Aikaisemmin kun olen joutunut käyttämään taksia muuatan kerran viikossa, tuli aika kalliiksi. Muutaman kuukauden olen liikkunut kutsuplus palvelulla, on todella hyvä ja näinä aikoina useamman satasen säästänyt.
Lisäksi palvelu ja täsmällisyys on taksiluokkaa, olen todella tyytyväinen tähän vaihtoehtoon.
Hyvä vaihtoehto taksille, Kutsuplus
38
460
Vastaukset
- Eeeesaaaaaaa
Onneksi olkoon sästöstä.
Kehittämisen arvoinen muoto liikkumiselle.
Nykyisellän tulee valitettavasi toivottoman kalliiksi veronmaksajille. - voi pyhä Sylvi
Onneksi olkoon!
Ajoin taksia yli kymmenen vuotta ja koskaan en saanut sunnuntaikorvauksia,
sairasajan palkkaa, lomarahoja, lomaltapaluurahoja, kesälomaa
kokonaisuudessaan jne jne...Tuli taksilla-ajelu tosi kalliiksi minullekin...
Sinä pääsit halvemmalla! - tyytyäinen renki
Miksi et saanut noita korvauksia? Olitko huijarifirmassa töissä ja huonolla prosentilla.
Kun minä ajoin renkinä sain tyypillistä rengin palkkaa, 36% verottomasta tuotosta. Lisäksi sain keskituntiansion mukaista korvausta huoltokäynneistä, sairausajanpalkasta ja lomarahat samalla perusteella. Ei ollut mitään valittamista, kummallakaan osapuolella. Auto oli Hki:n taksi ja isäntä asui Espoossa.
Lopetin kun muutin muualle.
Ajatelkaa kun teette sopimuksia. - 2+12
Ja toimii älypuhelimella, mikä tuntuu monelle olevan suorastaan kynnyskysymys.
- plus
....netillä myös
- Essssaaaaaaaa
2013 verovarosta maksettiin 5 miljoonan tuki kutsuplussalle.
- myös kutsun asiakas
kutsu on todella hyvä ja erittäin edullinen, nykykustannuksilla mitä veronmaksajalle jää käteen ja kulutettavaksi, kutsu erittäin tervetullut taksikustannuksiin verraten, itse jo satoja euroja säästänyt.
- juao8
taksitkin vois ajaa veronmaksajan rahoilla niin ei tarvis riidellä. valtio antais vaikka 15000e autolle ja ajais kaikki ilmatteeksi. ei tarvis riidellä.
Hyvä vaihtoehto olisi sallia maksillisen henkilöliikenteen salliminen ilman lupia.
Näinollen esim. minä voisin tarjota 2000 luvun autolla kyytiä hintaan 1,1€/km sisältäen kaikki kulut, asiakas maksaisi vain siitä kun on kyydissä, ei muita matkoja- Ajavat tappiolla
Puhuva pankkiautomaatti ajaa taksia? Kylläpä tekniikka kehittyy? Taksikuskeiksiko nämä poistetut pankkiautomaatit päätyvät? :D
- harrastaja 7
niin ois itselle ei sitten kyllä mitään jäis ,mutta harrastamisesta ei rahaa tarviikaan.
harrastaja 7 kirjoitti:
niin ois itselle ei sitten kyllä mitään jäis ,mutta harrastamisesta ei rahaa tarviikaan.
Kyllä siinä palkoille pääsisi
Verojen jälkeen jäisi kilsasta 0,99€
Auton kulujen jälkeen jäisi kilsasta 0,56€ palkan maksuun
Tästä vähennetään työnantajakulut, jää 0,45€ sitä varsinaista palkkaa
Näin ollen esim. 40 kilsaa tunnissa toisi palkkaa 18€... Aika hyvä palkka. Kuorma-auton kuskina palkkani on 13,05€/h. Ja tuo 43c/km on siis laskettu uudelle autolle, todellisuudessa esim. 02 automaatti farkku focuksella ajo on halvempaa
Ja tiedetään, kokoajan ei ole asiakas kyydissä, ja joskus joutuu menemään kohteeseen/palaamaan kohteesta pitkänkin matkan ilmaiseksi...
Veikkaan kuitenkin että tuohon hintaan olisi ihan kivasti asiakkaita, koska ne jotka tulisi kerran, tulisi taatusti toistekin.. No jossittelu sikseen, en saa tehdä tuota, jos tekisin, niin saisin sakot luvattomasta taksiliikenteen harjoittamisesta- pmatti09
pankkiautomaatti kirjoitti:
Kyllä siinä palkoille pääsisi
Verojen jälkeen jäisi kilsasta 0,99€
Auton kulujen jälkeen jäisi kilsasta 0,56€ palkan maksuun
Tästä vähennetään työnantajakulut, jää 0,45€ sitä varsinaista palkkaa
Näin ollen esim. 40 kilsaa tunnissa toisi palkkaa 18€... Aika hyvä palkka. Kuorma-auton kuskina palkkani on 13,05€/h. Ja tuo 43c/km on siis laskettu uudelle autolle, todellisuudessa esim. 02 automaatti farkku focuksella ajo on halvempaa
Ja tiedetään, kokoajan ei ole asiakas kyydissä, ja joskus joutuu menemään kohteeseen/palaamaan kohteesta pitkänkin matkan ilmaiseksi...
Veikkaan kuitenkin että tuohon hintaan olisi ihan kivasti asiakkaita, koska ne jotka tulisi kerran, tulisi taatusti toistekin.. No jossittelu sikseen, en saa tehdä tuota, jos tekisin, niin saisin sakot luvattomasta taksiliikenteen harjoittamisestaaja vaan sitä kuormuria. saat siitä kuitenkin rahaa. minäkin voisin olla lääkäri ei siinä tarvitse kuin netistä kattoa mikä vika ja määrätä lääkkeet.säämieskin voisin olla tai näytteliä. kaikki toimitusjohtajan paikat valtion yhtiöissä sopivat mulle oikeen hyvin. jalkapallo maajoukkue tai lätkä valmentaja hommat kiinnostais noi alkuun vaikkuttais hyviltä.
- ölglömfg
pankkiautomaatti kirjoitti:
Kyllä siinä palkoille pääsisi
Verojen jälkeen jäisi kilsasta 0,99€
Auton kulujen jälkeen jäisi kilsasta 0,56€ palkan maksuun
Tästä vähennetään työnantajakulut, jää 0,45€ sitä varsinaista palkkaa
Näin ollen esim. 40 kilsaa tunnissa toisi palkkaa 18€... Aika hyvä palkka. Kuorma-auton kuskina palkkani on 13,05€/h. Ja tuo 43c/km on siis laskettu uudelle autolle, todellisuudessa esim. 02 automaatti farkku focuksella ajo on halvempaa
Ja tiedetään, kokoajan ei ole asiakas kyydissä, ja joskus joutuu menemään kohteeseen/palaamaan kohteesta pitkänkin matkan ilmaiseksi...
Veikkaan kuitenkin että tuohon hintaan olisi ihan kivasti asiakkaita, koska ne jotka tulisi kerran, tulisi taatusti toistekin.. No jossittelu sikseen, en saa tehdä tuota, jos tekisin, niin saisin sakot luvattomasta taksiliikenteen harjoittamisesta"Ilman lupia" tarkoittaa tässä myös ilman vakuutuksia, siis ammattiliikenteen vakuutuksia, koska ne eivät mahdu tuohon yksityishenkilön auton käytöstä laskettuun 43 snt/km.
Yrittäjänä voit tietysti maksella niin pieniä sivukuluja, että et sitten myöhemmin saa juuri eläkettäkään tai kunnon palkkaa sairausaikana, mutta reilumpaa ja analyyttisempaa olisi käyttää suunnilleen työntekijästä maksettavia lukuja. Siis yleensä 50 % ekstraa eli
BRUTTOPALKKA x 1,5 = 0,56€
BRUTTOPALKKA = 0,56€ / 1,5 = 0,37 €
Kaupunkiajossa ainakin Helsingissä keskituntinopeus jää reilusti alle 40 km/h ihan siitä johtuen, että nopeusrajoitus on keskimäärin alle 40 km/h (40 km/h on perusrajoitus ja 30 km/h ja jopa 20 km/h ovat tyypillisiä ja lisäksi on huomattava määrä liikennevaloja). Maksimaalinen keskimääräinen kilometrimäärä on n. 30 km/h ja käytännössä n. 15 km/h.
Siis palkkasi olisi 15x0,37=5,55 €/h brutto.
Kohta ei enää tarvitse jossitella koska alaa ollaan avaamassa ja jokainen pääsee kokeilemaan millaisille palkoille pääsee. Itse ajattelin lähteä kokeilemaan suunnilleen nykyisillä taksoilla paitsi toki ruuhka-aikojen korotukset huomioiden. Ihan sama tuleeko ihmisiä kyytiin koska jos ei tule, niin ei siitä 02 farkku Focuksesta kovin pahasti tule takkiin. ölglömfg kirjoitti:
"Ilman lupia" tarkoittaa tässä myös ilman vakuutuksia, siis ammattiliikenteen vakuutuksia, koska ne eivät mahdu tuohon yksityishenkilön auton käytöstä laskettuun 43 snt/km.
Yrittäjänä voit tietysti maksella niin pieniä sivukuluja, että et sitten myöhemmin saa juuri eläkettäkään tai kunnon palkkaa sairausaikana, mutta reilumpaa ja analyyttisempaa olisi käyttää suunnilleen työntekijästä maksettavia lukuja. Siis yleensä 50 % ekstraa eli
BRUTTOPALKKA x 1,5 = 0,56€
BRUTTOPALKKA = 0,56€ / 1,5 = 0,37 €
Kaupunkiajossa ainakin Helsingissä keskituntinopeus jää reilusti alle 40 km/h ihan siitä johtuen, että nopeusrajoitus on keskimäärin alle 40 km/h (40 km/h on perusrajoitus ja 30 km/h ja jopa 20 km/h ovat tyypillisiä ja lisäksi on huomattava määrä liikennevaloja). Maksimaalinen keskimääräinen kilometrimäärä on n. 30 km/h ja käytännössä n. 15 km/h.
Siis palkkasi olisi 15x0,37=5,55 €/h brutto.
Kohta ei enää tarvitse jossitella koska alaa ollaan avaamassa ja jokainen pääsee kokeilemaan millaisille palkoille pääsee. Itse ajattelin lähteä kokeilemaan suunnilleen nykyisillä taksoilla paitsi toki ruuhka-aikojen korotukset huomioiden. Ihan sama tuleeko ihmisiä kyytiin koska jos ei tule, niin ei siitä 02 farkku Focuksesta kovin pahasti tule takkiin.Johan laskin palkasta pois ne "työnantajamaksut"
Ja laskin ne tarkkaan, en vain tyyliin "joo se on puoltoista kertainen"
Eli tuolla pääsisin hyville tuntipalkoille... ja se Focus löytyy omasta takaa, siksi maksaisin itse sen kulut, ja maksaisin itselleni km-korvaukset, joista tulisi tietenkin vähän bonusta palkkaan.
Eli idea toimii, laski miten päin tahansa (paitsi jos nykyinen taksikuski laskee) miksiköhän- 15+14
pankkiautomaatti kirjoitti:
Johan laskin palkasta pois ne "työnantajamaksut"
Ja laskin ne tarkkaan, en vain tyyliin "joo se on puoltoista kertainen"
Eli tuolla pääsisin hyville tuntipalkoille... ja se Focus löytyy omasta takaa, siksi maksaisin itse sen kulut, ja maksaisin itselleni km-korvaukset, joista tulisi tietenkin vähän bonusta palkkaan.
Eli idea toimii, laski miten päin tahansa (paitsi jos nykyinen taksikuski laskee) miksiköhän"Johan laskin palkasta pois ne "työnantajamaksut""
Et laskenut. 15+14 kirjoitti:
"Johan laskin palkasta pois ne "työnantajamaksut""
Et laskenut.Sanoin:
"Auton kulujen jälkeen jäisi kilsasta 0,56€ palkan maksuun
Tästä vähennetään työnantajakulut, jää 0,45€ sitä varsinaista palkkaa"
Eli semmonen 11c kilsaa kohden menee eläke yms. maksuihin- 13+15
pankkiautomaatti kirjoitti:
Sanoin:
"Auton kulujen jälkeen jäisi kilsasta 0,56€ palkan maksuun
Tästä vähennetään työnantajakulut, jää 0,45€ sitä varsinaista palkkaa"
Eli semmonen 11c kilsaa kohden menee eläke yms. maksuihinNiin sanoit. Mitään et laskenut. Mihinkään ei sanomasi perustunut. Mutta onnea yrittäjäntiellesi kuitenkin. Noin tarkoilla laskelmilla pitäisi homman toimia sitten kun luvat piakkoin vapautuvat.
13+15 kirjoitti:
Niin sanoit. Mitään et laskenut. Mihinkään ei sanomasi perustunut. Mutta onnea yrittäjäntiellesi kuitenkin. Noin tarkoilla laskelmilla pitäisi homman toimia sitten kun luvat piakkoin vapautuvat.
Jos palkkaa varten ennen työnantajakuluja jää 0,56€ niin työnantajakulujen osuus on:
Työeläkemaksu 0,1044€
Sosiaaliturvamaksu 0,0120€
Työttömyysvakuutusmaksu 0,0042
Ja kyllä, homma toimii, ja tienaan hyvin. Kiitos onnitteluista, tä on sellanen bisnes mikä kannattaa, koska A asiakkaat tykkää B työntekijäkin tekee rahaa- äl1wihf
pankkiautomaatti kirjoitti:
Jos palkkaa varten ennen työnantajakuluja jää 0,56€ niin työnantajakulujen osuus on:
Työeläkemaksu 0,1044€
Sosiaaliturvamaksu 0,0120€
Työttömyysvakuutusmaksu 0,0042
Ja kyllä, homma toimii, ja tienaan hyvin. Kiitos onnitteluista, tä on sellanen bisnes mikä kannattaa, koska A asiakkaat tykkää B työntekijäkin tekee rahaaAika erikoista. Lupaat ajaa paljon halvemmalla, kuin nykyisin ajetaan. Sanot tienaavasi hyvin, jopa paremmin, kuin nyt ajavat. Huomioitko, että lupien vapautuessa automäärät tuplaantuvat, kenties triplaantuvat? Tuplaantuvatko, vai kenties triplaantuvatko myös taksin käyttäjät. Sanot tienaavasi 18€ tunnissa "palkkaa" ja sanot sen olevan "aika hyvä palkka". Kyllä vain, jospa me nykyisin ajavat voisimme nähdä edes unta tuosta?
Se kun on paperilla käänneltynä ihan sitä miksi sen laskee. Laskusi heittävät häränpyllyä, kun ei ole asiakkaita ja saatat joutua odottamaan sitä kympin keikkaa parikin tuntia.... ;)
Toivoisin, että ajaisit pari kuukautta renkinä, voisi se totuus aueta sinullekkin.... äl1wihf kirjoitti:
Aika erikoista. Lupaat ajaa paljon halvemmalla, kuin nykyisin ajetaan. Sanot tienaavasi hyvin, jopa paremmin, kuin nyt ajavat. Huomioitko, että lupien vapautuessa automäärät tuplaantuvat, kenties triplaantuvat? Tuplaantuvatko, vai kenties triplaantuvatko myös taksin käyttäjät. Sanot tienaavasi 18€ tunnissa "palkkaa" ja sanot sen olevan "aika hyvä palkka". Kyllä vain, jospa me nykyisin ajavat voisimme nähdä edes unta tuosta?
Se kun on paperilla käänneltynä ihan sitä miksi sen laskee. Laskusi heittävät häränpyllyä, kun ei ole asiakkaita ja saatat joutua odottamaan sitä kympin keikkaa parikin tuntia.... ;)
Toivoisin, että ajaisit pari kuukautta renkinä, voisi se totuus aueta sinullekkin....Kyllä ajan halvemmalla kuin taksi nosta ihan kivaa tuntipalkkaa 10-20€/h tilanteesta riippuen.
Taksien tai muiden maksullisten kuljetuspalveluiden käyttäjät todellakin lisääntyy kun palvelun hinta laskee....- ffffffffffff
äl1wihf kirjoitti:
Aika erikoista. Lupaat ajaa paljon halvemmalla, kuin nykyisin ajetaan. Sanot tienaavasi hyvin, jopa paremmin, kuin nyt ajavat. Huomioitko, että lupien vapautuessa automäärät tuplaantuvat, kenties triplaantuvat? Tuplaantuvatko, vai kenties triplaantuvatko myös taksin käyttäjät. Sanot tienaavasi 18€ tunnissa "palkkaa" ja sanot sen olevan "aika hyvä palkka". Kyllä vain, jospa me nykyisin ajavat voisimme nähdä edes unta tuosta?
Se kun on paperilla käänneltynä ihan sitä miksi sen laskee. Laskusi heittävät häränpyllyä, kun ei ole asiakkaita ja saatat joutua odottamaan sitä kympin keikkaa parikin tuntia.... ;)
Toivoisin, että ajaisit pari kuukautta renkinä, voisi se totuus aueta sinullekkin...."Tuplaantuvatko, vai kenties triplaantuvatko myös taksin käyttäjät"
Kyllä jos hinta on kohtuullinen niin taksi olisi vaihtoehto bussille, omalle autolle tai polkupyörälle ffffffffffff kirjoitti:
"Tuplaantuvatko, vai kenties triplaantuvatko myös taksin käyttäjät"
Kyllä jos hinta on kohtuullinen niin taksi olisi vaihtoehto bussille, omalle autolle tai polkupyörälleTuo on niin totta
- rintterirenki
pankkiautomaatti kirjoitti:
Tuo on niin totta
Viime yönä ajoin pitkän yövuoron ja oli oikeasti helvetin vilkasta. Tolpalla aikaa 11 tunnista kului ainoastaan ehkä tunti ja se on vähän. Edes taukoa en pitänyt, koska ajoa kerrankin oli ihan helvetisti. Ajotietokoneen mukaan keskituntinopeus vuoron aikana oli kuitenkin vain 28km/h. Tunnissa ei ehdi montaa 20€ nytkyä ajamaan, vaikka ihmisiä sataisi tolpille. Tuossakin vauhtia nosti se, että vein n. 50 kilometrin maantieajon 90 km/h vauhdilla ja tietenkin tyhjänä takaisin keskustaan. Ei niitä paluukyytejä noin vaan saa, kun ei automäärään nähden ole asiakkaita, vaikka ilmaiseksi vietäisiin. Sama on alkuillasta. Ei keskustasta laitaan juuri kyytejä ole, vaan joko odotetaan kiltisti jonossa puoli tuntia tyhjänä, tai kaahataan tyhjänä laidoille. Molemmilla tavoilla pääsee lopulta 50€ sisälle samalle kassalle. Sen suurempaa eroa ei yhden vuoron kassaan saa, vaikka olisi kuinka ahne.
Vaikka kyytimäärät hintojen pudotessa voisivat jonkun verran noustakin, niin ei se silti tarkoita sitä, että vaikka satamasta jokainen 5 Runosmäkeen menevää autoa kuittaisi sieltä jatkokyydin jonnekin. Minkä helvetin takia ihmiset lähtisivät mihinkään, kun ovat juuri päässeet sohvalle kotitöiden jälkeen? On ihan sama maksaako kyyti 1,2€/km vai 1,56 lähtömaksu. Silti ajat sen keskimäärin 1.75 kyytiä tunnissa. Tai jos ajat halvemmalla enemmän, niin ajat sitten 1,85 kyytiä tunnissa. Onnea vaan ja menestystä rikkauden kinttupolulla.
- Uusi planeetta
Ihan hyvä, että aloittaja kulkee ne kympin kyydit Jouko-kyydillä, teitä ei kaivata muutenkaan taksiasiakkaiksi. Olisi myös hyvä, että taksiautoilijoihin saataisin vähän yhteishenkeä, sellaista, että yksi päivä, eikä yhtään autoa olisi liikenteessä.
Arvostus nousisi päivässä uudelle planeetalle.- rispektiä
Köyhien ei kannata ajaa taksilla. Jos on massit loppu niin ei muuta ku prolella vaan tai sit dallaa himaas köyhä...
- yht.
pankki sais 100 e päivässä kasaan miinus kulut. eli 50e miinus verot eli 40 päivässä käteen.
- Sangen kallista
Ihan kiva palvelu se on, kun veronmaksaja on maksanut kyydistäsi paljon enemmän kuin puolet.
- vakuutukset
automaatti ei myöskään ole ottanut huomioon auto myöskään auton vakuutukset on huomattavasti korkeammat.
esim. normaallisti vw passatin kasko/liikennevakuutukset on noin 1000€/vuosi, kuin taas sama auto taksissa samat vakuutukset maksaa 7000€.
lisäksi täytyy ottaa muita vakuutuksia ja myös maksupäätteet, rahastuslaiteet ei ole ilmaisia.
voin varmuudella sanoa että 18€ tunti ei tule kuin silloin kun ajat kyytypäällä pitkää matkaa ja silloinkin vain menomatkalla - klsdjflksd
Luuletko, että näitä mankujia kiinnostaa kyseiset asiat. Kävin väännön erään vanhemman herrasmiehen kanssa, jolle oli täysi mysteeri, että Suomessa taksi on hiukan kalliimpi, kuin Saksassa. Siis se on vähän halvempi Saksassa, jossa kaikki (varsinkin autoiluun liittyvä) on Suomeen verrattuna ilmaista. Tätä valitettavaa faktaa herra ei halunnut ottaa kuuleviin korviinsakkaan.
- Kokoomus hoitaa
Hs:artikkelin mukaan 80% kutsuplussan tuloista tulee suoraan verovaroista.
Tämä se on sitten järkevää liikennöintiä.Mutta ketäpä se nyt kiinnostaa,Kokoomus on päättänyt että veroeuroin subventoitu liikennöinti on aina parempi kuin yksityisyrittäjän pyörittämä,kannattava toiminta. - Jep jep
Ai siis MINÄ maksan veroina toisten kapakkamatkat. Ei nyt kuulkaas me tarvitsemme tähän maahan uuden hallituksen. Tuo kokoomus unohdetaan 2015 vaaleissa ja aletaan elämään järkevästi ja kokonaistaloudellisesti.
- hhgfgjkoorrd
Hui hitsi mihin sun rahat nyt oikeen menee. Onko toi ainut epäkohta sun verojen käyttöön? Nouse nyt ihmeessä barrikadeille julistamaan tätä suurta epäkohtaa tässä yhteisössä tai sit suksi vit.....!
- hyvä kokoomus!
hhgfgjkoorrd kirjoitti:
Hui hitsi mihin sun rahat nyt oikeen menee. Onko toi ainut epäkohta sun verojen käyttöön? Nouse nyt ihmeessä barrikadeille julistamaan tätä suurta epäkohtaa tässä yhteisössä tai sit suksi vit.....!
Kommarivaltio tukee bilettävän kansan kapakkamatkoja. Veroprosentit taivaissa, kun köyhät ajelee kutsuplussilla yhteiskunnan tukemana.
- Kok esa
hhgfgjkoorrd kirjoitti:
Hui hitsi mihin sun rahat nyt oikeen menee. Onko toi ainut epäkohta sun verojen käyttöön? Nouse nyt ihmeessä barrikadeille julistamaan tätä suurta epäkohtaa tässä yhteisössä tai sit suksi vit.....!
Jos nimimerkki hhg... on sitä mieltä että valtion kassassa on tällä hetkellä rajattomasti rahaa,ja että se raha on vielä tullut sinne itsestään,ymmärrän että hän on ihan sama miten sitä jakaa.Onneksi on myös aivoilla ajattelevia ihmisiä.Ehkä ensi vaaleissa saadaan katkaistua tämä kokoomuksen harrastama Suomen alasajo.
- Uskomatonta66
- todellakyrsiintynyt
40e/kyyti yhteiskunnan tukea.. ei paha. Jo pitkään on valiteltu kun joukkoliikennettä pitää tukea noin 50% kustannuksista ja sitten tälläiseen laitetaan surutta 80%. On myös eriskummallista logiikkaa että palvelu ei nyt vielä kannata kun autoja 15kpl, mutta kun niitä on 1000, se on voitollista. Miksi tätä ei tehdä saman tien jos tämä on totta? Aivan.
Tälläiseen puuhasteluun kaupungilla riittää rahaa sumeilematta. Sosiaali- ja terveystoimi ja opetus sitten säästää senkin edestä. Prioriteetit on kohillaan. - Todellajyrsitty
todellakyrsiintynyt kirjoitti:
40e/kyyti yhteiskunnan tukea.. ei paha. Jo pitkään on valiteltu kun joukkoliikennettä pitää tukea noin 50% kustannuksista ja sitten tälläiseen laitetaan surutta 80%. On myös eriskummallista logiikkaa että palvelu ei nyt vielä kannata kun autoja 15kpl, mutta kun niitä on 1000, se on voitollista. Miksi tätä ei tehdä saman tien jos tämä on totta? Aivan.
Tälläiseen puuhasteluun kaupungilla riittää rahaa sumeilematta. Sosiaali- ja terveystoimi ja opetus sitten säästää senkin edestä. Prioriteetit on kohillaan.Kertaakaan en ole kutsuplussaa käyttänyt, enkä edes tunne ketään käyttäjää. En puolusta sitä, enkä varmaan ikinä tule käyttämään sitä..
Kuitenkin mielipiteesi on täysin paska.
Tuhannen auton hankkiminen vaatii pääomaa. Ja jos nyt ostaa tuhat autoa, ilman, että on asiakkaita ketkä tuntevat palvelun. Eli ole käyttäjiä. Sen takia pitää lähteä vaatimattomammin liikkeelle.
Myös markkinoiden ylikyllästyisivät täysin, mikäli nykyiselle linja-auto, metro, ratikka, taksi yms. markkinoille tuodaan helvetisti ylitarjontaa tällä palvelulla. Idea on, että tämä tulee syrjäyttämään joitain muita huonompia muotoja pois markkinoilta, kuten vaikkapa taksit taikka hiljaisimmat bussivuorot.
Lisäksi on lapsellista ajatella, että 1000 ajoneuvoa voi jostain vain mennä ostamaan ja homma on sillä selvä. Niille pitäisi löytyä myös kaikki tukipalvelut. Itsekseen ne eivät vielä osaa missään ajella.
Sinänsä tämä kutsuplus on tätä pääkaupunkiseudun omaa maailmaansa. Miltei kaikki olisi kannattavaa, mikäli volyymiä lisää. Jokaisesta kyydistä riittäisi 1 sentin voitto, mikäli kyytejä tehtäisiin miljardikaupalla. Jokainen tosin tietää, että realismia tässä ei ole hiventäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 271888
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1181839Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha231838Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.851610Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?601432Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se201256Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan371153Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo381150- 111148
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k101127