin ilmaiseksi! Heitänkö pihalle sen rumiluksen?


    • Jonissa

      Minusta ongelma paikallistuu johonkin todellisuuspakoisuuden suunnalle, mistä sitten johtuneekin. Siihe n netti ja pelit tarjovat helpon avun. Jopa täydelle nössöllekin.
      http://goo.gl/l684P9

    • sielun tarve

      Romantiikkaa???? Onhan niitä miehiä ja naisia jotka halailevat ja sanovat rakastavansa, mutta kuitenkin tilaisuuden tullen käyvät naimassa muita. Lisäksi juopot ja väkivaltatyypit sanovat rakastavansa ja antavat turpiin vihassaan.
      Pelkään pahoin, että sitä "romantiikkaa" kun aikasi saisit se ei enään tuntuisi miltään. Siis sitä mitä oikeasti haluaisit.
      Toinen ihminen ei voi täyttää ihmisen sielun syvintä kaipausta ja tarvetta. Ihmisessä oleva iankaikkisuus henki haluaa yhteyteen Jumalan kanssa ja kun sen yhteyden löydät sielusi syvimmät tarpeet täyttyvät.

    • Katsokaa PEILIIN

      Onse kumma ,että syylistetään aina se toinen osapuoli joko nainen miehen tai päinvastoin.Kyllä ne vuosien vieriessä kaikki nuoruuden haaveet haintuu ,mutta tärkeintä on se RAKKAUS ja toisen huomioon ottaminen ei syyllistäminen Voi sitä ihanuutta ,kun saa sinne RAKKAAN kainaloon laittaa päänsä ja pitään hyvänä saa siinä myös sitä rakkautta.Elämä on sitten ihanaa,kun huomio sen toisenkin oli sitten avio-tai avoliitossa tai muuten pitkäaikainen seurustelu. KOKEMUSTA on jo yli 45 v

    • Arnoldi

      Lapset, arki, harrastukset, kotityöt ja normityö. Eli kokoaikainen 24/7/365 arkinen palvelu varmasti lakastuttaa romantiikan ja väsyttää vanhemmat aivan varmasti.

      Tehkää niin, että pistätte koiran ja lapset viikoksi hoitoon. Lähtekää kahdestaan lomalle. Jotenkin eri maisemat ja ympäristö saavat pidemmän aikaisen suhteen kukoistamaan. Teillä on aikaa romantiikalla ja hellille öille. Ympärillä ei ole kokoaikaista hälinää ja menoa

      • pitääkö sitä

        jokaillaksi järjestää niitä menoja voishan sitä pyhittää viikollegin niitä vapaita iltoja


    • kauheaa elämää

      Kyllä tuo parisuhdetermi on monessa perheessä vaikea . Oma muijani vetää viinaa 3-4 iltana viikossa , sitten käyttäytyy kuin metsän eläin , koko ajan huutoa ja vittuilua jostain ,yleensä täysin hänen keksimistään asioista,vaikkapa jos tervehtii jotain naista ( olemme palvelualalla saman tiskin takana) , se on hänelle merkki varmasta suhteesta ko.naisen kanssa. Harvoina selvinä iltoina naama kiinni netin ruudussa , ei näe ,eikä kuule mitään muuta , ei pysty keskustelemaan mistään asiasta , loppuyön vahtii telkkaria , kyllä siinä tunteet ja parisuhde on enemmän kuin koetuksella !! Vaikka äskeisessä kommetissa suositeltiin lomaa,käyttäytyminen hänellä ei muutu mihinkään , on kokemusta asiasta !!!

    • Järki voittaa

      Joskus muinoin ilmestyi semmoinen lehti kuin Nyyrikki, käy antikvariaatissa ostamassa. Ellei löydy, koeta Harlekiini-sarjaa. Eiköhän sieltä tuhti annos romantiikkaa löydy, niin ettei tarvitse sitä hyvään avioliittoon sotkea. Voi että tätä parisuhdehömppää.

    • ei mitään syytä

      Oletko jotenkin himmeä?

      Elämä ei ole mitään salkkaria ja olet jo lähtenyt liitostasi.
      Uskomatonta jotekin kuinka keskenkasvuisia osa ihmisistä osaa olla,
      vaikka lapsia saa aikaiseksi ja osaa mennä avioon asti niin silti jää
      prinsessa vaihde päälle. Tämä ei ole ehkä oikea paikka kertoa sitä
      vaan mennä antamaan ja ottamaan sitä romantiikkaa mieheltäsi.

      • Viettäkää joskus

        kahdenkaskinen viikonvaihde ilman lapsia ja kestykkää vain toisillenne.


    • selekärangaton

      Ukolle sildenafiili kuuri 4tunninpano..lapset mummolaa..tai aikuiset hotellii niin saa huutaa ja panna rauhassa..jos nainen ei saa välillä oikein urakalla munaa tulee hullunlehmän tauti ;)

    • Mulkeromiäs

      Avioero pelastaa suhteen. Toivottavasti miehelläsi on hyvä lakimies että jäät nuolemaan näppejäsi! Se olisi sinulle oikein! Opit olemaan

      • Opi itse jotain

        Mulkeroita ei onneksi tarvitse noteerata.


    • Sinähän varmaan

      se parhaiden tiedät olet varmaan joku "asiantuntija".

    • Erä

      Kuulostaa et ongelma on pieni.
      Jos teillä olis riitaa ja muita ongelmia niin olisin toista mieltä.
      Puhukaa yhdessä.

    • Toinen turhautunut

      Meillä taas periaatteessa kaikki on ok, emme riitele, ei ole rahapulaa tms. Mutta viime aikoina on alkanut ärsyttää se, että mies vaan pelaa ja pelaa, siis tietokoneella. Kaikki vapaa-aika menee pelaamiseen. Kun pyydän häntä avuksi esim. siivoamiseen ja hänelle annettu tehtävä loppuu, heti on perse takaisin penkissä ja kuuluu napunapunapu. Aina pitää olla käskemässä, että voitko tehdä sitä, auttaisitko tässä. Olen sanonut asiasta monta kertaa, että minua ärsyttää olla aina käskemässä - toisaaltaan mies sanoo, ettei häntä häiritse se, että häntä käsketään, koska hän ei itse hoksaa tehdä asioita. Jos miehellä on arkena vapaapäivä, hän maata losottaa kotona koneen ääressä. Kun minulla on arkena vapaapäivä, joudun hoitamaan ns. rästihommat eli sellaiset asiat, joita ei voi hoitaa kuin arkena virka-aikaan. Vapaapäivä menee siis asioilla juostessa, toisen vapaapäivä kahvia latkien tietokoneen ääressä. Viikonloput menevät miehellä maatessa ja levähtäessä! Esim. kun halusin apuja ison pihan haravointiin, piti siinäkin suunnilleen käteen teipata harava ja neuvoa mitä pitää tehdä. Muuten on tumput suorana odottamassa käskyjä. Kun en sitten aina jaksa pyytää tai käskeä tulemaan apuun, teen hommat yksin, kun ei herra osaa oma-aloitteisesti auttaa ja perse on liimaantunut tietokonetuoliin.

      Tietokoneen käytöstä on meillä ollut paljonkin keskusteluja. Miehen mukaan hän ei ole riippuvainen. Minun mielestä tuo perse kiinni penkkiin heti kun silmä välttää ei ole mitään muuta kuin riippuvuutta. Koskaan ei käydä missään, koska tietokonepeli tai jokin tv-ohjelma.

      Ja ennen kuin joku tulee sanomaan, että no miehethän tekee kodin remontit ja huoltaa autot. No meilläpä on niin uusi asunto, ettei remonttia tarvitse tehdä. Autossa on huolenpitosopimus, joten rankin asia miehelle on ajaa huoltoon ja hommata taksikyyti pois. Renkaan vaihdot tehdään niin, että minä pyörittelen renkaat pesupaikalle sillä aikaa, kun mies niitä vaihtaa eli siinäkään ei tee yksin koko hommaa.

      • Minua taas

        ottaa pattiin,kun mieheni pitää minua hyvänä sitten ryhtyy vonkaana pim`piä ja melkein joka ilta keli,kun keli.


    • Muuttukaa miehet

      Suurinosa suomalaisista miehistä parisuhteessa on ylimielinen ylpeä itsekäs moukka!
      Miehen pitää oppia olemaan nöyrä toiselle puoliskolle ja ottaa toinen ja toisen tunteet huomioon. Kun riiausaika on ohi, niin nämä kaikki unohtuu. Mies alkaa vaan makaamaan soffalla ja katselemaan typeriä ohjelmia telkkarista, kuten BB. Kaljaa juodaan, maha kasvaa, piereskellään ja haistaan. Ei kehitetä itseään lainkaan. Ei opetella mitään uutta. Vastustetaan voimakkaasti kaikkea muutosta. Epäillään kaikkea uutta. Pidetään kaikkia muita omituisina. Kaikki pitäs olla kuin 1960-70 luvuilla. Sellaista on meno nykysuomessa.

      • sdfasdfds

        suomalainen nainen siellä huutaa! Mites on oman muuttumises kanssa? Ai niin, eihän sun tarvikaan, kun olet täydellinen feministi ja Suomessa se on kovaa valuuttaa!

        Suomessakin on pari miljoonaa miestä, joten tuskin olet kaikkien kanssa ollut parisuhteessa, vai oletko?

        Mene islamistisen fundamentalistin kanssa naimisiin ja huuda siellä sitä muutosta ja katso miten käy.


    • nyt toimeen

      Turha yrittää pelastaa suhdetta, jossa ei ole romantiikkaa. Eiku hillupilu peliin ja tussu tanassa kohti uusia seikkailuja. Kyllä se mieskin sitten romantiikkaa löytää.

    • HerraS-69

      Tuttu tilanne... Itse olen kylläkin mies mut ihan kun meillä... Olen miettinyt eroa, olen käynyt vieraissa... Ratkaisua tilanteeseen en kuitenkaan ole löytänyt. Vaimolla mielenterveysongelmia ja hoidan käytännössä kaiken... Mut rakastan kuitenkin häntä, olis edes kerran kuussa läheisyyttä ja seksiä mut ei... Yhtään vierasta en ole vielä löytänyt jonka kanssa olisin oikeasti nauttinut. Hellyyttä on kertynyt vino pino jaettavaksi. Mistä löydän avun? Joko salarakkaan tai jonkun joka parantaa vaimoni...

    • Olen suomalainen

      Ota joku italiaano, niin kyllä tulee kauniita sanoja tuudin täydeltä, mutta niin tulee muillekkin naisille. Suomalainen mies kun ei yleensä puhu eikä pussaa, vaan näyttää välittämisensä teoissa.

      • dsfasfsdfsd

        toi on jo niin kulunut lause ja yleistys tuo "ei puhu eikä pussaa" En tunnista ainakaan itseäni.


    • nyt onnellinen

      Pitkään ollut suhde tasapainottuu ja romanttikkakin hälvenee.Näin se vain menee.
      Tunneköyhän ihmisen tulisi tunnistaa heti, jolta ei romantiikkaa tai rakkautta heru.
      Itse seurustelin tunneköyhän kanssa 6-vuotta.
      Sain tarpeeksi ja löysin miehen, jolta saan nyt rakkautta ja romanttikkaa.
      Kannattiko odottaa niin kauan. Ehkäpä tässä tapauksessa kyllä.
      Onko raha tärkeämpää, kun onnellisuus ja rakkaus?
      Sen voi päättää jokainen itse. Mitä elämältä haluaa!

    • Wutwut111

      En tiedä minkälaista teidän arkenne on.. Minulla hiipui kiinnostus tyttöystävääni siinä vaiheessa, kun meikkaus ja itsensä koreaksi laittaminen kävi vain a) kaupungille lähdettäessä b) baariin lähdettäessä c) muu mikä tahansa syy paitsi MINÄ. Minä arvostin ja näytin sen miten pidän siitä kun tyttöystävä koreilee minua varten. Silloin kun se loppui... Tulee se vanha suomalaisen miehen asenne ja kiukku "Ketä v*ttua varten se tuolla meikkaa?". Sitä en tarkoita, että ulkonäkö on kaikessa... Mutta on se kiva kun nainen pitää itsestään huolta. Minäkin pidän miehenä itseni sellaisessa kunnossa, että naistani miellyttää. Sen ei tarvitse olla joka päiväistä, mutta edes joskus olisi kiva tuntea seurustelun alkuaikojen "minua varten" fiilikset. Naisten pitäisi ymmärtää myös, että niinkun ei nainen väkisellä kastu, niin ei myöskään miehen vehkeet herää jos ei ole kiinnostusta aktiin. Naiset sortuvat helposti siihen rooliin, että seksi on paha aihe puhua. Koskaan ei voi sanoa tai edes vinkata että tekee mieli. Se pitää näyttää jollain ihme keinoilla mutkien kautta arvoituksena jonka miehen pitäisi tajuta. Sanokaa suoraa miehelle jos tekee mieli... Se alkaa meinaan kuumottaa!

      • Noniin...

        Niin ja älkää naiset sortuko siihen illan nukkumaanmeno seksiin.... On todella ärsyttävää kun väsyttää helvetisti ja silmä kourassa pitäisi alata painiskelemaan... Naiset vielä kun yleensä nukkuvat todella hyvin seksin jälkeen. Miehet sitten (esim minä)? No minulla ainakin seksin jälkeen keho herää henkiin ja aktiivisuus tila nousee 200%. Uneta ei kunnolla koko yönä ja aamulla väsyttää niin helvetisti, että edellisillan seksi tuntuu maailman pahimmalta krapulalta. Siihen kun vielä lisätään toisen pirteä "Huomenta", alkaa väkisin toisen naama vituttaa. Naiset voi saman kokea näin: Juokaa piristäviä juomia kahvia tms. n. 3x annos ennen nukkumaan menoa mitä yleensä juotte jos voitte vielä illalla kahvia juoda. Sen jälkeen fyysistä liikuntaa 30min jossa mukana adrenaliinia liikkeelle saavaa liikuntaa. Sen jälkeen menette mahallenne nukkumaan niin että laitatte ensin mahan alle oman pöytälaatikosta löytyvän dildon. Jos haluatte vaihtaa asentoa, selällä nukkuminenkaan ei auta, sillä panettaa seksin jälkeen niin kovaa, että on sama kuin te naiset hyväilisitte klittiänne seuraavan 1,5h. Hyvää yötä ja paskanmarjat.


    • BIG DICK

      Kunnon per cepano ratkaisee kaikki onkelmat

    • 16+19

      Oletko puhunut asiasta suoraan miehellesi?

      Mitäpä jos itse menet häntä halaamaan ja pusuttelemaan - istahdat vaikka syliin?

    • yummy mummy

      'Kukkia vaimolle' kirjoittaja. Olipa kerrankin asiallisesti kirjoitettu ja sisällöltään suorastaan hurmaavan sympaattinen kirjoitus. Kumpa kohtaisin vielä tuollaisen miehen. Olisin maailman onnekkain nainen ja antaisin sen myös näkyä sekä teoissa että tunteissa. Hienoa, että näet tuon kaiken vaivan ja uskon todella että saat myös niin paljon takaisin rakkautta ja välittämistä. Melkein tuli itku silmään :-).

      • Rakas sinulle!

        Minä en halua mieheltä kukkia! Pieraisen niihin ja rutistan roskikseen? Halaan mieluummin?


    • äitykkäinen

      Et voi oikeastaan tehdä miehestäsi eri ihmistä, mutta voit kertoa hänelle toiveistasi. Jos sanot, että tuntuisi hyvältä saada kukkia tai että hän sanoisi välillä jotain kaunista sinulle, hän saattaisi oppia sellaista tekemään spontaanistikin. Muistatko, että myös miehesi voisi arvostaa pieniä kohteliaisuuksia ulkonäöstään tai sellaisia huomaavaisuudenosoituksia joissa näytät että ajattelet juuri häntä ja muistat mistä hän pitää. Miksi päähäsi pälkähtää heti sekstailu muiden ihmisten kanssa, kun kyse on romantiikasta, minusta se kuulostaa oudolta eikä lainkaan romanttiselta, vai onko taas vain seksinnälästä puhe eikä romantiikasta, mitkä ovat kaksi eri asiaa.

    • Rauno64

      On suhteellinen käsitys mikä on kellekkin romantiikkaa. Ensinnäkin jättäkää seksi pois ja alkakaa rakastella.

      Antakaa toisillenne aikaa ja puhukaa. Miettikää yhdessä mitä haluatte tehdä yhdessä. Mitä kumpikin haluaa. Kyllä se siitä.

    • http://www.listamedi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe