suomusjärven roistot

ei päätä pensaaseen

Moni ihmetelee miten tuo rikollinen aines löytää tiensä kruusilan kautta suomusjärvelle.Linnasta vapautuvat ovat suunnittelemassa uusia rikoksia ja mökki ja polttoaine varkausia joka yö.Paikkakunnan oma jengi veljeilee näiden tulokkaiden kanssa ja poliisi on voimaton.Kitula on muuttunut turvattomaksi ja epäviihtyisäksi. Erikoista on ns.hiljainen hyväksyntä kylän asukkailta vaikka osa omista nuorista ajaunut rikollisten porukkaan.

161

3678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poliisilla työsarkaa

      Onko ne paikkakuntalaiset tosiaan niin hölmöjä,etteivät tiedä kuinka rikollisuus jyllää omalla kylällä.Ja oman kylän miehiähän siin toiminnassa pyörii...eivät ole päivääkään tehneet koskaan mitään "REHELLISTÄ työtä.Ja tollasta toimintaa pyöritetään vielä aivan kylän keskustan kiinteistössä.Kiinteistön omistaa eräs salolainen kiinteistövälitys firma.

      • parempi pyy pivossa

        Kyllä tämä työtävieroksuvien joukko joka kylällä harjoittaa kellarimyyntiä ja tuhoaa koko ympäristön pitäisi saada kuriin. Inhottaa jo käydä kaupassa kyseisellä kylällä joten mieluummin palvelut muualta. Kiinteistön omistajalla myös vastuu toiminnasta mutta eipä taida olla vastuullinen yrittäjä


      • Marianne 43
        parempi pyy pivossa kirjoitti:

        Kyllä tämä työtävieroksuvien joukko joka kylällä harjoittaa kellarimyyntiä ja tuhoaa koko ympäristön pitäisi saada kuriin. Inhottaa jo käydä kaupassa kyseisellä kylällä joten mieluummin palvelut muualta. Kiinteistön omistajalla myös vastuu toiminnasta mutta eipä taida olla vastuullinen yrittäjä

        Ei ole!


      • lintumies lienee
        Marianne 43 kirjoitti:

        Ei ole!

        Tuo yrittäjä joka on kiinteistö alalla ei huolehdi edes omasta alueestaan rakennuksen etupihalla vesialue. Odotan kun joku ajaa siihen ja sattuu vahinko silloin kinnteistömies maksaa. Vuokraa myös asuntoja jotka salo myy halvalla ja sosiaalihuolto maksaa vuokralaisten ylisuuret vuokrat. Siis vastuullinen?..


      • herra jumala
        lintumies lienee kirjoitti:

        Tuo yrittäjä joka on kiinteistö alalla ei huolehdi edes omasta alueestaan rakennuksen etupihalla vesialue. Odotan kun joku ajaa siihen ja sattuu vahinko silloin kinnteistömies maksaa. Vuokraa myös asuntoja jotka salo myy halvalla ja sosiaalihuolto maksaa vuokralaisten ylisuuret vuokrat. Siis vastuullinen?..

        jep kyseinen firmahan mainostaa salon halvin välittäjä turkulainen välittäjä sai mätkyjä saman verran kuin kys. virman liikevaihto kokovuonna noin 120000 ekeä senkun jakaa kolmella niin tuloshan on melkoinen teettää kuulemman töitä ja palkkoja joutuu perämään kauan


      • muutama mustelma
        herra jumala kirjoitti:

        jep kyseinen firmahan mainostaa salon halvin välittäjä turkulainen välittäjä sai mätkyjä saman verran kuin kys. virman liikevaihto kokovuonna noin 120000 ekeä senkun jakaa kolmella niin tuloshan on melkoinen teettää kuulemman töitä ja palkkoja joutuu perämään kauan

        Tuo on asiaa ja miten yrittäjä kohteli x vaimoaan??? Varsinainen kierokalle


      • asiasta tietävä
        lintumies lienee kirjoitti:

        Tuo yrittäjä joka on kiinteistö alalla ei huolehdi edes omasta alueestaan rakennuksen etupihalla vesialue. Odotan kun joku ajaa siihen ja sattuu vahinko silloin kinnteistömies maksaa. Vuokraa myös asuntoja jotka salo myy halvalla ja sosiaalihuolto maksaa vuokralaisten ylisuuret vuokrat. Siis vastuullinen?..

        odota rauhassa! pannaan puomit ja narut tontin ympäri niin katsotaan missä pidätte seuraavat markkinat ja muut jutut taitaa tulla teillekkin vähän kiertotietä kun meinaat kauppaan mennä.


      • automaatiton
        herra jumala kirjoitti:

        jep kyseinen firmahan mainostaa salon halvin välittäjä turkulainen välittäjä sai mätkyjä saman verran kuin kys. virman liikevaihto kokovuonna noin 120000 ekeä senkun jakaa kolmella niin tuloshan on melkoinen teettää kuulemman töitä ja palkkoja joutuu perämään kauan

        onko ne kitulan hämärät autokorjaamot myös kyseisen yrittäjän?


      • ihmetellään

        eikö sitä viinakauppiasta ja autoalan yrittäjää tunne kukaan- kuinka nonta se on
        40v. aikana kusettanut - ei verottaja ainakaan tunne asiaa


      • mammari
        ihmetellään kirjoitti:

        eikö sitä viinakauppiasta ja autoalan yrittäjää tunne kukaan- kuinka nonta se on
        40v. aikana kusettanut - ei verottaja ainakaan tunne asiaa

        soita sil jos on asiaa ! Mitäs täällä parut apina! Eiköhän se ole sun oma vika jos sul on paska auto ja viinat loppu ???


      • löpölöö
        asiasta tietävä kirjoitti:

        odota rauhassa! pannaan puomit ja narut tontin ympäri niin katsotaan missä pidätte seuraavat markkinat ja muut jutut taitaa tulla teillekkin vähän kiertotietä kun meinaat kauppaan mennä.

        KOSKA NE PUOMIT TULEE - odotetaan kovasti - samalla se pA-sakki saa oman
        rauhan


      • kotimami
        parempi pyy pivossa kirjoitti:

        Kyllä tämä työtävieroksuvien joukko joka kylällä harjoittaa kellarimyyntiä ja tuhoaa koko ympäristön pitäisi saada kuriin. Inhottaa jo käydä kaupassa kyseisellä kylällä joten mieluummin palvelut muualta. Kiinteistön omistajalla myös vastuu toiminnasta mutta eipä taida olla vastuullinen yrittäjä

        Niin,ehkä se juuri onkin peruskysymys,keitä siellä asuu kitulassa,minkälainen yhteisö salii tuollaista.
        Suurin osa kyläläisistä tavallaan häpee,kyseistä kellarikompleksia,humalaiset pörrää,ukot pihalla piipulla,joskus jopa lapset mukanaan.
        Tuntuu,että kiinteistön omistajalla tai haltijalla olisi jonkinlainen vastuu,edes moraalinen.
        Tuskin tuollainen toiminta ainakaan markkina-arvoa antaa,ei omistajalle eikä rahoittajalle.
        Toivoisin kyläyhteisöä missä lapsenikin voisivat turvallisesti liikkua kaupassa ja ympäristössä,pelkäämättä.


      • tutkinnassa
        herra jumala kirjoitti:

        jep kyseinen firmahan mainostaa salon halvin välittäjä turkulainen välittäjä sai mätkyjä saman verran kuin kys. virman liikevaihto kokovuonna noin 120000 ekeä senkun jakaa kolmella niin tuloshan on melkoinen teettää kuulemman töitä ja palkkoja joutuu perämään kauan

        työllistääkö se ko. kiinteistöyritys ns. harmaata,tai jopa pimeetä työvoimaa


      • onkin
        parempi pyy pivossa kirjoitti:

        Kyllä tämä työtävieroksuvien joukko joka kylällä harjoittaa kellarimyyntiä ja tuhoaa koko ympäristön pitäisi saada kuriin. Inhottaa jo käydä kaupassa kyseisellä kylällä joten mieluummin palvelut muualta. Kiinteistön omistajalla myös vastuu toiminnasta mutta eipä taida olla vastuullinen yrittäjä

        Kruusila


      • okkkkk
        parempi pyy pivossa kirjoitti:

        Kyllä tämä työtävieroksuvien joukko joka kylällä harjoittaa kellarimyyntiä ja tuhoaa koko ympäristön pitäisi saada kuriin. Inhottaa jo käydä kaupassa kyseisellä kylällä joten mieluummin palvelut muualta. Kiinteistön omistajalla myös vastuu toiminnasta mutta eipä taida olla vastuullinen yrittäjä

        On.


      • gjgfhh

        Jnjgh


      • ynbgff

        Jkbgvj


      • onkin

        Syvälampi


      • nnnnnnnnnnnnnnnn
        automaatiton kirjoitti:

        onko ne kitulan hämärät autokorjaamot myös kyseisen yrittäjän?

        Knvgg


      • hvggg
        mammari kirjoitti:

        soita sil jos on asiaa ! Mitäs täällä parut apina! Eiköhän se ole sun oma vika jos sul on paska auto ja viinat loppu ???

        HjhGg


      • onkin

        Ikävä karkoitettu kauas Kruusilaan meiltä


      • okkkk

        On.


    • herra jumala

      tais sattua sekä upota yrittäjään mun mielipide että laittakoon narut sekä puomit niin kuin omalla tontillakin on vielä vartijat paikalle niin johan mennään

      • PIMPAM

        parempi pyy pivossa ku PYY SALOSSA


      • pampim
        PIMPAM kirjoitti:

        parempi pyy pivossa ku PYY SALOSSA

        Mistäs tiedät pamipää ??


      • päättömänä

        Mikä on pami


    • asfalttisoturi

      ei taida herra jumalakaan auttaa siinä montussa! odotellaan vartioiden kanssa kun ajat sen kotteros sinne monttuun.

      • nörtti

        joo onneksi on ip osoite nii saadaan nää höpölöpö asiat uuteen kuntoon :)


      • kyllä jämpti on niin
        nörtti kirjoitti:

        joo onneksi on ip osoite nii saadaan nää höpölöpö asiat uuteen kuntoon :)

        ettei nyt vaan ois sama kommentoija mikä tappoi miehensä salaisten kanavaanari alueelle keväällä 2014 et kyllä nähdään kuka kommentoi ja mitä!!!


      • alsvaaltti

        kauanko siitä ku olit asVALTTI olevinaa töissä
        kamaa vaan kuorma MONNTTU ON TÄYS höhöö


      • onotsaa

        onko teillä otsalamputkin käytössä minäkin haluasin mitä maksaa
        onnneks nyt alkaa yöt vahan vaalentua


      • aasstono
        onotsaa kirjoitti:

        onko teillä otsalamputkin käytössä minäkin haluasin mitä maksaa
        onnneks nyt alkaa yöt vahan vaalentua

        Mee hoitoon jo ! oikeesti.


      • mitämill
        aasstono kirjoitti:

        Mee hoitoon jo ! oikeesti.

        mitä hoitoo suosittelet


      • onnnnn
        nörtti kirjoitti:

        joo onneksi on ip osoite nii saadaan nää höpölöpö asiat uuteen kuntoon :)

        Ip.


      • RTM
        onotsaa kirjoitti:

        onko teillä otsalamputkin käytössä minäkin haluasin mitä maksaa
        onnneks nyt alkaa yöt vahan vaalentua

        Meinaatteko tekin ostaa varastettua polttoöljyä? sehän on rikos.


    • jämptimp o

      "TAPPOI MIEHENSÄ eikä kärynnyt"? Yleensä joutuu linnaan?
      Ilmoita hyvä mies poliisille!

      • että sillee

        Joo kyllä ne tietää sairaaloita on monenlaisia ..... ip osoite viittaisi kuivurille päin


    • Puolustanjuu

      Kannattaisiko suomusjärven "PIILOKYTTÄÄJIEN" hankkia oma elämä tai ainakin huolehtia ehkä omista asioista ensin ku puuttuu toisten asioihin ? Lapsellista touhua! Eikö pokkaa kirjoittaa muuten kuin anonyyminä ? Olisi reilua kirjoittaa itsensä tunnistettavasti koska kirjoitatte toisista niin että kyseiset henkilöt on tunnistettavissa! Kunnianloukkaus vai ei? Pieni kylä niin ei johda kuitenkaan pitkälle toisista paskan jauhaaminen EDES NETISSÄ! Tehän niitä pahimpia tässä kylässä olette ! Tiedätte varmaan ketkä?

      • Pokka pitää

        No miks kirjoitit itse anonyyminä,jos on niin kovasti pokkaa???


      • Paremminpitää
        Pokka pitää kirjoitti:

        No miks kirjoitit itse anonyyminä,jos on niin kovasti pokkaa???

        Paskaako kirjoitin?


    • Markku Ahdeoja

      Meillä Jokinen kuolinpesistä yltäkylässä hävisi yli 2 miljoonaa euroa. Kun selvittelin asiaa vuosina 2004-2012 minut hakattiin ja uhattiin tappaa.

      Meno oli outoa ja kun selvittelin rajapyykkejä ja laittomuuksia ja miksi viron rekisterissä olevat autot pörräävät Yli-Lääpän pihalla. Siellä tapasin monia mielenkiintoisia ihmisiä, jotka huusivat minua hulluksi ja vetivät turpaan. Nyt tänä vuonna enoni hakattiin sairaalakuntoon ja sekin tapahtuma oli hyvin outo. Poliisit olivat rikospaikalla vasta viikkoa myöhemmin ja asiaa salattiin.

      Enoni järjesti hakkaajan paikalle kun minut mukiloitiin. Kun potkija tuli kylkeen kysyin enoltani miltä näyttää kun sisarenpoikaa hakataan. Siinä hän myhäili tupakka suussa. Salon poliisin toimet ovat pitkään olleet hyvin oudot eikä rehellisyys asu Salon poliisiasemalla. useammankin poliisin sain kiinni valehtelusta mutta syytteitä heitä vastaan ei koskaan nostettu. Kitulassa ja Yltäkylässä rikollisuuden määrä on yllättävän suurta eikä siihen haluta puuttua. Ymmärrän kyllä, koska se rikollisuuteen suojeleva asenne on uskomattoman voimakasta. Kun enoni tunnusti vieneensä kuolinpesän rahat, niin luulin jo syytteen olevan selvä asia. Mutta ei. Korruptio Salon seudulla on niin voimakasta etten olisi kyennyt sitä edes kuvittelemaan. Sain äitini pois siitä kylästä ja hyvä niin. Veli kavalsi äidiltäni perintöä yli 700 000 euroa ja minä äitini asiamiehenä sain 5 kuukauden ja 7 kuukauden ehdottomat vankeustuomiot kunnianloukkauksista. Siellä kylällä liikkuu paljon huhuja, mutta koittakaa pysyä totuudessa, jotta homma ei karkaa käsistä. Muistutan myös huumeongelmista joita sillä kylällä riittää riesaksi asti.

      Minä muuten kirjoitan omalla nimellä ja kannan vastuuni. Kun tarpeeksi iso joukko saa tarpeekseen rikollisesta toiminnasta, niin teillä on valta se lopettaa. Mutta se vaatii yhteistyötä ja rohkeutta.

      • IP SJ

        Kerrankin asiaa! Mutta nää kaikki ketkä LUULEVAT tietävänsä jotain niin ne keksii vielä lapin lisää päälle jollain saadaan pakka vielä enemmän sekaisin! HYVÄ MARKKU ETTÄ EDES JOLLAIN ON POKKAA KIRJOITELLA NIMELLÄÄN muut eivät uskalla kun he eivät tiedä ees mistä puhuu.


      • evp1

        salon poliisilla jotenki paljo selitettävää
        esim. ihmettelen suuresti,et miten ne sallii tietoisen huumekaupan noin pienellä kylällä
        nappirikolliset alkaa jo puhua salon poliisista ja mikä pahinta pellejä
        puolet kitulalaisista tietää ketkä siellä myy cannabista,,,,mut poliisit "ei"tiedä
        minä en ole suomessa aikaisemmin törmännyt vastaavaan poliisin saamattomuuteen


      • sjip1
        IP SJ kirjoitti:

        Kerrankin asiaa! Mutta nää kaikki ketkä LUULEVAT tietävänsä jotain niin ne keksii vielä lapin lisää päälle jollain saadaan pakka vielä enemmän sekaisin! HYVÄ MARKKU ETTÄ EDES JOLLAIN ON POKKAA KIRJOITELLA NIMELLÄÄN muut eivät uskalla kun he eivät tiedä ees mistä puhuu.

        ehkä se lapinlisä tulee poliisin saamattomuudesta
        eikö mielestäsi olisi toivottavaa että poliisi puuttuisi jämäkästi asiaan
        se toisi turvallisuutta yhteiskuntaan
        ja kitulaan


      • KYLLÄSTYNYT
        evp1 kirjoitti:

        salon poliisilla jotenki paljo selitettävää
        esim. ihmettelen suuresti,et miten ne sallii tietoisen huumekaupan noin pienellä kylällä
        nappirikolliset alkaa jo puhua salon poliisista ja mikä pahinta pellejä
        puolet kitulalaisista tietää ketkä siellä myy cannabista,,,,mut poliisit "ei"tiedä
        minä en ole suomessa aikaisemmin törmännyt vastaavaan poliisin saamattomuuteen

        Ja taas yksi joka luulee suomusjärven huumekaupasta jotain tietävän , ottakaas nyt kyläpoliisit suurennuslasi käyttöön ja katsokaa ketkä on vankilassa ja ketkä ei! et TAAS turhia syytöksiä! Vai käytkö itse sieltä ostamassa kun asiat noin hyvin tiedät! NAURETTAVAA AIKUISILTA!!!


      • pois muuttava
        KYLLÄSTYNYT kirjoitti:

        Ja taas yksi joka luulee suomusjärven huumekaupasta jotain tietävän , ottakaas nyt kyläpoliisit suurennuslasi käyttöön ja katsokaa ketkä on vankilassa ja ketkä ei! et TAAS turhia syytöksiä! Vai käytkö itse sieltä ostamassa kun asiat noin hyvin tiedät! NAURETTAVAA AIKUISILTA!!!

        Monet aikuiset ehkä pelkäävät lastensa puolesta kun rikollisuus lisääntyy kylällä ja syrjäytyneiden määrä näkyy jo ympäristössä. Kaupunki työntää asumaan kitulaan jo valmiiksi syrjäytyneitä kuten muissakin kaupungeissa itäosiinsa.


      • ihmetteliä
        pois muuttava kirjoitti:

        Monet aikuiset ehkä pelkäävät lastensa puolesta kun rikollisuus lisääntyy kylällä ja syrjäytyneiden määrä näkyy jo ympäristössä. Kaupunki työntää asumaan kitulaan jo valmiiksi syrjäytyneitä kuten muissakin kaupungeissa itäosiinsa.

        Ehkä? Eikö se ole vanhempien tehtävä suojella lapsia missä kulkee?


      • Markku Ahdeoja

        Minä selvitin kuolinpesän kadonneita varoja. Kuolinpesän tiloissa majoitettiin varsin monenkirjavaa joukkoa enkä tiedä heidän ammattejaan. Minun tarkoitus ei ollut tutkia mitään huumejuttuja vaan ainoastaan mihin hävisi Jokinen kuolinpesien pankkitilit ja miksi ei tule vuokratuloja vaikka kuolinpesän rakennuksissa oli asukkaita.

        80-luvulla Helsingin huumepoliisi oli kiinnostunut Yli-lääpän tilalla pyörineistä vuokralaisista. Muuta konkreettista tietoa ei minulla ole.

        Pankkitilit katosivat Kiikalan osuuspankista eikä pankki ollut mitenkään yhteistyökykyinen asian selvittämiseksi miten he ammattilaisina ohjasivat kuolinpesän rahat enoni pankkitilille.

        Minut on tuomittu 5 kuukauden ja 7 kuukauden ehdottomiin vankeusrangaistuksiin komisario Sundqvistin, enoni ja asianajaja Jari Niinistön kunnianloukkauksista. Olen joutunut maksamaan heille kymmeniä tuhansia euroja korvauksia. Tein komisario Sundqvistista rikosilmoituksen samoin enostani. Asianajaja Jari Niinistöstä niin ikään. Eli törkeän kavalluksen avunanto, luottamusaseman väärinkäyttö sekä hallinnan loukkauksen avunanto. Suomessa korruptio on yllättävän rankkaa eikä selkeästä näytöstä huolimatta tuota kolmikkoa syytetty mistään. Kannattaa miettiä, jos yksin tekee rikosilmoitusta vaikutusvaltaisista millaisen vastuun ottaa. Minulle se maksoi vapauden ja helvetinmoisen rahapinon.


      • Markku Ahdeoja
        Markku Ahdeoja kirjoitti:

        Minä selvitin kuolinpesän kadonneita varoja. Kuolinpesän tiloissa majoitettiin varsin monenkirjavaa joukkoa enkä tiedä heidän ammattejaan. Minun tarkoitus ei ollut tutkia mitään huumejuttuja vaan ainoastaan mihin hävisi Jokinen kuolinpesien pankkitilit ja miksi ei tule vuokratuloja vaikka kuolinpesän rakennuksissa oli asukkaita.

        80-luvulla Helsingin huumepoliisi oli kiinnostunut Yli-lääpän tilalla pyörineistä vuokralaisista. Muuta konkreettista tietoa ei minulla ole.

        Pankkitilit katosivat Kiikalan osuuspankista eikä pankki ollut mitenkään yhteistyökykyinen asian selvittämiseksi miten he ammattilaisina ohjasivat kuolinpesän rahat enoni pankkitilille.

        Minut on tuomittu 5 kuukauden ja 7 kuukauden ehdottomiin vankeusrangaistuksiin komisario Sundqvistin, enoni ja asianajaja Jari Niinistön kunnianloukkauksista. Olen joutunut maksamaan heille kymmeniä tuhansia euroja korvauksia. Tein komisario Sundqvistista rikosilmoituksen samoin enostani. Asianajaja Jari Niinistöstä niin ikään. Eli törkeän kavalluksen avunanto, luottamusaseman väärinkäyttö sekä hallinnan loukkauksen avunanto. Suomessa korruptio on yllättävän rankkaa eikä selkeästä näytöstä huolimatta tuota kolmikkoa syytetty mistään. Kannattaa miettiä, jos yksin tekee rikosilmoitusta vaikutusvaltaisista millaisen vastuun ottaa. Minulle se maksoi vapauden ja helvetinmoisen rahapinon.

        Tämä huumepuoli tuli vastaani kun enoni hakattiin. Sanotaan niin että ongelma näyttää olevan vakava ja viranomaisten pitäisi asia tutkia tarkasti. Salon poliisilla ei kuitenkaan ole ammattitaitoa eikä halua tutkia, jos juttu vaikuttaa isommalta.

        Kitulan Kiikalan akselila on kuitenkin liikaa sattumia ja ongelmia jolloin pikkuhiljaa teidän tulisi herätä ja vaatia toimia.

        Nykyään Jokinen kuolinpesä on Matti ja Leila Jokinen tilayhtymä, jonka omaisuus koostuu Yli-Lääpän (Kylä-Lääpän omaisuudesta, Siellä on 19 kesämökkiä, joita vuokrataan. Näin teoreetisestit ajateltuna se on mielenkiintoinen kohde ja sopivan matkan päässä Helsingistä. Koitakaa saada itse kylä kuntoon, koska muut eivät auta. Minä sain siellä tarpeekseni ja koko ilmapiiri oli levoton. Minua syytettiin kylän sekoittamisesta kun pengoin kuolinpesän asioita, mutta eiköhän ongelmat ole siellä jo muhineet ennen minua ja yritin saada lain mukaista toimintaa tilalle. Sitä ei haluttu. Eikä yksi ihminen vain voi koko ikäänsä tapella, kun ei muutosta haluta. Minulta meni yli 10 vuotta ja se saa riittä. Minä karistin sen kylän pölyt jaloistani. Isovanhempiani pidettiin rehellisinä mutta jälkipolvi ei siihen kyennyt.


      • nyhertäjät

        tässä on esimerkkiä kunnoon potteja - alkaa otta aivoon ku nää pikkurikolliset
        häärää ku pikku lapset- KUNNON KEIKKOJA JOTTA pääsis edes SEISKAAN
        HÄVETKÄÄ NYHERTÄJÄT


      • kyllääs
        Markku Ahdeoja kirjoitti:

        Tämä huumepuoli tuli vastaani kun enoni hakattiin. Sanotaan niin että ongelma näyttää olevan vakava ja viranomaisten pitäisi asia tutkia tarkasti. Salon poliisilla ei kuitenkaan ole ammattitaitoa eikä halua tutkia, jos juttu vaikuttaa isommalta.

        Kitulan Kiikalan akselila on kuitenkin liikaa sattumia ja ongelmia jolloin pikkuhiljaa teidän tulisi herätä ja vaatia toimia.

        Nykyään Jokinen kuolinpesä on Matti ja Leila Jokinen tilayhtymä, jonka omaisuus koostuu Yli-Lääpän (Kylä-Lääpän omaisuudesta, Siellä on 19 kesämökkiä, joita vuokrataan. Näin teoreetisestit ajateltuna se on mielenkiintoinen kohde ja sopivan matkan päässä Helsingistä. Koitakaa saada itse kylä kuntoon, koska muut eivät auta. Minä sain siellä tarpeekseni ja koko ilmapiiri oli levoton. Minua syytettiin kylän sekoittamisesta kun pengoin kuolinpesän asioita, mutta eiköhän ongelmat ole siellä jo muhineet ennen minua ja yritin saada lain mukaista toimintaa tilalle. Sitä ei haluttu. Eikä yksi ihminen vain voi koko ikäänsä tapella, kun ei muutosta haluta. Minulta meni yli 10 vuotta ja se saa riittä. Minä karistin sen kylän pölyt jaloistani. Isovanhempiani pidettiin rehellisinä mutta jälkipolvi ei siihen kyennyt.

        ONKO -- jokinen-- suomjärven- kunnioiteuin - kaappari


      • kyhertäjä
        nyhertäjät kirjoitti:

        tässä on esimerkkiä kunnoon potteja - alkaa otta aivoon ku nää pikkurikolliset
        häärää ku pikku lapset- KUNNON KEIKKOJA JOTTA pääsis edes SEISKAAN
        HÄVETKÄÄ NYHERTÄJÄT

        mee sä miss xxxxxl kisaan!


      • nähdään
        nyhertäjät kirjoitti:

        tässä on esimerkkiä kunnoon potteja - alkaa otta aivoon ku nää pikkurikolliset
        häärää ku pikku lapset- KUNNON KEIKKOJA JOTTA pääsis edes SEISKAAN
        HÄVETKÄÄ NYHERTÄJÄT

        taas nyhertäjät liikkeellä ja niin arkajalkoja et lähtee heti lipettiin
        HÄVETKÄÄ antakaa kunnon miesten hoitaa keikka


      • torkka
        ihmetteliä kirjoitti:

        Ehkä? Eikö se ole vanhempien tehtävä suojella lapsia missä kulkee?

        vanhempien tehtävä on varmaan myös kitkeä tällainen toiminta pois yhteikunnastamme


    • nössö 2

      moi onneksi on mulla kaikkien ip osoite tiedossa

      • euhfkfjgsgh

        Sama vika !!


      • minttu18

        Täyttä paskan jauhantaa!


      • enemmän tietäjä
        minttu18 kirjoitti:

        Täyttä paskan jauhantaa!

        Oletteko aivan varma ?


    • nurkan takaa

      Voi ei suomusjärven SUURI rosvopäällikkö pysäytettiin ratsiassa eikä saanut ees sakkoja! Voitteko ymmärtää ??

      • kade10

        ja nyt on kellarin porukka siivonnut koko pihan , voiiii eiiiii


    • pöhelö

      eiköhän sieltä perä maatila rakennuksesta aines koostu

    • pöhelö

      mitä diesel tänään maksaa poltiskin käy suomusjärvellä-onko venänäjä rupla
      vaikuttanut hintoihin

      • määpää

        mihin huolto tankki on kadonnut pihalata voiko joku ilmoittaa mistä nyt voi kysellä
        löpöä - asiasta tietämätön- vai onko siirrytty kotiin tuontiin


      • löpötin

        Puhuuko siellä joku taas kun pelkää oman löpön puolesta millä ajelee? Älä jää kiinni vink vink.


      • määpää

        kiinnostaa mihin se tankki pihalta on siirretty-- mahtuuhan ehkä aotoonkin


      • häähää
        määpää kirjoitti:

        kiinnostaa mihin se tankki pihalta on siirretty-- mahtuuhan ehkä aotoonkin

        mitäköhän se sua niin kiinnostaa ? mä tiedän mut en kerro idiooteille!!!


      • määpää

        haluan tulla kuvaamaan paikan jotta voin mainostaa MULLIILEKIN
        EKSÄ YMMÄRRÄ PUSINES KASVAA - TULEE rutkasti hynää


      • päämää1
        määpää kirjoitti:

        kiinnostaa mihin se tankki pihalta on siirretty-- mahtuuhan ehkä aotoonkin

        minäkin tiedän siitä tankista mutta teidän pettymykseksi voin sanoa että ei ole rikoksen kanssa mitään tekemistä. että voi voi!


    • nääsville

      kannatais tutkia myös kruusilan lomakodin seutu ja yleensä sen liiketoiminnat
      keittiön käry käy ohikulkijoiden nenään

    • pernjärvi

      Millä tuo lomakoti yleensä toimii ja ketkä sen omistaa? Onko nekin jotain piilorosvoja?

      • EiYmmärrä

        Menkää kysymään !!! Jahkaatte ja ihmettelette näköjään kaikista asioista? Olen kuullut jo vähän pidellemmäkkin näistä suomusjärven roistoista mutta tunnen ihmisiä jotka ei ole missään roistopuuhissa olleet vaan kyllä ne on tullut salosta ja sen ympäristöistä. Kysyisin näiltä kyläpoliiseilta että onkohan tietoa mitä omissa taskuissa on ja mistä ne on hankittu? Voi tylsyys teidän elämää jos vain tekin pitäisitte niistä avio-ongelmistanne kiinni ja keskittyisitte siihen! Ja vielä kysyn onko kellarisakki siirtynyt majatalolle kun siitäkin pitää alkaa. EI VOI YMMÄRTÄÄ T.Timo Vuoristo


      • kukamitäkin

        kyllähän sitä voi todella mitä saa uskon varjolla- kkun vaan pyytää anteeksi
        raha asiat siellä kyllä tungetaan omaan laariin


      • kuutamolla1

        työnnä sä rahat sinne mis ei aurinko paista!


      • soosoo

        tais tulla osuma -- lisää kommenttia


      • saasaa2
        soosoo kirjoitti:

        tais tulla osuma -- lisää kommenttia

        ai taas osuma :) ohi meni ,sihtaa paremmin!


    • 2015vuosi

      Salo

    • kitulaaseen

      onkokan kalkkilantiellä omat koirat purreet

      • kalkkilantie74

        kuuluuko se jotenkin sinulle ???


      • voi7454533

        juoruu ämmät paapattaa lällälläääääääää . vituttaako vituttaako kuuntelen!


      • päämää
        kalkkilantie74 kirjoitti:

        kuuluuko se jotenkin sinulle ???

        johan koirat älähti


      • päämää
        kalkkilantie74 kirjoitti:

        kuuluuko se jotenkin sinulle ???

        missä osoitteessa kävitte kalkkilantiellä lehessä ei ilmoitettu


      • johaottaa
        kalkkilantie74 kirjoitti:

        kuuluuko se jotenkin sinulle ???

        mitä kalkkilantie 74. on onko siellä jotain liiketoimintaa--
        mainostakaa


      • saaa-jos-saa

        onko teillä kassakoneita käyttämättömänä tai muuten ylimääräisenä
        tositteen tarpeessa


      • väsähtänyt
        päämää kirjoitti:

        missä osoitteessa kävitte kalkkilantiellä lehessä ei ilmoitettu

        kyllä täällä toi paskanjauhajat tietää paremmin kun luuleekaan mut .......


      • einyt
        saaa-jos-saa kirjoitti:

        onko teillä kassakoneita käyttämättömänä tai muuten ylimääräisenä
        tositteen tarpeessa

        valitettavasti ei ole mutta tiedän kyllä ja REHELLISEN huom. lukiko kyläpoliisit?


      • vuhvuh1
        päämää kirjoitti:

        johan koirat älähti

        nekin voi joskus purra !


      • jännää1
        johaottaa kirjoitti:

        mitä kalkkilantie 74. on onko siellä jotain liiketoimintaa--
        mainostakaa

        voi voi kun tietäisitte....


      • NUUS
        päämää kirjoitti:

        missä osoitteessa kävitte kalkkilantiellä lehessä ei ilmoitettu

        SUN LIITERISSÄS APINA!


      • ttrpaan
        NUUS kirjoitti:

        SUN LIITERISSÄS APINA!

        kyllä nyt alkaa olla jo puuro aikakypsää- on osuttu tauluun - napa kymppiin
        millä sais vähän lisää tökkäistyä pesään -karhutkin jo tulleet pesistään


      • saalossa
        einyt kirjoitti:

        valitettavasti ei ole mutta tiedän kyllä ja REHELLISEN huom. lukiko kyläpoliisit?

        kerro enemmän rehellisyydestä - olisin kovin kiinnostunut- eroaako
        se ninunkäsityksestäni


      • hämmentäjä
        ttrpaan kirjoitti:

        kyllä nyt alkaa olla jo puuro aikakypsää- on osuttu tauluun - napa kymppiin
        millä sais vähän lisää tökkäistyä pesään -karhutkin jo tulleet pesistään

        varo ettei sun puuros pala pohjaan talosi kanssa kun sen viinan kanssa siellä etsit enter nappulaa.


      • nytpalaa
        hämmentäjä kirjoitti:

        varo ettei sun puuros pala pohjaan talosi kanssa kun sen viinan kanssa siellä etsit enter nappulaa.

        eiks teille oo tuhopollto ihan joka päiväistä touhua ei se syvälammikin
        ollut listoilla


      • mätthällä

        eiks polttaja pari vois itse ilmoittaa vihdoinki kumpi raapaisi


      • pyromaani
        nytpalaa kirjoitti:

        eiks teille oo tuhopollto ihan joka päiväistä touhua ei se syvälammikin
        ollut listoilla

        joo hyvin paloi täytyykin katsoo seuraava kohde!


      • TAUNO2
        mätthällä kirjoitti:

        eiks polttaja pari vois itse ilmoittaa vihdoinki kumpi raapaisi

        vasemmanpuolinen kaveri URPOO!!!!


      • TIKKUTYTTÖ
        mätthällä kirjoitti:

        eiks polttaja pari vois itse ilmoittaa vihdoinki kumpi raapaisi

        SITÄPAITSI MEIL ON JO KEKSITTY SYTKÄRI ELI SYTYTIN . SE ON SELLAINEN MISTÄ TULEE TULI.


      • pohjaanvaa
        TIKKUTYTTÖ kirjoitti:

        SITÄPAITSI MEIL ON JO KEKSITTY SYTKÄRI ELI SYTYTIN . SE ON SELLAINEN MISTÄ TULEE TULI.

        olikse vasen NEN PÄÄTTEELLÄ ja oliko oma sytkäri


      • katettaa
        pyromaani kirjoitti:

        joo hyvin paloi täytyykin katsoo seuraava kohde!

        mut katsokaa tai vertailkaa ja kiristäkää HINTAA tällä keikalla oli kuuleman
        mukaa huono kate


      • NEN
        pohjaanvaa kirjoitti:

        olikse vasen NEN PÄÄTTEELLÄ ja oliko oma sytkäri

        EI PUHUTTU SINUN NEN PÄÄTTYMISESTÄ!


      • kenkään

        EIKÖ nen voisi tarkentaa ei ihan vielä auennut -- mut osuma on tullut


      • LA11
        kenkään kirjoitti:

        EIKÖ nen voisi tarkentaa ei ihan vielä auennut -- mut osuma on tullut

        en tiedä sinun nenistä muuta kuin LA JA SINÄ JA SINUN OSUMASI!!!!!!!


      • kulttaa
        LA11 kirjoitti:

        en tiedä sinun nenistä muuta kuin LA JA SINÄ JA SINUN OSUMASI!!!!!!!

        ni nen vastaa reilusti kumpi raataisi


      • kiire
        pyromaani kirjoitti:

        joo hyvin paloi täytyykin katsoo seuraava kohde!

        ku se niin hyvin meni voitko vähän valaista lisää pitikö lähtee lipettiin
        ja millä kiireellä


      • poisvaan
        mätthällä kirjoitti:

        eiks polttaja pari vois itse ilmoittaa vihdoinki kumpi raapaisi

        miksi kylä vaikenee-- laitettais kuvat torille siihen missä on kuoppa
        uskoisin siinä olevan aika hyvä PLASE


      • RTM
        mätthällä kirjoitti:

        eiks polttaja pari vois itse ilmoittaa vihdoinki kumpi raapaisi

        Ettei tämän kirjoittaja olisi tiennyt asiasta kun tiesi että pölttajia oli 2kpl . Herää kysymys?


      • voivoivoi
        kulttaa kirjoitti:

        ni nen vastaa reilusti kumpi raataisi

        opettele kirjoittaa ja kerroin sinun kirjotukistas NEN sanasta :) katsotaan kuulemma seuraava solvaus rosikses :)


      • pussi

        ei solvauksia -- vaan uroteot-- julki-- onko roskis sama kun
        TE -- ROSKASAKKI ---SÄKKI


      • tyhlää
        kiire kirjoitti:

        ku se niin hyvin meni voitko vähän valaista lisää pitikö lähtee lipettiin
        ja millä kiireellä

        nii ja missä se teijän kaara oli siellä alamäessä paljonko tuli matkaa
        jä lähtikö heti käyntiin pelasko startti hyvin löikö tyhjää


      • myyntiä
        johaottaa kirjoitti:

        mitä kalkkilantie 74. on onko siellä jotain liiketoimintaa--
        mainostakaa

        haluaisin ostaa pihatontun ja istuttavan ruohonleikkurin-
        olisko kellää edullissia tarjolla


      • nennennen

        löytyy varastosta tai alppilantieltä


      • ilmoitus321
        nennennen kirjoitti:

        löytyy varastosta tai alppilantieltä

        nennennen varmaan vastaa huudoistaan poliisille tämä alkaa jo riittämään siihen !!!


      • utelias75757
        tyhlää kirjoitti:

        nii ja missä se teijän kaara oli siellä alamäessä paljonko tuli matkaa
        jä lähtikö heti käyntiin pelasko startti hyvin löikö tyhjää

        En ole vielä typerämpää syytöstä kuullut ! Tilaa aikasi poliisiasemalle ja kysy sieltä jos elämäsi on noin turhaa!!!! Kovin sinua tuntuu kiinnostavan syvälampi olitko siellä töissä kun maajussit kävi kyntää ?


      • NAAPURIRAKAS

        salapoliisi ei tiedä mikä on mönkiän ja leikattavan ruohonleikkurin ero ....... kannattaisi hommaa vielä vahvemmat lasit! nyt täytyy lähtee LAHDEN TOISELLE PUOLELLE MISSÄ KIELOT EI KASVA .


      • sauvoillavauhtia
        NAAPURIRAKAS kirjoitti:

        salapoliisi ei tiedä mikä on mönkiän ja leikattavan ruohonleikkurin ero ....... kannattaisi hommaa vielä vahvemmat lasit! nyt täytyy lähtee LAHDEN TOISELLE PUOLELLE MISSÄ KIELOT EI KASVA .

        haha totta !


      • RETARD
        pussi kirjoitti:

        ei solvauksia -- vaan uroteot-- julki-- onko roskis sama kun
        TE -- ROSKASAKKI ---SÄKKI

        EI OLE SAMA SE JÄTE OLET SINÄ ITSE !!!! JA 5 MUUTA JA LUULETTE VIELÄ SALANIMELLÄ SELVIÄVÄN EI EI EI TÄLLÄKYLÄLLÄ


      • orivarsa
        LA11 kirjoitti:

        en tiedä sinun nenistä muuta kuin LA JA SINÄ JA SINUN OSUMASI!!!!!!!

        nosanokaa reilusti minkä ni minen se oli niin saadaan asia liikkeelle


      • NAAPURIRAKAS1
        orivarsa kirjoitti:

        nosanokaa reilusti minkä ni minen se oli niin saadaan asia liikkeelle

        Älä murehdi se on jo liikkeellä


















        Älä murehdi kyllä kohta saa kaikkien nimet esille ja varmasti julkaisen! Myös sinun !


      • OSUMA
        orivarsa kirjoitti:

        nosanokaa reilusti minkä ni minen se oli niin saadaan asia liikkeelle

        On se kumma kun keittää soppaa työkseen ja pitää vielä hämmentää netissä loput ? Ei voi ymmärtää . Kannattaisi vaan kerätä tieltä niitä PAJUJA.


      • toivottavastpalaapohjaan


      • UGH1
        katettaa kirjoitti:

        mut katsokaa tai vertailkaa ja kiristäkää HINTAA tällä keikalla oli kuuleman
        mukaa huono kate

        NIIN KUULEMAN MUKAAN MUT MINUN MIELESTÄ IHAN OK! ETKÄ MUISTANUT ETTÄ SE POMMIKIN ASENNETTIIN SINNE VAIKKA SILLEKKIN OLISI OLLUT MUUTA KÄYTTÖÄ......


      • nytalkaa
        UGH1 kirjoitti:

        NIIN KUULEMAN MUKAAN MUT MINUN MIELESTÄ IHAN OK! ETKÄ MUISTANUT ETTÄ SE POMMIKIN ASENNETTIIN SINNE VAIKKA SILLEKKIN OLISI OLLUT MUUTA KÄYTTÖÄ......

        nyt valehtelet päin naamaa- te ette uskalla nalli pyssyy kovempia aseta
        KU ALKAA PELOTTAA -- VOI VOI SÄÄLITTÄÄ


      • KOHTAALKAA

        mä ymmärrän sua ..... säälihän on sairautta! Enkä voi millään päin naamaa VIELÄ valehdella kun sinä repsukka et uskalla tulla oven taakse sanoo asias,täällä ollaan niin kovia suunsoittaia ja luulet vielä ettei kukaan tiedä kuka olet! HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAAHA


      • höhölö
        utelias75757 kirjoitti:

        En ole vielä typerämpää syytöstä kuullut ! Tilaa aikasi poliisiasemalle ja kysy sieltä jos elämäsi on noin turhaa!!!! Kovin sinua tuntuu kiinnostavan syvälampi olitko siellä töissä kun maajussit kävi kyntää ?

        tunsitko syyllisyyttä - vaikuttiko yö uniin


      • huilaamaan
        TAUNO2 kirjoitti:

        vasemmanpuolinen kaveri URPOO!!!!

        hakiko oikean puoleinen hanat -- kyllä alka hävettää jos tässä tapauksessa
        on omat koirat - johan se pitää ilmoittaa työkkäriin jos näin kovasti tehdään
        hommia


      • tauno3
        huilaamaan kirjoitti:

        hakiko oikean puoleinen hanat -- kyllä alka hävettää jos tässä tapauksessa
        on omat koirat - johan se pitää ilmoittaa työkkäriin jos näin kovasti tehdään
        hommia

        Taas se alkaa.... Jos sinua kiinnostaa 20vuotta vanhat hanat niin työnnä ne sinne missä ei aurinko paista! Mene nyt häpemään kirjoituksiasi mitä muutenkin oot tällä palstalla kirjoittanut ja syyttele syyllisiä ! Luulen että sinäkin saat kohta postia luuletko että kehtaat asua vielä tällä kylällä.Voisit vähän lukea lainsäädäntöä missä sinun rajasi menee! Kaikkee voi sattua.......


      • padana25
        tauno3 kirjoitti:

        Taas se alkaa.... Jos sinua kiinnostaa 20vuotta vanhat hanat niin työnnä ne sinne missä ei aurinko paista! Mene nyt häpemään kirjoituksiasi mitä muutenkin oot tällä palstalla kirjoittanut ja syyttele syyllisiä ! Luulen että sinäkin saat kohta postia luuletko että kehtaat asua vielä tällä kylällä.Voisit vähän lukea lainsäädäntöä missä sinun rajasi menee! Kaikkee voi sattua.......

        joo sama akka sil taitaa olla lääkitys kohallaa


      • nyttaassaa
        tauno3 kirjoitti:

        Taas se alkaa.... Jos sinua kiinnostaa 20vuotta vanhat hanat niin työnnä ne sinne missä ei aurinko paista! Mene nyt häpemään kirjoituksiasi mitä muutenkin oot tällä palstalla kirjoittanut ja syyttele syyllisiä ! Luulen että sinäkin saat kohta postia luuletko että kehtaat asua vielä tällä kylällä.Voisit vähän lukea lainsäädäntöä missä sinun rajasi menee! Kaikkee voi sattua.......

        NO MISTÄ VOI HANOIHIN RYHTYÄ


    • KALMA

      kansalaisena joudun hämmennykseen!
      lapseni joutuvat kulkemaan koulutietä huumekauppiaiden asutuksen ohi,heitä pelottaa sekaisin olevat kanssakulkijat
      onko tosiaan mahdollista,että poliisi ei puutu mitenkään esim. alaasteen lähettyvillä tapahtuvaan huumebisnekseen (myllypakantie sivukujat)
      samoin ihmetykseni herää kitulan "kirppariautokorjaamon" toimintaan,tai lähinnä poliisin suhtautumiseen ko. asiaan.soitettu on,joskus jopa päivittäin;mitään ei tapahdu!
      yritystietorekisterin mukaan mitään toimintaa ei pitäisi olla!!!!!!!!
      onko se siinä tapauksessa ns, harmaata toimintaa,tai jopa pimeetä!
      kuka kyseisen liikehuoneiston omistaa tai kenen hallinnassa se on?
      olisiko elykeskuksellakin valtuuksia tai velvollisuuksia puuttua asiaan
      sosiaalipummitko sitä toimintaa ylläpitää
      samalla kiitos kaikesta rakentavasta keskustelusta!

      • kotimami

        Kiittää kommentista!
        Minä en rohkene päästää lapsiani edes paikalliseen saleen yksinään.
        Tämä johtuu juuri mainitsemastasi "kirpparikorjaamosta".


      • ALKAARIITTÄÄ

        kuule kalmankorpi ! 1 ole hämmentynyt. 2 muuta lappiin.3hyvin tunnut tietävän huumekaupan.4 saako omia autoja korjaa? saa ! 5 KUULUT SAMAAN HAMESARJAAN KUIN MUUTKIN JOTKA LUULEVAT TIETÄVÄNSÄ KAIKEN . MUTTA LUULETKO ETTEI NÄMÄ ASIAT MITÄ KEKSITTE NIIN JÄÄ TÄHÄN. EI TODELLAKAAN KATSOTAAN VIELÄ KETÄ VIIMEKSI NAURAA!! muistakaa kaikki tämä on niin pieni kylä ettei mikään jää salaamatta! JA VIELÄ SINUN HUUMEKAUPOISTA voisit ne tehdä jossain muualla kun täällä peitelläkseen jälkiäsi . Meinaatteko että esim . minulla ei ole mitään tietoa kuka näitä teidän harhakuvitelmia keksii , olette väärässä . MUTTA jos aloitetaan niin aloitetaan sitten kunnolla .Alanko heti laukoa teidän perhejutuista? niitäkin rittää enemmän kuin kuuluisan kirpputorin kaupoista siitä voitte KAIKKI olla VARMA.


      • ALKAARIITTÄÄ2
        kotimami kirjoitti:

        Kiittää kommentista!
        Minä en rohkene päästää lapsiani edes paikalliseen saleen yksinään.
        Tämä johtuu juuri mainitsemastasi "kirpparikorjaamosta".

        ja kotimamille taalar po svenska ! varsinainen kotimami kun äijät vaihtuu useimmin kun sukat !! Asunnut melkein ikänsä täällä ja viittii puhuu pelkkää paskaa !! aikuinen ihminen????


      • mb1119
        ALKAARIITTÄÄ kirjoitti:

        kuule kalmankorpi ! 1 ole hämmentynyt. 2 muuta lappiin.3hyvin tunnut tietävän huumekaupan.4 saako omia autoja korjaa? saa ! 5 KUULUT SAMAAN HAMESARJAAN KUIN MUUTKIN JOTKA LUULEVAT TIETÄVÄNSÄ KAIKEN . MUTTA LUULETKO ETTEI NÄMÄ ASIAT MITÄ KEKSITTE NIIN JÄÄ TÄHÄN. EI TODELLAKAAN KATSOTAAN VIELÄ KETÄ VIIMEKSI NAURAA!! muistakaa kaikki tämä on niin pieni kylä ettei mikään jää salaamatta! JA VIELÄ SINUN HUUMEKAUPOISTA voisit ne tehdä jossain muualla kun täällä peitelläkseen jälkiäsi . Meinaatteko että esim . minulla ei ole mitään tietoa kuka näitä teidän harhakuvitelmia keksii , olette väärässä . MUTTA jos aloitetaan niin aloitetaan sitten kunnolla .Alanko heti laukoa teidän perhejutuista? niitäkin rittää enemmän kuin kuuluisan kirpputorin kaupoista siitä voitte KAIKKI olla VARMA.

        tekstisi perusteella ei ole vaikea päätellä mikä tai kuka olet
        no,kaikesta vajavaisuudesta huolimatta,toivon sinulle parempaa tulevaisuutta ja ainaski parempaa asennetta


      • KRIIK
        ALKAARIITTÄÄ kirjoitti:

        kuule kalmankorpi ! 1 ole hämmentynyt. 2 muuta lappiin.3hyvin tunnut tietävän huumekaupan.4 saako omia autoja korjaa? saa ! 5 KUULUT SAMAAN HAMESARJAAN KUIN MUUTKIN JOTKA LUULEVAT TIETÄVÄNSÄ KAIKEN . MUTTA LUULETKO ETTEI NÄMÄ ASIAT MITÄ KEKSITTE NIIN JÄÄ TÄHÄN. EI TODELLAKAAN KATSOTAAN VIELÄ KETÄ VIIMEKSI NAURAA!! muistakaa kaikki tämä on niin pieni kylä ettei mikään jää salaamatta! JA VIELÄ SINUN HUUMEKAUPOISTA voisit ne tehdä jossain muualla kun täällä peitelläkseen jälkiäsi . Meinaatteko että esim . minulla ei ole mitään tietoa kuka näitä teidän harhakuvitelmia keksii , olette väärässä . MUTTA jos aloitetaan niin aloitetaan sitten kunnolla .Alanko heti laukoa teidän perhejutuista? niitäkin rittää enemmän kuin kuuluisan kirpputorin kaupoista siitä voitte KAIKKI olla VARMA.

        ujuj,sinäpä nyt kovasti kimpaannuit,melkein alkoi pelottaa noin kova sana,vai oliko se vain pienen miehen avunhuuto
        kyllä sinua autetaan jos pyydät sitä avoimesti


      • pikkumyy13

        housuissasi on ollut pieni mies ja sinultakon jonkun pitäisi pyytää apua jos nyt katsoisit peiliin ja miettisit tätä maailman menoa siinä katsellessasi?


      • mamasullekki
        pikkumyy13 kirjoitti:

        housuissasi on ollut pieni mies ja sinultakon jonkun pitäisi pyytää apua jos nyt katsoisit peiliin ja miettisit tätä maailman menoa siinä katsellessasi?

        tiedätkö miten pikkumyy käyttäytyy,kun sitä pelottaa
        mamman kainaloon turvaan
        saat sinäkin tulla


    • ajolupa

      ne tulee sitä vanhaa pikkutietä pitkin aina muutaman ulos ajon seurauksena
      ja kuski on aina kadonnut

      • cherlokki2

        hyvä Holmes kyl sä pärjäät........


    • coyntryman11

      eihän poliisi ole voimaton,vaan haluton
      ne on ehkä niiden vasikoita

      • piikitlihassaa

        eiks vasikat kuulu pitää karsinassa tää on mun idis - vai onko nähty yleensä
        vasikoita irrallaan - TIETYSTI KEVÄÄLLÄ piikkisen


    • Cliimax

      Onko sulla pokkaa,niinku Riki sorsalla nokkaa???:)))))

    • Mauri06

      Kovin "huonovointinen" paikka tämä Suomusjärvi...-tekstien perusteella. En muuta.

    • ystäviävaan

      Pikkuhiljaa kaupungin avustuksella niitä muuttaa vuokrakasarmeihin,sosiaalihuolto maksaa

    • rääkivaa

      Eikö osa noista oo niitä varttir....ä joilla on "bisnesmieli"

      • PORNOKUITTI

        kassakoneet kilisemään-- MUTTA -- MUISTAKAA -tänään pitää antaa
        KUITTI--- muilla kielillä -- abaut KVITTU


    • kainuulainen.kai

      Onks semmosta paikkaa edes olemassa kuin Suomusjärvi? Ei kai, tarkoitatte varmaan Kainuussa sijaitsevaa Suomussalmea.

      • salolainen.kai

        No ei täällä mistään Ämmänsaaresta jauheta, vaan Saloon kuuluvasta Suomusjärvestä!


      • meämmät
        salolainen.kai kirjoitti:

        No ei täällä mistään Ämmänsaaresta jauheta, vaan Saloon kuuluvasta Suomusjärvestä!

        se on ihan sama asia kyllä tämä ämmänsaaresta menee vielä ohikin!!!!


      • tottaa
        salolainen.kai kirjoitti:

        No ei täällä mistään Ämmänsaaresta jauheta, vaan Saloon kuuluvasta Suomusjärvestä!

        katsokaa tekstejä-- kyllä suomusjärvellä on sivistynyttä porukkaa--
        mutta ketkä siellä vastailevat --ihan kun ei olis ihan kunnon porukkaa
        jotenkin tulee käsitys miksi siellä jotakin ärsyttää TOSIASIAT


      • evvk1
        tottaa kirjoitti:

        katsokaa tekstejä-- kyllä suomusjärvellä on sivistynyttä porukkaa--
        mutta ketkä siellä vastailevat --ihan kun ei olis ihan kunnon porukkaa
        jotenkin tulee käsitys miksi siellä jotakin ärsyttää TOSIASIAT

        Ja sinäkö tiedät TOSIASIAT?


    • onkin

      Syvälampi palanut myös se niin

    • kesäkeikka

      Taitaa lukko selän takana loksahtaa yhdelle paikassa jossa avain ulkopuolella!

    • Huolestunutäiti6

      Nyt ihmettelisin kaikkia kirjoituksia näillä sivuilla! Täällä haukutaan toinen toistaan mutta miten tämä suomusjärven nuorisosta ei mitään sanottavaa? Salossa on tapahtunut kaikenlaista ilkivaltaa yms. esim. autojen potkimista ja tappeluita.Ettekö te ketkä tänne kirjoittaa ilman nimiä osaa pitää lapsistanne huolta? Ei minun nuoruudessa ollut tällaista,silloin oli KURI mitä piti TOTELLA!

      • salovaari

        Nykykodissa lapset määräilee vanhempiaan ja kaikki tehdään niin ettei mieli pahoitu. Mistään ei tule seurauksia niin tässä ollaan.Tätä näkee kaupoissakin joka päivä.


    • jioo

      multa varastettiin kalliit aurinkolasit Suomusjärven teboillilla:(

    • ooij

      multa tippui tupakka sadevesikaivoon suomusjärven saleen :(

    • tarvajärvi

      Jättäkää nyt sentään teatteri rauhaan. Siitä on iloa meille kaikille ja noista varastetuista tavaroista vain sinulle ja varaskavereillesi. Toivottavasti selviää ja saatte ainakin halveksuntaa. Teatterilaisille antoisaa kesää vastuksista huolimatta.

      • MEKAIKKI

        olette näköjään 100 varma et TAAS me ? Onko tässä kylässä muita ihmisiä ? onko salon nistit ? onko romanialaiset ? virolaiset?venäläiset?ja kaikki muut? Ei vaan me ! MEKIN toivomme että jäisi kiinni tempauksistaan mitä on varastanut ja SINÄ pystyt lopettaa tämän shown täällä ! Ja nielaisemaan tappiosi !!!


    • ex-lukija

      Minusta tämän viestiketjun saisi jo katkaista. Siirrytään muihin tärkeimpiin asioihin. Kuka jaksaa lukea yli 150 viestiä ?

      • kokemustaon

        Samaa mieltä. Suomusjärvi on ihan hyvä asuinpaikka.


    • tumpelot

      KUKAS (kiikala)sen raha-auton yritti viedä??

    • Buahahahahaa

      Vain joku paikallinen ääliö on niin saatanan tyhmä että yrittää edes ryöstää panssari autoa keskellä motaria,voi vittu taitaa olla oikein turkulaisia sukujuuria! Autokin oli vielä kaiken lisäksi tyhjä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe