HS 26.10.2014
Taksiyrittäjä Helsingistä, Pekka Ryhänen, esittää "yleistävän" lausunnon provisiopalkkaisista taksinkuljettajista jutussa, jossa kertoo tulojensa tippumisesta. Ryhänen väittää " Tiukat ajat ovat tuoneet lieveilmiön, kun jotkut kuskit ovat varastaneet kassasta rahaa."
En voi kuin ihmetellä näitä lausuntoja mitä nämä "yrittäjät" julkisuuteen latovat. Seuraava keskustelu takseissa lienee "oletko kuljettaja vai isäntä- jaa kuljettaja, oletko varastanut kassasta rahaa?"
Pitäisikö HTD:n antaa sanktiota tälle laatuisännälle vai julkaista HS:ssä faktat, kuinka moni kuljettaja on esim. Helsingissä varastanut kassasta rahaa? Mikäli faktat! vastaavat näitä Ruhasen syytöksiä kuljettajia leimaavana, voisivat he antaa tälle elokuvalippupaketin Senaatin torilla HS:n ikuistaessa tilanteen, josta koko lukija-alueen ihmiset saisivat lukea hesarista.
Kiitos Ruhanen!
Laatukuljettajat/laatuisännät?
38
252
Vastaukset
- pahoitteluni
... piti kiittää Ryhästä, mutta vit...i niin tämä syyttely, että meni kirjaimet sekasin.
- taksi 40v
Paska Ryhänen kun syyttää kuskeja ilman mitään todisteita.Sais hävetä.Luvat pois tollasesta.Multa ei kuskit ole koskaan varastaneet.
- toivottu konkurssi
En kyllä kadehdi kuljettajien asemaa tämän väitteen jälkeen. Kaikki kuljettajat saavat asiakkailta lokaa tästä julkisuuteen heitetystä yleistämisestä. Poliisi varoittaa yleensä faktoihin perustuen joulun alla pimeistä takseista, Ruhanen puolestaan halusi roolin leimata kaikki taksinkuljettajat potentiaalisiksi varkaiksi, laatu yrittäjänä tietenkin.
Kyllä nyt taksialan arvostus nousee! Kumpaankohan "taksiin" asiakas uskaltaa nousta vai käveleekö?
Kyllä nyt kääntyy Ruhasenkin kassat ja tulot taas nousuun tuon julkitulon jälkeen :) - dghyj
toivottu konkurssi kirjoitti:
En kyllä kadehdi kuljettajien asemaa tämän väitteen jälkeen. Kaikki kuljettajat saavat asiakkailta lokaa tästä julkisuuteen heitetystä yleistämisestä. Poliisi varoittaa yleensä faktoihin perustuen joulun alla pimeistä takseista, Ruhanen puolestaan halusi roolin leimata kaikki taksinkuljettajat potentiaalisiksi varkaiksi, laatu yrittäjänä tietenkin.
Kyllä nyt taksialan arvostus nousee! Kumpaankohan "taksiin" asiakas uskaltaa nousta vai käveleekö?
Kyllä nyt kääntyy Ruhasenkin kassat ja tulot taas nousuun tuon julkitulon jälkeen :)satamassa olisi jo perseet penkissä tuollaisen leimaamisen jälkeen
- rantsujäbä
dghyj kirjoitti:
satamassa olisi jo perseet penkissä tuollaisen leimaamisen jälkeen
Taksikuskeilla ei oo munaa siihen
- villi ryhmä
rantsujäbä kirjoitti:
Taksikuskeilla ei oo munaa siihen
Luulen, että olisi, mutta ovat niin hajallaan, kun ei mitään edunvalvontajärjestöä eikä organisaatiota. Puskaradio ei kauas kanna ja tähän taitaa taksialakin luottaa. Eikä taida sekään juuri kannustaa, että mistään ei tulisi tukea ja ne pienetkin eurot jäisi tulematta ja sekin vähä leipä syömättä. Minimipalkat ja muut työmarkkinoiden säädökset ei koske taksinkuljettajia eikä taksiyrittäjiä, ilmeisesti.
- EI Ryhänen
HS:n uutisen mukaan taksiyrittäjä oli Pekka Ruhanen.
- dsfghrtyju78
Minulta ainakin on kuljettaja ladannut kassasta.
- ihan varmasti
Kiva, että tulit esittämään väitteesi tänne nimettömänä ilman faktoja. Onko tuo taksiyrittäjien taso, josta voidaan vetää yleistyksiä?
- dfrgtjhrykiul8
ihan varmasti kirjoitti:
Kiva, että tulit esittämään väitteesi tänne nimettömänä ilman faktoja. Onko tuo taksiyrittäjien taso, josta voidaan vetää yleistyksiä?
En esittänyt väitettä vaan totesin tosiasian. Enkä väittänyt kuljettajien sitä yleisesti tekevän, totesin vain sen mitä on tapahtunut. En yleistänyt.
Kuljettaja on ottanut kassasta usean kuukauden ajan niin paljon kottia että palkka ei riitä niiden kuittaamiseen. Ei tässä ole mistään yleistyksesta kyse, enkä tiedä kuinka yleistä se muuten on. - no just
dfrgtjhrykiul8 kirjoitti:
En esittänyt väitettä vaan totesin tosiasian. Enkä väittänyt kuljettajien sitä yleisesti tekevän, totesin vain sen mitä on tapahtunut. En yleistänyt.
Kuljettaja on ottanut kassasta usean kuukauden ajan niin paljon kottia että palkka ei riitä niiden kuittaamiseen. Ei tässä ole mistään yleistyksesta kyse, enkä tiedä kuinka yleistä se muuten on.Usea kuukauden ajan ladannut rahaa? Oletko sinä tosiaan noin saa.... tyhmä yrittäjä, että sinä olet suostunut kotin ottoon ja antanut sen jatkua usean kk ajan ja ennen kuin vanhat kotit on kuitattu? Ei ole kyllä sinulla paljon yrittäjänä muuta mahdollisuutta kuin peiliin katsoa, jos nyt heikompana aikana ei kuljettajan kassat riitä takaisinmaksuun lyhyellä aikataululla. Muutenkaan en ymmärrä koko kotin ottoa tai siihen suostumista.
Kuka näitä asioidensa hoitamiseen kykenemättömiä sitten oikein palkkaa? Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka antaa.
- tunnen ukon
Tuo Ruhanen, tietääkseni hänellä ei ole kuljettajia. Jättäisin muutenkin tuon hmmmm. "epähygieenisen" ukkelin puheet omaan arvoonsa. Älkää ottako häntä vakavasti. Toisaalta, onhan näitä varkaustapauksia ollut, siltikin harvakseltaan. Ei sen takia kaikkia kuskeja pidä iskeä leimakirveellä.
- jotain laatua!
Sattui vaan tuo Ruhanen samaan juttuun taksiliiton toimitusjohtaja Lauri Säynäjoen kanssa ja valtakunnan laajalevikkeisimpään lehteen Hesariin. Taitaa tuo Ruhanen kuitenkin olla linkissä Helsingin taksiautoilijoihin tai ainakin yrittäjänä Helsingissä. Aiheutettua vahinkoa tuskin korjaa, vaikka sinulla on joku näkemys kuten sanot, "ukkelista". Herra esitti yleistyksensä kuitenkin julkisuuteen ja varsin virallisessa ympäristössä. Ehkä ollut ehkä ei, mutta julkisuuteen ne eivät tällä tavalla kuulu "leimakirveenä". Saattaisi noita "leimakirveitä" olla heitellä kuljettajapuolelta myös sinne yrittäjäpuolelle hesarissa, kuka ties, jos joku raukka sellaiseen alistuisi. Ei niitäkään epäkohtia julkisuudessa tarvitse "leimakirveinä" heitellä, jos yksittäisiä tapauksia on.
- Vantaan isäntä
jotain laatua! kirjoitti:
Sattui vaan tuo Ruhanen samaan juttuun taksiliiton toimitusjohtaja Lauri Säynäjoen kanssa ja valtakunnan laajalevikkeisimpään lehteen Hesariin. Taitaa tuo Ruhanen kuitenkin olla linkissä Helsingin taksiautoilijoihin tai ainakin yrittäjänä Helsingissä. Aiheutettua vahinkoa tuskin korjaa, vaikka sinulla on joku näkemys kuten sanot, "ukkelista". Herra esitti yleistyksensä kuitenkin julkisuuteen ja varsin virallisessa ympäristössä. Ehkä ollut ehkä ei, mutta julkisuuteen ne eivät tällä tavalla kuulu "leimakirveenä". Saattaisi noita "leimakirveitä" olla heitellä kuljettajapuolelta myös sinne yrittäjäpuolelle hesarissa, kuka ties, jos joku raukka sellaiseen alistuisi. Ei niitäkään epäkohtia julkisuudessa tarvitse "leimakirveinä" heitellä, jos yksittäisiä tapauksia on.
Hyvä vaan että joku kertoo karun totuuden alasta. Kerrankin taksiautoilija joka ei sanoja säästelly.
- oma on häpeäsi
Vantaan isäntä kirjoitti:
Hyvä vaan että joku kertoo karun totuuden alasta. Kerrankin taksiautoilija joka ei sanoja säästelly.
Vantaan isännän karu totuus onkin varmasti tämä. Vantaan isäntä voikin katsoa peiliin miksi ei löydä yritykseensä rehellisiä, vastuuntuntoisia ja kunnollisia kuljettajia. Sellaiset kuljettajat kuin isäntäkin.
- dfsegrthyjui
oma on häpeäsi kirjoitti:
Vantaan isännän karu totuus onkin varmasti tämä. Vantaan isäntä voikin katsoa peiliin miksi ei löydä yritykseensä rehellisiä, vastuuntuntoisia ja kunnollisia kuljettajia. Sellaiset kuljettajat kuin isäntäkin.
Rehellisiä vastuuntuntoisia kuljettajia toki on, mutta aivan liian vähän. Syy tähän on monisäikeinen ja koko ala on siihen syypää. Alalle kun ei yleisesti ottaen tule muita kuin niitä jotka ei enää muualle kelpaa. Siinä joukossa yleisesti ottaen ei ole niitä hyvällä työmoraalilla ja selkärangalla varustettuja yksilöitä, päinvastoin, heidäthän on potkittu muualta jo kortistoon. Taksialalla tunnetusti ei rekrytointitilanteessa tapahdu minkäänlaista karsintaa, jokainen saa työpaikan kunhan osaa lukea ja kirjoittaa auttavasti.
Ala tarvitsisikin totaalista tuulettamista ja sitä kautta imagonmuutoksen. Hyvä alku tälle olisi lupien, pakkopäivystyksen ja taksan totaalinen vapauttaminen. Silloin yritykset pääsisivät kasvamaan ja profiloitumaan omina yrityksinä eikä vain osava harmaata kasvotonta massaa. Tällöin myös vastuunkantajat on helpompi löytää niin hyvässä kuin pahassakin. Yritys joka välittää maineestaan ei palkkaa ketä tahansa. - tosi on
dfsegrthyjui kirjoitti:
Rehellisiä vastuuntuntoisia kuljettajia toki on, mutta aivan liian vähän. Syy tähän on monisäikeinen ja koko ala on siihen syypää. Alalle kun ei yleisesti ottaen tule muita kuin niitä jotka ei enää muualle kelpaa. Siinä joukossa yleisesti ottaen ei ole niitä hyvällä työmoraalilla ja selkärangalla varustettuja yksilöitä, päinvastoin, heidäthän on potkittu muualta jo kortistoon. Taksialalla tunnetusti ei rekrytointitilanteessa tapahdu minkäänlaista karsintaa, jokainen saa työpaikan kunhan osaa lukea ja kirjoittaa auttavasti.
Ala tarvitsisikin totaalista tuulettamista ja sitä kautta imagonmuutoksen. Hyvä alku tälle olisi lupien, pakkopäivystyksen ja taksan totaalinen vapauttaminen. Silloin yritykset pääsisivät kasvamaan ja profiloitumaan omina yrityksinä eikä vain osava harmaata kasvotonta massaa. Tällöin myös vastuunkantajat on helpompi löytää niin hyvässä kuin pahassakin. Yritys joka välittää maineestaan ei palkkaa ketä tahansa.Tästä asiasta olen täysin samaa mieltä. Kritisoin ainoastaan sitä, että jos asioista jotka ovat faktaa kerrotaankin julkisuuteen, tulee kertojan myös huolehtia siitä, että tästä ei tule leimakirvestä koko ammattikunnan päälle, kuten nyt mielestäni on tapahtunut. Se mitä tässä kirjoitit on täyttä asiaa, mutta sinä huolehditkin siitä, että toit asian esille rakentavasti ilman, että siinä tulee kaikki leimatuksi.
- Ruhanen on ryhänen
Ruhanen olis voinut myös kertoa että taksi isännisså on paljon yrittäjiä jotka jättävät lakisääteiset lisät maksamatta kuskeilleen. Eli varastavat kuskeiltaan. Lisäksi eivät hoida muitakaan lakisääteisiä velvotteitaan. Työterveyshuoltoa jne... ai niin ja lomarahat jäävät monelta myös maksamatta.
- tyhmäkö?
Kuka kuljettaja antaa isännän jättää lomarahat maksamatta?
- dgtyre
eduskunnan sivut netistä. työministeri lauri ihalainen ja sähköposti. sähköpostia laittomuuksista sinne ihalaiselle. kuukauden päästä tiedustelee sähköpostilla aiheuttiko aikaisempi sähköposti jatkotoimia ja onko toiminta laillista.
- Näin on
Ruhanen on ryhänen kirjoittaa asiaa.
- tyhmäkä on tyhmä
tyhmäkö, olet todella tyhmä. Niin ne vaan jotkut jättää ja sittten kun niitä kysyy niin on muka sisältynyt palkkaan. Huijausta. Tyhmäkö, älä selitä mitään työsopimuksesta. Sopimuksessa lukee prossa. Ei lomarahoista mitään. Valitettavan yleistä.
- pahoitteluni
Myönnän, olen tyhmä, kun laitoin kysymyksen/hämmästyksen tuollaisella otsikolla. Myönnän, että olen tyhmä, kun en ymmärtänyt, että se tulkittaisiin näin vaikka se ei todellakaan ollut tarkoitus. Huono sanavalinta!
Pahoitteluni. Ei ollut tarkoitus väheksyä ketään tai vit...la.
Lähinnä tarkoitin kysyä sitä, että ei kait kukaan tietämättömänä tai piittaamattomuuttaan jätä lomarahoja isännän lain vastaisen menettelyn takia saamatta vaan vie asian eteenpäin ja laittaa tällaisen riistäjän tiukoille. Jos ne ajovuorot sitten vähenee tms. sen vuoksi, että vaatii isäntää noudattamaan Suomen lakia niin taistelee sitten oikeuksiensa puolesta ja vaatii korvauksia. Ne korvaukset on kuten lehdistä olet lukenut yleensä kovia mitä tuomitaan laittomista toimista työntekijää kohtaan. Koskee myös laitonta tai syrjivää irtisanomista. Eikä palkkaa isäntä uutta kuskia tilalle mikäli naamioi toimensa taloudellisiin syihin, jos työntekijä vaatii lainmukaisen palkan. Oikeuksiaan pitää mielestäni vaan valvoa.
Lomarahoja ei tarvitse soppareissa mainita eikä ne sisälly prosentteihin, sillä ne perustuvat lakiin eikä työehtosopimuksiin, joita näiden villien ei tarvitse noudattaa. Laittaa siinä tapauksessa samaan kuormaan sitten vielä ne vaatimukset maksamattomista pyhäkorvauksista vuosien ajalta, jotka hieman tulkinnaltaan epäselvempiä. Uskon, että laki olisi niissäkin työntekijän puolella kuitenkin. Luulen, että luvatkin voisi olla katkolla jos tällaista laittomuutta harrastaa.
Lyhyesti, vaikka näiden kertomasi kaltaisten taksityönantajien ei tarvitsekaan noudattaa työsopimusehtoja, jos eivät kuulu alan järjestöön ja jonka jäseniä sopimus sitoo, pitää niidenkin noudattaa Suomen lakia! Lomarahat on laissa mainittu.
Toivottavasti laittomuudesta menee ilmoitus ainakin viranomaiselle.
- gbkanlmvkbgav ajhv
Näin on. Tapella saa että saa rahansa.
- 9+7
Kummallisen paljon täällä otetaan kierroksia moisesta jutusta. Ymmärtäisin tämän vihan autoilija Ruhasta kohtaan, jos tämä juttu olisi ollut työvoimapula-henkinen, jossa annettaisiin ymmärtää työttömien olevan patalaiskoja kun ei edes taksiduuni kelpaa näinä aikoina.
Onko tässä nyt jotain erityisen väärää sanottu:
---
Taksimaksuista provision saavien taksikuljettajien eli niin sanottujen prosenttipalkkalaisten tilannetta Ruhanen pitää erityisen huonona.
"Tiukat ajat ovat tuoneet lieveilmiöitä, kun jotkut kuskit ovat varastaneet kassasta rahaa", Ruhanen sanoo.
---
Mielestäni Ruhanen teki palveluksen moni alasta haaveileville työttömille, kun kertoi totuuden. Tällä työllä ei tällä hetkellä tienaa rehellisesti juuri mitään.
Lisäksi Ruhanen kertoo myös totuuden yövuoroista:
--
"Yövuoroja en kuitenkaan enää aja, ne käyvät liian raskaaksi elimistölle. Sitä paitsi kollegoiden mukaan etenkin arkiyöt ovat todella hiljaisia."
--
Käsi pystyyn moniko isäntä kertoo työhaastattelussa asiat noin suoraan!- keskisormipystyyn
Kyllä isäntä! Mutta järki käteen!
Kannattaisi huolestuneiden autoilijoiden (esim. Ruhanen) tässä alan vapauttamisen ilmapiirissä kuitenkin suojella erityisetujaan ja luoda alasta mahdollisimman huono tulevaisuuden kuva muulla tavalla kuin, että menette julkisuuteen leimaamaan lausunnoillanne kaikki kuljettajat potentiaalisiksi varkaiksi!
Jos se vapauttamispelko on noin suuri, niin jättäkää kuitenkin yksi iso ammattiryhmä leimaamatta. Vai oletteko niin vieraantuneita asiakastilanteista, että kuvittelette, että menee ajot ilman vit...lua tämän yleistyksen jälkeen?
Luulisi, että yrittäjällä sen verran olisi harkintaa ja järkeä mitä julkisuuteen laukoo. - 9+7
keskisormipystyyn kirjoitti:
Kyllä isäntä! Mutta järki käteen!
Kannattaisi huolestuneiden autoilijoiden (esim. Ruhanen) tässä alan vapauttamisen ilmapiirissä kuitenkin suojella erityisetujaan ja luoda alasta mahdollisimman huono tulevaisuuden kuva muulla tavalla kuin, että menette julkisuuteen leimaamaan lausunnoillanne kaikki kuljettajat potentiaalisiksi varkaiksi!
Jos se vapauttamispelko on noin suuri, niin jättäkää kuitenkin yksi iso ammattiryhmä leimaamatta. Vai oletteko niin vieraantuneita asiakastilanteista, että kuvittelette, että menee ajot ilman vit...lua tämän yleistyksen jälkeen?
Luulisi, että yrittäjällä sen verran olisi harkintaa ja järkeä mitä julkisuuteen laukoo.Salailemallako asiat paremmiksi muuttuvat? Pidän edelleen kiinni siitä, että tuo juttu on harvinaisen hyvässä hengessä kirjoitettu. On jopa mukana erittely siitä, mistä matkan hinta koostuu. Sen luulisi edes jonkun fiksun, omilla aivoilla ajattelevan (ja äänestävän) silmiä avaavan. Ei tuossa alan tulevaisuudenkuvaakaan pahemmin maalailtu mihinkään suuntaan, vaan kerrottiin realiteetteja.
Toki tuota juttua lukevat myös idiootit, ja ymmärtävät sen kuten osa ihmisistä täälläkin. Kuten taksifoorumilta olen joskus lukenut, "kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin". Eli toisin sanoen, asiattomat asiakkaat tietenkin jätetään kommentteineen omaan arvoonsa. Joskus joku minulta pyytää kuittia ja sanoo suoraan pyytävänsä sen varmistaakseen etten aja pimeästi. Saatan tällöin tokaista että suosittelen noilla sanoilla esittämään asiansa myös ravintolassa, kaupassa ja muissa vastaavissa arkisissa tilanteissa.
Alalla on tällä hetkellä paljonkin ikäviä lieveilmiöitä. Tuo kassasta varastaminen on ehkä sellainen poliittisesti neutraali lausunto, jonka HS kehtasi lehteen painaa. Totuuden siemen siinä on mukana. Jos sitten taas olisi alettu keskustella kriittisesti siitä, mistä "eriväriset" kuljettajat puutteellisine ammattitaitoineen alalle tulevat, miksi heitä palkataan ja kuka heidän palkkansa tosiasiassa maksaa, olisi juttu jumiutunut toimituksen sensuuriin. Mamut (heihin liittyvät lieveilmiöt) ovat tällä hetkellä pk-seudulla alan syöpä, niin ikävää kuin se onkin sanoa ääneen. Ei sillä, ettäkö suomalainen mies olisi ainoa oikea vaihtoehto taksikuskiksi, toimivaa taksiliikennettä on muuallakin maailmassa kuin Suomessa! - no just
9+7 kirjoitti:
Salailemallako asiat paremmiksi muuttuvat? Pidän edelleen kiinni siitä, että tuo juttu on harvinaisen hyvässä hengessä kirjoitettu. On jopa mukana erittely siitä, mistä matkan hinta koostuu. Sen luulisi edes jonkun fiksun, omilla aivoilla ajattelevan (ja äänestävän) silmiä avaavan. Ei tuossa alan tulevaisuudenkuvaakaan pahemmin maalailtu mihinkään suuntaan, vaan kerrottiin realiteetteja.
Toki tuota juttua lukevat myös idiootit, ja ymmärtävät sen kuten osa ihmisistä täälläkin. Kuten taksifoorumilta olen joskus lukenut, "kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin". Eli toisin sanoen, asiattomat asiakkaat tietenkin jätetään kommentteineen omaan arvoonsa. Joskus joku minulta pyytää kuittia ja sanoo suoraan pyytävänsä sen varmistaakseen etten aja pimeästi. Saatan tällöin tokaista että suosittelen noilla sanoilla esittämään asiansa myös ravintolassa, kaupassa ja muissa vastaavissa arkisissa tilanteissa.
Alalla on tällä hetkellä paljonkin ikäviä lieveilmiöitä. Tuo kassasta varastaminen on ehkä sellainen poliittisesti neutraali lausunto, jonka HS kehtasi lehteen painaa. Totuuden siemen siinä on mukana. Jos sitten taas olisi alettu keskustella kriittisesti siitä, mistä "eriväriset" kuljettajat puutteellisine ammattitaitoineen alalle tulevat, miksi heitä palkataan ja kuka heidän palkkansa tosiasiassa maksaa, olisi juttu jumiutunut toimituksen sensuuriin. Mamut (heihin liittyvät lieveilmiöt) ovat tällä hetkellä pk-seudulla alan syöpä, niin ikävää kuin se onkin sanoa ääneen. Ei sillä, ettäkö suomalainen mies olisi ainoa oikea vaihtoehto taksikuskiksi, toimivaa taksiliikennettä on muuallakin maailmassa kuin Suomessa!Eikö tuo Ruhanen ym. puhu täyttä pas...? Kuitenkin Helsingissä joutuu kaikki yrittäjät palkkaamaan lisää kuljettajia ja ajattamaan autojaan jopa kaikki vapaa vuorot vielä listavuorojen lisäksi, kun katsovat ettei tällä lupa ja ajovuorollisten määrällä pystytä asiakasvirtaa muuten palvelemaan. Ei kait ne kaikki autot siellä muuten 24/vrk päivystäis? Tämä totuus vaan jäi tuossa jutussa kertomatta. Ei tämä epäkohta salailemalla paremmaksi muutu.
- 9+7
no just kirjoitti:
Eikö tuo Ruhanen ym. puhu täyttä pas...? Kuitenkin Helsingissä joutuu kaikki yrittäjät palkkaamaan lisää kuljettajia ja ajattamaan autojaan jopa kaikki vapaa vuorot vielä listavuorojen lisäksi, kun katsovat ettei tällä lupa ja ajovuorollisten määrällä pystytä asiakasvirtaa muuten palvelemaan. Ei kait ne kaikki autot siellä muuten 24/vrk päivystäis? Tämä totuus vaan jäi tuossa jutussa kertomatta. Ei tämä epäkohta salailemalla paremmaksi muutu.
Itsehän sinä pas**a tässä puhut. Tiedät saman kuten minäkin, etteivät ne autot siellä asiakaspalvelun vuoksi pyöri, vaan massatyöttömyyden takia. Tällä hetkellä kokoomuksen pölkkypäät ovat ajaneet maan sellaiseen suohon, että jopa koulutettuja ihmisiä riittää taksitolpalle päivystämään vuorottomanakin. Vuoroja taas ei ole riittävästi per auto, kun ei ole ihmisillä ostovoimaa ja sitä myöten takseilla ajoa (samat syylliset mainittu aiemmin). Ja mikäs siinä, työ on terapiaa. Mieluumin se 8 €/h lyhytaikaisessa paskaduunissa kuin kotona verhoja katsellen ja muijan nalkutusta kuunnellen - näin karrikoidusti.
Sitä paitsi jutussa myös kerrotaan se tosiasia, ettei arkiöissä ole töitä. - no just
9+7 kirjoitti:
Itsehän sinä pas**a tässä puhut. Tiedät saman kuten minäkin, etteivät ne autot siellä asiakaspalvelun vuoksi pyöri, vaan massatyöttömyyden takia. Tällä hetkellä kokoomuksen pölkkypäät ovat ajaneet maan sellaiseen suohon, että jopa koulutettuja ihmisiä riittää taksitolpalle päivystämään vuorottomanakin. Vuoroja taas ei ole riittävästi per auto, kun ei ole ihmisillä ostovoimaa ja sitä myöten takseilla ajoa (samat syylliset mainittu aiemmin). Ja mikäs siinä, työ on terapiaa. Mieluumin se 8 €/h lyhytaikaisessa paskaduunissa kuin kotona verhoja katsellen ja muijan nalkutusta kuunnellen - näin karrikoidusti.
Sitä paitsi jutussa myös kerrotaan se tosiasia, ettei arkiöissä ole töitä.Kukahan sitä pas... oikein puhuu. Meinaatko, että ne isännät seisottaa kalustoaan ajovuorolistan ulkopuolella kulujaan kasvattaen ihan vaan hyväntahtoisuuttaan ja jakavat voittojaan innokkuuden vuoksi kuljettajalle, vaikka siellä ei tienaa juuri mitään? Eihän tuossa ole mitään järkeä! Ellei, saako se isäntä näitten tukityöllistettyjen palkanmaksusta korvauksen jostain muualta kuin kassatuloista? Tämähän on suoraan pois siellä vuoroissa olevilta kuljettajilta kassamenetyksinä.
- 9+7
no just kirjoitti:
Kukahan sitä pas... oikein puhuu. Meinaatko, että ne isännät seisottaa kalustoaan ajovuorolistan ulkopuolella kulujaan kasvattaen ihan vaan hyväntahtoisuuttaan ja jakavat voittojaan innokkuuden vuoksi kuljettajalle, vaikka siellä ei tienaa juuri mitään? Eihän tuossa ole mitään järkeä! Ellei, saako se isäntä näitten tukityöllistettyjen palkanmaksusta korvauksen jostain muualta kuin kassatuloista? Tämähän on suoraan pois siellä vuoroissa olevilta kuljettajilta kassamenetyksinä.
Kulujen kasvaminen ajovuorolistan ulkopuolella ajatettaessa on lähinnä teoreettista höpinää. Kun unohdetaan vuositason kiinteät kulut, kaikki mitä auto tuottaa vuorossa, on yksittäiselle yrittäjälle kotiinpäin. Provisiopalkalla kun 0 € kassaa on myös 0 € palkkaa, eli yrittäjäriski ulkoistetaan työntekijöille.
Tukityöllistämisessä on nimenomaan ideana se, ettei työnantajan tarvitse maksaa palkkaa nimeksikään, kun saadaan valtiolta erinäisiä korvauksia ja palkkatukea. Hölmöläisten pajatso pyörii tuossa hommassa, ts. alalle tulee täysin sinne kuulumatonta liikevaihtoa. Nuo tukityöllistämiskorvaukset saattavat vääristää jopa lupakiintiöitä.
Vuorossa olevien kuljettajien kassamenetyksistä on sinänsä turha puhua kun laki on mikä on. Listan ulkopuolella saa ajaa, ja sen kanssa on elettävä. Se että kuskeja riittää ylenmäärin, on selitetty jo aiemmin.
- Ei salailla
Vai oletko sinä idiootti, kun et ymmärrä miten siinä kuljettajat tuli leimatuksi hyvässä hengessä?
"jotkut isännät" ( huom. yksittäiskokemukseni, kuitti ja tiedot tallella)
Ajoin lyhyen matkan Helsingin keskustassa taksilla. 20€ minulla oli kädessä valmiina, koska nostin sen juuri automaatilta ennen taksiin nousua. Kyyti päättyi ilmoittamaani paikkaan. Huomasin perillä, että taksamittari oli pimeänä. Tiedustelin kyydin hintaa. 11€ ilmoitti kuljettajana toiminut mies. Pyysin laittamaan sen myös taksamittariin ja ilmoitin etten aio tukea pimeitä ajoja. Kysyin miksi mittari ei ole päällä. Kuljettaja ilmoitti minulle, no tällainen lyhyt matka, että on isäntä itse ja voidaanhan se sinnekin merkitä, mutta tuleehan ne rahat kuitenkin hänelle itselleen sitäkin kautta. Mittariin hän laittoi jälkikäteen tuon 11€ jolloin maksoin kyydin. Vaadin kuitin jonka sain lopulta ja se ei tuntunut olevan tuon isännän mieleisin kuitinantotilaisuus :)
Pimeitä kyytejä ajava yrittäjä? Voiko yleistää?- 9+7
Kyllä minä voisin pimeänä ajavaa isäntää tukea tässä ryöstöverotuksen maassa. En tosin maksaisi tuota 11 €, vaan oikea hinta olisi välillä 5-10 €.
Verojen maksua pitäisi konkreettisesti vähentää kansalaistottelemattomuuden osoituksena. Itse en halua pätkääkään tukea eurokriisimaiden pankkeja, en kannata Suomen toimimista koko kolmannen maailman sosiaalitoimistona enkä myöskään hyväksy verorahojen kylvämistä tuulivoimaan ja vastaavaan taivaanrannanmaalailuun.
On uskomaton sääli, että edellä mainittu järjetön verorahojen tuhlaus on ylipäänsä päässyt käyntiin. Samaan aikaan säästetään kurjistamalla terveydenhuollosta, poliisipalveluista, maanpuolustuksesta ja koulutuksesta. - ?????
9+7 kirjoitti:
Kyllä minä voisin pimeänä ajavaa isäntää tukea tässä ryöstöverotuksen maassa. En tosin maksaisi tuota 11 €, vaan oikea hinta olisi välillä 5-10 €.
Verojen maksua pitäisi konkreettisesti vähentää kansalaistottelemattomuuden osoituksena. Itse en halua pätkääkään tukea eurokriisimaiden pankkeja, en kannata Suomen toimimista koko kolmannen maailman sosiaalitoimistona enkä myöskään hyväksy verorahojen kylvämistä tuulivoimaan ja vastaavaan taivaanrannanmaalailuun.
On uskomaton sääli, että edellä mainittu järjetön verorahojen tuhlaus on ylipäänsä päässyt käyntiin. Samaan aikaan säästetään kurjistamalla terveydenhuollosta, poliisipalveluista, maanpuolustuksesta ja koulutuksesta.Rehellisiä isäntiä? Vai voiko tästä pimeänä ajamisen tukemisesta vetää yleistäviä johtopäätöksiä? Tuetko myös pimeänä ajavaa kuljettajaa?
Veroista olen samaa mieltä. - 9+7
????? kirjoitti:
Rehellisiä isäntiä? Vai voiko tästä pimeänä ajamisen tukemisesta vetää yleistäviä johtopäätöksiä? Tuetko myös pimeänä ajavaa kuljettajaa?
Veroista olen samaa mieltä.Rehellisyys on suhteellinen käsitys taksialalla - kuten liike-elämässä muutenkin.
Yleisesti ottaen suomalaisia pidetään rehellisenä kansana! Kuitenkin taloudellisesti kovat ajat ja koventunut yhteiskunta on tuonut kyynärpäätaktiikan esiin enenevässä määrin.
Tässä erilaisia vaihtoehtoja siitä, miten rehellisyys joutuu puntariin:
Yksi isäntä on sitä mieltä että hänen ei kuulu sairasajan palkkoja maksaa. Ei liikevaihtoa - ei provisiota. Sairasajan palkat ja niistä nariseminen on nykyään työelämässä arkipäivää alalla kuin alalla. Kaikki pitäisi "yrittäjän" saada ilmaiseksi.
Toinen keplottelee sunnuntaipalkan kanssa. Joko sitä ei makseta tai sitten ei anneta ajaa. Muilla aloilla parempipalkkaiset sunnuntaivuorot jaetaan suosikkityöntekijöille, eli v***tusta ne aiheuttavat alalla kuin alalla.
Kolmantena vaihtoehtona on verottajalta "varastaminen". Joko ajetaan pimeästi ilman kuittia tai sitten ostetaan firman laskuun oman auton ynnä ruohonleikkurin polttoaineet etc. Kassan ohi myyntiä tapahtuu palvelualoilla paljon, samoin yrityksen kirjanpidossa olen nähnyt hautakiviäkin.
Neljäs ja mielestäni karmein vaihtoehto on asiakkaalta varastaminen. Joko myydään rikkinäinen/virheellinen tuote (ajetaan väärää reittiä) tai sitten käytetään asiakkaan tilaa (humala, mt-ongelmat, vanhuus) törkeästi hyväksi oman taloudellisen edun saamiseksi. - sillä lailla
9+7 kirjoitti:
Rehellisyys on suhteellinen käsitys taksialalla - kuten liike-elämässä muutenkin.
Yleisesti ottaen suomalaisia pidetään rehellisenä kansana! Kuitenkin taloudellisesti kovat ajat ja koventunut yhteiskunta on tuonut kyynärpäätaktiikan esiin enenevässä määrin.
Tässä erilaisia vaihtoehtoja siitä, miten rehellisyys joutuu puntariin:
Yksi isäntä on sitä mieltä että hänen ei kuulu sairasajan palkkoja maksaa. Ei liikevaihtoa - ei provisiota. Sairasajan palkat ja niistä nariseminen on nykyään työelämässä arkipäivää alalla kuin alalla. Kaikki pitäisi "yrittäjän" saada ilmaiseksi.
Toinen keplottelee sunnuntaipalkan kanssa. Joko sitä ei makseta tai sitten ei anneta ajaa. Muilla aloilla parempipalkkaiset sunnuntaivuorot jaetaan suosikkityöntekijöille, eli v***tusta ne aiheuttavat alalla kuin alalla.
Kolmantena vaihtoehtona on verottajalta "varastaminen". Joko ajetaan pimeästi ilman kuittia tai sitten ostetaan firman laskuun oman auton ynnä ruohonleikkurin polttoaineet etc. Kassan ohi myyntiä tapahtuu palvelualoilla paljon, samoin yrityksen kirjanpidossa olen nähnyt hautakiviäkin.
Neljäs ja mielestäni karmein vaihtoehto on asiakkaalta varastaminen. Joko myydään rikkinäinen/virheellinen tuote (ajetaan väärää reittiä) tai sitten käytetään asiakkaan tilaa (humala, mt-ongelmat, vanhuus) törkeästi hyväksi oman taloudellisen edun saamiseksi.???? näinkö on, ja sitten yrittäjä menee lehteen ja heittää leimakirveen kuljettajien päälle.
- jskk1
sillä lailla kirjoitti:
???? näinkö on, ja sitten yrittäjä menee lehteen ja heittää leimakirveen kuljettajien päälle.
Seon juurikin näin, ja pahempaa on luvassa, kun kansallinen sekoomuspuolue saa tahtonsa läpi, mut hei..kansallahan on just niin hyvät poliitikot kuin se ansaitsee.
- siltikin
jskk1 kirjoitti:
Seon juurikin näin, ja pahempaa on luvassa, kun kansallinen sekoomuspuolue saa tahtonsa läpi, mut hei..kansallahan on just niin hyvät poliitikot kuin se ansaitsee.
.. kehtaavat kuljettajia julkisuudessa syyttää. voiko yleistää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2082214Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691746Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä821558En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1471447- 531442
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1321171Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2241048- 173997
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja55882Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat61811