Voiko biologista vanhempaa pakottaa tapaamaan lapsiaan?

Outoa käytöstä

Niin. Tämä on siis tilanne, jota seuraan äitipuolena sivusta. Lapsia on kaksi, toinen on todella helppo ja toinen sitten hankalampi. Biologinen äiti on alkanut antaa viestiä, että haluaa viettää aikaa vain tämän helpomman lapsen kanssa, koska toinen on liian rasittava. Mitäs tuolle asialle nyt voi tehdä? Eihän tämä nyt hyvänen aika voi mennä niin, että ainoastaan toinen lapsi saa tavata äidiään. Voiko vaikka ilmoittaa, että jos molemmat lapset eivät kelpaa, niin sitten ei tule kumpikaan, vai rikotaanko tuollaisessa painostuksessa jotain tapaamisoikeuslakia tms.?

18

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Ei et voi pakottaa lasten tapaamista mutta ei tarvitse antaa pelkästään yhtä lasta.

      • väärinymmärtänyt?

        Tapaamisoikeudessa on kyse lapsen oikeudesta tavata vanhempaansa, ei vanhemman oikeudesta tavata lastaan, ainakin näin olen ymmärtänyt.


      • Outoa käytöstä
        väärinymmärtänyt? kirjoitti:

        Tapaamisoikeudessa on kyse lapsen oikeudesta tavata vanhempaansa, ei vanhemman oikeudesta tavata lastaan, ainakin näin olen ymmärtänyt.

        Tarkoitan juuri tuota, siis että jos esitetään vaatimus, että molempia lapsia täytyy tavata jos heitä kerran haluaa tavata, niin eikö siinä rikota sen lapsen tapaamisoikeuksia, jota äiti suostuisi tapaamaan?


      • .........
        väärinymmärtänyt? kirjoitti:

        Tapaamisoikeudessa on kyse lapsen oikeudesta tavata vanhempaansa, ei vanhemman oikeudesta tavata lastaan, ainakin näin olen ymmärtänyt.

        Lapsen oikeudestahan on kyse mutta et voi pakottaa ottaan lapsia vastaan ja jos jätät etävanhemalle ilman että ottaa vastaan niin se on heitteille jättö !
        Mutta jollei ota kuin toisen lapsen vastaan niin en jättäisi sitä toistakaan hänelle


    • Osaatko edes hävetä?

      WHAT??????????????

      Asia ei kuulu sulle. Hoida vaan omat kersat ja omat aiat, eihän miehen exä juorua sinunkaan kakaroidena siioita täällä. Ei ole sullakaan siihen oikeus.
      Sinä rikot toisten yksityselämän suojalakia kertomalla muiden asioista täällä, ja haukkumalla heitä, en jaksa käsittää ettei se mene kaaliin, ettei täällä puhuta toisten asioita, VAAN OMIA!!!!

      Olet niin katkera että haluat vaan repiä ja rikkoa toisten elämää.

      • olet umpihullu

        hullu!


      • Outoa käytöstä
        olet umpihullu kirjoitti:

        hullu!

        Rikkoisin suojalakia jos mainitsisin nimiä tai yksityiskohtia, jotka liittävät tapauksen selvästi tiettyyn henkilöön. Löydätkö tekstin sisällöstä tällaista? Ja asia kyllä kuuluu minulle, jos minä olen se, jonka kanssa lapset vakituisesti asuvat ja joka arkea pyörittää.


      • sotkupekka

        Ja hullummaksi menee. Lässyhän ei koskaan ole ilkeä, eihän:):):)

        Se halusi vaan tulla sotkemaan tätä keskutelua.


      • sutturan kakarat?
        sotkupekka kirjoitti:

        Ja hullummaksi menee. Lässyhän ei koskaan ole ilkeä, eihän:):):)

        Se halusi vaan tulla sotkemaan tätä keskutelua.

        Mistä näitä sekopäisiä vastauksia tulee, onko ne kaikki lissulta ja jo lissun kakaroilta jotka suttura on tehnyt?


      • kysy ammattilaisilta
        Outoa käytöstä kirjoitti:

        Rikkoisin suojalakia jos mainitsisin nimiä tai yksityiskohtia, jotka liittävät tapauksen selvästi tiettyyn henkilöön. Löydätkö tekstin sisällöstä tällaista? Ja asia kyllä kuuluu minulle, jos minä olen se, jonka kanssa lapset vakituisesti asuvat ja joka arkea pyörittää.

        Aika outoa tosiaa. Kyllähän äidin pitäisi kumpaakin lastaan tavata. Miltä se siitä toisesta tuntuu jos toinen vaan pääsee äidin luo. Jättää jäljet, ihan varmasti.

        Sinuna kysyisin neuvoa ihan ammattilaisilta jotka osaavat neuvoa. Eipähän kukaan voi sinua sitten voi syyttää että kiellät lasten tapaamiset äitinsä kanssa.


    • ydinPOMMI

      Onnen ydinPOMMI taas kirjottaa

    • oygo9gto8t

      Varmastikin on olemassa tapaamissopimus. Mitä siinä lukee? Aloita siitä. Välttämättä valitettavasti asialle ei mitään voi. Tapaamiset etävanhemmalle ovat vapaaehtoisia. Ei voi pakottaa. Mutta jos etävanhempi toistuvasti rikkoo tapaamissopimusta, niin on perusteltua muuttaa sopimusta.

      Toivottavasti sopu löytyy. Voitteko tukea ns. hankalamman lapsen suhteen äitiä ja hänen jaksamistaan? Onko kyseessä esimerkiksi uhmaikäinen tai murkku, tai kenties pysyvästi kehitysvammainen? Moni asia vaikuttaa siihen, miten kannattaa menetellä.

      • samat ongelmat

        Mitä sillä on väliä onko murkku tai kehityvammainen? Oma kapsi on oma lapsi niin ydin kuin uusperheessäkin! Ydinperheessäkin joutuu kohtaamaan lapsen sellaisena kuin hän on. Nuoruusiän myrskyineen ja ongelmineen. Samoja ongelmia ydinperheessä.


      • pigkuyguyg
        samat ongelmat kirjoitti:

        Mitä sillä on väliä onko murkku tai kehityvammainen? Oma kapsi on oma lapsi niin ydin kuin uusperheessäkin! Ydinperheessäkin joutuu kohtaamaan lapsen sellaisena kuin hän on. Nuoruusiän myrskyineen ja ongelmineen. Samoja ongelmia ydinperheessä.

        Tarkoitin sitä, että miten kannattaa menetellä, kun äidin kiinnostus nyt on mikä on. Äitiä ei voi muuttaa, mutta tämä toinen perhe voi miettiä, mikä lapselle on parhaaksi. Jos esimerkiksi on kyseessä teinin ja äidin taisteluista, tuskin on samat neuvot avuksi, kuin jos äiti ei vaan jaksa ikinä enää hoitaa autistista lasta. Tietysti äidin PITÄISI huolehtia lapsistaan aina, mutta kun aloittaja ei voi sitä äitiä muuttaa, vaan ainoastaan vaikuttaa muihin asioihin.


      • Outoa käytöstä

        Ihan siis tavallinen esimurrosikäinen lapsi, ei kehitysvammoja, sairauksia tms. On vain todella tuittupäinen luonne. Osaa kyllä halutessaan olla todella ärsyttävä, sen myönnän. Mutta erilaisia persoonallisuuksia pitäisi kyllä aikuisen ihmisen pystyä sietämään.


    • Ei ole huoltaja, ei

      Ei ap voi vaikuttaa mitenkään noihin tapaamisiin, ei suostua niihin eikä kieltää niitä. Ainoastaan lasten isä voi niihin vaikuttaa, siis jos voi. Ei ex-puolisoa useinkaan pysty muuttamaan. Äitipuolella ei ole minkäänlaista sananvaltaa niiden lasten asioihin, ellei hänelle ole myönnetty oheishuoltajuutta VIRALLISESTI. Se että asuu saman katon alla ei anna vielä huoltajuutta. Ei todellakaan.

      • ne murkut, ne murkut

        Äitipuolilla ei ole huoltajuutta mutta voi olla huoli! Hyvä näin että joku aikuinen kantaa huolta. Minä olen ottanut kasvatusneuvolaan yhteyttä kun lapsipuoleni voi pahoin aikoinaan. Nyt lapsi kiittää kun sai käydä puhumassa ongelmistaan ulkopuolisen kanssa. Nyt lapsella kaikki hyvin, tai siis nyt jo aikuisella. On se vaan hyvä että tällä esimurrosikäisellä on teidät! Ajattele jos joutuisi olemaan aina äitinsä kanssa! Sillä voisibolla vakavat seuraukset kaikille osapuolille. Tiedän kokemuksesta että murkut voivat olla tosi tosi hankalia kaikissa perhemuodoissa.


    • Ei hyvä ei hyvä

      No jos on huoli, niin sehän tuodaan lapsen isälle ja ISÄ vie asioita eteenpäin... onhan se nyt outoa, että jos lapsi on isälle määrätty, niin tää ukko ei sitten hoida hommaansa ollenkaan, vaan sälyttää kaiken työn uudelle tyttöystävälle. Ero vaimosta nro 1 onkin varmaan tullut ihan samasta syystä, eli naiset tapetaan työhön ja itse porskutellaan menemään.

      Jos lapsi on jo kouluikäinen niin ei varmaan itsekään suostu siihen, että ulkopuolinen (ei huoltaja) puuttuu asioihin. Uusi lainsäädäntö myös edellyttää, että lapsi voi itse vaikuttaa oppilashuoltoon yms. Eli sinne ei voi kuka tahansa taluttaa lasta psykologin vastaanotolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe