Laurea restonomin pääsykoe

laurearestonomi

Onko kokemuksia? Itse olen torstaina menossa, toimipisteenä Leppävaara. Jos täältä löytyy kohtalontoveri, niin miten olet kokeeseen valmistautunut?

28

4503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kloppi92

      Oon kans menos, mut en oo mitenkään valmistautunu :) kynä , laskin ja kumi mukaan!

    • restonomihakija

      Mä oon kans huomen tulos leppävaaraan :) en oo valmistautunut mitenkään muuten ku miettiny haastattelun kysymyksiä...

    • jepadeu

      päin pyllyä meni.....

    • cii

      Huhhuh kuin perselleen meni, mites teillä?

      • juhgjchkn

        Mulla meni kyllä ihan hyvin, mutta saa nähdä, mitä mieltä ovat arvostelijat... Mikä tarkalleen teillä meni persilleen ja miksi luulette niin?


      • Wäwwääwäwäää
        juhgjchkn kirjoitti:

        Mulla meni kyllä ihan hyvin, mutta saa nähdä, mitä mieltä ovat arvostelijat... Mikä tarkalleen teillä meni persilleen ja miksi luulette niin?

        Mitä kaikkea kirjoittelitte hyvinvointimatkailuun liittyvään esseeseen? Entäs englanninkieliseen esseeseen? Mikä tarkalleen ottaen oli tehtävänanto ja kuvaus? Itselleni englanninkieli tuottaa onglemia, mutta sain kirjoitettua mielestäni yllättävän hyvät esseet, kunhan en vaan ihan aiheen ohi kirjoittanut... Matikka osiot olivat mielestäni yllättävän helpot (jos tulkitsin ne oikein, eikä ollut kompia)
        1. 4 henkilöltä yhteensä 480€, tulee 15% alennus -> 480x0,85=408 -> 408:4=102
        2. A= 6,20€ B= 5% enemmän kuin A= 6,51€ C= 10% vähemmän kuin B= 5,86
        3. Tuotteen alkuperänen hinta 300€ nostettu hinta 330€. Kate tuotteista 30% eli alk.peräisestä 90€ ja uudesta 99€. Uudella hinnalla tuotteita myyty 12000= yht. katteita 1 188 000€ . 1 188 000:90= 13 200. Alkuperäisellä hinnalla tuotteita pitäisi siis myydä 13 200 jotta katteita kertyisi yhtä paljon. 13200-12000= 1200
        4. Alkoholipitoisuus 5dl viinaa 40% alk., 7dl likööriä 24% alk. ja 3l mehua. Lasken alkoholien osuudet: 5x0,4=2 ja 7x0,24=1,68 yhteensä 3,68. Kaikkia nesteitä 5dl 7dl 30dl = 42dl
        3,68:42= 0,088 ~ 0,09 = 9% ja tässä huomasinkin että mulla tapahtui kokeessa pyöristysvirhe, laitoin 8%.. :(

        Onkohan tehtävät oikein..? Huomaatteko virheitä? Vähän jännittää mitenköhän se lopulta meni....


    • jepadeu

      Matikka osuus. Olin kesäkuun alussa haaga-helian matkailun pääsykokeissa ja silloin matikka osuus meni ihan hyvin, nyt oli melko samanlaisia laskuja mutta en enää näköjään osannu laskee. Se "haastattelu" tehtävä oli kans hankala, koska mä oon ainakin niin paljon parempi puhumaan kun kirjottamaan..

      Nyt kyllä harmittaa kun en viime haussa taktikoinu. Muuten olisin jo haaga-heliassa opiskelemassa matkailun liikkeenjohtoa :( Harimttaa kun enään ei taida saada edes työkokemuspisteitä, joten voin varmaan heittää hyvästit koko koululle.

    • laurearestonomi

      Harmi tosiaan, jos huonosti meni. Tiedän kyllä, että tämä on toistettu mantra ja laiha lohtu, mutta uusia kokeita tulee vielä.

      Muistaako jepadeu tai joku muu, mikä oli matikassa kakkostehtävä? En saa sitä päähäni enää. Eka tehtävä oli se missä kysyttiin paljonko matkat maksaa per henkilö, kolmostehtävä oli montako kpl enemmän piti myydä tuotetta vanhalla hinnalla jotta saisi saman katteen kuin uudella ja nelostehtävä oli boolin alkoholipitoisuus. Sitä kakkosta en vain muista. Muistan vain, että kolme ekaa sain laskettua hyvin ja boolitehtävää en osannut laskea.

    • juuhhhhg

      2 oli se ruokala a b c kysely

    • afssdgsh

      Joo meni vituiks täälläkin :D liiketalouden koe jostain syystä näköjään huomattavasti helpompi kun tämä..

    • jepadeu

      Hei osaattko muuten sanoa että ootteko kuullu tosta Laurean restonomi koulutuksesta mitään ? Mä en oikeen löydä mitään uudempaa tietoa mistään, siis kokemuksia yms. :)

      Yleisesti ottaen Haaga-Heliaa taidetaan pitää vähän arvostetumpana, mut jotenkin yllättäen innostuin tosta lauresta.

    • laurearestonomi

      Kiitos juuhhhhg.

      Wäwwääwäwäää, mielestäni kakkostehtävän oikea vastaus on 6,53 ja 5,88. En kuitenkaan sano varmaksi, mutta itse laitoin nuo luvut. Ei kannata panikoida, sillä oma matikkani ei ole sitä valioluokkaa, joten saatat olla oikeassakin.

      afssdgsh, itse koin tämän paljon helpommaksi kuin liiketalouden kokeen. Johtunee kyllä siitä, että liiketalouden kokeeseen en hirveästi valmistautunut. :)

      jepadeu, eipä mulla ole mitään tuoretta kokemusta kavereilta tai muiltakaan jakaa. Opiskelu Laureassa lienee projektityöpainotteisempaa kuin Haaga-Heliassa, mutta tämän varmaan tiesitkin. Itse hlökohtaisesti tykkään perus luokkaopetuksesta enemmän, mutta hain kuitenkin Laureaan koska sinne on aavistuksen verran helpompi päästä kun ei ole hyviä lähtöpisteitä (omat lähtöpisteet varsin heikot, joskaan ei sentään olemattomat).

    • näin

      Itse sain ainakin matikan kakkostehtävästä samat luvut kuin Wäwwääwäwäää, saa nähdä ovatko oikein kun matikka ei oo kauheen vahvaa. Muutenkin muissakin tehtävissä taisi olla samat vastaukset :)

      Mutta eikös tossa vikassa alkoholiprosentin laskentatehtävässä pitänyt tulos pyöristää kahden kymmennyksen tarkkuudelle? Voihan se toki olla oikein tuo 9%kiakin mutta itse jätin pyöristämättömäksi kyseisen vastauksen.. Tiedä oliko se sitten väärin.

      Haastava oli kyllä se alun tekstin kirjoittaminen, kun ei ollut juurikaan aikaa miettiä mitä paperiin raapustaa vaan joutui kynä sauhuten kirjoittaa, jotta sai edes jonkinlaisen järkevän tekstin aikaiseksi.. Saa nähdä, mitä arvostelijat ovat mieltä. Toivottavasti muutkin tekstit onnistuivat. :)

    • laurearestonomi

      Täällä aloittaja. Pääsin kuin pääsinkin sisään. Siis ellei opintopolku minua jostain syystä huijaa. Mutta ei sentään luulisi, että se niin huono systeemi on, että näyttää sellaiselle pääsyä joka ei ole oikeasti päässyt...

      Mites muut tähän aiheeseen kirjoittaneet?

      • jepadeu

        Varsijalla 90 :( tää uus haku käänty täysin mua vastaan enkä tiedä miten tuun koskaan pääsemään sisälle..


      • Jännittäminen jatkuu

        Mulla tullut ilmoitus Laurea liiketalous kohteet 1,2,3,4 Hylätty.
        Laurea restonomi päivätoteutus 5. Opiskelijavalinta kesken
        Laurea restonomi monimuotototeutus 6. Peruutettu, sinut on hyväksytty ylempään hakukohteeseen.
        Aika skeptisesti suhtaudun.. Ainut mahdollisuus olisi siis restonomi päivätoteutus, jossa opiskelijavalinta kesken. Kyllä kieltämättä jännittää aivan pirusti!!! TULIS JO...


      • restonomi laurea
        Jännittäminen jatkuu kirjoitti:

        Mulla tullut ilmoitus Laurea liiketalous kohteet 1,2,3,4 Hylätty.
        Laurea restonomi päivätoteutus 5. Opiskelijavalinta kesken
        Laurea restonomi monimuotototeutus 6. Peruutettu, sinut on hyväksytty ylempään hakukohteeseen.
        Aika skeptisesti suhtaudun.. Ainut mahdollisuus olisi siis restonomi päivätoteutus, jossa opiskelijavalinta kesken. Kyllä kieltämättä jännittää aivan pirusti!!! TULIS JO...

        valittu restonomin monimuotototeutukseen, mutta tänään sain Laurean hakijapalveluista sähköpostin, että sinut on valittu tradenomin koulutukseen. Pakko olla joku virhe Laurealta, koska hauskaa tässä on se, etten oo edes hakenu koko tradenomin koulutukseen?? Onko kenelläkään muulla samoin?


    • itkettääää

      varasijalla 137 leppävaaraan, mikkeliin 56... :(((( en voi uskoa..

      • Jännittäminen ohi

        Nyt tuli Laureasta sähköposti, HYVÄKSYTTY Restonomi päivätoteutus Leppävaara :-)
        Toivottavasti teille muillekkin on tullut jo tiedot! Tsemppiä!


    • restonomiko...

      Jaaha. Eilen tuli tieto opintopolkuun, että pääsin Leppävaaraan restonomiksi opiskelemaan. Otin paikan vastaan ja tänään tuli myös sähköpostia asiasta. Nyt opintopolussa kuitenkin lukee, että opiskelijavalinta on kesken ja Leppävaaran restonomin kohdalla vielä erikseen "OPISKELIJAVALINTA KESKEN". Toivottavasti voin luottaa siihen, että todella pääsin sisään.

      • Jännitys ohi

        Mullakin lukee opintopolussa, että valinta kesken.. Mutta viimeisessä kohdassa lukee, että peruutettu hyväksytty ylempään hakutoiveeseen. Tosi epäilyttävää, mutta uskallan silti luottaa sähköpostiin. Opintopolku järjestelmä tökkii, mutta voisiko tosiaan olla niinkin heikko tilanne, että sähköpostit lähtisivät Laureasta väärille? En voi uskoa sitä!
        Taitaa olla niin että näemme tammikuussa Leppävaarassa! :-) Onneks olkoon paikasta!!!!


      • restonomiko...
        Jännitys ohi kirjoitti:

        Mullakin lukee opintopolussa, että valinta kesken.. Mutta viimeisessä kohdassa lukee, että peruutettu hyväksytty ylempään hakutoiveeseen. Tosi epäilyttävää, mutta uskallan silti luottaa sähköpostiin. Opintopolku järjestelmä tökkii, mutta voisiko tosiaan olla niinkin heikko tilanne, että sähköpostit lähtisivät Laureasta väärille? En voi uskoa sitä!
        Taitaa olla niin että näemme tammikuussa Leppävaarassa! :-) Onneks olkoon paikasta!!!!

        Kiitos kiitos, paljon onnea sinullekin paikasta.

        Kyllähän sen nyt pitäisi todella suurella todennäköisyydellä olla varmaa, että sisällä ollaan. En kuitenkaan uskalla vielä varmaksi sanoa tämän opintopolun tökkimisen takia...


      • Todellaärsyttäväää
        restonomiko... kirjoitti:

        Kiitos kiitos, paljon onnea sinullekin paikasta.

        Kyllähän sen nyt pitäisi todella suurella todennäköisyydellä olla varmaa, että sisällä ollaan. En kuitenkaan uskalla vielä varmaksi sanoa tämän opintopolun tökkimisen takia...

        Minullakin luki eilen että varasija leppävaaraan restoksi, mutta nyt "valinta kesken" ja varasija hävisi? Onko tässä vielä toivoa vai mitä tää on :(( auttakaaaa...


    • jepadeu

      mulla lukee edelleen "valinta kesken". Eilen olin varasijalla 90, myöhemmin illasta 108 ja äsken kun katsoin niin sijalla 91. Joopa joo :D muita jotka meinaa nyt avoimeen?

      • Epätoivoooo

        Mulla ei oo mitään käryä tosta avoimesta, voiko sen avulla saada koulupaikan? :o itse aattelin hakee ainakin uudestaan keväällä.


    • kiinnostaisiii

      osaako joku kertoa tästä avoimesta tarkemmin? :)

    • jepadeu

      Eli avoimen kautta pystyy hakemaan ammattikorkeakouluun jopa ilman pohjakoulutusta, kun on suorittanut opintoja 60op. Yleensä nuo sivut on hirmu sekavat, ainakin omasta mielestäni, joten kannattaa olla suoraan yhteydessä sellaiseen henkilöön joka osaa neuvoa näissä asioissa.

      Itse olin yhteydessä Haaga-Heliaan matkailun liikkeenjohdosta ja vastaus oli:

      "Sinun kannattaa hakeutua opiskelemaan avoimen ammattikorkeakoulun kautta: voit valita sekä päivä- että monimuotokoulutuksen kursseja ja suorittaa aivan samoja kursseja kuin tutkinto-opiskelijat. Kun olet suorittanut 60 OP, voit hakea tutkinto-opiskelijaksi ja silloin sinulla onkin jo melkein kolmasosa opinnoista tehtynä.

      Harjoittelu ja vaihto-opiskelu koskevat tutkinto-opiskelijoita. Niissä puolestaan on päivä- ja monimuoto-opiskelijoille aivan samat mahdollisuudet.

      Toinen tapa on aloittaa avoimen kautta opinnot alkuvuodesta ja hakea sitten sisään yhteishaussa 2015, jolloin tie tutkinto-opiskelijaksi saattaisi aueta nopeammin. Jos ei, niin tuo 60 op väylä on tarjolla edelleen."

      Sain toisen henkilön yhteystiedot jolta pystyi vielä kysymään noista avoimen opinnoista mutta siitä en sitten saanut oikein mitään selvää, eli en nyt itsekkään enää tiedä miten tuonne illmoittaudutaan jne..

      Seuraavaksi olen varmaan yhteydessä Laureaan, tai sitten vain odottelen ensi vuoteen.

    • restonomi1234

      Onneks olkoon kaikille hyväksytyille! Itsekin pääsin opiskelemaan laureaan jeee!!
      Opintopolku tökki mullakin ja soitin itku kurkussa laurean hakijapalveluihin, jossa sanottiin että heillä on oikea tieto. Kannattaa soittaa sinne jos on epäselvyyttä hakutilanteesta :)
      tammikuussa nähdään! :):)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe