Vastaa kyselyyn kaukosuhteesta

kaukosuhdeongelmat

Miten hoidat kaukosuhdettasi?
Minkä koet suurimmaksi ongelmaksi kaukosuhteessa?
Luotatko kumppaniisi?


Kirjoitan artikkelia kaukosuhteesta ja haluaisin saada paljon vastauksia ja kommentteja aiheesta!
Kiitos kaikille! :)

22

280

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivin

      Tekstiviestein eniten ollaan yhteyksissä, mut yleensä iltaisin soitellaan skypen kautta jos on mahdollista!
      isoin ongelma onn se että nähdään vaan kerran kuukaudessa. Yhessä jo 4 vuotta.
      Minä luotan mut mies ei luota ja riitoja tulee

    • 3 vuotta takana

      epäluottamusta ja setvimistä eikä tarpeeksi läheisyyttä

    • mävaan

      Puhutaan koko ajan viesteillä ja välillä soitellaan vaikeinta on ikävä Luotan täysin ja samoin toisinpäin

    • kaukosuhteessa

      Me jutellaan joka päivä tekstarilla ja joskus skypenkin kautta.
      Kumpikin luotetaan toisiimme.
      Vaikeinta on ikävän tunne.

    • Muutama vuosi takana

      Suhteen alkupuolen molemminpuoliset vierailut ja yhteiset menot, soitot ja tekstiviestit menneet yksipuolisiksi ja ohareitakin tullut häneltä: minä olen useammin se yhteydenottaja yleensä tekstiviestillä ja käyn kerran kuussa hänen luonaan, hän muutaman kerran vuodessa minun luona, eikä enää mennä yhdessä mihinkään, ollaan vaan. Suhteen alkupuolen avoimuus muuttunut puhumattomuudeksi: harvemmin hän kertoo mitä puuhaillut, kännykkäkin piilossa, ei vastaa puheluihin läsnäollessani, olen yrittänyt keskustella suhteemme tilasta, hän ei halua puhua eikä jakaa syvimpiä tuntojaan kanssani, itse olen avoin ihminen ja puhun varmaan liikaakin. Alkupuolen luottamus on muuttunut epäluottamukseksi: mm. edellä mainituista syistä olen alkanut epäillä suhteemme laatua siis hän ei halua kuin seksiä kanssani? Onko joku muukin nainen kuvioissa mukana? Hänen luottamus minuun? En voi tietää, kun ei puhu.

      • se toinen...

        Voin kertoa sinulle, että tapailee myös toista naista. Tämä nainen asuu lähempänä ja tapaamisia on viikonloppuisin, aina kun se molemmille sopii.
        Ruokailua, romantiikkaa, kynttilöitä, takkatulta ja sitten ihanaa seksiä...
        Koko setti siis:)
        Minä tiedän sinusta, sinä et minusta! Sinä olet mustasukkainen, minä en:)


      • Muutama vuosi takana
        se toinen... kirjoitti:

        Voin kertoa sinulle, että tapailee myös toista naista. Tämä nainen asuu lähempänä ja tapaamisia on viikonloppuisin, aina kun se molemmille sopii.
        Ruokailua, romantiikkaa, kynttilöitä, takkatulta ja sitten ihanaa seksiä...
        Koko setti siis:)
        Minä tiedän sinusta, sinä et minusta! Sinä olet mustasukkainen, minä en:)

        Ihan kiusallas kirjoittelet vaan..:) ja yrität provoilla. Itse ajattelen kuitenkin suhteen päättämistä, jos tilanne ei muutu ja mitään muuta yhteistä ei enää löydy kuin se seksi.Toiset ovat tyytyväisiä tuollaisiin hetkiin, mutta minä tahdon suhteelta kuitenkin enemmän.


      • se toinen
        Muutama vuosi takana kirjoitti:

        Ihan kiusallas kirjoittelet vaan..:) ja yrität provoilla. Itse ajattelen kuitenkin suhteen päättämistä, jos tilanne ei muutu ja mitään muuta yhteistä ei enää löydy kuin se seksi.Toiset ovat tyytyväisiä tuollaisiin hetkiin, mutta minä tahdon suhteelta kuitenkin enemmän.

        Tietenkään en tiedä, enkä haluakaan tietää, kuka miehen naisystävä on. Minulle riittävät viikoittaiset hyvät hetket, ja ihana rakastelu.
        Naisystävä saa sitten oman hetkensä joskus...
        Äsken juuri juteltiin miehen kanssa puhelimessa ja sovittiin seuraava tapaaminen.


      • Muutama vuosi takana
        se toinen kirjoitti:

        Tietenkään en tiedä, enkä haluakaan tietää, kuka miehen naisystävä on. Minulle riittävät viikoittaiset hyvät hetket, ja ihana rakastelu.
        Naisystävä saa sitten oman hetkensä joskus...
        Äsken juuri juteltiin miehen kanssa puhelimessa ja sovittiin seuraava tapaaminen.

        No se on hyvä, että sulle sellainen riittää.Mutta jos sitä kestää monta vuotta eikä suhde etene mihinkään tai tunteesi häntä kohtaan voimistuvat, niin varmasti alat miettimään ihan samoin kuin minäkin. Pikkuhiljaa alat vaatimaan enemmän, mutta jäät paitsi siitä kaikesta, kun olet vaan se pelkkä pano.


    • 1 ja puoli vuotta jo

      skypetellään jokunen kerta viikossa, whatsappia päivittäin viesti pari, joskus sähköpostia. luotan 100%, jos ei voi luottaa miten se toimii, epäluulot kasvaa ja mieleen tulee vaikka mitä vaikka ei ole mitään syytä. tästäkin on kokemusta. kyllä se mielestäni luottamus on ongelmallisin (jos sitä ei ole) ja hyvä yhteydenpito. puolitoista vuotta takana mutta kohta yhdessä, sitä miettiessä jaksaa. kuulolla ns. pitää olla jos ei muuta sovita, se on tärkeää

    • daaaaya

      Skypetellään ja fasella. Välillä soitellaan. Nähdään yleensä joka toinen viikko tai joka kolmas viikko. Tuntuu, että toimii paremmin kuin että nähtäisjoka päivä

      Hän luottaa, ite aluksi vähän epäilin, mutta taidankin nyt luottaa. Ei vaikuta pettäjätyypiltä yhtään.

      • vaihtelu virkistää

        Ei se ole pettämistä, jos väliviikoilla tapailee muitakin.
        Vaatii hyvää potenssia mieheltä kyllä, eikä turhia omantunnonpistoksia.
        Samoin asunnon siivoamista niin, ettei toisesta naisesta jää hiustakaan minnekään:)
        Sama koskee autoa...
        Parfyymintuoksu on kuulemma kaikkein hankalin häivyttää...


      • Säälittävää
        vaihtelu virkistää kirjoitti:

        Ei se ole pettämistä, jos väliviikoilla tapailee muitakin.
        Vaatii hyvää potenssia mieheltä kyllä, eikä turhia omantunnonpistoksia.
        Samoin asunnon siivoamista niin, ettei toisesta naisesta jää hiustakaan minnekään:)
        Sama koskee autoa...
        Parfyymintuoksu on kuulemma kaikkein hankalin häivyttää...

        Kyllä tuollainen mies/nainen on aika tunteeton ja särkynyt ihmisenä, joka noin ajattelee. Se on sellaista toisen hyväksikäyttöä ja omien fyysisten halujen tyydyttämistä eikä aitoa välittämistä ihmisestä.


      • suvaitsevaisuutta
        Säälittävää kirjoitti:

        Kyllä tuollainen mies/nainen on aika tunteeton ja särkynyt ihmisenä, joka noin ajattelee. Se on sellaista toisen hyväksikäyttöä ja omien fyysisten halujen tyydyttämistä eikä aitoa välittämistä ihmisestä.

        Mikä siinä seksissä on niin kamalaa, ettei siitä voi nauttia, kun se on molempien osapuolien mielestä tyydyttävää?
        Tapaamiset sisältävät ihan kaikkea "normaalien" ihmisten toimintaa: yhteisiä ruokahetkiä, viineineen ja kynttilöineen, keskustelua, hellyyttä...
        Mikä siinä on säälittävää?
        Molempien lapset ovat jo aikuisia ja meillä on aikka ja haluja syventyä toisiimme!
        Minulle naisena on ok, että miehellä on naisystävä.
        Mies pitää siitä, että nautin rakastelusta.
        En ole kysynyt miksi naisystävä yksin ei hänelle riitä. Asia ei kuulu minulle, eikä se minua kiinnosta!
        Meille on hyvä näin:)
        Miksi se on sinusta säälittävää?


      • Säälittävää
        suvaitsevaisuutta kirjoitti:

        Mikä siinä seksissä on niin kamalaa, ettei siitä voi nauttia, kun se on molempien osapuolien mielestä tyydyttävää?
        Tapaamiset sisältävät ihan kaikkea "normaalien" ihmisten toimintaa: yhteisiä ruokahetkiä, viineineen ja kynttilöineen, keskustelua, hellyyttä...
        Mikä siinä on säälittävää?
        Molempien lapset ovat jo aikuisia ja meillä on aikka ja haluja syventyä toisiimme!
        Minulle naisena on ok, että miehellä on naisystävä.
        Mies pitää siitä, että nautin rakastelusta.
        En ole kysynyt miksi naisystävä yksin ei hänelle riitä. Asia ei kuulu minulle, eikä se minua kiinnosta!
        Meille on hyvä näin:)
        Miksi se on sinusta säälittävää?

        Joo nauti ihan rauhassa, mutta ennen pitkää sun naiseutes kärsii siitä, kun se on vaan sitä pelkkää panoa olipa siinä syömiset, kynttilät ym. mukana, kun susta ei vaan välitetä ihmisenä sen enempää. Ei nainen vaan taivu siihen miehen ajatusmaailmaan, niin se ikävä kyllä on.


      • huolissani sinusta...
        Säälittävää kirjoitti:

        Joo nauti ihan rauhassa, mutta ennen pitkää sun naiseutes kärsii siitä, kun se on vaan sitä pelkkää panoa olipa siinä syömiset, kynttilät ym. mukana, kun susta ei vaan välitetä ihmisenä sen enempää. Ei nainen vaan taivu siihen miehen ajatusmaailmaan, niin se ikävä kyllä on.

        Mutta kun en tarvitse mitään yhdessä asumista tms.
        Minulla on työ, harrastuksia, hyviä nais- sekä miesystäviä.
        Olen itsevarma, terve, hoikka, nuorekas ja erittäin naisellinen nainen.
        Elän nyt elämääni juuri niin kuin haluan:)
        Väitän että monessa parisuhteessa on vähemmän kommunikointia, hellyyttä- ja seksiä, kuin minulla!
        Sinusta olen enemmän huolissani! Vaikutat epävarmalta vaimolta? Tai naisystävältä, joka pelkää, että mies pettää?


      • Säälittävää
        huolissani sinusta... kirjoitti:

        Mutta kun en tarvitse mitään yhdessä asumista tms.
        Minulla on työ, harrastuksia, hyviä nais- sekä miesystäviä.
        Olen itsevarma, terve, hoikka, nuorekas ja erittäin naisellinen nainen.
        Elän nyt elämääni juuri niin kuin haluan:)
        Väitän että monessa parisuhteessa on vähemmän kommunikointia, hellyyttä- ja seksiä, kuin minulla!
        Sinusta olen enemmän huolissani! Vaikutat epävarmalta vaimolta? Tai naisystävältä, joka pelkää, että mies pettää?

        Kirjoitukseni oli osoitettu tuolle suvaitsevuutta nimimerkille.. enkä ole vaimo, joka pelkää että mies pettää. Ihmettelen vaan sitä, että ihmiset alentuvat varattujen kanssa harrastamaan seksiä eivätkä kunnioita toisten parisuhteita olipa siinä naisystävä tai vaimo, vaan ottavat itsekkäästi sieltä mistä saa itselleen sitä hyvää. Sitä miettii mihin on sen naisen oma itsekunnioitus hävinnyt, kun kohtelee tuota toista naista(vaimoa, naisystävää) tuolla tavoin.


      • ihania hetkiä
        Säälittävää kirjoitti:

        Kirjoitukseni oli osoitettu tuolle suvaitsevuutta nimimerkille.. enkä ole vaimo, joka pelkää että mies pettää. Ihmettelen vaan sitä, että ihmiset alentuvat varattujen kanssa harrastamaan seksiä eivätkä kunnioita toisten parisuhteita olipa siinä naisystävä tai vaimo, vaan ottavat itsekkäästi sieltä mistä saa itselleen sitä hyvää. Sitä miettii mihin on sen naisen oma itsekunnioitus hävinnyt, kun kohtelee tuota toista naista(vaimoa, naisystävää) tuolla tavoin.

        Unohdettiinko tässä nyt se mies kokonaan? Hänhän tässä seurustelee kahden naisen kanssa.
        Minä seurustelen vaan yhden miehen kanssa.
        Minä kunnioitan itseäni ja omia valintojani tässä elämässä.
        Minua ei haittaa että miehellä on toinenkin nainen, mutta tämä toinen nainen ei kuulemma voisi ymmärtää tätä seurustelukuviota.
        Meitä naisia on erilaisia! Nautitaan kaikki elämästämme ja olkaamme tuomitsematta ketään:)


    • Nellianna

      Hei, vastaan jotain omalta osaltani mutta epäilen ettet saa tätä kautta tarpeeksi materiaalia mihinkään artikkeliin, tällä foorumilla taitaa olla aika vähän kirjoittajia.

      Miten hoidat kaukosuhdettasi?
      Tavataan mahdollisimman usein, käytännössä se onnistuu korkeintaan kuukauden välein. Joskus on ollut pidempi väli ja se on tuntunut vaikealta. Muuna aikana keskustellaan skypen kautta ja viestitellään muuten. Hankalaa siinä on eritahtiset aikataulut, jonka takia yhteydenpito menee usein myöhäiseen iltaan ja yöhön. Välillä tulee riitaisiakin keskusteluja kun toinen tai molemmat ovat väsyneitä. Useimmiten kuitenkin koen skypen olevan todella hyvä yhteydenpitokavava.

      Minkä koet suurimmaksi ongelmaksi kaukosuhteessa?
      Suurin ongelma on ilman muuta fyysisen läheisyyden mahdottomuus tapaamisten väliaikoina, mutta sillehän ei voi mitään. Välillä se vaivaa paljonkin ja mietin jaksaako sellaista pidempään. Se aiheuttaa myös että tapaamisten ensimmäiset päivät painottuvat tähän asiaan ja jotenkin muutenkin sellaista epätasaisuutta.

      Luotatko kumppaniisi?
      Luotan siihen että jos jotain sovitaan niin tehdään. Meillä on jonkinlainen avoin suhde eli emme ole toistaiseksi sopineet ettei muita saa tavata. Tämä ihan tarkoituksella kun kerran tapaamme harvoin, eikä selviä tulevaisuuden suunnitelmia vielä ole. Jotenkin kuitenkin huomaan että suhde vähän tiivistyy koko ajan itsestään.

    • long distance

      Kaukosuhdetta takana yli vuosi. Whatsapp viestejä lähetämme toisille päivittäin, skypeä 2-4 kertaa viikossa riippuen molempien aikatauluista. 3 kk välein tapaamiset aina muutaman viikon kerralla.
      Puhumme avoimesti asioista ja suunnittelemme yhdessä tulevaisuutta joka on toivottavasti pian!

      Suurimpia ongelmia on läheisyyden puute. Se kun joutuu yksin mennä nukkumaan. Myös ikävä ja aikaero ovat hankalia.

      Luotamme toisiin 100%. Ei tulisi muuten tästä suhteesta mitään. Taas lasketaan päiviä milloin seuraavan kerran näemme

    • Vaimo80

      Olemme olleet yhdessä pari vuotta.Mies asuu ulkomailla lastensa kanssa ja minä lasteni kanssa suomessa.Olemme kaikki suomalaisia.Viestittelemme koko ajan päivän mittaan.
      Puhumme joka päivä kerran puhelimessa tai skypessä ja näemme maksimissaan kuukauden välein.Joko yhdessä perheenä tai ulkomailla vain kahdestaan.Tottakai tällainen järjestely vaatii rahaa...
      Kaukosuhde toimii kun molemmat haluaa sen toimivan. Lapsetkin tykkäävät kun on suomi koti ja toinen koti.
      Tiedän, että kaikilla ei ole yhtä helppoa, mutta olen onnellinen näin Rakkaasta elämästä.

    • Damndamn

      Soittelemme/viestittelemme joka päivä sekä puhumme skypen välityksellä joka päivä.
      Luottamus on kunnossa molemmin puolin sekä suhde rullaa aivan samalla tavalla kun normaalikin suhde.
      Matkustus 200km päähän ei toki ole halpaa mutta sen arvoista, nähdään n. kuukauden välein mutta muutto yhteen on suunnitteilla :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe