Miten oppia seurustelemaan suoraselkäisesti

niinsekaisin

Niin. Ongelman ydin ehkä siinä, että kun yritän sitoutua/seurustella niin ajatukset alkaa pyörimään ihan ylikierroksilla. Saan pienimmästäkin suhteen epäkohdasta pääni sisällä hirmuisen ongelman. Tai se ongelma voi lähteä hyvästäkin asiasta. Olen ailahtelevaisuudessani riepoitellut miesparkoja pitkin kaupunkia. Haluan, en halua.

Ystäväni sanovat että olen pelimies naisen vartalossa. Tästä huolimatta useampikin mies olisi rakastanut minua vikoineni päivineni, mutta ne helvetin ajatukset eivät anna minulle lupaa sitoutua. Onko minulla oikeus olla onnellinen ja rakastettu.

Rankka lapsuus/nuoruus. Viranomaiset ovat jo varhaisesta teini-iästä asti tuputtaneet terapiaa, mutta edes siihen en osaa sitoutua. Viimeisin terapiayritys puolen vuoden takaa epäonnistui TAAS.

Olisiko kellään antaa esimerkkejä, kokemuksia onko tällaisesta suosta mahdollista nousta omin avuin? Milloin annan itselleni luvan luottaa ja olla onnellinen. En osaa luottaa toiseen, vaikka itsekkään en todellakaan ole luottamuksen arvoinen.

6

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maril-yn

      Kirjoitus on kuin minun suustani. Oletko kokenut pettymyksiä aiemmin? Mulla lähtee ihan teiniajoista, kun pahat pojat vei sydämen. Sitten jossain vaiheessa aloin käyttäytymään pelimiesmaisesti. Olisiko parempaa aidan toisella puolella, kun miehen antaa metsästää niin kiinnostus säilyy ja kun näytät rakkautesi se kaikkoaa. Tuo metsästys pitää paikkansa niin monen pelimiehen kohdalla.

      Minä taas kesällä löysin vanhan suolan ja palattiin yhteen. Uskalsin luottaa häneen ja lopetin pelleilyt. No sitten kun tein selväksi että kiinnostaa ja niin helkkarin paljon, niin mitä teki mies, alkoi pelimieheksi ja suhde on nyt päättynyt.

      Että kertokaa vaan kuinka suosta noustaan. Mikä se Marilyn Monroen sanonta on, A wise girl kisses but doesn't love, listens but doesn't believe, and leaves before she is left.

    • tietyynempään

      Tarvitset ehkä jonkin tasaavan lääkityksen plus terapiaa. Molemmat yhtäaikaisesti. Etkä anna itsellesi lupaa livistää. Sinulla taitaa olla posttraumaattinen stressireaktio jäänyt päälle, ehkä dissosisatiivisin pyrkimyksin. Eli joudut päänsisäiseen paniikkiin jossa tilassa teet mitä sattuu hyökkäys/pakeneminen tyyppisesti. Tai osa persoonaa alkaa ohjata sivupersoonan lailla touhujasi?

      • niinsekaisin

        Aloitin yläaste ikäisenä syömään masennuslääkkeitä lääkäreiden sanoilla "joudut sitten syömään näitä loppuelämäsi". Noh lopetin omatoimisesti lääkkeiden syönnin parikymppisenä enkä ole päivääkään katunut päätöstäni.

        Olen myös miettinyt tuota stressihäiriötä, se on hyvin todennäköistä, mutta miten sen saa pois päästä?

        Olen muuten ihan fiksu ja "filmaattinen", menestynyt sekä opiskelujen että työelämän suhteen. Mutta se rakkauselämä on yhtä suurta katastrofia.


    • jihihiojopoihujoi

      Hei aloittaja!! Minulla oli samanlainen tilanne ja sieltä todellakin voi nousta :) Tsemppiä! Jokaisella on varmaan oma tapansa, en osaa auttaa paremmin. Mutta älä lopeta uskomasta itseesi.
      Itselläni elämä meni lopulta niin huonosti, että en meinannut jaksaa käydä koulua/ töitä enkä varsinkaan voinut sitoutua kenenkään, rikoin lupauksia vaikken olisi halunnut koska olin ahdistunut. Sitten hain apua ja tein Päätöksen että nyt alan kohdella itseäni paremmin ja menin terapiaan. En tajua miten kaikki on muuttunut niin paljon, mutta nyt minulla menee hyvin elämässä enkä ole menossa takaisinpäin.

    • Joooo o

      Älä seurustele jos ei siitä tule mitään. Kyllä se sitten kolahtaa joskus jos kolahtaa, ei väkisin.

    • AutaItseäsi

      Millä tavalla terapiayritys voi epäonnistua? Lopetit sen vain kesken? Terapeutilta ei saanut apua? Terapeutin kanssa ei kemiat kohdanneet?

      Jos koet asian todella ongelmalliseksi, etkä itse osaa itseäsi autaa, niin hae ulkopuolista apua. Seurusteluun liittyvissä asioissa parisuhde- tai seksuaaliterapia voisi toimia paremmin kuin "yleinen" psykoterapia.

      Ehkä tärkeintä sinulle olisi nyt päättää, että lopetat olemasta "oman elämäsi uhri" ja alat määrätietoisesti parantamaan elämääsi. Eli mene terapiaan ja lopeta suhteiden etsiminen kokonaan vaikkapa vuodeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe