Niin...on vaan kumma jutu toi hinta suomessa,saksassa dacia mcv hinta on 7900€ alv 19....autoverohan on euroopassa vuosittain maksettava ns. Päästömaksu ( paitti suomessa kiskotaan ostohetkellä laiton autovero,joka kylläkin on poistumassa komission kehotuksesta,3. Kerta nääs) ,entä suomessa vastaavan kotteron hinta.....14 900€ sis alv24 ja autovero 2400€ .....noh...vähennä tuosta suomen hinnasta autovero ja 5% alvia niin mikäs olikaan hinta 11 820€ ( laskin äkisti päässä,menikö oikein) eli mihis hitsiin tää erotus menee...ahneuteen ! Ei se saksalainen liike näitä tappiolla myy...ja vinkki,autoveron määrä paljastaa muuten tän auton todellisen hinnan ennen maahantuojan ja myyjän voittoa,verokanta dacian kohalla on 45% ja vero 2400€ niin eihän tuo maksa ku vähä yli 5000€ maahan tuotuna....että hyvät on voitot ......ja tyhmät ostaa
dacian hinnottelu suomessa
17
142
Vastaukset
- LodgyTce
Tyhmiä on sitten kaikki jotka ostavat uusia autoja. Hohhoijaa sun kanssa.
- Totta puhut.
Niinpä. Täysin saman suuntainen hintaero löytyy kaikista uusista autoista Saksa vs. Suomi..
Esim. saksassa uusi 3-sarjan BMW sedan alkaen rapia 29 tuhatta, kun suomessa sama auto alkaen 36600 euroa. Ahneuttako sekin???
Suomi nyt vaan on valitettavasti autoilun takapajula verotuksellisesti. Eniten kynsille lyö noissa halvoissa autoissa, joiden alkuperäisen idean pilaa Suomen kallis hinnoittelusysteemi. Mutta on Dacia edelleen erittäin edullinen lisävarusteineenkin jos vertaa malleja vastaaviin muihin saman luokan autoihin. - etkä puhu
Totta puhut. kirjoitti:
Niinpä. Täysin saman suuntainen hintaero löytyy kaikista uusista autoista Saksa vs. Suomi..
Esim. saksassa uusi 3-sarjan BMW sedan alkaen rapia 29 tuhatta, kun suomessa sama auto alkaen 36600 euroa. Ahneuttako sekin???
Suomi nyt vaan on valitettavasti autoilun takapajula verotuksellisesti. Eniten kynsille lyö noissa halvoissa autoissa, joiden alkuperäisen idean pilaa Suomen kallis hinnoittelusysteemi. Mutta on Dacia edelleen erittäin edullinen lisävarusteineenkin jos vertaa malleja vastaaviin muihin saman luokan autoihin.Valeita kaikki.
- galaxy ffv
etkä puhu kirjoitti:
Valeita kaikki.
Miten niin valetta......laskeppa ite ja kattele vähän aikaa muun euroopan hintoja,voit yllättyä....no norjassa nyt auto maksaa saman ku suomessa,palkat vaan 2-2.5 krt isommat :)
- jope.
galaxy ffv kirjoitti:
Miten niin valetta......laskeppa ite ja kattele vähän aikaa muun euroopan hintoja,voit yllättyä....no norjassa nyt auto maksaa saman ku suomessa,palkat vaan 2-2.5 krt isommat :)
Aatteleppa itee.
- Ryöstöhintoja
On se vaan hirvittävä hinta täysin laaduttomasta sont aläjästä !
- galaxy ffv
En kyllä omista moista daciaa.....mutta kun miettii tosiaan et mikä merkki tai merkit ovat taustalla.....renault ja nissan ...niin ja lada.....ei ne kylläkään mitään romuja ole....vai onkohan sulla autoa ollenkaan ....tai ikää edes
- sikarit huuleen
Viistonnii olisi oikea hinta ja kauppa kävis, vois vaihtaa takuun umpeuduttua uuteen!
- galaxy ffv
Niimpä.....venäjällä on chevroletin alkaen hinnat 2941€ !
Eli ei tuo dacia voi paljoo enempää maahantuojalle kustantaa....eli hyvät on voitot - Uusien autojen kate.
galaxy ffv kirjoitti:
Niimpä.....venäjällä on chevroletin alkaen hinnat 2941€ !
Eli ei tuo dacia voi paljoo enempää maahantuojalle kustantaa....eli hyvät on voitotTosiasia on se, että uusien tavallisten perheautojen myyntikatteet ovat Suomessa ja yleisesti koko Euroopassa verrattain pieniä. Mitä kalliimman luokan auto, sen parempi kate.
Halvemmissa autoissa kate perustuu myyntimääriin ja kun Dacia ei Suomessa juurikaan myyntiluvuilla pröystäile, on sen myyntitoiminta diilereille lähinnä vaan mallivalikoiman lisäämistä myyntihalliin ja pienen lisäkatteen saamista jälkimarkkinoinnista eli huolloista.
Yleisestiottaen lasipalatsit saavat suurimman katteen muutaman vuoden ikäisistä hyvistä vaihtoautoista. - diileri
Uusien autojen kate. kirjoitti:
Tosiasia on se, että uusien tavallisten perheautojen myyntikatteet ovat Suomessa ja yleisesti koko Euroopassa verrattain pieniä. Mitä kalliimman luokan auto, sen parempi kate.
Halvemmissa autoissa kate perustuu myyntimääriin ja kun Dacia ei Suomessa juurikaan myyntiluvuilla pröystäile, on sen myyntitoiminta diilereille lähinnä vaan mallivalikoiman lisäämistä myyntihalliin ja pienen lisäkatteen saamista jälkimarkkinoinnista eli huolloista.
Yleisestiottaen lasipalatsit saavat suurimman katteen muutaman vuoden ikäisistä hyvistä vaihtoautoista.Totta puhut, tuonne nurkkaan ne Loganit täälläkin pölyttyy.
- galaxy ffv
diileri kirjoitti:
Totta puhut, tuonne nurkkaan ne Loganit täälläkin pölyttyy.
Niin oot sitä mieltä että saksalainen liike myy dacia logan mcv:tä tappiolla hintaan 7 900€ sis alv 19%...ehei kuule.....vaikka kuinka laskin niin tyhjää on hinnassa vähintään 3000€ .....siis suomessa
Ja käytetty on taas saksassa ongelma ei tulonlähde,just eilen piruuttani kattelin saksan dacioita.2010-2011 vuosimallin 7hengen versio 4000-6000€ ajettu 30 000-50000 km....suomessa noista pyydetään lähes uuden hintaa..... - Niinpä niin.
galaxy ffv kirjoitti:
Niin oot sitä mieltä että saksalainen liike myy dacia logan mcv:tä tappiolla hintaan 7 900€ sis alv 19%...ehei kuule.....vaikka kuinka laskin niin tyhjää on hinnassa vähintään 3000€ .....siis suomessa
Ja käytetty on taas saksassa ongelma ei tulonlähde,just eilen piruuttani kattelin saksan dacioita.2010-2011 vuosimallin 7hengen versio 4000-6000€ ajettu 30 000-50000 km....suomessa noista pyydetään lähes uuden hintaa.....Uuden auton "alkaen" hintaan on Suomessa lisättävä poikkeuksetta ainakin moottorilämmitin haaroineen ja talvirengassetti. Usein dieselin yhteyteen otetaan myös webasto. Nuo yhdessä lisäävät uuden auton hintaa suoraan liikkeestä otettuna mallista riippuen jo helposti 1500 - 3000 euroa. Suomalaisissa autoissa on myös usein pohjoismaihin räätälöityjä varusteita joita voi puuttua Keski-eurooppalaisista autoista. Näitä ovat esim. penkinlämmittimet, tehokkaampi akku/laturi jne.
On myös otettava huomioon, että suomessa jokaikinen tehtaalta tilattava lisävaruste on Suomen kovan autoverotuksen alainen.
Esim. saksassa 16 " vannepaketti maksaa Daciaan alle 200 euroa, kun Suomessa sen hinta on noin 600 euroa!! Sama hintasuhde pätee kaikkiin lisävarusteisiin.
Perusautoverolla, muutamilla lisävarusteilla veroineen ja talvivarusteilla saadaan helposti eroa saksalaisiin vastaaviin autoihin tonnitolkulla ja sehän luonnollisesti heijastuu myös käytettyjen hintoihin.
Ja kuten sanottua, kun ilmaa uusissa autoissa Suomessa on vähän ja kate on uusissa autoissa on myyjille huonoa, elinkeino pyritään repimään vaihtoautoista ja se heijastuu pyyntihintoihin Suomessa. Uudehkot vaihtoautot ovat todella kalliita. Esittelyautosta talvirenkaineen yms. saatetaan pyytää jopa enemmän kuin uuden auton listahinnasta, mikä ei sisällä mitään varusteita tai renkaita. - no no
Niinpä niin. kirjoitti:
Uuden auton "alkaen" hintaan on Suomessa lisättävä poikkeuksetta ainakin moottorilämmitin haaroineen ja talvirengassetti. Usein dieselin yhteyteen otetaan myös webasto. Nuo yhdessä lisäävät uuden auton hintaa suoraan liikkeestä otettuna mallista riippuen jo helposti 1500 - 3000 euroa. Suomalaisissa autoissa on myös usein pohjoismaihin räätälöityjä varusteita joita voi puuttua Keski-eurooppalaisista autoista. Näitä ovat esim. penkinlämmittimet, tehokkaampi akku/laturi jne.
On myös otettava huomioon, että suomessa jokaikinen tehtaalta tilattava lisävaruste on Suomen kovan autoverotuksen alainen.
Esim. saksassa 16 " vannepaketti maksaa Daciaan alle 200 euroa, kun Suomessa sen hinta on noin 600 euroa!! Sama hintasuhde pätee kaikkiin lisävarusteisiin.
Perusautoverolla, muutamilla lisävarusteilla veroineen ja talvivarusteilla saadaan helposti eroa saksalaisiin vastaaviin autoihin tonnitolkulla ja sehän luonnollisesti heijastuu myös käytettyjen hintoihin.
Ja kuten sanottua, kun ilmaa uusissa autoissa Suomessa on vähän ja kate on uusissa autoissa on myyjille huonoa, elinkeino pyritään repimään vaihtoautoista ja se heijastuu pyyntihintoihin Suomessa. Uudehkot vaihtoautot ovat todella kalliita. Esittelyautosta talvirenkaineen yms. saatetaan pyytää jopa enemmän kuin uuden auton listahinnasta, mikä ei sisällä mitään varusteita tai renkaita.Multinikkimies nyt tarkkuutta, erityisesti alkukirjaimiin.
- Huhuu missä oot
no no kirjoitti:
Multinikkimies nyt tarkkuutta, erityisesti alkukirjaimiin.
Nimimerkki "no no" ja kadonneen Multinikkimiehen metsästys.
- tarkkailija
Huhuu missä oot kirjoitti:
Nimimerkki "no no" ja kadonneen Multinikkimiehen metsästys.
Multinikkimies on viimeksi esiintynyt muun muassa nimimerkeillä "uusien autojen kate" ja "Niinpä niin."
- galaxy ffv
Niinpä niin. kirjoitti:
Uuden auton "alkaen" hintaan on Suomessa lisättävä poikkeuksetta ainakin moottorilämmitin haaroineen ja talvirengassetti. Usein dieselin yhteyteen otetaan myös webasto. Nuo yhdessä lisäävät uuden auton hintaa suoraan liikkeestä otettuna mallista riippuen jo helposti 1500 - 3000 euroa. Suomalaisissa autoissa on myös usein pohjoismaihin räätälöityjä varusteita joita voi puuttua Keski-eurooppalaisista autoista. Näitä ovat esim. penkinlämmittimet, tehokkaampi akku/laturi jne.
On myös otettava huomioon, että suomessa jokaikinen tehtaalta tilattava lisävaruste on Suomen kovan autoverotuksen alainen.
Esim. saksassa 16 " vannepaketti maksaa Daciaan alle 200 euroa, kun Suomessa sen hinta on noin 600 euroa!! Sama hintasuhde pätee kaikkiin lisävarusteisiin.
Perusautoverolla, muutamilla lisävarusteilla veroineen ja talvivarusteilla saadaan helposti eroa saksalaisiin vastaaviin autoihin tonnitolkulla ja sehän luonnollisesti heijastuu myös käytettyjen hintoihin.
Ja kuten sanottua, kun ilmaa uusissa autoissa Suomessa on vähän ja kate on uusissa autoissa on myyjille huonoa, elinkeino pyritään repimään vaihtoautoista ja se heijastuu pyyntihintoihin Suomessa. Uudehkot vaihtoautot ovat todella kalliita. Esittelyautosta talvirenkaineen yms. saatetaan pyytää jopa enemmän kuin uuden auton listahinnasta, mikä ei sisällä mitään varusteita tai renkaita.Niin mutta kyse on nimenomaan vertailu alkaen hinnoissa....varustepaketit on eri juttu,daciassakin on peruspaketteja 3 .... Mut ei selitä hintaeroa sekään
Silti vaikka miten laskee niin ero on 3000-4000€.....kun ei se saksalainen firma edelleenkään niitä tappiolla myy...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2462791Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691836- 681810
Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä901687En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1741651Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke280141190-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1511363Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja581025- 1731017
Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62887