miten voisin ehdottaa

naimaton

Suhdetta takana 9 vuotta, 2 lasta. Suhde toimii, paitsi kammarin puolella.. Kun seksi ei enää liiemmin kiinnosta, siis naistani, miten ottaisin sen puheeksi syyttelemättä? Hän ei vaan enää syty ja seksi on hyvin yksipuolista suoritusta noin kerta viikkoon tai harvemmin. Ei se minustakaan tunnu hyvältä kun toinen vaan makaa ja toisinaan hoputtaa vielä laukeemaan.. En saa koskea hänen rintojaan enkä alapäätä, eikä hän millään koskisi minua.. Miten on, voinko sanoa hänelle että voisiko hän asennoitua seksiin paremmin tai kertoa mikä rassaa. Minusta tuntuu häjyltä että syy, väsymys veisi meidän väliltä seksin ja rakastelun. Tämä tuntuu olevan tosi yleinen keskustelun aihe, tosi pirullista että koko parisuhde voi kaatua asioista puhumatta ja oletuksien varaan jättämisellä. Oletteko selvinneet haluttomuus jaksoista puhumalla vai onko jopa pahentanut tilannetta. Minusta tuntuu että naiseni on sitä mallia että ei halua avautua tästä asiasta ainakaan minulle, no kellekkäs muullekkaa.. Minulla on tällä hetkellä tunne että en ole haluttu. Oravanpyörää on jatkunut noin 2 vuotta!

10

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • louigoy8goy8g

      Onko naisellasi heikko itsetunto? Äkkiseltään (kokemuksella) kuulostaa siltä.

      Keskity mielummin vähän aikaa johonkin muuhun kuin itse seksiin. Vietä vaimon kanssa aikaa, kehu häntä, ihaile. Tehkää yhdessä jotain hauskaa.

      Jos keksit miksi vaimon itsetunto olisi lysähtänyt, mieti voitko huomaamatta tsempata vaimoa? Esim onko hän kotiäitinä (puuduttavaa ja turhauttavaa...) työtön (ahistaa, ärsyttää...), onko hän lihonut tai muuten muuttunut paljon lasten myötä (tai omasta mielestään muuttunut...)

      Esimerkiksi se ettet saa koskea hänen rintoihin, saattaa johtua siitä, että hän ei itse pidä enää rinnoistaan. Tai että et saa koskea alapäähän, voi johtua siitä että lasten jälkeen vaimo on epävarma siitä, miltä se alapää oikein tuntuu yms.

      Suosittelen siis keskittymään ensin ihan muihin juttuihin kuin seksiin. Ei suorituspaineita siihen hommaan. Palakerrallaan ensin muuten mieli kirkkaammaksi. Seksi paranee sitten sitä kautta.

      • ap naitatti

        Kyllä oikeastaan voisin sanoa että kyllä hänellä on heikko itsetunto. Ei tahdo kestää kehuja ja pelkää monessa asiassa jo etukäteen tekevänsä väärin, tai ettei osaa.. Minusta tuntuu ettei hän ole vielä löytänyt omaa seksuaalisuutta vaikka on 30v. Ei myöskään koskettele itseään rintoihin tai alapäähän minun nähden, enkä usko että itsekseenkään. Ja jos yritän häntä jossain asiassa kannustaa niin tahtoo käydä niin että hänen pienikin kiinnostus lopahtaa, oli sitten kyseessä seksi tai vaikka jonkun ruuan maistaminen.. Minusta hänessä ilmenee vielä sellaista teini angstia.. Hänen äiti oli kuulemma sellainen tuputtaja ja hän oli jo periaatteestakin eri mieltä asiosta, vaikka järki jälkeenpäin sanoi toista. Hän ei pidä edelleenkään äidistään. Olisiko meillekkin käymässä niin että hän on vaan asenteeltaan minua kohtaan sellainen teini.. Mitä minun pitäisi tehdä. Me tehdään paljon juttuja perheenä ja kahdestaan. Käytiin parisuhde terapiassakin joka auttoi vähän. Arvostan häntä ja kannustan ja sanon melki joka päivä rakastavani. Pikkuhiljaa hän vaan etääntyy minusta seksuaalisessa mielessä. Halailu ja pussailukin häntä ei liiemmin nappaa.


      • ap naitatti
        ap naitatti kirjoitti:

        Kyllä oikeastaan voisin sanoa että kyllä hänellä on heikko itsetunto. Ei tahdo kestää kehuja ja pelkää monessa asiassa jo etukäteen tekevänsä väärin, tai ettei osaa.. Minusta tuntuu ettei hän ole vielä löytänyt omaa seksuaalisuutta vaikka on 30v. Ei myöskään koskettele itseään rintoihin tai alapäähän minun nähden, enkä usko että itsekseenkään. Ja jos yritän häntä jossain asiassa kannustaa niin tahtoo käydä niin että hänen pienikin kiinnostus lopahtaa, oli sitten kyseessä seksi tai vaikka jonkun ruuan maistaminen.. Minusta hänessä ilmenee vielä sellaista teini angstia.. Hänen äiti oli kuulemma sellainen tuputtaja ja hän oli jo periaatteestakin eri mieltä asiosta, vaikka järki jälkeenpäin sanoi toista. Hän ei pidä edelleenkään äidistään. Olisiko meillekkin käymässä niin että hän on vaan asenteeltaan minua kohtaan sellainen teini.. Mitä minun pitäisi tehdä. Me tehdään paljon juttuja perheenä ja kahdestaan. Käytiin parisuhde terapiassakin joka auttoi vähän. Arvostan häntä ja kannustan ja sanon melki joka päivä rakastavani. Pikkuhiljaa hän vaan etääntyy minusta seksuaalisessa mielessä. Halailu ja pussailukin häntä ei liiemmin nappaa.

        Eikö todella kellään ole kommentteja tähän aiheeseen? Ymmärrän että olen jotenkin keskittynyt "tarkkailemaan" suhteemme hyvinvointia seksi keskipisteenä, mutta minulle se vaan on niin tärkeää. Toki puran paineeni jopa päivittäin itse.. En halua itse luopua seksuaalisuudestani kun vielä kaikki toimii. Tuntuu että monessa parisuhteessa laiminlyödään seksin merkitystä, sehän juuri on yksi peruspilareista toimivaan rakkauteen. Ehkäpä naiseni rakkaus on meillä vaan henkistä minua kohtaan, en vaan voi käsittää miksi.?


      • jiu12345
        ap naitatti kirjoitti:

        Eikö todella kellään ole kommentteja tähän aiheeseen? Ymmärrän että olen jotenkin keskittynyt "tarkkailemaan" suhteemme hyvinvointia seksi keskipisteenä, mutta minulle se vaan on niin tärkeää. Toki puran paineeni jopa päivittäin itse.. En halua itse luopua seksuaalisuudestani kun vielä kaikki toimii. Tuntuu että monessa parisuhteessa laiminlyödään seksin merkitystä, sehän juuri on yksi peruspilareista toimivaan rakkauteen. Ehkäpä naiseni rakkaus on meillä vaan henkistä minua kohtaan, en vaan voi käsittää miksi.?

        Kokeilette uusia juttuja sängyssä. Jos naiselle ei käy on hänenkin aika katsoa peiliin seksi on iso osa pari suhdetta oltiin sitten 18 tai 45. Niin tyhmältä kun se kuulostaakin yritä hieman painostaa. Häntä uusiin juttuihin. Lämmittele hyvin. Jos ei auta itse päätät jatkat tylsässä lähetys saarnaaja suhteessa. Tai lopetat sen. Teillä tosin pitkä suhde takana ja lapsia. Joten mieti mikä on tärkeää


      • kysyvänainen

        Hei! Kuulostat huippu tyypiltä ja olet selvästikin sitoutunut parisuhteeseesi.

        Mielestäni sinulla on oikeus tyydyttävään ja säännölliseen seksielämään ja kyllä, seksi kuuluu rakkauteen. Mutta varovasti huomautan, että se on ehkä hitusen tärkämpi osa-alue miehille kuin naisille nimen omaan tuossa rakkauden ilmaisussa. Usein naiset erottavat seksin ja rakkauden toisistaan. Tämän sanon siksi, ettet tosiaan oleta että tämä olisi jonkinlainen viesti rakkauden loppumisesta.

        Itsellä tuli semmonen mieleen että kuvailit tosi hienosti tunteitasi nuissa teksteissäsi, niin olisiko mitenkään mahdollista, että kirjoittaisit pitkän kirjeen vaimollesi, jossa syyttelemättä kertoisit näitä samoja ajatuksia ja toiveitasi?

        Olisi tosi hyvä jos korostaisit sitä, kuinka edelleen pidät hänen vartalostaan (jos kyse on tuosta huonosta itsetunnosta, kuten joku jo aijemmin ehdotti) ja kuinka itse tunnet itsesi rakastetuksi seksin kautta. Mielestäni voisit myös rehellisesti (edelleenkin kuitenkin syyttelemättä) kuvailla, miten pahalta sen oman rakkaimman kylmyys sängyssä tuntuu.

        Jos vielä siihen päälle ehdottaisit jotain pientä ensimmäisen askeleen tavoitetta, esim. että voisitte sopia jonkun illan jonka viettäisitte vain kahdestaan ja virittelisitte jonkinlaista läheisyyttä, ei välttämättä heti yhdyntää.

        Toinen taktiikka. Tuli mieleen että olisiko niin, että vaimosi ottaa sinut hieman itsestään selvyytenä? Ei tarkoituksella mutta alitajuisesti. Voisit kokeilla ottaa pientä etäisyyttä ja jättää läheisyyden ja seksin tarjoamisen esim. 2-3 viikoksi ihan kokonaan pois (valmistaudu itse tähän ja SITOUDU, ettet vaan itse lankea) ja keskittyisitkin itseesi kokonaa. Kävisit esim. itseksesi elokuvissa (ihan huviksesi, vaikkei kiinnostaisikaan!), salilla, ostaisit jotkut komistavat uudet vaatteet, piipahtaisit oluella kaverin kanssa tms. Tarkoituksena, että vaimo jotenkin huomaisi sinut uudelleen ja hänen pitäisi vähän niinkun "ansaita" sinut takaisin? Ja huomaisi että on sinulla omakin elämä.

        Tietenkään pelien pelaaminen ei ole kovinkaan aikuismaista, mutta joskus etäisyys tuo takaisin yhteen.


      • ap naitatti
        kysyvänainen kirjoitti:

        Hei! Kuulostat huippu tyypiltä ja olet selvästikin sitoutunut parisuhteeseesi.

        Mielestäni sinulla on oikeus tyydyttävään ja säännölliseen seksielämään ja kyllä, seksi kuuluu rakkauteen. Mutta varovasti huomautan, että se on ehkä hitusen tärkämpi osa-alue miehille kuin naisille nimen omaan tuossa rakkauden ilmaisussa. Usein naiset erottavat seksin ja rakkauden toisistaan. Tämän sanon siksi, ettet tosiaan oleta että tämä olisi jonkinlainen viesti rakkauden loppumisesta.

        Itsellä tuli semmonen mieleen että kuvailit tosi hienosti tunteitasi nuissa teksteissäsi, niin olisiko mitenkään mahdollista, että kirjoittaisit pitkän kirjeen vaimollesi, jossa syyttelemättä kertoisit näitä samoja ajatuksia ja toiveitasi?

        Olisi tosi hyvä jos korostaisit sitä, kuinka edelleen pidät hänen vartalostaan (jos kyse on tuosta huonosta itsetunnosta, kuten joku jo aijemmin ehdotti) ja kuinka itse tunnet itsesi rakastetuksi seksin kautta. Mielestäni voisit myös rehellisesti (edelleenkin kuitenkin syyttelemättä) kuvailla, miten pahalta sen oman rakkaimman kylmyys sängyssä tuntuu.

        Jos vielä siihen päälle ehdottaisit jotain pientä ensimmäisen askeleen tavoitetta, esim. että voisitte sopia jonkun illan jonka viettäisitte vain kahdestaan ja virittelisitte jonkinlaista läheisyyttä, ei välttämättä heti yhdyntää.

        Toinen taktiikka. Tuli mieleen että olisiko niin, että vaimosi ottaa sinut hieman itsestään selvyytenä? Ei tarkoituksella mutta alitajuisesti. Voisit kokeilla ottaa pientä etäisyyttä ja jättää läheisyyden ja seksin tarjoamisen esim. 2-3 viikoksi ihan kokonaan pois (valmistaudu itse tähän ja SITOUDU, ettet vaan itse lankea) ja keskittyisitkin itseesi kokonaa. Kävisit esim. itseksesi elokuvissa (ihan huviksesi, vaikkei kiinnostaisikaan!), salilla, ostaisit jotkut komistavat uudet vaatteet, piipahtaisit oluella kaverin kanssa tms. Tarkoituksena, että vaimo jotenkin huomaisi sinut uudelleen ja hänen pitäisi vähän niinkun "ansaita" sinut takaisin? Ja huomaisi että on sinulla omakin elämä.

        Tietenkään pelien pelaaminen ei ole kovinkaan aikuismaista, mutta joskus etäisyys tuo takaisin yhteen.

        Kiitti, lämmitti kovin sun teksti. Olen ajatellu itsekkin että jos kirjottaisin kirjeen. Mutta eilen illalla kun saatiin lapset nukkumaan ja köllöteltiin soffalla niin naiseneni sanoi että hän on tosi väsyny näistä arki jutuista ja ei vaan jaksa touhuilla mun kanssa. Mut sanoi heti perään että halusi tänäänkin mua mutta ei vaan enää näin illasta jaksa.. Sanoi että se ei tarkoita sitä ettei rakastais. Sanoin että ollaan sillai sitten kun molemmista siltä tuntuu ja rakastan sua ja annoin pusu poskelle hymyillen. Sanoin vielä että oli kiva kun puhuit mulle suoraan. Pian jo mentiinkin nukkumaan. Kyllä hän aavistaa että seksittömyys painaa minua kun avasi ton pienen keskustelun ja se tuntui hyvältä. Jatkossa yritän kyllä painottaa seksin laatuun kuin määrään. Paineeni puran kyllä itse kun siltä tuntuu ja hän taitaa senkin aavistaa, hän on tosi fiksu nainen. Toi vinkki että olisin ns. vaikeasti tavoiteltava, niin koitin sitäkin. 3 viikkoa meni ja en tehnyt mitään aloitetta seksiin. Sit tein ja sain. Kun olin lauennut ja vielä hänen sisällä, hän sanoi, tuntupas hyvältä pitkästä aikaa ja hymyili. Tiedän että hän yhä haluaa seksiä kanssani mutta ei läheskään niin usein kuin minä.. Tähän on nyt vaan tultu, eihän voi tietää vaikka asetelmat olisi toisin päin esim. vuoden päästä...


    • TerttuKerttuli

      Minä olen enemmän ekan vastaajan linjoilla kuin tokan. Ei siis painostusta, ei missään nimessä! Seksi on useimmille tärkeää ja kyllähän sen puute saa haitata ja sen saa ilmaista puolisolle. Pitää kuitenkin muistaa ja hyväksyäkin se, että se ei kaikille ole niin tärkeää, joko ihan lähtökohtaisesti tai tilapäisesti. Onko naisesi ollut aina yhtä haluton? Jos alussa oli innokkaampi/aktiivisempi, oliko se enemmän sinun miellyttämistäsi vai nauttiko hän itsekin enemmän? Onko lasten syntymistä tarpeeksi paljon aikaa? Imetys, väsymys pienten lasten kanssa on aika tehokas seksihalujen viejä. Tai toki muukin stressaava tilanne, vaikkapa töiden suhteen.

      Lähtisin siis kaikessa rauhassa keskustelemaan, ei seksin yhteydessä vaan ihan jonain muuna hetkenä, kun voitte rauhassa jutella. Kysy miltä hänestä tuntuu, mitä hän haluaisi enemmän, mitä vähemmän. Älä vaadi, äläkä missään nimessä ehdota ekan viestin mukaisesti, että "voisitko asennoitua seksiin paremmin tai kerro mikä rassaa". Et ehkä ihan suoraan noin tarkoittanutkaan kysyväsi.

      Naiselle tosiaan tunnetusti esileikkiä on kaikenlainen kotitöiden teko, huomioiminen muutenkin kuin seksuaalisesti. Ei tarvitse välttämättä mitään kynttiläillallisia (no ei nekään ehkä haittaa), mutta jotain pientä arkista kivaa: lempiruuan teko hänelle, tarjoutuminen käymään ostamassa jotain mitä hän tarvitsee tms. Omaa aikaa, jos hänellä ei sitä ole (tarpeeksi). Osoita että arvostat puolisoasi, rakastat häntä, anna hänelle aikaa. Keskity aluksi tarkistamaan nämä jutut kuntoon (voihan olla että ne onkin jo hoidossa) ennen kuin otat sen seksin puheeksi.

      Lisääkin mulla olisi mielipiteitä, mutta kerron niitä tuonnempana. :)

      • ap naitatti

        Oikeesti, kiitti viestistäsi. Oon sun kans tosi samoilla linjoilla. Naiseni todella nautti ja halusi kanssani seksiä "ennen".. Lapsemme on 4 ja 6v. Nuorempi kyllä kömpii melkein joka yö sänkyymme ja naiseni ei saa kunnollisia unia vieläkään ja on väsynyt melkein jatkuvasti. Meillä on vielä tosi pieni asunto, joten nukumme samassa huoneessa kaikki.. Töissä ollaan molemmat, hänellä on nyt uusia juttuja töissä joita ressaa.. Meillä on yhteinen "iso" harrastus joka vie aikaa, mutta suurimmaksi osaksi silloinhan juuri tulee sitä yhdessä oloa. Ja kyllä, hän saa sitä omaakin aikaa, olen mielelläni lastemme kanssa. Sisimmässäni tunnen että hän kyllä minua rakastaa, en vain ymmärrä miksi parisuhteessa seksistä pitää "luopua" kiireiden ja väsyn takia. Mutta ehkäpä siinä juuri onkin miehen ja naisen eroavaisuutta.. Minulle seksi on rentouttavaa ja ihanaa kun näkisi että juuri tuo rakastamani nainenkin siitä täysinrinnoin nauttisi. Hän on mielestäni seksikäs ja kaunis ja olen sen hänelle myös sanonut. Lahjoista hän ei juuri piittaa, paitsi jos ne on jotain käytännöllistä ja tarpeellista.. Hän teki selväksi että kukat ja korut ei hänelle "käy" kun niitä aikani hänelle toin, Ihan hyvä niin että sanoi mitä ei halua..

        Olen joskus ehdottanut seksilelujakin mutta täys tyrmäys tuli. "Mullahan on sut ja mitään patukoita muhun ei työnnetä" sanoi hän...


    • kujo

      Minä olen se nainen, jolla itsetunto romahti kolmen lapsen myötä. En missään nimessä halunnut että rintoja räpelöidään, kun oli pienimuotosta veltostumista tapahtunu. Seksi harveni ihan siitä syystä, kun mies puristeli mielestäni vääristä paikoista ja tuntu että läskiä löytyy jalkapohjastakin. Oloni oli siis seksin aikana läski, enkä todellakaan sitä seuraavaa kertaa odottanut. Sain onneksi kakistettua tämän ulos, juteltiin melkosen pitkäänkin ja nyt hommat kukoistaa :)

      • ap naitatti

        Kertoisitko tarkemmin miten miehesi suhtautui kun et halunnutkaan? Ja miten ihmeessä sait itsetuntosi takaisin? Monestikko esim. viikossa nykyään harrastatte seksiä ja kumman aloitteesta ja miten aloite tehdään.. Minä olen kanssa varma että kunhan vaan aikaa vielä kuluu ja osattaisiin vaan jutella oikein seksistäkin niin vielä kukoistaa meilläkin. Kuinka neuvoisit minua miehenä toimimaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe