Vedän puoleeni sekopäitä.

olen kyllästynyt

Ex mieheni oli väkivaltainen henkisesti ja fyysisesti.
Nyt tapasin aivan ihanan miehen, erittäin fiksu, avulias, huomioiva ja kaikin puolin täydellinen mies.

Hiljalleen alkoi häneltä esiintyä tuttuja piirteitä.
-on aina oikessa ja tietää asioista enemmän kuin muut.
-Haukkui lähimmäisiä kertoen miten olisi itse hoitanut asiat paremmin.

Näistä asioista aloin hiukan hidastamaan tahtia ja sanoin että haluan tutustua kunnolla ennen kuin mihinkään sitoutuvampaan lähden.
Niin alkoi kiire päästä elämääni ja saada minut muuttamaan luokseen.
Selvitteli ihmisiä joiden kanssa olen eniten tekemisissä ja otti heihin yhteyttä tutustuakseen.

Nyt kun sanoin että en halua että hän astuu minun varpailleni kun olen juuri pyytänyt hidastamaan hän meni itkun kautta epätoivoon ja sieltä totaalliseen raivariin asti samalla haukkuen minut pystyyn.

Mistä näitä oikein sikiää minun ympärilleni?

229

8317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Mistä näitä oikein sikiää minun ympärilleni?"

      Niin tuota kysymystä miksi naiset rakastuvat renttuihin on pohdittu kautta aikain...

      Itse voisin ajatella että tietyntyyppiset ihmiset tulevat elämäämme syystä, että meidän on tarpeen oppia jotain itsestämme...

      Esim. löytää tuo vastaus kysymyseen, miksi? itsestämme...

      Tässäkin linkissä esitetään tämmönen näkökulma...

      "Kun kohtaamme aikuisena lapsuuden kiintymyskohdettamme muistuttavan henkilön, meissä voi herätä samanlainen kaipaus ja epävarmuus, jota koimme varhaisessa kiintymyssuhteessamme. Meissä aktivoituu silloin emotionaalisia tarpeita, jotka olemme oppineet yhdistämään kiintymykseen, läheisyyteen ja rakkauteen. "

      http://hidastaelamaa.fi/2014/08/naisen-sydan-vetovoiman-ansat/

      näyttääpä aiheesta olevan oikein kirjakin, jossa asiaa lähestytään tälläkin tavalla...

      "Mikään elämääsi vastaan tuleva asia, tapahtuma tai ihmissuhde ei ole sattumaa, saat aina sen mitä tilaat."

      ”Vedät puoleesi juuri sitä, mitä ehdottomasti haluat välttää.” Tämä on yksi minun elämäni ongelma. Se ei ole kovin pieni, sillä tässä tilanteessa koen itseni uhriksi, jonka energiaa varastetaan tai hyväksikäytetään....

      http://www.ultra-lehti.com/kirjat/kir-sydanmagneetti.html

      Oli ny kuinka oli, niin ajattelisin että oman itsen kannalta hedellisempää olisi pohtia niitä omia motiivejaan ja asioita jotka taustalla saattavat vaikuttaa kuin sekopäiden syitä ja sielun elämää...


      • Mitä ajattelet laus.

        "Itse voisin ajatella että tietyntyyppiset ihmiset tulevat elämäämme syystä, että meidän on tarpeen oppia jotain itsestämme..."

        Mitä ajattelet lauseestasi itse?

        Minä analysoin tuon lauseen sellaiseksi, että siinä on asiaa, mutta että asian saisi kuulostamaan mielenkiintoisemmalta, se on laitettu muotoon, jossa kuuluu kohtalonusko, fatalismi.

        Fatalistit sitten taas ovat narsistien ihanneuhreja, jota ominaisuutta narsistit käyttävät hyväkseen kuin mehiläinen hunajaa.

        Eikö olisi selkeämpää puhua vain siitä, että jos elämääni tulee narsisti, niin minun kannattaa syventyä miettimään elämääni syvemmin... Mitä mahdollisuuksia minulla on kohentaa elämääni niin, etten vastaisuudessa hyväksyisi epäilyttäviä henkilöitä... ainakaan niin syvästi, että alkaisin seurustelemaan sellaisen kanssa.

        " tietyntyyppiset ihmiset tulevat elämäämme syystä, että "

        En usko mihinkään kohtalon viisaaseen siirtoon, minkä joku ajatteleva maailmankaikkeus järjestää järjestelmällisesti saadakseen juuri minut ajattelemaan järkevämmin... : D.

        Mietipä myös...


      • Asiaan liittyy vain

        "Oli ny kuinka oli, niin ajattelisin että oman itsen kannalta hedellisempää olisi pohtia niitä omia motiivejaan ja asioita jotka taustalla saattavat vaikuttaa kuin sekopäiden syitä ja sielun elämää... "

        Asiaan liittyy vain sellainen ongelma, että miten uhri voi ymmärtää, että hän on takertunut johonkin omituiseen ja poikkeavaan, jos hän ei saa oikeaa ja asiallista tietoa siitä, mihin hän on törmännyt.

        Tietämättömänä hän jatkaisi elämäänsä onnettomuutensa uhrina yhtä alttiina uusille vastoinkäymisille, kun hän ei tietäisi minkälaisia ihmisiä on olemassa. Hän vain saattaisi kuvitella, että siksihän se alkoholisti juo, kuin sanoi... Eikä ymmärtäisi noihin häiriöihin liittyviä lainalaisuuksia.

        Tiettyjen lainalaisuuksien ja kaavojen tiedostaminen häiriökäyttäytyjissä on minun mielestäni ehdottoman välttämätöntä uusinnan estämiseksi. Myös helpottaa uhrin oloa ja anteeksiantamista, kun ymmärtää, että tietyt vammat ovat pysyvänlaatuisia eikä uhri ole voinut vaikuttaa niihin mitenkään.


      • Mitä ajattelet laus. kirjoitti:

        "Itse voisin ajatella että tietyntyyppiset ihmiset tulevat elämäämme syystä, että meidän on tarpeen oppia jotain itsestämme..."

        Mitä ajattelet lauseestasi itse?

        Minä analysoin tuon lauseen sellaiseksi, että siinä on asiaa, mutta että asian saisi kuulostamaan mielenkiintoisemmalta, se on laitettu muotoon, jossa kuuluu kohtalonusko, fatalismi.

        Fatalistit sitten taas ovat narsistien ihanneuhreja, jota ominaisuutta narsistit käyttävät hyväkseen kuin mehiläinen hunajaa.

        Eikö olisi selkeämpää puhua vain siitä, että jos elämääni tulee narsisti, niin minun kannattaa syventyä miettimään elämääni syvemmin... Mitä mahdollisuuksia minulla on kohentaa elämääni niin, etten vastaisuudessa hyväksyisi epäilyttäviä henkilöitä... ainakaan niin syvästi, että alkaisin seurustelemaan sellaisen kanssa.

        " tietyntyyppiset ihmiset tulevat elämäämme syystä, että "

        En usko mihinkään kohtalon viisaaseen siirtoon, minkä joku ajatteleva maailmankaikkeus järjestää järjestelmällisesti saadakseen juuri minut ajattelemaan järkevämmin... : D.

        Mietipä myös...

        "Mitä ajattelet lauseestasi itse?"

        Noh, ensinnäkin pohdin asiaa tuon aloituksen, jonka otsikko on "vedän puoleeni sekopäitä"

        Jonka pitäisi johtaa ajatukseen, että mitkä itsessä olevat tekijät voivat vaikuttaa taustalla, että niin tuntuu käyvän kerta toisensa jälkeen...

        Että siltä osin lause, "tietyntyyppiset ihmiset tulevat elämäämme syystä, että meidän on tarpeen oppia jotain itsestämme" puolustaa paikkansa...

        Fatalismilla sinällään ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vaan omilla valinnoillamme, joiden taustalla saattaa olla sitten itsessämme olevia tietynlaisia/noissa linkeissäkin mainittuja syitä...

        Ennemminkin pitäisin fatalismina ajatusta, että ihmisiä vaan tulee elämäämme ilman että itse voimme vaikuttaa asioihin omilla valinnoillamme mitenkään ts, minun ei tarvitse muuttua/pohtia valintojani ja mahdollisesti niiden taustalla vaikuttavia syitä mitenkään...

        että mielestäni hyvin merkittävä on ymmärtää tämäkin asia

        2. Ymmärrä, että teet itse omat valintasi.

        "Yksikään mies tai nainen ei ole narsisti/dorka/skitsomagneetti, jonka kohtalona on vetää puoleensa vain epätasapainoisia kaltoinkohtelevia kumppaniehdokkaita. Meistä jokaiselle on tarjolla lukemattomia erilaisia valinnan paikkoja ihmissuhdemarkkinoilla. Ennemmin kuin kohtalon ohjaamina, päädymme alttiuksiemme takia tekemään näiden joukosta huonoja valintoja. Annamme niille mahdollisuuden siinä missä joku muu kävelisi samantien ulos kuviosta ja etsisi itselleen jotain paljon parempaa"

        http://gains.fi/katkaise-huonojen-suhteiden-kierre/


      • Asiaan liittyy vain kirjoitti:

        "Oli ny kuinka oli, niin ajattelisin että oman itsen kannalta hedellisempää olisi pohtia niitä omia motiivejaan ja asioita jotka taustalla saattavat vaikuttaa kuin sekopäiden syitä ja sielun elämää... "

        Asiaan liittyy vain sellainen ongelma, että miten uhri voi ymmärtää, että hän on takertunut johonkin omituiseen ja poikkeavaan, jos hän ei saa oikeaa ja asiallista tietoa siitä, mihin hän on törmännyt.

        Tietämättömänä hän jatkaisi elämäänsä onnettomuutensa uhrina yhtä alttiina uusille vastoinkäymisille, kun hän ei tietäisi minkälaisia ihmisiä on olemassa. Hän vain saattaisi kuvitella, että siksihän se alkoholisti juo, kuin sanoi... Eikä ymmärtäisi noihin häiriöihin liittyviä lainalaisuuksia.

        Tiettyjen lainalaisuuksien ja kaavojen tiedostaminen häiriökäyttäytyjissä on minun mielestäni ehdottoman välttämätöntä uusinnan estämiseksi. Myös helpottaa uhrin oloa ja anteeksiantamista, kun ymmärtää, että tietyt vammat ovat pysyvänlaatuisia eikä uhri ole voinut vaikuttaa niihin mitenkään.

        "Tiettyjen lainalaisuuksien ja kaavojen tiedostaminen häiriökäyttäytyjissä on minun mielestäni ehdottoman välttämätöntä uusinnan estämiseksi."

        Jaa noh, mielestäni välttämättä tieto nphoosta/toisesta ihmisestä ei pelkästään riitä estämään uusinnan mahdollisuutta varsinkin kun se persoonallisuushäiriö ilmenee vasta pidemmässä juoksussa, lukemani perusteella monissakin tapauksissa vasta sitten kun hääkellot ovat soineet...

        Kannattaa pohtia tuollaisessa "vedän puoleeni" tilanteessa myös noita "liian hyvää ollakseen totta"/rakkaus/ihmis riippuuvuuden teemoja itseen liittyen...

        Että mielestäni näissä tapauksissa ihmisen joka kokee "vetävänsä puoleen sekopäitä" ja haluaa muutosta tuohon/paremman tulevaisuuden olisi järkevämpää pohtia enemmän itseään ja omia valintojaan kuin niiden sekopäiden sielun maisemaa...

        Kuten tuossa linkissäkin ohjeistetaan...

        "Kirjoittaminen on parhaimmillaan erittäin terapeuttista. Voit jäsennellä kirjoittamalla erityisesti syitä siihen miksi olet päätynyt ja jäänyt vahingolliseen suhteeseen.

        Osa ihmisistä on hyvin ulkoaohjautuvia ja omien päätösten aiheuttama jatkumo jää helposti huomaamatta. Ajatellaan, että oman valinnan sijaan kumppani valikoituu, kuin kohtalon ohjaamana. Kirjoittamisprosessi auttaa läpikäymään suhdehistoriaa ja tätä kautta rakentamaan itselle parempaa tulevaisuutta"

        http://gains.fi/irti-ihmishuumeesta/

        Ymmärrän kyllä, että joku voi olla sitä mieltä, että palstalla pitäisi puhua/pohtia vain narsisteista, millainen hän on/mitä teki/sanoi/miltä näyttää jne...

        Mutta kun tänne ny ns. uhrejakin on tullut niin tämänkaltainen keskustelukin puolustaa paikkaansa...


      • Mihin perustuu, että
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Tiettyjen lainalaisuuksien ja kaavojen tiedostaminen häiriökäyttäytyjissä on minun mielestäni ehdottoman välttämätöntä uusinnan estämiseksi."

        Jaa noh, mielestäni välttämättä tieto nphoosta/toisesta ihmisestä ei pelkästään riitä estämään uusinnan mahdollisuutta varsinkin kun se persoonallisuushäiriö ilmenee vasta pidemmässä juoksussa, lukemani perusteella monissakin tapauksissa vasta sitten kun hääkellot ovat soineet...

        Kannattaa pohtia tuollaisessa "vedän puoleeni" tilanteessa myös noita "liian hyvää ollakseen totta"/rakkaus/ihmis riippuuvuuden teemoja itseen liittyen...

        Että mielestäni näissä tapauksissa ihmisen joka kokee "vetävänsä puoleen sekopäitä" ja haluaa muutosta tuohon/paremman tulevaisuuden olisi järkevämpää pohtia enemmän itseään ja omia valintojaan kuin niiden sekopäiden sielun maisemaa...

        Kuten tuossa linkissäkin ohjeistetaan...

        "Kirjoittaminen on parhaimmillaan erittäin terapeuttista. Voit jäsennellä kirjoittamalla erityisesti syitä siihen miksi olet päätynyt ja jäänyt vahingolliseen suhteeseen.

        Osa ihmisistä on hyvin ulkoaohjautuvia ja omien päätösten aiheuttama jatkumo jää helposti huomaamatta. Ajatellaan, että oman valinnan sijaan kumppani valikoituu, kuin kohtalon ohjaamana. Kirjoittamisprosessi auttaa läpikäymään suhdehistoriaa ja tätä kautta rakentamaan itselle parempaa tulevaisuutta"

        http://gains.fi/irti-ihmishuumeesta/

        Ymmärrän kyllä, että joku voi olla sitä mieltä, että palstalla pitäisi puhua/pohtia vain narsisteista, millainen hän on/mitä teki/sanoi/miltä näyttää jne...

        Mutta kun tänne ny ns. uhrejakin on tullut niin tämänkaltainen keskustelukin puolustaa paikkaansa...

        "Jaa noh, mielestäni välttämättä tieto nphoosta/toisesta ihmisestä ei pelkästään riitä estämään uusinnan mahdollisuutta varsinkin kun se persoonallisuushäiriö ilmenee vasta pidemmässä juoksussa, lukemani perusteella monissakin tapauksissa vasta sitten kun hääkellot ovat soineet..."

        Mihin perustuu, että ei riitä estämään? Kuka haluaa suhteen "ei mihinkään"? Kuka haluaa suhteen siihen, mitä heistä on tiedossa? Kuka?

        Väitän, että kukaan ei halua, jos tieto häiriöstä on todellista ja asianmukaista.

        Jotenkin tulee sellainen fiilis sinun ajatuksestasi, jossa ikäänkuin joku ulkopuolinen taho voisi lopettaa suhteen ja katkaista välit... Ihan kuin aikuisen auktoriteetilla käytäisiin lasten selkkaukseen... Tuo ei toimi aikuisten maailmassa, vaan jokaisen on tunnettava omat tarpeensa ja tehtävä omat ratkaisunsa. Ratkaisun pohjaksi ei tuossa kovassa pelissä riitä, että joku täti jossain sanoi, että kannattaa katkasta välit, vaan ihmisen täytyy tehdä tietoinen ratkaisu oikean tiedon pohjalta.

        Ei ne hääkellot ehdi soimaan, jos tuntee NPH:n lainalaisuudet.

        Minusta keskustelua on syytä käydä monella rintamalla. Itseään pitää ja kannattaa hoitaa ja hoidattaa sitä myöden, kun on tarvetta ja valmiutta ja mahdollisuutta. En usko kenenkään olevan narsistia tai psykopaattia vajaa, vaikka sellaistakin joku on joskus ehdottanut.


      • Mihin perustuu, että kirjoitti:

        "Jaa noh, mielestäni välttämättä tieto nphoosta/toisesta ihmisestä ei pelkästään riitä estämään uusinnan mahdollisuutta varsinkin kun se persoonallisuushäiriö ilmenee vasta pidemmässä juoksussa, lukemani perusteella monissakin tapauksissa vasta sitten kun hääkellot ovat soineet..."

        Mihin perustuu, että ei riitä estämään? Kuka haluaa suhteen "ei mihinkään"? Kuka haluaa suhteen siihen, mitä heistä on tiedossa? Kuka?

        Väitän, että kukaan ei halua, jos tieto häiriöstä on todellista ja asianmukaista.

        Jotenkin tulee sellainen fiilis sinun ajatuksestasi, jossa ikäänkuin joku ulkopuolinen taho voisi lopettaa suhteen ja katkaista välit... Ihan kuin aikuisen auktoriteetilla käytäisiin lasten selkkaukseen... Tuo ei toimi aikuisten maailmassa, vaan jokaisen on tunnettava omat tarpeensa ja tehtävä omat ratkaisunsa. Ratkaisun pohjaksi ei tuossa kovassa pelissä riitä, että joku täti jossain sanoi, että kannattaa katkasta välit, vaan ihmisen täytyy tehdä tietoinen ratkaisu oikean tiedon pohjalta.

        Ei ne hääkellot ehdi soimaan, jos tuntee NPH:n lainalaisuudet.

        Minusta keskustelua on syytä käydä monella rintamalla. Itseään pitää ja kannattaa hoitaa ja hoidattaa sitä myöden, kun on tarvetta ja valmiutta ja mahdollisuutta. En usko kenenkään olevan narsistia tai psykopaattia vajaa, vaikka sellaistakin joku on joskus ehdottanut.

        "Ratkaisun pohjaksi ei tuossa kovassa pelissä riitä, että joku täti jossain sanoi, että kannattaa katkasta välit, vaan ihmisen täytyy tehdä tietoinen ratkaisu oikean tiedon pohjalta."

        Kuule kun ny puhutaan pikkusen eri asiasta, tässä ny otan kantaa vain tuohon ikuisuus kysymykseen, miksi naiset rakastuvat renttuihin, ajautuvat huonoihin suhteisiin kerta toisensa tai aloittajan otsikon mukaan, miksi vetää puoleensa sekopäitä...

        Noihin asioihin tämä täti ny yrittää esittää vaan tässä , että ns. syytä miksi noin käy kannattaa lähteä pohtimaan/etsimään myös itsestään/omista valinnoistaan, että kyse saattaa olla joissain tapauksissa myös tuonkaltaisista asioista joita noissa linkeissäkin mainitaan...

        Etten ny varsinaisesti otan kantaa tässä kenenkään yksittäiseen suhteeseen, enkä muutenkaan jaa neuvoja, että tee niin tai näin...

        Hyvin useinhan olen esittänyt täällä mielipiteeni siitäkin, että ihminen itse on oman elämänsä paras asiantuntija...

        Kaiken mitä täällä kirjoitan , laittamani linkit, niiden ajatukset siinä kuin minunkin ajatukseni voi itse kukin lukija hylätä itselleen sopimattomina tyyliin ei koske minua jos siltä tuntuu..

        Ettei tässä ny ole kyse mistään "maata mullistavasta asiasta", sen paremmin kuin tuntemattomien ihmisten suhteisiin puuttumisesta...

        Kuin ns. itsetuntemuksen lisäämisestä ja siitä että voimme itse omilla valinnoillamme vaikuttaa siihen millaisten ihmisten kanssa haluamme olla tekemisissä...


      • Samaa mieltä sitä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ratkaisun pohjaksi ei tuossa kovassa pelissä riitä, että joku täti jossain sanoi, että kannattaa katkasta välit, vaan ihmisen täytyy tehdä tietoinen ratkaisu oikean tiedon pohjalta."

        Kuule kun ny puhutaan pikkusen eri asiasta, tässä ny otan kantaa vain tuohon ikuisuus kysymykseen, miksi naiset rakastuvat renttuihin, ajautuvat huonoihin suhteisiin kerta toisensa tai aloittajan otsikon mukaan, miksi vetää puoleensa sekopäitä...

        Noihin asioihin tämä täti ny yrittää esittää vaan tässä , että ns. syytä miksi noin käy kannattaa lähteä pohtimaan/etsimään myös itsestään/omista valinnoistaan, että kyse saattaa olla joissain tapauksissa myös tuonkaltaisista asioista joita noissa linkeissäkin mainitaan...

        Etten ny varsinaisesti otan kantaa tässä kenenkään yksittäiseen suhteeseen, enkä muutenkaan jaa neuvoja, että tee niin tai näin...

        Hyvin useinhan olen esittänyt täällä mielipiteeni siitäkin, että ihminen itse on oman elämänsä paras asiantuntija...

        Kaiken mitä täällä kirjoitan , laittamani linkit, niiden ajatukset siinä kuin minunkin ajatukseni voi itse kukin lukija hylätä itselleen sopimattomina tyyliin ei koske minua jos siltä tuntuu..

        Ettei tässä ny ole kyse mistään "maata mullistavasta asiasta", sen paremmin kuin tuntemattomien ihmisten suhteisiin puuttumisesta...

        Kuin ns. itsetuntemuksen lisäämisestä ja siitä että voimme itse omilla valinnoillamme vaikuttaa siihen millaisten ihmisten kanssa haluamme olla tekemisissä...

        " voimme itse omilla valinnoillamme vaikuttaa siihen millaisten ihmisten kanssa haluamme olla tekemisissä... "

        Samaa mieltä sitä myöden, kunhan olemme noihin ihmisiin vapaaehtoisessa suhteessa...

        Mutta tuo lause ei toteudu itsestään, vaan sisältää olettamuksen, että tunnemme ja tiedämme niistä ihmisistä tarpeeksi, joiden kanssa olemme tekemisissä, että voimme tehdä johtopäätöksiä...


      • olen kyllästynyt
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Oli ny kuinka oli, niin ajattelisin että oman itsen kannalta hedellisempää olisi pohtia niitä omia motiivejaan ja asioita jotka taustalla saattavat vaikuttaa kuin sekopäiden syitä ja sielun elämää... "

        Niin lisää lukemista pohdintojen tueksi miksi?

        http://gains.fi/paihdeongelmana-rakkausriippuvuus/

        http://gains.fi/irti-ihmishuumeesta/

        http://gains.fi/katkaise-huonojen-suhteiden-kierre/

        Niin tässä tuleekin viimeisimmän miehen kohdalla pari seikkaa jotka katsoin tarkkaan.
        Hän oli normaalin näköinen, työssä käyvä ja kuten aiemminkin laitoin niin kohtelias ja erittäin fiksu, ennemmin hieman ujo kuin suulas.

        Eli ei lainkaan ensimmäisen mieheni kaltainen kävihän hänkin töissä mutta ulkokuoressa silmä lepäsi ja myönnän tyyli oli renttumainen.

        Näiden kahden välissä on ollut muutaman näkemisen jälkeen piinaamaan jääneitä jotka tekee kaikkensa etten heistä eroon pääsisi.
        Eli tämä viimeisin mies oli ensimmäinen suhde minulle alkuperäisen mieheni jälkeen ja se loppui hyvin lyhyeen (alle 3kk)


      • Tuossa aiemmasta
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ratkaisun pohjaksi ei tuossa kovassa pelissä riitä, että joku täti jossain sanoi, että kannattaa katkasta välit, vaan ihmisen täytyy tehdä tietoinen ratkaisu oikean tiedon pohjalta."

        Kuule kun ny puhutaan pikkusen eri asiasta, tässä ny otan kantaa vain tuohon ikuisuus kysymykseen, miksi naiset rakastuvat renttuihin, ajautuvat huonoihin suhteisiin kerta toisensa tai aloittajan otsikon mukaan, miksi vetää puoleensa sekopäitä...

        Noihin asioihin tämä täti ny yrittää esittää vaan tässä , että ns. syytä miksi noin käy kannattaa lähteä pohtimaan/etsimään myös itsestään/omista valinnoistaan, että kyse saattaa olla joissain tapauksissa myös tuonkaltaisista asioista joita noissa linkeissäkin mainitaan...

        Etten ny varsinaisesti otan kantaa tässä kenenkään yksittäiseen suhteeseen, enkä muutenkaan jaa neuvoja, että tee niin tai näin...

        Hyvin useinhan olen esittänyt täällä mielipiteeni siitäkin, että ihminen itse on oman elämänsä paras asiantuntija...

        Kaiken mitä täällä kirjoitan , laittamani linkit, niiden ajatukset siinä kuin minunkin ajatukseni voi itse kukin lukija hylätä itselleen sopimattomina tyyliin ei koske minua jos siltä tuntuu..

        Ettei tässä ny ole kyse mistään "maata mullistavasta asiasta", sen paremmin kuin tuntemattomien ihmisten suhteisiin puuttumisesta...

        Kuin ns. itsetuntemuksen lisäämisestä ja siitä että voimme itse omilla valinnoillamme vaikuttaa siihen millaisten ihmisten kanssa haluamme olla tekemisissä...

        "Oli ny kuinka oli, niin ajattelisin että oman itsen kannalta hedellisempää olisi pohtia niitä omia motiivejaan ja asioita jotka taustalla saattavat vaikuttaa kuin sekopäiden syitä ja sielun elämää... "

        Tuossa aiemmasta kommentistasi.

        ""Jaa noh, mielestäni välttämättä tieto nphoosta/toisesta ihmisestä ei pelkästään riitä estämään uusinnan mahdollisuutta varsinkin kun se persoonallisuushäiriö ilmenee vasta pidemmässä juoksussa, lukemani perusteella monissakin tapauksissa vasta sitten kun hääkellot ovat soineet..."

        Ja tuossa toinen.

        ""Ratkaisun pohjaksi ei tuossa kovassa pelissä riitä, että joku täti jossain sanoi, että kannattaa katkasta välit, vaan ihmisen täytyy tehdä tietoinen ratkaisu oikean tiedon pohjalta."

        Tässä minun kommenttini johon vastaat:

        "Kuule kun ny puhutaan pikkusen eri asiasta, tässä ny otan kantaa vain tuohon ikuisuus kysymykseen, miksi naiset rakastuvat renttuihin, ajautuvat huonoihin suhteisiin kerta toisensa tai aloittajan otsikon mukaan, miksi vetää puoleensa sekopäitä..."

        ??? Et siis vastaa kysymyksiini, koska et mielestäsi puhunut aiheesta niihin liittyen???

        Kysymys koski siis ihmisen omaa vastuuta ja tietoa vastuunoton perusteeksi. Eli kuka voisi jatkaa seurusteluaan narsistin kanssa sen jälkeen kun on ymmärtänyt, minkälainen vamma tällä on?

        Kysymyksessäni olleella sanalla k u k a en tarkoita, että sinun tulisi nimetä ketään tiettyä henkilöä, vaan sitä, että jatkaisiko ylipäätään kukaan, kun tietoa on tarpeeksi.


      • En löydä komment.
        Tuossa aiemmasta kirjoitti:

        "Oli ny kuinka oli, niin ajattelisin että oman itsen kannalta hedellisempää olisi pohtia niitä omia motiivejaan ja asioita jotka taustalla saattavat vaikuttaa kuin sekopäiden syitä ja sielun elämää... "

        Tuossa aiemmasta kommentistasi.

        ""Jaa noh, mielestäni välttämättä tieto nphoosta/toisesta ihmisestä ei pelkästään riitä estämään uusinnan mahdollisuutta varsinkin kun se persoonallisuushäiriö ilmenee vasta pidemmässä juoksussa, lukemani perusteella monissakin tapauksissa vasta sitten kun hääkellot ovat soineet..."

        Ja tuossa toinen.

        ""Ratkaisun pohjaksi ei tuossa kovassa pelissä riitä, että joku täti jossain sanoi, että kannattaa katkasta välit, vaan ihmisen täytyy tehdä tietoinen ratkaisu oikean tiedon pohjalta."

        Tässä minun kommenttini johon vastaat:

        "Kuule kun ny puhutaan pikkusen eri asiasta, tässä ny otan kantaa vain tuohon ikuisuus kysymykseen, miksi naiset rakastuvat renttuihin, ajautuvat huonoihin suhteisiin kerta toisensa tai aloittajan otsikon mukaan, miksi vetää puoleensa sekopäitä..."

        ??? Et siis vastaa kysymyksiini, koska et mielestäsi puhunut aiheesta niihin liittyen???

        Kysymys koski siis ihmisen omaa vastuuta ja tietoa vastuunoton perusteeksi. Eli kuka voisi jatkaa seurusteluaan narsistin kanssa sen jälkeen kun on ymmärtänyt, minkälainen vamma tällä on?

        Kysymyksessäni olleella sanalla k u k a en tarkoita, että sinun tulisi nimetä ketään tiettyä henkilöä, vaan sitä, että jatkaisiko ylipäätään kukaan, kun tietoa on tarpeeksi.

        " tässä ny otan kantaa vain "

        En löydä kommenteistasi omia mielipiteitäsi. (Eivät tietenkään ole pakollisia, mutta muuten vain kommentoin, kun sanot oikein "otan kantaa")


      • Ön miehiä
        olen kyllästynyt kirjoitti:

        Niin tässä tuleekin viimeisimmän miehen kohdalla pari seikkaa jotka katsoin tarkkaan.
        Hän oli normaalin näköinen, työssä käyvä ja kuten aiemminkin laitoin niin kohtelias ja erittäin fiksu, ennemmin hieman ujo kuin suulas.

        Eli ei lainkaan ensimmäisen mieheni kaltainen kävihän hänkin töissä mutta ulkokuoressa silmä lepäsi ja myönnän tyyli oli renttumainen.

        Näiden kahden välissä on ollut muutaman näkemisen jälkeen piinaamaan jääneitä jotka tekee kaikkensa etten heistä eroon pääsisi.
        Eli tämä viimeisin mies oli ensimmäinen suhde minulle alkuperäisen mieheni jälkeen ja se loppui hyvin lyhyeen (alle 3kk)

        Kyl miehien känssä vöi öllä syhteessä jös hälyää


      • Mies ja mies
        Ön miehiä kirjoitti:

        Kyl miehien känssä vöi öllä syhteessä jös hälyää

        Voiko? Moon aina ollut suhteessa naisenkanssa, mut täytyy selvästi kääntää takkia.


      • Hienoja
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Mitä ajattelet lauseestasi itse?"

        Noh, ensinnäkin pohdin asiaa tuon aloituksen, jonka otsikko on "vedän puoleeni sekopäitä"

        Jonka pitäisi johtaa ajatukseen, että mitkä itsessä olevat tekijät voivat vaikuttaa taustalla, että niin tuntuu käyvän kerta toisensa jälkeen...

        Että siltä osin lause, "tietyntyyppiset ihmiset tulevat elämäämme syystä, että meidän on tarpeen oppia jotain itsestämme" puolustaa paikkansa...

        Fatalismilla sinällään ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vaan omilla valinnoillamme, joiden taustalla saattaa olla sitten itsessämme olevia tietynlaisia/noissa linkeissäkin mainittuja syitä...

        Ennemminkin pitäisin fatalismina ajatusta, että ihmisiä vaan tulee elämäämme ilman että itse voimme vaikuttaa asioihin omilla valinnoillamme mitenkään ts, minun ei tarvitse muuttua/pohtia valintojani ja mahdollisesti niiden taustalla vaikuttavia syitä mitenkään...

        että mielestäni hyvin merkittävä on ymmärtää tämäkin asia

        2. Ymmärrä, että teet itse omat valintasi.

        "Yksikään mies tai nainen ei ole narsisti/dorka/skitsomagneetti, jonka kohtalona on vetää puoleensa vain epätasapainoisia kaltoinkohtelevia kumppaniehdokkaita. Meistä jokaiselle on tarjolla lukemattomia erilaisia valinnan paikkoja ihmissuhdemarkkinoilla. Ennemmin kuin kohtalon ohjaamina, päädymme alttiuksiemme takia tekemään näiden joukosta huonoja valintoja. Annamme niille mahdollisuuden siinä missä joku muu kävelisi samantien ulos kuviosta ja etsisi itselleen jotain paljon parempaa"

        http://gains.fi/katkaise-huonojen-suhteiden-kierre/

        Olet kuule mielenkiintoinen otus =)


      • Ön näisiäkin
        Mies ja mies kirjoitti:

        Voiko? Moon aina ollut suhteessa naisenkanssa, mut täytyy selvästi kääntää takkia.

        Vöit sä öllä näisenki kää jös hälyyt.


      • Ön kölmestäänkin
        Ön näisiäkin kirjoitti:

        Vöit sä öllä näisenki kää jös hälyyt.

        Kyl vöi öllä miehen jä näisenkin känssä sämään äikään jös käikki hälyää


      • Kiltti mies.
        olen kyllästynyt kirjoitti:

        Niin tässä tuleekin viimeisimmän miehen kohdalla pari seikkaa jotka katsoin tarkkaan.
        Hän oli normaalin näköinen, työssä käyvä ja kuten aiemminkin laitoin niin kohtelias ja erittäin fiksu, ennemmin hieman ujo kuin suulas.

        Eli ei lainkaan ensimmäisen mieheni kaltainen kävihän hänkin töissä mutta ulkokuoressa silmä lepäsi ja myönnän tyyli oli renttumainen.

        Näiden kahden välissä on ollut muutaman näkemisen jälkeen piinaamaan jääneitä jotka tekee kaikkensa etten heistä eroon pääsisi.
        Eli tämä viimeisin mies oli ensimmäinen suhde minulle alkuperäisen mieheni jälkeen ja se loppui hyvin lyhyeen (alle 3kk)

        Naisen normaalinnäköinen on komea jännämies joka on väkivaltainen. Nainen ei ikinä katso luonnetta vaan ulkonäköä ja siksi naiset niitä pas.koja narsisteja ottavat poikaystävikseen. Ei meitä kunnollisia kukaan halua koska emme uskalla lyödä naisia. Monet naiset ovat itse kertoneet että jännämies kelpaa ja sitten kun jännämies hakkaa tai kohtelee huonosti niin nainen ei halua erota. Täällä palstoilta on turha hakea sympatiaa koska nainen aina valitsee miehen. Nainen voi aina erota mutta usein niin ei tapahdu. Joka viikko lehdissä on juttuja että nainen kuoli kun jännämies hakkasi.


      • tuttuja ollaan ;)
        Kiltti mies. kirjoitti:

        Naisen normaalinnäköinen on komea jännämies joka on väkivaltainen. Nainen ei ikinä katso luonnetta vaan ulkonäköä ja siksi naiset niitä pas.koja narsisteja ottavat poikaystävikseen. Ei meitä kunnollisia kukaan halua koska emme uskalla lyödä naisia. Monet naiset ovat itse kertoneet että jännämies kelpaa ja sitten kun jännämies hakkaa tai kohtelee huonosti niin nainen ei halua erota. Täällä palstoilta on turha hakea sympatiaa koska nainen aina valitsee miehen. Nainen voi aina erota mutta usein niin ei tapahdu. Joka viikko lehdissä on juttuja että nainen kuoli kun jännämies hakkasi.

        Kulttilaiset takaisin sinkut palstalleen ;)


      • röyh. selvä tää
        Mihin perustuu, että kirjoitti:

        "Jaa noh, mielestäni välttämättä tieto nphoosta/toisesta ihmisestä ei pelkästään riitä estämään uusinnan mahdollisuutta varsinkin kun se persoonallisuushäiriö ilmenee vasta pidemmässä juoksussa, lukemani perusteella monissakin tapauksissa vasta sitten kun hääkellot ovat soineet..."

        Mihin perustuu, että ei riitä estämään? Kuka haluaa suhteen "ei mihinkään"? Kuka haluaa suhteen siihen, mitä heistä on tiedossa? Kuka?

        Väitän, että kukaan ei halua, jos tieto häiriöstä on todellista ja asianmukaista.

        Jotenkin tulee sellainen fiilis sinun ajatuksestasi, jossa ikäänkuin joku ulkopuolinen taho voisi lopettaa suhteen ja katkaista välit... Ihan kuin aikuisen auktoriteetilla käytäisiin lasten selkkaukseen... Tuo ei toimi aikuisten maailmassa, vaan jokaisen on tunnettava omat tarpeensa ja tehtävä omat ratkaisunsa. Ratkaisun pohjaksi ei tuossa kovassa pelissä riitä, että joku täti jossain sanoi, että kannattaa katkasta välit, vaan ihmisen täytyy tehdä tietoinen ratkaisu oikean tiedon pohjalta.

        Ei ne hääkellot ehdi soimaan, jos tuntee NPH:n lainalaisuudet.

        Minusta keskustelua on syytä käydä monella rintamalla. Itseään pitää ja kannattaa hoitaa ja hoidattaa sitä myöden, kun on tarvetta ja valmiutta ja mahdollisuutta. En usko kenenkään olevan narsistia tai psykopaattia vajaa, vaikka sellaistakin joku on joskus ehdottanut.

        Naiset ei mitään kyllästyneitä ole narsisteihin koska naiset aina sellaisia miehiä haluaa. Tuos naapuriskin oli nainen jolla oli väkivaltainen narsisti ja aina se päästi sen kotiinsa vaikka oli jo useesti saanut turpaan. Minä taisin pelastaa sen naisen hengen kun soitin poliisille kun kuului riitelyn ääntä naista hakattiin ja kuristettiin ja menin oven taakse kuuntelee niin nainen oli selvästi kuolemassa. Onni oli että poliist tuli äkkiä. Tälläsitä kunnollista hiljaista ja rauhallista miestä ei naiset halua. Olen sen jo nähnyt tuhat kertaa, olen tylsä kun en hakkaa naisia. En varmaan ikinä seurustele enkä ole seurustellut vielä vaikka ikää on 35.


      • oliko näin
        röyh. selvä tää kirjoitti:

        Naiset ei mitään kyllästyneitä ole narsisteihin koska naiset aina sellaisia miehiä haluaa. Tuos naapuriskin oli nainen jolla oli väkivaltainen narsisti ja aina se päästi sen kotiinsa vaikka oli jo useesti saanut turpaan. Minä taisin pelastaa sen naisen hengen kun soitin poliisille kun kuului riitelyn ääntä naista hakattiin ja kuristettiin ja menin oven taakse kuuntelee niin nainen oli selvästi kuolemassa. Onni oli että poliist tuli äkkiä. Tälläsitä kunnollista hiljaista ja rauhallista miestä ei naiset halua. Olen sen jo nähnyt tuhat kertaa, olen tylsä kun en hakkaa naisia. En varmaan ikinä seurustele enkä ole seurustellut vielä vaikka ikää on 35.

        röyh.selvä tää. Joka paikkaan sinäkin pääsi pistät. Pilaat toisten nautinnon. Etkö tiedä, että sadistin ja masokistin välinen rakkaus on maailman onellisinta. Jos sielläkin oli meneillään rakastelu ja sinä huutelet poliisia kesken touhun.


      • höpö
        Ön miehiä kirjoitti:

        Kyl miehien känssä vöi öllä syhteessä jös hälyää

        oon itekki sekopää ni täytyy tyytyy toisee samanlaisee :P


      • Klauz

        "on aina oikessa ja tietää asioista enemmän kuin muut."
        "Haukkui lähimmäisiä kertoen miten olisi itse hoitanut asiat paremmin."

        Aika moni nainen on tyhmä, joten en näe tässä mitään outoa. Onko koskaan käynyt mielessä, että saatat ihan aikuisten oikeasti olla väärässä ja jos kyse on faktapohjaisesta asiasta, niin sinun mielipiteelläsi ei ole silloin väliä, kun kyse on faktojen perusteella tehtävästä johtopäätöksestä?


      • Oravanpyörässä
        Kiltti mies. kirjoitti:

        Naisen normaalinnäköinen on komea jännämies joka on väkivaltainen. Nainen ei ikinä katso luonnetta vaan ulkonäköä ja siksi naiset niitä pas.koja narsisteja ottavat poikaystävikseen. Ei meitä kunnollisia kukaan halua koska emme uskalla lyödä naisia. Monet naiset ovat itse kertoneet että jännämies kelpaa ja sitten kun jännämies hakkaa tai kohtelee huonosti niin nainen ei halua erota. Täällä palstoilta on turha hakea sympatiaa koska nainen aina valitsee miehen. Nainen voi aina erota mutta usein niin ei tapahdu. Joka viikko lehdissä on juttuja että nainen kuoli kun jännämies hakkasi.

        Kiltti mies.

        Olen itse juurikin tälläisessä mainitsemassasi suhteessa. Avioeroakin olen hakenut jo 3 kertaa aina hunoin lopputuloksin,miehellä suhde todistettavasti,useasti. Ja aina lankean siihen tuu takas. Ei myönnä mitään,ei edes puhelimessa olleita naisen numeroita.....tai sitten tulee vastaus SOITIN mitä sitten. Facebookissa halaus kuvia miehestäni ja kyseisestä naisesta kommentti takaisin, HALAAN ketä haluan. Rupeanko itse samanlaiseksi,että mieheni huomaa kuinka se koskee MITÄ !!! En kuitenkaan alennu moiseen paskaan.


      • olen kyllästynyt
        Klauz kirjoitti:

        "on aina oikessa ja tietää asioista enemmän kuin muut."
        "Haukkui lähimmäisiä kertoen miten olisi itse hoitanut asiat paremmin."

        Aika moni nainen on tyhmä, joten en näe tässä mitään outoa. Onko koskaan käynyt mielessä, että saatat ihan aikuisten oikeasti olla väärässä ja jos kyse on faktapohjaisesta asiasta, niin sinun mielipiteelläsi ei ole silloin väliä, kun kyse on faktojen perusteella tehtävästä johtopäätöksestä?

        Nuo oli ensimmäiset merkit mitkä laittoi varovaiseksi aikaisempien kokemuksien perusteella.
        Niin kuin kirjoitin että pyysin hidastamaan tahtia ja toiminta oli sen jälkeen asiatonta:

        (Niin alkoi kiire päästä elämääni ja saada minut muuttamaan luokseen.
        Selvitteli ihmisiä joiden kanssa olen eniten tekemisissä ja otti heihin yhteyttä tutustuakseen.)

        Tietenkään en olisi täysin pakkeja antanut jos ei olisi tuota tehnyt ja kyllä viimeinen niitti oli se että alkoi käyttäytyä agressiivisesti ja haukkui minut pystyyn.


      • luuta lyydia
        Kiltti mies. kirjoitti:

        Naisen normaalinnäköinen on komea jännämies joka on väkivaltainen. Nainen ei ikinä katso luonnetta vaan ulkonäköä ja siksi naiset niitä pas.koja narsisteja ottavat poikaystävikseen. Ei meitä kunnollisia kukaan halua koska emme uskalla lyödä naisia. Monet naiset ovat itse kertoneet että jännämies kelpaa ja sitten kun jännämies hakkaa tai kohtelee huonosti niin nainen ei halua erota. Täällä palstoilta on turha hakea sympatiaa koska nainen aina valitsee miehen. Nainen voi aina erota mutta usein niin ei tapahdu. Joka viikko lehdissä on juttuja että nainen kuoli kun jännämies hakkasi.

        " Ei meitä kunnollisia kukaan halua koska emme uskalla lyödä naisia"
        ehkä tuosta syystä ei "kunnollistakaan" halua.

        Mietipä mitä sanoit.


      • Ei huomaa
        Oravanpyörässä kirjoitti:

        Kiltti mies.

        Olen itse juurikin tälläisessä mainitsemassasi suhteessa. Avioeroakin olen hakenut jo 3 kertaa aina hunoin lopputuloksin,miehellä suhde todistettavasti,useasti. Ja aina lankean siihen tuu takas. Ei myönnä mitään,ei edes puhelimessa olleita naisen numeroita.....tai sitten tulee vastaus SOITIN mitä sitten. Facebookissa halaus kuvia miehestäni ja kyseisestä naisesta kommentti takaisin, HALAAN ketä haluan. Rupeanko itse samanlaiseksi,että mieheni huomaa kuinka se koskee MITÄ !!! En kuitenkaan alennu moiseen paskaan.

        Valitettavasti miehesi ei ole kykeneväinen empaattisiin tunteisiin, joten hän ei tule huomaamaan yhtään mitään sinun tunteistasi, vaikka sinä tekisit mitä.
        Ainoa keino on lähteä suhteesta, ei ole muuta tietä muutokseen. Ja tiedän, se ei ole helppoa... mutta on mahdollista.


      • Miksei naiset muutu?
        tuttuja ollaan ;) kirjoitti:

        Kulttilaiset takaisin sinkut palstalleen ;)

        Älä välitä jännämies termin keksineestä. Hän haluaa väkisin uskoa, että maailma ei toimi, naiset ei toimi, mikään ei toimi.


      • Ön näisiä
        Ön miehiä kirjoitti:

        Kyl miehien känssä vöi öllä syhteessä jös hälyää

        Toki voi . Mutta kuka tervejärkinen nainen sitä haluaa ?


      • bullshit_dish

        höpötilöpötihöp.


    • Tunnistan itsestäni

      Tuttu juttu, mulla on kans exissä useampi sekopaatti ja sitten vasta myöhemmällä aikuisiällä opin ymmärtämään mitä nämä tällaiset tunnevammaiset on, miten ne toimii ja miten ne saa karkotettua matkoihinsa. Syy, miksi nämä exät on iskeneet just minuun on selkeä: olen turhan hyväuskoinen, en tarkistele asioiden todenperäisyyttä, uskon ihmisistä lähtökohtaisesti pelkkää hyvää ja lisäksi uskon liian herkästi myös sen, että kaikki "hankaluudet" on tavalla taikka toisella just mun syytä, onhan mulla elämässä ja menneisyydessä paljon haasteellisia asioita, siksi ne syytökset vaikuttaa herkästi todenperäisiltä.

      Nyt kun olen oppinut ymmärtämään näitä, osaan kiinnittää alkuvaiheessa huomiota oikeisiin asioihin, kuten esimerkiksi siihen, miten "aitoja tunteita" mahdollisella ihastuksen kohteella/ihastuksella oikeasti on. Miten tämä henkilö osaa ottaa vastaan kritiikkiä, tai kyseenalaistamista ja miten osaa nähdä omat virheensä.. ja miten reagoi, jos itse tekeydyn hetkeksi aikaa "välinpitämättömäksi", meneekö hämmennyksen kautta paniikkiin ja poistuuko hirveän messun saattelemana ovet paukkuen, vai ei. Lisäksi myös se on aika oleellista, että käyttäytyykö henkilö mustasukkaisesti perhettäni, lemmikkiäni, työkavereitani, kavereitani, naapureitani, tai ylipäätään muita elämässäni olevia ihmisiä kohtaan. JOS tietyt hälyytysmerkit on nähtävissä, otan kyseistä henkilöä kohtaan täydellisen neutraalin linjan, en näytä minkäänlaisia tunteita ja kas, tyyppi katoaa kuin pieru saharaan alta aikayksikön!

    • Itse aikoinani erot.

      Itse aikoinani erotessani pitkästä nuoruuden aikaisesta suhteestani mietin pitkään ja hartaasti, mikä minua voi odottaa, kun lähden yöelämään...

      Tiesin, että kun ikää oli jo melkein 30, niin porukka ei ole sama kuin nuoruudessa. Varauduin uusiin tuttavuuksiin ja uudenlaiseen menoon huolella tietäen, että mitään huonoa en halua.

      Tarjokkaita vielä tuolloin oli runsaasti ja valinnavaraakin yllin kyllin. Vuosia etsin sitä oikeaa silti. Monilla jo tuolloin oli vahvoja ongelmia päihteiden kanssa. Oli myös paljon jätettyjä miehiä, jotka eivät mitenkään olleet selvittäneet suhdettaan menneisyyteen.

      Jossain kohtaa tapasin reippaan oloisen miehen, joka tuntui jotenkin vakuuttavalta. Hänessä oli puolia, jotka laittoivat epäilyksen liikkeelle jo heti ensitapaamisella. Olin tuossakin vaiheessa jo käynyt ulkona yksin noin puolen vuoden ajan. Ajattelin kuitenkin koittaa kepillä jäätä ja tulin siihen tulokseen, että ei olisi kannattanut.

      Kiinnyin mieheen yksinäisyydessäni nopeasti, mutta hän oli selvästi jotenkin häiriintynyt ja niin suhteemme loppui. Hän löysi kuulemaa rahakkaamman!!?? Yms. seikkoja, jotka viittasivat narsismiin (nykytietoni mukaan). Hänellä oli melkoisen kova tausta. Tuosta kaikesta huolimatta hän oli ilmeisen suosittu ollut naisten keskuudessa. Syynä varmasti kyky tuottaa hyvä tarina ja suotuisa komea ulkonäkö, jollaista ei aivan jokaisella ole.

      Vuodet kuluivat etsiessä. Puhelinnumeroja otin vastaan ja poistin ne aamulla kun olin hetken ajatellut. Tuli soittoja joihin en vastannut. Lopulta aloin suhteen miehen kanssa, joka täytti kaikki toiveeni. Mutta hänellä oli ongelmia alkoholin kanssa. Muutamassa vuodessa olin ottanut selville mikä on ongelma nimeltä alkoholismi.

      Siinä, mitä kukin saa, toimii myös tietty kysyntä ja tarjonta. Tarjolla on myöhemmissä ikäluokissa paljon alkoholisoituneita ja persoonallisuushäiriöisiä. Jos käyttää vaikka vuosia etsintään, niin silti on aivan hirveän suuri todennäköisyys, että jonkun niistä kiertelevistä komistuksista, joiden naisteniskentä taidot ovat hioutuneet kovassa käytössä tulee hyväksyneeksi.

      Välttää noita ikäviä kokemuksia voi vain opettelemalla ihmistä... Opettelemalla, mitä kaikkea kavalaa keksitään toisten pään menoksi, eikä kuitenkaan osata vastata, vaikka kaikkea hyvää olisi tarjolla. Usein tuollaiset seikkailijamiehet ottavat yhteyttä vielä vuosienkin päästä ja haluavat uusiosuhteeseen. Hämmästys on suuri, jos eivät kelpaakaan.

      Yksin jääminen on myös vuorenvarma keino säästyä pahalta. Toisaalta, jonain päivänä voi olla niin väsynyt elämään yksin, että tuleekin laittaneeksi riman liian alas.

      Kaikki ikäviin tyyppeihin törmänneet eivät suinkaan ole itse mitenkään poikkeuksellisia. Ehkä ulkonäkö on yksi, mitä miehet katselevat. Varakkaan ja hyvännäköinen vetää puoleensa juuri kuvatunlaisia miehiä. Myös pelkkä varakkuus riittänee, jos varoja on runsain mitoin. Pelkkä ulkonäkö ei riitä narsistille, kuin ehkä aivan tilapäiseksi lämmikkeeksi.

      Itsen kehittäminen on aina paikallaan. Täytyy ottaa myös huomioon, että naiset ovat yleensä huomattavasti paremmassa kunnossa vanhempanakin kuin miehet, sekä fyysisesti että psyykkisesti. Usea nainen ottaa lusikan kauniiseen käteen jossain vaiheessa ja päästää läpi sellaista, mitä ei paremmissa olosuhteissa päästäisi. Itsellenikin on käynyt noin.

      Miestarjonta kun ei ole kummoista.

      • moneen outoon törm

        Paljon asiaa ja miettimistä! Kiitos!


    • Itsestäni voisin

      Itsestäni voisin sanoa, että vetänen kyllä puoleeni muitakin kuin sekopäitä... Mutta sekopäät ovat yleensä se kasti, jotka lähtevät iskemään tosissaan. Kiltimmät hissukat pakkaavat jäämään jalkoihin ja taka-alalle komeiden sekopäiden rymistyksessä.

      Tuosta voi vetää itsekin sen johtopäätöksen epähuomiossa, että vetäisi puoleensa vain sekopäitä... vaikka vetäisi yleensä muitakin puoleensa.

      Sekopäät ovat tosiaan se suuri hurjasteleva, näkyvä ja kuuluva joukko, jonka takaa eivät maan hiljaiset ja vaatimattomat saa kuuluvuutta ja näkyvyyttä. En väheksyisi uhrien tarvetta selvittää tätä markkinatilannetta itselleen. Omalla kohdallani tämän huomion teko on luultavasti se kaikkein tärkein asia minkä voin tehdä. Oma toiminta ja huomioiden teko...

      Älä ota sitä ensimmäistä, kenen silmä kiiltää sopivasti... älä ota vielä toistakaan, vaan jatka seuraamista. Seuraa näiden kiiluvasilmien liikkeitä. He voivat osoittautua huonoiksi sijoituksiksi kaikenkaikkiaankin. Alkavat nopeasti seurustelemaan jonkun muun kanssa, mikä osoittaakin, että ei hän minussa mitään sen enempää nähnyt eikä tavoitellut, vaan oli tarkoitus vain iskeä joku... ihan kuka vain, kunhan vain joku.

      Noin voi toimia tietysti kaikkien kanssa. Ottaa selvää kaikista kiinnostuneista. Vaikeampi tehtävä on tietysti, jos tapaa näitä irrallisia metsästäjiä yön tunteina ravintoloissa. Mutta treffit seuraavaan päivään ja lenkille yhdessä... siinä on pää selvinnyt jo molemmilla.

      Itselläni on seuraavan päivän lenkkikaveri osoittautunut myös fiaskoksi, jonka kanssa ei seuraavaa tapaamista enää tullut, koska hän olisi halunnut minut vain kotiinsa, josta päättelin, että mies ei osaa muuta. Yök.

      Tarkkuutta ja kriittisyyttä peliin vain.

    • Vaihtoon

      Ei käy aika pitkäksi noiden sekopäiden kanssa, kun aina on jotain vauhdikasta tekeillä. Noiden rauhallisten "kunnon miesten kanssa kun olo käy aika nopeasti pitkäveteiseksi ja joutaa vaihtoon. Vauhdikkaiden sekopäiden kanssa viihtyy jopa vuosikausia ja aika ei missään vaiheessa käy pitkäveteiseksi.

      Siis miksi tyytyä mieheen joka menee aika nopeasti vaihtoon?

      • Tärkein syy

        Yksi riittävä peruste ainakin itselleni on se, että terveellä sielunelämällä varustettu ihminen kykenee aitoon välittämiseen, samaa ei voi sanoa luonnevikaisesta, jonka välittäminen on lähinnä pelkkää roolisuoritusta. Sama koskee sekä miehiä, että naisia.


      • Olet Vaihtoon tehnyt

        Olet Vaihtoon tehnyt virheellisen päätelmän lopputuloksesta käsin. Yhtä hyvin voisit ajatella, että kun ajoit autosi ojaan, niin siitä tuli kivaa askaretta pitkäksi aikaa. Mustelmien hoitamista ja auton korjauttamista. Nuo kaikki maksavatkin, että saat tehdä enemmän töitäkin kustantaaksesi tuon.

        Jos sinua kiinnostaa psykologia, niin suosittelen alan opintoja.

        Itsekin myönnän nauttineeni narsisti-psykopaatistani koska hän on miellyttävän nököinen ja seksi hänen kanssaan oli erikoista. Mutta huonoa kohtelua en ottanut yhtään sen jälkeen, kun huomasin mitä hän hommaili, vaikka en vielä diagnoosia tiennytkään.


      • aprjgertfg
        Olet Vaihtoon tehnyt kirjoitti:

        Olet Vaihtoon tehnyt virheellisen päätelmän lopputuloksesta käsin. Yhtä hyvin voisit ajatella, että kun ajoit autosi ojaan, niin siitä tuli kivaa askaretta pitkäksi aikaa. Mustelmien hoitamista ja auton korjauttamista. Nuo kaikki maksavatkin, että saat tehdä enemmän töitäkin kustantaaksesi tuon.

        Jos sinua kiinnostaa psykologia, niin suosittelen alan opintoja.

        Itsekin myönnän nauttineeni narsisti-psykopaatistani koska hän on miellyttävän nököinen ja seksi hänen kanssaan oli erikoista. Mutta huonoa kohtelua en ottanut yhtään sen jälkeen, kun huomasin mitä hän hommaili, vaikka en vielä diagnoosia tiennytkään.

        et sä sille huonolle kohtelulle mitään mahda mitään joten kirjoituksesi on soopaa. huonoa kohtelua tulee kun edes juttelee luonnehäiriöisen kanssa, toimii hänen kanssaan. valinnan lähteä voi tehdä senkin jälkeen kun on asian huomannut, ei siinä ole mitään hävettävää, toisen häpeähän se on. häpeäpaalutetaan luonnehäiriöinen ei tämän uhria!!!


      • Nokkelata

        Se nyt vähän riippuu että minkäasteinen sekopää on kyseessä ! Ihan kaikkeen ei tarvi alistua !


    • Mixi naiset..

      Olet siis renttumagneetti.. asialle ei voi mitään, ellet huomaa omia vikojasi kumppaninvalinnassa.

    • Nuorempana podin samaa syndroomaa, mutta näin vanhempana minusta on tullut erittäin luotaantyöntävä ihminen.

    • Ani28

      Noi alistavat miehet hakee seurakseen
      ripustautuvia naisia,joita on sit helppo alistaa.
      Eli hoida itsesi ensin kuntoon,ennenkuin alat seurustelemaan,
      muuten sinulla on tuskallinen elämä edessä.
      Itse tein niin ja nyt elän tasavertaisessa suhteessa ja
      alistettenuna oleminen vain kaukainen muisto.
      Toivottavasti otat järjen käteen ja
      löydät aikanaan oikean miehen.

    • 10+7

      Tiedostamattasi sä itse hakeudut sellaisten seuraan. Etsit tietämättäsi vahvinta urosta, elinvoimaista siittäjää tuleville lapsillesi.

      Kusipäät öykkärimiehet on aina pärjänneet ja saaneet pilllua. Sinä olet alfaurokselle naaras. Näin se menee.

      • tuttu juttu

        Pitääkö komean miehen olla automaattisesti öykkäri? Mielestäni ei pidä olla.


      • höpö höpö

        mutta kun alfauros ei ole kusipää vaan tasapainoinen henkisesti terve mies, niitäkin on! sellaiseksi pääsee jos pitää huolta vaimostaan ja lapsistaan ja keskittyy elämässään oikeisiin asioihin ja pää on kunnossa. samat kriteerit kuin alfanaaraisiin pätee tässä. vai sekoitatko nyt johonkin wannabee linnakundi statuksen omaavan habitukseen alfauros käsitteen, sitä se ei ole. öykkärit ei ole alfoja. alfoilla on hermot ja sydän, ja arvot.


      • ikuisesti rakastunut
        höpö höpö kirjoitti:

        mutta kun alfauros ei ole kusipää vaan tasapainoinen henkisesti terve mies, niitäkin on! sellaiseksi pääsee jos pitää huolta vaimostaan ja lapsistaan ja keskittyy elämässään oikeisiin asioihin ja pää on kunnossa. samat kriteerit kuin alfanaaraisiin pätee tässä. vai sekoitatko nyt johonkin wannabee linnakundi statuksen omaavan habitukseen alfauros käsitteen, sitä se ei ole. öykkärit ei ole alfoja. alfoilla on hermot ja sydän, ja arvot.

        Onhan niitä...


      • Pakkorako
        tuttu juttu kirjoitti:

        Pitääkö komean miehen olla automaattisesti öykkäri? Mielestäni ei pidä olla.

        Saadakseen naisen haluamaan itseään niin kyllä pitää. Valitettavasti.

        Kyllä moni komiokin poika on lentänyt kuin rukkanen jos on liian kiltti.


      • Kuvaamasi
        höpö höpö kirjoitti:

        mutta kun alfauros ei ole kusipää vaan tasapainoinen henkisesti terve mies, niitäkin on! sellaiseksi pääsee jos pitää huolta vaimostaan ja lapsistaan ja keskittyy elämässään oikeisiin asioihin ja pää on kunnossa. samat kriteerit kuin alfanaaraisiin pätee tässä. vai sekoitatko nyt johonkin wannabee linnakundi statuksen omaavan habitukseen alfauros käsitteen, sitä se ei ole. öykkärit ei ole alfoja. alfoilla on hermot ja sydän, ja arvot.

        kaltaiset alfaurokset eivät joudu kakkoskierrokselle. Vain vastuuttomat spedet ja pellet joutuu. Pätee naisiin kanssa.


      • Oksennus
        tuttu juttu kirjoitti:

        Pitääkö komean miehen olla automaattisesti öykkäri? Mielestäni ei pidä olla.

        Olen kaksi kertaa erehtynyt tunnevammaisen miehen kanssa suhteeseen. Kumpikaan ei ollut mitenkään hyvän näköinen. Eikä renttumainen. Tavallisen suomalaisen miehen näköisiä. Eli ei voi se "narsistinen" mies olla myös tavis.


    • minä henkilöni minä

    • siittäjäkoiras

      Mistä näitä oikein sikiää minun ympärilleni?

      Luulisin että emättimestä.

      • Ratto-Raili

        Hi,hi pesolla saa ja dollarilla lähtee........Hi,hi sellaista se elämä on vaan.


    • hersy

      Kyllä sinä päätät kuka on sinun mies,ja katso sitä silmiin jos sillä on kiltit silmät ,ei se voi oikeastikkaan olla paha,narsistit osaa kyllä lipeviä olla,mutta katso tarkkaan kaikki elkeet,onnea etsintään,se joku mies sinua oikeasti rakastaa ja tekee kaikkensa hyvinvointisi puoleen,näin sanoo mies joka yli 20 vuotta naimisissa vaimoni kanssa,eikä mieleenkään ole tullut ,että olisin jonkun toisen kanssa.

    • Samppa.

      Vältteleminen on erittäin helppoa jos on fiksu ihminen. Fiksu ihminen huomaa helposti tällaiset ihmiset ja hekin tajuavat, että jäisivät heti kiinni. Joten tästä kun laskee yhteen niin et taida olla terävimmästä päästä ja täten olet erittäin helppo uhri. Älykkyyttä ei oikein voi kohottaa, joten suosittelen välttelemään useimpia tyrkkyjä miehiä ja tutustumaan ujoihin miehiin niin, että sinä olet aloitteen tekijä.

      • missä niin luki?

        mistäs sä aloittajan älykkyyden näet ohhoh ettet nyt puhuisi itsestäsi valopää


      • Samppa.
        missä niin luki? kirjoitti:

        mistäs sä aloittajan älykkyyden näet ohhoh ettet nyt puhuisi itsestäsi valopää

        Sen näkee tuosta aloituspostista kun osaa katsoa. Kukaan kuka saa ympärillensä alati sekopäitä ei voi itsekään olla kovin järkevä. Älykäs ihminen oppii virheistä eikä toista niitä, näin ei ole aloittajan kohdalla. Useimmiten älykäs ihminen ei elämässään kertaakaan vietä aikaansa sekopään kanssa. Sekopäät antaa väkisinkin pieniä vinkkejä sekopäisyydestään ja nokkela ihminen huomaa nämä ja poistuu kohteliaasti tämän seurasta. Näin voi päätellä jotain aloittajan älykkyydestä.


    • Verdoux

      Yksi hyvä keino on paria etsiessä löysätä vähän niitä hakukriteerejä, niin että tavalliset ,normaalit suomalaiset miehet mahtuvat siihen vaatimusten listaan.

    • Kuulostaa siltä, että etsit älykästä seuraa itsellesi. Valitettavasti kokemuksineni (ja myös tutkimuksienkin) mukaan "älykkäät" ihmiset ovat alttiimpia masennukselle, alkoholin liikakäytölle ja mielihäiriöille. Kun tästä joukosta yrittää etsiä yksilöä, joka vastaa omaa tasoa ja omia kokemuksia "normaaleista ihmissuhteista", on erittäin vaikeaa. Vaikka epäonnistumisia tapahtuisi usein, täytyy kuitenkin sanoa, että on mahdottomampaa elää elämänsä yksin kuin löytää se yksi monien mahdottomien joukosta.

      • Snälla-Ulla

        Hyvä pointti.

        Lisäisin, että vahvat persoonallisuudet ovat viehättäviä juuri noiden poikkeusominaisuuksiensa vuoksi ja niihin sitä haksahdetaan vailla tietoa arjesta.

        "Rakastujat" eivät usein edes rakastu ihmiseen itseensä todellisesti, vaan siihen erityisuuden tunteeseen, mitä komean ja viehätysvoimaisen ihmisen huomio itsessä herättää. lahjat ja yhteiskunnallinen status... Sitten kun tulee riitoja, niin tavis ei pärjää itseään älykkäämmälle ja alkaa syyttelemään narsistiksi ja psykopaatiksi.

        Näin voisi sanoa, että pata kattilaa soimaa.

        Tavikset pysykööt omissa hiekkalaatikoissaan, jos eivät kestä leikissä mukana. Itse en pidä ns. kilttien ihmisten luonteenpiirteitä yhtään sen vähemmän "pahoina". Sieltäkin voi löytyä raastavaa anaalisuutta ja psykologista vallankäyttöä muodoissa, joita ei edes tule huomanneeksi ennenkun 20 vuotta on kulunut;) Huomaa pian toimineensa piikana miehelle, joka ei voisi vähemmän välittää ja hupsista, siinä onkin mennyt jo puolet aikuisiän elämästä! Todella houkuttelevaa ja tähän johtaa mukavuussuhteet ja helposti! Kunhan on joku siinä tyydyttämässä, ihan sama.

        Suosittelen asiasta kiinnostuneille kirjaa "Vaarallinen rakkaus" (Ruiz), jossa selvitetään selkokielisesti psykologisia lähtökohtia, jotka johtavat todellisesti vaarallisin suhteisiin. Kirja löytyy ainakin Hesan kirjastojen valikoimasta.

        Rikkaimille tahoille suosittelen tasokasta psykoanalyysia, niin ei tarvi jatkaa kiskomista väärään suuntaan.

        Väkivallankäyttö on se raja ainakin itselläni, mihin kiinnostus loppuu. Jos toinen selvästi nauttii ja lietsoo itsessään esim alkoholin väärinkäytöllä näitä piirteitä, niin painukoon h*********n!


    • Monesti pettynyt

      Se on jännää, aina sanotaan että olet itse sellainen, teet valintasi.
      Ja paskat. Musta tuntuu, että mulla on leima otsassa, tänne vaan kaikki alkoholistit ja luonnevikaset.

    • Makuasiasta

      Kuinka on mahdollista saada huomiota vaikka et tahtoisi. Ympärilläsi on avuliaita ihmisiä yhtenään kimpussasi. Kiinnostusta osoitetaan katsomalla ja viestittämällä, jos osoitat takaisin kiinnostusta loukkaannut. Katoava aika on sinulle hyödyksi kun käytät sen oikein. Aika on mitattavissa ja oikeilla tavoilla se käytännössä pitenee. Tarpeesi täyttymiseen kuluu tovi, kun saavut perille se merkitsee sinulle enemmän. Jos tahdot kokeilla kritiikistä on sinulle vain hyötyä. Itsekriittisyys esiintyy muitten välityksenä edustaen omaa katsomustasi. kuuntelemalla itseäsi käytät aikasi oikein. Näytä tahtovasi viestittää olevasi vastuullinen ja valmis kaikkeen. Käytä aikasi oikein ja tutustu ihmisiin. Luomalla mahdollisuuksia ja vastaamalla kysymyksiin ja kiitos seurasta. Kuuntele ja tutustu itseesi. Mene ja kokeile.

    • pakotietä etsiessä

      et ole ainoa ap. kirjoittaja. Itselläni ex-poikaystävä oli väkivaltainen, kestin 1,5 vuotta ja nostin kytkintä.

      Vannoin että neverever enää kolmijalkaista elämääni, mutta kuinkas sitten kävikään....2 vuotta sen jälkeen tapasin miehen joka vei joo jälleen kerran naiselta jalat alta. alkuun kaikki oli kivaa ja ihanaa mutta nyt.... yhtä per***ttä. Mies on kun tyranni. Ja mikä emämoka että tein lapsen tämän miehen kanssa ja nyt toinen tulossa. Tämä toinen oli kyllä ei suunniteltu. Ainoa hyvä asia mitä miehestä on se että olen saanut elämääni aivan ihanan lapsen !! Nyt etsin pakotietä pois tästä loukusta, en kestä miestä. Väkivalta on ollut hyvin vähäsen fyysistä, mutta henkistä todella usein. Ei kestä pää.

    • jooterve

      vaihtamalla paranee!

      • Harja Valde

        Hai tuopa todistus on niin vahva että se tyhmästäkin viisaan.........


    • mieti vielä

      Eihän se voi olla sattumaa, jos aina hakkaa päätänsä seinään.

    • tuttu juttu

      Sattumaa. Niitä vaan on niin paljon. Ihmistuntemus auttaa asiaan. Missä paikassa kohtasit heidät ja minkälaiset elämänarvot heillä on. Pinnallisia?

    • Ole hyvä älä kiltti

      Tyttäreni ihmetteli joskus aikoja sitten, miten hän voi olla sellainen idioottimagneetti. Ehkä tietynlaiset miesihmiset haistavat toisen osapuolen kiltteyden, hyväntahtoisuuden, vastaan panemattomuuden, miellyttämisen tarpeen ja sen, että toinen ei pane hanttiin ja puolusta itseään ja omia asioitaan ja aiheitaan.

      Aloittajan kertomuksesta päätellen kaveri oli yhtä epätoivoinen kuin aloittajakin ehkä on. Elämä on raskasta, jos ei kelpaa omana itsenään ja vielä raskaampaa, jos ei näe, mitä - ja miksi - pitäisi muuttaa.

      • Harja Valde

        -----Hai saita ei saa olla mutta voi olla viivantarkka..........


    • nphoita oomme kaikki

      Nimeä yksi 30 naisnimimerkki S24 treffeistä, jolla ei omien sanojensa mukaan olisi nph-exää...? Haukotus.

      • Harja Valde

        ......Hai kukapa sitä kaikkea noista taltuttamattomista Tarzaneista....... ja....pettämättömistä Puumista voisikaan tietää......


    • selviytyjä

      Valitettavasti maailma on niin paha, ettei sellaisia miehiä enää ole, jotka uskaltaisivat olla erilaisia, olla hyviä. Jokainen ihminen seuraa muita tekemisissään. Harva nainenkaan uskaltaa olla erilainen. Jokaista erilaista syrjitään niin paljon että lopulta hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä niin kuin viranomaiset on milloinkin opetettu pakottamaan ihmisiä olemaan. Onhan siinä se turva, ettei kukaan tee mitään ylilyöntejä vai onko? Onko sittenkin niin että viranomaisten toiminta nimenomaan vaikuttaa niin ettei ihminen löydä ulospääsyä elämässään vaan sekoaa lopullisesti. Siksi miehet ovat hakoteillä koska he pelkäävät tätä maailmaa. He myös purkavat sen heikompiinsa, koska luulevat etteivät naiset pysty auttamaan heitä. Naiset pystyvät auttamaan heitä jos naiset ensin havahtuvat itse auttamaan itseään. Toistensa jättäminen kärsimään on maailman paha tapa. Ja tavoista on mahdotonta päästä eroon. Se vasta narsismia onkin pahimmasta päästä.

      • ääliöitä riittää

        Minulla on todella hyvä ihminen miehenä ja itse en todellakaan halua kuulua mihinkään ryhmään, olin nuorena kovin suosittu ja sitten olin stadin 'trendipiireissä' parikymppisenä ja muistan, kun kaikki 90-luvin lopulla 'muuttuivat pahoiksi', olen nähnyt hyvin rankkaa pahuutta elämässäni ja ajatus, että tekisin kuin muut, on typerryttävä, pysyn mieluummin erossa tuollaisista. Minulle tämä on toiminut oikein hyvin ja minua nyt on kovin vaikea sortaa. Minusta on vain säälittävää, kun ihmiset pätevät pahuudella ja noloilla persoonallisuushäiriöisten kieroilla jipoilla. On helppo olla vahva, kun on mies joka on samanlainen ja olemme vahvoja ihmisiä kummatkin, joiden varpaille ei kannata astua. Tapanani on sanoa, minulla ei ole itsetuntoa, koska itsetuntoni on hyvä tavalla, etten tarvitse egoa tai itserakkautta, jotka aina ovat vain huonon itsetunnon hätäkeinoja.


      • 3+11
        ääliöitä riittää kirjoitti:

        Minulla on todella hyvä ihminen miehenä ja itse en todellakaan halua kuulua mihinkään ryhmään, olin nuorena kovin suosittu ja sitten olin stadin 'trendipiireissä' parikymppisenä ja muistan, kun kaikki 90-luvin lopulla 'muuttuivat pahoiksi', olen nähnyt hyvin rankkaa pahuutta elämässäni ja ajatus, että tekisin kuin muut, on typerryttävä, pysyn mieluummin erossa tuollaisista. Minulle tämä on toiminut oikein hyvin ja minua nyt on kovin vaikea sortaa. Minusta on vain säälittävää, kun ihmiset pätevät pahuudella ja noloilla persoonallisuushäiriöisten kieroilla jipoilla. On helppo olla vahva, kun on mies joka on samanlainen ja olemme vahvoja ihmisiä kummatkin, joiden varpaille ei kannata astua. Tapanani on sanoa, minulla ei ole itsetuntoa, koska itsetuntoni on hyvä tavalla, etten tarvitse egoa tai itserakkautta, jotka aina ovat vain huonon itsetunnon hätäkeinoja.

        " ja olemme vahvoja ihmisiä kummatkin, joiden varpaille ei kannata astua. "

        Oletteko Cannonballeja molemmat, vai Hells Angelseja? Yo. lainaus jäi vaivaamaan.


      • ääliöitä riittää
        3+11 kirjoitti:

        " ja olemme vahvoja ihmisiä kummatkin, joiden varpaille ei kannata astua. "

        Oletteko Cannonballeja molemmat, vai Hells Angelseja? Yo. lainaus jäi vaivaamaan.

        Olemme hyvin mukavia ihmisiä, mutta jos joku uhkaa tai yrittää alistaa, emme ole helppo kohde. Järjestäytyneeseen rikollisuuteen ei kannata olla yhteydessä, kuten ei muihinkaan häiriöitä ja vaarallisuutta aiheuttaviin ihmisiin. Emme asu missään Kälkäneellä ja missä asumme, ihmiset yrittävät mitä omituisimpia asioita ja täällä pitää osata polkea muita tilaisuuden koittaessa ja kun ei tarvitse, niin sitten emme tee mitään ikävää tietenkään.Miten päätit tuollaista kysyä? Oli varsin omituinen yhteenveto asiasta.


      • hoplaatihoplaa

        Parisuhteessa voi toki eheytyä elämän kolhuista mutta ei ole tarkoitus kai auttaa ketään miestä, alkaa hoitamaan miestä.

        Moni keskenkasvuinen mies suorastaan parkuu ottaisiko nainen hänet "mammakseen". Mamman tehtävä on sitten sanoa kun mies puhuu rumiä "äläs nyt" ja vähän mököttää, jolloin mies voi tulla leppyyttelemään ja tuntea olevansa MIES. Tällaista tunnepeliä ja henkistä väkivaltaakin on moni suomalainen suhde. Naisella on aika raskas taakka keskenkasvuisen miehen kanssa. Kysymys kuuluu: Tekeekö sellaisella mitään? Pettääkin luultavasti jossain vaiheessa tekosyyllä, kun meillä oli niin vaikeaa. Moni nainen katkeroituu tällaisista suhteista.


    • Kaikki lähtee usein kasvatuksesta,ja näissä keskusteluissa on aina vain naisen taikka miehen näkemys asioista. Mitenköhän paljon tarinat muuttuisivat ,jos miehen/naisen lausunto olis ni voisi vertailla ja huomata että myös miehen mukaan sinussa olisi vikaa :) (Jos vanhemmat ovat kasvattaneet lapsensa pullossa voi olla usein vaikea huomata omia virheitä,vaan aina toisessa ne virheet).

      • taistelevat metsot?

        Jos tuntuu että toinen on kasvanut pullossa, on syynä luultavasti liika erilaisuus. Onko kaikkia kokemiaan asioita pakko tuoda likaamaan omaa suhdetta? Asiat voi sanoa näitstikin, ei loukaten jos naisista puhutaan. Ellei ole tarkoitus satuttaa ja alistaa naista tms.


    • ei lisää uusia kaver

      Ohhoh, on 'sukulaispoika' sitten viimein löytänyt naisen... tuo on tarkka kuvaus langostani, minulla on psykologian koulutus ja en ole edes vuosikymmenessä päässyt hänestä selville. Olen epäillyt pakkoneuroottistapersoonallisuushäiriötä. Itselläni kuoli muutama läheinen kaveri ja aloin etsimään uusia kavereita ja 9 kymmenestä heistä oli häiriintyneitä, tapasin aika paljon ihmisiä, olen aina vetänyt puoleeni psykopaatteja ja heitä oli monia ja sitten oli pari narsistia ja suuri joukko muita persoonallisuushäiriöisiä, aloin miettimään paljonko näitä häiriöitä oikein esiintyy, tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Itseäni olen tutkinut pitkään ja tarkasti, enkä löytänyt persoonallisuushäiriötä,ei ole miehellänikään, olisin kyllä mielelläni ottanut tällaisen informaation vastaan, koska itseä voi hoitaa ym. Perheeni on joukko persoonallisuushäiriöisiä äitini isää ja isääni lukuunottamatta, äitipuoli on asperger, tuntuu, että koko maailma on sekaisin...hitto;) Ei ihme, että meillä menee näin huonosti...

    • selviytyjä

      Alkoholismi; kansan sairaus

    • väkivaltanen ex

      Oletko katsonut peiliin ?

      • Väärä huomio

        Meinaatko, että väkivaltaisuus on peiliin katsojan syytä? Oletko sinä katsellut sisällesi? Kaikki eivät ymmärrä, että peiliin katsominen tarkoittaa sitä. Väkivaltaiset varsinkaan eivät.


      • erehdyt
        Väärä huomio kirjoitti:

        Meinaatko, että väkivaltaisuus on peiliin katsojan syytä? Oletko sinä katsellut sisällesi? Kaikki eivät ymmärrä, että peiliin katsominen tarkoittaa sitä. Väkivaltaiset varsinkaan eivät.

        Itsessä on jotakin vikaa, jos haluaa joka kerta samanlaisen hakkaajan.


      • Kumpi on paree ?
        erehdyt kirjoitti:

        Itsessä on jotakin vikaa, jos haluaa joka kerta samanlaisen hakkaajan.

        Yleisesti ei kylläkään pidetä vikana sitä, jos ihminen on kiltti ja hyväuskoinen ja jaksaa uskoa siihen, että 'rakkaus' muuttaa paholaisenkin hyväksi. Mutta kun tarkemmin ajattelee, niin joo-o; kiltteys on vika. Se on vain erilainen vika kuin se vika, joka on hakkaajalla.


    • Anistonka

      Kannattaa lähtee toiseensuuntaan , eikä kantsi taakseen katsoa.

      http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/kiusaaja_keskellamme_25155.html#media=25169

      http://www.suhdesoppa.fi/narsismi/kuka-joutuu-luonnehairioisen-uhriksi/

      Imartelulle altis ja alistumaan taipuvainen on narsistille helppo uhri.
      Luonnehäiriöinen ei saa uhrikseen keitä tahansa ihmisiä. Narsisti saattaa tunnistaa itsekin jollain käsittämättömällä tavalla ne, joita hän ei kykene hallitsemaan.
      Luonnehäiriöinen vaistoaa, ettei pysty alistamaan sisäisesti vahvoja ihmisiä ja pysyy siksi heistä etäällä. Narsisti torjuu heidät tai alkaa jopa vihata heitä. Tällaiset ihmiset ovat luonnehäiriöistä itseään voimakkaampia – joko terveitsetuntoisia ihmisiä tai vielä röyhkeämpiä narsisteja.
      Kuulunko riskiryhmään?

      Tietynlaiset ihmiset kuuluvat luonnehäiriöisen uhrien riskiryhmään. Alla piirteitä, joita narsistien uhreille usein kuuluu:
      kasvatuksella alistumaan opetetut
      kiltit, kohteliaat ja sivistyneesti käyttäytyvät
      identiteetistään epävarmat
      riippuvuuteen taipuvaiset
      sisäisesti puolustuskyvyttömät (henkilöt, joilla on sisäinen tarve alistumiseen ja syyllistymiseen)
      ulkonaisesti puolustuskyvyttömät (esim. työyhteisössä alaiset, taloudellisesti riippuvaiset, aviopuolisot ja lapset)
      Olenko helppo saalis?

      Luonnehäiriöisen uhrin olisi hyvä pohtia, löytyykö itsestä sellaisia tarpeita, joiden tyydyttämistä hän tiedostamattaan etsii luonnehäiriöiseltä. Alistetun kannattaa kysyä itseltään:
      Olenko altis imartelulle?
      - Imartelulle altis, tunnustusta ja rakkautta janoava ihminen, joka ei ole niitä ehkä koskaan saanut, on luonnehäiriöiselle helppo saalis.
      Onko minulla tarve alistua?
      - Mieti, miksi haluan, että joku alistaa minut. Miksi ihannoin vahvaa hallintaa ja auktoriteettia?
      Onko minulla tarve ihailla itseäni rakastavaa ihmistä?
      - Miksi ihastun itseäni ihaileviin ihmisiin? Mitä tarvetta se tyydyttää minussa?
      Jos ei olisi olemassa imartelulle alttiita, alistumista tarvitsevia ja narsisteja ihailevia ihmisiä, ei luonnehäiriöisillä olisi markkinoita. Alistuja ylläpitää luonnehäiriöisen vääränlaista käyttäytymistä ja siksi hänen kannattaa pyrkiä tästä eroon. Muutos omassa ajattelussa tuo muutoksen myös omaan käytökseen.
      Lähde: Raimo Mäkelä (2007), Naamiona terve mieli. Kuinka kohtaan luonnehäiriöisen? Kariston kirjapaino.

      • kaikenlaisia

        Olen usein huomannut, että narsistit vetää puoleensa tietyn tyyppisiä psykopaatteja, sellaisia joilla on paljon ongelmia pitää yllä minuuttaan (häiriö) ja he ovat siksi uhranneet elämästään suuren osan fanittamiseen, koska minuuden puuttuessa he tulevat mielensä sisällä ihailemiksiin henkilöikseen. Narsisti tietenkin on aivan tohkeissaan, kun saa tällaista seuraa. John Lennonin murhaaja on hyvin tämän tyylinen, halusi vain nimensä Lennonin rinnalle tavalla tai toisella. Minulla siis on psykologian koulutus.


      • maltti tulkinnassa
        kaikenlaisia kirjoitti:

        Olen usein huomannut, että narsistit vetää puoleensa tietyn tyyppisiä psykopaatteja, sellaisia joilla on paljon ongelmia pitää yllä minuuttaan (häiriö) ja he ovat siksi uhranneet elämästään suuren osan fanittamiseen, koska minuuden puuttuessa he tulevat mielensä sisällä ihailemiksiin henkilöikseen. Narsisti tietenkin on aivan tohkeissaan, kun saa tällaista seuraa. John Lennonin murhaaja on hyvin tämän tyylinen, halusi vain nimensä Lennonin rinnalle tavalla tai toisella. Minulla siis on psykologian koulutus.

        Ei se ihan aina noin mene. Ei ihminen tule ihailemakseen henkilöksi. Joskus voi olla vain rakastunut ja toinen käyttää sen hyväkseen, ikävä kyllä. Moni sietää ikävää käytöstä, koska tietää ettei näe välittämäänsä sitä ihmistä enää, ellei tottele. Toinen kiristää. Kokemuksen karttuessa laittaa hanttiin. -Ehkä on vaikeaa kohdata uusi rakkaus jos sopivaa ei näy, moni elää yksin.


    • SINULLE RAKASTETTAVA KAUNOTAR SANON REHELLISESTI: ETSI ITSELLENI SELLAINEN MIES JOKA EI OLE "RAIVARI" EIKÄ PASKANPUHUJA, RIITELIJÄ, TUTTUJESI HAUKKUJA YM.............
      TÄÄLLÄ SINULLE OIS TARJOLLA SELLAINE MIES JOKA EI TYHJÄSTÄ NAPUTA VAAN ON HELLÄ JA TUNNEHERKKÄ, NAISTA KOKONAISESTI KUNNIOITTAVA KALAT -MIES:

    • Ehkä olisi peiliin katsomisen paikka. Vakka hakee kantta. Jos haluaa tuollaisen uhoajan niin siitä vaan, kun sanat muuttuu teoiksi niin voi, voi, ei se olutkaan satua.

      • ihemettelevä

        Miten tuossa vakka on kantensa valinnut eikö tuollaiselle miehelle sopisi samanlainen häiriintynyt nainen - laittaisivat toisilleen rajoja? Juuri tuo naisvihainen katkertoitunut asenne ei auta yhtään näissä tilanteissa. Kaltaisiasi, naisille vittuilevan asenteen omaavia on lähikapakat pullollaan. Pakkohan se viha on johonkin purkaa...


    • Kuulostaa narssille

      Jutustasi päätellen sanoisin, että kysymyksessä saattaa olla hyvinkin narsisti.

    • Tolloa ko etsit?

      "-on aina oikessa ja tietää asioista enemmän kuin muut.
      -Haukkui lähimmäisiä kertoen miten olisi itse hoitanut asiat paremmin."

      Ja miehen oikeassa oleminen oli sulle niin liikaa, että kannatti erota...?
      Kysymys kuuluukin: Onko viisas mies sulle liikaa?
      Kun kohdallesi sattuu mies joka tietää asioista jotain, niin se käy sun luonteen päälle.

      Sulle taitaakin sopia ukko, joka on aina väärässä.
      Taidat tykätä miehistä jotka on täysin tolloja, ja joita on helppo manipuloida ja kusettaa.

    • lsdjskdfkjsk

      Luonnehäiriöisiä vetää puoleensa empaattiset, kiltit ihmiset. Tavalliset ei heistä kiinnostu eikä heitä kiinnosta, koska eivät ehkä pärjää samalla lailla tai ajattele samalla lailla. Naisista osa on kilttejä, empaattisia ja epäitsekkäitä, miehissä en montaa epäitsekästä ole tavannut......ja luonnehäiriöt löytävät juuri nämä kilteimmät.

    • luuserista eroon

      siis todella sairas jos ottaa yhteyttä sinun tuttaviisi, aivan kamala tapaus. äkkiä karkuun! älä välitä itkusta, hoitoa tuollainen on vailla, säälittää jos alat hoitamaan sairasta miestä.

    • Tuhma tuhma

      Katso peiliin.

    • ulkonäköongelma

      Naisen ulkonäkö vetää tietyntyyppisiä ihmisiä.
      Jos olet oikeinkin hyvännäköinen niin sen enemmän näitä tyyppejä pyörii ympärilläsi.
      Jos olet kiltimmän näköinen niin saat hyviä miehiä.
      Jos olet tuhman näköinen niin keräät kaikki toisetkin kovikset ympärillesi.
      Jos et ole minkään näköinen niin keräät ympäsillesi samanlaisia, mutta hyviä miehiä.
      Oletko siis liian hyvännäköinen.

    • Onneksi minulla ei ole tuollaisia kokemuksia - ei ainakaan aivan.
      En ole koskaan joutunut kokemaan FYYSISTÄ VÄKIVALTAA. Kumpainenkin mieheni on kyllä ollut varsin OMISTUSHALUINEN, ja halunnut päättää elämän isoista asioista varsin pieniinkin, kuten minne suostuu muuttamaan, matkustamaan, menemään kylää, syömään, kauppaan jne. He ovat myös halunneet päättää mikä kissa tarjolla olevista valitaan, mikä kuosi sohvaan, malli ruokapöytään jne. Minua tämä päsmäröinti EI OLE IHMEEMMIN HAITANNUT, koska olen MELKO AUTORITAARISEN ISÄN LAPSENA kasvanut sopeutuvaiseksi asuinkumppaniksi ja puolisoksi.

      Jos et jaksa elää HALLITSEVAN MIEHEN kanssa, joka EI välttämättä OLE SUORASTAAN LUONNEHÄIRIÖINEN, hankkiudu hänestä nyt jo alussa eroon. Mitä kauemmin elät tässä tilanteessa ja mitä paremmin tutustut tähän mieheen, sen vaikeammaksi ero muodostuu - teille kummallekin. Sen jälkeen voit alkaa miettiä, miksi sinä hakeudut tämän kaltaisten miesten seuraan?

      Toinen mahdollisuus minusta on, että kerrot miehelle, mitkä piirteet hänessä sinua ärsyttävät, ja kysyt voisiko hän muuttaa hiukan käytöstään. Jos mies ei näe itsessään mitään vikaa, ei halua muuttaa käytöstään, vaan syyttää sinua manipuloinnista, hidasta etenemistä suhteessa. Älä ainakaan muuta hänen kanssaan saman katon alle asumaan! Nyt kun mies on heikoilla ja epätoivoissaan, hän SAATTAA SUOSTUA LÄHTEMÄÄN TERAPIAAN SINUA MIELLYTTÄÄKSEEN. Terapian pitkäkestoisuus ja "tulokset" riippuvat siitä, miten motivoitunut mies itse on todella muuttamaan ajattelutapojaan ja käyttäytymistään.

      Ihmisiä EI SAISI HEPPOISIN PERUSTEIN syyllistyä epäilemään luonnehäiriöisiksi - edes suutuspäissään ja/tai häirittynä, mihin myönnän itsekin syyllistyneeni. (Se että ihmiseen sopivat jotkin tietyn LUONNEVIAN diagnostisiin kriteereihin kuuluvat ominaisuudet, ei vielä tee ihmisestä luonnevikaista. KAIPA MEIDÄN JOKAISEN LUONTEESTA

      LÖYTYY YKSITTÄISIÄ HUONOJA PIIRTEITÄ, JOTKA

      VOIDAAN SOVITELLA MIKÄ MINKÄKIN

      LUONNEVIKATYYPIN PIIRIIN KUULUVIKSI. Tämä ei kuitenkaan vielä tarkoita, että ihminen olisi suorastaan luonnevikainen. TODELLISEN, VARMAN LUONNEHÄIRIÖDIAGNOOSIN tekemiseen tarvitaan alan ammattilainen (psykiatri) sekä diagnostisoitavan ihmisen riittävä tuntemus, eli riittävästi tapaamiskertoja psykiatrin ja määriteltävän välillä. Nämä viimeksi mainitut asiat voi kuka tahansa todeta, tutustumalla luonnehäiriöitä koskevaan kirjallisuuteen ja netissä julkaistuihin asiantuntija-artikkeleihin:
      Meidän, ei ammattilaisten, pitäisi siis olla hyvin varavoisia ennen kuin leimaamme ketään TIETTY IHMISTÄ luonnevikaiseksi!

    • psykologi84
      • Rauhan mies

        Vanha sanonta"ei pahakaan yksin tappele"pätee moneen tapaukseen.On todella pahoja ihmisiä,niin miehissä kuin naisissakin.Välttämättä ei ole suoranaista hakkaamista tahikka väkivaltaa,mutta selkäänpuukottaminen ja sanallinen satuttaminen,puolison alentaminen,loukkaavat puheet ja alistaminen voivat olla lopullinen niitti monessa parisuhteessa.Itsellä mun alistamista yrittävä vaimoke,joten pakkaan kamani ja ken tietää mitä sitten?


    • Naisille vinkki

      Naisille vinkki että eläkäää jonkin aikaa poikamiestyttönä ni saatte yhteyden itseenne,mitä ripustaudutte noihin ukkoihin.

    • jätä jo

      Jätä se sika!

      • Röh röh!

        Onko pakko jos ei taho?


      • röyh röyh
        Röh röh! kirjoitti:

        Onko pakko jos ei taho?

        Joskus valitettavasti on !


    • hessu861

      Minulla kävi silleen että oma "kultani" sanoi rakkaaksi koko ajan ja lupasi tulla käymään. Joka ilta valmistauduin ja ostin viiniä, ruokaa jne kaikkea mitä hän on halunnut. Joudun pettymään varmaan 5--10 kertaa kun häntä ei näkynyt lupailuista huolimatta, kertoi syyksi käymisen tädin luona, veljen lasten luona, mitä tahansa. Nyt jälkeenpäin kerto pitkän saarnan jälkeen että mehän oltiinkin vaan kavereita. Kyllä se pahalta tuntuu kun eka luvataan ja märkää rättiä naamaan sit. Kysyin että oisko ollu reilua kokeilla kunnolla ja sit antaa rukkaset jos ei tunnu hyvältä? Ei tunnistanu koko kysymystä.

      • Rakastettava kaunota

        Aivan samaa minulle. Lupasi tulla, odotin. Sovittiin talvilomamatka 2 vko. No olin pakannut ja kun sitten iltavuorosta pääsin, oli sovittu lähtö lauantaille. Ei vastannut puhelimeen. Oli lähtenyt yhden niistä tyttöystävistään kanssa! Tollasta paskaa...........


    • Kokidoki

      Sun ongelmas on: "Haluan, että miehessä on haastetta". Ja haastetta sait. Olisit vaan nainut sen luokan nynnyn, niin et olis tässä tilanteessa.

      • siinäpä kärsivät

        Jotkut ottavat aina samanlaisen, eivätkä näe omaa osuuttaan asiassa.


      • tsot tsot

        Ai sä miehenä siis sanot että noi kaksi ääripäätä on vain olemassa, vähän kuin naisissa madonna tai sit huora. Aika masentavaa eikö?


    • Selkäänsä saanut

      Tilastollisesti joka toinen suomalainen nainen kokee jossain vaiheessa elämäänsä parisuhdeväkivaltaa.
      Ei siis ole mikään ihme jos kohdalle sattuu väkivaltaa käyttäviä miehiä. Ikävä kyllä se harvemmin tulee esille suoraan ensinäkemällä. Tällaisen ihmisen tunnistaminen vie mielenterveystyötä tekevältäkin kuukausia, joskus vuosiakin, joten eiköhän jokainen nainen ja mies joka sellaisen tunnistaa ennenkuin on päästänyt toisen jo hallitsevaan asemaan elämässään sovi olla helpottunut sen sijaan, että ihmettelisi kuinka edes alkoi tutustumaan jälleen väkivaltaiseen henkilöön.

    • HELLARI pollari

      "Hiljalleen alkoi häneltä esiintyä tuttuja piirteitä.
      -on aina oikessa ja tietää asioista enemmän kuin muut."

      Tuttuja TODELLAKIN.

      Näet kun nuo ovat tyypillisiä NAISEN piirteitä.


      Vielä kun tuohon lisää vaikkapa ominaisuuden nimeltä HELLAPOLIISI, niin ollaan jo tavallisen heteroseksuaalisen pariskunnan kotona :-)

    • Tipping

      Mm. kirjassa Ehdoton anteeksianto puhutaan siitä, että tietynlaiset kokemukset toistuvat uudelleen ja uudelleen, kunnes opit rakastamaan itseäsi ja toimimaan aina siitä käsin. Eli kaikki tapahtumat ovat mahdollisuuksia eheytyä.

      • Nyyssölän Keke

        "Eli kaikki tapahtumat ovat mahdollisuuksia eheytyä. "

        Näin todellakin on.

        Mutta miten se liittyy itsensä rakastamiseen?


    • Hiirulainen

      Kuulostaa niin tutulta ! Ota jalat allesi ja juokse ennenkuin on liian myöhäistä !

    • tympääntynyt

      hitto. hankkikaa elämä! kaikki täällä on kaistapäitä. omalla tavallaan.

    • tympääntynyt

      avaajalle helppo vastaus. miten välttää. no se on helppoa. lakkaa harrastamasta ihmissuhteita jossa joudut olemaan alistettu persoona. toimii täysin kumpaakin sukupuolta edustavien ystävyyssuhteisiin. pa.skaako p.askalla jos pas.ka heiluttaa itseensä nokan edessä.

    • kyökkipsykologi

      Jos jokaisessa työpaikassasi on vain surkeita työkavereita, voi aina pohtia mikä on työpaikkojen yhteinen tekijä. Sama pätee parisuhteeseen.

      • ei mitenkään??!

        miten tämä liittyy aloitukseen?


    • Åpoiubhy

      Mene peilin eteen

    • antti rokka

      Näitä kasvaa kylvämättä ja kyntämättä.
      Eronneiden, alkoholistien ja huumehemmojen lapset ottavat tämän maailman haltuun.
      Se on hyvää ja synkkää yötä kaikille :)

      • palkkalapsia

        Lapsilisälapsia


    • Dredd77

      Niin. Suurin osa naisista on itse mielen tai luonteenvikaisia kun aina vain yhä uudelleen samanlaisiin idiootteihin ääliöihin vaan ihastuvat / rakastuvat.

      Peilistä löytyy se suurin syy taas. Jos euraavan kerran OIKEASTI tutustuisi ennenkuin haaransa levittää ja sisäänsä laskee monin eri tavoin?

      Turha toivo lienee se että naisista älyä löytyisi enää taitaa olla.

    • jaaahaas

      rehehessä llisyys maan perii,annan esimerkin ,oman vaimokkeeni ensimmäisen yön jälkeen sanoin että Taiat olla aika isovittusta sukua mutta muuten ihan mukava,senjälkeen on oltu yhessä kohta 5 vuotta ja kyllä vittuilua on riittäny ja on ollu hauskaaki :)

    • persaukiset pellet

      Liikkeellä on vain hulluja ja seinähulluja ja muutama aika ok. Maailma ei ole sellainen kuin haluaisi.

    • father

      mietippä sitä siinä itteksesi. 0le vuosi omissasi ja tee uudet johtopäätökset ihanuuksillesi tai ota turpaa oikein kunnolla luolamiehiltä

    • skördä

      Sekopäiset ämmät vetää puoleensa vaikka minkälaisia miehiä.

    • elämä satuttaa

      Kyllä naisisakin on seko päitä, jos etsii liian täydellistä, nämä sekopäät kyllä alkuun osaa esittää juuri täydellistä, jäitä hattuun ja kannataa myös katsoa peiliin itseään mitä todella hakee, sitä täydellistä ei ole viellä tehtykkään, eikä tehdäkkää. Meissä jokaisessa on omat virheemme ????????

    • peni5000mg

      Todellakin yllättävän paljon on sekopäitä........

    • Älä usko kaikkea

      Nykyään on paljon enemmän persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä varsinkin nuorissa. Aiheuttaako nykyajan kasvatuksen puute sitä, olen miettinyt.

      Jos kumppani tuntuu liian täydelliseltä, kova kiire yhteen muuttamisella ja sitoutumisella niin hälytyskellojen pitäisi alkaa soida.

      Kuullostaa sairaalta tyypiltä kun ottaa koko elämäsi hallintaan kerta heitolla.

      Neuvoisin että pidä pitkään oma asuntosi äläkä alistu mihinkään painostukseen ja uhkailuun. Ne eivät kauhean kauan jaksa esittää "täydellistä" ja jos ei saa sinua nopeasti koukutettua he alkavat hakea uutta hölmöä. Yksinkertaiset, läheisriippuvaiset ja hyväntahtoiset hölmöt ovat juuri sopivia uhreja persoonallisuushäiriöisille joita on sekä miehissä ja naisissa.

      • Aliallakka

        Lääkkeitä --lääkkeitä..lääkkeitä..unettomuuteen tupakointiin..kahvikuppineuroosiin jne..kaikeen voi kirjottaa ja muuttuu zombiks.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10683757

        tämä kopioitu suoraan ssri-lääkkeen pakkausselosteesta:

        "Käyttö lapsille ja nuorille, joiden ikä on 8 - 18 vuotta:
        Sinun on myös hyvä tietää, että alle 18-vuotiailla potilailla on suurentunut itsemurhayritysten, itsemurha-ajatusten ja vihamielisyyden (ensisijaisesti aggressiivisuuden, uhmakkaan käyttäytymisen ja suuttumuksen) riski, kun he käyttävät tämän luokan lääkkeitä. Seronilia tulee käyttää yli 8-vuotiaille
        lapsille ja alle 18-vuotiaille nuorille ainoastaan keskivaikeiden tai vaikeiden vakavien masennustilojen hoitoon, eikä sitä tule käyttää muihin käyttöaiheisiin."


    • TEPAX60

      nÄITÄ NYT VAIN VALITETTAVASTI TUNTUU ILMESTYVÄN TYHJÄSTÄ.pARAS NEUVO,JONKA VOIN ANTAA: JUOKSE KARKUUN JA LUJAA JA VAROITA YSTÄVIÄSIKIN.

    • Itse on valinnut

      Aloittaja itse etsii haluamiansa miehiä. Ei kelpaa tavallinen ja tylsä mies, pitää olla jännä, vaarallinen tosimies, raju rakastaja. Ensin turpaan ja sitten naidaan. Turha ruikuttaa, sitä saa mitä tilaa. Niin makaa kuin petaa.

    • mene itseesi!

      no voi pieni pipi pää. Eikö "lähimmäisiään" saa haukkua jos he ovat sen ASAINNEET? Missä ihme pilviliassa sinä AP elät? Etäpä jos nämä "Lähimmäiset" on tehneet todella väärin häntä kohtaan, ja hänkö ei saisi edes valittaa heistä? Taidat itse olla se pahimman luokan pipi pää! Tai sitten joku kakara 10 vuotiaan tasolla oleva.

      • hehehet79

        tarkoitin pilvilinnassa.


    • HHUHUH

      Jaaha.. Neiti-hyvä, olet oppinut exästäsi jotain, kun huomaat että uusinkin valloitus on samaa kaliiperia. Joten neiti-hyvä, olet ihminen joka hakee tietynlaista ihmistä ja saa sen. Olet omalla tavallasi narsistinen luonne. Sinulle kelpaa ainoastaan ja vain juuri tuon tyyppiset miehet, ja jos joskus löydät rinnallesi miehen, joka on ns tavallinen, turvallinen suomalainen mies, niin hetken päästä olet kyllästynyt kun siinä ei ole mitään "jännää" .

      • sivusta vain

        Ei pidä olla noin huono itsetunto että alkaa solvaamaan surkeista valinnoista. Aika montaa neitiä varmaan itsekin olet käynyt läpi, onko oikeaa vieläään löytynyt vai pitikö ottaa niin nuori ettei pysty räkätyksiisi vastaamaan tasa-arvoisesti? En ole ap mutta en myöskään usko että häiriöiset sen kummemmin kuin miesten suosimat "helpot bimbonaiset" ovat kovinkaan "jänniä" pidemmän päälle. Tietysti riippuu mitä jännällä haetaan, haetaanko sillä adrenaliiniryöppyä vitutuksesta vai esimerkiksi moniulotteisuutta ja hyviä keskusteluja ja ihailtavia luonteenpiirteitä joita toisesta tulee esiin.

        Hio hei vähän itsetuntoasi jookos?


    • Isto Kolarov

      Narsisti/sosiopaatti/aivoryhät hakeutuu helposti manipuloitavien naikkosten seuraan, onneksi sinä pistit vastaan etkä mennyt helppoon. Pojot kotio sano.

    • Jaa että tämmöstä...

      Pitäneeköhän ny uskoa, että aloittaja tosiaan vetää puoleensa sekopäitä, kun ketju on saanut näin suuren suosion...

      No joo, vakava asiahan tuo "huonojen suhteiden" jatkumo on, jos tosiaan niin oikeassa elämässä tuntuu olevan...

      Mutta ei niihin asioihin/kenenkään valintoihin oikein ole vaikutusmahdollisuutta kuin ihmisellä itsellään...

    • kyntömies

      Keskity faktoihin, älä anna omien haaveidesi ja sulhojen ensiesitysten luoda itsellesi epärealistisia odotuksia. Miksi päästät alun perin ihollesi henkilöitä, joita et halua?

      • halusin suhteeeen

        Joka toinen nainen kokee väkivaltaa, tilastollisesti ei siis ihme että näitä sekopäit' osuu kohdalle. (eikä se edes ole mitään "johdatusta" )

        Monenlaisia kusipäitä on tielle osunut ja USEA jopa. Aluksi ihmettelin miten se on mahdollista, miksi jne. Syyllistin ja syytin itseäni. (miten täydellistä)

        MINUSSA EIKÄ KENESSÄKÄÄN! ole vikaa jos hakataan. Ei edes tarvitse miettiä mitä vikaa itsessä on. Hakkaajassa se vika on.


    • mene itseesi

      Vika on siis selvästi sinussa.
      Sulla on sama vika kun suurimassa osassa naisia: te luulette ja kuvittelette liikaa.
      Löydätte aina samt viat: koska etsitte niitä.

      Toisaalta: suurin osa ihmisistä on mitä on (eli typeryksiä)

      Lopeta prinssi ja miljonäärin etsintä....
      sillä suurin osa naista ei tajua että prinssejä on vaan saduissa ja miljonäärit eivät etsi seuraa netistä.

      Miksi mä aina kohtaan niitä naisia jolle kelpaa vaan prinssi ja miljonääri???

      • harhaa vain

        Lopeta sä sen kuvittelu että itsessäsi ei ole mitän vikaa ja syy olisi naisen epärealistisessa odotuksessa että pitäisi löytyä prinssi tai miljonääri, nuo ovat omia harhojasi


    • amoriiz

      Se nyt vaan sattuu olemaan sillätavalla, että, suurin osa ihmisistä näyttäs olevan narsisteja. Kautta aikain on ollut. Ennen oltiin erilaisia ja tyytyväisiä tavallisiin asioihin, eikä isommin välitetty narsistin olemuksesta, eikä tiedettykään, että sairas on, ajateltiin hänen olevan pahankurisen ja silllä jyräävän kaikki, (eritoten omat perheenjäsenensä). Kylllä saa tosi tarkkana olla suhteiden kanssa. Ei yhteen asumaan, ennenkuin on selvää ettei toinen ole mustis turhasta eikä ala rajoittaan toisen elämää millään tavalla. Normaali aikuinen ihminen tietää kyllä rajansa ilman toisen sanomistakin.

    • lapsuuden tunteissa

      Hyväuskoisuus, miellyttämisen tarve, hoivaamisen tarve.

      Usko omaan hyvyyteen ihmisenä / ystävänä, muissa vika, ei itsessä,
      Jos ei opi virheistä, toistaa ne uudelleen.

      Jokainen on vastuussa oman elämänsä valinnoista. Kukaan ei voi elää elämää toisen puolesta.

      Molemmilla osapuolilla on riippuvuuksia, hieman erilaisia ja nämä osapuolet tarvitsevat toisiaan.

    • Kirsi

      Mitäs vedät, oma syysi.

    • nipponii

      Minä olen seurustellut neljän tod.näk. asperger-miehen kanssa. No ainakaan he eivät olleet vaarallisia. Sen neljännen kanssa olen naimisissa ja meillä on kolme lasta, joista yhdellä asperger.
      Minä luulen, että se on vain meidän oma vika, että viehätymme tietynlaisista miehistä. Minä onnistuin aina löytämään joukosta sellaisen älykkään ja oudosti käyttäytyvän. Jostain syystä minua myös viehätti se miten ihmeissään he olivat siitä, että olin seksuaalisesti kiinnostunut heistä.
      Teit aivan oikein, kun löit jarruja päälle. Mies kuulosti narsistilta tai ripustautujalta. Motiivit on erit kummallakin, mutta elämä taatusti rasittavaa heidän kanssaan.

    • Erkkerimerkki

      Oma "hullunmagneetti" lakkasi toimimasta suurinpiirtein silloin, kun täytin kolmekymmentä. Tosin en usko, että ikä sinänsä on ollut ratkaiseva tekijä, vaan että siinä vaiheessa ehkä olin kokenut riittävästi asioita ja joistakin niistä saatoin jopa ottaa opikseni.

      Hullunmagneettini veti puoleensa "luovia" ja "taiteellisia" ...ehkä renttu on hyvä sanavalinta tähän. Niitä joiden suuri esikoisteos ihan kohta valmistuu tai joidenloistavia kykyjä ei vain ole oivallettu yms. Tasapainottomia ja alkoholisimiin taipuvaisia haahuilijoita joka iikka. Selvinpäin ujoja, estyneitä ja ahdistuneita, mukavassa nousuhumalassa seurallisia ja hauskoja maailmanvalloittajia. Krapuloissaan sietämättömiä vainoharhaisia ruikuttajia.

      Olin nimenomaan hyväuskoinen ja miellyttämisenhaluinen. Ajattelin, että kyllä se tästä muuttuu, kunhan...

      Ei muutu ellei ihminen itse halua muuttua. Oma muutos käynnistyi omista oivalluksista ja sitä muutosta tuki kohdallani psykoterapia. Aloin ymmärtää omaa käyttäytymistäni ja tunteitani. Ei varmasti ole täsmäresepti mihinkään, mutta itsensä arvostaminen on yksi lähtökohta.

      • Tuo tasan totta

        Itsensä muuttamisesta ja omasta henkisestä kasvusta se lähtee ettei vedä ongelmia puoleensa. Ei anna virran viedä vaan ottaa oman elämänsä ohjat käsiinsä.


    • pas ha

      EI OLE KENENKÄÄN oma vika jos joku hakkaa.

    • järki käteen

      Sinulle "olen kyllästynyt".
      Sinä olet vain tyhmä ja itsekeskeinen horo, joka luulee että olet itse parempi ihminen kuin kukin kumppanisi.
      Opettele ajateleman objektiivisesti itsesi nostattamisesi sijaan. Sinulla vain nyt sattuu olemaan jälkeenjääneen lapsellinen ajattelutapa.

    • psyykkinen teacher

      voi olla myös niin ettei muunlaisia ole tarjolla,itae olen ainakin huomannut että monet suomalaiset miehet (ei toki kaikki)ovat joko machoja (väkivaltaisia)tai sitten nössö hiirulaisia ja kumpikaan ei kiinnosta!Ja haukkuminen yms ei ole kyllä vielä luonnehäiriön merkki,arvostelethan itsekin täällä!Mutta suomessa tämä keskusteluilmapiirikin on niin suppeaa!Etelässä ihmiset huutaa ja osaavat sopiakin!Suomessa menee heti purkka väärään kurkkuun,kun joku on eri mieltä!

      • Mr. Supreme

        Onnea vaan se täydellisen etsintään!


    • asdsas
    • End game

      Rakastu mahdollisimman harmaaseen nobadiin ja yllätyt positiivisesti. Tällä hetkellä trendinä ilmeisesti se , että puoliskon pitää olla mahdollisimman kiinnostava ja erikoinen sekä erilainen että kelpaa.

      Meissä jokaisessa on omat puutteemme, jokainen pyrkii niitä peittelemään viimeiseen asti ja antamaan itsestään liian hyvän kuvan. Valehteluako?

    • Suvi.

      Joo,, näitähän on ja riittää...

      • hälyyyyyytys

        hälyytys ääkköshåmå hälyytys

        täälläkin ääkköshomo.....


    • Heips12 d d s s

      Eiköhän toi ole melko normaali mies... että sillee...

      Oleellisinta lienee se millaiseksi suhde muodostuu, ei niinkään se onko toinen joku sika.

      Älä päästä suhdetta sikailuksi...

    • Kjeheh

      Kyllä se luonnevikaisuus löytää luonnevikaisen.

    • Vierestä seurannut

      Toivottavasti olet pitänyt rajan tuohon narskuun. Se on varmaankin totta, että hän tietää sinut hyväksi alaisekseen ja kaikki vapaana olevat luonnevikaiset huomaavat sinut, joten kannattaa olla varovainen ja tutkia taustat hyvin. Vaikka olisit kuinka rakastunut, niin kuuntele mitä läheisesi sinulle sanovat näistä ehdokkaista.

      Luulen, että ominaisuus joka sinussa vetää narskuja puoleesi on heikko itsetuto, arkuus, kiltteys jne.

      Muista välttää liian hyviä tyyppejä!

    • t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      sanotaan vaikka,niin,että luonnevikaiset etsivät hyväksikäytettäviä,toisinsanoen väijyvät ja sitten hyökkäävät uhrinsa kimppuun sukulaisten ja uhrin ystävien kautta,eli lainaa uhriltaan rahaa pummaa milloin mitäkin ilmaiseksi,uhkailee mielenterveysviranomaisilla,poliisilla,kantelee salaisuudet,puhuu itsestään ja elämänsä surkeudesta haukkuu toiset ihmiset valehtelee ja pelaa uhkapelejä paljon kuuntelematta toista eli kaikki pyörii itsensä ympärillä,sitä ihmine väsyy tuollaisen kurittoman maanvaivan kanssa

    • Naiset viehättyvät vaikeista miehistä, koska me syvälliset ja romanttiset miehet olemme kuulemma "tusinaluusereita." Naarailla on miljoona kollia ympärillä, ja haastavuus ja tympeys vain on kiehtovaa.

      Nimimerkillä syvällinen, sydämellinen, luontorakas, raitis, urheilullinen ja komea SINKKU nuorimies. :)

    • ulkonäkö-se ainoa

      ulkokuoressa silmä lepäsi ja myönnän tyyli oli renttumainen.
      Yllämainitussa itse vastaat ongelmaasi, jos se kaikkein tärkein on aina se ulkonäkö missä silmä lepää jne niin tietysti vedät idiootteja luoksesi. Alappas katsella tavallisen näköisiä, niin luonnekin voi olla "ihmismäisempi".

    • Irti huonosta olosta

      En osaa vastata miksi, mutta kuulostaa tosiaan siltä, että hälytyskellojen pitää soida ja on syytä ottaa jalat alleen.

      Itsekin jatkoin tapailua erään "hyvän" miehen kanssa siitä huolimatta, että alkuun oli näitä merkkejä, et ei ole se miksi luulen. Jokin hänessä kuitenkin sitten vetosi tunteisiini ja selittelinkin itselleni näitä hyviä puolia, mitkä tukivat ajatusta jatkamisesta.

      No, niinhän siinä kävi että todella todella kaduin myöhemmin koko suhdetta ja päällimmäiseksi ajatukseksi jäi, että kumpa olisin kuunnellut heti alussa noita tuntemuksia.
      Sitä vaan kuvittelee, kun toinen haluaa hurmata ja itse tuntea että homma on juuri se oikea, ei näe totuutta. Nyt uskon, että ihan parasta suhteissa on edetä rauhassa ja kuulostella. Nimenomaan kuulostella mitä tuntemuksia toinen saa itsessä aikaan ja millaisen ihmisen hänen seuransa minusta tekee.

      Ehkä noista tarpeettoman ikäviltä ja satuttavista kokemuksista oppii jotain, vaikka ei voi ymmärtää että miksi näitä kokemuksia pitää edes ihmisen elämään tulla! Suurin oppini, mitä uskon ainakin on saavuttavani että kunnioita itseäsi! Mutta kieltämättä takaraivossa sykittää vähän, että jos näin vielä taas joskus tapahtuu, sillä olen ehkä jonkun kerran ennenkin ajatellut olevani niin vahva ja viisas, ettei kukaan "luuseri" pääse sotkemaan elämääni. Ja luuseri ei välttämättä tarkoita tässä huonotuloista ja syrjäytynyttä yksilöä vaan pikemminkin henkistä luuserimaisuutta, joka salakavalalla tavalla tuntuu tuhoavan suhteen toisen osapuolen.

    • 8+9

      Mä kanssa vedän puoleeni kaikenlaisia luonnehäiriöisiä, usein epävakaita persoonia ja takertujia.

      Uskomatonta. En vain kestä, kun huomaan, että pariduhde toisensa jälkeen päättyy samalla tavalla. Olen aina saanut pienestä asti kuulla olevani tasapainoinen ja rauhallinen ihminen. Esim. viimeisessä suhteessa oli sellainen olo, että muutun hulluksi itsekin. En vain kestänyt sitä, että minulle oli taas käynyt niin.

      • mayday

        Joillakin on sellainen hoivavietti, että haluaa auttaa toisia ja ne takertujat sitten iskee. AInakin itselleni kävi joskus nuoruudessa näin. Sitten kun tajusin, ettei minun tehtäväni ole ketään täällä pelastaa, pelastakoon itsensä, ei ole ollut enää takertujia. Löysin tasapainoisen kumppanin.


    • maude

      Olet todennäköisesti taipuvainen törmäilemään narsisteihin. He ovat kaikinpuolin "ihastuttavia ja täydellisiä" olematta sitä. Tuo täydellisyys on aina "huutomerkki"....ei ole olemassa täydellistä ihmistä, ellei esitä sitä. Narsistit ovat omasta mielestään täydellisiä ja aina oikeassa olevia. Miksi sitten vedät niitä puoleesi? Voihan siihen olla montakin syytä. Yksi syy monilla, jotka joutuvat tuon tuostakin herra täydellisyyden lumoihin, on oma epävarmuus ja turvallisuuden hakeminen toiselta henkilöltä. Yksi syy on tietysti se, että nämä narsistit ovat erittäin taitavia uskottelemaan. Hyvä, että olet ottanut etäisyyttä. Tuo raivoaminen on myös narsistin loppuhuipennus, jollei ole saanut tahtoaan läpi.

    • Hörhö

      Ellet kuulu hoitohenkilökuntaan, voit välttää luonnehäiriöisiä henkilöitä olemalla tapaamatta heitä.

    • Saman kokenut kolmesti

      Millainen isäsi oli tai on? Se selittää monesti paljon..

    • Laura Loppiainen

      Ei kannata ryhtyä luonnevikaisen ns. lähteeksi. Itselläni on ollut muutama työkaveri, jotka puhuvat jatkuvasti itsestään. He kehuvat itseään ja haukkuvat muita. He kaipaavat loputonta kehumista ja he haluavat aina olla äänessä.

      Kyllästyin ja vihelsin pelin poikki, kun huomasin että luonnehäriöinen ei muutu. Lopetin heidän kehumisen ja esitin kritiikkiä. Tein sen ihan tietoisesti, ja tietenkin sain vihat niskoilleni. Kestin sen hyvin, koska narsistin koston voi arvata. Hän ei koskaan anna anteeksi sitä, että hän ei saa käyttää toista ihmistä omiin tarkoitukseensa. Narsisti ei koskaan lopeta, mutta kun ei anna hänen tulla lähelle ja välttelee - voi etäältä seurata narsistin säälittävää peliä.

      Nyt seuraan ko. työkavereiden facebookkia, ja täytyy vaan ihmetellä miten loppumattomasti he itseään kuvaavat edestä ja takaa. FB-kavereiden ainoita ilmaisuja (ilmeisesti pelosta) on; ai kun olet kaunis, kylläpä oletkin ihana jne.

      Miksi ihmiset eivät ymmärrä, ettei narsistin fb-kaveriksi saa koskaan ryhtyä. Hehän ovat täysin sekopäitä!!

    • Onneksini en tunne vetoa, enkä myötätuntoa kaltaisiisi naisiin.

    • kylmä fakta!

      Kokeile etsiä välillä jostain muualta kuin siitä lähiöräkälästä. Toisaalta, parhaimmat on aina varattuja. Vapalla on lähinnä ylijäämät.

    • yksinkertaista

      Olet luonnehäiriöinen narsisti ja teet kumppanisi hulluiksi.

    • läheltä piti

      Ole onnellinen että raivarin kautta tuli selväksi hänen todellinen luontonsa!

      Mikä ihme siinä on, että narsisteilla on kauhea kiire sitoa uhrinsa? Se on niin takuuvarma merkki että kannattaisi juosta karkuun kun tämä tulee esille.

      Ja tietenkin ovat niin ihania ja miellyttäviä.

      "Niin alkoi kiire päästä elämääni ja saada minut muuttamaan luokseen."

      - > juuri näin minunkin kohdallani, ja minä meinasin olla niin hullu että olisin muuttanut. En muuttanut, kun sitä ennen ilmeni, että tällä Jari -casanovalla oli lukuisia nettinaisia ja pyörityksiä ennen minua ja minun aikanani. Nyt sitten yrittää saada seuraavaa naista koukkuun. Varokaa näitä kiirehtijöitä ja "ratkaisuja" tarjoavia kuin ruttoa!

      • onkohan sama

        Missäpäin tämä Jari casanova vaikuttaa ja mini ikäinen?


    • oppia ikä kaikki

      Ei kannata pohtia liikaa jonkun toisen ominaisuuksia, vaan pikemminkin sitä, miksi tämäntyyppiset miehet vetää sinua puoleensa. Vetovoimahan on aina molemminpuolista, eikä ilman tätä kemiaa ei tapahdu mitään. Itselläni on ollut ns pahiksia, tai juuri sellaisia, jotka osoittautuneet todella riippuvaisiksi ja hallitseviksi persooniksi, ja he kietoivat minutkin huomaamatta tähän vyyhteen. Uskoisin, että olen oppinut, koska pohdin, miksi tällaiset tyypit vetoavat minuun - onko se jonkinlainen salaperäisyys, liian suuret tunteet, ikäänkuin pitäisi rakastaa kuoliaaksi, jotta tuntisi itse että suhteessa on jotain. Olen lapsena tottunut alistamiseen ja dominoivaan käyttäytymiseen tai kohteluun, siksi kai tietty tuttuus tällaisissa miessuhteissa vetää puoleensa, mutta samalla voi ahdistaa, mutta kun ei muusta tiedä....eikä ole kokemusta. Nyt yritän kuunnella itseäni, vaistojani ja tuntemuksiani, jos toisen käyttäytyminen saa voimaan pahoin, lopetan heti alkuunsa suhteen - en anna edes mahdollisuutta, koska tunnen vaaran merkit. Myönnän kuitenkin, että fyysisesti juuri nämä pahikset vetävät puoleensa. Pysyn kuitenkin poissa tällaisista suhteista ja tarina loppuu huomattavasti nopeammin kuin aikanaan, rajat tulee paljon nopeammin vastaan kuin nuorempana, koska suhteeseen kuuluu toisen kunnioittaminen ja luottamus on tärkeä.

    • juokse ja lujaa

      Narsistille tyypillistä on kontrollin halu - kaikessa ja kaikista ihmisistä, vähäinen empatiakyky, suureellisuus ja sairaalloinen halu olla huomion keskipisteenä - joko hyvällä tai pahalla, mutta se huomio kyllä otetaan....Tyypillistä on myös muiden mitätöinti ja nöyryyttäminen, narsisti nauttii vallankäytöstä, kun siihen tilaisuus tarjoutuu, hän oikein alkaa kukoistaa. Hän manipuloi, hymykin on mielestelevää ja teennäistä, eikä tule sydämestä, ja osaahan hän olla todellinen hurmuri, mutta vetää kyllä maton alta yllättävissä tilanteissa, että putoat kunnolla naamallesi. Hän yrittää esittää empaattista, jotta saa kaivettua sinun heikkoudet esiin, joita voi käyttää sitten aseenaan manipuloidakseen ja nöyryyttääkseen sinua. Pahinta on, jos joutuu asumaan narsistin kanssa saman katon alla, koska et juuri pääse sieltä mihinkään pakoon. Hän pyrkii hallitsemaan elämääsi, ja lopulta masennut, kun et jaksa taistella. Hän osaa olla katuva, jotta annat anteeksi, ja iskee seuraavalla kerran vielä lujempaan niin, että lopulta sinulta loppuu voimat, ja menetät kosketuksen itseesi ja tunteisiisi. Vahingonilo on narsistille paras ilo.
      Juu...on näitä koettu ja tunnettu. Kannattaa varoa, ettei eristäydy, koska sitä narsisti juuri haluaa, että olet kokonaan hänen, ja että sinulla on mahd. vähän ulkopuolisia ystäviä, nehän ovat uhka hänelle.

      • Näin juuri

        Joka sana täyttä totta!


      • Umpikuja

        Entäs jos on jo lapsia..jos juoksen karkuun, on lapset vaarassa. Vallanhalu saa hänet taistelemaan, vaikkei hoitaa ja leikkiä haluaisikaan...


      • ignooraa
        Umpikuja kirjoitti:

        Entäs jos on jo lapsia..jos juoksen karkuun, on lapset vaarassa. Vallanhalu saa hänet taistelemaan, vaikkei hoitaa ja leikkiä haluaisikaan...

        Lähdet silti, jos narsisti huomaa että ei ole enää mitään "jakoja" etkä anna huomiota et positiivista etkä negatiivista, lopettaa kyllä kun etsinyt uuden uhrin. Vaikka joutuisi lapset jakamaan, ei voi enää tuhota sinun elämääsi. On monia mahdollisuuksia lasten kohdalla, 12-vuotias saa päättää jo paljosta itsekin.


    • narsknarsk

      Näkyyhän se tämänkin palstan kirjoituksissa, että narsistinaista on turha kosia. Vuoronperään olet pakkomielteinen tai sitten et välitä. Ja samalla itse kokeilevat muita miehiä. Koskaan ei ole hyvin ja vika on miehessä. Ei ihme jos mies hakkaa, kun noin henkisesti raiskataan.

      • ei ihan noin

        naisen hakkaamisessa on usein kyse seksuaalisesta jutusta, ns. mustasukkainen harha että nainen on muiden kanssa, esittelee itseään muille voi olla jo syy hakata jos mies ei kestä että naista edes halutaan tai katsotaan, itselle kyllä suodaan salattuja iloja, siitäkö vainoharhat lähtevätkin???


    • Lopputulos on

      että nainen projisoi oman paskansa mieheen ja sitten syyttää tätä..... niin yleistä niin yleistä, jota se vahvuutena pitää.

      • Väärä tulos

        Mihinkähän se mieäs sitten projisoi omat traumansa? Vai meinaatko tässä ihan oikeesti, että he ovat puhtoisia pulmusia, jotka vasta nainen vioittaa? Vahva ihminen, oli mies tai nainen, hoitelee itse omat sisäiset sotkunsa syyttämättä tai kolhimatta toista / muita omien paskojensa takia.


    • Kiva olla neiti

      Ei voi nainen tietää miten "pimeä" mies on. Alussa menee hyvin, mutta ne miehen sairaat luonteenpiirteet tulee esiin ajan kuluessa. Monilla miehillä vasta kun vauva on tullut taloon. Naiset ei rakastu renttuihin! Minä olen tyytyväinen yksinoloon, kokemusta on psykopaatti-alkoholisti-väkivaltaisista. Ja sellaisia miehiä on suurin osa.

    • Oisko näin

      Ehkäpä se johtuu siitä, että viihdyt mielenterveyspalstoilla? Itse tulin tänne vahingossa.

      • Kiva olla neiti

        Mitä se sinä siellä päätäs paukutat! Kun on olemassa miehiä jotka on "sairaan pimeitä"! Ja silloin joskus ei ollut Nettiä olemassakaan!


    • kysyntä/tarjonta

      Johtuisko siitä, että niitä sekopäitä on niin paljon? Sellaista tervettä, mukavaa ja kohteliasta ihmistä on vaikea löytää enää, kun yhteiskunta ei ole sellaisia pitkään aikaan suosinut.

      • hilpatiheijaa

        Se terve ja kohtelias ihminen on todennäköisesti ettinyt pidemmän aikaa sitä naista jolle se kelpaa ja sen löydettyään se on ottanut sen, vaikka se nainen ei välttämättä ole ulkoisesti mikään seinäruusu. Eli juna meni kun ei kelvannut.


      • heipatihei vaan
        hilpatiheijaa kirjoitti:

        Se terve ja kohtelias ihminen on todennäköisesti ettinyt pidemmän aikaa sitä naista jolle se kelpaa ja sen löydettyään se on ottanut sen, vaikka se nainen ei välttämättä ole ulkoisesti mikään seinäruusu. Eli juna meni kun ei kelvannut.

        eli miehelle on ok valita nainen ulkonäön perusteella ja valita ruma jos ei kaunis ole kiinnostunut, mutta naisen oma vika jos komea hakkaa, missä logiikka?


    • Mieleni pahoittanut

      Minun ongelma on, että Onnettomat Oliomiehet ihastuvat minuun ja haluavat alkaa viettään aikaansa minun kanssa! Millään tavalla en ole ymmärtänyt antaa ymmärtää, että olisin kiinnostunut! Jopa ovat tulleet oven taakse koputtelemaan! En ole kutsunut en edes sanonut missä asun tai nimeäni. Niin FAKING IDIOOTTEJA vaan oven takana kulkenu. 2 kappaletta jaksoi yli 10 vuotta vonkua ja vinkua! Yksi näistä olioista tuli siksi, koska hänen kaverinsa oli puhunut, että minä hänelle naiskaveriksi! jJa osoitteeni oli saanut meidän yhteiseltä tutulta. Kyllä olen mieleni pahoittanut! Ja yksi jaksoi yli vuoden kirjeitä lähetellä. Hei haloo mikä miehiä vaivaa!

      • mielensä huvittanut

        Jos joku on kymmenenkin vuotta jonkun kaverinsa manipuloitavana sätkynukkena ja keppihevosena, ehkäpä sinä annat niiden kahden selvittää välinsä ihan keskenään, eihän heidän keskinäiset leikkinsä oikeastaan edes koske sinua.


    • Mielensä pahoittaja

      Ja faking. Hoivaamisvietti? Kun nainen on kiltti, ystävällinen, toiset huomioonottava, rauhallinen, rauhaa rakastava. Niin mikä vika siinä on????? Minulla ei ollut mitään hoivaamisviettiä, ymmärtämistä yli kaiken niitä kusipää miehiäni kohtaan. Halusin vain normielämää! Mutta kun halusivat alistaa!

      • mää sanoin

        Onks pahoittajill sellane tunne, ett ain ne miehet tahtoo alistaa? Ettei teis ites ois joku alistushoukutin ja pahotatte miehen mielen yks kerralaa tai iha nipuis? Ei teit vaivaa ett terapiaan menisitte tai vaihtoehtoisesti jättäisitte miehet rauhaa.


      • mie haastoin
        mää sanoin kirjoitti:

        Onks pahoittajill sellane tunne, ett ain ne miehet tahtoo alistaa? Ettei teis ites ois joku alistushoukutin ja pahotatte miehen mielen yks kerralaa tai iha nipuis? Ei teit vaivaa ett terapiaan menisitte tai vaihtoehtoisesti jättäisitte miehet rauhaa.

        Mielensä pahoittaja taitaa olla feikkikirjoittaja, eli juuri sellainen narsisti, joka typerillä höpöhöpöillään kuvittelee nöyryyttävänsä ihmisiä.

        Jospa jotkut miehet kuvittelevat, että "hoivavietti" tarkoittaa, että kaikilla vierailla naisilla on palava halu hoivata turhia ihmisiä kuten heitä. Pahoittavat mielensä ennen pitkää, kun ympäristö ei pyörikään paapojista. Jos pyörii, niin sittenhän niihin paapojiin kannattaa kohdistaa iskuyritys tällaisten "hoivatarpeisten" yksilöiden.


      • mie haastoin
        mää sanoin kirjoitti:

        Onks pahoittajill sellane tunne, ett ain ne miehet tahtoo alistaa? Ettei teis ites ois joku alistushoukutin ja pahotatte miehen mielen yks kerralaa tai iha nipuis? Ei teit vaivaa ett terapiaan menisitte tai vaihtoehtoisesti jättäisitte miehet rauhaa.

        ja mikä on "alistushoukutin"?

        siis joku narsistihoukutin, milloin henkilö sittemmin tulee pahoittamaan mielensä, kun alistaminen ei onnistunutkaan? Silloinhan se on teille täysin oikein, jajajaja

        jätä sinä tuollaiset ihmiset rauhaan ja jatka terapiaasi.


      • mitä huttua
        mie haastoin kirjoitti:

        ja mikä on "alistushoukutin"?

        siis joku narsistihoukutin, milloin henkilö sittemmin tulee pahoittamaan mielensä, kun alistaminen ei onnistunutkaan? Silloinhan se on teille täysin oikein, jajajaja

        jätä sinä tuollaiset ihmiset rauhaan ja jatka terapiaasi.

        yks sekopää tuli ketjuun taisi ottaa jotain henkilökohtaisestikin


      • tai sama sen väliä
        mitä huttua kirjoitti:

        yks sekopää tuli ketjuun taisi ottaa jotain henkilökohtaisestikin

        sinä et ymmärrä tekstejä, joten ethän ota kantaa


    • Mieleni pahoittanut

      Kyllähän siinä minua nöyryytettiin kun mies kuvittelee saavansa minusta itselleen "TYTTÖYSTÄVÄN". Ja mieleni pahoitin. Ja kun sitä "hoivaviettiä" minulla ei ole! Hahaa "alistushoukutin". Aivan olen tyytyväinen yksin eloon. Kun kokemusta on ollut sekopäämiehistä. Monta monta vuotta olen ollut sinkku ja nautin olostani. Ei ole vastaani tullut hyvän itsetunnon omaavaa, rehellistä, lapsi- ja eläinrakasta, uskollista, hyvin pukeutuvaa miestä. Mies joka kulkee lippalakki päässä ei kiinnosta.

      • paskaset naurut

        mutta sehän on paljon paljon tärkeämpää, jos mies mielensä pahoittaa, kun ei löytynytkään paapojaa alistettavaa...


      • älä jauha paskaa
        paskaset naurut kirjoitti:

        mutta sehän on paljon paljon tärkeämpää, jos mies mielensä pahoittaa, kun ei löytynytkään paapojaa alistettavaa...

        sisuvsta kommentoin rumapuhaiselle sekolle mm että

        eikö miehen tehtävä ole hieman "paapoa" ja hellitellä omaansa, paijata ja halailla, kertoa tykkäävänsä, tätähän se ihmissuhde on parhaimmillaan, joten ei kukaan ymmärrä mistä paapomisesta puhut! ilmeisesti koetat käyttää henkistä väkivaltaa (joka on muuten ruotissa jo rikos!) kuin naisesta ei olisi mihinkään, tämä ei osaisi yhtään mitään jne - tehokas tapa koettaa murtaa naisen itsetunto, mutta miten käy kun tällainen ALISTAMISEEN PYRKIVÄ paskalakki jääkin kakkoseksi naiselle monessakin asiassa ja on pakko huomata että ei se mikään huono olekaan


    • sori oon varattu ;)

      Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin? Kuinka meidä kunnon miesten käy?

      No kun se hiljainen, ehkä hieman pelokas kiltti poika joka on sisimmässään erittäin kultainen ihminen ei vaan kelpaa sulle. Lähtökohtaisesti olet löytänyt nuokin jostain baarista jonne hyvät miehet eivät edes vaivaudu paikalle koska heillä on fiksumpaakin tekemistä. Sillä fiksut miehet käyvät vain harvoin baarissa. Jos taas harrastat nettideittailua niin todennäköisesti ignooraat tyypin viestit kuvan tai jonkun pienemmän seikan takia. Myös pahimmat raggarit ovat peruskoulu/amiksia. Tosin en tarkoita, että rupeisit vaatimalla vaatimaan korkeastikoulutettua ja varsinkin jos itsellä ei ole korkeakoulututkintoa on vähän turha vaatia sitä toiseltakaan.

      • 2+14

        Tuon aloittajan kundihan kuulostaa just sellaiselta "hiljaiselta kilttipojalta" joka pelkää luopua juuri saamastaan saaliistaan :D Ja jos nainen tuohon jää, niin se pistää muijan häkkiin ettei vaan kukaan irstas jännämies sitä häneltä vie.

        Ja aloittajalle. Kai ilmoitit kohteliaasti, että teidän on nyt parempi jatkaa eri suuntiin? Ja käyt vaikka sieltä kapakista/ netistä hakemassa uuden tilalle nopsaan, jotta tuo tajuaa jättää sut rauhaan. Vaikka sitten vaan lyhytaikaisen panosuhteen. Mutta sellainen saattaa toimia tämän ääliön karkoittajana. Tosin siinä on sekin riski, että tämä "kunnon mies" tulee haulikon kanssa teurastamaan petturihuoran ja hänen likaisen jännämiehensä. :D


      • Ei se koulutus takaa

        Korkeastikoulutetukaan ei valitettavasti ole kaikki ihanne kummpaneita. Voi kun se olisikin niin yksinkertaista!


      • ei olla karkkikaupas
        Ei se koulutus takaa kirjoitti:

        Korkeastikoulutetukaan ei valitettavasti ole kaikki ihanne kummpaneita. Voi kun se olisikin niin yksinkertaista!

        Ei se todellakaan ole niin yksinkertaista. Ja toisaalta sekin sumuverho tippuu ihmisten silmiltä melko varhaisessa vaiheessa, että korkeakoulutus mitenkään estäisi ihmisten huonoja ominaisuuksia. Korkeakoulutettu voi olla itserakas sovinisti, alkoholisti, persoonallisuushäiriöinen, ihan mitä tahansa samaa p*skaa kuin kuka tahansa muukin.


    • SouthAfrica

      Kakkahousu Timo Taneli Kokkonen Gesterby Kirkkonummi Luonne vikanen ihminen täys r o t t a

      • SALISBURG

        Eikö tollaset ihmiset vois ihan hyvin pysyä siellä neljä seinän sisällä etteivät pilaa muitten elämää ...............................................................


    • 1+13

      Tää on varmaan taas niitä "kunnon miehiä" joita nettitreffit on pullollaan... :D Itsessä ei nähdä mitään vikaa, vaan vika on aina muissa.

      Minä sanoisin että juokse. Äläkä katso taaksesi. Lyhyen tuntemisen jälkeen tuollainen kiukuttelu ja takertuminen ei ole normaalia. Ilmeisesti kyseessä on joku ns. epätoivoinen joka kokee, ettei voi päästää elämänsä rakkautta " karkuun" Tosiasia kuitenkin on että nainen jää kyllä viereen jos on jäädäkseen. Ja itse haluaa. Oma elämä ei ole oikein hallinnassa jos toiseen noin takertuu.

    • katkaise suhde

      Sinuna lopettaisin suhteen lyhyeen, jos miehessä paljastuu epäilyttäviä piirteitä. Mitä pidemmälle suhde kehittyy sitä vaikeampaa se aina on. Yritä löytää normaali, fiksu ja ihana kumppani. Kyllä varmasti sellaisiakin on olemassa. Eikä ulkonäöstä tosiaan voi päätellä mitään. Kiinnitä huomiota ihan muihin asioihin. Miten mies käyttäytyy eri tilanteissa ja mitä päästää suustaan.

    • Siipirikko vaan

      Minä vedän myös.Ex aviomies narsisti. Toinen avomies väkivaltainen heikkohermoinen...Nyt luulin ihanan miehen tavanneeni,mutta paljastui perverssiksi pornoaddiktiksi..Siis koko ajan jutut pyörii kullinsa ympärillä ja "nussimisessa".
      Väitti minun haisevan kun en halunnut panna....

    • sekopaatit

      Mm. suomi24-ylläpito vetää puoleensa sekopäitä, pahimmat soluttautuvat useamman foorumin moderointiin. Nämä ovat niitä, jotka saavat ihmiset suuttumaan ja huutamaan omalla narsistisella käytöksellään, ja sitten levittelevät ilosanomaa toisen luonnehäiriöstä - koskaanhan suututtajassa itsessään ei ole mitään vikaa. Opittu tapa jo lapsuudesta.

      Ärsytänpä tässä vähän äitiä ja saan hänet huutamaan... sitten voin kertoa vielä aikuisenakin kaikille traumoistani.

    • samassa veneessä oll

      Totuus on niin, että näitä luonnevikaisia ei arvaa luonnevikaisiksi ennenkuin on heihin tutustunut. Monet täällä näyttävät väittävän, että rentut tunnistaa kaukaa ja naiset muka heihin sitten päätäpahkaa ihastuu ja heidän oma syynsä asia on, mutta kyllä se on monesti päinvastoin. Luonnevikaiset on juuri heitä, jotka aluksi ovat niin ihania, kukkia tuodaan ja käyttäydytään hyvin ja sulavasti. Jos ei ole kokemusta, tai ei ole menneistä suhteista oppinut olemaan varuillaan, sitä tajuaa noiden "herrasmiehien" todellisen luonteen liian myöhään.

      Se, että tietyt ihmiset vain tuntuvat houkuttelevan luokseen noita luonnevikaisia, on osaksi onnea ja osittain vääränlaisesta miesihanteesta. Tarkoitan juuri sitä edellisen suhteen ongelmien aikaansaamaa kriteerien näennäistä tiukentumista, jolloin suodattaa kaikki muut miehet pois listalta, paitsi ne täydelliet. Kannattaa siirtää katse niihin tyyppeihin, joiden olemus ei täytä huonetta. Jos mies on täydellinen ja kuitenkin vapaa, niin eikö varoituskellojen pitäisi jo soida ekoilla treffeillä?

    • tolkunmukero

      moi niitä vaan aina ilmaantuu ja ne on katoamaton luonnon vara mulla on 2 veljen kanssa sellainen ongelma että nei ei usko kauppakirjassa sovittuja asiota. yritä päästä irti siitä tyypistä minä ainakin en halua olla missään tekemisissä kyseisten tyyppijen kanssa koita kestää kylläse vielä aurinko paistaa meillekkin

    • Nööörtti

      Kivat miehet ovat nössöjä ja tylsiä, sä kaipaat säpinää ympärillesi. Ei se sen kummenpaa ole.

    • onnistuit nyt

      Hienoa että olet oppinut selvästi ed. erehdyksestä. Tuo mieshän paljasti nyt ja oikeasti millainen on.

      eli kiertoon tuollainen kieroilija. Aidosti rakastunut mies ei alista naista vaikka jäisi toiseksi ajan käytön ja ystävien suhteen.

      minä ainakin kiittäisin tuuria että suuttui ja näytti todellisen luonteensa.

    • universumin tyynyt

      oletetaanpa niin,että sikiät "itse"-nämä selvittelyt,ja muutenkin esineistyneet koneet,siis ihmiset arkipäivän haasteissaan.

      Totaalinen raivari varpaille,epätoivon hidastama,sikiää ehkäpä niinkin,kun tuolle Esko Valtaojalle esitettiin kysymys,parta kun oli kynitty:-Miltä nyt tunttuu?-Johdattelija oudoksui näkymäänsä.
      -Esko vain näin:Näytännökä nuorempana,Yhä enempi muistutan,parta raastettuna yli-ikääntynynyttä siittiötä.

      Sanomppa enempi tai vähempi.

    • kommarityyppi

      Narsistinaiset taas syyttämässä miehiä narsisteiksi.
      Aika järkyttävää!

      Mutta kuten keskustelussa kävi ilmi: SITÄ SAA MITÄ TILAA.

      Olen kyllä huomannut, että naiset tykkää kun saavat kyytiä sekopäisiltä ukoilta, kun taas me kiltit miehet jäämme ilman.

      Ja kuten kaikki tietävät, ilmaista lounasta ei olekaan. Kyyti maksaa jotain...

    • http://www.listamedi
    • er45

      Olen itse keskivertomies. Lähes kaikessa suhteessa - En ruma, mutten komeakaan, normaalivartaloinen, en nörtti, mutta osaan silti käyttää tietokoneita, osaan myös huoltaa autoa, jne.

      En ole kuin pari harvaa kertaa päässyt saatille sellaisen tosihyvännäköisen naisen kanssa, ja ne meni ihan ok, vaikkei maailmankaikkeus räjähtynytkään. Mutta useinmiten nuo naiset kuitenkin pitävät minua "hyvänä ystävänä" ja himoitsevat niitä jääkiekkoilijoita.

      Joten minun on tyytyminen niihin "tavallisiin kuolevaisiin".

      No, kuitenkin, kun itselläni on noita todella hyvännäköisiä naisia ystävinä, niin pääsen seuraamaan ja kuulemaan heidän elämästään ja poikaystävistään sillointällöin. Käynpä joidenkin noiden poikaystävien kanssa satunnaisesti dokaamassakin.

      Valitettava tosiasia on, että nuo jääkiekkoiljapoikaystävät ovat melkoisia sikoja sitten kuitenkin. Miesteniltojen hupia on se, kuka löytää nopeiten jonkun teini-ikäisen joka ihastuu illan aikana keneenkin. Ja sitten puristellaan perseitä ja tissejä sen illan ajan, kunnes mennään kotiin oman kullan viereen.

      Sitten on myös niitä joilla ei pää kestä elämää, ja se puretaan kotona. Haukkuen tai hakaten, miten nyt kukakin purkaa itseään puolisoonsa.

      Ja nuo onnettomat naiset roikkuvat noissa miehissään, vaikka nyrkkiä tulisi muutaman kerran vuodessa.

      Sääliksi käy, kun tiedän että normaalejakin miehiä on olemassa.

    • RaggDoll

      Hei, erittäin hyviä pointteja osa noista kommenteista jotka viittaavat lapsuuden kokemuksiimme. Varmaankin on niin, että valitsemme kumppaniksemme lapsuudemme roolimallien mukaisia henkilöitä. Tällöin emme ole päässeet lapsuutemme traumoista, vaan ne seuraavat meitä. Olemme jääneet vaille jotain, jota emme vanhemmiltamme saaneet.

      Tällaisessa tilanteessa ihminen on lastattu odotuksilla ja tarpeilla. Hän etsii alitajuisesti ihmistä, joka täyttäisi sen mustan aukon sisimmässämme. Kun löydämme toisessa ihmisessä peilin, joka kertoo meille että olemme heille erityisiä ja ihmisiä, jotka nostavat meidät jalustalle, antavat huomiota, kehuvat niin saamme tyydytettyä näitä tarpeitamme. Emme vain missään vaiheessa hoksaa, että kyse on hiljaisesta kaupan käynnistä: toinen ihminen toimii noin juuri niin kauan kuin saa mitä haluaa. Mikäli ryhdyt kyseenalaistamaan tai kapinoimaan, saat kommentiksi 'miten sinä olet niin muuttunut?' tai 'Et ole lainkaan se sama ihminen, johon rakastuin'. Käytännössä tama tarkoittaa sitä, että toinen ei voi enää käyttää sinua kuten haluaa.

      Näihin myrkytettyihin suhteisiin ajautuvat usein haavoitetut ihmiset. On tyypillistä, että uhriutuva ihminen hakeutuu narsistin seuraan tyyliin 'tule ja pelasta minut, kun minusta ei kukaan muutoin välitä'. On selvää, että suhde lähtee jo alusta väärille raiteille. Kun pitäisi soida hälytyskellot, niin soikin hääkellot. Tällaiset suhteet jättävät taakseen ihmisraunioita.

      Ollakseen valmis uuteen suhteeseen, ihmisen olisi hyvä käydä läpi jokainen epäonnistunut suhteensa ja miettiä, miksi toimii kuten toimii? Eikö hän uskalla olla yksin? Kaipaako hän taloudellista tukea tai henkistä olkapäätä? Haluaako hän itse antaa toiselle mitään vai onko hän ottaja?

      Nämä narsistiset ihmiset osaavat tunnistaa, kuka tarvitsee heitä. Sen jälkeen he ryhtyvät sinnikkääseen pyydystämiseen. Heillä on valmis käsikirjoitus, jolla uhrinsa saavat pauloihinsa. Parisuhdeterapeutti voi sinua ehkä auttaa, mutta jos kyseessä on patologinen narsisti (kuten pahoin pelkään), sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin paeta. Tällainen ihminen alkaa suullisella pahoinpitelyllä, siirtyy tavaroiden heittelyyn ja seuraavaksi siirtyy sinuun - useissa tapauksissa kumppanin lapsetkin saavat osansa. Tällaisen ihmisen kanssa ei ole tulevaisuutta.

      Tsemppiä ja valoisaa tulevaisuutta. Nimim. Kahdesta narsistista eronnut ja itsensä löytänyt

      • en usko oikein

        en usko uhriutumisajatteluun, kaikilla meillä voi tulla vastaan ns. yhtä normaaleja kuin me itse ja välistä muutama sekopää, laidasta laitaan. kyllähän monet lähtevätkin suhteista ja miehestä jää vain paska maku suuhun ei muuta, tuo naisen uhriuttamisajattelu ei pelasta yhtäkään huonossa liitossa riutuvaa, se lisää naisen oloa "olen surkea ja mitätön en löydä ketään toista" minkä mies on saanut aikaan mutta siitä on joskus lyhytkin matka uuteen onneen jos vain pikkaisen saa tukea.:) uskon myös että kaikki narsistiset ovat erilaisia "koukuttimineen", eivät kaikki ole imartelevia, on joukossa myös ihan normaalilta perheen isältä vaikuttavia psyoppatin piirteitä omaavia "silloin tällöin sekopäitä". enemmän kai kannattaisi keskittyä siihen että narsismi on se sairaus, tällainen ihminen ei muutu, narsisteja on eri asteisia, kaikki eivät ns. halua muille pahaa, ovat ehkä vähän lapsen tasolle jääneitä ja huomionhakuisia naisen paapomista vailla eivät sinänsä vaarallisia mutta rasittavia, toisessa ääripäässä tulevat paksunahkaiset narsistit jotka hakkaavat väärästä ilmeestä tai asennosta ja sanovat naiselle että tällä on iso ja haiseva perse


    • varo vaan

      ex mieheni oli tuollainen. paljastui että hän on narsisti. äkkiä pois!!

    • 87te98y

      Olit liian kiltti...?

    • Mielenrauhaa10

      Hakekaa ihmiset sukupuolineutraaleja ihmissuhteita, niissä asiat selvitellään järjellä, ei tunnemössöllä.

      Kiire suhteeseen / suhteessa, kertoo siitä, että pelurilla ei ole aikomustakaan mennä tasavertaiseen, neuvottelevaan ja aikuiseen sopimussuhteeseen, jossa molempien tunteet huomioidaan, saa ajatella ja puhua vapaasti ajatuksistaan.

      Perinteiset naisen ja miehen roolit, eivät ole enää tätä päivää. Niiden haluaminen, on tavallaan jo toisen alistamista, tai mahdottoman vaatimista. Sukupuoliroolit ahdistavat kaikkia, joten niistä on syytä hankkiutua eroon.

      Tasavertaisessa suhteessa tutustutaan rauhassa, selvitellään mitä kumpikin osapuoli haluaa ja onko suhteella ylipäänsä mahdollisuuksia.

    • Jet Femme

      Toiset meistä pitävät omasta sukupuolestaan ja tahtovat ilmentää sitä. Enpä usko, että kahden neutraalin ihmisen suhde voi olla kovinkaan intohimoinen. Neutraali on myös sängyssä neutraali.

    • Can I Read Your Mind

      Tuollainen käytös on tunnusomaista narsistiselta ihmiseltä. Hankkiudu niin pian kuin mahdollista eroon kyseisestä henkilöstä! Mitä pidempään annat hänen pyöriä kuvioissasi mukana, sitä enemmän hänellä on aikaa hääriä ja touhuta saadakseen sinut ansaansa.
      Narsistit vaikuttavat alkuun hyvin miellyttäviltä, sydämmellisiltä ja jopa liiankin hyviltä, TÄYDELLISILTÄ. Se juuri on heidän tarkoituksensakin, niin kauan kunnes heidän uhrinsa lähes "jumaloi" tätä mahdotonta ihmistä.
      Varoita lähimmäisiäsi joihin hän on ottanut ominpäin yhteyttä, että et juurikaan tiedä kaverista mitään, ja etteivät he mieltyisi liikaa häneen. Todennäköisesti tämä tyyppi yrittää nyt saada sinun jarrusi auki, lepertelemällä läheisillesi, päästäkseen heidän suosioon ja sitä kautta saamaan heiltä tukea sinun viettelemisessä. Hoida tämä kuitenkin niin ettei sinuun isketä mustamaalaajan tai vainoharhaisen leimaa, sillä narsistit ovat taitavia peittelemään toimiaan ja saamaan epäilykset pois itsestään ja useimmiten vielä niin, että epäilyt jne. kääntyvät uhriinsa. Raivarit ja haukkumiset ovat hänen todellinen luontonsa, niitä on odotettavissa aina kun hänen tahtonsa ei toteudu, myöhemmässä vaiheessa ne eivät enää johdu epätoivosta tai pilalle menneistä suunnitelmista. Ainoastaan. Vaan niistä tulee tapa jolla narsisti saa rääkätä ja kiduttaa uhriaan henkisesti ja fyysisesti, ihan vain omaksi ilokseen. Näin pitkällä ei alkuperäisen viestisi mukaan vielä olla, vaan kiduttaminen ja rääkkääminen alkavat vasta kun narsisti on täysin varma olevansa SINUN elämäsi herra!
      Narsisti viettelee ensin uhrinsa, tekemällä tämän olon mahdollisimman mukavaksi ja onnelliseksi, aina kuitenkin muistuttaen että hyvä olo ja onnellisuus ovat hänen aikaan saannoksia. Narsisti ei alussa mielellään tapaa uhrinsa lähimmäisiä, eikä esittele omiaan, koska hän haluaa viettää aikaa mahdollisimman paljon uhrinsa kanssa yhdessä saadakseen tämän valtaansa. Yhtäkkiä tuleekin hetki jolloin narsisti on enemmän kuin halukas tapaamaan kaikki tuttusi, perheesi ja kaverisi. Tässä vaiheessa narsisti kierrättää uhriaan paljon erilaisissa illanistujaisissa ja yhteisissä tapahtumissa saadakseen itselleen mahdollisimman paljon tietoa uhristaan ja tämän lähipiiristä. Kun tietoa on tarpeeksi, alkaa uhrin eristäminen tämän ystävistä, tuttavista ja lähipiiristä. Narsisti syöttää uhrinsa mieleen ajatusta läheisten huonosta vaikutuksesta ja tarpeettomuudesta erilaisin menetelmin. Usein uhri saatetaan esim. raskaaksi tai jollain muulla keinoin pidetään eristyksessä muista ihmisistä, koska silloin narsistin on helpompaa kontrolloida uhriaan ja tämän tekemisiä. Pian narsisti alkaa hiljalleen polkea uhrinsa itsetuntoa maanrakoon ja vaatii saada tietää jatkuvasti miltä uhrista tuntuu ja mitä ajattelee. Uhrin oma ajattelu on narsistille myrkkyä ja sen hän yrittää tukahduttaa hiljalleen erinäisin menetelmin. Uhrin syyttäessä narsistia esim. mustasukkaisuudesta tai kyttäämisestä, kääntää narsisti taitavasti asian uhria vastaan leimaamalla vainoharhaiseksi tai stressaantuneeksi ja narsistilla löytyy AINA jokin "pätevä" syy ja selitys toimilleen. Pian uhri alkaa itsekkin uskoa olevansa vain väsynyt ja stressaantunut. Narsisti löytää aina jotain negatiivista sanottavaa uhrin ajattelutavasta, tekemisistä ja olemuksesta. Lopullisen otteen saadessaan, ei narsisti anna uhrille tilaa ollenkaan, haukkuu, syyttelee, aliarvioi ja kontrolloi koko parisuhdetta, uhrin uskoessa olevansa itse syypää.
      Narsistin saatua uhrinsa tahdon muserrettua, alkaa hyväksikäyttö, vaille syytä jäävät raivokohtaukset, kiusaaminen, julmuudet, sättiminen, syyttely, fyysinen väkivalta ja tämän kaiken narsisti saa kuitattua joko syyttämällä uhria lisää tai heittäytymällä hetkellisesti "laupiaaksi" esim. kertomalla ymmärtävänsä uhrin tekemiä virheitä (jotka siis ovat narsistin tekosia), ja julistamalla auttavansa uhria korjaamalla "virheet". Usein tässä vaiheessa, ellei jopa aiemmin, narsistilla on salasuhteita, kaksoiselämä toisen perheen kanssa tms. kuvioita meneillään uhrin seläntakana.

      • CIRYM (jatkoa)

        Ihminen johon alunalkaen tutustui osoittautuikin täysin päinvastaiseksi kuin hän alussa oli. Rakastava, (yli)suojeleva, sydämmellinen, hellä, auttavainen, rehellinen ja kaikin puolin kunnon kaveri muuttuukin kylmäksi, julmaksi, itsekeskeiseksi, väkivaltaiseksi tyranniksi ja laskelmoivaksi hirviöksi. Se on narsisti.
        Narsistin otteesta on erittäin vaikeata irroittautua, koska hän katsoo omistavansa sinut eikä suostu vapaaehtoisesti luopumaan "omastaan".
        Uhrin yrittäessä erota tai suorastaan jopa paeta, käyttää narsisti kaiken mahtinsa saadakseen estettyä uhria lähtemästä. Mm. uhkailu, manipulointi, kiristäminen, syyttely ja väkivalta ovat keinoja joilla yritetään saada uhri lamaantumaan pelosta ja luopumaan aikeista erota. Jos on lapsia, on odotettavissa huoltajuuskiistoja. Yhteistä omaisuutta, odotettavissa harvinaisen vaikea pesänjako. Narsisti menee jopa niin pitkälle että kirjauttaa uhrinsa suljetulle, silmääkään räpäyttämättä, jos näkee tällaisen mahdollisuuden olevan olemassa. Eron jälkeenkään ei tule olemaan helppoa. Narsisti hankaloittaa ja asettuu poikkiteloin joka ikisessä käänteessä missä vain voi. Lastensuojeluilmoituksia, lähestymiskiellon rikkomista, seuraamista/vainoamista, omaisuuden tärvelemistä, häiriköintiä, uhkailua, mustamaalaamista jne. (Riippuen tilanteesta ja kuinka varhaisessa vaiheessa suhdetta uhri on päässyt lähtemään)
        Narsisti pystyy (lähes) vapaaehtoisesti luopumaan "omastaan" VAIN ja AINOASTAAN jos hän kokee uhrinsa siirtyvän toisen narsistin "haltuun", eli jollekkin joka jatkaa siitä mihin hän jäi. Tämä koetaan palveluksena, jolloin jää luonnollisesti enemmän aikaa uusien uhrien viettelyyn tai jo olemassa olevien salasuhteiden "hoitamiseen".

        Tunnusomaista narsistiselle ihmiselle on myös huomiota herättävän suuri halu olla paras kaikista valitsemassaan lajissa, oli se sitten urheilua, tiedettä, taidetta, työ, harrastus jne.
        Narsistista ihmistä ei voi päältä katsottuna tunnistaa esim. kadulla vastaantulijoista, tai työpaikalla kollegoista ja työtovereista, naapureista... Narsisti paljastaa todellisen häikäilemättömän, sympatiaan kykenemättömän luontonsa vain uhrilleen tai jäädessään itseteosta kiinni. Narsisti "valelee rakentamansa sillat bensiinillä", voidakseen halutessaan/tarvittaessa polttaa ne mahdollisimman nopeasti.

        Mahdotonta siis ensivaikutelman tai ulkonäön perusteella tunnistaa, mutta tiettyjen merkkien, tapahtumien kulun ja omien vaistojen seuraaminen auttaa pelastamaan joutumasta tällaisen henkilön kynsiin.


      • Anonyymi
        CIRYM (jatkoa) kirjoitti:

        Ihminen johon alunalkaen tutustui osoittautuikin täysin päinvastaiseksi kuin hän alussa oli. Rakastava, (yli)suojeleva, sydämmellinen, hellä, auttavainen, rehellinen ja kaikin puolin kunnon kaveri muuttuukin kylmäksi, julmaksi, itsekeskeiseksi, väkivaltaiseksi tyranniksi ja laskelmoivaksi hirviöksi. Se on narsisti.
        Narsistin otteesta on erittäin vaikeata irroittautua, koska hän katsoo omistavansa sinut eikä suostu vapaaehtoisesti luopumaan "omastaan".
        Uhrin yrittäessä erota tai suorastaan jopa paeta, käyttää narsisti kaiken mahtinsa saadakseen estettyä uhria lähtemästä. Mm. uhkailu, manipulointi, kiristäminen, syyttely ja väkivalta ovat keinoja joilla yritetään saada uhri lamaantumaan pelosta ja luopumaan aikeista erota. Jos on lapsia, on odotettavissa huoltajuuskiistoja. Yhteistä omaisuutta, odotettavissa harvinaisen vaikea pesänjako. Narsisti menee jopa niin pitkälle että kirjauttaa uhrinsa suljetulle, silmääkään räpäyttämättä, jos näkee tällaisen mahdollisuuden olevan olemassa. Eron jälkeenkään ei tule olemaan helppoa. Narsisti hankaloittaa ja asettuu poikkiteloin joka ikisessä käänteessä missä vain voi. Lastensuojeluilmoituksia, lähestymiskiellon rikkomista, seuraamista/vainoamista, omaisuuden tärvelemistä, häiriköintiä, uhkailua, mustamaalaamista jne. (Riippuen tilanteesta ja kuinka varhaisessa vaiheessa suhdetta uhri on päässyt lähtemään)
        Narsisti pystyy (lähes) vapaaehtoisesti luopumaan "omastaan" VAIN ja AINOASTAAN jos hän kokee uhrinsa siirtyvän toisen narsistin "haltuun", eli jollekkin joka jatkaa siitä mihin hän jäi. Tämä koetaan palveluksena, jolloin jää luonnollisesti enemmän aikaa uusien uhrien viettelyyn tai jo olemassa olevien salasuhteiden "hoitamiseen".

        Tunnusomaista narsistiselle ihmiselle on myös huomiota herättävän suuri halu olla paras kaikista valitsemassaan lajissa, oli se sitten urheilua, tiedettä, taidetta, työ, harrastus jne.
        Narsistista ihmistä ei voi päältä katsottuna tunnistaa esim. kadulla vastaantulijoista, tai työpaikalla kollegoista ja työtovereista, naapureista... Narsisti paljastaa todellisen häikäilemättömän, sympatiaan kykenemättömän luontonsa vain uhrilleen tai jäädessään itseteosta kiinni. Narsisti "valelee rakentamansa sillat bensiinillä", voidakseen halutessaan/tarvittaessa polttaa ne mahdollisimman nopeasti.

        Mahdotonta siis ensivaikutelman tai ulkonäön perusteella tunnistaa, mutta tiettyjen merkkien, tapahtumien kulun ja omien vaistojen seuraaminen auttaa pelastamaan joutumasta tällaisen henkilön kynsiin.

        Minuakin uhkaili narsisti että menetän työpaikkani jos kerron väkivallasta. Sellaisia he ovat, äärimmäisen toksisia ihmisiä. Kauas heti vaan!


    • Anonyymi

      Minulla on ihan sama kokemus..kahta isoa toimitusjohtajaa tapailleena täytyy todeta heidän olevan ihan täysiä narsisteja ja sekopäitä. Poikkeuksellisia..sinänsä pintapuolisesti ihania: tarjoaa kaiken, mutta muuten kohtelee naista ihan mielipuolisesti. Yksi exäni on epävakaa persoonallisuus, eli hänen ajatuksensa heittävät toiseen aina yhdenkin päivän aikana ja saattaa ehdottaa yhtä asiaa, perua ja olla jo toista mieltä. Miten tuollaisen kanssa voit suunnitella mitään pysyvää? Täydelliset blockit vaan tuollaisille ihmisille ja kohti tasapainoista ihmistä.. siinä on itse oltava vaan tarkka, sillä helposti vetää uudestaan puoleensa jonkun vastaavaan mitä aikaisemmin ollut. On oltava hyvin tarkka siinä tapailuvaiheessa, onko luurankoja kaapissa vai ei. Suosittelen kyllä kaikille tällaisia ihmissuhteita kokeneelle turvallista ja tasaista ihmistä ja antamaan tällaiselle mahdollisuuden. Liian hurmaavissa persoonissa on kääntökolikkonsa.

    • Anonyymi

      Oletko ns. valosielu? Eli ihminen, jolla on paljon kärsivällisyyttä, positiivisuutta, empatiaa, myötätuntoa, hyvää tahtoa ym? Narsisti osaavat vaikuttaa empatian/sympatian tunteisiin ja vedota niihin. Narsistinen naispuolinen ystäväni kertoi, että lähetän hänelle hänen unissaan valoa ja valopalloja. Toimin ikäänkuin jonkinlaisena valona hänelle siinä pimeydessä. Ja vaikka olisit huippukunnossa, urheilet, pidät kodin siistinä, jaksat hyvin jne. liian kauan Narsun lähellä olo tekee empaatikolle/valo ihmiselle väsyneen olon, koska he vain ottavat ja imevät, mutteivät anna mitään takaisin. Empaatikon isoin oppiläksy on oppia hyväksymään, ettei omalla rakkaudella voi pelastaa toista ihmistä ja on parempi pysyä etäällä. Omat voimavarat saa takaisin kyllä vuodessa parissa kun Narsisti ei ole enää lähellä, ime energiaa, aikaa jne. Ainakin itse olen saanut omat voimavarani ja energiatasoni takaisin ja voin nyt hyvin. Toki ihmiset yrittävät pääst hyötymään siitä kun minulla oli väsynyt vaihe ja odotan, että kun kulee kymmenen tai kaksikymmentä vuotta niin niitä tietoja yritetään käyttää hyväski siten, että saa jakaa sitä feikki huolta väsyneestä ihmisestä. Väsynyt et kuitenkaan ole jos pysyt narsuista kaukana. Persoonaltaan terveet ihmiset osaavat olla yksin ja ovat sinut itsensä kanssa. En itse tarvitse mitään hovia ympärilleni, koska minun ei tarviste käyttää muita ihmisiä mihinkään vaan yksinkin on hyvä olla. Jos narsisti vihaan sinua niin sekin on kuulemma hyvä merkki. Se on merkki siitä, että narsisti on menettänyt kontrollin ja olet saanut oman elämäsi halutuusi. Narsiti voi ilmaista piilotetun vihansa vasta sitten kun alat pistää hanttiin. Saatat olla tuntenut narsun vaikka kymmenen vuotta ja kun yllättäen et kysy päätökseesi narsun mielipidettä vaan teet jonkun uravallinan/harrastusvalinnan/elämänmuutoksen ilman hänen hyväksyntäänsä saattaa naamio lipsahtaa. Hän vihaa sinua ja piirteitäsi. Hän vihaa itsenäisyyttäsi kun aloitit jonkun mieluisan harrastuksen. Vaikka narsisti itse kyllä saattaisi harrastaa sinulta kysymättä vapaasti mitä haluaa, hänellä kun on eri säännöt itselleen ja muille...kohteelleen.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe