Takuusäätiön tiukka maksuvara

Jaana Kallio

En ymmärrä, miten Takuusäätiö voi määrittää noin hirveän tiukasti tuon maksuvaran. Heidän laskurinsa mukaan minä ja työtön puolisoni voisimme maksaa minun velkojani peräti 1450 e / kk, kun nyt uo ottaa 900-1000 per kk. Jo nyt on elämä melkoista kituuttamista, mutta toki vuokraan ja ruokaan meillä rahaa on. Mutta ei mihinkään ylimääräiseen kyllä. Kaikki hankinnat pitää miettiä tosi tarkkaan.. Ja nyt TS on sitä mieltä, että 450 e vielä tuohon päälle. Huh huh. Kuitenkin tuossakin menisi kolme vuotta vielä. Hiukan kauemmin menee uo:n kautta, mutta en kyllä pysty vetämään taloutta ihan NOIN tiukalle.

Onko täällä henkilöitä, jotka ovat maksaneet ulosottoon vähemmän kuin mitä TS:lle ja kuitenkin hakenut ja saanut TS:n takauksen???

10

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä sitä muissakaan velkajärjestelyissä helpolla pääse. Uo taitaa olla se halvin vaihtoehto. Outoa jos puolisosi joutuu maksamaan sinun velkaasi. Sulla taitaa olla kohtuu hyvä palkka. Itse maksoin uo:oon 500-600e kk, nyt järjestelylainaa 700e kk.

      Varmaan tämä on sen hinta että saa velat maksettua/pois uo:sta ja palaa nopeammin normikansalaiseksi.

      • Ei takuusäätiötä

        Takuusäätiö on pelkkä vitsi. Ensinnäkin käsittelyajat ovat hiton pitkiä, suunnilleen puolen vuoden luokkaa. Eli kovin pienen velan takia ei edes kannata vaivaa nähdä. Ja ehdot tosiaan yybertiukat. Ulosotto huomattavasti parempi vaihtoehto.


    • 20+13

      Joskus kanssa katsoin Takuu-säätiön laskureita. Mulla menee ulosottoon samaa summaa kuin sullakin, ja TS:n laskuri antoi kanssa tota samaa 400-500e mitä pitäisi maksaa enemmän. Lisäsumma oli aika sama mikä puolison saama tulo on, eli hurja Kelan opintotuki... Makselen mieluummin vähän kauemmin ulosottoon, kuin rankaisen omista spedeilyistä toista senttejä laskemalla.

    • Eli et todella T-S:n takausta edes tarvitse. Kannattaa antaa se mahdollisuus sitä oikeasti tarvitsevalle.

      • ????

        Jos tai kun takuusäätiön maksuehdot ovat tiukemmat kuin ulosoton, miksi velalliset silti hakevat ts:n lainaa. Useiden kuukausien käsittelyajat kertovat, että ts:n lainoille on kysyntää. Mitä järkeä on maksaa vapaaehtoisesti satoja euroja per kuukausi enemmän ts:ään kuin mitä uo:hon menisi. Onko ihmisillä mahdollisesti niin suuret ennakkoluulot/antipatiat ulosottoa kohtaan.


      • siksi
        ???? kirjoitti:

        Jos tai kun takuusäätiön maksuehdot ovat tiukemmat kuin ulosoton, miksi velalliset silti hakevat ts:n lainaa. Useiden kuukausien käsittelyajat kertovat, että ts:n lainoille on kysyntää. Mitä järkeä on maksaa vapaaehtoisesti satoja euroja per kuukausi enemmän ts:ään kuin mitä uo:hon menisi. Onko ihmisillä mahdollisesti niin suuret ennakkoluulot/antipatiat ulosottoa kohtaan.

        Ulosotossa maksat korkoja ja muita maksuja niin paljon, etteivät velkasi lyhene juuri, eli et pääse veloistasi eroon!


    • Jaana Kallio

      Olen lukenut useita tarinoita, joissa ihmiset kertovat, että TS:n kanssa on ollut helpompaa, koska on tarvinnut maksaa vähemmän kuin uo:n. Me olemme lapseton pariskunta ja ex_vippaaja; siellä nimenomaan korostetaan sitä, että molempien tulot ja menot pitää ilmoittaa, koska kysehän on kuitenkin yhteistaloudesta.

      ???: varmaan tässä on se, että TS:n korko on tosi kohtuullinen ja tosiaan jos joku maksaa TS:lle vähemmän kuin uo:n niin hyvähän se on.

      • fgjfdjg43

        Jaa liekkö korko sen vähemmän, uo:ssa se on 7,5%, toki siellä saattaa mennä velkoja takaisin velkojalle ja sitä kauttaa lisää kuluja...mutta esim mulla on pankin järjestelylaina reilu 36000e ja siinä onkorko muistaakseni 6,5% jopa enemmän..eli eipä juuri vähemmän mitä viivästyskorko


      • Pääsääntöisesti maksetaan enemmän. Lainan max aika on 4 vuotta, siihen mennessä pitää laina hoitaa pois. Uo voi jatkua vuosia enemmän. Oman järjestelylainani korko on n. 2% ja laina-aika 4 vuotta, nyt jäljellä reilu 2 v. Uo:ssa loppujen lopuksi n. 8%. Käytännössä miehelläsi ei ole tuloja kun työtön on, sulla taas kohtuu palkka, ainakin mun mielestä. Eli miehesi tulot ei juurikaan vaikuta sun maksuvaraan jonka ne laskee sun tuloista. Itse valitsin T-S:n koska halusin eroon uo:sta johon lopulta olisi mennyt n. 35.000e. Sekä pienemmän koron takia. Luotot palautuu 2017. Mutta ehkä pääasia on se että pääsee veloista eroon ja maksaa yhtä lainaa, rahaa jää nyt jopa säästöön.


    • UO ON PERSEESTÄ

      Uo on p_erseestä ja Takuusäätiö iso pökäle ruskeaa tahnaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe