Kouvolan työvoiman palvelukeskus TYP

Kolmekymppinen työtö

KIELTÄYTYKÄÄ TYP:STÄ!!
Minä kävin myöskin koko saakelin TYP- helvetin läpi ennenkuin pääsin siitä koko lafkasta eroon. Tietysti- kuten kaikki muutkin yleensä - jouduin siihen helvettiin ihan silkkaa tietämättömyyttäni. Minä en tiennyt TYP:n asiakkaaksi mennessäni mikä paikka se on. Minun annettiin ymmärtää että se on paikka jossa "pystytään perehtymään henkilökohtaisemmin työttömien tilanteisiin ja että sitä kautta on siis HELPOMPI SAADA TÖITÄ KUIN NORMITYÖKKÄRIN KAUTTA". Pikkasen jurppii nyt kun kantapään kautta tiedän mistä on kysymys, miten minulle valehdeltiin ihan pokkana päin näköä. Kuinka monta työvuotta menikään siihen että annoin TYP:n sabotoida elämääni, ja nöyryyttää minua.

Kun itse ravasin työvoimapalvelijan juttusilla, sieltä alkoi sadella ensimmäsenä ehdotuksia että menisin lääkärintarkastukseen, ammatinvalintatesteihin, itsetunnonkohotuskursseille jossa harjoitellaan fysioterapeutin johdolla kaatuilemaan taaksepäin ja annetaan toisten ottaa minut kiinni jotta opin luottamaan muihin ihmisiin tjsp, sekä seisomaan jonkun helvetin pallon päällä jotta minusta tulee tasapainoisempi ihminen tjsp (!!!). En suostunut muuta kuin lääkärintarkastukseen, koska minulla on jaloissa ongelma jonka vuoksi en pysty tekemään työtä jossa joutuu seisomaan pitkiä aikoja. Tämä oli suuri virhe. Tästä ongelmasta paisutettiin käsittämättömän suuri, koska tämä pikku ongelma oli tietysti TYP:lle kuin aarre; minusta oli löytynyt vika joka selittää työttömyyteni. Hälärit alkoivat ensimmäisen kerran soida päässäni, kun työvoimaneuvoja totesi että minulla olisi hyvä olla mahdollisimman paljon lääkärintodistuksia yms. papereita todisteena historiassani ongelmistani ajatellen tulevaisuuden TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKETTÄNI. Hänen lähtökohtansa oli siis se, että minun KANNATTAISI haalia roppakaupalla todisteita pitkin työttömyysmatkaani omasta vammaisuudestani ja vajaakuntoisuudestani, jotta pääsisin sitten helpommin tosiaan työkyvyttömyyseläkkeelle!!!!

Siis kyllä. Minä olin tuolloin about joku 26- vuotias, täysin normaali ja työkykyinen, todennäköisesti keskivertotyössäkäyvää terveempikin, koska minulla oli työttömyyden vuoksi aikaa pitää huolta itsestäni! Tämä työvoimaneuvoja kuitenkin piti itsestäänselvyytenä sitä, että koska olen TYP:n listoilla, minä olen vammainen joka tähtää elämässään työkyvyttömyyseläkkeelle! Tämä kuvaa hyvin sitä millaisten lasien läpi TYP:n virkailijat on aivopesty näkemään TYP:n asiakkaat.

MINÄ en halunnut, enkä halua, enkä tarvitse yhtään mitään muuta kuin palkkatyötä sellaisella palkalla jolla tulee toimeen. Työssäkäyvän ihmisen ei pidä joutua kerjäämään tukia.

Kun taas kerran minulle tarjottiin orjatyöhääräilypaikkaa siitä lähtökohdasta, että minulla on hyvä olla niinku totanoinniin joku paikka jossa saa olla totanoinniin ihmisten kanssa sosiaalisessa vuorovaikutuksessa ja jossa on työtä joka on minunkaltaiselleni (?) ihmiselle niin terapeuttista ettei siitä tarvitse maksaa palkkaa, kysyin virkailijalta, istuuko hän siinä pallillaan joka päivä ilman palkkaa. Varmasti hänkin tulee joka päivä työpaikalleen ihan vain työn terapeuttisuuden vuoksi, palkkana pelkästään hyvä miäl. Virkailija meni hämilleen, jonka jälkeen työvoimaneuvojani vaihdettiin ja sama meno jatkui ja jatkui vaan.

TYP on paikka johon kenenkään ei pitäisi erehtyä menemään. Parasta olisi levittää tietoa asiasta nuorille ja niille jotka ovat tietämättömiä asioista. Minäkin jouduin sinne alunperin ihan silkkaa tietämättömyyttäni.

http://www.kouvola.fi/index/aikuisvaestolle/sosiaalipalvelut/tyo-japaivatoiminta/tyovoimanpalvelukeskus.html

http://www.kouvola.fi/material/attachments/intranet/perusturva/esitteet/6AEHy5Sre/Tyovoiman_palvelukeskus.pdf

18

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • burana

      Hienoa olisi jos joku laittaisi ojennukseen ,
      Parempi se olisi vittuilla takaisin ja alkaa kyseleen vastaavaa heiltä,
      "no mites tässä, mites ittelläs, kuullostat vähän kireälle, olekkos harkinnut muuten että tuohon voisi auttaa psykologilla käynti, saisit kato sitten lääkkeet ettei enää niin harmittais"
      tossa on vaan se että siinä tilanteessa sillä toisella on se valta määrätä sut sinne ja sulla ei ole, joten ei ole kovin tasapuolinen tilanne,
      käyttävät melkoista henkistä väkivaltaa eikä siihen ole lupa vastata,
      moni voi jäädä hautomaan tommosta ja sitten se purkautuu tavalla tai toisella, mutta väärään kohteeseen, osalla itseen, masentuvat, osalla muulla tavoin, alkavat juomaan, haukkuun perheenjäseniä tai pahempaa

      parasta on välttää tuollaisia paikkoja kaikin keinoin!

    • työttömyys

      Suomen sosiaalihuolto - jonka sisään TYP:n voi muuten ihan hyvällä syyllä laskea kuuluvaksi - on TÄYNNÄ läheisriippuvaisoireyhtymäisiä henkilöitä, joilta puuttuu täysin ja kokonaan toisen ihmisen integriteetin (loukkaamattomuuden) taju. Heidät on helppo tunnistaa siitä millä tavalla he asennoituvat asiakkaisiinsa. He näkevät maailman paikkana joka on ääriään myöten täynnä rassukoita jotka eivät pärjää ilman heidän holhoustaan. He ovat esimerkiksi näitä tarja tallqvisteja jotka omivat kaikki vanhukset itselleen ja kiillottavat omaa pyhimyksen sädekehäänsä asikkaidensa kustannuksella. Tai sitten näitä TYP:n sosiaalitättähääriä jotka tunkevat tietäväisen nokkansa sinne mihin se heidän nokkansa ei kuulu.

      Suurin osa ihmisistä, jotka esimerkiksi elävät sikolätissä, eivätkä pidä huolta itsestään, ovat tättähäärien holhouksen tuotteita. Jatkuvan rajojen rikkomisen, kunnioituksen puutteen ja holhouksen seurauksena näiltä ihmisiltä on kadonnut usko omiin kykyihin selviytyä. Ja ikävä kyllä tosiasiahan on, että suurelta osalta tavallisista suomalaisista on ihan oikeasti poliittisin päätöksin evätty mahdollisuus selviytyä itse. Heistä/meistä on tehty riippuvaisia riistäjistään.

      Holhouksellaan ihmisiä raiskaavat läheisriippuvaisoireyhtymäiset ovat aikojen kuluessa saaneet nämä ihmiset aivopestyä siihen, että he ovat itse täysin avuttomia eivätkä kykene itse mihinkään. Holhoava tättähäärä, kuten esimerkiksi joku perkeleellinen TYP:n sosiaalitantta, käyttää asiakkaitaan siis hyväksi OMAN holhousviettinsä tyydyttämiseen. Sillä millaisia seurauksia tuollaisella toiminnalla on asiakkaaseen itseensä ei oikeasti ole väliä - pääasia on että tättähäärä saa jokapäiväisen holhouskokemuksensa ja sitä kautta tyydytyksensä.

      Pahinhan tilanne on silloin, kun nämä sosiaalitättähäärät pääevät päättäviin elimiin kuten viime vuosina on käynyt. Silloin holhoaminen laajenee järjestelmälliseksi yhteiskunnan ylläpitämäksi holhousjärjestelmäksi (nykyinen suomalainen yhteiskunta on siitä hyvä esimerkki) joka sairastuttaa järjestelmällisesti ihan tavallisia ihmisiä. Tämä järjestelmä saa ihan tavalliset ihmiset uskomaan olevansa vajaakuntoisia ja sairaita, ja tekee suurista massoista riippuvaisia holhousjärjestelmästä. Kun siihen lisätään vielä maailmanlaajuinen medikalisaatio, toimii tuollainen järjestelmä oopiumina kansalle; suuri massa uinuu lääkeunessaan, avuttomiksi holhottuina, "sairaiksi" aivopestyinä, kun se voisi ihan hyvin vain ELÄÄ SITÄ ELÄMÄÄNSÄ ja rakentaa its eoman elämänsä oman työnsä turvin.

      Hyysäreiden kehittelemä holhousjärjestelmä asennoituu tavallisiin ihmisiin passiivisina objekteina joihin valtaa käyttävät kohdistavat kaikennäköisiä toimenpiteitä. Holhousjärjestelmä on irstas esimerkki täydellisestä tavallisten ihmisten aliarvioimisesta ja heidän aikuisuutensa halveksimisesta.
      Terve järjestelmä näkisi tavalliset ihmiset oman elämänsä subjekteina, jolloin yhteiskunnasta rakennettaisiin sellainen että taviksille mahdollistettaisiin kaikesta holhouksesta vapaa itsenäisen, oman näköisensä elämän rakentaminen. Tällä hetkellä se on mahdollista vain hyvin pienelle osalle taviksista.

    • kolmekymppinen työtö

      mielenterveysterrorismi
      Minullekin järjestettiin oikein hieno ja mahtava palaveri psykiatrin vastaanotolle. Palaveriin osallistui minun lisäkseni psykiatri, TYP:n sosiaalityötekijä, ja kaksi muuta huolestunutta tättähäärää miettimään että mitä mulle pitäis tehdä. Minua kohdeltiin kuin olisi jumalattoman vaikea, moniongelmainen ihminen. Jos on tarpeeksi jo rääkkiintynyt, väsynyt ja vittuuntunut noiden rattaiden välissä pyörimiseen, en ihmettele että moni alkaa oikeasti uskoa itsekin olevansa sairas. Palaverissa minulle väläyteltiin jopa "mahdollisuutta" PÄÄSTÄ mielisairaalan osastolle vähäksi aikaa "lepäämään"!!!

      Ei. Minä en ollut, enkä ole vieläkään millään tavalla kuuppaongelmainen. Ainoa mitä tarvitsin, ja tarvitsen, on normaali työsuhde palkalla jolla tulee toimeen. KYLLÄ. Ihan totta!

      En ole vieläkään saanut sen läheisriippuvaishirviösosiaalitantan huolesta mykkyrällä ollutta katsetta mielestäni. Hyi helvetti.

      Onneksi viimeisin TYP:n työvoimaneuvoja sattui olemaan edes hiukan järkeä omaava. Kahden kesken se vihjaisi minulle, että älä vain ala sitten syömään mitään lääkkeitä vaikka ne niitä määräisi. Ilmeisesti se oli itsekin hieman kyrpiityyt koko työhönsä ja oli tietoinen siitä missä mennään. Näki ettei minussa oikeasti ole mitään vikaa. Mutta töitä ei sekään minulle löytänyt. Orjuutta sitäkin enemmän.

      Tähän mielenterveysterrorismiin pitäisi myöskin puuttua rankalla kädellä. Nuoria ihmisiä, jotka eivät tarvitsisi mitään muuta kuin TYÖTÄ ja PALKKAA, syrjäytetään ja invalidisoidaan jo elämän alkutaipaleella lyöden mt- diagnooseilla ja mielenterveys"hoidoilla" joita ei oikeasti tarvita.

    • kolmekymppinen työtö

      Näköalapaikalla siis
      Onneksi viimeisin TYP:n työvoimaneuvoja sattui olemaan edes hiukan järkeä omaava. Kahden kesken se vihjaisi minulle, että älä vain ala sitten syömään mitään lääkkeitä vaikka ne niitä määräisi. Ilmeisesti se oli itsekin hieman kyrpiityyt koko työhönsä ja oli tietoinen siitä missä mennään. Näki ettei minussa oikeasti ole mitään vikaa. Mutta töitä ei sekään minulle löytänyt. Orjuutta sitäkin enemmän.

      Jos se siellä on pari vuotta jo ollut, kaippa ne ovat ensimmäiset ruumiit saaneet niillä aikaan.
      Johan ne nykyään alkaa kouluissa niitä tyrkyttään lapsille, sitten neropatit on keksineet että pitää saada lisää lääkkeitä lapsille kun muutama niitä syönyt niin kauan että alkaneet kouluissaan ammuskeleen.

      • kolmekymppinen työtö

        Drapetomania
        Esimerkki psykiatrisesta vallankäytöstä yhteiskunnallisten epäkohtien peittämiseksi:

        "DRAPETOMANIA oli psykiatrinen termi, jolla tarkoitettiin mustaihoisten orjien taipumusta karata omistajiltaan. Termin keksi louisianalainen lääkäri Samuel A. Cartwright vuonna 1851.

        Monet orjanomistajat uskoivat parantavansa orjien elämää, eivätkä siten käsittäneet miksi jotkut halusivat karata. Cartwright uskoi, että drapetomania oli hoidettavissa oleva sairaus. Tehokkaiksi parannuskeinoiksi hän ehdotti ruoskimista ja varpaiden amputointia. Cartwright keksi myös termin Dysaethesia Aethiopica kuvaamaan orjien motivaationpuutetta ja ruoskiminen oli parannuskeino tähänkin vaivaan.

        Drapetomania on tärkeä historiallinen esimerkki tieteellisestä rasismista."

        SYRJÄYTYMINEN, (johon kytkeytyy monet psykiatriset termit kuten esimerkiksi kliininen masennus) on termi jolla tarkoitetaan tavallisten suomalaisten elämistä työelämän ulkopuolella.

        Monet hyysärit uskovat parantavansa syrjäytettyjen elämää kaikenlaisilla leimoilla, eivätkä siten käsitä miksi monet silti jäävät edelleenkin syrjään työelämästä. 2009- luvun suomalainen yhteiskunta uskoo että syrjäytyminen on parannettavissa oleva sairaus. Tehokkaiksi parannuskeinoiksi syrjäytymiseen tämä yhteiskunta ehdottaa palkatonta orjatyötä, hääräilykursseja, psykiatristen diagnoosien haalimista, CV:n pilkun viilauksen treenaamista sekä karenssilla uhkailua.

        Tämän yhteiskunnan hyysäripopulaatio on keksinyt myös termin "sosiaalipummi", joka kuvaa syrjäytettyä ihmistä joka potee motivaationpuutetta suhteessa orjatöihin, uskon puutetta oikean työsuhteen saamisen mahdollisuuteen, sekä täydellistä luottamuspulaa valtaa käyttäviä elimiä kohtaan. Psykiatristen diagnoosien haaliminen, elämänhallinta- taaksepäin-kaatuilukurssit sekä karenssilla uhkailu ovat parannuskeinoja tähänkin vaivaan.

        Mistä syrjäytyminen on tärkeä historiallinen esimerkki, voi jokainen miettiä itse tykönään.


    • stadissa näin

      Oma kokemus Helsingin duurista: Olen ollut työvoimakeskuksen asiakkaana, koska asemani työmarkkinoilla on pitkittyneen työttömyyden, uuden aikuiskoulutusta koskevan lainsäädännön vuoksi hyvin vaikea. Perhetilanne on myös haasteellinen työelämään sovitettavaksi.
      Koen olevani todella umpikujassa. Näiden tosiasioiden tunnustaminen TYPin työparille (sossu työvoimaneuvoja) on johtanut siihen, että auttamisen sijaan haluavat vain sysätä toimeentuloturvan varaan. Se että asema on huono työmarkkinoilla on ainakin työvoimaneuvojan mukaan vain seurausta huonosta motivaatiostani. Tätä se jankkaa, jos sille yrittää mitään sanoa. Kuvittelee ilmeisesti, että hokemalla jotain, se pelkästään toistamisen voimalla muuttuu todeksi.
      Naikkonen on kova räpyttelemään silmiään. Eräässä toisessa yhteydessä samainen henkilö oli asiakaskäynnillä työhön kuntoutusyksikössä. Paikalla olivat muut paitsi se duurin asiakas, jota hänen piti tavata. (yllätys yllätys) Se ei tädin menoa haitannut, vaan piut paut välittämättä salassapitovelvollisuuksista tai muista, alkoi meille muille päivitellä tämän poissaolevan henkilön yksityisasioista. Kuntoutusyksikön pomolla sitten välähti komentaa meidät ulos tilasta, mutta kyllä siinä vahinko ehti jo tapahtua. Huuli pyöreänä vaan mietti, että ei voi olla totta!!! Että jokainen tämän tädin asiakas voi olla varma siitä, että ne sinunkin yksityistiedot kiertävät jossain kahvipöydissä ja niiden ulkopuolellakin.
      TYP harrastaa eri ilmaistyövoimaa tarvitsevien tahojen kanssa "työvoimapoliittista" paritustoimintaa. Eli kuvio on sellainen, että duuri ostaa jonkin kurssin. Sinne sitten passitetaan opiskelemaan suomen kieltä mamujen kanssa tai esimerkiksi akateeminen työtön jonnekin vammaisille tarkoittuun koulutukseen. Jos tuo ei ole vittuilua niin mikä sitten? Mutta koska kurssit on ostettu, niihin on pakko osallistua, jos ymmärrettävistä syistä vapaaehtoisia löydy. Työtöntä pompotellaan ja raha vaihtaa omistajaa.

    • wake up

      http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/178374-suomalainen-tiesitko-etta-sinut-on-ryostetty

      Syntymälahjana saat ensimmäisen vekselisi, joka tällä hetkellä on noin 17 400 euroa. Suomen valtio ahmii velkaa ennätysmäärin pitääkseen sinut tyytyväisenä ja näyttääkseen kaiken olevan kunnossa, koska sinä voit äänestää seuraavissa vaaleissa ( velkakello.fi ). Tämä on tosin vain valtion lainojesi osuus. Maksettavaksi jää tietenkin vielä kuntien velat. Näitä saat maksaa koko lopun elämäsi takaisin, vaikka sinulla ei välttämättä ole tähän mitään osuutta.

    • yrittävät orjuuttaa

      Vilpittömät kiitokset ketjun aloittajalle ja vastanneille.

    • Sosiaaliterrori

      Hienoa kirjoitusta ja huomiota tästä sosiaaliterrorismista. Siis tämän systeemin pitää löytää jokin vika asiakkaasta, ei sinne neuvota työvoimatoimistosta muuten menemään.

      Kun asiakas saadan siirrettyä TYP:piin, tästä työkkäri kiittää = yksi asiakas pois heidän niskoiltaan = tilasto kaunistuu.

      Sitten TYP:pi alkaa myllyttämään, lähtökohtana vian löytäminen.

      Vastassa asiakkaalla on ,melkein aina, vähintään työvoimaneuvoja ja sosiaalityöntekijä.

      Ne on Jumalista seuraavia, lähtökohtana mitä vikaa jos ei saa töitä?

      Ja nämä ihmiset ovat AINA yhteistyössä, tarkoittaa että tukevat toisiaan teoissa / tekemättä jättämisissään valehtelussa AINA toisiaan. Jos asiakas on yksin ilman avustajaa joka todistaisi hänen puolestaan päätöksiä yms. Asiat ei yleensä etene, jos et allekirjoita näitä palvelusuunnitelmia.

      Asikkaalle tehdään suunnitelma ja ohjelma jossa katsotaan onko hän:

      A=juoppo tai narkkari ym. sekakäyttäjä
      B=pelkkä hullu tai ainakin jotenkin omituinen
      C= fyysisesti sairas

      Siis ohjataan elämänhallintaan, psykiatrille, normaali lääkärille. Heidän tietojen kaivelun ansiosta löytyy AINA jotain.

      Sitten asiakas onkin jo pala lihaa jota heitellä. Onhan näitä.

    • onseväärin

      Hyviä kirjoituksia.

      Laki on muuttumassa / muuttunut typin asiakkuuden suhteen niin, että sinne voidaan jatkossa ohjata / pakottaa ilman asiakkaan suostumusta. Omien kauhukokemuksieni jälkeen toivon ettei sinne kukaan joutuisi, mutta jos niin käy (valitettavasti ovi käy tiuhaan tahtiin) niin jaksamista ja peräänantamattomuutta kehiin. Ette ole yksin. Kannattaa antaa typin ammattilaisten vähättelyt ja lyttäämiset mennä toisesta korvasta sisään ja peräsuolestä ulos. He eivät missään kohtaa tule IKINÄ myöntämään tai antamaan työttömälle sellaista vaikutelmaa, että hän olisi tehnyt tarpeeksi työllistymisensä eteen.

    • Kouvolakouvolakouvola

      Kouvolaislogiikan mukaan jos et heti saa työtä sun pitäis hakea työkyvyttömyyseläkettä että varmasti maan talous tilanne entisestään huononisi.

    • Kansalaispalkka

      Veronmaksajana ja erilaisten palveluiden rahoittajana näen TYP-palvelut parempana vaihtoehtona kuin kotona makaamisen.

      • lorvijoillepalkkaa

        Mutta kuka ne maksaa palvelut? Oisko taas veronmaksajat.


    • ainakinkouvolassa

      Työkkäri ja siihen liittyvät "tukipalvelut" pitäisi lopettaa kokonaan. Ellei työnantajalla ole osaamista henkilöstön palkkaamiseen niin pelatkoon yksin.

      Tuo turha rulettti maksaa satoja miljoonia. Iso raha ihmisten orjuuttamiseen.

    • eworidLAKS

      Totta Joka Sana. TYPin tarkoitus on välittää yhdistyksille ym. ilmaista työvoimaa. Samaa ihmettelen että miten nämä luulevatkin että työn tekeminen ilma palkkaa olisi terapeuttista. Kyllä vain on niin että Viha siinä on suurin tunne kun teet työtä josta ei makseta palkkaa.
      Omalle kohdalleni sattui virkailija joka ei paljon vaihtoehtoja antanut ja heidän pillin mukaan oli pelattava tai toisena vaihtoehtona olisi ollut karenssi.
      En voinut itse vaikuttaa siihen kuinka monena päivänä viikossa oli pakko-osallistuttava kuntouttavaan työtoimintaan, vaikkakin tämäkin palvelu olisi pitänyt suunnitella nimen omaan asiakkaan mukaisesti.
      Palkkatyötähän tätä kautta ei saanut kun oli jatkuvaa kuntouttavaa työtomintaa.
      Virkailijoilla oli täysin vääristynyt ajatusmaailma ja väittivät että kyllä kuntouttavan työsoiminnan avulla voi työllistyä.. Ja Paskan marjat. Jos alvariinsa kierrätetään erilaisissa yhdistyksissä tekemässä töitä ilman palkkaa, niin miten sitä palkkatyötä sitten saa? Ei mitenkään, koska yhdistykset sun muut ovat hiffanneet että kuntouttava työtoiminta on yksi keino jolla saa työntekijöitä joille ei tarvi maksaa latin latia. Kukapa sitä alkaisi palkkaa maksamaan jos on tottunut saaman työntekijöitä tuolla tavalla.
      Omituista kerrassaan että jos on kykenevä osallistumaan kuntouttavaan työtoimintaan viitenä päivässä viikossa niin miksi palkkatyötä ei edes ehdotettu ja miksi Vi*ussa tätä kuntouttavaa työtoimintaa jatkettiin vuosi tolkulla? Oliko tarkoitus kenties tehdä asiakkaasta lopulta työtkyvytön, kaiken tämän kyykytyksen jälkeen?
      Boikotoikaa kaikkia yhdistyksiä YM. jotka pyörivät ilmaisen työvoiman varassa.

      Ei palkkaa - EI työpanosta.

    • MahaKurnii

      Kiitos aloittajalle rehellisestä, rankastakin tekstistä. Työttömiä on helppo pompottaa koska he monesti jo valmiiksi häpeävät elämäntilannettaan ja pelkäävät karensseja jos heittäytyvät poikkiteloin. Ennen vanhaan elämä oli yksinkertaisempaa. Pääsit töihin ja kouluun helposti ja siitä sulle maksettin palkka millä elätit ittesi ja perheesi. Nykyään on keksitty höösääjien yhteiskunta mikä työllistää höösääjiä kun ei muitakaan töitä ole. Olisi hyvä kun raha lakkaisi olemasta. Kaikki saisi vaan oman viljelypalstan missä kasvatettais ruokaa syötäväksi. Ei paskaantuis maapallokaan niin äkkiä. Siinä ruoanlaiton ja kasvatuksen välissä chillailtais ja tehtäis lapsia vaikka kyllä sitä populaatiota on Telluksella nytkin jo riittävästi. Maapallon populaatio uskoo eri asiohin ja puhuu eri kieliä. Olisi hyvä kun jokainen heimo saisi elää omassa rauhassaan. Mulle riittäisi kun olis ruokaa ja vettä, lämpöä, läheisyyttä ja vaikka järvi missä uida. Ihminen tuhoaa tavarantuotannolla ja uskomuksella että tavaralla saa rakkautta nyt maapallon luonnon ja itsensä. On tää mieletöntä- sillä välin - palaveerataan sosiaalitanttojen kanssa että saadaan rahaa, jolla voi lunastaa kaupasta kaukomailta tänne lennätettyjä banaaneja ja appelsiineja.

      • Ihmisarvokas

        Joo, älkää työttömät hävetkö työttömyyttänne. On paljon sairautta, jolla ei sairaseläkkeelle pääse, mutta ei oikein kykene töihinkään. Ettepähän ainakaan ole tuhoamassa maapalloa työmatkapakokaasuillanne ym. Yhden työpaikan kuormitus ympäristölle on jo aika iso. Täytyy hankkia kaikkea tavaraa, että yksi henkilö pystyy työnsä tekemään. Aika moni työpaikka on täysin turha. Ihmiset tulisivat ilmankin toimeen. Ei teidän elämänne arvo ole siitä kiinni. Tehkää itse elämästä arvokasta. Menkää vaikka luontoon kävelylle. Suomen kesä on kaunis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe