Ilmiö Lappeenrannassa

Alter8

Viime vkonloppuna näin erikoisen ilmiön. Valopallojen muodostelma laskeutui aivan maahan asti, tai siltä ainakin vaikutti. Palloja oli useampi, joista keskellä ollut laskeutui maahan, muiden pallojen "leijuessa" n. parin metrin korkeudella. Siinä alkoi puntti tutisemaan sen verran, että juoksimme vauhdilla karkuun. Pallosalaman isku ei varmasti ole niitä miellyttävämpiä. Tosin en tiedä onko pallosalama koskaan ihmiseen osunut. Haju oli ainakin kuvottava. Ensimmäistä kertaa moiseen ilmiöön törmäsin.

21

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      Kuvittelet vaan.

    • juippijappi

      Haju kuvottava? Eivätkö ne olleet käyneet suihkussa

    • Sheldan

      Useampi pallo joista yksi laskeutui maahan. Pallosalama ei tuolloin ole kyseessä. Kauanko tapahtuma kesti?

      • Alter8

        En osaa sanoa tarkkaan mutta kyllä sitä 5 min. ainakin tutkittiin. Kaveri oli palannut 2 tunnin jälkeen paikalle ja oli yhä nähnyt jotain mielenkiintoista.


      • KomulaisTerppa
        Alter8 kirjoitti:

        En osaa sanoa tarkkaan mutta kyllä sitä 5 min. ainakin tutkittiin. Kaveri oli palannut 2 tunnin jälkeen paikalle ja oli yhä nähnyt jotain mielenkiintoista.

        Jospa tässä on kyse ns. Syksyntulesta, jolloin auringonvalo osuu lentokoneen jättövanaan valaisten sen voimakkaasti. Tämä ilmiö on havaittavissa aina lokakuusta eteenpäin, siitä nimi syksyntuli.


    • ilmiömäinen

      SUT:iin on tullut jo 2 ilmoitusta ilmiöstä.Tee sinäkin ilmoitus asiasta.

      • Hutkija

        Olen muutaman vuoden (11) ajan tutkiskellut ihan omaksi ilokseni näitä valoilmiöitä. Tänäänkin ajelin 350km haastatellakseni ilmiön nähneitä. Tämä on ilmeisesti sama ilmiö. Mielenkiintoinen tapaus. Tosin muistan vastaavia olleen ennenkin samalla seudulla. Tiedä vaikka pääsisi tällä kertaa kuvaamaankin kohdetta.


      • Hutkija
        Hutkija kirjoitti:

        Olen muutaman vuoden (11) ajan tutkiskellut ihan omaksi ilokseni näitä valoilmiöitä. Tänäänkin ajelin 350km haastatellakseni ilmiön nähneitä. Tämä on ilmeisesti sama ilmiö. Mielenkiintoinen tapaus. Tosin muistan vastaavia olleen ennenkin samalla seudulla. Tiedä vaikka pääsisi tällä kertaa kuvaamaankin kohdetta.

        Mielenkiintoisia havaintoja Lappeenrannassa. Eräs pariskunta oli varma, että pallot olivat jonkin älyllisen ohjaamia. Heiltä sain myös yhden havaitsijan yhteystiedot. Lähden vielä illalla häntä jututtamaan. Taidan ajaa huomenna Imatran suuntaan, sillä sielläkin on nähty jotain samankaltaista.


    • gufe
      • Hutkija

        Ei se ilmoittamalla miksikään muutu. Tapaus on tärkeä vain kokijoilleen. Eräs havaitsija ei edes halua ilmoittaa mihinkään. Esimerkkinä kertoi edellisestä kokemuksesta, jossa oli saanut "nenilleen" ilmoittaessaan eteenpäin. Suomessa ei tahdo luotettavia tahoja olla.


    • jgjgjh

      Kertoisitko "Alter8" tarkemmin siitä mitä näit, missä ja milloin? Teit havainnon kuitenkin ilmeisesti aika läheltä kohteita.

      Asia kiinnostaa kovasti ja olen itsekin nähnyt ufoja.

      • Gabbagabbahey

        Voitko jgjgjh kertoa lisää omasta kokemuksestasi?


      • jgigih
        Gabbagabbahey kirjoitti:

        Voitko jgjgjh kertoa lisää omasta kokemuksestasi?

        >>Voitko jgjgjh kertoa lisää omasta kokemuksestasi?


    • Whitley Strieber

      Tapaus on tärkeä vain kokijalleen niihän se on. Mitä hyötyä on kirjata tapauksia ylös johonkin joista joku voi tehdä kirjan ja mainostaa sitä jokaisessa mahdollisessa käänteessä.

    • *****

      >>Tapaus on tärkeä vain kokijalleen niihän se on

      • phobos_

        Ainakin uskovaisille tuntemattoman ja maailmankuvan muuttumisen pelko ovat hyvinkin totta. Silmät on pakko ummistaa vaihtoehdolta etteivät kaikki uskoon liittyvät satutarinat olisikaan todellisia.


    • *****

      >>Ainakin uskovaisille tuntemattoman ja maailmankuvan muuttumisen pelko ovat hyvinkin totta. Silmät on pakko ummistaa vaihtoehdolta etteivät kaikki uskoon liittyvät satutarinat olisikaan todellisia

      • iopipo

        "Enemmän olisin huolissani niistä ihmistä, jotka kieltävät - ylimielisesti - kaikenlaiset korkemmat voimat ja sielun."

        Olematonta ei voi kieltää, tajuahan se jo pikkuhiljaa. Se ei ole ylimielisyyttä, ei edes kieltämistä.

        Meitä on moneen junaan. Kaikki eivät pelkää tuntematonta ja tarvitse satujen turvaa jaksaakseen.


    • Whitley Strieber

      Olematon joillekkin, olemassa oleva toisille. Meitä on todella moneen junaan, kaikki eivät pelkää piiloluonnollisia asioita.

    • mäntysaari5

      Noin? 6 vuotta sitten näin myös saimaalla talvella hämärässä kirkkaahkon valopallon melko etäällä joka ei mennyt tuulen vietävänä eli kulki noin puidenlatvojen tasalla myös tuulta vasten. Ilmiö kesti jonkin aikaa. Uskottelin itselleni että kyseessä on joku luonnon sähköinen ilmiö. Ilmiön luokse olisi ollut mahdollista lähteä moottorikelkalla mutta eipä tullut lähdettyä. Jälkikäteen harmittaa. Hämärän aikaan näkee taivaalla myös välähdyksiä jonka aiheuttaja voi olla mikä vaan.

      Kaikenkaikkiaan kiinnostava ilmiö jonka syntymekanismi olisi kiva tietää koska ilmiö on todellinen.

    • UfolaivueenKomentaja

      Kyseessä saattaa olla kevyiden andromedalaisten tiedustelualuksien laivueesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe