3g hitaampi 4g:n myötä?

töktöktök

Ihmettelen, netti on vain hidastunut koko ajan. Ennen toiminut niin hyvin ja nopeasti. Ovatko hidastaneet tarkoituksella että ihmiset vaihtaisivat 4 g:hen, hmm. Voinhan olla väärässä, mutta kaikkea sitä tulee mieleen kun kuullu näiden kikkailuista :p

17

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      emme ainakaan tarkoituksella laske yhteysnopeuksia sen takia, että painostaisimme vaihtamaan 4G:hen :)

      On tietysti mahdollista, että alueella on tehty 4G-päivityksiä, jolloin esimerkiksi yksi tukiaseman 3G-solu on jouduttu poistamaan.

      Tarkemmin asiaa voisimme tutkia Palstalla. Jos rekisteröidyt sinne ja laitat vaikka suoraan minulle viestiä http://elisa.to/teemikko niin katsotaan tilannetta.

      Teemu / Palstatiimi

      http://palsta.elisa.fi
      http://palsta.saunalahti.fi

    • Samsung 4G

      Kuten "töktöktök" kertoo, on myös tapahtunut asuinpaikassani.
      4G tukiaseman asennuksen jälkeen 3G nopeus putosi alle yhden ja vaihteli mittauksessa kovasti, mutta ei koskaan enää päässyt lähelle viittä, kuten aikaisemmin oli ollut tasaisesti. kentän voimakkuuskin putosi neljästä topasta yhteen.
      Elisan asiantuntjat tutkivat "vikaa", koska tein vikailmoituksen.
      Selitys oli " 4G asennuksen yhteydessä on antenneja jouduttu suuntaamaan uudestaan ja 3G soluja poistettu käytöstä, asialle ei voida mitään. Asiakkaan on vain tyydyttävä vallitsevaan tilanteeseen".
      Vaihdoin Soneraan.

      Minusta on operaattorin toimesta törkeää toimintaa pakottaa asiakkaat vaihtamaan operaattoria. Jouduin ostamaan uuden puhelimen, koska vanha ei tukenut 4G:tä. Onneksi Soneralla sattui olemaan hyvä tarjous liittymästä.

      • PPAP2

        huomasin tuon saman täällä omassa getossamme. sauniksen HSDPA tuellinen mobiiliyhteys ei enää wörkkinyt entiseen malliin. sain mittaustuloksia tyyliin 77ms(1mbs/1 mbs. eikä kellonajalla oikein tuntunut olevan väliä. minulle ainakin luotettava toimivuus on ehdotonta. toki vaihtoehto olisi löytynyt eli nk. 4G. ei kiinnosta tähän kohtaan. joten vaihdoin operaattoria. nyt mittaukset näyttävät aika tasaisesti 48ms/14mbs/3mbs. edellinen riittää omiin tarpeisiini paremmin kuin hyvin. lisäksi on "outoa" kun bitti liikahtaa noin niinkuin sujuvasti. aikaisemmin sauniksella lukemat olivat
        suunnilleen 60ms/5mbs/2mbs luokkaa ja ihan parhaimpina päivinä download oli 7 mbs luokkaa.


    • Minäkö hölmö?

      Hei,
      4Ghen siirtyminen ei valitettavasti auta, LTE:tä täysin tukevalla laitteellani saan saman 8 - 10 M nopeuden Helsingin Kalliossa, jossa Elisan peittokartan mukaan pitäisi olla täysi peitto.

      • PPAP2

        kalliossa taitaa olla myös liikennettä sen verran, ettei nopeus senkään puolesta ole tapissa?


      • Minäkö hölmö?
        PPAP2 kirjoitti:

        kalliossa taitaa olla myös liikennettä sen verran, ettei nopeus senkään puolesta ole tapissa?

        Jos kyse olisi ruuhkavaikutuksesta, luulisi että nopeus joskus vaihtelisi. Saan melko vakioarvoja vuorokaudenajasta riippumatta. Ruuhka ei myöskään ole mikään kelvollinen selitys. Jos on ruuhkaa, pitää lisätä kapasiteettia.


      • Minäkö hölmö? kirjoitti:

        Jos kyse olisi ruuhkavaikutuksesta, luulisi että nopeus joskus vaihtelisi. Saan melko vakioarvoja vuorokaudenajasta riippumatta. Ruuhka ei myöskään ole mikään kelvollinen selitys. Jos on ruuhkaa, pitää lisätä kapasiteettia.

        Hei,

        kuulostaapa erikoiselta. Laittaisitko Palstan kautta asiakastietojen kera yksityisviestiä niin katsotaan tarkemmin.

        http://elisa.to/mepamoderaattori

        Mervi / Palstatiimi
        http://palsta.elisa.fi
        http://palsta.saunalahti.fi


    • jankutijankuti

      Kämmenniemessä Tampereella ei Saunalahden netti ole vuosikausiin toiminut juuri mitenkään. Alan olla aivan kypsä ja nyt on liittymä lähdössä vaihtoon. Yhteys pätkii jatkuvasti. Tikku on usb-antennin päässä ja tikusta lähtee vielä erillinen antenni. Paskan saa pyytämättäkin, sanon minä. Olen sentään vuosien aikana äärettömän usein ruinannut, että jotain asialle tehtäisiin. Olen ainoa, jolla kuulemma on ongelmia yhteyden suhteen. Ja olen muka katveessa. No en ole. Eikä ruuhkaakaan ole. Olen irrottanut tikkua. Sammuttanut konetta. Käyttänyt laadunvalvontasysteemiä. Diiba-daaba. Mulle alkaa riittää.

    • saunatontunpissattama

      Pitää muuten ihan paikkansa että ne hidastaa sitä nettiä myynnin edistämiseksi. Huomasin, kun 4g tuli alueella, niin melkein kahden-kolmen viikon välein ovat soittaneet ja tarjonneet 4g:tä ja kun en ole ottanut, niin yllättäen juuri niihin aikoihin nopeudet putoaa niin alas, että netti juuri ja juuri toimii. Kyllä niiden metkut tiedetään ja senpä tähden en ota ihan piruuttani koskaan sitä 4g:tä, kun ei ole tarvetta.
      Soitelkaa vaan ja tarjotkaa nettejänne mulle. Aina kun soitatte ja pudotatte nopeuksia niin naapurin kanssa ollaan kirjoitettu kaikki ylös ja jossain vaiheessa lähtee kuluttaja-asiamiehelle kirje. Hyvää kevättä.

      • voi.helskutti

        Voi hitto kun kuulostaa tutulta. Taitaa vaihtua operaattori.


    • nohuhhuhhuh

      Vaasassa 3G-nopeus ollut 0,3 megaa tänään ja eilen. Muutama viikonloppu sitten nopeus oli vielä huonompi. Hävytöntä että ihmisiä rahastetaan tällaisilla nopeuksilla, joita oli tarjolla jo 20 vuotta sitten. Kyse ei voi olla mistään teknisestä viasta, koska joinakin päivinä nopeus on 4-5 megaa ja mobiilikaista-ohjelmassa palkit ovat tapissa.

      Parin kilometrin päässä asuvalla sukulaisella 4G-yhteyden nopeus on 40-50 megaa. Hän asuu maatasolla. Minä korkean kerrostalon ylimmässä kerroksessa, ja ikkunoissa ilmansuunta on samalle tukiasemalle. Arvatkaa meneekö liittymä vaihtoon maanantaina? Nyt on vitutusta kärsitty aivan tarpeeksi. Myös Elisan osakkeet menevät myyntiin, koska en voi omistaa yhtiötä, jonka toimintaa en pidä luotettavana ja ammattitaitoisena.

    • Hifvisti

      Olen ollut huomaavinani saman täällä Nokialla (siksi asiaa Googletinkin, ja löysin tämän ketjun). Ennen pystyin striimaamaan 3G:ssä CD-laatuisia FLAC-tiedostoja ilman ongelmia (ei vaadi paljon kaistaa, ehkä megan), mutta sittemmin on tullut jatkuvaa pätkimistä. 4G:tä en moisiin nopeuksiin luonnollisesti tarvitse, ja 3G:stä voimassa hinnaltaan erittäin hyvä soppari Saunikselta - mutta "nopeusrajoittamaton" se on nykyäään vain teoriassa, koska näköjään nopeudet rajoittuvat ihan Elisan omien toimien seurauksena. :(

    • wernerskaliini

      Mobiilikaista on riippuvainen sääoloista, lähetysmaston suunnassa voi olla erilainen ilmasto kuin vastaanottopäässä. Jopa lähellä oleva traktori saattaa häiritä signaalia, syitä on monia.

    • operaattorinvaihto

      Lahden mukkulassa ei ole 3G vieläkään kunnossa vaikka häiriökarttassa on enään maininta 2G verkon häiriöistä. Ilmeisesti kaista siirretty 4G liittymään. 21Mb 3G liittymä ja 1-2Mb tulee jo kolmatta viikkoa. Se siitä luvatusta nopeusvaihtelu välistä 0,4-10 Mbit/s.

    • soneranadsl

      Piruako näiden kanssa pelleilemään, ottaa kiinteän yhteyden niin ei ole näiä ongelmia.

    • Huomattuamyös

      4g käyttäjät vievät kaistaa ja sen myötä myös 3g:n nopeus tippuu

      • rty53h

        4G ei ole myöskään juuri 3G:tä nopeampi ainakaan tällä hetkellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe