Hei oletteko joutuneet näkemään

Armeijan hulluus

Äijä on joko sairas tai kokeilee psygologisia armeija menetelmiä sinuun. Minulla oli aikoinaan tuollainen ystävä mies joka oli noine armeijassa opittujen painostustaitojen takia vähän hullu ja erotettu myös armeijan leivistä. Oliskohan ihan sama tyyppi ??

Lause osui silmiin tuolla eräässä keskustelussa ja on kuin nappi silmään erääseen tapaukseen.
Eroäiti täysin poissa tolaltaan oli kohdannut tällaisen "armeijan aivopesemän tyypin" ja ihastui päätä pahkaa.

Kävi vain niin, että sielläkin koira suljettiin erilleen kaikesta, mutta myös lapset suljettiin huoneisiin, joista ei saanut poistua, samoin suljettiin naisen lähisukulaiset, alkoi aivopesu, että kaikista entisisä pitää luopua, vaatimus koski myös ystäviä.

Huhun mukaan ruoski koiran, tukisti lapsia, huusi ja kirosi heille, mutta aina salaa lasten äidiltä. Lähisukuun ei voinut näin puuttua, mutta kuulemma jatkuva heidän moittimisensa ja halveksunta, jolla raivasi pois tieltään.
Ainoa kanava naiselta oikeaan elämään piti tuhota.
Mitä mahtaakaan vaikuttaa lapsien tulevaan elämään.


Huhu kertoo tämänkin saaneen jonkin varoituksen työsään, mutta kun noilla upseereilla on täydellinen irtisanomissuoja, huhun mukaan olisi siirretty toiseen paikkaan joksikin aikaa.

Oletteko kuinka paljon törmännyt näihin armeijan oppien mukaan perhe-elämää eläviä, jotka alistavat kaiken alleen.

2

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesvm_1967x

      En ole juurikaan havainnut vaikka olen entinen kapiainen, olenko kenties liian lähellä itseäni :D Tiedän kyllä tuon psykologisen paineen luomisen mutta en käytä sellaista siviilielämässä, no ehkä tarvittaessa jos joku alkaa asiattomaksi minua/perhettäni kohtaan ensin mutta sittenhän se on mittatilaustyötä, eikö?

      "upseereilla on täydellinen irtisanomissuoja"

      Ei pidä paikkaansa vaikkakin irtisanomiseen onkin korkea kynnys.

      "armeijassa opittujen painostustaitojen takia vähän hullu ja erotettu myös armeijan leivistä"

      Niin, kyllä niitä sairaita yksilöitä sieltä erotetaan ihan oikeastikin.

      Suurin osa kapiaisista on kylläkin ihan normaaleja ihmisiä joilla on ihan normi perhe-elämä ja henkinen tasapaino. Ikäväähän on että nämä muutamat sairaat "rampot" sieltä ikään kuin kukkivat esiin pitämällä meteliä itsestään sillä armeijassa metelöinti on enimmäkseen sallittua koska se ikään kuin kuuluu asiaan. Sadan miehen porukka kun ei kuule jos alkaa piipittämään että pakkohan sitä on ääntä korottaa että kaikki kuulevat mitä sanotaan. Tällä varjolla nämä rampot voivat meuhata itse koneistossa ja ilmeisesti siviilissä ja kotonakin. Se on kuitenkin luonnehäiriö, ei sotilasammatin toivottu tulos.

      Tunnen melkoisen tukun kapiaisia joista et varmasti pystyisi ammattiaan päättelemään jos kohtaisit heidät siviilivaatteissa jossakin ulkona. Kyllä tämä karjuva vääpeli on aikamoinen stereotypia nykyään, heidän aikansa oli ja meni jo. Sairaita koiranhakkaajia löytyy kyllä ihan kaikista ammattiryhmistä, en ymmärrä miksi haluat leimata upseerit tähän, olkoonkin että sinulla ja tutullasi on ollut huonoja kokemuksia parista sairaasta kusipäästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe