Olisko hyviä neuvoja tarjolla, omistan vm 2009 Ocu farmarin ja huomasin kun avasin pitkästä aikaa oik.puoleisen takaoven että oven koteloihin on joutunut vettä. En löytänyt sen oven pohjasta samanlaisia reikiä kuin etuovissa. Miten veden saa kätevästi pois oven sisältä? Ei viitsisi viedä autoa tuon takia mihinkään korjaamollekaan. Kun ovesta ottaa kiinni ja heiluttaa koko autoa, kuuluu vain hölskyntää.
Miten vesi pois rakenteista? (Ocu, vm. 2009)
54
154
Vastaukset
- Laita tänne kuva
linkiksi tilanteestasi. Eiköhän konstit löydy "ongelmaasi".
- ...lainehtii...
Ennenkin on tehty havaintoja, että jossain hölskyy...
- Aloittajan korvien-
väli hölskyy todella kuuluvasti. Naamakuva siitäkin voisi piristää.
- Vanha skodamiesten konst
Veivaat ikkunan alas ja muoviletku oven sisään. Lapolla lirittelet oven tyhjäksi.
- Taavi Lippalakki
Väärä suunta. Kannattaa täyttää ihan täyteen asti ettei hölsky. Tulee kerrankin premiumin tuntua kun ovi painaa kuin laatuautoissa eikä rämpsähdä peltisesti sulkiessa.
- molskis ja loiskis
Älä välitä, omassa ocussani on kaikki kotelot veden vallassa. Se lisää auton jo ennestään heijaavaa liikettä ja huojahtelua ajettaessa. Se on niin metka tunne etten ole edes yrittänyt poistaa vettä.
- vuotavat sämpylät
kaikki skeidat vuotaa
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f149/water-leak-skoda-octavia-64685.html&prev=/search?q=octavia water leak&client=firefox-a&hs=MJv&rls=org.mozilla:fi:official&channel=fflb
hae gooklella skoda water leak löytyy satoja ja yuotebesta kun haet löytyy tuhansia,jopa korjausohjeita joka skodan malliin- evvk
Mitä sitten?
- niksinurkka
Varmin tapa käyttää joko Tena Ladyä tai vanhainkodilta saatavia vaippoja. Ei pääse pisulit housuista auton sisätiloihin
- Water leak bmw, ford
yms....Katsokaa itse. Lapsellista luulla, ettei noita löydy eri merkeistä.
- loistava tulevaisuus
Röllit on sitten lutusan tyhmiä.
- näin on
Vai lutusia? Kunnon flitsarit niille!
- Lopettaa jo
jonnijoutavan pas`kan jauhanta mikä ei pidä paikkaansa. Näillä pas`kan jauhajilla on vain se pätemisen tarve.
- skeidan jauhantaa
Kärsin Octaviani kanssa vesiongelmista yllättäen viime kesästä alkaen. Eli homman nimihän oli se, että imuroidessani autoa viime kesänä, huomasin imurin "vetävän" vettä ylös lattiaverhoilusta auton oikealta puolelta. Aikani asiaa mietittyäni, purin listat ovien kynnyksiltä ja nostin lattiaverhoilut ylös. Näky oli järkyttävä. Auton oikealla puolella lattialla (edessä sekä takana) oli reilu sentti vettä kauttaaltaan. Kuivatin auton täysin ja tarkistin lattialla olevat sähkölaitteet ja kaapelit. Onneksi niitä ei ole sijoitettu täysin lattialle, vaan kulkevat hieman ylempänä. Niissä en havainnut vahinkoja.
Sitten alkoi vuodon tutkiskelu ja käytin tätä ketjua avukseni ja luin muiden käyttäjien aiemmat murheet asiaan liittyen. Korjautin merkkihuollossa ovista tiivisteet (ovien sisältä ikkunan alareunasta). Oikean puolen ovista molemmat olivat revenneet rikki. Myös vasemman puolen ovet avattiin ja korjattiin jo ennalta. Ajattelin asian olevan tällä selvä, sillä samalla tutkin sadeveden menoreitit tuulilasin alareunasta yms. ja totesin näiden olevan kunnossa ja tiiviitä.
Viikko ennen joulua alkoi suuri ihmetys. Pakkassäässä ikkunat huurtuvat auton oikealta puolelta. Alkoi paha epäilys, joka kävikin todeksi kun nostin lattiaverhoilun uudestaan ylös. Jälleen märkä, mutta tällä kertaa ei läheskään yhtä pahasti kuin kesällä ja pelkästään etujalkatila oli märkä. Vettä lutrattiin oviin ja tuulilasille, ja mietittiin, mistä nyt vuotaa. Ei vuotoja. Vesi tuli ovestakin ulos oikeaoppisesti kynnykselle ja siitä edelleen maahan.
Loppujen lopuksi vuotokohta kuitenkin löytyi. Ainakin omassa Octaviassani on oikean puolen sisälokasuoja hieman "vajaa" ylhäältä. Eli se ei peitä kaikkea pyöräkotelossa. Kun autoa pestään tai sillä ajetaan märällä kelillä, vettä pääsee roiskumaan pyöräkotelossa ylös ja se valuu sisälokasuojan väärää puolta alas. Etuverhoilun purkaneena totesin, kuinka vesi valuu suoraan auton sisään lattialle verhoilun takana, lattianrajassa olevista rei'istä, kun suihkutin vettä pyöräkoteloon ylös ohi sisälokasuojan reunan. En tiedä auton sisällä lattian rajassa olevien reikien tarkoitusta, mutta ainakin omani tukin nyt niin, että enää ei vesi niistä tule sisälle. Epäilen, että ongelma on suurempi autoa pestessä, jos vettä ruiskutetaan paineella ylöspäin pyöräkotelossa. Itselläni on taipumus menetellä näin kun pesen auton kunnolla, niin pesen myös pyöräkotelot. Sama juttu on useimpien autopesukoneiden kohdalla, jotka pesevät pyörät ja pyöräkotelot painevedellä.
Tiedän, että tällä palstalla on entuudestaan puhuttu paljon ovista ja kynnyslistoista sekä liian tiiviistä ovien tiivisteistä kosteusongelmien aiheuttajana. Että vesi tulisi kynnyksen yli sisään lattialle. Itselläni ei kuitenkaan nyt jouluna ollut sivuverhoilu märkä ollenkaan ja siksi minun täytyi alkaa etsimään toista vaihtoehtoa. Edellä kuvattu näyttää olevan minun autossani se, joka taitaa olla suurin ongelma. Toivon, että ongelmani ovat nyt historiaa. :)"
29.10.2014 18:420 SULJE
Ei sitten onnistunut korjaus. Auto menee ensi viikolla korikorjaamolle. Pre-FL Octaviassa kuulemma ollut lokasuoja ruuviliitoksella, kun uudessa se on niitattu ja liimattu. Tarkkaa vuotokohtaa ei näe irroittamatta lokasuojaa, jostain A-pilarin juuresta kuitenkin. Saas nähdä, koska tuosta saadaan vedenpitävä.
Olisikohan koko lokasuoja asennettu jotenkin vinoon, nimittäin taannoin kun vaihdoin ajovalonpolttimoita, en meinannut kirveelläkään ensin saada vasenta umpiota irti ja sen jälkeen paikalleen. Tuntui, kuin se vain ei sopisi paikalleen. (Oikea kulki urissaan oikein mukavasti.) Tämä tuli mieleen, kun ilmoittivat, että pitää lokasuoja irroittaa.
Toinen ihmetyksen aihe uudelleen on Skodan ajoturva. Jos auto jättää tien päälle, saa sijaisauton. Jos pystyt nilkuttamaan korjaamolle (vaikka moottori räjähtäisi pihassa), sijaisautoa ei heru. Eikö se kuitenkin ole auton omistajan kannalta aivan sama tilanne. Ilman autoa on ilman autoa. No, nyt sain sitten, kun auto kolmatta kertaa menee korjaamolle ensi viikolla, sovittua, että siellä myös odottaa auto, jolla pääsen pois (plussa tästä Tampereen Veholle, lupasivat hoitaa asian maahantuojan kanssa). Johan tämän takia on reilu kolme päivää oltukin ilman autoa (tosin ensimmäisellä kerralla onneksi ulkomailla työmatkalla, joten auto sai maata huollossa rauhassa). - Huonoja autoja.
skeidan jauhantaa kirjoitti:
Kärsin Octaviani kanssa vesiongelmista yllättäen viime kesästä alkaen. Eli homman nimihän oli se, että imuroidessani autoa viime kesänä, huomasin imurin "vetävän" vettä ylös lattiaverhoilusta auton oikealta puolelta. Aikani asiaa mietittyäni, purin listat ovien kynnyksiltä ja nostin lattiaverhoilut ylös. Näky oli järkyttävä. Auton oikealla puolella lattialla (edessä sekä takana) oli reilu sentti vettä kauttaaltaan. Kuivatin auton täysin ja tarkistin lattialla olevat sähkölaitteet ja kaapelit. Onneksi niitä ei ole sijoitettu täysin lattialle, vaan kulkevat hieman ylempänä. Niissä en havainnut vahinkoja.
Sitten alkoi vuodon tutkiskelu ja käytin tätä ketjua avukseni ja luin muiden käyttäjien aiemmat murheet asiaan liittyen. Korjautin merkkihuollossa ovista tiivisteet (ovien sisältä ikkunan alareunasta). Oikean puolen ovista molemmat olivat revenneet rikki. Myös vasemman puolen ovet avattiin ja korjattiin jo ennalta. Ajattelin asian olevan tällä selvä, sillä samalla tutkin sadeveden menoreitit tuulilasin alareunasta yms. ja totesin näiden olevan kunnossa ja tiiviitä.
Viikko ennen joulua alkoi suuri ihmetys. Pakkassäässä ikkunat huurtuvat auton oikealta puolelta. Alkoi paha epäilys, joka kävikin todeksi kun nostin lattiaverhoilun uudestaan ylös. Jälleen märkä, mutta tällä kertaa ei läheskään yhtä pahasti kuin kesällä ja pelkästään etujalkatila oli märkä. Vettä lutrattiin oviin ja tuulilasille, ja mietittiin, mistä nyt vuotaa. Ei vuotoja. Vesi tuli ovestakin ulos oikeaoppisesti kynnykselle ja siitä edelleen maahan.
Loppujen lopuksi vuotokohta kuitenkin löytyi. Ainakin omassa Octaviassani on oikean puolen sisälokasuoja hieman "vajaa" ylhäältä. Eli se ei peitä kaikkea pyöräkotelossa. Kun autoa pestään tai sillä ajetaan märällä kelillä, vettä pääsee roiskumaan pyöräkotelossa ylös ja se valuu sisälokasuojan väärää puolta alas. Etuverhoilun purkaneena totesin, kuinka vesi valuu suoraan auton sisään lattialle verhoilun takana, lattianrajassa olevista rei'istä, kun suihkutin vettä pyöräkoteloon ylös ohi sisälokasuojan reunan. En tiedä auton sisällä lattian rajassa olevien reikien tarkoitusta, mutta ainakin omani tukin nyt niin, että enää ei vesi niistä tule sisälle. Epäilen, että ongelma on suurempi autoa pestessä, jos vettä ruiskutetaan paineella ylöspäin pyöräkotelossa. Itselläni on taipumus menetellä näin kun pesen auton kunnolla, niin pesen myös pyöräkotelot. Sama juttu on useimpien autopesukoneiden kohdalla, jotka pesevät pyörät ja pyöräkotelot painevedellä.
Tiedän, että tällä palstalla on entuudestaan puhuttu paljon ovista ja kynnyslistoista sekä liian tiiviistä ovien tiivisteistä kosteusongelmien aiheuttajana. Että vesi tulisi kynnyksen yli sisään lattialle. Itselläni ei kuitenkaan nyt jouluna ollut sivuverhoilu märkä ollenkaan ja siksi minun täytyi alkaa etsimään toista vaihtoehtoa. Edellä kuvattu näyttää olevan minun autossani se, joka taitaa olla suurin ongelma. Toivon, että ongelmani ovat nyt historiaa. :)"
29.10.2014 18:420 SULJE
Ei sitten onnistunut korjaus. Auto menee ensi viikolla korikorjaamolle. Pre-FL Octaviassa kuulemma ollut lokasuoja ruuviliitoksella, kun uudessa se on niitattu ja liimattu. Tarkkaa vuotokohtaa ei näe irroittamatta lokasuojaa, jostain A-pilarin juuresta kuitenkin. Saas nähdä, koska tuosta saadaan vedenpitävä.
Olisikohan koko lokasuoja asennettu jotenkin vinoon, nimittäin taannoin kun vaihdoin ajovalonpolttimoita, en meinannut kirveelläkään ensin saada vasenta umpiota irti ja sen jälkeen paikalleen. Tuntui, kuin se vain ei sopisi paikalleen. (Oikea kulki urissaan oikein mukavasti.) Tämä tuli mieleen, kun ilmoittivat, että pitää lokasuoja irroittaa.
Toinen ihmetyksen aihe uudelleen on Skodan ajoturva. Jos auto jättää tien päälle, saa sijaisauton. Jos pystyt nilkuttamaan korjaamolle (vaikka moottori räjähtäisi pihassa), sijaisautoa ei heru. Eikö se kuitenkin ole auton omistajan kannalta aivan sama tilanne. Ilman autoa on ilman autoa. No, nyt sain sitten, kun auto kolmatta kertaa menee korjaamolle ensi viikolla, sovittua, että siellä myös odottaa auto, jolla pääsen pois (plussa tästä Tampereen Veholle, lupasivat hoitaa asian maahantuojan kanssa). Johan tämän takia on reilu kolme päivää oltukin ilman autoa (tosin ensimmäisellä kerralla onneksi ulkomailla työmatkalla, joten auto sai maata huollossa rauhassa).Monenlaista murhetta on Skodien kanssa.....
- legoland
Huonoja autoja. kirjoitti:
Monenlaista murhetta on Skodien kanssa.....
Murehdi vaan rauhassa sen virtuaali-skodasi kanssa.
- kumpi parempi
legoland kirjoitti:
Murehdi vaan rauhassa sen virtuaali-skodasi kanssa.
Toisaalta, sehän on hyvä, jos lapsella on mielikuvitusta. Tosin liiallisessa mielikuvituksessa todellisuus hämärtyy.
- hoopo hoopo
skeidan jauhantaa kirjoitti:
Kärsin Octaviani kanssa vesiongelmista yllättäen viime kesästä alkaen. Eli homman nimihän oli se, että imuroidessani autoa viime kesänä, huomasin imurin "vetävän" vettä ylös lattiaverhoilusta auton oikealta puolelta. Aikani asiaa mietittyäni, purin listat ovien kynnyksiltä ja nostin lattiaverhoilut ylös. Näky oli järkyttävä. Auton oikealla puolella lattialla (edessä sekä takana) oli reilu sentti vettä kauttaaltaan. Kuivatin auton täysin ja tarkistin lattialla olevat sähkölaitteet ja kaapelit. Onneksi niitä ei ole sijoitettu täysin lattialle, vaan kulkevat hieman ylempänä. Niissä en havainnut vahinkoja.
Sitten alkoi vuodon tutkiskelu ja käytin tätä ketjua avukseni ja luin muiden käyttäjien aiemmat murheet asiaan liittyen. Korjautin merkkihuollossa ovista tiivisteet (ovien sisältä ikkunan alareunasta). Oikean puolen ovista molemmat olivat revenneet rikki. Myös vasemman puolen ovet avattiin ja korjattiin jo ennalta. Ajattelin asian olevan tällä selvä, sillä samalla tutkin sadeveden menoreitit tuulilasin alareunasta yms. ja totesin näiden olevan kunnossa ja tiiviitä.
Viikko ennen joulua alkoi suuri ihmetys. Pakkassäässä ikkunat huurtuvat auton oikealta puolelta. Alkoi paha epäilys, joka kävikin todeksi kun nostin lattiaverhoilun uudestaan ylös. Jälleen märkä, mutta tällä kertaa ei läheskään yhtä pahasti kuin kesällä ja pelkästään etujalkatila oli märkä. Vettä lutrattiin oviin ja tuulilasille, ja mietittiin, mistä nyt vuotaa. Ei vuotoja. Vesi tuli ovestakin ulos oikeaoppisesti kynnykselle ja siitä edelleen maahan.
Loppujen lopuksi vuotokohta kuitenkin löytyi. Ainakin omassa Octaviassani on oikean puolen sisälokasuoja hieman "vajaa" ylhäältä. Eli se ei peitä kaikkea pyöräkotelossa. Kun autoa pestään tai sillä ajetaan märällä kelillä, vettä pääsee roiskumaan pyöräkotelossa ylös ja se valuu sisälokasuojan väärää puolta alas. Etuverhoilun purkaneena totesin, kuinka vesi valuu suoraan auton sisään lattialle verhoilun takana, lattianrajassa olevista rei'istä, kun suihkutin vettä pyöräkoteloon ylös ohi sisälokasuojan reunan. En tiedä auton sisällä lattian rajassa olevien reikien tarkoitusta, mutta ainakin omani tukin nyt niin, että enää ei vesi niistä tule sisälle. Epäilen, että ongelma on suurempi autoa pestessä, jos vettä ruiskutetaan paineella ylöspäin pyöräkotelossa. Itselläni on taipumus menetellä näin kun pesen auton kunnolla, niin pesen myös pyöräkotelot. Sama juttu on useimpien autopesukoneiden kohdalla, jotka pesevät pyörät ja pyöräkotelot painevedellä.
Tiedän, että tällä palstalla on entuudestaan puhuttu paljon ovista ja kynnyslistoista sekä liian tiiviistä ovien tiivisteistä kosteusongelmien aiheuttajana. Että vesi tulisi kynnyksen yli sisään lattialle. Itselläni ei kuitenkaan nyt jouluna ollut sivuverhoilu märkä ollenkaan ja siksi minun täytyi alkaa etsimään toista vaihtoehtoa. Edellä kuvattu näyttää olevan minun autossani se, joka taitaa olla suurin ongelma. Toivon, että ongelmani ovat nyt historiaa. :)"
29.10.2014 18:420 SULJE
Ei sitten onnistunut korjaus. Auto menee ensi viikolla korikorjaamolle. Pre-FL Octaviassa kuulemma ollut lokasuoja ruuviliitoksella, kun uudessa se on niitattu ja liimattu. Tarkkaa vuotokohtaa ei näe irroittamatta lokasuojaa, jostain A-pilarin juuresta kuitenkin. Saas nähdä, koska tuosta saadaan vedenpitävä.
Olisikohan koko lokasuoja asennettu jotenkin vinoon, nimittäin taannoin kun vaihdoin ajovalonpolttimoita, en meinannut kirveelläkään ensin saada vasenta umpiota irti ja sen jälkeen paikalleen. Tuntui, kuin se vain ei sopisi paikalleen. (Oikea kulki urissaan oikein mukavasti.) Tämä tuli mieleen, kun ilmoittivat, että pitää lokasuoja irroittaa.
Toinen ihmetyksen aihe uudelleen on Skodan ajoturva. Jos auto jättää tien päälle, saa sijaisauton. Jos pystyt nilkuttamaan korjaamolle (vaikka moottori räjähtäisi pihassa), sijaisautoa ei heru. Eikö se kuitenkin ole auton omistajan kannalta aivan sama tilanne. Ilman autoa on ilman autoa. No, nyt sain sitten, kun auto kolmatta kertaa menee korjaamolle ensi viikolla, sovittua, että siellä myös odottaa auto, jolla pääsen pois (plussa tästä Tampereen Veholle, lupasivat hoitaa asian maahantuojan kanssa). Johan tämän takia on reilu kolme päivää oltukin ilman autoa (tosin ensimmäisellä kerralla onneksi ulkomailla työmatkalla, joten auto sai maata huollossa rauhassa).Tässä on taas yksi jullinjuntin copy-paste ilman mainintaa mistä kirjoitus on peräisin. Alkuperäinen kirjoitus on vuodelta 2009 tai 2010
- en kyllä ostaisi
pura ja kasaa koko skeida uudestaan.Muista myös äänieristää .
- hyvää yötä
Onks sulla kaikki ne lego-palikat?
- venäläinen ruletti
hyvää yötä kirjoitti:
Onks sulla kaikki ne lego-palikat?
Hyvin on laatu asiat skeidoissa kunnossa.Höhööö heh heh.pura ja kasaa.uusissakin skeidoissa omistus alkaa äänieristämisellä ja vesivuotojen etsiskelyllä.muut viat vaatikin jo korjaamo käyntejä ja muutaman tuhatlappusen euroja.
- älyäisivät lopettaa
Aika huvittavia kertomuksia tällä palstalla. Nuo kertomukset vesivuodoista. Auton rakenne, ei edes Skodan rakenne ole tuollainen, kuten nämä nyyhkytarinan kertojat kirjoittavat. Olen työskennellyt autokorjaamolla (huom ei merkkikorjaamo) liki 15 vuotta, enkä ole törmännyt esillä oleviin asioihin.
- uskomaton julli
Jaahas.Vai on larvanto nyt skeida asentajana.Nyt mee jo hoitoon ja lopeta nuo järjettömät höpinät.Skoda huollossa tsi dsg sähkö yms ongelmat ovat arkipäivää.
- vedet silmissä
uskomaton julli kirjoitti:
Jaahas.Vai on larvanto nyt skeida asentajana.Nyt mee jo hoitoon ja lopeta nuo järjettömät höpinät.Skoda huollossa tsi dsg sähkö yms ongelmat ovat arkipäivää.
Kerros larvanto meille nyt millainen se meluavan sämpylän rakenne on.hahhaaa röhöhöööö.
- vai asentaja
vedet silmissä kirjoitti:
Kerros larvanto meille nyt millainen se meluavan sämpylän rakenne on.hahhaaa röhöhöööö.
Melkoinen pelle tämä larvanto.Johan toiset jullitkin häpee moista selittelijää.
- Larvannon lanko
vai asentaja kirjoitti:
Melkoinen pelle tämä larvanto.Johan toiset jullitkin häpee moista selittelijää.
Olisiko mahdolllista, että jullinjuntti edes yhden kerran linkittäisi ja kopioisi noita "jullien kokemuksia Skodasta" palstan sääntöjen mukaisesti. Eihän lähdemateriaalissa pitäsii olla mitään salattavaa, jos Skoda on skeida. Saisit plussaa Larvannon perheeltä!
- Orpanan käly
Larvannon lanko kirjoitti:
Olisiko mahdolllista, että jullinjuntti edes yhden kerran linkittäisi ja kopioisi noita "jullien kokemuksia Skodasta" palstan sääntöjen mukaisesti. Eihän lähdemateriaalissa pitäsii olla mitään salattavaa, jos Skoda on skeida. Saisit plussaa Larvannon perheeltä!
Larvannon serkun kaima antaisi pirusti plussaa siitä, jos jullinjuntti poistuisi perättömine juttuineen takavasemmalle. Tai siitä, jos joku veisi sen saunan taakse.
- totuus löytyy
Orpanan käly kirjoitti:
Larvannon serkun kaima antaisi pirusti plussaa siitä, jos jullinjuntti poistuisi perättömine juttuineen takavasemmalle. Tai siitä, jos joku veisi sen saunan taakse.
Totuudelle ei voi mitään.Vaikka kuinka jullien niskat punoittaa niin tiedotus välineet pulppuavat nyt kaikennäköisistä vag autojen ongelmista.
- Valo tulee idästä
totuus löytyy kirjoitti:
Totuudelle ei voi mitään.Vaikka kuinka jullien niskat punoittaa niin tiedotus välineet pulppuavat nyt kaikennäköisistä vag autojen ongelmista.
Jullinjuntin totuus on kuitenkin ihan erilainen kuin todellinen totuus.
- ihme p@skanjauhajia
Puhukaahan te, minä pitelen hevosta.
- näinhän se on
Vesi ja home poistuu skeidasta vasta sulatossa.
- kirves ja pora
näinhän se on kirjoitti:
Vesi ja home poistuu skeidasta vasta sulatossa.
Pora ja kirves
- poka saha
kirves ja pora kirjoitti:
Pora ja kirves
sirppi ja vasara. perä kontti sauna vihta älyn väläys lenkki makkara perä suoli
- koulu kunniaan
näinhän se on kirjoitti:
Vesi ja home poistuu skeidasta vasta sulatossa.
Sinäpä vasta "älyn jättiläinen". Käy enste se peruskoulu loppuun ja tuu sitten kirjoittelemaan.
- Vag_viat
koulu kunniaan kirjoitti:
Sinäpä vasta "älyn jättiläinen". Käy enste se peruskoulu loppuun ja tuu sitten kirjoittelemaan.
www.autotie.fi/tyyppivika/skoda/
Onhan näitä nähty...VAG-konserni on vikatilaston kunkku. - porataan reikiä
Vag_viat kirjoitti:
www.autotie.fi/tyyppivika/skoda/
Onhan näitä nähty...VAG-konserni on vikatilaston kunkku.Kyllä taas vesi skeidan kajuutassa hölskyy.Mutta onpahan vähän lämpimämpi ajella kun tuli taas relusti lämpöasteita.
- Felipe Massa
porataan reikiä kirjoitti:
Kyllä taas vesi skeidan kajuutassa hölskyy.Mutta onpahan vähän lämpimämpi ajella kun tuli taas relusti lämpöasteita.
Melkoinen pelle tämä juntinjullinjuntti.Johan toiset juntitkin häpee moista selittelijää.
- kovvoo hommoo
Felipe Massa kirjoitti:
Melkoinen pelle tämä juntinjullinjuntti.Johan toiset juntitkin häpee moista selittelijää.
Sellaistahan se on.Skeida jullien elämä meinaan.Jatkuvaa häpeää ja selittelyä.Vanhemmat skeida jormat ei enää jaksa edes selitellä.
- Tärkeä tiedote
Maailma on täynnä selittämättömien asioiten selittäjiä selitetään vaikka asiasta ei tiedetä hevonpas`kaa,kunhan saadaan vain selittää.
- miksi näin
Joo.Käsittämätön selittämisen vimma näillä julleilla tuntuu olevan joka ainoasta skeidaan liittyvästä asiasta.
- silä se väinö on
miksi näin kirjoitti:
Joo.Käsittämätön selittämisen vimma näillä julleilla tuntuu olevan joka ainoasta skeidaan liittyvästä asiasta.
Niinpä niin, parhaat jääkiekonpelaajat ja tuomarit on katsomossa
- Reikiä koteloihin
Ei oikein ole muuta hyvää keinoa kuin porata reijät kaikkein alimmaisiin kohtaan koteloihin.
- hyvä keino
Paa vaipat, ettei pisuli valu sisätiloihin
- Tässä neuvo
Porataan reikä Skeida Taaviaisen yläpäähän ja suurennetaan alapään reikää
- Ikuisuus projekti
Skoda täytyisi purkaa ja koota aivan alusta alkaen uudestaan. Huonot ja hajoavat osat täytyy korvata vastaavilla länsiosilla. Mutta kukaan ei ala tällaista tekemään, joten skodat kulkevat "kiertopalkintoina" omistajilta toisille.
Siksi joidenkin "humoristien" kirjoitukset Skodien paalaamisesta eivät ehkä loppujenlopuksi olekaan pelkkää suunsoittoa, vaan voisi olla jopa hyvä idea.- absoluuttinen nollapiste
Ainakin paalausmateriaalia on paljon. Ja lisää tulee koko ajan. Vink vink.
- sulatto kutsuu
absoluuttinen nollapiste kirjoitti:
Ainakin paalausmateriaalia on paljon. Ja lisää tulee koko ajan. Vink vink.
Pian eläkeläisetkin luopuvat vanhanaikaisista melutoosistaan.
- Kiitos, kun ymmärrät
sulatto kutsuu kirjoitti:
Pian eläkeläisetkin luopuvat vanhanaikaisista melutoosistaan.
Ai jaa. Sinäkin ymmärrät asian. Eläkeläiset laittavat uudet Skodat. Viimein sen nyt jullinjunttikin myönsi, että ne joilla on rahaa, ostavat laadukkaan Skodan. Romut pitäisi saada pois liikenteestä, mutta kun teillä nuorilla ei ole rahaa!
- skoda on harmi
Vesi pääsee sisään alunperin tiivisteessä olevan suunnitteluvirheen takia. Lue erillinen ketju aiheesta miten saa asian korjattua.
- idea liikeidea
Jos joku yritys alkaisi tehdä skodiin PITÄVIÄ, EI-VUOTAVIA ja KESTÄVIÄ ovitiivisteitä, ja myisi niitä vielä kohtuuhintaan, siinä voisi olla aika hyvä liikeidea. Vai onko tällainen jo jossain olemassa?
Skeidan alkuperäistiivisteet ovat huonolaatuisia eivätkä kestä edes silikoonia. Hapertuvat 3-4 vuodessa. Lisäksi tiivisteissä on suunnitteluvirhe.- älä valehtele
Ei oo tarvetta tiivisteille. Hyvin ovat kestäneet jo 8 vuotta.
- skoda on murhe
Skoda vuotaa ja sillä sipuli. Turha faktaa on kiistää. Tärkeintä olisi keskittyä siihen miten vuodot pystytään kuivaamaan ja tukkimaan.
Tiivisteiden vaihto 3-4 v välein on vain puolet ongelman ratkaisua. Useimmiten vesi tulee jalkatilaan sisälokarin kautta, joten lokariongelma on myös hoidettava kuntoon, jotta skeidasta saadaan kuiva auto.
Sitten tietysti jää vielä meluongelmat, TSI-koneiden jakopään ongelmat, DSG-ongelmat, tuulilasinpyyhkijät, sähköviat jne. jne. - älä valehtele
skoda on murhe kirjoitti:
Skoda vuotaa ja sillä sipuli. Turha faktaa on kiistää. Tärkeintä olisi keskittyä siihen miten vuodot pystytään kuivaamaan ja tukkimaan.
Tiivisteiden vaihto 3-4 v välein on vain puolet ongelman ratkaisua. Useimmiten vesi tulee jalkatilaan sisälokarin kautta, joten lokariongelma on myös hoidettava kuntoon, jotta skeidasta saadaan kuiva auto.
Sitten tietysti jää vielä meluongelmat, TSI-koneiden jakopään ongelmat, DSG-ongelmat, tuulilasinpyyhkijät, sähköviat jne. jne.Äläpä kirjoittele sontaa. Faktaa on, että minun Skodassa ei ole vesiongelmia, enkä ole kuullut kenelläkään muullakaan Skodan omistajalla olevan ko. ongelmaa.
Nuo "vesiongelmat" on joutavaa höpötystä. Luuletko, että kovinkaan moni lukija uskoo sinun kirjoituksiasi?
Sinä et näemmä tiedä Skodan rakenteesta enempää kuin sika hopealusikasta. Sisälokasuojan kautta vesi sisään, buahhaahhaaaa. Voi lapsi parka. - Politrukki irvistää
skoda on murhe kirjoitti:
Skoda vuotaa ja sillä sipuli. Turha faktaa on kiistää. Tärkeintä olisi keskittyä siihen miten vuodot pystytään kuivaamaan ja tukkimaan.
Tiivisteiden vaihto 3-4 v välein on vain puolet ongelman ratkaisua. Useimmiten vesi tulee jalkatilaan sisälokarin kautta, joten lokariongelma on myös hoidettava kuntoon, jotta skeidasta saadaan kuiva auto.
Sitten tietysti jää vielä meluongelmat, TSI-koneiden jakopään ongelmat, DSG-ongelmat, tuulilasinpyyhkijät, sähköviat jne. jne.Skodat vuotaa kuin seulat. Kuivaushommiin joutuu jokainen joka skodan ostaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1591733Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671626Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä761394En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311312- 461198
- 173977
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik102975Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke176765Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60754Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42717