..ihminen.ihmiselle,.,.

moi, ketäs täällä luuraa?

13

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • demeter1

      Niin missä ? Ja kukas se siellä huhuilee ?

    • Kysyppäs tuolta puskasta ketä siellä luuraa.
      Me muut ei luurata, ollaan vain.

      • demeter1

        Juu. Me ollaan tikkatauluna, kuten meidän pääministerikin...


    • äijä.

      -tää sopii tähän aloitukseen...tai sit ei...:
      "Hyvä veli Kalle, yhteinen ystävämme Erik Tuomas-Kettunen kertoi lähtevänsä onnittelemaan Sinua, kun pian tulet miehen ikään. Käytän tilaisuutta hyväkseni ja lähetän Sinulle sydämelliset onnentoivotukseni.
      Toivon, että suostut ottamaan Erikin mukanaan tuomat onnentoivotusta seuraavat tavarat;
      1. kalanperkuualustan, puinen..
      2. vuoristokauriin sarven ja..
      3.pari pulloa viinaa, joilla täytät sarven ja itse maisteltuasi aluksi, annat siitä hörpätä jonkun ystäväsikin.
      J.K. Jos Erik ei tuo kohdassa 3 mainittuja pulloja, tiedämme kyllä , että hän on ne itse juonut."
      ....
      Tällaisen kirjeen kirjoitti ja lähetti pres, Urho Kekkonen 6.6.1974 kaverilleen, sääprofeetta Kalle Pakariselle. Lainasin kirjaa "Kirjeitä Myllystäni2"
      Hyvä ja mukava oli "ihmiseltä ihmiselle", pressamme.... :)

    • Kiusattu täällä ,ihmetystäni on herättänyt toi ittensä ylentäminen.
      Mullakin on nikki mut en tunne ittiäni maalitauluksi en hylkiöksi en voittajaksi.
      Ihan vaan normaali juur eläköitynyt ukon turilas pienine vikoineen ja suurine hyveineen.

      • En tiedä mitä puhut itsensä ylentämisestä. Ehkä sinä et olekkaan samalla tavalla tikkatauluna, kuin moni muu meistä jotka olemme helposti tunnistettavissa ja kehtaamme jopa näyttää naamaamme. Jos se on itsensä ylentämistä että rekkautuu ja puhuu samalla nimellä, samalla naamalla vuodesta toiseen eikä käy välillä puskissa puhumassa pehmeitä ja välttämässä vastuuta puheistaan niin olkoon sitten.

        Tekovaatimattomuus ja itsensä alentaminen on vähintäänkin yhtä vaivalloista kuin terve itseluottamus ja itsensä tunteminen ja hyväksyminen.

        Sinä olet aina ollut yksi palstan kantavista voimista ja sinulla on paljon ystäviä ja samanmielisiä täällä. Voisit (jos haluaisit) sanoa melkein mitä vaan ja tulisi vain plussia ja hyvä-huutoja. Me kaikki emme ole yhtä suosittuja.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En tiedä mitä puhut itsensä ylentämisestä. Ehkä sinä et olekkaan samalla tavalla tikkatauluna, kuin moni muu meistä jotka olemme helposti tunnistettavissa ja kehtaamme jopa näyttää naamaamme. Jos se on itsensä ylentämistä että rekkautuu ja puhuu samalla nimellä, samalla naamalla vuodesta toiseen eikä käy välillä puskissa puhumassa pehmeitä ja välttämässä vastuuta puheistaan niin olkoon sitten.

        Tekovaatimattomuus ja itsensä alentaminen on vähintäänkin yhtä vaivalloista kuin terve itseluottamus ja itsensä tunteminen ja hyväksyminen.

        Sinä olet aina ollut yksi palstan kantavista voimista ja sinulla on paljon ystäviä ja samanmielisiä täällä. Voisit (jos haluaisit) sanoa melkein mitä vaan ja tulisi vain plussia ja hyvä-huutoja. Me kaikki emme ole yhtä suosittuja.

        Korjaan tuota edellistä sen verran että tuo puskailu ei tarkoita sinua. Sinulla on oma "puskanikkisi" jonka kaikki tiedämme.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En tiedä mitä puhut itsensä ylentämisestä. Ehkä sinä et olekkaan samalla tavalla tikkatauluna, kuin moni muu meistä jotka olemme helposti tunnistettavissa ja kehtaamme jopa näyttää naamaamme. Jos se on itsensä ylentämistä että rekkautuu ja puhuu samalla nimellä, samalla naamalla vuodesta toiseen eikä käy välillä puskissa puhumassa pehmeitä ja välttämässä vastuuta puheistaan niin olkoon sitten.

        Tekovaatimattomuus ja itsensä alentaminen on vähintäänkin yhtä vaivalloista kuin terve itseluottamus ja itsensä tunteminen ja hyväksyminen.

        Sinä olet aina ollut yksi palstan kantavista voimista ja sinulla on paljon ystäviä ja samanmielisiä täällä. Voisit (jos haluaisit) sanoa melkein mitä vaan ja tulisi vain plussia ja hyvä-huutoja. Me kaikki emme ole yhtä suosittuja.

        Sen kerran kun vastaat niin se vaatii vastauksen takaisin.
        Olen ollut maalitaulunakkin ,viimeksi aamulla luin syytöksiä et kiusaan palstalla ,nyt näköjään poistettu.
        Ei mun murteella ja kirjotus virheillä oikein piiloon pääse oli nikki tai lyhenne käytös.
        Oikeestaan ajatus lähti tosta alati jatkuvasta valituksesta olla puskassa vai nikillä esillä,niist haitoista ja hyöryistä.
        Mun mielest se aihe on loppuun kaluttu ,annettais olla.
        Aikoinaan kun aloitin Pikkiönä olin tanu ja asiallinen kirjottaja,ei kukaan viittiny vastailla.
        Sit kuulin juontaja parista mikä kotikiusattua esitti,siinhän se nikki oli valmiina.
        Reippaasti vedin överiksi ja joku jopa vastaili,kukaan ei viittiny kiusata jo valmiiksi sorrettua.
        Ehkä mä erelleen olen se reppana jota säälitään ,osan kyllä antaa takaisin kun on huono päivä.
        Yleensä itte laitan puolet lisää kun haukutaan ,ei kukaan viitti kinata kun samaa mieltä ollaan et olen surkee.
        Kun näit palsta kähinöitä lukee niin sananlasku,totuuren puhujat on aina kivitetty
        Pitää paikkansa.
        Ilmeisesti sua vaivaa se et sinua toisinaan kurmootetaan mut miks niin tapahtuu,
        Mulla on jonkinlainen käsitys mut ei oo mun asia siit palstalla kirjotella.
        Jos haluut jatkaa niin on mulla postikin palstan tunnuksin ja nikillä.
        Mä olen ain yrittäny olla se perus duunari sielt mutterilaaksosta ei minuu tarvii vierastaa kun olen se ihan tavallinen ihminen.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Sen kerran kun vastaat niin se vaatii vastauksen takaisin.
        Olen ollut maalitaulunakkin ,viimeksi aamulla luin syytöksiä et kiusaan palstalla ,nyt näköjään poistettu.
        Ei mun murteella ja kirjotus virheillä oikein piiloon pääse oli nikki tai lyhenne käytös.
        Oikeestaan ajatus lähti tosta alati jatkuvasta valituksesta olla puskassa vai nikillä esillä,niist haitoista ja hyöryistä.
        Mun mielest se aihe on loppuun kaluttu ,annettais olla.
        Aikoinaan kun aloitin Pikkiönä olin tanu ja asiallinen kirjottaja,ei kukaan viittiny vastailla.
        Sit kuulin juontaja parista mikä kotikiusattua esitti,siinhän se nikki oli valmiina.
        Reippaasti vedin överiksi ja joku jopa vastaili,kukaan ei viittiny kiusata jo valmiiksi sorrettua.
        Ehkä mä erelleen olen se reppana jota säälitään ,osan kyllä antaa takaisin kun on huono päivä.
        Yleensä itte laitan puolet lisää kun haukutaan ,ei kukaan viitti kinata kun samaa mieltä ollaan et olen surkee.
        Kun näit palsta kähinöitä lukee niin sananlasku,totuuren puhujat on aina kivitetty
        Pitää paikkansa.
        Ilmeisesti sua vaivaa se et sinua toisinaan kurmootetaan mut miks niin tapahtuu,
        Mulla on jonkinlainen käsitys mut ei oo mun asia siit palstalla kirjotella.
        Jos haluut jatkaa niin on mulla postikin palstan tunnuksin ja nikillä.
        Mä olen ain yrittäny olla se perus duunari sielt mutterilaaksosta ei minuu tarvii vierastaa kun olen se ihan tavallinen ihminen.

        Olen vastannut sinulle toisaalla.
        Tai siis ottanut sinuun yhteyttä toisaalla.
        En mielestäni ole karttanut sinun kanssasi keskustelemista koskaan, vaikka mielipiteemme eivät aina yhteen ole menneetkään.


    • .mollis

      Kyllä minuukin jurppi niin tossa pari iltaa sitten, kun sain sellaisen käsityksen, että syytettiin sättäilyn välissä nikkivaihdoksesta ja ivailemisesta.
      Olin eppu2:lle vastannut, että on hirveä pintasärky ohimossa (johtui oikeasta olkapäästä) ja että poistun koneelta. Ilmeisesti sitten luultiin, että menin puskapuskaan. Harmittaa oikeesti. Tuntuu siltä, että sisäpiirin kerma ei siedä tavisten vastaavan edes toisilleen.

      No nyt mä laitoin tämän vaikka tää tulee teidän sättäilyn väliin.

      • @mollis:
        ei me sättäilty kunhan vain vaihdettiin hieman mielipiteitä. Mun juttuihin saa AINA tulla mukaan en kuulu mihinkään piireihin klikkeihin, salaseuroihin tai sen sellaisiin.

        Valitettavasti sellaista nikinvaihtoa ja puskissa lymyämistä tapahtuu ja se sitten ärsyttää muita kirjoittajia, vaikka tarkoitus ei ehkä alunperin ollutkaan ärsyttää ketään. Siina saa syyttömätkin lokaämpäristä niskaansa. Tämän palstan rakenteellinen heikkous onkin juuri siinä että se sallii kakenlaisen sohelluksen: toisaalta saa rekkautua, laittaa kuvia ja kertoa itsestään profiilisivullaan, toisaalta saa heitellä tikkaa puskasta nimettömänä ja kiitollisia maalitauluja olemme tietenkin me jotka olemme näkyviä. Sitten voi rekattuna kommentoida toisella nimimerkillä, mikä mielestäni pitäisi kieltää kokonaan. Eli siis, mitä ei voi sanoa näyttämällä kasvojaan on raukkamaista mennä puskaan piiloon sanomaan se.

        Olen mukana suomi24:n ns sisäpiirissä niinkuin monet muutkin täällä ja meiltä kysytään mielipiteitämme palstan parantamiseksi. Minä olen ehdottanut juuri tuota "heitän kiven, mutta piiloitan käden" -vaihtoehdon poistamista. Tämä on sitten se ainoa "sisäpiiri" minkä tunnen. Pieniä kaveriklikkejä on, sekä puskissa että rekattujen keske, lähinnä sanoisin että ne jotka voisivat kuvitella olevansa kavereita livessäkin puhuvat palstalla toistensa kanssa, mutta ainakaan minun osaltani se ei ole mitenkään poissulkevaa.

        Luulotauti on palstan suuri epidemia. Luullaan paljon, etenkin toisistamme, mutta loppujen lopuksi, ainoat joista tiedän mitään täällä on muutama joka on facebookissani mukana.


    • eppu2

      No eppu täällä ainaskin luuraa.
      Keitin kalasoppaa.
      Perunat ja porkkanat oli naapuripitäjän luomupellosta.
      Sipuli omasta pellosta ja kala mökkijärvestä. Kyl oli terveellistä.
      Mutta kylläpäs täällä ny puskat heiluu, vaikka on syksy ja lehdetkin jo pudonneet.
      Talvirenkaat aattelin vaihtaa loppuviikolla, kunhan nyt ajan 150km niitten luo.

    • Täällä puhaltaa armoton syysmyrskytuuli, katto rämisee ja puut taipuvat melken kaksinkerroin. Pienet pojat tulivat juuri syyslomakylään muutamaksi päiväksi. Minäkin laitoin eilen keittoa, ihan proosallista suomalaista makkarakeittoa Lutuselle, sipulit ja perunat omasta maasta, Makkara mitä mahtoi sisältää, en jaksanut lukea kovin tarkkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe