musta lista

helsingissä???

Eli tähän saa kirjoittaa isätien/taksifirmojen nimiä varoitukseksi stadiin tuleville uusille kuskeille. Olen kuullut että stadissa jotkut isännät maksavat naurettavan pientä palkka ja röyhkeimmät vieläpä sairasajan palkan maksamatta!

34

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huono

      Ei hyvä aloitus.

    • auto-orja

      Sairasajan palkka?! mulla pomo sanoo et kun on pipi ni ajaa sit tervehdyttyään menetetyt ansiot kasaan...oon sit ajanut kipeenä ettei Tuu liian kalliiksi

      • laki se on

        Vie sille isännälle lääkärintodistus äläkä kysele miten tehdään. Kyllä se sairasajan palkka sinulle tulee. Jatkat sitten ajoja..


    • Esaaaaaaaaaa

      Hieno idea!

      Laitetaan samalla musta lista kuljettajista?

      Aloittajalla ei taida olla kaikki inkkarit kanootissa.

      • huono

        Ei hyvä. Ei taida ehdottajalla olla kaikki inkkarit kanootissa.


    • Voihan perk

      Laita sä vaan mustalle listalle politikot jotka ajaneet taksialan kuralle.Millä maksaa jos ei mitään tule? Ei se niin mene että isäntä joutuu ottaa lainan päälle lainaa et saa maksaa kuskille isompaa palkkaa.Tulosta se palkka syntyy.

      • Niin on perk

        Aja ite enemmän ja tee sitä tulosta.

        Taksialan palkkaus pitäis viedä EU:n tarkasteltavaksi. Saisivat tutkia miksi mikään laki ei koske Suomessa taksiyritystä. Näistä meidän kotipolitikoista ei kukaan puutu tähän orjatyövoiman käyttöön, mutta jos vietnamilaisessa baarissa omistajan serkku tekee 14 tuntista päivää ja isäntä ei maksa sille edes minipalkkaa on kyseessä rikos ja lehdet huutaa hoosiannaa orjuuttamisesta!

        Miks meitä kuskeja saa orjuuttaa omassa kotimaassa?


      • mustalle vaan

        Ei kannata poliitikkoja syytellä, syylliEt löytyy ltx.stä htd.sta ja taksiliitosta. Nämä kolme sysimustalle listalle.


    • ...

      "Miks meitä kuskeja saa orjuuttaa omassa kotimaassa? "

      Etköhän ihan vapaaehtoisesti ole hakeutunut taksialalle? Ei sinua ole ostettu mistään orjalaivasta, eikä sua ryoskalla töihin panna.

      Jos suostut alan heikkoon palkkaukseen, ei mikään EU sun palkkaas nosta. Omat kuskini tekevät ahkeraan työtänsä, saavat ihan kelpo palkan työstään. Niin hyvän, kuin nyt autokuskin palkka voi olla....

      • reilulle isännälle

        Isännät makaa kotona. Nostavat pientä tai isoa tuottoa taksiyrityksestään. Joskus malliksi käydään tolpalla kavereita tapaamassa. Kuskeja joka tallissa niin et päät hakkaa yhteen, Kalusto laulaa yötä päivää kuskien toimesta. Joka auto vääntää ajovuorot ja vapaavuorot. Lisää kuskeja tarvitaan ja syy on edellä esittämäni.

        Työvoimatoimistot..kotouttamistoimistot..virolaiset välittäjät yms. työntää kurssille "halukkaita" tai muuten tukensa menettäviä "pakotettuja" ja laatu nousee. Koulutuskeskukset vetää kurssimaksuja jne.

        Vapaaehtoiset, ahkeraan työtänsä tekevät saavat siksi niin hyvän palkan, kuin väheksyväsi autokuskin mielestäsi kuuluukin saada: orjan palkan. Miksi sitten? Koska toisilla se on leivästä kiinni ja se mistä ENNEN sai toimeentulonsa on nykymenettelyssä muuttunut hengissäpysymistaisteluksi. Tukiluukulla jonottaa kaikki muut paitsi eläkeläiset kuskit.

        Suostun vai olen olosuhteiden pakosta?

        Luvat vapaaksi!


      • ...
        reilulle isännälle kirjoitti:

        Isännät makaa kotona. Nostavat pientä tai isoa tuottoa taksiyrityksestään. Joskus malliksi käydään tolpalla kavereita tapaamassa. Kuskeja joka tallissa niin et päät hakkaa yhteen, Kalusto laulaa yötä päivää kuskien toimesta. Joka auto vääntää ajovuorot ja vapaavuorot. Lisää kuskeja tarvitaan ja syy on edellä esittämäni.

        Työvoimatoimistot..kotouttamistoimistot..virolaiset välittäjät yms. työntää kurssille "halukkaita" tai muuten tukensa menettäviä "pakotettuja" ja laatu nousee. Koulutuskeskukset vetää kurssimaksuja jne.

        Vapaaehtoiset, ahkeraan työtänsä tekevät saavat siksi niin hyvän palkan, kuin väheksyväsi autokuskin mielestäsi kuuluukin saada: orjan palkan. Miksi sitten? Koska toisilla se on leivästä kiinni ja se mistä ENNEN sai toimeentulonsa on nykymenettelyssä muuttunut hengissäpysymistaisteluksi. Tukiluukulla jonottaa kaikki muut paitsi eläkeläiset kuskit.

        Suostun vai olen olosuhteiden pakosta?

        Luvat vapaaksi!

        "... kuin väheksyväsi autokuskin mielestäsi kuuluukin saada: orjan palkan. "

        Minä en väheksy autokuskia, enkä heidän palkkaansa. Olin itse myös aikanaan autokuski, ennen kuin sain oman luvan. Tarkoitin autokuskin palkalla sitä palkkaa, mitä autokuskeille normaalisti maksetaan. Jos taksikuskin TES palkka on mitälie 11€ tunnissa, saavat he minulla keskimäärin 13-14€ tunnissa, eikö se silloin ole kelpo palkka autokuskin duunista? Kuskeja ei pidä väheksyä koskaan, tuovathan he sen liikevaihdon, millä eletään ja maksetaan laskut.

        Ajat on heikot joka alalla, ei yksin taksissa. Moni ottaa vastaan "jopa" taksikuskin, tuon aiemmin niin hyljeksityn työn vastaan paremman puutteessa.

        " Kuskeja joka tallissa niin et päät hakkaa yhteen, Kalusto laulaa yötä päivää kuskien toimesta. "

        Outoa. Itse hain taannoin toista kuskia HTA:n työnhaulla, vain yksi kysely tuli. Meitä on mukavia yhden auton yrittäjiä, jotka maksamme paremmin ja työilmapiiri on parempi, kuin "isoissa" talleissa. Kannattaisi vaihtaa tallia, pärjää paremmin, eikä tarvitse juurikaan vuorottomana ajaa.

        Elämä on valintoja täynnä, myös taksitallien suhteen.....


      • kyllä
        ... kirjoitti:

        "... kuin väheksyväsi autokuskin mielestäsi kuuluukin saada: orjan palkan. "

        Minä en väheksy autokuskia, enkä heidän palkkaansa. Olin itse myös aikanaan autokuski, ennen kuin sain oman luvan. Tarkoitin autokuskin palkalla sitä palkkaa, mitä autokuskeille normaalisti maksetaan. Jos taksikuskin TES palkka on mitälie 11€ tunnissa, saavat he minulla keskimäärin 13-14€ tunnissa, eikö se silloin ole kelpo palkka autokuskin duunista? Kuskeja ei pidä väheksyä koskaan, tuovathan he sen liikevaihdon, millä eletään ja maksetaan laskut.

        Ajat on heikot joka alalla, ei yksin taksissa. Moni ottaa vastaan "jopa" taksikuskin, tuon aiemmin niin hyljeksityn työn vastaan paremman puutteessa.

        " Kuskeja joka tallissa niin et päät hakkaa yhteen, Kalusto laulaa yötä päivää kuskien toimesta. "

        Outoa. Itse hain taannoin toista kuskia HTA:n työnhaulla, vain yksi kysely tuli. Meitä on mukavia yhden auton yrittäjiä, jotka maksamme paremmin ja työilmapiiri on parempi, kuin "isoissa" talleissa. Kannattaisi vaihtaa tallia, pärjää paremmin, eikä tarvitse juurikaan vuorottomana ajaa.

        Elämä on valintoja täynnä, myös taksitallien suhteen.....

        Hyvä! Näin sen pitää ollakin. Enkä tarkoita tällä tuota töihintulokyselyn vähäisyyttä.


      • Montako Suomessa?

        niinpä, ja entä enemmistö Taksiliikenteen työnantajista? Orjapalkka-oikeus?

        1 § Soveltamisala
        Tämän työehtosopimuksen määräyksiä sovelletaan Taksiliikenteen Työnantajat
        ry:n taksiliikennettä, sekä invataksiliikennettä harjoittavien jäsenyritysten
        työntekijäin työsuhteisiin.


      • ..juhlaa olisi

        Jos edes näin olisi, niin

        "Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu.
        Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan."


      • 1+1
        Montako Suomessa? kirjoitti:

        niinpä, ja entä enemmistö Taksiliikenteen työnantajista? Orjapalkka-oikeus?

        1 § Soveltamisala
        Tämän työehtosopimuksen määräyksiä sovelletaan Taksiliikenteen Työnantajat
        ry:n taksiliikennettä, sekä invataksiliikennettä harjoittavien jäsenyritysten
        työntekijäin työsuhteisiin.

        http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/taksikuskit-tyonantajien-armoilla/90796/

        9000 taksilupaa ja 200-300 järjestäytynyttä työnantajaa.


    • renkirenki

      k.usettaja ja kump. ainakin yksi

    • Esaaaaaaaaaaaaaaa

      Provisiopalkkaus mahdollistaa työvoiman käytön taksialalla.Jos kuskeille maksettaisiin esim linja-autoliikenteen tes palkkaa,kuskeja ei voisi pitää.Kenen vika tämä on,en tiedä.Faktaa on että keskimäräinen auton liikevaihto ei mahdollista kunnollisen palkann maksua.Aivan sama mikä se palkan maksuperuste on.

      • käsiomallakassalla

        Juuri sen vuoksi kuljettaja-armeija odottaa alan lupakäytännön vapautumista. Toivotaan, että virkamiesesitykset johtavat alan vapautumiseen ja saa muodollisesti pätevät hakea omat keinot.


      • Esaretro
        käsiomallakassalla kirjoitti:

        Juuri sen vuoksi kuljettaja-armeija odottaa alan lupakäytännön vapautumista. Toivotaan, että virkamiesesitykset johtavat alan vapautumiseen ja saa muodollisesti pätevät hakea omat keinot.

        Onnea vaan kuljettaja-armeijalle siihen omaan businekseen!
        Toki viisaimmat ottavat ensin asioista selvää,ja jättävät sen oman,vapaan,luvan hakematta.En epäile hetkeäkään että suuri määrä urpoja ei malta mieltään,ja sitten parin vuoden jälkeen ihmetellään mistä löytyisi joku työpaikka.


      • Futurematti
        Esaretro kirjoitti:

        Onnea vaan kuljettaja-armeijalle siihen omaan businekseen!
        Toki viisaimmat ottavat ensin asioista selvää,ja jättävät sen oman,vapaan,luvan hakematta.En epäile hetkeäkään että suuri määrä urpoja ei malta mieltään,ja sitten parin vuoden jälkeen ihmetellään mistä löytyisi joku työpaikka.

        Siitähän ei taas sitten nykyiset isännät päätä vaikka lobbaus onkin kovaa, kuten tuo esittämäsi osoittaa.


      • ei kulj.
        Esaretro kirjoitti:

        Onnea vaan kuljettaja-armeijalle siihen omaan businekseen!
        Toki viisaimmat ottavat ensin asioista selvää,ja jättävät sen oman,vapaan,luvan hakematta.En epäile hetkeäkään että suuri määrä urpoja ei malta mieltään,ja sitten parin vuoden jälkeen ihmetellään mistä löytyisi joku työpaikka.

        Eikö nykyään ole muotia ilmoittaa olevansa entinen yrittäjä?


    • isäntä kolmannessa s

      sairasajanpalkkka pakko maksaa on lakisääteinen sanoo isännät mitä haluaa

      • lisää

        lakisääteinen on myös pyhäkorvaus eli 100% palkka sanoo isännät mitä haluaa, mutta kukaan ei sitä ilman tuomioistuimen päätöstä varmaan maksa. vuoromuistiinpanot hyvä pitää tallessa. vanhenemisajasta en tiedä.


      • ...........,,,......
        lisää kirjoitti:

        lakisääteinen on myös pyhäkorvaus eli 100% palkka sanoo isännät mitä haluaa, mutta kukaan ei sitä ilman tuomioistuimen päätöstä varmaan maksa. vuoromuistiinpanot hyvä pitää tallessa. vanhenemisajasta en tiedä.

        Juuri kyseisen uhkailun vuoksi olen kieltänyt kuljettajiltani ajamisen sunnuntaisin ja muina pyhäpäivinä. Mikäli asiakkaat valittaisivat etteivät saa autoa (mikä tällä kysynnällä on mahdotonta) kertoisin, että valitan mutta en voi ajattaa autoani, koska sen tuotto ei riittäisi kattamaan kuljettajien palkkakustannuksia! Palkkakuluihinhan kuuluvat myös sen palkan lisäksi siitä maksettavat eläke ja sotu maksut. Ajan itse sen minkä näinä päivinä ajan.

        Miksi muuten kukaan ei huomio, että kuljettajien palkkaa tarkistaa oikein kaksi tahoa? Se kuuluisa TES, jolla kukaan ei suostu ajamaan ja joka vuosi 1.7 oikein valtioneuvosto korottamalla taksoja? Koska alkaa se aika jolloin taksankorotus ei siirrykään automattisesti kuljettajan palkkaan vaan palkankorotuksesta keskustelevat kuljettaja ja työnantaja erikseen?


      • 00000000000000000000
        ...........,,,...... kirjoitti:

        Juuri kyseisen uhkailun vuoksi olen kieltänyt kuljettajiltani ajamisen sunnuntaisin ja muina pyhäpäivinä. Mikäli asiakkaat valittaisivat etteivät saa autoa (mikä tällä kysynnällä on mahdotonta) kertoisin, että valitan mutta en voi ajattaa autoani, koska sen tuotto ei riittäisi kattamaan kuljettajien palkkakustannuksia! Palkkakuluihinhan kuuluvat myös sen palkan lisäksi siitä maksettavat eläke ja sotu maksut. Ajan itse sen minkä näinä päivinä ajan.

        Miksi muuten kukaan ei huomio, että kuljettajien palkkaa tarkistaa oikein kaksi tahoa? Se kuuluisa TES, jolla kukaan ei suostu ajamaan ja joka vuosi 1.7 oikein valtioneuvosto korottamalla taksoja? Koska alkaa se aika jolloin taksankorotus ei siirrykään automattisesti kuljettajan palkkaan vaan palkankorotuksesta keskustelevat kuljettaja ja työnantaja erikseen?

        Katsotko uhkailuksi sen, että kuljettaja vaatisi sinulta palkan, jonka olet velvoitettu tälle maksamaan?

        Pitääkö työntekijäsi luopua oikeuksistaan sen takia, että sinun yritystoimintaasi pitää kuljettajien tukea omasta toimeentulostaan, että sinä voit yrittää ja tienata?

        Ilmaiseksiko asiakaspalvelvelua pitäisi sinun yrityksessä kuljettajien tarjota noissa vuoroissa?

        Viimeiseen kommenttiisi toteaisin, että ehkä sen jälkeen, kun yrittäjä maksaa palkkaa kuten palkka kuuluu maksaa ja tosiaan keskustelee palkasta. Nythän se koostuu kassasta prosentteina ja kassassa on taksat ja korotukset taksaan. Korotus on muuten kuskin palkkaan huima!

        Sen kuuluisan TES:n mukaan ajaisi varmasti moni kuljettaja, jos yrittäjäkin soveltaisi sitä kuten pitää.


      • ...............:lle
        ...........,,,...... kirjoitti:

        Juuri kyseisen uhkailun vuoksi olen kieltänyt kuljettajiltani ajamisen sunnuntaisin ja muina pyhäpäivinä. Mikäli asiakkaat valittaisivat etteivät saa autoa (mikä tällä kysynnällä on mahdotonta) kertoisin, että valitan mutta en voi ajattaa autoani, koska sen tuotto ei riittäisi kattamaan kuljettajien palkkakustannuksia! Palkkakuluihinhan kuuluvat myös sen palkan lisäksi siitä maksettavat eläke ja sotu maksut. Ajan itse sen minkä näinä päivinä ajan.

        Miksi muuten kukaan ei huomio, että kuljettajien palkkaa tarkistaa oikein kaksi tahoa? Se kuuluisa TES, jolla kukaan ei suostu ajamaan ja joka vuosi 1.7 oikein valtioneuvosto korottamalla taksoja? Koska alkaa se aika jolloin taksankorotus ei siirrykään automattisesti kuljettajan palkkaan vaan palkankorotuksesta keskustelevat kuljettaja ja työnantaja erikseen?

        Miten ne tarkistaa sitä kuljettajan palkkaa? Sitäkö meinaat et tulee joku pikku korotus joka vaikuttaa kassaan ja sitä kautta? Onpa tarkistus. Miksi kukaan ei huomioi, että kukaan ei tarkista maksetaanko kuljettajille lakisääteistä palkkaa taksissa?


      • hanska pitää
        00000000000000000000 kirjoitti:

        Katsotko uhkailuksi sen, että kuljettaja vaatisi sinulta palkan, jonka olet velvoitettu tälle maksamaan?

        Pitääkö työntekijäsi luopua oikeuksistaan sen takia, että sinun yritystoimintaasi pitää kuljettajien tukea omasta toimeentulostaan, että sinä voit yrittää ja tienata?

        Ilmaiseksiko asiakaspalvelvelua pitäisi sinun yrityksessä kuljettajien tarjota noissa vuoroissa?

        Viimeiseen kommenttiisi toteaisin, että ehkä sen jälkeen, kun yrittäjä maksaa palkkaa kuten palkka kuuluu maksaa ja tosiaan keskustelee palkasta. Nythän se koostuu kassasta prosentteina ja kassassa on taksat ja korotukset taksaan. Korotus on muuten kuskin palkkaan huima!

        Sen kuuluisan TES:n mukaan ajaisi varmasti moni kuljettaja, jos yrittäjäkin soveltaisi sitä kuten pitää.

        Voi hyvää päivää taas kuljettaja aktivisti. Mulla kuljettajat saavat valita haluavatko ajaa sen Tessin mukaan vai 40% lakisääteiset eli lomarahat, työterveyshuolto, sairasajanpalkka jne. 15 vuoden aikana yksikään ei ole sitä tessiä valinnut! Eikä valitse koska % liksa hakkaa aina sen tessin kun % on oikea! Laske miten huvittaa.


      • hienoa!
        hanska pitää kirjoitti:

        Voi hyvää päivää taas kuljettaja aktivisti. Mulla kuljettajat saavat valita haluavatko ajaa sen Tessin mukaan vai 40% lakisääteiset eli lomarahat, työterveyshuolto, sairasajanpalkka jne. 15 vuoden aikana yksikään ei ole sitä tessiä valinnut! Eikä valitse koska % liksa hakkaa aina sen tessin kun % on oikea! Laske miten huvittaa.

        No hyvää päivää vaan, taas? Onko se muuten huono, jos hanska pitää?

        Ei tarvitse valita, koska sinä maksatkin prosenttipalkkaa, etkä avustusta. Nostan hattua.

        En muuten ole mikään aktivisti, kiinnostunut vaan miten tavallisia Suomalaisia kavereita viedään taksin työmarkkinoilla kuin lampaita teuraalle, jonossa ja alistuen.


      • Hanska pitää osa 2
        hienoa! kirjoitti:

        No hyvää päivää vaan, taas? Onko se muuten huono, jos hanska pitää?

        Ei tarvitse valita, koska sinä maksatkin prosenttipalkkaa, etkä avustusta. Nostan hattua.

        En muuten ole mikään aktivisti, kiinnostunut vaan miten tavallisia Suomalaisia kavereita viedään taksin työmarkkinoilla kuin lampaita teuraalle, jonossa ja alistuen.

        Mikä % sinusta on avustusta? Minusta on reilua maksaa tuo 40%. Sen sain itse aikoinaan ja saman olen maksanut kuljettajilleni siitä saakka kun oman lupani sain. Tiedän, että kaikki eivät tuota summaa maksa mutta sen maksamisessa on etunsa. Autoilijan ollessa reilu kuljettajiaan kohtaan he ovat reiluja autoilijaa kohtaan. Auto pysyy kunnossa, sovitut vuorot hoidetaan jne. Tosihan se kuitenkin on, ettei autoilijalle tuosta enää paljoa jää mutta ei esim. 37% maksaminenkaan asiaa juuri helpottaisi. 3% on kuitenkin kuljettajalle 300€ lisää. Autoilija ei moiseen summaan voi kaatua tai sitten kannattaa lopettaa koko homma. Tiedän, että alalla on sankareita, jotka maksavat tonnitolkulla auton metalliväristä ja lasikatosta ym. turhakkeista. Moisilla kilkkeillä ei auton kassa kasva senttiäkään joten nekin rahat voisi käyttää kuljettajan palkkoihin. Paremman palkan maksaminen nostaa kuljettajan työmotivaatiota, kuljettaja arvostaa työtään paremmin eikä pidä sitä orjan hommana ja hauku isäntiä täällä. Väitän edelleen, että 40% palkka hakkaa tessit, pitää kuljettajat talossa eikä kaada autoilijaa.


      • hanska pitää 2
        Hanska pitää osa 2 kirjoitti:

        Mikä % sinusta on avustusta? Minusta on reilua maksaa tuo 40%. Sen sain itse aikoinaan ja saman olen maksanut kuljettajilleni siitä saakka kun oman lupani sain. Tiedän, että kaikki eivät tuota summaa maksa mutta sen maksamisessa on etunsa. Autoilijan ollessa reilu kuljettajiaan kohtaan he ovat reiluja autoilijaa kohtaan. Auto pysyy kunnossa, sovitut vuorot hoidetaan jne. Tosihan se kuitenkin on, ettei autoilijalle tuosta enää paljoa jää mutta ei esim. 37% maksaminenkaan asiaa juuri helpottaisi. 3% on kuitenkin kuljettajalle 300€ lisää. Autoilija ei moiseen summaan voi kaatua tai sitten kannattaa lopettaa koko homma. Tiedän, että alalla on sankareita, jotka maksavat tonnitolkulla auton metalliväristä ja lasikatosta ym. turhakkeista. Moisilla kilkkeillä ei auton kassa kasva senttiäkään joten nekin rahat voisi käyttää kuljettajan palkkoihin. Paremman palkan maksaminen nostaa kuljettajan työmotivaatiota, kuljettaja arvostaa työtään paremmin eikä pidä sitä orjan hommana ja hauku isäntiä täällä. Väitän edelleen, että 40% palkka hakkaa tessit, pitää kuljettajat talossa eikä kaada autoilijaa.

        Puhut asiaa. Samaa mieltä. Ei lisättävää.


    • päin p..

      Huom...tarkistakaa myös kuljettajat palkkanne....onko oikein / väärin maksettu...

      • !!!!!!!!!!

        Tarkistakaa myös lomakorvausten laskenta perusteet,koskee kuljettajia,jotka on vakituisessa työsuhteessa ja ajavat vähintään 14vuoroa kuukaudessa.


    • ifi

      ei se pieni liikamaksu juuri haittaisi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3319
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3150
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      39
      2634
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2042
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      311
      1853
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1745
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      127
      1407
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1251
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1238
    Aihe