Raskaus muutti koirani

nainen raskaana

Koirani muuttui omituiseksi raskauteni myötä. Minua alkoi epäilyttää, että olen raskaana, kun koirani alkoi nuuskiskella mahaani ja nukkumaan sänkymme alla ihan lähelläni. Koira ei enää ole ollut niin aktiivinen liikunnankaan suhteen. Paljastui, että olen raskaana. Miten koiramme luultavasti tällaisen käytöksen perusteella suhtautuu tulevaan vauvaamme? Koiramme on australiankarjakoira uros.

79

4585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysy piskiltäs

      Ketä kiinnostaa.

      • nainen raskaana

        Ajattelin kysyä kokeneempien koiraihmisten mielipiteitä, koska olen vasta 19-vuotias ja tämä koira ensikoirani.


      • Ön äiheitä

        Kyl äiheisiin vöi västäillä jös hälyää


      • Söpön omistaja

        Austraaliankarjakoirat ovat erittäin viisas koirarotu.
        Erittäin suurella todennäköisyydellä se tiesi raskaudestasi paljon aiemmin, kuin sinä itse.

        Meillä on ollut em. koiria jo yli 100v. Olen pannut merkille, että kun minua alkaa kusettaa, se pieraisee kimakasti ja lähättää paskan lattialle.

        Hänen nimensä on Söpö ja hän hoitaa kaikki perheemme juoksevat asiat, kuten kaupassakäynnit, autonhuollot, tiskit, siivoukset jne...

        Uskon vahvasti, että tulrva vauvanne ja koira tulevat hyvin toimeen keskenään.


      • herää pahvi

        IDIOOTTI!!!

        Jos sua ei kiinnosta,niin miks sit kommentoit täällä


      • Röh röh
        Söpön omistaja kirjoitti:

        Austraaliankarjakoirat ovat erittäin viisas koirarotu.
        Erittäin suurella todennäköisyydellä se tiesi raskaudestasi paljon aiemmin, kuin sinä itse.

        Meillä on ollut em. koiria jo yli 100v. Olen pannut merkille, että kun minua alkaa kusettaa, se pieraisee kimakasti ja lähättää paskan lattialle.

        Hänen nimensä on Söpö ja hän hoitaa kaikki perheemme juoksevat asiat, kuten kaupassakäynnit, autonhuollot, tiskit, siivoukset jne...

        Uskon vahvasti, että tulrva vauvanne ja koira tulevat hyvin toimeen keskenään.

        Oot SIKA sinä Söpön omistaja!!


      • Senkin pölijä

        Aika montaa muuta kiinnostaa, senkin toope!


      • Oletko paksuna

      • Oletko paksuna

      • koiramaista

        Koira elää hajujen maailmassa, ja on haistanut emäntänsä tuoksun muuttuneen raskauden myötä, tiettyjen raskauteen liittyvien hormoonien vaikutuksesta.
        Koira siis vaistoaa mitä tuleman pitää, ja jos ei ole aihetta mustasukkaisuuteen, se voi suhtautua aivan myötämielisesti uuteen tulokkaaseen. Kysymys on samalla laumahierarkiasta eli nokkimisjärjestyksestä, eli siitä kuka määrää ja ketä, joten tässä kannattaa olla tarkkana, koska koira ei saa alkaa määrätä ihmislasta. Ihmisten pitää aina olla koiran yläpuolella ja koiralle pitää tehdä tämä selväksi.


      • 678954

        Kysymys on asiallinen ja mielenkiintoinen. Näitten mollaajien päässä viiraa pahasti.


      • On aiheetonta
        Oletko paksuna kirjoitti:

        Ensimmäinen juttu uusiksi:

        http://www.veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=lentoemänniltä

        On myös aiheetonta kusipaskaa mitä suollat noilla äö-pilkkujen lisäilynikseillä. Yhtä kulunut juttu kuin tämän foorumin suurin osa käyttäjistä. SUOLI ON TUKOSSA RÖÖRIPUTKIVEIJARIA VIEMÄRIIN PERKELE NYT HETI TULESSA KOKO PASKA RÄJÄHTÄÄ JUSTIINSA TAPPAKAA SE ENNEN KUIN SE LEVIÄÄ MUNIKSI HAHAHHAH HAISTA PASKA JA REVI SIITÄ ÄPÄRÄ!


    • 7+10

      Koira vaistoaa muutokset. Todennäköisesti koira suhtautuu lapseen huolehtivasti ja suojelevasti. Täytyy siis olla tarkkana, ettei koira omi lasta liikaa.

    • no worries

      Koirilla on tarkka nenä muutoksille, toiset osaavat haistaa jopa syövän joten miksi ei hormonaalisia muutoksiakin.

      (Lapsiin tottumaton) Koira tulee ihan ensimmäiseksi katsomaan sinulta mallia, miten vauvaan tulee suhtautua. Jos itse olet kauhusta kankeana odottamassa pahinta koira vaistoaa hermostuneisuutesi ja saattaa kokea vauvan "uhaksi". Jos taas olet itse rento, olet jo päättänyt että koira tulee olemaan fine vauvan kanssa, ei ensikohtaamisessakaan ole mitään turhaa jännitystä. Toiset tuovat vauvan suoraan synnytyslaitokselta koiran nähtäväksi, toiset ottavat koiran osaksi vauva-arkea vasta myöhemmin. Koiran ja lapsen yhteiselo ei tavalliselle tervepäiselle koiralle ole ongelma jollei omistaja siitä sellaista tee.

      • nainen raskaana

        Kiitos asiallisesta viestistä. Yritän olla mahdollisimman positiivinen ja rento.


    • asdasdasdasdasdasdas

      Jotkut suosittelee ennen vauvan sairaalasta tuloa haistatuttamaan koiralla vauvan kanssa kosketuksissa ollutta rättiä, jotta vauvan haju on sitten tuttu ja turvallinen kun pikkuinen kotiutuu. Älä kuitenkaan anna koiran repiä vauvarättiä, ettei se yhdistä riehumista vauvan hajuun.

      • HHUHUH

        Ei siinä koiralle mitään rättejä tarvitse haistattaa. Riittää kun vauva tuodaan kotiin, niin "keskustellaan" koiran kanssa.. Istu vauvan kanssa tuolille ja anna koiran haistaa ja tutkia sitä vauvaa, anna vauvan kitistä/huutaa jotta se koirakin siihen tottuu. Samalla voit tutkailla koiran reagtioita, miten se suhtautuu. En tiedä yhtäkään vauva-koiraperhettä, jossa ei olisi homma hoitunut. Jos ei hoidu, vika on vanhemmissa ja koiran kouluttamisessa. Eläin lapsiperheessä on myös siedätyshoitoa allergioiden estämiseen. Siinä se koira/kissa menee lapsen ohella ja kumpikin tulee hoidettua. Samalla se elukka on sellainen kotipsykiatri, jolle voit puhua ja sehän on myös todettu että eläimen silitys ja paijaus antaa mielihyvää (verenpaine laskee ja vittutuskin)


    • Ei hätää, koirani on haistanut muutamien naisten raskaudet ennenkuin ovat itse testanneet. Nainen kun on raskaana se alkaa erittämään istukkahormonia ja sen tarkka koira haistaa.

    • Offtopic

      Tästä kysymyksestä ja eläinten herkistä aisteista tuli mieleen delfiinit. Luin jutun niiden kaikuluotauksesta, aistivat niin tarkasti takaisinvärähtelyn että näkevät sikiön ihmisen tai muun merenelävän sisällä. Luonnon oma ultraääni, cool!

    • Ben casey

      Jos koira pystyy haistamaan syöpäsairaudenkin ennen kuin lääketiede sitä saa selville niin miksi ei raskauttakin.

    • gyne

      mahtaa tulla karvainen vauva isoinen korvineen....

      • nuuskija

        Poliisin ruumiskoira haistaa mätänevän ihmisruumiin syvältä maasta, tai vaikka järven pohjasta. Se perustuu metaanikaasun tunnistamiseen.


    • Hansu24

      Toivottavasti selviät tämän
      niin ihmeellisen ja mielenkiinnottoman
      obgelman kanssa,
      Paljon voimia tähän pulmaan!

    • dtyit

      KYLLÄ.

    • Mimmi28

      Meidänki koira vaistos aikanaan ja
      puri vauvaa pahasti kun silmä vältti!
      Tsemppiä

    • Nuppit

      Karvakaverimme on varustettu megalaatuisilla aisteilla. Koirahan jopa kuulee sikiön liikkeet.
      Tulevaisuudessa koira ja vauva tulevat erinomaisesti juttuun keskenään. Koira suojelee vauvaa ja haluaa olla hyvä kaveri.

    • Mutsi2003

      Jos koira pystyy haistamaan sairauden (esim. syöpä), niin miksei sitten raskaudentilaa? Karjatiloilla käytetään koiria, kun halutaan lehmä tiineeksi. Ei astutuksessa, vaan havaitsemaan sopiva ajankohta.

      Toinen asia on sitten se, miten koira reagoi uuteen tulokkaaseen, kun hänet aikanaan kotiin tuodaan. Voivat olla mustiksia. Vähän kai riippuu koirarodustakin, miten suhtautuvat. On sitä ainakin yhden vauvan Suomessa koira raadellut kuoliaaksi.

      Itsellä ei ollut koiraa aikanaan. Kissa oli ja sitä kattia sai sitten kyllä vahtia esimerkiksi, jos halusi nukuttaa vauvaa ulkona. Sen seitsemän kertaa piti häätää kissa pois lastenvaunuista. Vaan ei ole lapsella allergioita.

      • tarkat ajat

        Kaikki luonnon eläimet haistavat esim kiiman eli milloin on mirri hörhöllään.
        Ihmisistä vain aniharva kykenee siihen.
        Kyllä maaseudulla tehtiin aina havaintoja milloin keinosiementäjä kutsutaan.


      • Pro koiray
        tarkat ajat kirjoitti:

        Kaikki luonnon eläimet haistavat esim kiiman eli milloin on mirri hörhöllään.
        Ihmisistä vain aniharva kykenee siihen.
        Kyllä maaseudulla tehtiin aina havaintoja milloin keinosiementäjä kutsutaan.

        Tiesitkö että kiimakoiria on ihan "virallisestikin"?

        https://sites.google.com/site/prokoirat/kayttojahyodyt#TOC-Kiimakoira

        Muuten aiheeseen annan ääneni sille, että kyllähän koira jonkin hormonin, tmv. muutoksen ihmisessä varmasti haistaa. Kuka ties osaa yhdistää hajun vaikka uuteen elämäänkin. Koiran hajuaistihan on 100000-100000000 x parempi kuin ihmisen, joten kovia ponnistuksia tua ei vaadi ;)

        Yo. sivulta löytyy kattava lista muitakin käyttökohteita koiran nenälle, ja muille ominaisuuksille.


    • Tällaset ennusmerkit

      >>Miten koiramme luultavasti tällaisen käytöksen perusteella
      suhtautuu tulevaan vauvaamme? >>

      Koirahan on perimältään susi, Canis Lupus nisäkäshaaran edustaja. Susieläimen tärkeimpiä päivittäisiä toimintoja on varmistaa että lauma saa ruokaa. Ilman ruokaa ei selviydy, ja sen susieläin tietää.

      Verinen, laajentunut istukka hajuinensa tarkoittaa koiralle ruokaa. Lihaa, jota on sen saavutettavissa olevassa paikassa kasvamassa.

      >>Koiramme on australiankarjakoira uros.>>

      Australian karjakoiran paino on 18–23 kg. Se ei ole aivan mitätön vastustaja, jos se on nälissään ja vainuaa lihaa.

      • Liisalallo

        Niin, meillä on saksanpaimenkoira uros ja kolme kissaa.
        Koira kyllä huomasi minun raskauteni. Vahti minua koko ajan ja nukkui yöt vieressäni (lattialla tosin).
        Kun sairaalaan lähtö tuli, koira vietiin äidilleni. Oli ollut koko yön levoton vaikka normaalisti siellä ollessaan ei ole mitään hätää.
        Kotiin tullessani annoin koiran haistella vauvaa(vauva minun sylissäni).

        Lapsi nyt 2,5-vuotias, eikä kertaakaan ole tarvinnut tätä Canis Lupusta pelätä.
        Rakastaa lasta yli kaiken.

        Ei se koiran koko tarkoita että koira olisi vihainen.


      • Sillälailla

        No älä piä sitä sitte nälässä...


    • niinhän se on

      Koira voi aistia tulevan vauvan mustasukkaisuutena, kun karvaturrille ei jää enää tarpeeksi huomiota vauvan synnyttyä.

    • ohjeita
    • ...

      Taas sekopäitä jotka luulevat eläinten tajuavan kaikenlaista. Ei ne mitään tajua, mielikuvituksenne se vain temppuilee.

      • 126-42/(181-8)+21=

        Ainoa jonka eläin raskaudesta huomaa on raskaana olevan naisen käytöksen muuttuminen. Ei se eläin tajua, että emä poikii kohta =)


      • itse oot sekopää

        Onhan näitä poliisikoiria,kosteusvauriotutkia koiria,opaskoiria.Kyllä koira osaa ja tietää.Kissakin vaistoaa,kissan omistaja.


    • Aanukka

      Meillä on aina ollut koiria (tanskandokeja) ja lapsia kolme. Koira suhtautuu hyvin uuteen tulokkaaseen, kunhan et eristä koiraa siinä vaiheessa kun lapsi tulee kotiin, jos niin teet niin koirasi pitää tulokasta syynä eristykseen ja haluaa poistaa eristyksen aiheuttajan. Ensitapaaminen tietenkin varauksella sillä onhan kysymys eläimestä joka toimii vaistoilla. Sitten annat koiran tutustua rauhassa vauvaan. Uskon että lapsesi saa koirastanne uskollisimman ystävän.

      • TOSIrealisti Kokkola

        Koira on viisas. Se kuulee ja haistaa vauvasi kasvun. Nyt se haluaa huolehtia sinusta entistä tarkemmin, sillä se odottaa itselleen pikkuveljeä tai siskoa. Tosin koira olettaa, että kohdussasi on useitakin "pentuja". Ole onnellinen koirastasi ja sen hellyydenosoituksista. Ja ole iloinen, ettei se ole mustasukkainen, eli alkaisi osoittaa agressiivisuutta. Anna koirasi kuunnella vatsaasi ja kerro sille mitä siellä tapahtuu.
        Vaimoni odottaessa toista lastamme, soitin usein vauvalle musiikkia laittamalla korvakuulokkeet vatsan päälle. Tyttärestämme tuli ja on erittäin musikaalinen. Absoluuttinen sävelkorva, jollainen ei ole pojallamme laulun osalta, vaikka on soittanut bändissään noin 20 vuotta sekä rumpuja että kitaraa...


      • koiran huolet
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Koira on viisas. Se kuulee ja haistaa vauvasi kasvun. Nyt se haluaa huolehtia sinusta entistä tarkemmin, sillä se odottaa itselleen pikkuveljeä tai siskoa. Tosin koira olettaa, että kohdussasi on useitakin "pentuja". Ole onnellinen koirastasi ja sen hellyydenosoituksista. Ja ole iloinen, ettei se ole mustasukkainen, eli alkaisi osoittaa agressiivisuutta. Anna koirasi kuunnella vatsaasi ja kerro sille mitä siellä tapahtuu.
        Vaimoni odottaessa toista lastamme, soitin usein vauvalle musiikkia laittamalla korvakuulokkeet vatsan päälle. Tyttärestämme tuli ja on erittäin musikaalinen. Absoluuttinen sävelkorva, jollainen ei ole pojallamme laulun osalta, vaikka on soittanut bändissään noin 20 vuotta sekä rumpuja että kitaraa...

        Kyllä ne lujaa kasvaa nuo sikiöt, koira vain kuuntelee sitä kasvun kohinaa.Alkaa pian kauhistuttaa että onko sisäsiitetty eikä mahdu ilman leikkausta edes ulos sati


    • Mun koira ainakin

      kartteli vauvamahaani. Pakeni aina sylistä, kun vauva potki mahassa. On kuitenkin suhtautunut ihan hyvin, ei ole aggressiivinen, mutta ei pahemmin välitä koko vauvasta. Yrittää kiertää kaukaa ja, jos vauva itkee, niin menee sängyn alle.

      Sinun koirasi on taas paimenkoira, niin siinä voi käydä silleen, että rupeaakin paimentamaan vauvaasi. Se ei ehkä välttämättä ole hyvä juttu, koska karjakoirat näykkivät paimentaessaan esim. lehmien kintereitä ja voi alkaa näykkimään vauvaakin.

    • SUSANNA PORISTA

      Miksi kirjoitat tänne,kun tää sivu on täynnä vähäjärkisiä idiootteja,jotka eivät edes halua vastata kysymykseesi!!!
      Kysy kennelliitosta,mutta meidän koira(t) ovat aina suhtautuneet hyvin, ensin ovat
      olleet mustasukkaisia,mutta pikkuhiljaa ovat älynneet,että tuo käärö kuuluu meidän laumaan,ja ovat olleet suojelevia.
      Älä kuitenkaan jätä vauvaa liian lähelle koiraa,koska epäluulo voi olla kyseessä, tai se alkaa nuolla vauvaa! VAROVASTI PIKKUHILJAA! Huomioi myös koira entiseen tapaan,ÄLÄ HYLKÄÄ!! Onnea vauvan johdosta.

      • vaarallista

        Kysy kennelliitosta saako sen antaa ollenkaan kuunnella sitä kasvua siellä mahassa, koira saa pian jonkun trauman.


    • poikamiäs

      Hitto mun kissa aina aivan sekasin kun tuun naisista-keittää yöllä kahvit vaikka aamusta vasta pitäs...

    • Huom.

      Reijoleenaa taas ahdistaa... Älkää vastailko trollille, sekös sitä vituttaa kun jätetään huomiotta.

      • Jatko.

        Siis nuo kaikki paska -kommentit mitä tähän on tullut.


      • oo ite hiljaa

        Juu ei vastata nimmarille Huom.


    • Koira aistii kaiken

      >> Onhan näitä poliisikoiria,kosteusvauriotutkia koiria,opaskoiria.

      Samaa mieltä olen. Jos perheen rouva alkaa falskata alapäästänsä normaalia enemmän, niin kyllä koira sen kusenhajun huomaa. Se alkaa nuuhkia ympäriinsä että mikä v..tu täällä oikein haisee.

    • Kaiken ne oppii

      >> Vaimoni odottaessa toista lastamme, soitin usein vauvalle musiikkia laittamalla korvakuulokkeet vatsan päälle. Tyttärestämme tuli ja on erittäin musikaalinen. >>

      Samalla lailla, jos lukee niilla keittokirjan reseptejä raskausaikana niin tulee hyiä kokkeja, jos tappelee paljon raskausaikana perheessä niin pojista tulee hyviä Mike Tysoneja, tappelijoita ja ammattinyrkkeilijöitä.

      Matematiikan kaavoja kun posmittaa niin tulee matemaatikko. Hos puhutaan homojuttuja paljon, ja homoäänellä keskustelleen 9 kk raskausajan pömppömahan ympärillä, niin pojasta tulee terve ja estoton homoseksuaali.

      Lapselle voi opettaa kaikki asiat ensimmäisen 9 kk raskausajan aikana. Myös pakkoruotsi menee perille tarvitatessa, ja auomalaisperheenkin lapsi puhuuu ensi sanoikseen svenskaa.

      >>Absoluuttinen sävelkorva, jollainen ei ole pojallamme laulun osalta, >>

      Puhdas sävelkorva kasvoi molemmin puolin päätä, äidin mahassa, ihan sen ansiosta että soitin niin ahkerasti vanhoja LP-levyjäsi.

      Hyvä homma isäukko!

    • Hankkikaa elämä

      Voi jeesus!!

      • .........

        Sitten kun joku ihminen synnyttää koiran, uskon, että koira on vaistonnut mitä tuleman pitää.


    • Fysiatri.

      Luulkaa minun puolesta mitä haluatte mutta se tyhmä piskinne ei kerta kaikkiaan ajattele mitään. Ihminen ja koira ovat niin erilaisia, että hajuillakaan ei ole yhtään mitään merkitystä. Vai luuletteko, että se koira on edellisen raskauden aikana ihmetellyt sitä hajua ja tuuma ai se johtui tuosta. Ei helvetti teitä ei voi kuin nauraa.

      • Rin Tin Tin

        Fysiatri ei huomioi koko totuutta. Jos koira on uroskoira ja ollut mukana talkoissa niin tottakai se tajuaa ,että kysymyksessä voi olla raskaus.


    • Joku kysyy järkevän

      kysymyksen ja saa vastauksia IDIOOTEILTA, jotka olisivat voineet olla vastaamatta ollenkaan.

      • pee.

        Sittenkö ajatukset eivät olisi idiooteilta kun ne myötäilevät sinua? (silloin ne just on idiooteilta)


      • hölmö olet

        Ai missä se järkevä kysymys on?


    • Sokkee. . .

      Mitäs luulet, onko koiralla parempi hajuaisti?

      • ..-..

        Kissalla on parempi hajuaisti kuin koiralla. Kissa on myös viisaampi kuin koira, mutta prossesoi "ajatuksiaan" erilailla kuin koira.


    • ...........

      meillä on suhtautunut tosi hyvin ja samanlailla käyttäytyi kuin teidän koira :)

    • Kale22

      Heh. Minulla oli aikoinaan samojedinarttu ja koiratarhalla oli joskus kiusallisia
      tilanteita kun koira iski vauhdilla kuonon jonkun naisen jalkojen väliin.

      Tiesin silloin heti että kyseisellä naisella on ns. "punalipunpäivät", eli
      koirani haistoi tuoreen veren vaikkei varsinaisesti verikoira ollutkaan.

      Vähän Off Topic

    • hyise

      Koira, jos sellaista haluaa sisätiloissa pitää (kiusata) ei saa tulla sänkyyn tai raskaana olevan naisen mahan päälle. Hyi olkoon!

    • koirasi ottaa sen hyvin vastaan,, ko heill on joku tollanen äly ne vaistoo sen jotenkin tietävät et jotain mullistavaa tapahtuu,pitävät omanaan,ja sä olet sen emäntä,,,ja mikä parasta ei vieras mene kurkki mitä vaunussa on jos koira on siinä vieressä ne puolustaa sitä,,ko se on sun juttu,,ole huoleti,,,,

      • ni mä vielä,,,mikä parasta tollasetpienet koirat on sit parhaita,,miksei noi suurenmatkin,,m,ut se on koulutus kysymys,,,ko nyt mul on tollanen pitkäkarvainen kääpiökaniini mäyräkoira joku pohjoismaiden pentu,,valio,,mut hyvä on ja sitä ennen ol tollanen sheltti olin muuten silloin aviossa ja ko äitee synnytti poikavauvan ja ko se tuotiin kotio ja koira kävi nuuhkasee sitä ja men pois,,mut jos jos joku muu men lähelle koira ärjähti piti omana hyväksy sen ja ol aina vierellä,,kiitos joonas paras koira,,,ko pidit huolta pojastani,,,,aina mukana,,poikani kanssa,,,


    • Luin kirjan vanhan koiran kouluttaminen. Siinä kerrottiin, miten pitää esitellä vanhalle koiralle, että on uusi tulokas. Koiralle tuodaan vaikka laitokselta ensin lapselle kuuluvia ja lapsen hajusia vaatteita tai vaikka vaippa. Koira haistaa esimerkiksi vaipasta, että on kyseessä lapsi. Sitä ei tarvitse pelätä. Kun lapsi tuodaan kotia, voidaan mennä ensin vaikka lenkille vaunujen kanssa. Silloin koira yhdistää lapseen kivat asiat. Eli suosittelen sinulle kirjaa. KOIRANKORJAUSKIRJA. Se on koirankouluttaja Pertti Vilanderin hyvä teos. Itselläni on ollut koiria. Lapsien syntymisen aikaan olemme monesti puhuneet, miten koira, pitäisikö se lopettaa. Koirat ovat reakoineet erittäin hyvin vauvoihin. Ovat jopa ilmoittaneet, kun lapsi herää päiväunilta. Koiran tai muun eläimen takia lapset ovat monesti tutkitusti terveempiä.

      • Tuossa linkki kirjaan. Kirjassa kerrotaan vauvan ja koiran kohtaamisesta. Tarkistin asian omasta kirjastani.

        http://cdon.fi/kirjat/vilander,_pertti/koirankorjauskirja-18243401

        l


      • juu en mitään kirjaa lähe lukeen,,mut eipä ole hankissakaan tehä uusii mukuloita,,ja koirat kävi nuunkasee niitä ja mä sanoin et tää kuuluu meille,,,hyväksy sen mukkelon,,ja se siitä kyll muksut kävei sitä repiis mielin määrin ja koira hyväksy sen,,, ja kun mukkelot ol kapaloissa koirat ol sen vieressä,ja sinn ei ollut mitään asiaa paitti noi joita koirani tunsi,,,


    • 1heebovaa

      Todennäköisesti saattaa olla hyvinkin suojelevat mutta jos koulutus on hoidettu hyvin ja huomiota annetaan varmasti tulette toimeen. Monesti olen kuullu juttua et saattaa jopa vartioida lasta, kun vaan nokkamies järjestys on selvillä varmatti pärjäätte.

      • kyll toi nokkimis järjestys tull selväksii,koirat ei tull tänne,,,ainaskaan 3 vuoteen ja pysyvät pois,,,,jotta näin......


    • Järkytyin lukiessa

      Miten koiramme luultavasti tällaisen käytöksen perusteella suhtautuu tulevaan vauvaamme?

      Joko mietit kuulaa kalloon koiraparallesi?????????

      Älä hylkää kakaran takia koiraasi, keksimällä *hyvällä omallatunnolla* koirasi hävitystä

      Kai se koira kuulee kuin se kiljuva rääpäle räpiköi siellä mahassa, ei mitään epänormaalia.

      Olisit vain hoitanut koiraasi, se olisi ollut sinulle, ehkä viisaampaa

    • Kikj

      Hei aloittaja!
      Kuten jo varmaan huomasitkin vastausten tasosta, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, täällä ei kannata kysellä mitään. Yritä etsiä vaikka facesta joku asiallinen koiraryhmä missä voit kysellä lapsiin ja koiriin liittyviä juttuja.

    • TOSIrealisti Kokkola

      Totta. Samat hullut ja sairaat nettihäiriköt pyörivät tälläkin saitilla kuten mm Kokkola- palstalla. Lienee joku "Suomi24 Nettihäiriköt ry"- yhdistys...

    • HHUHUH

      Tottakai koira vaistoaa. Ole huoletta vaan, kaikki menee hyvin ja koira tottuu/pitää vauvasta, tosin muista se, että sinun pitää näyttää ja opettaa sille koiralle sen paikka siellä arvoasteikossa eli se on alinna. Toivotaan., että vauvalla ei ole mitään allergioiya ja se elukka siedättää lasta sitten omalla olemassa olollaan. Koira tai kissa sopii loistavasta lapsiperheisiin ja lapsista kasvaa kotieläimen myötä myös niistä huolehtivia ja ymmärtäviä aikuisia.

    • susi koiran vaatteis

      Mulla on 3 jo aika isoa lasta, ja kaiken aikaa on ollut koiria ja kissojakin. Koirat ovat metsästysrotuisia, mutta nyt on ensimmäistä kertaa niin kovaluontoinen koira, että saan olla tyytyväinen, että ei ole enää pikkulapsia. Lasten ollessa pieniä meillä oli kiltti vanha ajokoira, joka nuoli ja paijasi lapsia, vaikka oli todella riistaverinen. Omia raskauksiani koirat eivät ole noteeranneet mitenkään, mutta perheeseen tulleet vauvat sekä ihmiset että koirat on aina hyväksytty joukkoon muitta mutkitta. Vasta nyt jälkeenpäin olen ajatellut, että olisiko pitänyt hieman pelätä, kuinka muuten voisi käydäkään, kun tuo samainen vanha "kiltti" koira pääsi tappamaan 2 kissanpentua. Tämä nuori koira sitten nyt on niin "tappamisviettinen" että epäilen, että turvassa eivät olisi ainakaan kissat, eivät varmasti kanat tai kanit, mitenkähän kävisi ihmislasten? Luonteensa vuoksi se onkin tarhakoira, ihan varmuuden vuoksi. Harrastamme metsästystä ja kovaluonteinen petoajuri on käyttökoira. Oikeissa käsissä mahtava koira, mutta en suosittelisi perheeseen, jossa on pikkulapsia.

    • karvoineen Päivineen

      Luulee lasta omakseen?

    • Pirullinen enkeli

      Suoli 24:n toimittaja on ilmeisesti käyttänyt mielikuvitustaan.

    • mies 33

      Meillä myös toinen koira käyttäytyi samoin. Syntymän jälkeen hän kovasti vahti ja jos vauva itki koiruus tuli meille siitä ilmoittamaan.

      Kun vauva alkoi konttaamaan niin koiruus hivenen "pelästyi" ja alkoi välttelemään vauvaa, nyt tyttömme on jo 2 vuotias eikä koiraa tunnu kiinnostava asia sen enempää kuin muutkaan ihmiset.

      Toisen tytön syntymänkin koira meille "varmisti" mutta ei enää niin selkeästi.

      Sinun koirasi reaktiotahan ei tiedä kuin ajan kuluessa.

    • Homo Puppe koira

      Ei koirat raskaudesta mitään ymmärrä. Se oli varmasti vain sattumaa, että koirasi haisteli mahaasi kun tulit tiineeksi. Eivätkä koirat ymmärrä vauvoistakaan mitään. Kannattaa siis varoa, ettei koira syö vauvaa kun se vauva syntyy.

    • dddddddd

    Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe