Taksien tulot

åqlerigh

60

667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerty1232

      Muistuttaisin että elämää on muuallakin kuin Tsadissa. Ainakin itse pärjään kuljettajana täällä pohjois-suomessa ihan ok. Toki aika paljon vuoroja se vaatii.

    • 5+6

      Tuossa jääkin hyvin vielä suhteuttamatta se työmäärä.

      "HS kävi läpi lähes 1 600 taksiluvan haltijan tulotiedot. Heistä 710 ansaitsi verotietojen mukaan alle 39 000 euroa vuodessa, eli vähemmän kuin suomalaisten palkansaajien keskimääräiset tulot kokoaikaisesta työstä ovat vuodessa."

      Taksinkuljettajan ja autoilijan kokoaikatyö kun kaiken lisäksi tuppaa olemaan 18-22 vuoroa kuukaudessa ja 10-14 tuntia vuorossa. Käytännössä joka tapauksessa lähempänä 200 tuntia kuukaudessa eli viiden viikon työmäärä. Se pitäisi aina muistaa kun mietitään kokoaikatyötä ja siitä saatavaa korvausta.

      • lkgudyfjh

        Silti ollaan helvetin kateellisia sekä kuljettajille, että autoilijoille. On Mersuja ja kaikkia rahvasta pelottavia vempeleitä.
        Ja kyydin hinta, se vasta helvetinmoinen onkin. Joku 200 baariin ja 20 kyyti kotiin on kallista.


      • Suhteutettuna
        lkgudyfjh kirjoitti:

        Silti ollaan helvetin kateellisia sekä kuljettajille, että autoilijoille. On Mersuja ja kaikkia rahvasta pelottavia vempeleitä.
        Ja kyydin hinta, se vasta helvetinmoinen onkin. Joku 200 baariin ja 20 kyyti kotiin on kallista.

        Täytyy myös muistaa mainita, että me keskivertopalkansaajat olemme käyneet lukion ja ammattikorkeakoulun. Olemme työnohessa käyneet kursseja, ja opetelleet joka vuosi uusia työmenetelmiä ja taitoja. Työ on henkisesti erittäin kuormittavaa, jopa niin kuormittavaa, että niitä asioita pitää miettiä kotonakin.

        Se on hieman eri asia kuin se, että ajaa autoa tai nojailee autoon tolpalla.

        Joten suhteutettuna taksin palkkaa muihin ei-minkään-tekemistä-ei-mitään-vaatimuksia, niin palkka on kyllä hyvä. Samanlainen ei minkään tekemistä on vaikkapa kauppakeskusvartijan työ. Ja siinä palkka 2000€ luokkaa lisillä. Ja joutuu huomattavasti vielä tekemään enemmän.


      • soneran myyjä?
        Suhteutettuna kirjoitti:

        Täytyy myös muistaa mainita, että me keskivertopalkansaajat olemme käyneet lukion ja ammattikorkeakoulun. Olemme työnohessa käyneet kursseja, ja opetelleet joka vuosi uusia työmenetelmiä ja taitoja. Työ on henkisesti erittäin kuormittavaa, jopa niin kuormittavaa, että niitä asioita pitää miettiä kotonakin.

        Se on hieman eri asia kuin se, että ajaa autoa tai nojailee autoon tolpalla.

        Joten suhteutettuna taksin palkkaa muihin ei-minkään-tekemistä-ei-mitään-vaatimuksia, niin palkka on kyllä hyvä. Samanlainen ei minkään tekemistä on vaikkapa kauppakeskusvartijan työ. Ja siinä palkka 2000€ luokkaa lisillä. Ja joutuu huomattavasti vielä tekemään enemmän.

        Oi, lukion käynyt ammattikorkeakoululainen. Kursseja ja taitoja. Henkisesti raskasta. Kyllä sinä olet palkkasi ansainnut. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että annat itsestäsi täydellisen idiootin vaikutelman.

        ps. Nuo tutkintosi on lähes kaikilla neroilla, jotka eivät ole muihin koulutuksiin päässeet.


      • 12-vee yön Timo
        Suhteutettuna kirjoitti:

        Täytyy myös muistaa mainita, että me keskivertopalkansaajat olemme käyneet lukion ja ammattikorkeakoulun. Olemme työnohessa käyneet kursseja, ja opetelleet joka vuosi uusia työmenetelmiä ja taitoja. Työ on henkisesti erittäin kuormittavaa, jopa niin kuormittavaa, että niitä asioita pitää miettiä kotonakin.

        Se on hieman eri asia kuin se, että ajaa autoa tai nojailee autoon tolpalla.

        Joten suhteutettuna taksin palkkaa muihin ei-minkään-tekemistä-ei-mitään-vaatimuksia, niin palkka on kyllä hyvä. Samanlainen ei minkään tekemistä on vaikkapa kauppakeskusvartijan työ. Ja siinä palkka 2000€ luokkaa lisillä. Ja joutuu huomattavasti vielä tekemään enemmän.

        Ihan hyvä kirjoitus ihmiseltä, joka ei insinööritoimen ohella ymmärrä maailman menosta mitään.
        Luuletko, ettei taksinkuljettajan työ ole henkisesti kuormittavaa. Lisäksi meillä yövuorokuljettajilla on säännöllisesti asiakkaita, jonka takia taksinkuljettajat ovat siirtyneet kaupan alan vartijatehtäviin. Suuntaus ei mene toisinpäin, että vartijat siirtyisivät taksinkuljettajiksi.
        Pelkkä toimeentulo on monelle taksinkuljettajalle hyvin haastavaa ja jos on heikko kuljettaja, niin vittuilu on usein ankaraa läpi vuoron.

        Kaikki eivät myöskään ole ylioppilaita, mutta haluavat tehdä työtä, eikä olla yhteiskunnan elättinä. Ja jos sinä et pysty hoitamaan velvoitteitasi työaikana ja jättämään niitä sinne, niin miksi tulet tänne taksipalstalle itkemään.


      • koulutettu yrittäjä
        Suhteutettuna kirjoitti:

        Täytyy myös muistaa mainita, että me keskivertopalkansaajat olemme käyneet lukion ja ammattikorkeakoulun. Olemme työnohessa käyneet kursseja, ja opetelleet joka vuosi uusia työmenetelmiä ja taitoja. Työ on henkisesti erittäin kuormittavaa, jopa niin kuormittavaa, että niitä asioita pitää miettiä kotonakin.

        Se on hieman eri asia kuin se, että ajaa autoa tai nojailee autoon tolpalla.

        Joten suhteutettuna taksin palkkaa muihin ei-minkään-tekemistä-ei-mitään-vaatimuksia, niin palkka on kyllä hyvä. Samanlainen ei minkään tekemistä on vaikkapa kauppakeskusvartijan työ. Ja siinä palkka 2000€ luokkaa lisillä. Ja joutuu huomattavasti vielä tekemään enemmän.

        Joo..nyt oli kai tuossa hs jutussa kysymys yrittäjistä eikä palkansaajista.
        Jos et ymmärrä eroa niin kysy vaikka niiltä vielä korkeammin koulutetuilta työkavereiltasi eroa...


      • 14+17
        Suhteutettuna kirjoitti:

        Täytyy myös muistaa mainita, että me keskivertopalkansaajat olemme käyneet lukion ja ammattikorkeakoulun. Olemme työnohessa käyneet kursseja, ja opetelleet joka vuosi uusia työmenetelmiä ja taitoja. Työ on henkisesti erittäin kuormittavaa, jopa niin kuormittavaa, että niitä asioita pitää miettiä kotonakin.

        Se on hieman eri asia kuin se, että ajaa autoa tai nojailee autoon tolpalla.

        Joten suhteutettuna taksin palkkaa muihin ei-minkään-tekemistä-ei-mitään-vaatimuksia, niin palkka on kyllä hyvä. Samanlainen ei minkään tekemistä on vaikkapa kauppakeskusvartijan työ. Ja siinä palkka 2000€ luokkaa lisillä. Ja joutuu huomattavasti vielä tekemään enemmän.

        Vartija, joka tekee kolmivuorotyötä, tienaa n. 2800-3000 euroa kuukaudessa normaalitunneilla. Koulutuksesta ei pitäisi maksaa yhtään ylimääräistä. Itse olen yliopistokoulutettu enkä osaa mitään.


      • olipas
        koulutettu yrittäjä kirjoitti:

        Joo..nyt oli kai tuossa hs jutussa kysymys yrittäjistä eikä palkansaajista.
        Jos et ymmärrä eroa niin kysy vaikka niiltä vielä korkeammin koulutetuilta työkavereiltasi eroa...

        Olihan siinä kysymys palkansaajistakin. Siinähän se korkeasti koulutettu taksiyrittäjä Ruhanen heitti yleistävän syytöksen, "jotkut" kuljettajat varastavat kassasta. Tuo onkin korkeasti koulutettu tuo taksiyrittäjä, lähes yhtä korkeasti kuin tämä ylioppilas josta tuli henkisesti kärsivä ammattikorkeakoulupohjainen murehtija. Eli, lähes samalla viivalla ovat.


      • koulutettu yrittäjä
        olipas kirjoitti:

        Olihan siinä kysymys palkansaajistakin. Siinähän se korkeasti koulutettu taksiyrittäjä Ruhanen heitti yleistävän syytöksen, "jotkut" kuljettajat varastavat kassasta. Tuo onkin korkeasti koulutettu tuo taksiyrittäjä, lähes yhtä korkeasti kuin tämä ylioppilas josta tuli henkisesti kärsivä ammattikorkeakoulupohjainen murehtija. Eli, lähes samalla viivalla ovat.

        No jos joku on varastanut Ruhasen kassasta niin kai sen voi sanoa??
        Itse jutussa oli tosiaan kysymys taksiyrittäjien tulotasosta, eikä palkansaajien, mutta voithan sä yrittää vääntää asiaa mieles mukaan, ja kääntää puheenaihetta toisaalle, jos koet sen tarpeelliseksi. :)


      • ketku isäntä
        koulutettu yrittäjä kirjoitti:

        No jos joku on varastanut Ruhasen kassasta niin kai sen voi sanoa??
        Itse jutussa oli tosiaan kysymys taksiyrittäjien tulotasosta, eikä palkansaajien, mutta voithan sä yrittää vääntää asiaa mieles mukaan, ja kääntää puheenaihetta toisaalle, jos koet sen tarpeelliseksi. :)

        Ei palkansaaja varasta,vaan otta mitä isäntä jättää palkasta maksamatta.


      • Amisamisss
        Suhteutettuna kirjoitti:

        Täytyy myös muistaa mainita, että me keskivertopalkansaajat olemme käyneet lukion ja ammattikorkeakoulun. Olemme työnohessa käyneet kursseja, ja opetelleet joka vuosi uusia työmenetelmiä ja taitoja. Työ on henkisesti erittäin kuormittavaa, jopa niin kuormittavaa, että niitä asioita pitää miettiä kotonakin.

        Se on hieman eri asia kuin se, että ajaa autoa tai nojailee autoon tolpalla.

        Joten suhteutettuna taksin palkkaa muihin ei-minkään-tekemistä-ei-mitään-vaatimuksia, niin palkka on kyllä hyvä. Samanlainen ei minkään tekemistä on vaikkapa kauppakeskusvartijan työ. Ja siinä palkka 2000€ luokkaa lisillä. Ja joutuu huomattavasti vielä tekemään enemmän.

        Hei Suhteutettuna!!!! Olet käynyt lukion ja yms. Mitä tuottavaa oikeasti teet/teette??? Pyöritätte papereita,istutte kokouksissa,kahvilla työkavereiden kanssa jne.
        Taksinkuljettaja tekee konkreettista ja tuottavaa työtä,joka realisoituu heti.


    • lepo auttaa

      Ihan liian pitkiä päiviä, kun lausunnot tuota luokkaa. Kyllä taksiala pitäisi vapauttaa niin ei tarvitsisi kuljettajia syyttää, kun jokainen halukas saisi ajaa omaan kassaan.

      • sdfergtjhyiu

        Se olisikin kätevää, voisi varastaa oman kassan....

        Sitten kun se on hummattu ja laulettu ei tarvitse tehdä tiliä kuin Suomen verottajalle. Verottaja tunnetusti on sydämmellinen ja ymmärtäväinen niitä kohtaan jotka on laulanut koko liikevaihdon :)


      • mikä muutos
        sdfergtjhyiu kirjoitti:

        Se olisikin kätevää, voisi varastaa oman kassan....

        Sitten kun se on hummattu ja laulettu ei tarvitse tehdä tiliä kuin Suomen verottajalle. Verottaja tunnetusti on sydämmellinen ja ymmärtäväinen niitä kohtaan jotka on laulanut koko liikevaihdon :)

        Onko se sitten kätevämpää varastaa jonkun toisen kassa? Ja laulaahan niitä liikevaihtoja jo nykyisetkin isännät niin olisiko se sitten niin suuri muutos, jos laulajia tulisi lisää? Kukin varastaisi vaan sitten itseltään.


    • Kassaesa

      Joo,kaikille kuskeille vaan omat luvat! Ei olisi kassassa kyllä mitään varastettavaa.
      Talousalue x elättää määrän x takseja.Jos takseja tulee lisää,rahaa/taksi tulee vähemmän.Nyt ollaan ainakin Helsingissä tilanteessa etä iso osa takseista on jo suurissa vaikeuksisa.Autojen määrän lisääminen johtaisi melkoiseen sekasortoon,josta voittajina jäisivät jäljelle isot yritykset joilla on mahdollisuus rahoittaa toimintaa esim linja-auto-puolen voitoilla.

      • 9+5

        Pärjäämiseen vapailla markkinoilla on käytännössä 2 keinoa:

        1) Huijaaminen, koijaaminen ja kusettaminen. Ei makseta veroja, ei huolleta autoa, peritään ylihintaa känniläisiltä ja jätetään ruuhka-aikoina "huonot kyydit" ajamatta.

        2.) Pääoma. Iso tilauskeskus, iso automäärä, ja paljon pienipalkkaisia orjia ratin taakse. Tässä maassa työttömyys on synti ja häpeä, sekä työvoimaviranomaiset armottomia. Pääoma tappaa tehokkaasti pienemmät kilpailijat tarvittaessa muutaman vuoden saalistushinnoittelulla. Sitten alkaa rahastus.


      • 19+6

        Tämä on tietysti nykyisten taksiyrittäjien suuri huoli. Luvat vapauttamalla tulisi lisää kilpailua, kun ehdot täyttävät kuljettajat saisivat omat luvat ja ajaisivat ainoastaan itselleen sitä jaettavaa kassaa. Ajovuorovelvoite poistuisi myös tätä kautta. Ajat kun haluat ja aikoina mitkä katsot järkeväksi. Heidän ei enää tarvitsisi orjapalkalla ajaa kassaa toiselle ja nauttia ainoastaan muruja. Väitän, että näiden kuljettajien ansiotaso voisi nousta nykytilanteeseen verrattuna. Tietysti se olisi pois jo olemassa olevilta yrittäjiltä, mutta se olisi aitoa kilpailua. Isoilla yrityksillä olisi edelleen ne työntekijäkustannukset, koska kalusto ei muuten liiku. Suuret voitot ei olisikaan se pääasia vaan kohtuullinen elintaso mitä kuljettajat eivät nykyisin nauti.


      • pärjäämisestä
        9+5 kirjoitti:

        Pärjäämiseen vapailla markkinoilla on käytännössä 2 keinoa:

        1) Huijaaminen, koijaaminen ja kusettaminen. Ei makseta veroja, ei huolleta autoa, peritään ylihintaa känniläisiltä ja jätetään ruuhka-aikoina "huonot kyydit" ajamatta.

        2.) Pääoma. Iso tilauskeskus, iso automäärä, ja paljon pienipalkkaisia orjia ratin taakse. Tässä maassa työttömyys on synti ja häpeä, sekä työvoimaviranomaiset armottomia. Pääoma tappaa tehokkaasti pienemmät kilpailijat tarvittaessa muutaman vuoden saalistushinnoittelulla. Sitten alkaa rahastus.

        On olemassa myös laadun parantaminen. Se ei onnistu tällä nykyisellä porukalla. Ja näillä nykyisillä alan omilla säännöstöillä. Parempi että räjäytetään vapaaksi vaan..


      • Taksiesa
        19+6 kirjoitti:

        Tämä on tietysti nykyisten taksiyrittäjien suuri huoli. Luvat vapauttamalla tulisi lisää kilpailua, kun ehdot täyttävät kuljettajat saisivat omat luvat ja ajaisivat ainoastaan itselleen sitä jaettavaa kassaa. Ajovuorovelvoite poistuisi myös tätä kautta. Ajat kun haluat ja aikoina mitkä katsot järkeväksi. Heidän ei enää tarvitsisi orjapalkalla ajaa kassaa toiselle ja nauttia ainoastaan muruja. Väitän, että näiden kuljettajien ansiotaso voisi nousta nykytilanteeseen verrattuna. Tietysti se olisi pois jo olemassa olevilta yrittäjiltä, mutta se olisi aitoa kilpailua. Isoilla yrityksillä olisi edelleen ne työntekijäkustannukset, koska kalusto ei muuten liiku. Suuret voitot ei olisikaan se pääasia vaan kohtuullinen elintaso mitä kuljettajat eivät nykyisin nauti.

        Eli jos nyt jokin talousalue elättää tietyn määrän takseja joita ajaa isäntä ja renki,sama talousalue elättää tuplamäärän takseja joita ajaa vain yksi mies/auto?
        Nyt vähän valoja päälle!
        Taksin kulurakenne vaatii auton tehokasta pyörittämistä.Tämä on myös asiakkaan etu.Yksin ajavan jaksaminen on valitettavasti rajallista,joten esim 350 h/kk tuskin onnistuu sinultakaan.Jos ajattelit ajaa vain ne kannattavat tunnit,voi tulla yllätyksenä että niin ajattelivat kaikki muutkin.Toki jos ihan vaan harrastuksena haluat istua autossa niin sitten....


      • Matikkaa osaava
        19+6 kirjoitti:

        Tämä on tietysti nykyisten taksiyrittäjien suuri huoli. Luvat vapauttamalla tulisi lisää kilpailua, kun ehdot täyttävät kuljettajat saisivat omat luvat ja ajaisivat ainoastaan itselleen sitä jaettavaa kassaa. Ajovuorovelvoite poistuisi myös tätä kautta. Ajat kun haluat ja aikoina mitkä katsot järkeväksi. Heidän ei enää tarvitsisi orjapalkalla ajaa kassaa toiselle ja nauttia ainoastaan muruja. Väitän, että näiden kuljettajien ansiotaso voisi nousta nykytilanteeseen verrattuna. Tietysti se olisi pois jo olemassa olevilta yrittäjiltä, mutta se olisi aitoa kilpailua. Isoilla yrityksillä olisi edelleen ne työntekijäkustannukset, koska kalusto ei muuten liiku. Suuret voitot ei olisikaan se pääasia vaan kohtuullinen elintaso mitä kuljettajat eivät nykyisin nauti.

        Tiedätkö monta kyytiä joudut ajamaan pelkkiin yel muihin vakuutusmaksuihin?Sanotaan vaikka keskimäärin kyydin hinta on 15€ ja haluat 1500€ eläkkeen joskus.Jos kaikki nykyiset autoilijat ja kuljettajat ajaisivat omalla autolla taksoja pitäisi korottaa ainakin50% ja silti pitäisi tehdä todella pitkää päivää.Yritä laskea kuinka paljon vaatii liikevaihtoa jos nykyinen auto määrä kaksinkertaistuu.


      • retro esa
        Matikkaa osaava kirjoitti:

        Tiedätkö monta kyytiä joudut ajamaan pelkkiin yel muihin vakuutusmaksuihin?Sanotaan vaikka keskimäärin kyydin hinta on 15€ ja haluat 1500€ eläkkeen joskus.Jos kaikki nykyiset autoilijat ja kuljettajat ajaisivat omalla autolla taksoja pitäisi korottaa ainakin50% ja silti pitäisi tehdä todella pitkää päivää.Yritä laskea kuinka paljon vaatii liikevaihtoa jos nykyinen auto määrä kaksinkertaistuu.

        Nostaa 50%? Onnea yritykselle kovasti. Luuletko että kaikki nostaa hintaa jos kilpailu vapautuu? Jos sä ja pari muuta kullankaivajaa nostaa hintoja niin aina on se enemmistö ketkä ajaa halvemmalla. Mitä luulet käyvän jos joku firma esim. Lvi firma nostaa 50% hintoja ja stadissa noin 500 lvi firmaa tekee 50% halvemmalla? Ei ihme että te ette voi ikinä pärjätä.


      • Esaspede
        retro esa kirjoitti:

        Nostaa 50%? Onnea yritykselle kovasti. Luuletko että kaikki nostaa hintaa jos kilpailu vapautuu? Jos sä ja pari muuta kullankaivajaa nostaa hintoja niin aina on se enemmistö ketkä ajaa halvemmalla. Mitä luulet käyvän jos joku firma esim. Lvi firma nostaa 50% hintoja ja stadissa noin 500 lvi firmaa tekee 50% halvemmalla? Ei ihme että te ette voi ikinä pärjätä.

        Hyvä esa!Jotenkin on aina niin hellyyttävää kun kirjoittelet fantasioitasi palstalla,Tulee niin hyvä olo kun huomaa että joku TIETÄÄ.
        Kylällä x asuu 5 ihmistä jolle kauppias myy maitoa 1€/litra .Hän saa katetta myymästään maidosta sen verran että voi nostaa palkkaa 20€/kk.
        Eräänä päivänä kauppiaan kolme työntekijää perustavat kukin oman maitokaupan.Kaikki alkavat myydä maitoa 40% halvemmalla.Kaikki varmasti menestyvät?No,kolme kauppiasta lopettaa tomimnnan kannattamattomana,ja ainoa jäljelle jäänyt nostaa hintoja paikatakseen menetettyn katteen kilpailun ajalta.Onko se alkuperäinen kauppias?Ihan sama,vahinko on jo tapahtunut.


      • Hyvä kokoomus!
        retro esa kirjoitti:

        Nostaa 50%? Onnea yritykselle kovasti. Luuletko että kaikki nostaa hintaa jos kilpailu vapautuu? Jos sä ja pari muuta kullankaivajaa nostaa hintoja niin aina on se enemmistö ketkä ajaa halvemmalla. Mitä luulet käyvän jos joku firma esim. Lvi firma nostaa 50% hintoja ja stadissa noin 500 lvi firmaa tekee 50% halvemmalla? Ei ihme että te ette voi ikinä pärjätä.

        Esa hei.

        Keskity nyt johonkin mistä jotain tiedät jooko.

        Voi olla vaikea löytää se oma juttu,mutta aloita jostain ihan helposta.

        Kyllä se siitä!Tsemppiä!


      • vapaaksi vaan
        Matikkaa osaava kirjoitti:

        Tiedätkö monta kyytiä joudut ajamaan pelkkiin yel muihin vakuutusmaksuihin?Sanotaan vaikka keskimäärin kyydin hinta on 15€ ja haluat 1500€ eläkkeen joskus.Jos kaikki nykyiset autoilijat ja kuljettajat ajaisivat omalla autolla taksoja pitäisi korottaa ainakin50% ja silti pitäisi tehdä todella pitkää päivää.Yritä laskea kuinka paljon vaatii liikevaihtoa jos nykyinen auto määrä kaksinkertaistuu.

        Niin, sinä meinaat, että sinulla pitää olla oikeus pyörittää sitä autoasi 24/7 ja käyttää pieniprosenttisia kuskeja tämän mahdollistamiseksi, että sinun tulosi säilyvät tai eivät putoa ainakaan paljon. Kuskisi elävät kuitenkin köyhyysrajalla, mutta tärkeintä on, että sinun eläkkeesi karttuu.

        Ne muodollisuudet täyttävät kuskit voisivat vapauttamisen kautta kerryttää sitä omaa eläkettään ja elintasoaan omalla kalustolla vaikka tietysti vaikutus voisi olla se, että sinä kaadut tai ainakin "tulosi" tippuvat. Vapauttamisen jälkeen näiden kuskien tulotaso kuitenkin paranisi entiseen verrattuna ja saataisivat saada itsekin joskus muutakin kuin kansaneläkettä.


      • Matikkaa osaava
        retro esa kirjoitti:

        Nostaa 50%? Onnea yritykselle kovasti. Luuletko että kaikki nostaa hintaa jos kilpailu vapautuu? Jos sä ja pari muuta kullankaivajaa nostaa hintoja niin aina on se enemmistö ketkä ajaa halvemmalla. Mitä luulet käyvän jos joku firma esim. Lvi firma nostaa 50% hintoja ja stadissa noin 500 lvi firmaa tekee 50% halvemmalla? Ei ihme että te ette voi ikinä pärjätä.

        Mikset retroesa ei osaa vastata yksinkertaisiin kysymyksiin?Etkö osaa laskea?


      • lisää valoja
        Taksiesa kirjoitti:

        Eli jos nyt jokin talousalue elättää tietyn määrän takseja joita ajaa isäntä ja renki,sama talousalue elättää tuplamäärän takseja joita ajaa vain yksi mies/auto?
        Nyt vähän valoja päälle!
        Taksin kulurakenne vaatii auton tehokasta pyörittämistä.Tämä on myös asiakkaan etu.Yksin ajavan jaksaminen on valitettavasti rajallista,joten esim 350 h/kk tuskin onnistuu sinultakaan.Jos ajattelit ajaa vain ne kannattavat tunnit,voi tulla yllätyksenä että niin ajattelivat kaikki muutkin.Toki jos ihan vaan harrastuksena haluat istua autossa niin sitten....

        Sitähän tässä ihmetellään, kun kulurakenne on mitä on, niin kalusto laulaa silti kilometrejä ja polttoainekuluja vapailla ja veivarin kassat 100-170€ ja juoksut ihan persiistä. Käyttö ja huoltokustannukset kasvaa ja välit tihenevät. Taksin menot lisääntyy, mutta tuotossa se ei näy mitä jää jäljelle. Ehkä isäntä saa siitä vähän lisää? Suurin häviäjä on kuljettaja, koska edes vuoroissa ei tule kassaa, koska isännät veivauttaa kalustoaan ja kierre jatkuu.

        Ala vapaaksi, niin kuljettaja saa ajaa halutessaan itselleen. On siinä prosentit vähän paremmat:)


      • Tsadin birssi
        vapaaksi vaan kirjoitti:

        Niin, sinä meinaat, että sinulla pitää olla oikeus pyörittää sitä autoasi 24/7 ja käyttää pieniprosenttisia kuskeja tämän mahdollistamiseksi, että sinun tulosi säilyvät tai eivät putoa ainakaan paljon. Kuskisi elävät kuitenkin köyhyysrajalla, mutta tärkeintä on, että sinun eläkkeesi karttuu.

        Ne muodollisuudet täyttävät kuskit voisivat vapauttamisen kautta kerryttää sitä omaa eläkettään ja elintasoaan omalla kalustolla vaikka tietysti vaikutus voisi olla se, että sinä kaadut tai ainakin "tulosi" tippuvat. Vapauttamisen jälkeen näiden kuskien tulotaso kuitenkin paranisi entiseen verrattuna ja saataisivat saada itsekin joskus muutakin kuin kansaneläkettä.

        Väärin.
        Ajan 60-70% prosenttia liikevaihdosta ihan itse.Aina en jaksa olla ajosa,joten työllistän osa-aikaisen kuljettajan.Autolla ajetaan Vuorolistan mukaan.Tällä tavoim
        toimien auton brutto viime vuonna mahdollisti 32000 euron bruttotulot.
        12-15 h/ päivä.En aja viikonloppuöitä..Jos joku luulee että lisäämällä autoja ja kilpailua leipä tästä levenisi,kannattaa tarkistaa lääkitys.Jos joku on valmis pienemmällä palkalla yrittäjän riemuihin,en voi asialle mitään.Jokainen lasku-ja ajattelukykyinen ymmärtää että normaalista palkkatyöstä saa paremman korvauksen tunnille.Ottakaa ihmiset asioista selvää ennen kun huutelette,antaa fiksumman kuvan.


      • oho
        Tsadin birssi kirjoitti:

        Väärin.
        Ajan 60-70% prosenttia liikevaihdosta ihan itse.Aina en jaksa olla ajosa,joten työllistän osa-aikaisen kuljettajan.Autolla ajetaan Vuorolistan mukaan.Tällä tavoim
        toimien auton brutto viime vuonna mahdollisti 32000 euron bruttotulot.
        12-15 h/ päivä.En aja viikonloppuöitä..Jos joku luulee että lisäämällä autoja ja kilpailua leipä tästä levenisi,kannattaa tarkistaa lääkitys.Jos joku on valmis pienemmällä palkalla yrittäjän riemuihin,en voi asialle mitään.Jokainen lasku-ja ajattelukykyinen ymmärtää että normaalista palkkatyöstä saa paremman korvauksen tunnille.Ottakaa ihmiset asioista selvää ennen kun huutelette,antaa fiksumman kuvan.

        Sinä itse ja osa-aikainen kuljettaja? Miten osa-aikainen?


      • 3+5
        Tsadin birssi kirjoitti:

        Väärin.
        Ajan 60-70% prosenttia liikevaihdosta ihan itse.Aina en jaksa olla ajosa,joten työllistän osa-aikaisen kuljettajan.Autolla ajetaan Vuorolistan mukaan.Tällä tavoim
        toimien auton brutto viime vuonna mahdollisti 32000 euron bruttotulot.
        12-15 h/ päivä.En aja viikonloppuöitä..Jos joku luulee että lisäämällä autoja ja kilpailua leipä tästä levenisi,kannattaa tarkistaa lääkitys.Jos joku on valmis pienemmällä palkalla yrittäjän riemuihin,en voi asialle mitään.Jokainen lasku-ja ajattelukykyinen ymmärtää että normaalista palkkatyöstä saa paremman korvauksen tunnille.Ottakaa ihmiset asioista selvää ennen kun huutelette,antaa fiksumman kuvan.

        Jaa, normaalista. Entä taksinkuljettajan työstä? Kyllä taksinkuljettajan työstä saa huomattavasti paremman palkan, jos ajaa omaa autoa, kun luvat vapautuvat.


      • inhorealisti 2
        3+5 kirjoitti:

        Jaa, normaalista. Entä taksinkuljettajan työstä? Kyllä taksinkuljettajan työstä saa huomattavasti paremman palkan, jos ajaa omaa autoa, kun luvat vapautuvat.

        Kun luvat vapautuvat, ja perustat oman yrityksen, et saa enää palkkaa. Palkkaa saa se joka on toisen palveluksessa.
        Ammatinharjoittajana tulet huomaamaan, miten moni taho nakertaa sun liikevaihtoa, ennenkuin pääset itse nostamaan sieltä sentin senttiä, kesäloma,sairauslomat, työterveydenhuolto ..näille voit heittää hyvästit... eläkemaksun joudut kuluja karsiaksesi tiputtamaan minimiin..,eli paljon jänniä asioita on sua oottamassa, ja tietysti: sähän ajat puolet halvemmalla kun me nykyiset isännät..eiks je?


      • Tsadin birssi
        inhorealisti 2 kirjoitti:

        Kun luvat vapautuvat, ja perustat oman yrityksen, et saa enää palkkaa. Palkkaa saa se joka on toisen palveluksessa.
        Ammatinharjoittajana tulet huomaamaan, miten moni taho nakertaa sun liikevaihtoa, ennenkuin pääset itse nostamaan sieltä sentin senttiä, kesäloma,sairauslomat, työterveydenhuolto ..näille voit heittää hyvästit... eläkemaksun joudut kuluja karsiaksesi tiputtamaan minimiin..,eli paljon jänniä asioita on sua oottamassa, ja tietysti: sähän ajat puolet halvemmalla kun me nykyiset isännät..eiks je?

        Osa-aikainen kuljettajani ajaa kaikki to,pe ja la yöt jos listassa on vuoro.Muita arkiöitä en voi hänelle antaa,sillä jos päivävuoron perään on yövuoro,ajan itse noin puoleenyöhön.Kuljettaja ottaa toisesta autosta loput vuoronsa.Näin toimien minulla on varaa maksaa kilpailukykyistä palkkaa kuljettajalle.Myös hän on järjestelyyn,ja palkkaan tyytyväinen.Hän myös ymmärtää että lama,ja taksien ylitarjonta ei ole minun syy,vaan teen parhaani että toiminta jatkuisi.On totta että lupien vapauduttuane jotka jaksavat istua autossaan yli 300 tuntia saavat paremman kukausipalkan kuin renkinä nykyään,mutatuntipalkka jäisi suht samalle tasolle.Perustan näkemykseni faktalle että riippumatta lupakäytännöstä,taksien kulurakenne tulee säilymään sairaalloisen kovana.Kun yhdistetään lisääntynyt automäärä tähän,tulos on päivänselvä.Toki ajan mittaan kävisi kuten Ruotsissa josssa taksien määrä asukasta kohti on pienempi kuin Suomessa.Tämäkin automäärä on jakautunut siten,että isoissa kaupungeissa on ylitarjontaa,pienissä kylissä ei välttämättä ole yhtään taksia.Siis ei yhtään.Suurissa kaupungeissa sitten taas painitaan vapaan hinnoittelun kanssa,joka aiheuttaa toistuvasti keskustelua siitä että pitäisi siirtyä takaisin tiukempan lupapolitiikkaan!Nämä ovat ihan tosijuttuja,helposti tarkastettavissa jos kiinnostaa.


      • 9+5
        pärjäämisestä kirjoitti:

        On olemassa myös laadun parantaminen. Se ei onnistu tällä nykyisellä porukalla. Ja näillä nykyisillä alan omilla säännöstöillä. Parempi että räjäytetään vapaaksi vaan..

        Sinä et vapailla markkinoilla pärjää yksinäsi mitenkään ilman pääomaa.

        Sinä et pysty yhdellä autolla palvelemaan vakioasiakkaitasi niin, että he sinut elättäisivät. Nykyään kiireiset ihmiset tarvitsevat taksin heti, eikä kukaan odota sinun ajeluasi kaupungin toiselta puolelta.

        Sinä et todellakaan ymmärrä realiteeteista yhtään mitään.

        Vapaassa järjestelmässä ainoa vaihtoehto on kuulua nimekkääseen taksikeskukseen. Sellaista ei perusteta ilman isoa pääomaa, eikä sellainen ota sinua halvalla listoilleen. Toki joudut pitämään myös laatua yllä pysyäksesi listoilla, mutta ei se sinun lompakkoasi paksunna, vaan tuon em. pääomasijoittajan.


    • ei käy kateeks

      kuljetus-ala myös taksit on aika tappiollista tällä hetkellä omalla paikkakunnalla ainakin ulosotossa monta autoilijaa kun ei ajoja tarpeeksi

    • 6+1

      Niin. tässä puhutaan taksiyrittäjän palkasta, ei kuljettajan.

      • yvvk

        Edelleenkin pyytäisin ymmärtämään että taksiyrittäjä ei saa palkkaa.


      • onks toi hyvä?
        yvvk kirjoitti:

        Edelleenkin pyytäisin ymmärtämään että taksiyrittäjä ei saa palkkaa.

        no sovitaan sitten, että kuitenkin jotain sellaista millä ostaa enemmän leipää kuin kuljettajansa, joka joutuu kerjäämään päästäkseen edes kauppaan


      • joopa juu

        taksiyrittäjät ne ulosotossa ovatkin meilläpäin ,ei kuljettajat


    • Tsadin birssi

      No.Jos kuljettajani ajaisisaman liikevaihdon kuin minä,hänen vuosibrutto olisi maksamallani provisiolla 28640 € LOMARAHAT.

      • ihme ja kumma

        Eli alkaa lähentyä tuota yrittäjälle jäävää liiketoiminnan verotettavaa tulosta. Ei ihme että tsadissa ainakin on joukko kuljettajia jotka eivät edes halua sitä omaa liikennelupaa.


      • ?++++++?
        ihme ja kumma kirjoitti:

        Eli alkaa lähentyä tuota yrittäjälle jäävää liiketoiminnan verotettavaa tulosta. Ei ihme että tsadissa ainakin on joukko kuljettajia jotka eivät edes halua sitä omaa liikennelupaa.

        olisi jos olisi....mutta entäs ne vuorot mitä hänen kuljettajansa ajaa?


    • 2+9

      onkohan se noin kuten tuosta linkistä ilmenee, että taksiliiton mukaan kulujakaumassa palkka ilman sivukuluja alv 0 kassasta on 45%.

      • 44.55799693

        Siinähän luki PALKKA / YRITTÄJÄN osuus ja nyt sinä tietysti ajattelet, että sua
        kusetetaan ja sun pitäisi saada parempaa prossaa.

        Voi voi

        Mietitääs taas uusiksi mitä tossa tapahtuu


      • 99.765487
        44.55799693 kirjoitti:

        Siinähän luki PALKKA / YRITTÄJÄN osuus ja nyt sinä tietysti ajattelet, että sua
        kusetetaan ja sun pitäisi saada parempaa prossaa.

        Voi voi

        Mietitääs taas uusiksi mitä tossa tapahtuu

        Niinhän siinä luki.

        Ei kuljettajien tarvitse mitään luulla! Kyllä kuljettajat tietää, että se on se pikkuprosentti se hänen osuutensa. Siksi sitä vapautumista odotetaan.

        Mietitääs taas uusiksi kenen palkasta tuossa linkissä oli puhe? Onko liian vaikeaa?


    • Eeeeeeeeee

      Jos kuljettajan provisio on 39-39%, kokonaiskustannus on pitkälti yli 50%.
      Tätä artikkelissa tarkoitettiin.

      • luvat vapaaks

        Meillä maksetaan vaan 37% kuskille.Ei tarvii olla suurikaan nero ymmärtääkseen että isäntä kuittaa 73 prossaa ihan vaan kattoon räkimällä.


      • Esaaaaaaaaa
        luvat vapaaks kirjoitti:

        Meillä maksetaan vaan 37% kuskille.Ei tarvii olla suurikaan nero ymmärtääkseen että isäntä kuittaa 73 prossaa ihan vaan kattoon räkimällä.

        Jos kuljetaja ajaa vuoron,taksi-isännälle jää 7-10% kassasta.Tämä on ihan todistettavissa oleva fakta.Väite että kaikki kuljettajan palkan jälkeen jäisi isännälle osoittaa vedenpitävästi sen kuinka heikoilla tiedoilla nämä omien lupien hinkujat ovat liikkeellä.Kannattaisi ottaa asioista selvää,ennen kuin huutelee omia fantasiota totuutena.Se on karu paikka sitten vapaana taksina ihmetellä millä maksaa laskut kun kassavirta ei riitä.Mutta siitä vaan,näitä luutunsoittelijoita riittää varmasti maailman tappiin asti.


      • yxkaxtaxi
        luvat vapaaks kirjoitti:

        Meillä maksetaan vaan 37% kuskille.Ei tarvii olla suurikaan nero ymmärtääkseen että isäntä kuittaa 73 prossaa ihan vaan kattoon räkimällä.

        Juu, ei tarvii olla nero mutta pikkuisen voisit tuota matematiikkapuolta harjoitella! ;-)


      • Urpoja riittää....
        luvat vapaaks kirjoitti:

        Meillä maksetaan vaan 37% kuskille.Ei tarvii olla suurikaan nero ymmärtääkseen että isäntä kuittaa 73 prossaa ihan vaan kattoon räkimällä.

        Ei tarvitse myöskään olla suuri nero ymmärtääkseen että siitä 73 prossasta maksetaan vielä sen kuljettajan eläkkeet, tapaturmavakuutukset, lomapalkat, polttoaineet, huollot, autolainat, kirjanpito, auton vakuutukset, puhelimet jne jne.

        Ihan aikuisten oikeasti ei kukaan voi olla noin tyhmä että luulee kaiken lopun menevän isännän taskuun, ei edes taksikuski?!


      • vapaaksi vaan
        Urpoja riittää.... kirjoitti:

        Ei tarvitse myöskään olla suuri nero ymmärtääkseen että siitä 73 prossasta maksetaan vielä sen kuljettajan eläkkeet, tapaturmavakuutukset, lomapalkat, polttoaineet, huollot, autolainat, kirjanpito, auton vakuutukset, puhelimet jne jne.

        Ihan aikuisten oikeasti ei kukaan voi olla noin tyhmä että luulee kaiken lopun menevän isännän taskuun, ei edes taksikuski?!

        Läheskään kaikki isännät ei maksa mitään lomapalkkoja. Eläkemaksut ym. maksaa se kuljettajakin omista prosenteistaan. Mihin sitä puhelinta kuljettaja tarvitsee nykyisillä operaattorihinnoilla ja ei ole varmasti iso kulu? Polttoaine- ja huoltokuluja lisää huomattavasti suhteessa tuottoon tuo vapailla veivaaminen. Toisten autot vaan on koko ajan lommoilla ja kulut kasvaa korjaus- ja vakuutuspuolella

        Vastaus: ei ole niin tyhmä.


      • Järki hoi
        luvat vapaaks kirjoitti:

        Meillä maksetaan vaan 37% kuskille.Ei tarvii olla suurikaan nero ymmärtääkseen että isäntä kuittaa 73 prossaa ihan vaan kattoon räkimällä.

        37 73 On 110 % joo ja lehmät lentää ilman kulujahan ne isännät räkii kattoon joo

        Tämmöinen järjen valo haluu luvat vapaaksi!


      • Sulla järki
        Järki hoi kirjoitti:

        37 73 On 110 % joo ja lehmät lentää ilman kulujahan ne isännät räkii kattoon joo

        Tämmöinen järjen valo haluu luvat vapaaksi!

        Valtion virkamiehet ne vapaaksi haluaa. Kuski ei vaan pane pahakseen. Vie luvat pois, kun vapautuu niin yksi auto vähemmän ellei tuleva miellytä.. Alat opettaan vaikka matematiikkaa yrittäjäkursseilla, kun noin nopeasti tuonkin laskutoimituksen selvitit, vähän yli 4 h vaan meni :)


      • vfrghtyjutilo8
        vapaaksi vaan kirjoitti:

        Läheskään kaikki isännät ei maksa mitään lomapalkkoja. Eläkemaksut ym. maksaa se kuljettajakin omista prosenteistaan. Mihin sitä puhelinta kuljettaja tarvitsee nykyisillä operaattorihinnoilla ja ei ole varmasti iso kulu? Polttoaine- ja huoltokuluja lisää huomattavasti suhteessa tuottoon tuo vapailla veivaaminen. Toisten autot vaan on koko ajan lommoilla ja kulut kasvaa korjaus- ja vakuutuspuolella

        Vastaus: ei ole niin tyhmä.

        Kyllä sä olet aika tyhmä. Kuljettaja maksaa eläkemaksusta vain muutaman prosentin, työnantaja loput, kokonaisuudessaan tyel maksu on 24,2% palkasta. Tämän lisäksi tulee maksettavaksi, muut lakisääteiset maksut kuten tapaturma, ryhmäheni ja työttömyysvakuutukset ja ne lomapalkat, saikut, työterveyshuolto yms.
        Se että joku jättäisi lalisääteiset maksut maksamatta ei riitä perusteeksi koska suurin osa ne kuitenkin maksaa.

        Mitä muihin yritystoiminnan kuluihin tulee niin tottakai kaikki ne kulut jotka syntyy elinkeinotoimintaa pyöritettäessä maksetaan toiminnan tuotoilla.

        Ymmärryksesi yrityksen pyörittämisestä on sillä tasolla että toivottavasti et itse kuitenkaan koskaan lähde siihen hommaan, järkesi ei ole sillä tasolla.


      • asia ksitelty
        vfrghtyjutilo8 kirjoitti:

        Kyllä sä olet aika tyhmä. Kuljettaja maksaa eläkemaksusta vain muutaman prosentin, työnantaja loput, kokonaisuudessaan tyel maksu on 24,2% palkasta. Tämän lisäksi tulee maksettavaksi, muut lakisääteiset maksut kuten tapaturma, ryhmäheni ja työttömyysvakuutukset ja ne lomapalkat, saikut, työterveyshuolto yms.
        Se että joku jättäisi lalisääteiset maksut maksamatta ei riitä perusteeksi koska suurin osa ne kuitenkin maksaa.

        Mitä muihin yritystoiminnan kuluihin tulee niin tottakai kaikki ne kulut jotka syntyy elinkeinotoimintaa pyöritettäessä maksetaan toiminnan tuotoilla.

        Ymmärryksesi yrityksen pyörittämisestä on sillä tasolla että toivottavasti et itse kuitenkaan koskaan lähde siihen hommaan, järkesi ei ole sillä tasolla.

        Ei tarvitse nimitellä. Yleensä siihen syyllistyvä henkilö saattaa olla verbaalisesti rajoittunut. Se on osa sitä sivistystä, että osaa käyttäytyä! Työntekijä maksaa prosenteistaan myös eläkemaksua. Fakta. Monikaan taksiyrittäjä ei maksa sairasajan palkkaa vaan HALUAA, että työntekijä sairastaa omalla ajallaan ja ajaa, kun on tervehtynyt. Fakta. Moni työnantaja ei taksissa maksa lomapalkkoja. Fakta.

        Mitä tulee tuohon egon kohottamispuheeseesi kommenttisi lopussa, voidaan todeta, että taidat olla todella järkevä ja fiksu työnantaja.

        Kanssasi on turha keskustelua asiasta jatkaa asenteestasi johtuen.


      • sdfergtyjhui89
        asia ksitelty kirjoitti:

        Ei tarvitse nimitellä. Yleensä siihen syyllistyvä henkilö saattaa olla verbaalisesti rajoittunut. Se on osa sitä sivistystä, että osaa käyttäytyä! Työntekijä maksaa prosenteistaan myös eläkemaksua. Fakta. Monikaan taksiyrittäjä ei maksa sairasajan palkkaa vaan HALUAA, että työntekijä sairastaa omalla ajallaan ja ajaa, kun on tervehtynyt. Fakta. Moni työnantaja ei taksissa maksa lomapalkkoja. Fakta.

        Mitä tulee tuohon egon kohottamispuheeseesi kommenttisi lopussa, voidaan todeta, että taidat olla todella järkevä ja fiksu työnantaja.

        Kanssasi on turha keskustelua asiasta jatkaa asenteestasi johtuen.

        Oletko itse mielestäsi kovinkin sivistynyt? Lue nyt ensin vaikka edellinen oma kirjoituksesi jossa yleistit aika rankasti.

        Työntekijä maksaa 5,55%, työnantaja 18,65%. Väitit kuitenkin edellisessä viestissäsi että työntekijähän ne eläkemaksut maksaa, mutta et huomioinut lainkaan työnantajan osuutta, FAKTA.

        Suurin osa taksiyrittäjistä kuitenkin maksaa sairaspäivärahaa, FAKTA.

        Suurin osa taksiyrittäjistä kuitenkin maksaa lomapalkat, FAKTA.

        Suurin osa taksiyrittäjistä kuitenkin maksaa työterveyshuollon, FAKTA

        Osa, kuten minä, maksaa myös tes tuntipalkkaa jos se on suurempi kuin provisio. Kuljettaja siis saa vähintään tes tuntipalkan, FAKTA

        Edellisen viestin loppukommentti on kyllä ihan paikallaan, koska asioista on aina hyvä myös ottaa selvää eikä vain tukeutua siihen miltä tuntuu tai kaverit on suomi24 palstalla kertoneet.


    • avohoitooooon

      Just näin, kaikki 73 prossaa jää yrittäjälle...
      Mun kuskit ainakin tankkaavat omilla rahoillaan ja muutenkaan ei oo mitään kuluja...
      Valtion veroetuuksilla porskutellaan menee !!!

    • alasta jotain tietäv

      Tää on taas tätä isäntien ikuista marinaa :(
      Kuiteskin on varaa ajella sadantonnin mersuilla ja räkii kattoon, kun kuskit tekee kaiken työn.

      • gerthyu67

        enpä ole tainnut edes koskaan nähdä sadan tonnin mersua ?


      • Hyvä esa

        Olisi kyllä hienoa nähdä tämä urpo yrittäjänä.Sadan tonnin Mersulla rengit kantaisi 110% kassaa johtajalle joka makoilee kotona.Tämä siis Suomessa jossa on oppivelvollisuus!Voi itku!


      • Eläkeläinen taksari
        Hyvä esa kirjoitti:

        Olisi kyllä hienoa nähdä tämä urpo yrittäjänä.Sadan tonnin Mersulla rengit kantaisi 110% kassaa johtajalle joka makoilee kotona.Tämä siis Suomessa jossa on oppivelvollisuus!Voi itku!

        Tämä ketju on nostanut naamalleni monet hymyt. Ite olen jo turvallisesti eläkkeellä. Oikein toivon, että luvat vapautuisivat ja jokainen kriteerit täyttävä saisi taksiluvan. Pääsisivät toteuttamaan näitä fantsioitan. Olisi kiva olla kärpäsenä katossa ja nähdä, kun jokainen taivaanrannan laskutaidoton maalari tömähtää takaisin maan pinnalle! Putoavat niin kovaa, että maahan jää kuoppa.... :D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe