Naisten asema

Jeesuksen seuraaja

Afganistanissa taas uhattu kunniamurhalla naista, joka oli raiskattu,,,ja Iranissa hirtetty nainen samasta syystä..Islam on raukkamainen uskonto,,joka siviiliä tappaa ja raiskaa,,,,Se on totuus,,väkivaltainen uskonto,,,Sanotaan että hedelmistään puu tunnetaan,

32

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso d

      mover olisi pimittänyt nuokin uutiset.

    • Tätä mieltä

      Ei Islam tapa, vaan ihmiset tappaa. Ja juuri sellaiset ihmiset jotka tulkitsevat Islamia väärin. " Jeesuksen seuraajana" tiedät että kristitytkin tappavat vaikka kristinusko ei tapa, vaan ihmiset jotka ei noudata kristinuskon oppeja.
      Minusta tässä aloituksessa ei ollut rasismista kyse vaan tietämättömyydestä, joten kuuluisikohan jonnekkin toiselle foorumille. Kenties jonnekkin sellaiselle sivustolle jossa " Jeesuksen seuraajat" ovat viisampia kuin itse Jeesus.

      • itse asiassa

      • Tätä mieltä
        itse asiassa kirjoitti:

        "Atte Kalevan mukaan länsimaissa halutaan nähdä islam rauhan uskontona ja unohdetaan, että monien islamilaisten mielestä kyse on militantista ja suvaitsemattomasta uskonnosta. "

        http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/atte-kaleva-jihadisteja-on-arvioitava-islamilaisista-lahtokohdista/

        Nimimerkki " tätä mieltä" on siis sitä mieltä, että muslimit tulkitsevat islamia väärin.

        Tulkitsevat väärin jotka noita tekoja tekevät. Ja vieläpä tarkoituksella omia etuja ajaakseen esim, maariidat, vallasta taistelu, naisten alistaminen,raiskaukset yms.


      • iso d
        itse asiassa kirjoitti:

        "Atte Kalevan mukaan länsimaissa halutaan nähdä islam rauhan uskontona ja unohdetaan, että monien islamilaisten mielestä kyse on militantista ja suvaitsemattomasta uskonnosta. "

        http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/atte-kaleva-jihadisteja-on-arvioitava-islamilaisista-lahtokohdista/

        Nimimerkki " tätä mieltä" on siis sitä mieltä, että muslimit tulkitsevat islamia väärin.

        Eivät kaikki saksalaiset olleet natseja, eivätkä edes kaikki natsit murhaajia.

        Muslimien kohdalla on kyse samasta ilmiöstä. Tietty osa terrorisoi, murhaa jne. loput sympatisoivat tai hyväksyvät hiljaa.

        Islam on nykymaailman suurin uhka.


      • Tätä mieltä
        iso d kirjoitti:

        Eivät kaikki saksalaiset olleet natseja, eivätkä edes kaikki natsit murhaajia.

        Muslimien kohdalla on kyse samasta ilmiöstä. Tietty osa terrorisoi, murhaa jne. loput sympatisoivat tai hyväksyvät hiljaa.

        Islam on nykymaailman suurin uhka.

        Nyt näyttää jo paremmalta. Ei pitäisi yleistää mitään uskonnollista suuntausta, kansaa, rotua tms.
        "Islam on nykymaailman uhka"? Miksi?
        Islam on aina ollut islam. Se vain että tällä vuosituhannella tulee tietoisuuteemme monia asioita joista täällä muumimaassa ei ole juurikaan tietoutta.
        Islam on uskontona jäljessä Kristinuskoamme. Islamille on annettava sama mahdollisuus muutokseen kuin kristinuskolle jonka historia on todella verinen.
        Muutoksella tarkoitan maallisia asioita joista jotkut ovat aikansa eläneitä ja kulttuureihin sidottuja. Muslimit itse muuttavat koko ajan noita asioita.
        Mitä tarkoitat sillä että loput sympatisoivat tai hyväksyvät hiljaa noita hirmutekoja?


      • iso d
        Tätä mieltä kirjoitti:

        Nyt näyttää jo paremmalta. Ei pitäisi yleistää mitään uskonnollista suuntausta, kansaa, rotua tms.
        "Islam on nykymaailman uhka"? Miksi?
        Islam on aina ollut islam. Se vain että tällä vuosituhannella tulee tietoisuuteemme monia asioita joista täällä muumimaassa ei ole juurikaan tietoutta.
        Islam on uskontona jäljessä Kristinuskoamme. Islamille on annettava sama mahdollisuus muutokseen kuin kristinuskolle jonka historia on todella verinen.
        Muutoksella tarkoitan maallisia asioita joista jotkut ovat aikansa eläneitä ja kulttuureihin sidottuja. Muslimit itse muuttavat koko ajan noita asioita.
        Mitä tarkoitat sillä että loput sympatisoivat tai hyväksyvät hiljaa noita hirmutekoja?

        Kaikilla ihmisillä on mahdollisuus elää ihmisiksi eikä tehdä vääryyttä.

        Ei ole muiden ihmisten vika jos muslimit eivät käytä mahdollisuuttaan.

        Muslimit ovat tietyiltä osin täysin natseihin verrattavissa oleva viiteryhmä.

        Mietipä hetki heidän ylemmyyteensä perustuvaa ideologiaansa.

        Jos suurin osa muslimeista ei sympatioisi tai hyväksyisi hiljaa hirmutekoja he vastustaisivat niitä ja taistelisivat niiden lopettamiseksi.

        Moniko muslimi on sanoutunut irti naisten alistamisesta, pikkkulasten nussimisesta, homovihasta, vääräuskoisten halveksimisesta jne?

        Joku kirjoitti maailman menoa palstalla opettavansa lapsilleen ettei muslimien kanssa pidä olla missään tekemisissä. Trolli tai ei, hän on oikeassa.

        Antaisitko sinä lastesi olla tekemisissä natsien kanssa?


      • Tätä mieltä
        iso d kirjoitti:

        Kaikilla ihmisillä on mahdollisuus elää ihmisiksi eikä tehdä vääryyttä.

        Ei ole muiden ihmisten vika jos muslimit eivät käytä mahdollisuuttaan.

        Muslimit ovat tietyiltä osin täysin natseihin verrattavissa oleva viiteryhmä.

        Mietipä hetki heidän ylemmyyteensä perustuvaa ideologiaansa.

        Jos suurin osa muslimeista ei sympatioisi tai hyväksyisi hiljaa hirmutekoja he vastustaisivat niitä ja taistelisivat niiden lopettamiseksi.

        Moniko muslimi on sanoutunut irti naisten alistamisesta, pikkkulasten nussimisesta, homovihasta, vääräuskoisten halveksimisesta jne?

        Joku kirjoitti maailman menoa palstalla opettavansa lapsilleen ettei muslimien kanssa pidä olla missään tekemisissä. Trolli tai ei, hän on oikeassa.

        Antaisitko sinä lastesi olla tekemisissä natsien kanssa?

        Ketkä hyväksyvät nuo kauhuteot?
        Atte Kalevasta vielä koskapa siitä on tullut yksinkertaisille omaa näkemystään ajaville "jeesus".
        Haluaisimpa tietää kuka palkkasi Kalevan "kielikurssille" ja kuka maksoi lunnaat.
        Kenen etu ja päämäärä tämä kaikkiin muslimi-uskoisiin kohdistuva kansankiihotus on. Tuleeko mieleenne mitään.
        Minulle asia oli heti päivänselvä.
        Sen verran sanon että tämän takana ei ole Suomen valtio vaikka meillä onkin samanmielisiä jotka tahtoisivat viedä asioita samaan suuntaan.


      • browser
        Tätä mieltä kirjoitti:

        Tulkitsevat väärin jotka noita tekoja tekevät. Ja vieläpä tarkoituksella omia etuja ajaakseen esim, maariidat, vallasta taistelu, naisten alistaminen,raiskaukset yms.

        Uskot siis Allahiin, joka on erehtymätön ja täydellinen. Kanssasi on ei-uskovaisen vaikea keskustella.


      • browser
        Tätä mieltä kirjoitti:

        Nyt näyttää jo paremmalta. Ei pitäisi yleistää mitään uskonnollista suuntausta, kansaa, rotua tms.
        "Islam on nykymaailman uhka"? Miksi?
        Islam on aina ollut islam. Se vain että tällä vuosituhannella tulee tietoisuuteemme monia asioita joista täällä muumimaassa ei ole juurikaan tietoutta.
        Islam on uskontona jäljessä Kristinuskoamme. Islamille on annettava sama mahdollisuus muutokseen kuin kristinuskolle jonka historia on todella verinen.
        Muutoksella tarkoitan maallisia asioita joista jotkut ovat aikansa eläneitä ja kulttuureihin sidottuja. Muslimit itse muuttavat koko ajan noita asioita.
        Mitä tarkoitat sillä että loput sympatisoivat tai hyväksyvät hiljaa noita hirmutekoja?

        Miksi ihmeessä pitää antaa islamille mahdollisuus?


      • iso d
        browser kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pitää antaa islamille mahdollisuus?

        Jostain kumman syystä kun muslimien määrä ylittää 20% asuinalueella, koulussa, tarhassa, missä tahansa alkavat kynnelle kykenevät häipyä.

        Pitäisikö heidän uhrata oma ja lastensa tulevaisuus antamalla islamille "mahdollisuus"?

        Muslimeille on annettu tilaisuuksia tilaisuuksien jälkeenkin. Vaatimus antaa islamille on mielestäni sama kuin antaisi vesikauhuiselle koiralle mahdollisuuden.

        Tulokset ovat monissa länsimaissa hyvin nähtävissä.

        Pian suomessakin.


      • Tätä mieltä
        browser kirjoitti:

        Uskot siis Allahiin, joka on erehtymätön ja täydellinen. Kanssasi on ei-uskovaisen vaikea keskustella.

        Kuka tietää totuuden Jumalista, kertokoon sen kaikille. Sinä ehkä?
        Kai ei-uskovaisellakin on jonkinlainen käsitys uskon asioista. Miksi sinulla on vaikea keskustella asioista.


      • Tätä mieltä
        iso d kirjoitti:

        Jostain kumman syystä kun muslimien määrä ylittää 20% asuinalueella, koulussa, tarhassa, missä tahansa alkavat kynnelle kykenevät häipyä.

        Pitäisikö heidän uhrata oma ja lastensa tulevaisuus antamalla islamille "mahdollisuus"?

        Muslimeille on annettu tilaisuuksia tilaisuuksien jälkeenkin. Vaatimus antaa islamille on mielestäni sama kuin antaisi vesikauhuiselle koiralle mahdollisuuden.

        Tulokset ovat monissa länsimaissa hyvin nähtävissä.

        Pian suomessakin.

        browserille. " Miksi islamille pitää antaa mahdollisuus"
        Siksi että se on olemassa. Se ei mihinkään häviä, eikä sitä voi lakaista maton alle.
        Kenellä on oikeus päättää miljardien ihmisten hävittämisestä maanpääältä?
        Vai miten aikoisit hoitaa asian pois päiväjärjestystäsi sotkemasta.


      • Tätä mieltä
        Tätä mieltä kirjoitti:

        browserille. " Miksi islamille pitää antaa mahdollisuus"
        Siksi että se on olemassa. Se ei mihinkään häviä, eikä sitä voi lakaista maton alle.
        Kenellä on oikeus päättää miljardien ihmisten hävittämisestä maanpääältä?
        Vai miten aikoisit hoitaa asian pois päiväjärjestystäsi sotkemasta.

        iso D
        Sinulla on varmaan ratkaisu ongelmaan miten hävittää islam maanpäältä, oletan näin.
        Mitä tilaisuuksia muslimeille on annettu? Tarkoitatko sitä kun asein viedään demokratiaa itsenäisiin muslimivaltioihin?
        Tästä on nyt tulokset nähtävissä.
        He tyytyivät hoitamaan omat asiansa omissa maissaan, mutta heidät "kutsuttiin" tänne aseilla uhaten " Jos ette ole puolellamme, me ammumme teidät takaisin kivikauteen". Kenen viisaan miehen mielilause tämä oli jolla hän uhkasi 2:n itsenäisen valtion maan presidenttiä.
        Sai aikaan hävityksen kauhistuksen tappaen molemmissa maissa satoja tuhansia siviilejä. Tämä mies rosvokoplineen sai kaaoksen Lähi-itään ja valtavat joukkopaot omista maistaan. Tämä mies "kutsui" muslimit maahamme.


      • iso d
        Tätä mieltä kirjoitti:

        iso D
        Sinulla on varmaan ratkaisu ongelmaan miten hävittää islam maanpäältä, oletan näin.
        Mitä tilaisuuksia muslimeille on annettu? Tarkoitatko sitä kun asein viedään demokratiaa itsenäisiin muslimivaltioihin?
        Tästä on nyt tulokset nähtävissä.
        He tyytyivät hoitamaan omat asiansa omissa maissaan, mutta heidät "kutsuttiin" tänne aseilla uhaten " Jos ette ole puolellamme, me ammumme teidät takaisin kivikauteen". Kenen viisaan miehen mielilause tämä oli jolla hän uhkasi 2:n itsenäisen valtion maan presidenttiä.
        Sai aikaan hävityksen kauhistuksen tappaen molemmissa maissa satoja tuhansia siviilejä. Tämä mies rosvokoplineen sai kaaoksen Lähi-itään ja valtavat joukkopaot omista maistaan. Tämä mies "kutsui" muslimit maahamme.

        Kutsuiko se somalitkin?

        Kyllä ne muslimit tulevat ruokakupille ihan ilman eri kutsua.

        Maahan tulisi ottaa muslimeista ainoastaan naisia ja tyttölapsia ja heidät tulisi steriloida.

        Samoin kehitysavun ehdoksi tulee laittaa avunsaajien steriloiminen.

        Muutoin mikään apu ei riitä.

        Kyllä ne siitä sukupuuttoon kuolevat aikanaan.


      • browser
        Tätä mieltä kirjoitti:

        browserille. " Miksi islamille pitää antaa mahdollisuus"
        Siksi että se on olemassa. Se ei mihinkään häviä, eikä sitä voi lakaista maton alle.
        Kenellä on oikeus päättää miljardien ihmisten hävittämisestä maanpääältä?
        Vai miten aikoisit hoitaa asian pois päiväjärjestystäsi sotkemasta.

        Sadat uskonnot ovat maapallolta hävinneet tai kuihtuneet merkityksettömiksi, miksipä ei islamkin? Tuo islamin väitetty ikuisuus taas on aivan eri peruste kuin sen kehittymisen toivominen. Islamhan saattaa pysyä, vaikka ei kehittyisikään.

        Ainakin länsimaista islam voitaisiin hävittää tai vähintään pysäyttää etenemästä.


      • browser
        Tätä mieltä kirjoitti:

        iso D
        Sinulla on varmaan ratkaisu ongelmaan miten hävittää islam maanpäältä, oletan näin.
        Mitä tilaisuuksia muslimeille on annettu? Tarkoitatko sitä kun asein viedään demokratiaa itsenäisiin muslimivaltioihin?
        Tästä on nyt tulokset nähtävissä.
        He tyytyivät hoitamaan omat asiansa omissa maissaan, mutta heidät "kutsuttiin" tänne aseilla uhaten " Jos ette ole puolellamme, me ammumme teidät takaisin kivikauteen". Kenen viisaan miehen mielilause tämä oli jolla hän uhkasi 2:n itsenäisen valtion maan presidenttiä.
        Sai aikaan hävityksen kauhistuksen tappaen molemmissa maissa satoja tuhansia siviilejä. Tämä mies rosvokoplineen sai kaaoksen Lähi-itään ja valtavat joukkopaot omista maistaan. Tämä mies "kutsui" muslimit maahamme.

        Tuo meni taas trollauksen puolelle. Movermaisesti haluat käydä samat trolliläppäsi läpi uudelleen.


      • browser
        Tätä mieltä kirjoitti:

        Kuka tietää totuuden Jumalista, kertokoon sen kaikille. Sinä ehkä?
        Kai ei-uskovaisellakin on jonkinlainen käsitys uskon asioista. Miksi sinulla on vaikea keskustella asioista.

        Sinä tunnut tietävän, kun kerran julistat varmana tietona islamin pyhää hyvyyttä ja pystyt suoralta kädeltä kertomaan, että kaikki arveluttava on väärää islamia.


      • iso d
        browser kirjoitti:

        Sadat uskonnot ovat maapallolta hävinneet tai kuihtuneet merkityksettömiksi, miksipä ei islamkin? Tuo islamin väitetty ikuisuus taas on aivan eri peruste kuin sen kehittymisen toivominen. Islamhan saattaa pysyä, vaikka ei kehittyisikään.

        Ainakin länsimaista islam voitaisiin hävittää tai vähintään pysäyttää etenemästä.

        "Trollauksellani" on järkiperusteet. Mitkä ryhmät muslimeista aiheuttavat suurimmat ongelmat? Miehet.

        Aiheuttavatko musliminaiset ongelmia? Kyllä, syrjäytyvät, eivät sopeudu eivätkä työllisty koska useimmiten jäävät synnytyskoneiksi kotiin.

        Ratkaisu: poistetaan muslimimiehet jolloin naiset sopeutuvat ja työllistyvät ja kun heidät steriloidaan on porsimis-ongelma eliminoitu.

        Seuraus: maassa rauha ja kaikilla hyvä fiilis.

        Sama kehitysavussa, liikakansoituksen pysäyttäminen on nälänhätäalueille kaikkein parasta apua.

        Ehdotukset ovat karuja eivätkä koskaan toteudu, mutta myönnettävä teidän on että ne toimisivat.

        Toisin kuin nykykeinot.


      • Tätä mieltä
        browser kirjoitti:

        Sadat uskonnot ovat maapallolta hävinneet tai kuihtuneet merkityksettömiksi, miksipä ei islamkin? Tuo islamin väitetty ikuisuus taas on aivan eri peruste kuin sen kehittymisen toivominen. Islamhan saattaa pysyä, vaikka ei kehittyisikään.

        Ainakin länsimaista islam voitaisiin hävittää tai vähintään pysäyttää etenemästä.

        Tuo heidän hävittäminen länsimaista tai pysäyttäminen on aika naiivi ajatus.
        Asia näyttää nyt olevan niin että Somalien ongelmaa heidän kotimaassaan ei halutakkaan ratkaista. Somalian rannikosta on tullut yleistä ja vapaata riistaa jo liian monille maille.
        Vaan emme saa menettää toivoamme. Onhan joskus tapahtunut jotakin yllättävääkin joka muuttaa asioita silloin kun niitä vähiten odottaa.
        Asiat etenevät joskus omalla painollaan.
        Toivoa ei saa menettää myöskään radikalisoituneiden islamistienkaan kohdalla.
        Siinäkin on historian saatossa tapahtunut melkomoisia keikahduksia.
        Pakistanin historia on tästä oikein hyvä esimerkki.
        Tosin siellä nyt on taas levotonta tietystä syystä, mutta ei välttämättä pysyvästi.
        Myös Afganistanilla on toivoa. Johtajat, kuninkaat, kaanit ja sotakoneisto voi sielläkin heittää yllättävästi häränpyllyä.
        Katsikaappa ke: 29.10 klo 23.00 Tv 1:ltä tulee hyvä dokumentti siitä miten Islamistisiin maihin synnytettiin lännen taholta terroristi järjestöjä.
        Venäjä loi tosin Talebanit, mutta monet muut terroristijärjestöt aseisti ja koulutti länsi omiin tarkoituksiinsa.


      • Tätä mieltä
        browser kirjoitti:

        Sinä tunnut tietävän, kun kerran julistat varmana tietona islamin pyhää hyvyyttä ja pystyt suoralta kädeltä kertomaan, että kaikki arveluttava on väärää islamia.

        Missä julistan islamin pyhää hyvyyttä. Kirjoitan ihan tallisista islamin uskoisista.
        Heilläkin on oikeus tulla kuulluksi. En ensinkään usko mihinkään täydelliseen hyvyyteen tai täydelliseen totuuteen mitä tulee uskontoihin. Olen hyvin kriittinen siinä asiassa, ja kriittinen yleensäkin. En niele mitä sattuu. Minua ei voi ostaa, eikä myydä. Tutkin asiat ja käännän kaikki kivetkin mitä vain pystyy kääntämään ja kaivan totuuden esille ennenkuin muodostan mielipiteeni.


      • Tätä mieltä
        Tätä mieltä kirjoitti:

        Missä julistan islamin pyhää hyvyyttä. Kirjoitan ihan tallisista islamin uskoisista.
        Heilläkin on oikeus tulla kuulluksi. En ensinkään usko mihinkään täydelliseen hyvyyteen tai täydelliseen totuuteen mitä tulee uskontoihin. Olen hyvin kriittinen siinä asiassa, ja kriittinen yleensäkin. En niele mitä sattuu. Minua ei voi ostaa, eikä myydä. Tutkin asiat ja käännän kaikki kivetkin mitä vain pystyy kääntämään ja kaivan totuuden esille ennenkuin muodostan mielipiteeni.

        browser
        Älä pidä minua vaikeana tapauksena, äläkä nosta minua tai laske minua.
        Minä olen ihan tavallinen ihminen kuten sinäkin. Me varmasti löydämme yhteisiä puheenaiheita ihan mistä vain. Mutta yleistämisen tielle en lähde. Siihen et saa minua mukaan. Olen se imenyt jo äitini maidossa ja isäni kasvatuksessa.


      • Tätä mieltä
        iso d kirjoitti:

        "Trollauksellani" on järkiperusteet. Mitkä ryhmät muslimeista aiheuttavat suurimmat ongelmat? Miehet.

        Aiheuttavatko musliminaiset ongelmia? Kyllä, syrjäytyvät, eivät sopeudu eivätkä työllisty koska useimmiten jäävät synnytyskoneiksi kotiin.

        Ratkaisu: poistetaan muslimimiehet jolloin naiset sopeutuvat ja työllistyvät ja kun heidät steriloidaan on porsimis-ongelma eliminoitu.

        Seuraus: maassa rauha ja kaikilla hyvä fiilis.

        Sama kehitysavussa, liikakansoituksen pysäyttäminen on nälänhätäalueille kaikkein parasta apua.

        Ehdotukset ovat karuja eivätkä koskaan toteudu, mutta myönnettävä teidän on että ne toimisivat.

        Toisin kuin nykykeinot.

        iso D
        Sinulla on mielenkiintoisia ratkaisuja, tosin laittomia.
        Maahanmuutto palstalla oli aloitus muslimitytöistä jotka joutuvat kunniamurhien uhreiksi. Heitä heitetään parvekkeilta alas ja he tekevät myös itsemurhia.
        Tiedän että molempia tapahtuu. Laki on kuitenkin laki ja jotkut ovat jääneet kiinni ja tuomittu vankilaan näistä murhista, mutta liian monet pääsevät pälkähästä todisteiden puutteessa. No, miten ongelma tulisi ratkaista ja kuuluuko heidän kunniamurha meidän ratkaistavaksemme yleensäkään.
        Sinun logiikkaasi käyttäen heitin kaikista helpoimman ratkaisun kehiin, ja se on se, että muutetaan laki niin että muslimit eivät saa asua kuin ensimmäisessä kerroksessa.
        Mutta ratkaisisiko tämä helppo ideani ongelman ja huomaatko siinä ongelmaa vaikka siihen olisi säädetty lakikin?


      • ­­¢
        Tätä mieltä kirjoitti:

        browser
        Älä pidä minua vaikeana tapauksena, äläkä nosta minua tai laske minua.
        Minä olen ihan tavallinen ihminen kuten sinäkin. Me varmasti löydämme yhteisiä puheenaiheita ihan mistä vain. Mutta yleistämisen tielle en lähde. Siihen et saa minua mukaan. Olen se imenyt jo äitini maidossa ja isäni kasvatuksessa.

        sinä muuten olet tyhmempi kuin itse kuvittelet olevasi. Olen tarkkaillut txtejäsi.


      • ­­¢
        Tätä mieltä kirjoitti:

        Tuo heidän hävittäminen länsimaista tai pysäyttäminen on aika naiivi ajatus.
        Asia näyttää nyt olevan niin että Somalien ongelmaa heidän kotimaassaan ei halutakkaan ratkaista. Somalian rannikosta on tullut yleistä ja vapaata riistaa jo liian monille maille.
        Vaan emme saa menettää toivoamme. Onhan joskus tapahtunut jotakin yllättävääkin joka muuttaa asioita silloin kun niitä vähiten odottaa.
        Asiat etenevät joskus omalla painollaan.
        Toivoa ei saa menettää myöskään radikalisoituneiden islamistienkaan kohdalla.
        Siinäkin on historian saatossa tapahtunut melkomoisia keikahduksia.
        Pakistanin historia on tästä oikein hyvä esimerkki.
        Tosin siellä nyt on taas levotonta tietystä syystä, mutta ei välttämättä pysyvästi.
        Myös Afganistanilla on toivoa. Johtajat, kuninkaat, kaanit ja sotakoneisto voi sielläkin heittää yllättävästi häränpyllyä.
        Katsikaappa ke: 29.10 klo 23.00 Tv 1:ltä tulee hyvä dokumentti siitä miten Islamistisiin maihin synnytettiin lännen taholta terroristi järjestöjä.
        Venäjä loi tosin Talebanit, mutta monet muut terroristijärjestöt aseisti ja koulutti länsi omiin tarkoituksiinsa.

        joo

        On nuo juttusi aika höpelöjä.

        Muslimeja pidetään terroristeina, oli ne sitten äärihulluja, tai vain maallistuneita ja kilttejä jotka pelkästään rahoittavat ja ruokkivat näitä äärihulluja. Moverit sitten levittävät valheellista propagandaa, kuten sinäkin, vaikka kieltävät olevansa islamisteja. Valehteluhan kuuluu niitten kulttuuriin.


    • tätä mieltä

      Laitan tähän tuon Somaliaa koskevan alkusysäyksen mistä kaikki lähti liikkeelle.
      Olen linkittänyt näitä ennenkin mutta niitä on poistettu koska tämä oikeastaan kuuluu politiikan puolelle.

      kalastus

      Somalian merirosvot ovat puolustelleet rikoksiaan väittämällä toimivansa rajavartioina valtiottomassa maassa ja syyttäneet ulkomaisia laivoja ryöstökalastuksesta ja myrkyllisten jätteiden dumppaamisesta Somalian rannikkovesille. Lunnaat eivät ole mitään siihen verrattuna kuinka paljon jätteitä on dumpattu maamme vesiin viimeisen 20 vuoden aikana, väittää Januna Ali Jama, merirosvojen puhemies Puntmaassa. [7]

      Afrikan sarvessa Somalialla on Afrikan pisin, 3 300 km pitkä rannikko. Alueen rannikkovedet on tunnettu arvokkaista meren antimistaan kuten hummereistaan ja tonnikaloista. Somalian valtion romahtaminen teki alueen vesistä vapaata riistaa ulkomaisille ryöstökalastajille maapallon vapaiden rannikkoalueiden kaventuessa ja kalakantojen heikentyessä ryöstökalastuksen ansiosta. YK:n elintarvikejärjestön FAOn arvioiden mukaan Afrikan sarven alueella kalastaa noin 700 ulkomaista alusta, jotka käyttävät kalakantoja tuhoavia kalastusmenetelmiä, kuten pohjatroolausta. Nämä ovat tottuneet pitämään paikalliset kalastajat loitolla painevesitykein ja tuliasein [8].

      Laittoman kalastuksen arvoksi arvioidaan 90-300 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria vuodessa. Ulkomaiset kalastusalukset ottavat alueen vesistä huomattavasti enemmän proteiinia, kuin avustusjärjestöt toimittavat ruoka-apuna nälän runtelemaan Afrikan sarveen [8].

      Kalastusaluksia Somalian vesille tulee lähialueelta kuten Keniasta, Pakistanista, Saudi-Arabiasta, Sri Lankasta ja Jemenistä, mutta myös hyvin kaukaa, kuten Belizestä, Ranskasta, Hondurasista, Japanista, Etelä-Koreasta, Espanjasta ja Taiwanilta. Näiden joukossa on samoja maita, jotka ovat lähettäneet tänne sota-aluksiaan jahtaamaan merirosvoja [8].

      Tilanne on johtanut siihen, että jotkut merirosvot kutsuvat itseään “rannikkovartijoiksi” ja lunnasrahoja “sakoiksi”. Näyttääkin siltä, että monet merirosvot ovat aloittaneet uransa kalastajina. On selvää, että muutamat avoveneistä kauppalaivoja kaappaavat merirosvot eivät ole ainoita merirosvoja Afrikan sarven vesillä [8].

      "On erityisen ironista, että monet maat, jota lähettävät sotalaivansa Afrikan Sarven vesille partioimaan merirosvoja ovat itse mukana kalastuslaivastoissa, jotka jatkuvasti ryöstävät Somalian rannikon luonnonrikkauksia" toteaa Australialainen kalastustutkija Clive Schofield Wollongongin yliopistosta.

      Ernst Jan Hogendoorn. Horn of Africa Project Director at International Crisis Group totesi haastattelussa keskustelleensa eurooppalaisten diplomaattien kanssa, jotka kertoivat että Espanja on ollut hyvin aktiivinen merirosvoasiassa kansallisten etujensa takia. Tämä voidaan tulkita että heidän kalastuslaivastonsa tekevät paljon tulosta Somalian rannikolla.

      Kalastuselinkeinon heikkeneminen on kuitenkin liian yksinkertainen syy merirosvouden synnystä, sillä merirosvous on järjestäytynyttä rikollisuutta, mutta Afrikan kalakantojen heikkeneminen on todellista. Useimmat somalit jotka näkevät sotalaivoja rannikollaan uskovat, että ne ovat tulleet puolustamaan ulkomaalaisia aluksia kuten ryöstökalastusta harjoittavia kalastusaluksia.
      Ongelmajätteiden dumppaaminen

      Somalian kalastajat väittivät, että saaliit oli vähentyneet ja verkot rikkoutuneet rannikolle dumpattuihin ongelmajätteisiin. Tsunamin rannikolle merestä nostattamat ongelmajätteet paljastivat, myös että Somalian rannikkoa on todellakin käytetty myrkyllisten ja radioaktiivisten teollisuusjätteiden kaatopaikkana [9].

      Italialainen sanomalehti Famiglia Cristiana julkaisi artikkelisarjan 1997-1998, jossa kerrottiin, kuinka sveitsiläinen Achair Partners ja italialainen jätealan sijoittaja Progresso olivat tehneet laittoman sopimuksen jätteiden dumppaamisesta Somalian rannikkovesille. He olivat maksaneet somalialaiselle sotalordille Ali Mahdi Mohamedille 10 miljoonasta tonnista myrkyllistä jätettä 80 miljoonaa dollaria. Jätteen hinnaksi tuli 8 dollaria tonnilta, kun asianmukaisesti käsiteltynä ongelmajätteen hinnaksi olisi tullut 1000 dollaria tonnilta. Ali Mahdi joka hallitsi Mogadishun pohjoista osaa 1992-1995 ja teki yhteistyötä YK:n avustusjärjestöjen kanssa on kieltäytynyt kommentoimasta väitteitä [9].

      • ­­¢

        voi vit­­tu


      • juuri näin
        ­­¢ kirjoitti:

        voi vit­­tu

        Somalit täytyy ottaa täysihoitoon koska joku onkii niiden kalat.


    • "MUN USKONTO ON PAREMPI KUN SUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

      säälittävää

      • ­­¢

        miten pitkä mul­­kku sulla on?

        Millä laitteella sitä kasvatat. Onko videoo?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe