lastensuojelulaki.

apuja?

Moi. Miten on kun olen päässyt lastenkodista 6kk sitten asumaan omaan asuntoon ja huostaanottoani ei pureta? Olen siis 17v ja kaikki asiat menee hyvin. Mutta on joitain asioita mitä tuo kun olen vielä huostassa haittaa. Olen ymmärtänyt niin että huostaanotto puretaan jos nuori pystyy hoitamaan asiansa niin kuin pitää. Ja Joo olen tehnyt huostaanoton puremisesta lappuja ja lippuja. Mitä teen?

6

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiedä....

      Veikkaan että sinun tulisi olla 18v, kunnes saat täysi-ikäisyyden?'
      En tiedä mitä laki nykyään sanoo tähän.
      Ennenvanhaankin jo 15v muutti omilleen ja huolehti itse itsestään, mutta ehkä laki on nykyään toinen?
      Tsemppiä elämääsi kuitenkin.

      • tekstinalottaja

        Olin vähän väsyneenä kirjoittanut Ton niin jäi yksi asia. Siis oma sosiaalityöntekijäni sanoi että 6kk asut omillasi niin huostaanotto puretaan jos ei ole perusteita jatkaa huostaanottoa.. Ja tässä aamulla soitin tuonne ja vastaus oli että: huostaanottoasi ei voida purkaa koska sinua ei ole kotiutettu.. Kuin Tossa lastensuojelulakia, olisikohan ollu pykälä 47. Juuri tuo että huostaanotto tulee purkaa jos siihen ei enää ole perusteita. Oon etsinyt Niit huonoja puolia mitä olis että sitä ei purettaisi mutta en oo löytänyt.. Ja laista en löytänyt tuosta kotiutus jutusta mitään. Sosiaalitoimi täälläpäin on muutenkin omasta mielestäni tosi huono. Päätökset venyy jne. JA VIELÄ OLISIKO SE VAIN TEKOSYY ETTÄ MUA PIDETÄÄN HUOSTASSA 18V ASTI, KOSKA SOSIAALITOIMIHAN SAA SITÄ JONKUN OSAN RAHAA KUN EI MENE ENÄÄ LASTENKODILLE HOITOKULUJA/KORVAUKSIA..


      • tekstinalottaja kirjoitti:

        Olin vähän väsyneenä kirjoittanut Ton niin jäi yksi asia. Siis oma sosiaalityöntekijäni sanoi että 6kk asut omillasi niin huostaanotto puretaan jos ei ole perusteita jatkaa huostaanottoa.. Ja tässä aamulla soitin tuonne ja vastaus oli että: huostaanottoasi ei voida purkaa koska sinua ei ole kotiutettu.. Kuin Tossa lastensuojelulakia, olisikohan ollu pykälä 47. Juuri tuo että huostaanotto tulee purkaa jos siihen ei enää ole perusteita. Oon etsinyt Niit huonoja puolia mitä olis että sitä ei purettaisi mutta en oo löytänyt.. Ja laista en löytänyt tuosta kotiutus jutusta mitään. Sosiaalitoimi täälläpäin on muutenkin omasta mielestäni tosi huono. Päätökset venyy jne. JA VIELÄ OLISIKO SE VAIN TEKOSYY ETTÄ MUA PIDETÄÄN HUOSTASSA 18V ASTI, KOSKA SOSIAALITOIMIHAN SAA SITÄ JONKUN OSAN RAHAA KUN EI MENE ENÄÄ LASTENKODILLE HOITOKULUJA/KORVAUKSIA..

        Tässä kyseeseen tulevat lastensuojelulain säännökset koottuna:

        47 § (30.12.2010/1380)
        "Huostassapidon kesto ja lakkaaminen

        Huostaanotto on voimassa toistaiseksi. Kun -->40 §:n3 momentissa4 §:n 2 momentissa


      • tekstinaloittaja
        nix_nax kirjoitti:

        Tässä kyseeseen tulevat lastensuojelulain säännökset koottuna:

        47 § (30.12.2010/1380)
        "Huostassapidon kesto ja lakkaaminen

        Huostaanotto on voimassa toistaiseksi. Kun -->40 §:n3 momentissa4 §:n 2 momentissa

        Noita lueskelin. Mutta miksi sain edes muuttaa omilleni jos huostaanoton purku ei sosiaalityöntekijän mukaan ole mahdollinen?


    • onkotarpeen?

      Mitä haittaa huostaanoton voimassaolosta sinulle on?

      • tekstinaloittaja

        En saa muuttaa pois kunnasta jonka huostassa olen. Siinä suurin haitta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe