Rv-laskeminen & alkuraskaus

A-a-a-a-p-u-v-a

Hei kaikki,
Olen pitkään toivonut lasta ja kuukautiskierto tietenkin epäsäännöllinen.
Nytten viime vkl tein 3 raskaustestiä ja kaikkien mukaan olen raskaana. Tähän vielä lisäyksenä tein Clear Blue (viikkonäyttö) raskaustestejä kaksi. Toisen lauantaina päivällä joka näytti hedelmöittymisestä 1-2 vk ja toinen testi sunnuntaina aamusta saman 1-2vk. nojoo, onko näihin luottaminen? :(

Tituttaa iha hirveänä kun haluaisin tietää miten pitkällä raskaus on :( Olen käynyt neuvolassa juttelemassa asiasta ja kuulin että raskauden alkua on hankala selvittää kun en ole pitänyt yllä kuukautisiani missään... Onko yksityisestä apua? kai tässä maailmassa on lääketiede edistynyt sen verran että jotain kautta saan tietoon raskauden alkamisajankohdan? :(

Jos joku ihana osaa neuvoa niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
Lisäksi haluan vielä kysyä että miten raskasta työtä tekevät, odottavat äidit jaksoivat töissä raskaana ollessa? Itse olen hoitaja ammatiltani ja työskentelen vanhustenhoitokodilla.. itse olen ollut hirveän väsynyt ja tuntuu että stressi ei koskaan hellitä :( Huolettaa ihan hirveänä :( mietin kuinka kauan jaksan.. en ole kertonut raskaudestani kenellekkään muulle kun neuvolan tädille ja miehelleni..

Olen todella onnellinen kuitenkin että pitkän yrittämisen jälkeen olen raskaana :) Haluan myöskin sanoa jos joku lapsesta haaveileva lukee kirjoitukseni niin minulla kesti melkein vuoden tulla raskaaksi. Sain kaksi vuotta sitten "tuomion" etten tulisi koskaan saamaan lapsia, koska minulle kerrottiin että minulla olisi PCOS (munasarjojen monirakkulaisuus, oireyhtymä) ja tästä tietenkin melkein masennuin. Onneksi kyseenalaistin silloisen lääkärin puheet, vaikka tietenkin tulin todella surulliseksi. Olin kaksi vuotta siinä uskossa etten saa lapsia.. Siis tarinan opetus, älkää luovuttako :)

8

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miimiimii2

      Moikka! Mene vaikka yksityiselle ultraan, kyllä ne ultrassa pystyy määrittämään aika tarkkaan raskauden keston alkion koon perusteella :) Kyllä mulla on ainakin noi clear bluen testit ollut luotettavia, toi yks- 2 viikkoa tarkoittaa siis että hedelmöittymisestä olisi suurinpiirtein tuon verran, eli olet varmaankin vko 4 :)


      Niin ja mä olen kanssa hoitoalalla ja mulla tässä raskaudessa alkoi selkä reistailemaan joskus vko 30 tienoilla :/ n kuukauden ennen äitiyslomaa olin sairaslomalla kun ei enää paikat kestänyt :/ ja hoidan siis myös vanhuksia :)

      niin ja kovasti onnea raskaudesta, mulla oli sama tilanne eli pso ja kolmen vuoden yrittämän jälkeen tulin vihdoin raskaaksi ja nyt vieressä tuhisee reilu kolmeviikkoinen poika :) joten joo, todellakaan ei kannata luovuttaa :)

      Tulehan kertomaan ultran jälkeen miten pitkällä raskaus jo on, ihan vaan mielenkiinnosta :)

    • A-p-u-v-a

      apua, kyllä musta ainaki melko vahvasti tuntuu että olen raskaana kun pelkkä sinun viestisi sai kyyneleet silmään :D Kiitos kovasti kun vastasit ja paljon onnea pojasta

    • napi_napi

      Minulla viikkonäytöt pitäneet hyvin paikkaansa, kaiketi?
      Viimeviikolla näytti 1-2vk raskaana ja tällä viikolla 2-3vk

    • a-a-a-a-p-u-v-a

      Heippa!
      Juu kävin neuvolassa. pääsen lääkärille vasta n. kahden viikon päästä jolloin tutkitaan kuinka pitkällä raskaus on o_O huoh! :(

      tosi pitkästyttävää kun haluaisin niiiiiiin tietää miten pitkällä raskaus on ja onko pikkusella kaikki hyvin :( alavatsa kipuja on ollut mutta neuvolatäti sanoi että ne kuuluvat asiaan.

      • miimiimii2

        Moikka taas! Ärsyttävää et joudut viel odottamaan koska mä jos joku tiiän et odottavan aika on pitkä :) mut nopeasti se kuitenkin menee ja pian saat viikot tietoosi :) ainahan sulla on mahdollista mennä yksityiseen ultraan tosin se on aika kallista :/

        Mulla oli kanssa tässä raskaudessa alavatsakipuja/ menkkakipuja ja olin ihan varma ettei kaikki oo hyvin ja menin yksityiselle ultraan, mut siellä mutta siellä terveen pienen alkion sydän sykki!


    • a-a-a-p-u-va

      Moikka,
      Mielessä on pyörinyt että sinne yksityiselle meen :) ilmottelen jos eksyn käymään yksärillä :)

      Mullaki on ollut alavatsakipuja, ja töissä kyllä säikähtää välillä ja pahastikki :/
      ja tää väsymys on tooosi raastavaa ja pitäs jaksaa töissä käydä z Z z . . Nukahan illalla kyllä justiisa kun pääsen vaan sänkyyn. Olen ajatellu et varmaa jossai vaiheessa jään saikulle, mut katotaa mite tää masu-asukki antaa nyt töissä käydä :)

    • a-a-a-p-u-v-a

      HEEEEI :)

      Kävin tällä viikolla neuvolassa :) ja pikkuinen tänäpäivänä (lauantaina) on 7 2 pv vanha :) JEEE ihanaa

    • miimiimii2

      Hei tosi hieno homma!! Paljon onnea vielä! Ja näyttipä se clearblue sullakin sitten ihan oikein :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1897
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1518
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1479
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1467
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      149
      1398
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      101
      1318
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1307
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1127
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1098
    Aihe