Yritti murhata myös isän?

Oletko murhaaja?

28

143

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kill 'em all

      Naisen logiikalla voisi ajatellakin, että ajamalla päin bussia, voisi tappaa bussissa olevan ihmisen.

      Voiko kuollutta tuomita murhasta?

      • asia oli

        Jos bussikuski on äkkinäinen, niin why not. Nythän niin ei ollut vaan hän toimi ansiokkaasti.
        On kyllä ristiriitatilanteeseen asetettu bussikuski jos kohta lapsen isäkin ja yksi kärsivä lisää on vanhimman lapsen isä.


      • .....

        Jos helvetissä joskus tavataan ko. äidin kanssa, niin hakkaan sen mennen tullen. Kostoksi lapsien murhasta.


    • asia oli

      Jos isä istui bussin etuosassa, niin todennäköisesti näin.

    • Laajennettu itsemurh

      .

      Eipä sekaisin olevalla ole tietenkään mitään logiikkaa jäljellä

      .

      • asia oli

        Niin. Miten tämä eroaa koulumurhista? Koulumurhaajia vihataan ja kotimurhaajia ei - varsinkaan, jos murhaaja on äiti.

        Ovatko omat lapset mitättömämpiä kuin koulutoverit?


      • Silmitöntä itsekkyyt
        asia oli kirjoitti:

        Niin. Miten tämä eroaa koulumurhista? Koulumurhaajia vihataan ja kotimurhaajia ei - varsinkaan, jos murhaaja on äiti.

        Ovatko omat lapset mitättömämpiä kuin koulutoverit?

        .

        Kyllä pitäis opettaa ihmisille elämänhallintaa pakollisena oppiaineena jo koulussa

        .


    • Enpä tiiä aavistiko vai eikö. Vaan tekisi mieleni sanoa pari erittäin valittua rumaa sanaa tuosta naisesta, joka lapsiensa hengen riistää oman kuuppajuminsa vuoksi. Pistää vihaksi tollainen akka.

    • runontaja off
      • Olisi jättänyt lapset tekemättä, jos niiden seura niin kovin vituttaa. En voi käsittää, että kukaan tappaisi lapsensa siksi ettei toista vanhempaa vaikkapa lapset kiinnostaisi yhtään. Omaa lihaa ja verta kuitenkin.

        Kuten artikkelissa todettiin, päässä on naksahtanut ja pahasti. Kukaan terve ihminen ei noin toimi.


      • sikstisikst

        No nyt on tuomari runontaja löytänyt fifty-fifty-ratkaisun.

        mies laista lastenhoidosta - nainen tappoi lapset


      • runontaja off
        sikstisikst kirjoitti:

        No nyt on tuomari runontaja löytänyt fifty-fifty-ratkaisun.

        mies laista lastenhoidosta - nainen tappoi lapset

        Ei tuollainen tapahdu ensimmäisestä, eikä toisesta vastoinkäymisestä. Takana on paljon muuta


      • näin se vaan on
        runontaja off kirjoitti:

        Ei tuollainen tapahdu ensimmäisestä, eikä toisesta vastoinkäymisestä. Takana on paljon muuta

        Harvinaisen samaa mieltä. Kukaan ei tiedä mitä kaikkee perheelämä pitää sisällään ihmisten kodin seinien sisällä.


    • Meidän naisten tulisi rohkeasti tuomita tuo teko!

      Kyseessähän oli murha.

    • sääli lapsia

      Lapsirakas äiti väittää iltalehti. Itserakas luuseri se oli.

    • y.b ei jaksa

      Kuten Lauermakin todennut: narsistihäiriöinen nainen. Logiikka hänellä: koska haluan tappaa itseni, en halua että kukaan muukaan lähipiiristä jää nauttimaan elämästä.En pysty käsittämään tuollaista pahuutta. Lapsien murha ennen kaikkea, mutta myös bussikuskille elinikäiset traumat ja mahd.sairaseläke, bussissa olijoiden pelot vuosiksi, miehen kärsimys, vanhemman lapsen isän kärsimys. Olisi jättänyt lapset hoitoon ja ajanut itse päin kallioseinämää, yksin.

    • .........

      Kyseessä oli joukkomurha, jolla yritettiin saada mahdollisimman paljon tuhoa aikaiseksi. Nainen oli joko vihamielisessä psykoosissa tai on psykopaatti.

    • ei yh.ksi

      Mies halusi erota ja siksi nainen tappoi itsensä ja lapset, että mies ei saa lapsia. Harkitkaa miehet, ennen kuin eroatte!!!!!

      • ÄITI JA VAIMO

        Voi herran pieksut pidät tota oikeutettuna.MISTÄ noita ämmiä sikiää . JOKAISELLA on oikeus erota ja en kyllä ihmettele jos tollasesta sairaasta ämmästä halus erota. OLIS vaan pitäny ottaa lapset mukaan että niiden henki ois säästyny.


      • Minusta ei ole reilua kiristää ketään eroamasta sillä, että kostoksi tappaisi lapset ja itsensä. Ihmiset eroaa tuhkatiuhaan ties mistä syistä, mutta yleensä ennenkaikkea siksi ettei yhdessä ole enää hyvä olla ja elää.

        Jos ihminen on sairaalloisen mustasukkainen, se jo kielii erittäin vakavasta ongelmasta ja omistamisenhalusta. Myöskin selkeesti kontrolloimisen halusta. Harva jaksaa istua kuin koira ja antaa tassua toisen käskiessä. Jos suhde on kuin vankila, jossa toinen osapuoli kontrolloi ja vaatii, kyllä se rakkaus varmasti ennenpitkää katoaa. Ongelmia tulee.

        Olen itsekin äiti ja kotiäiti. On valvottuja öitä, kun lapsi ei nuku kunnolla. Oma terveys reistaa milloinka mistäkin päin. Arkiset touhut kotosalla on aikalailla yks yhteen päivittäin eli ei aina niin mieltä ylentäviä. Ja uuvuttaa uhma ja tempperamenttisuus lapsessakin toisina päivänä valtavasti.

        Mutta mikään oma ahdinkoni ja mielialan alavireisyys ei saa ajattelemaan lapsen elämän päättämistä. Korkeintaan äänesävy muuttuu ja räpätän muksulle. Tai nakitan uusiin hommiin, tihutöiden sijaan.

        Tiedän kyllä mitä on väsyä ja olla sairaanakin yksin vastuussa kaikesta mitä kotona tapahtuu. Isä ei ehdi töiltään paljon kotona aikaansa viettämään. Työt on tehtävä, jotta talous toimii ja meillä on ruokaa purtavaksi. Ei siinä auttaisi kiristäminen ja kiukkuaminen tai sitten pitäisi itse painua töihin ja unohtaa kotihoidon edut omalta ja lapsen osalta.

        Kaikella on hintansa. Ammatinvalintaa voi tietysti uusiksi miettiä, jos työt vie liikaa yhteisestä ajasta eikä erossa olemista kestä. Mietin vain, että nykyään pääsee aikalailla helpommalla, kuin joskus muinoin. Äidit teki töitä siinä missä miehetkin, vaikka lapsi oli juuri syntynyt. Eikä itkupotkuraivarit isän osallistumattomuudesta lastenhoitoon tainnut kovin yleisiä olla. Onkohan nyky sukupolvet vaan pilalle lellitty, kun pitäisi olla kotona ja töissä yhtäaikaa kumppanin mieltä piristämässä?

        No kaikenkaikkiaan ero on aina pienempi paha kuin ihmisen tappaminen. Erossa voi jos haluaa järjestellä asioitaan uusiksi ja sovittaa elämänmenojen ja tulojen mukaiseksi. Kaikki on kiinni omasta tahdosta ja kyvystä järkeillä asioita.


      • apppelsiini
        exmex kirjoitti:

        Minusta ei ole reilua kiristää ketään eroamasta sillä, että kostoksi tappaisi lapset ja itsensä. Ihmiset eroaa tuhkatiuhaan ties mistä syistä, mutta yleensä ennenkaikkea siksi ettei yhdessä ole enää hyvä olla ja elää.

        Jos ihminen on sairaalloisen mustasukkainen, se jo kielii erittäin vakavasta ongelmasta ja omistamisenhalusta. Myöskin selkeesti kontrolloimisen halusta. Harva jaksaa istua kuin koira ja antaa tassua toisen käskiessä. Jos suhde on kuin vankila, jossa toinen osapuoli kontrolloi ja vaatii, kyllä se rakkaus varmasti ennenpitkää katoaa. Ongelmia tulee.

        Olen itsekin äiti ja kotiäiti. On valvottuja öitä, kun lapsi ei nuku kunnolla. Oma terveys reistaa milloinka mistäkin päin. Arkiset touhut kotosalla on aikalailla yks yhteen päivittäin eli ei aina niin mieltä ylentäviä. Ja uuvuttaa uhma ja tempperamenttisuus lapsessakin toisina päivänä valtavasti.

        Mutta mikään oma ahdinkoni ja mielialan alavireisyys ei saa ajattelemaan lapsen elämän päättämistä. Korkeintaan äänesävy muuttuu ja räpätän muksulle. Tai nakitan uusiin hommiin, tihutöiden sijaan.

        Tiedän kyllä mitä on väsyä ja olla sairaanakin yksin vastuussa kaikesta mitä kotona tapahtuu. Isä ei ehdi töiltään paljon kotona aikaansa viettämään. Työt on tehtävä, jotta talous toimii ja meillä on ruokaa purtavaksi. Ei siinä auttaisi kiristäminen ja kiukkuaminen tai sitten pitäisi itse painua töihin ja unohtaa kotihoidon edut omalta ja lapsen osalta.

        Kaikella on hintansa. Ammatinvalintaa voi tietysti uusiksi miettiä, jos työt vie liikaa yhteisestä ajasta eikä erossa olemista kestä. Mietin vain, että nykyään pääsee aikalailla helpommalla, kuin joskus muinoin. Äidit teki töitä siinä missä miehetkin, vaikka lapsi oli juuri syntynyt. Eikä itkupotkuraivarit isän osallistumattomuudesta lastenhoitoon tainnut kovin yleisiä olla. Onkohan nyky sukupolvet vaan pilalle lellitty, kun pitäisi olla kotona ja töissä yhtäaikaa kumppanin mieltä piristämässä?

        No kaikenkaikkiaan ero on aina pienempi paha kuin ihmisen tappaminen. Erossa voi jos haluaa järjestellä asioitaan uusiksi ja sovittaa elämänmenojen ja tulojen mukaiseksi. Kaikki on kiinni omasta tahdosta ja kyvystä järkeillä asioita.

        Uupunut äiti voi masentua. Hän voi vaipua sängyn pohjalle, josta ei pääse enää ylös. Hän voi jättää lapsensa pesemättä, ruokkimatta ja hellimättä. Hän voi pahimmillaan jopa lyödä ja hänellä voi olla itsetuhoisia ajatuksia.

        Mutta lähtökohtaisesti hän ei tapa rakkaimpiaan. Omien lasten tahallinen surmaaminen on niin äärimmäinen, kauhistuttava ja lopullinen teko, että yksikään tavallinen äiti ei sitä tee pelkän uupumuksen takia.




        tekemä lasten surma nostaa esiin myös sen monen äidin sisällä uinuvan kammottavan pelon, jota ei kukaan koskaan sano edes ääneen. Kun äiti tappaa lapsensa, moni kysyy kuiskaten ja kauhuissaan itseltään: olisinko minä voinut tehdä noin? Olisinko minä voinut/voisinko minä kyetä tuollaiseen hirviömäiseen tekoon?

        Rautavaaran tragedia voi herättää eloon jo menneet pimeät hetket, jos niitä on äidillä ollut: se voi muistuttaa synkistä öistä, valvotuista tunneista ja ahdistuksesta ja taistelusta väsymystä vastaan. Se voi muistuttaa siitä jättimäisestä vastuusta, joka jokaisella vanhemmalla on siitä sairaalasta kotiutuvasta pikkuruisesta nyytistä. Se muistuttaa meitä kaikkia myös siitä suunnattomasta vallasta, joka meillä aikuisilla pieniin ihmisiin on.


      • apppelsiini kirjoitti:

        Uupunut äiti voi masentua. Hän voi vaipua sängyn pohjalle, josta ei pääse enää ylös. Hän voi jättää lapsensa pesemättä, ruokkimatta ja hellimättä. Hän voi pahimmillaan jopa lyödä ja hänellä voi olla itsetuhoisia ajatuksia.

        Mutta lähtökohtaisesti hän ei tapa rakkaimpiaan. Omien lasten tahallinen surmaaminen on niin äärimmäinen, kauhistuttava ja lopullinen teko, että yksikään tavallinen äiti ei sitä tee pelkän uupumuksen takia.




        tekemä lasten surma nostaa esiin myös sen monen äidin sisällä uinuvan kammottavan pelon, jota ei kukaan koskaan sano edes ääneen. Kun äiti tappaa lapsensa, moni kysyy kuiskaten ja kauhuissaan itseltään: olisinko minä voinut tehdä noin? Olisinko minä voinut/voisinko minä kyetä tuollaiseen hirviömäiseen tekoon?

        Rautavaaran tragedia voi herättää eloon jo menneet pimeät hetket, jos niitä on äidillä ollut: se voi muistuttaa synkistä öistä, valvotuista tunneista ja ahdistuksesta ja taistelusta väsymystä vastaan. Se voi muistuttaa siitä jättimäisestä vastuusta, joka jokaisella vanhemmalla on siitä sairaalasta kotiutuvasta pikkuruisesta nyytistä. Se muistuttaa meitä kaikkia myös siitä suunnattomasta vallasta, joka meillä aikuisilla pieniin ihmisiin on.

        Joo. Uskon, että aikas moni äiti välillä väsyy perinpohjin laittaessaan itsensä täysillä likoon lasten kanssa. Plus kaikki muu vastuu siinä sivussa vielä hoidettavana. Superäitejä varmaan on aika vähän, joilla ei joskus ole pinna mennyt tai tuntenut itseään perinpohjin väsyneeksi kaikkeen touhotukseen.

        Mä ainakin olen ollut joskus niin väsynyt, että itkua olen porannut ja istunut lamaantuneena sohvalla. Tiuskinut ja täyskinyt, vaikka perusjutut olenkin hoitanut sittenkin, vaikka tuntuu että viimisiä vedellään näillä voimilla.

        Joku tuolla päässä on silti sanonut, että mun lapsi mun vastuu lapsen hyvinvoinnista. Itse minä sen halusin tehdä tähän maailmaan ja itse minä kaiken saan myös selvittää mikä selvitettäväksi tulee. Isänkin tietysti, mutta kun itse sen lapsen kanssa päivänsä viettää niin, ei vaan voi lykätä lapsen hyvinvointia isän vastuulle, kunnes isä ehtii töistä kotiin.

        On se vaan itse jaksettava, vaikka tulitikut silmäluomissa ja ryhti kumarassa, ei siinä lattialle valuminen auta. Ajatus ettei se pikkulapsi aika ole ikuista kummasti auttaa, kun tulee sellainen apua en jaksa enää metriäkään tunne. Mä myös aika usein kerron kotiväelleni, jos mulla on kauhea uupumus ja tuntuu ettei nyt vaan voimat meinaa enää riittää. Menen kylään isovanhemmille ja pyydän josko mummu voisi vaikka hoitaa hetken, kun minä vaikka istun tunnin persiilläni ja möllötän seinää. Tai otan päikkärit. :)

        Eihän sekään aina mahdollista ole, enkä minä halua kuormittaa muitakaan tehtävillä jotka mulle äitinä kuuluu. Jostain se sisu löytyy jaksaa rättiväsynäkin. Ja minä väitän, että se on se suunnaton rakkaus jota lasta kohtaan tuntee. Se suojelunhalu ja lapsen onnellisuuden halu. Ajatus siitä mitä tästä kaikesta seuraa eteenpäin. Miten minä lastani huollan ja elämässä opastan. Haluanko jättää hänelle perinnöksi tunteen välinpitämättömästä ja periksi antavasta äidistä vai äidistä joka joskus väsyy eikä suinkaan ole täydellinen mitenkäänpäin, mutta ei lastaan jätä pulaan.

        Kai se on pitkälti sitä sitten, että on hyvä syy jaksaa. Lapsi ja rakkaus sitä kohtaan. Vaikka koko loppu maailma katoisi ja tuntuisi paskalle, niin oma mukula on se valo harmaudessa.


    • Kopeekkakuski(kok)

      Joss se äämä halusilapsille olla kenkkkumainen
      Olisi törmäillyt kokoomusnuortenn kerhoon mialuumminn

    • määmy

      Mä oisin lempannu miehen ulkosafkaamaan ja nylkeny palliverot eli elarit

      • ₩ alpi

        Justniin, koska määämyllä ei ole autoa
        Tuskinpa miestäkään.......äpäriä vain


      • runontaja off

        Tuosta oikeastaan puuttui yksi näkökulma, minkä aikanaan luin eli, "kaikista vaikeinta ihmiselle on vahingoittaa itseään".

        Vai kuinka monen täysissä järjissä ja selvänä olevan henkilön uskotte pystyvän lyömään puukon kätensä läpi?


    • 7+)

      Moraalinvartijan kannanottoa odotetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe