uudessa TM:ssä Auris osoittautunut hienoksi peliksi. Lisättyä öljyä 0 litraa/60000 km ja moottori avattuna oli loistavassa kunnossa
TM kestotesti Auris Hybrid -13
128
2901
Vastaukset
- Epäilevä tuomas
Aika kepoisissa kantimissa on auton hienous jos siihen riittää ettei naurettavan lyhyillä öljynvaihtoväleillä tarvitse lisätä öljyä. Tuolla matkalla on kuitenkin pitänyt varmuudella pilata öljyä yli 16 litraa ja käyttää autoa varikolla vähintään 4 kertaa.
Oliko Aurisin tehot loppumittauksessa lähellekään tehtaan ilmoittamia lukemia, kuten kunnon autoissa on tapana olla? Epäilen!
Polttoaineen kulutuskin oli varmaan lähellä luvattuja lukemia? Epäilen tätäkin!- Toyota is best
Kyllä kulutus on lähempänä totuutta Toyotalla Kuin esim. Audin hybridillä se kulutti niin paljon enemmän ,ettei valtiollakaan ollut varaa pitää ministereiden Audeja vaan ne vaihdettiin Mersuihin juurikin tuon suuren kulutuksen takia!
Enpä usko että Aurikseen tarvitsee lisätä öljyä sen 30 000 km vaihtovälilläkään...mielestäni hybridin öljynvaihtoväliä voisi lisätä huoletta. Polttoaineen kulutus omalla kohdalla 18 000 km matkalla on 4.6 litraa/ 100 km. Olen tyytyväinen ollut hybridin kulutuslukemiin kaupunkissa kesäsin kun pyörii 3 alkavilla...ei paha.
- Hybridguru
verso-s kirjoitti:
Enpä usko että Aurikseen tarvitsee lisätä öljyä sen 30 000 km vaihtovälilläkään...mielestäni hybridin öljynvaihtoväliä voisi lisätä huoletta. Polttoaineen kulutus omalla kohdalla 18 000 km matkalla on 4.6 litraa/ 100 km. Olen tyytyväinen ollut hybridin kulutuslukemiin kaupunkissa kesäsin kun pyörii 3 alkavilla...ei paha.
Totta, Toyotan hybridien moottorit ovat noin 50% ajoajasta käynnissä. Täten niiden öljynvaihtoväli voisi olla huomattavasti pidempi kuin 15tkm, joka on sama kaikilla Toyotan bensiinimalleilla.
Mutta toisaalta, 200e ylimääräinen kulu100 000km ajoa kohden on melko pieni sijoitus siitä toimintavarmuudesta ja tiedosta ettei moottorin kestoiän kanssa tarvitse tehdä voitelun heikkoiden vuoksi kompromissejä. - Se siitä
Hybridguru kirjoitti:
Totta, Toyotan hybridien moottorit ovat noin 50% ajoajasta käynnissä. Täten niiden öljynvaihtoväli voisi olla huomattavasti pidempi kuin 15tkm, joka on sama kaikilla Toyotan bensiinimalleilla.
Mutta toisaalta, 200e ylimääräinen kulu100 000km ajoa kohden on melko pieni sijoitus siitä toimintavarmuudesta ja tiedosta ettei moottorin kestoiän kanssa tarvitse tehdä voitelun heikkoiden vuoksi kompromissejä.Kylmäkäyntiä on sitäkin enemmän. Varsinkin kaupunkiajussa, talvella.
- HSD - 10
Se siitä kirjoitti:
Kylmäkäyntiä on sitäkin enemmän. Varsinkin kaupunkiajussa, talvella.
Mitä tuosta kylmäkäynnistä talvella ? Vaikka moottori pyöriikin talvella enempi kuin kesällä niin sammuu se moottori talvellakin liikennevaloissa ja sähköllä mennään myös talvisinkin. Suurin kulutus oli viime tammikuulta 5.7 l/100km ja pienin heinäkuun 4.6 l/100 km joten mielestäni ei mikään paha kulutuslisä, vain 1.1 l/100km
- Hybridguru
Se siitä kirjoitti:
Kylmäkäyntiä on sitäkin enemmän. Varsinkin kaupunkiajussa, talvella.
Öljyt eivät ole kovilla pienen tyhjäkäynnin takia. Rasituksessa ne kuluvat ja nokeentuvat ihan eri tahtia.
Moottorille riittää 40C jos ei puhalleta kuumaa kabiiniin. Muussa tapauksessa lämpö nostetaan 55C, josta sen annetaan laskea 40C ennen bensakoneen uudelleen käynnistystä.
Ja koska esimerkiksi pakokaasuista otetaan hukkalämpöä talteen on moottorin lämpeäminen tavallista autoa nopeampaa, kuten talvitestitkin osoittavat.
- Väljä kone!!
Männän välykset oli kaks kertaa toleranssin ylärajan suuruiset ja männän laki pahasti karstassa.
- Hybridguru
Väljä kone syö öljyä. Aurisin kone ei ole väljä.
Jos luit niin tekstissä kerrottiin että Toyotan toleranssit on tuplasti normi autoja tiukemmet eli nuo mäännän välykset on normi bensamoottorin välykset.
Priuksen 2010--> tekniikka on erittäin luotettavaksi koettua, kuten tästäkin testistä huomaamme. Hyvä Toyota! - Yliastuttu..
Hybridguru kirjoitti:
Väljä kone syö öljyä. Aurisin kone ei ole väljä.
Jos luit niin tekstissä kerrottiin että Toyotan toleranssit on tuplasti normi autoja tiukemmet eli nuo mäännän välykset on normi bensamoottorin välykset.
Priuksen 2010--> tekniikka on erittäin luotettavaksi koettua, kuten tästäkin testistä huomaamme. Hyvä Toyota!"Jos luit niin tekstissä kerrottiin että Toyotan toleranssit on tuplasti normi autoja tiukemmet eli nuo mäännän välykset on normi bensamoottorin välykset."
Mutta silti tuplasti sen mitä Toyota on itse määritellyt ylärajaksi. Ei vaikuta kovin laadukkaalta valmistustekniikalta. - laaduttaja
Yliastuttu.. kirjoitti:
"Jos luit niin tekstissä kerrottiin että Toyotan toleranssit on tuplasti normi autoja tiukemmet eli nuo mäännän välykset on normi bensamoottorin välykset."
Mutta silti tuplasti sen mitä Toyota on itse määritellyt ylärajaksi. Ei vaikuta kovin laadukkaalta valmistustekniikalta.Etsi se ensimmäinen moottoristaan tuon vuoksi hajonnut Prius niin tule sitten länkyttämään valmistuksen laadusta.
- yliastuttu..
laaduttaja kirjoitti:
Etsi se ensimmäinen moottoristaan tuon vuoksi hajonnut Prius niin tule sitten länkyttämään valmistuksen laadusta.
Ei se kone tuohon väljyyteen hajoa. Mutta ei toisaalta siitä käytössä tiukkenekaan. Eli yhä kauemmas sallitusta välyksestä mennään kilometrien myötä. Tuskin siitä sen vakavampaa seuraa.
- Älyhoiäläjätä.......
Yliastuttu.. kirjoitti:
"Jos luit niin tekstissä kerrottiin että Toyotan toleranssit on tuplasti normi autoja tiukemmet eli nuo mäännän välykset on normi bensamoottorin välykset."
Mutta silti tuplasti sen mitä Toyota on itse määritellyt ylärajaksi. Ei vaikuta kovin laadukkaalta valmistustekniikalta.Yliastuttu on sekopää, lue nyt se saamarin tm juttu niin tajuat että on se laadukas. Tajua tsuki luettua testattua asiaa.
- 20+3
Miten pärjäsi kuluissa Amperalle?
- HSD -10
33 senttiä sadalle kilometrille oli ajo Aurisilla kalliimpaa kuin Amperalla.
- 20+6
HSD -10 kirjoitti:
33 senttiä sadalle kilometrille oli ajo Aurisilla kalliimpaa kuin Amperalla.
Aika oletettavaa, vaikkakin tuo TM:n testisykli onkin erittäin epäkiitollinen Amperan kaltaiselle autolle. Normi käytössä tuosta Amperan kulutuksesta TM:n testiin verrattuna voi vähentää 1-3l/100km
- 14+8
20+6 kirjoitti:
Aika oletettavaa, vaikkakin tuo TM:n testisykli onkin erittäin epäkiitollinen Amperan kaltaiselle autolle. Normi käytössä tuosta Amperan kulutuksesta TM:n testiin verrattuna voi vähentää 1-3l/100km
Ja muistakaa antaa Amperalle hyvityspisteitä akkujen painosta!
(Vai koskeeko se vain Toyotaa?) - 8+10
14+8 kirjoitti:
Ja muistakaa antaa Amperalle hyvityspisteitä akkujen painosta!
(Vai koskeeko se vain Toyotaa?)Eihän se tarvitse hyvityspisteitä. Sehän on jo nyt testatusti halvin auto ajella, myös TM:n testisyklillä.
Harmi sinänsä että Opel lopettaa Amperan samaan aikaan kun Chevrolet esittelee toisen polven Voltin. Siinä on sitten 25-50km pidemmälle riittävä akku, painoa pois 200kg, lisää tehoa, pienempi polttomoottorikulutus ja se puuttunut 5 istuinpaikka.
Parhaasta tulee vielä parempi, mutta ei Opelina.
- Tyyppivika
Miten oli käynnistymisen laita, lähtikö uusi hybriidi-auris tulille kahden päivän seisomisen jälkeen?
- fsdfsdffr
Kulutus kiinnostaa, meneekö keskikulutus alle 4.5 litran, niin kuin oletan.
- eipä mene
fsdfsdffr kirjoitti:
Kulutus kiinnostaa, meneekö keskikulutus alle 4.5 litran, niin kuin oletan.
oli 5,6 l/100 km eli eihän se ole kuin vajaa litra vähemmän kuin Golf 1.4 TSI (TM 11/14). Maksaako vaivan, kun kalliimmat huollot ja autovakuutus syövät tuon polttoainesäästön.
- kuluuhan sitä
eipä mene kirjoitti:
oli 5,6 l/100 km eli eihän se ole kuin vajaa litra vähemmän kuin Golf 1.4 TSI (TM 11/14). Maksaako vaivan, kun kalliimmat huollot ja autovakuutus syövät tuon polttoainesäästön.
kun täytyy koko ajan liikuttaa yli 150 kg ylimääräistä painoa mukana.
- päivittäjäX
Tuo tyyppivika on korjattu softapäivityksellä. Eli ei ole enään ongelma.
- HSD -10
päivittäjäX kirjoitti:
Tuo tyyppivika on korjattu softapäivityksellä. Eli ei ole enään ongelma.
Täällä kun tunnutaan vertailevan kovin nyt näitä kustannuksia niin Golfin kulut olivat 15.95 € / 100 km ja Auriksen 15.26 € / 100 km eli autoilija joka ajaa vuodessa 20000 km "säästää" 138 euroa vuodessa Golfiin nähden, eli Auris hybridi on edullisempi käyttäjälle kuin Golf ja jokainenhan on kuullut niistä TSI ja DSG ongelmista, mutta onko kukaan kuullut Toyotan hybridien ongelmista. Minä en ainakaan.
- 9+20
kuluuhan sitä kirjoitti:
kun täytyy koko ajan liikuttaa yli 150 kg ylimääräistä painoa mukana.
Niin, kyllä pitäisi saada hyvitystä akkujen painosta kaikissa testeissä. Eihän se auton vika ole, jos siihen rakennetaan niin painavaa tekniikaa, jotta se kuluttaa hieman vähemmän.
Ihan värin testattu. Varmaan ajettu tuo 60 000 km ihan väärin sekin. - 11+9
HSD -10 kirjoitti:
Täällä kun tunnutaan vertailevan kovin nyt näitä kustannuksia niin Golfin kulut olivat 15.95 € / 100 km ja Auriksen 15.26 € / 100 km eli autoilija joka ajaa vuodessa 20000 km "säästää" 138 euroa vuodessa Golfiin nähden, eli Auris hybridi on edullisempi käyttäjälle kuin Golf ja jokainenhan on kuullut niistä TSI ja DSG ongelmista, mutta onko kukaan kuullut Toyotan hybridien ongelmista. Minä en ainakaan.
Kovin paljon ei yllätä, ettei Tero ole kuullut Tojotan ongelmista.
- HSD -10
11+9 kirjoitti:
Kovin paljon ei yllätä, ettei Tero ole kuullut Tojotan ongelmista.
Kerro ihan oikeasti Toyotan HYBRIDIEN ongelmista, kyllä minä aika hyvin olen perillä muista Toyotan ongelmista, mutta kerro toki, haluan kuulla jos oikeasti tiedät.
- HSD - 10
HSD -10 kirjoitti:
Kerro ihan oikeasti Toyotan HYBRIDIEN ongelmista, kyllä minä aika hyvin olen perillä muista Toyotan ongelmista, mutta kerro toki, haluan kuulla jos oikeasti tiedät.
Ja ne Toyotan ongelmat eroavat Volkswagenin ongelmista siinä että asiakkaalla ei maksateta tehtaan syistä kuten vokkelolla on tapana.
- HSD -10
HSD -10 kirjoitti:
Kerro ihan oikeasti Toyotan HYBRIDIEN ongelmista, kyllä minä aika hyvin olen perillä muista Toyotan ongelmista, mutta kerro toki, haluan kuulla jos oikeasti tiedät.
Niin ja sekin unohtui että se kestotestissä ollut Golf 1.4 ACT maksoi 1500 euroa Auris hybridiä enemmän. Ja se vokkelo oli vieläpä manuaali, sehän olisi ollut kalliimpi jos se olisi DSG - vaihteistolla varustettuna. Joten se siitä Toyotan "kalliista" käytöstä. :)))
- mikä unohtui
HSD -10 kirjoitti:
Niin ja sekin unohtui että se kestotestissä ollut Golf 1.4 ACT maksoi 1500 euroa Auris hybridiä enemmän. Ja se vokkelo oli vieläpä manuaali, sehän olisi ollut kalliimpi jos se olisi DSG - vaihteistolla varustettuna. Joten se siitä Toyotan "kalliista" käytöstä. :)))
Pakollinen ruostesuojaus uutena ja väitätkö ihan tosissasi, että Golfia ja Aurista voi verrata autoina keskenään.
- Tsi 4+
mikä unohtui kirjoitti:
Pakollinen ruostesuojaus uutena ja väitätkö ihan tosissasi, että Golfia ja Aurista voi verrata autoina keskenään.
Ei voi verrata koska Toyota on niin paljon kestävämpi ja huolettomampi
auto kuin Golf. "Pakollinen" ruostesuojaus on suorastaan ilmainen verrattuna
pakolliseen Tsi-moottorin ja Dsg-laatikon vaihtamiseen. Jälkimmäistä
"pakollisuutta" pidän paljon todennäköisempänä. Haluan nukkua yöni rauhassa. - HSD - 10
mikä unohtui kirjoitti:
Pakollinen ruostesuojaus uutena ja väitätkö ihan tosissasi, että Golfia ja Aurista voi verrata autoina keskenään.
Mulla aiemmin ollut 2010 Auris hybridiä ei ole suojattu kertaakaan ja ei siinä ruostekukkasia vielä näy laisinkaan vaikka toisissa autoissa jo neljään vuoteen ruosteet jo näkyvätkin. Ja olet oikeassa siinä että VW ja Toyotaa on hankala verrata mitä autojen tyytyväisyys ja luotettavuus kyselyihin on uskomista. Oikeesti, nyt menit siitä mistä on aita matalin, autonostajat pitävät niitä toistensa vaihtoehtoina.
- 4 hengen auto
HSD - 10 kirjoitti:
Mulla aiemmin ollut 2010 Auris hybridiä ei ole suojattu kertaakaan ja ei siinä ruostekukkasia vielä näy laisinkaan vaikka toisissa autoissa jo neljään vuoteen ruosteet jo näkyvätkin. Ja olet oikeassa siinä että VW ja Toyotaa on hankala verrata mitä autojen tyytyväisyys ja luotettavuus kyselyihin on uskomista. Oikeesti, nyt menit siitä mistä on aita matalin, autonostajat pitävät niitä toistensa vaihtoehtoina.
Auriksen kantavuus ylittyy jo 5 (75 kg) aikuisella ilman matkatavaroita ja mites oli se vetokoukun asennus. Trafilta vähän enemmän huolellisuutta!
- HSD - 10
4 hengen auto kirjoitti:
Auriksen kantavuus ylittyy jo 5 (75 kg) aikuisella ilman matkatavaroita ja mites oli se vetokoukun asennus. Trafilta vähän enemmän huolellisuutta!
Kauheeeeta...vai meinaa mennä ylipainon puolelle. Kertaakaan en ole reissuun lähtiessä mitannut tai miettinyt henkilöauton kokonaispainoa vaan reissuun on otettu ne tavarat mitä auton sisälle mahtuu, painoi mitä painoi.
- Sä_yritit_mutta_ei
4 hengen auto kirjoitti:
Auriksen kantavuus ylittyy jo 5 (75 kg) aikuisella ilman matkatavaroita ja mites oli se vetokoukun asennus. Trafilta vähän enemmän huolellisuutta!
Ei muuten ylity.
Auton omassa massassa on mukana kuljettaja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ajoneuvon_massa
Tuo Auriksen kantavuus on siispä 4 matkustajaa ja matkatavarat.
Kannattaa opetella perusasiat ennen kuin tulee nolaamaan itsensä. - ihan sama
Sä_yritit_mutta_ei kirjoitti:
Ei muuten ylity.
Auton omassa massassa on mukana kuljettaja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ajoneuvon_massa
Tuo Auriksen kantavuus on siispä 4 matkustajaa ja matkatavarat.
Kannattaa opetella perusasiat ennen kuin tulee nolaamaan itsensä.Mäkisessä maastossa huutaa jo 2 hengen kuormalla ihan kiitettävän kovaa.
- Ei ihan samma
ihan sama kirjoitti:
Mäkisessä maastossa huutaa jo 2 hengen kuormalla ihan kiitettävän kovaa.
Saattaa olla kun Auris ei ole maastoauto vaan on tarkoitettu tielle ja
kadulle.Maasturit on tarkoitettu maastoon ja tietenkin maanomistajan
luvalla. - HSD - 10
Ei ihan samma kirjoitti:
Saattaa olla kun Auris ei ole maastoauto vaan on tarkoitettu tielle ja
kadulle.Maasturit on tarkoitettu maastoon ja tietenkin maanomistajan
luvalla.Muistakaa arvon toyotan mollaajat, mitä enemmän yritätte tässä ketjussa vetää milloin mistäkin narusta niin me tiedämme totuuden, teitä harmittaa kun Auris pärjäsi hyvin koko kestotestin. Sillä lailla vaan.. JATKAKAA. ;)
- totisesti
HSD - 10 kirjoitti:
Muistakaa arvon toyotan mollaajat, mitä enemmän yritätte tässä ketjussa vetää milloin mistäkin narusta niin me tiedämme totuuden, teitä harmittaa kun Auris pärjäsi hyvin koko kestotestin. Sillä lailla vaan.. JATKAKAA. ;)
Miten ihminen on pystynytkin tekemään jotain noin täydellistä ja kaunista? Muotoilija on ainakin katsellut tarkkaan petolintujen kuvia.
- toden totta
totisesti kirjoitti:
Miten ihminen on pystynytkin tekemään jotain noin täydellistä ja kaunista? Muotoilija on ainakin katsellut tarkkaan petolintujen kuvia.
Ulkonäkö on kyllä makuasia, mutta volsu ei ainakaan edukseen erotu MIHINKÄÄN muihin merkkeihin nähden.
Taitaa pettereitä nyt kiusata sillä nyt TM:n käyttötestissä auris hybridi sai loistavat arvosanat niin ajettavuudeltaan, mukavuudeltaan, kestävyydeltään, taloudellisuudeltaan, mitäpä siinä paljon enempää voi tämän kokoluokan autolta vaatia.
Kulutustus puoltakin voi tarkkailla vaikkapa TM:n vertailusta 1/2014 esim. golfiin,maantiellä auris 5l, golf 5,9,taajamassa kuormalla auris 6,3l, golf 9,3. - loppuraporteista
toden totta kirjoitti:
Ulkonäkö on kyllä makuasia, mutta volsu ei ainakaan edukseen erotu MIHINKÄÄN muihin merkkeihin nähden.
Taitaa pettereitä nyt kiusata sillä nyt TM:n käyttötestissä auris hybridi sai loistavat arvosanat niin ajettavuudeltaan, mukavuudeltaan, kestävyydeltään, taloudellisuudeltaan, mitäpä siinä paljon enempää voi tämän kokoluokan autolta vaatia.
Kulutustus puoltakin voi tarkkailla vaikkapa TM:n vertailusta 1/2014 esim. golfiin,maantiellä auris 5l, golf 5,9,taajamassa kuormalla auris 6,3l, golf 9,3.kulutusero Auris - Golf koko 60 tkm matkoilla vain 0,8 l/100 km. Kukahan ajaa Manskua päästä päähän kaiket päivät?
- talvella ero mitätön
loppuraporteista kirjoitti:
kulutusero Auris - Golf koko 60 tkm matkoilla vain 0,8 l/100 km. Kukahan ajaa Manskua päästä päähän kaiket päivät?
joulu- helmikuu ero 0,3 litraa satasella, eli ei käytännössä mitään. Mites hybridien omistajat tämän selitätte. Viime talvi oli vielä poikkeuksellisen lämmin.
- hoooohohohohoo
talvella ero mitätön kirjoitti:
joulu- helmikuu ero 0,3 litraa satasella, eli ei käytännössä mitään. Mites hybridien omistajat tämän selitätte. Viime talvi oli vielä poikkeuksellisen lämmin.
Ai miten selitetään automaatti vs. manuaali kulutusero?
Sitäkö kysyit?
Vai sitä, miten DSG on niin luotettava etteivät edes uskalla ajaa sillä kestotestiä? Vokkelohan kuluttaa todella vähän siellä hallinosturin nokassa. - HSD - 10
talvella ero mitätön kirjoitti:
joulu- helmikuu ero 0,3 litraa satasella, eli ei käytännössä mitään. Mites hybridien omistajat tämän selitätte. Viime talvi oli vielä poikkeuksellisen lämmin.
Minä voin vastata kahden Auris hybridin omistaneena sen että ensimmäinen vei 53000 km:n aikana 5.2 l/100km ja nyt tämä toisen sukupolven farkku on vienyt 30000 km:n matkan aikana 5.1 l/100km ja Auris on tutkitusti lämmin ja hyvä talviauto.
- just joo
HSD - 10 kirjoitti:
Minä voin vastata kahden Auris hybridin omistaneena sen että ensimmäinen vei 53000 km:n aikana 5.2 l/100km ja nyt tämä toisen sukupolven farkku on vienyt 30000 km:n matkan aikana 5.1 l/100km ja Auris on tutkitusti lämmin ja hyvä talviauto.
Jos auton vaihtaa jo 53000 km ajettuna, on ihan sama mitä se kuluttaa, pääomakulut on kuitenkin suuret eli 20 snt/km.
- hissun kissun
HSD - 10 kirjoitti:
Minä voin vastata kahden Auris hybridin omistaneena sen että ensimmäinen vei 53000 km:n aikana 5.2 l/100km ja nyt tämä toisen sukupolven farkku on vienyt 30000 km:n matkan aikana 5.1 l/100km ja Auris on tutkitusti lämmin ja hyvä talviauto.
Ei kai uudemmassa nopeusmittari valehtele vieläkin enemmän.
- HSD - 10
just joo kirjoitti:
Jos auton vaihtaa jo 53000 km ajettuna, on ihan sama mitä se kuluttaa, pääomakulut on kuitenkin suuret eli 20 snt/km.
Aika hyvin olet perillä arvonlaskusta, Auris Sol perusvarusteisena maksoi syyskuussa 2010 kaikkineensa 29000 € ja sain siitä 3.5 vuotta ja 53000 km myöhemmin tasan 20000 € joten kustannus oli 17 snt/km. Nyt tätä nykyistä farkkua on tarkoitus pitää kauemmin.
Auto on täysnahkaverhoilua ja tehdasvarashälytintä lukuunottamatta kaikilla varusteilla joten tämän Auriksen kohdalla pääomakulut olisivat vielä suuremmat kuin ensimmäisen joten nyt omaa kestotestiä tässä ollaan tekemässä... - HSD - 10
hissun kissun kirjoitti:
Ei kai uudemmassa nopeusmittari valehtele vieläkin enemmän.
10 km/h yli rajoituksen uskaltaa ajaa ihan rauhassa, silloin todellinen nopeus on 85 km/h tai104 km/h eli aika suurihan se heitto on mutta ei siinä mitään kun sen tiedostaa.
- Toyota is best
HSD - 10 kirjoitti:
10 km/h yli rajoituksen uskaltaa ajaa ihan rauhassa, silloin todellinen nopeus on 85 km/h tai104 km/h eli aika suurihan se heitto on mutta ei siinä mitään kun sen tiedostaa.
Miten niin suuri 5km ero kun ajetaan 80km/h ? 87- Audissa kusi mittari noin 15km/h 100km/h vauhdissa mielestäni se on paljon!
Noin pienen mittarivirheen saa pois kun pistää tuuman isommat kiekot alle! - Fakta homma
toden totta kirjoitti:
Ulkonäkö on kyllä makuasia, mutta volsu ei ainakaan edukseen erotu MIHINKÄÄN muihin merkkeihin nähden.
Taitaa pettereitä nyt kiusata sillä nyt TM:n käyttötestissä auris hybridi sai loistavat arvosanat niin ajettavuudeltaan, mukavuudeltaan, kestävyydeltään, taloudellisuudeltaan, mitäpä siinä paljon enempää voi tämän kokoluokan autolta vaatia.
Kulutustus puoltakin voi tarkkailla vaikkapa TM:n vertailusta 1/2014 esim. golfiin,maantiellä auris 5l, golf 5,9,taajamassa kuormalla auris 6,3l, golf 9,3."Taitaa pettereitä nyt kiusata sillä nyt TM:n käyttötestissä auris hybridi sai loistavat arvosanat niin ajettavuudeltaan, mukavuudeltaan, kestävyydeltään, taloudellisuudeltaan, mitäpä siinä paljon enempää voi tämän kokoluokan autolta vaatia."
Tehdääs nyt yksi asia selväksi. Auris on luokassaan "ihan jees"-auto. Golf on luokan esikuva ja mittatikku johon kaikkia muita verrataan.
Golfin ja Auriksen väliinkin mahtuu muutama auto.
Kai tämä on päivänselvä asia jonka ovat todenneet kaikki vertailut jo vuosikymmenien ajan. - llfnfnfnfoff
Fakta homma kirjoitti:
"Taitaa pettereitä nyt kiusata sillä nyt TM:n käyttötestissä auris hybridi sai loistavat arvosanat niin ajettavuudeltaan, mukavuudeltaan, kestävyydeltään, taloudellisuudeltaan, mitäpä siinä paljon enempää voi tämän kokoluokan autolta vaatia."
Tehdääs nyt yksi asia selväksi. Auris on luokassaan "ihan jees"-auto. Golf on luokan esikuva ja mittatikku johon kaikkia muita verrataan.
Golfin ja Auriksen väliinkin mahtuu muutama auto.
Kai tämä on päivänselvä asia jonka ovat todenneet kaikki vertailut jo vuosikymmenien ajan.Edelleen jaksaa ihmetyttää miten paljon muiden merkkien "edustajia" kirjoittelee tuulipukutojoterojen palstalla. Onko elämänne niin tylsää että aikaa vietettävä suoli24-palstalla ja vielä tojotan osiossa?
- 4+1
Sä_yritit_mutta_ei kirjoitti:
Ei muuten ylity.
Auton omassa massassa on mukana kuljettaja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ajoneuvon_massa
Tuo Auriksen kantavuus on siispä 4 matkustajaa ja matkatavarat.
Kannattaa opetella perusasiat ennen kuin tulee nolaamaan itsensä.Ok pitää siis huolehtia vain, että kuski ja kaikki matksustajat ovat n. 70-75 kg kukkakeppejä. Ei liikalihaville tai liian lihaksikkaille.
Tosin juuri sellaisiahan Terot ovatkin. Kukkakeppejä ja hiirulaisia, joten nAuris on kuin mittatilaustyönä heille tehty. - jeeep
Fakta homma kirjoitti:
"Taitaa pettereitä nyt kiusata sillä nyt TM:n käyttötestissä auris hybridi sai loistavat arvosanat niin ajettavuudeltaan, mukavuudeltaan, kestävyydeltään, taloudellisuudeltaan, mitäpä siinä paljon enempää voi tämän kokoluokan autolta vaatia."
Tehdääs nyt yksi asia selväksi. Auris on luokassaan "ihan jees"-auto. Golf on luokan esikuva ja mittatikku johon kaikkia muita verrataan.
Golfin ja Auriksen väliinkin mahtuu muutama auto.
Kai tämä on päivänselvä asia jonka ovat todenneet kaikki vertailut jo vuosikymmenien ajan.Eiköhän Petterit juuri ole moittineet auristakin huonon ajettavuuden, suuren kulutuksen, hybridi autoja yleensäkin petterit OVAT haukkuneet, mutta nyt kun muiltakin alkaa niitä tulla ne pikku hiljaa "hyväksytään".
Kun katsot ja luet esim. tämän TM:n käyttötestin niin kovin on vähäistä tämä mollaaminen, auto selvitti testin loistavin arvosanoin.
Totta on se että golfia pidetään mittapuuna, ihan yhtä totta on se että mitä todennäköisemmin toyota palvelee omistajaansa paremmin ja antaa enemmän huolettomia km.
Onhan niitä paljon muitakin autoja kuin golf ja auris, siitä olen samaa mieltä. - mä vaan
4+1 kirjoitti:
Ok pitää siis huolehtia vain, että kuski ja kaikki matksustajat ovat n. 70-75 kg kukkakeppejä. Ei liikalihaville tai liian lihaksikkaille.
Tosin juuri sellaisiahan Terot ovatkin. Kukkakeppejä ja hiirulaisia, joten nAuris on kuin mittatilaustyönä heille tehty.En pidä itseäni kukkakeppinä vaikka auriksella ajelen.(188cm, 98kg)
- Fakta homma
jeeep kirjoitti:
Eiköhän Petterit juuri ole moittineet auristakin huonon ajettavuuden, suuren kulutuksen, hybridi autoja yleensäkin petterit OVAT haukkuneet, mutta nyt kun muiltakin alkaa niitä tulla ne pikku hiljaa "hyväksytään".
Kun katsot ja luet esim. tämän TM:n käyttötestin niin kovin on vähäistä tämä mollaaminen, auto selvitti testin loistavin arvosanoin.
Totta on se että golfia pidetään mittapuuna, ihan yhtä totta on se että mitä todennäköisemmin toyota palvelee omistajaansa paremmin ja antaa enemmän huolettomia km.
Onhan niitä paljon muitakin autoja kuin golf ja auris, siitä olen samaa mieltä."ihan yhtä totta on se että mitä todennäköisemmin toyota palvelee omistajaansa paremmin ja antaa enemmän huolettomia km."
Tämä on näitä nettitotuuksia mille ei ole muuta pohjaa kuin terojen jurinat netissä.
http://www.iltalehti.fi/autot/2014102818787530_au.shtml
Linkin takana mitattua dataa jonka mukaan Toyotalla ei pääse sen pidemmälle kuin muullakaan kalustolla. Usein jopa lyhyemmälle.
Kuten sanoin, Auris on "ihan jees" ja kelpaa hienosti arkikäyttöön siirtymisessä paikasta toiseen. Ei silti lähelläkään luokkansa kärkeä. Luokka on erittäin haastava ja johtajan paikkaan vaaditaan erinomaisia ajo-ominaisuuksia ja vahvaa suoritusta jokaisella osa-alueella.
Auris on seuraaja, ei johtaja. Ei siinä mitään pahaa. Tuo luotettavuuskortin käyttäminen on vaan niin väsynyttä ja katteetonta läppää. - tuota tuota
HSD - 10 kirjoitti:
Aika hyvin olet perillä arvonlaskusta, Auris Sol perusvarusteisena maksoi syyskuussa 2010 kaikkineensa 29000 € ja sain siitä 3.5 vuotta ja 53000 km myöhemmin tasan 20000 € joten kustannus oli 17 snt/km. Nyt tätä nykyistä farkkua on tarkoitus pitää kauemmin.
Auto on täysnahkaverhoilua ja tehdasvarashälytintä lukuunottamatta kaikilla varusteilla joten tämän Auriksen kohdalla pääomakulut olisivat vielä suuremmat kuin ensimmäisen joten nyt omaa kestotestiä tässä ollaan tekemässä...Ajoit aiemmin 3,5 vuodessa "vain" 53000 km ja nyt reilussa puolessa vuodessa jo 30000 km. Ajot muuttuneet?
- toden totta
Fakta homma kirjoitti:
"ihan yhtä totta on se että mitä todennäköisemmin toyota palvelee omistajaansa paremmin ja antaa enemmän huolettomia km."
Tämä on näitä nettitotuuksia mille ei ole muuta pohjaa kuin terojen jurinat netissä.
http://www.iltalehti.fi/autot/2014102818787530_au.shtml
Linkin takana mitattua dataa jonka mukaan Toyotalla ei pääse sen pidemmälle kuin muullakaan kalustolla. Usein jopa lyhyemmälle.
Kuten sanoin, Auris on "ihan jees" ja kelpaa hienosti arkikäyttöön siirtymisessä paikasta toiseen. Ei silti lähelläkään luokkansa kärkeä. Luokka on erittäin haastava ja johtajan paikkaan vaaditaan erinomaisia ajo-ominaisuuksia ja vahvaa suoritusta jokaisella osa-alueella.
Auris on seuraaja, ei johtaja. Ei siinä mitään pahaa. Tuo luotettavuuskortin käyttäminen on vaan niin väsynyttä ja katteetonta läppää.nimim. fakta homma...kovin vähän seuraat automaailman asioita jos pokalla väität etteikö toyotan hybridi kestä vertailua volkkarin tsi DSG yhdistelmään, toisesta on tullut hyvinkin paljon negatiivista palautettakestävyyden suhteen, toista taas on kehuttu päinvastoin ja nämä kehut ja risut jutuilla en tarkoita näitä nettikeskusteluita.
Normaali tavalliselle asiakkaalle toyota taitaa kuiteskin olla se helpompi ratkaisu, elämässä on näet muutakin kuin liikennevalo lähtöjä ja päivittäin auton huolettomuus ja helppous on se mikä puhuttelee perheitä jotka hankkivat auton tarkoitusperänä liikkua paikasta toiseen.
En väitä etteikö golf olisi hyvä ajaa, mutta kuten huomaat erot ovat ajettavuuden suhteen pieniä ja jopa makuasioita ja kuten TM:n raportista voit lukea niin aurista ihan vuolaasti kehuttiin ajo-ominaisuuksistakin.
Jokainen kyllä valitsee mieleisensä auton, niinhän se pitää ollakkin. - opettajaY
Fakta homma kirjoitti:
"ihan yhtä totta on se että mitä todennäköisemmin toyota palvelee omistajaansa paremmin ja antaa enemmän huolettomia km."
Tämä on näitä nettitotuuksia mille ei ole muuta pohjaa kuin terojen jurinat netissä.
http://www.iltalehti.fi/autot/2014102818787530_au.shtml
Linkin takana mitattua dataa jonka mukaan Toyotalla ei pääse sen pidemmälle kuin muullakaan kalustolla. Usein jopa lyhyemmälle.
Kuten sanoin, Auris on "ihan jees" ja kelpaa hienosti arkikäyttöön siirtymisessä paikasta toiseen. Ei silti lähelläkään luokkansa kärkeä. Luokka on erittäin haastava ja johtajan paikkaan vaaditaan erinomaisia ajo-ominaisuuksia ja vahvaa suoritusta jokaisella osa-alueella.
Auris on seuraaja, ei johtaja. Ei siinä mitään pahaa. Tuo luotettavuuskortin käyttäminen on vaan niin väsynyttä ja katteetonta läppää.Tottakai ostohinnaltaan kalliimmilla autoilla ajetaan pisimmälle. Sanoohan sen nyt järkikin että niitä kannattaa ylläpitää pisimpään.
Vaikka Audi on kallis auto niin sillä ei kuitenkaan kummoisia matkoja tuon iltalehden artikkelin mukaan ajeta.
Toyota on kuitenkin edullisen luokan auto ja jossain kohtaa tulee reaaliteetit vastaan eli auton korjaus vs. uuden hankinta kustannuksissa.
Auriksen hybriditekniikka on omassa hintaluokassaan class leader. Siinä Toyota on ehdoton markkinajohtaja. - kksiiiekkk
toden totta kirjoitti:
nimim. fakta homma...kovin vähän seuraat automaailman asioita jos pokalla väität etteikö toyotan hybridi kestä vertailua volkkarin tsi DSG yhdistelmään, toisesta on tullut hyvinkin paljon negatiivista palautettakestävyyden suhteen, toista taas on kehuttu päinvastoin ja nämä kehut ja risut jutuilla en tarkoita näitä nettikeskusteluita.
Normaali tavalliselle asiakkaalle toyota taitaa kuiteskin olla se helpompi ratkaisu, elämässä on näet muutakin kuin liikennevalo lähtöjä ja päivittäin auton huolettomuus ja helppous on se mikä puhuttelee perheitä jotka hankkivat auton tarkoitusperänä liikkua paikasta toiseen.
En väitä etteikö golf olisi hyvä ajaa, mutta kuten huomaat erot ovat ajettavuuden suhteen pieniä ja jopa makuasioita ja kuten TM:n raportista voit lukea niin aurista ihan vuolaasti kehuttiin ajo-ominaisuuksistakin.
Jokainen kyllä valitsee mieleisensä auton, niinhän se pitää ollakkin.Tosi elämässä liikennevalolähdöt 0-50km/h ovat hybridin ominta aluetta :)
- taunuus
4+1 kirjoitti:
Ok pitää siis huolehtia vain, että kuski ja kaikki matksustajat ovat n. 70-75 kg kukkakeppejä. Ei liikalihaville tai liian lihaksikkaille.
Tosin juuri sellaisiahan Terot ovatkin. Kukkakeppejä ja hiirulaisia, joten nAuris on kuin mittatilaustyönä heille tehty.Ei Auriksen takapenkille edes leveyden puolesta mahdu kolme harteikasta ukkoa istumaan, että sinänsä huolisi massoista on kokolailla vain akateemista pohdiskelua.
Yleensä Auriksen kaltaiset autot ostetaan 2 aikuisen 1-3 lapsen käyttöön. Jos haluaa isoja miehiä kuskailla takapenkillä aamusta iltaan, niin siihen löytyy hinnastosta pätevämpääkin kalustoa. - Fakta homma
toden totta kirjoitti:
nimim. fakta homma...kovin vähän seuraat automaailman asioita jos pokalla väität etteikö toyotan hybridi kestä vertailua volkkarin tsi DSG yhdistelmään, toisesta on tullut hyvinkin paljon negatiivista palautettakestävyyden suhteen, toista taas on kehuttu päinvastoin ja nämä kehut ja risut jutuilla en tarkoita näitä nettikeskusteluita.
Normaali tavalliselle asiakkaalle toyota taitaa kuiteskin olla se helpompi ratkaisu, elämässä on näet muutakin kuin liikennevalo lähtöjä ja päivittäin auton huolettomuus ja helppous on se mikä puhuttelee perheitä jotka hankkivat auton tarkoitusperänä liikkua paikasta toiseen.
En väitä etteikö golf olisi hyvä ajaa, mutta kuten huomaat erot ovat ajettavuuden suhteen pieniä ja jopa makuasioita ja kuten TM:n raportista voit lukea niin aurista ihan vuolaasti kehuttiin ajo-ominaisuuksistakin.
Jokainen kyllä valitsee mieleisensä auton, niinhän se pitää ollakkin."nimim. fakta homma...kovin vähän seuraat automaailman asioita jos pokalla väität etteikö toyotan hybridi kestä vertailua volkkarin tsi DSG yhdistelmään, toisesta on tullut hyvinkin paljon negatiivista palautettakestävyyden suhteen, toista taas on kehuttu päinvastoin ja nämä kehut ja risut jutuilla en tarkoita näitä nettikeskusteluita."
Tottakai kestää. Ei Toyota ole sen huonompi kestämään kuin mikään muukaan.
Mun omakohtainen kokemus useasta automerkistä kertoo sen että ne kaikki kestävät kasassa sen ensimmäisen 200.000km ilman mitään ongelmia.
Siksi kiinnitän enemmän huomiota siihen mitä autolla on tarjota niiden kilometrien aikana.
Auriksen tarjonta on luokassa EVVK. - 18+11
toden totta kirjoitti:
nimim. fakta homma...kovin vähän seuraat automaailman asioita jos pokalla väität etteikö toyotan hybridi kestä vertailua volkkarin tsi DSG yhdistelmään, toisesta on tullut hyvinkin paljon negatiivista palautettakestävyyden suhteen, toista taas on kehuttu päinvastoin ja nämä kehut ja risut jutuilla en tarkoita näitä nettikeskusteluita.
Normaali tavalliselle asiakkaalle toyota taitaa kuiteskin olla se helpompi ratkaisu, elämässä on näet muutakin kuin liikennevalo lähtöjä ja päivittäin auton huolettomuus ja helppous on se mikä puhuttelee perheitä jotka hankkivat auton tarkoitusperänä liikkua paikasta toiseen.
En väitä etteikö golf olisi hyvä ajaa, mutta kuten huomaat erot ovat ajettavuuden suhteen pieniä ja jopa makuasioita ja kuten TM:n raportista voit lukea niin aurista ihan vuolaasti kehuttiin ajo-ominaisuuksistakin.
Jokainen kyllä valitsee mieleisensä auton, niinhän se pitää ollakkin.Kauankos tuo Auris on ollut markkinoilla vs VW:n TSI DSG?
Onko Golfia saatavan kenties muullakin yhdistelmällä kuin TSI DSG?
Metka, miten Teroilla levy aina juuttuu joka keskustelussa tuohon TSI DSG- yhdistelmään. - Kovastihan sinua
Fakta homma kirjoitti:
"nimim. fakta homma...kovin vähän seuraat automaailman asioita jos pokalla väität etteikö toyotan hybridi kestä vertailua volkkarin tsi DSG yhdistelmään, toisesta on tullut hyvinkin paljon negatiivista palautettakestävyyden suhteen, toista taas on kehuttu päinvastoin ja nämä kehut ja risut jutuilla en tarkoita näitä nettikeskusteluita."
Tottakai kestää. Ei Toyota ole sen huonompi kestämään kuin mikään muukaan.
Mun omakohtainen kokemus useasta automerkistä kertoo sen että ne kaikki kestävät kasassa sen ensimmäisen 200.000km ilman mitään ongelmia.
Siksi kiinnitän enemmän huomiota siihen mitä autolla on tarjota niiden kilometrien aikana.
Auriksen tarjonta on luokassa EVVK.näyttää Auriksen asiat kiinnostavan kun suunnilleen joka toinen mielipide on sinun kirjoittamasi. Kaikki vielä täydellisen tietämättömyyden antamalla amissällin varmuudella. Jep jep, teidät ja mielipiteenne kyllä tiedetään.
- typerykselle
Fakta homma kirjoitti:
"nimim. fakta homma...kovin vähän seuraat automaailman asioita jos pokalla väität etteikö toyotan hybridi kestä vertailua volkkarin tsi DSG yhdistelmään, toisesta on tullut hyvinkin paljon negatiivista palautettakestävyyden suhteen, toista taas on kehuttu päinvastoin ja nämä kehut ja risut jutuilla en tarkoita näitä nettikeskusteluita."
Tottakai kestää. Ei Toyota ole sen huonompi kestämään kuin mikään muukaan.
Mun omakohtainen kokemus useasta automerkistä kertoo sen että ne kaikki kestävät kasassa sen ensimmäisen 200.000km ilman mitään ongelmia.
Siksi kiinnitän enemmän huomiota siihen mitä autolla on tarjota niiden kilometrien aikana.
Auriksen tarjonta on luokassa EVVK.Jep, ei ole toyota sen huonompi kestämään kuin muut, mutta golf kylläkin tuntuu olevan huomattavasti heikompi kuin auris kestävyyden suhteen, paljon on ongelmia golfissa.
Ikävä kyllä se golf ei taida kestää sitä 200tkm. - makunsa kullakin
totisesti kirjoitti:
Miten ihminen on pystynytkin tekemään jotain noin täydellistä ja kaunista? Muotoilija on ainakin katsellut tarkkaan petolintujen kuvia.
Pitää paikkansa, Auris näyttääkin ihan petolinnun perseeltä.
- palstaterroristit
11+9 kirjoitti:
Kovin paljon ei yllätä, ettei Tero ole kuullut Tojotan ongelmista.
Huomattavasti enemmän on ongelmia VW-kuskien mielenterveyden kanssa.
- suurin virhe
HSD -10 kirjoitti:
Täällä kun tunnutaan vertailevan kovin nyt näitä kustannuksia niin Golfin kulut olivat 15.95 € / 100 km ja Auriksen 15.26 € / 100 km eli autoilija joka ajaa vuodessa 20000 km "säästää" 138 euroa vuodessa Golfiin nähden, eli Auris hybridi on edullisempi käyttäjälle kuin Golf ja jokainenhan on kuullut niistä TSI ja DSG ongelmista, mutta onko kukaan kuullut Toyotan hybridien ongelmista. Minä en ainakaan.
Uuden auton omistajan suurin menoerä on auton arvonalenema. Polttoaineenkulutus ym. on hyttysen ininää siihen verrattuna.
Tollolootan hyperiittien arvonalenema on markkinoiden suurin. - oudolta vaikuttaa
tuota tuota kirjoitti:
Ajoit aiemmin 3,5 vuodessa "vain" 53000 km ja nyt reilussa puolessa vuodessa jo 30000 km. Ajot muuttuneet?
Koska HSD-10 jutuissa olisi ollut päätä tai häntää.
- 4+14
mä vaan kirjoitti:
En pidä itseäni kukkakeppinä vaikka auriksella ajelen.(188cm, 98kg)
No ei sulla sitten kovin isoja kyyditettäviä ole.
Tai katso nyt ainakin, ettet ylitä autosi kantavuutta, sen ajo-ominaisuudet kun eivät ole tyhjänäkään kummoiset. - sinun makusi
makunsa kullakin kirjoitti:
Pitää paikkansa, Auris näyttääkin ihan petolinnun perseeltä.
No sittenhän se sopisi sinulle kuin nenä päähän, yhdennäköisyys olisi hämmästyttävää.
- mä vaan
4+14 kirjoitti:
No ei sulla sitten kovin isoja kyyditettäviä ole.
Tai katso nyt ainakin, ettet ylitä autosi kantavuutta, sen ajo-ominaisuudet kun eivät ole tyhjänäkään kummoiset.Ajo-ominaisuuksista voit lukea 60tkm käyttötestistä(TM), ihan hyväksi kehuivat ajopuolta.
No emäntä on 169cm,noin 60kg ja lapset 8 seka 12v, hyvin ovat mahtuneet. - Gggggggg
HSD - 10 kirjoitti:
Mulla aiemmin ollut 2010 Auris hybridiä ei ole suojattu kertaakaan ja ei siinä ruostekukkasia vielä näy laisinkaan vaikka toisissa autoissa jo neljään vuoteen ruosteet jo näkyvätkin. Ja olet oikeassa siinä että VW ja Toyotaa on hankala verrata mitä autojen tyytyväisyys ja luotettavuus kyselyihin on uskomista. Oikeesti, nyt menit siitä mistä on aita matalin, autonostajat pitävät niitä toistensa vaihtoehtoina.
Mulla pn volvo valmistettu 20v sitten ei ruoste kuki !
- Oves
Niin ja onhan Auris paljon paremman näkönen ja muutenkin viihtyisämpi ja mukavampi johonkin Golffiin verrattuna. Kaupungissakin täysin ylivoimainen loistavan nykimättömän kyydin ja äänettömyyden ansiosta. Hieno peli.
- Zorg
Mitä nappeja sä vedät? Tehokas siirtyminen rinnakkaistodellisuuteen.
- Oma todellisuutesi
Zorg kirjoitti:
Mitä nappeja sä vedät? Tehokas siirtyminen rinnakkaistodellisuuteen.
on ammattikoululaisen kavereilta kuultu todellisuus ja vankka päätelmä että Auti ja Bimmuli on parhaita. Oma kokemus tulee sitten myöhemmin jos on yleensä tullakseen.
- vwmiehiäilmankiveksiä
Oma todellisuutesi kirjoitti:
on ammattikoululaisen kavereilta kuultu todellisuus ja vankka päätelmä että Auti ja Bimmuli on parhaita. Oma kokemus tulee sitten myöhemmin jos on yleensä tullakseen.
http://yle.fi/uutiset/laakarintodistus_kertoo_totuuden_hitlerin_kiveksista/8542112
Laitto kuplan ja ongelmat alulle
- kihn
Prius -10 kulutus 4.5-5.5 satasella. Riippuu ajosta.
- hybrisdi
Mulla on Volvo 940, mittarissa 410000 km. Öljyä ei ole tarvinnut vielä lisätä yhtään.
Vetokoukku on, ja vetää saa 1650kg jarrullista kärryä. Mites sujuis hybriidillä noi vetohommat?
Onko sen pikkuakun käyttövarmuus saatu kuntoon, ettei tarvi talvipakkasella soitella pelastajia hakemaan mökiltä pois?
Pointti on se, että auton valinnassa ratkaisee moni muukin asia kuin polttoaineenkulutus.- Fossigga-Savo
Millä se Volvon moottori voitelee männät jos ei öljyä tarvii lisätä vai onko vaihtoväli niin lyhyt .Mulla ei vielä yhtään sellaista autoa joka ei veisi öljyä jos vaihtoväli 20000 km.Useilla tuttavilla kyllä vaikka ajettu saman merkkisilläkin .
- onneama
Tuota Volvoa p¤%kempaa autoa tuskin löytyy.
- Zumbazimba
Volvo 2,3 bensa vie 13 litraa satasella 410000 ajolla olisit ostanut pari Aurista ja bensat päälle
- msmdmddm
Zumbazimba kirjoitti:
Volvo 2,3 bensa vie 13 litraa satasella 410000 ajolla olisit ostanut pari Aurista ja bensat päälle
Miten sun Volvo pärjäis kolarissa? Esim uuden auriksen kanssa nokkakolarissa sulta lähtee henki, auriksessa istuvilta ei. YouTube:saa video missä vanha "turvallinen" Volvo ajatetaan nokkanolariin rellu moduksen kanssa. Volvo tuusan nuuskana, reilussa kabiini käytännössä ehjä.
- oletko varma
msmdmddm kirjoitti:
Miten sun Volvo pärjäis kolarissa? Esim uuden auriksen kanssa nokkakolarissa sulta lähtee henki, auriksessa istuvilta ei. YouTube:saa video missä vanha "turvallinen" Volvo ajatetaan nokkanolariin rellu moduksen kanssa. Volvo tuusan nuuskana, reilussa kabiini käytännössä ehjä.
kun Volvon moottori löytyy Auriksen takapenkiltä.
- tä?
msmdmddm kirjoitti:
Miten sun Volvo pärjäis kolarissa? Esim uuden auriksen kanssa nokkakolarissa sulta lähtee henki, auriksessa istuvilta ei. YouTube:saa video missä vanha "turvallinen" Volvo ajatetaan nokkanolariin rellu moduksen kanssa. Volvo tuusan nuuskana, reilussa kabiini käytännössä ehjä.
Ostatko sä auton ajaaksesi sillä kolarin?
- Nykyaikaa
oletko varma kirjoitti:
kun Volvon moottori löytyy Auriksen takapenkiltä.
Kehitys kehittyy.
Vaikka Volvo 940 näyttääkin panssarivaunulta on se nykyauton kanssa törmätessä lähinnä paperia.
Mielummin olisin kolarissa tuon Moduksen sisällä:
https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs - 23213
tä? kirjoitti:
Ostatko sä auton ajaaksesi sillä kolarin?
Ajatko sinä yksin tyhjillä teillä missä on kiskot autoille?
Aika selväksi käy kuinka paljon autot on kehittyneet. Tuokin Volvo oli ehdottomasti turvallisimpia aikalaisistaan kuten tällä hetkellä uusi S60/V60 joka on Jenkkien rajussa osittaistörmäystestissä parasta mitä rahalla saa. Kehitys kuitenkin kehittyy. - 16+7
Nykyaikaa kirjoitti:
Kehitys kehittyy.
Vaikka Volvo 940 näyttääkin panssarivaunulta on se nykyauton kanssa törmätessä lähinnä paperia.
Mielummin olisin kolarissa tuon Moduksen sisällä:
https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFsTuossa testissä oli vastassa Rellu, ei mikään origami- taiteilijan riisipaperista vääntämä nAuris. Tojosta Volga olisi mennyt läpi.
- Crash_test_patong
16+7 kirjoitti:
Tuossa testissä oli vastassa Rellu, ei mikään origami- taiteilijan riisipaperista vääntämä nAuris. Tojosta Volga olisi mennyt läpi.
Nykyinen Auris pyyhkii pöytää turvallisuudessa 2004 vuoden Modukseen verratuna.
Koska ei ole reilua verrata 10v takaista rapeaa auto nykyaikaiseen Japanilaiseen taidonnäytteeseen. Tehdään vertailu nykyisten mallien pohjalta:
http://www.euroncap.com/results/toyota/auris/513.aspx
http://www.euroncap.com/results/renault/captur/519.aspx
http://www.euroncap.com/results/renault/megane/555.aspx
Testien tulos on se, että 2013 Auris on turvallisempi kuin 2013 Renault Captur tai Megane (joka sai poikkeuksellisen vähän vain kolme tähteä) Euro NCAPin testeissä.
Aika hyviä nuo origami-taiteilijan luomukset vai mitä ;)
- myydään volvo
Kuka ristus nyt hualii vanahan volovon itsellee riesaksi. Turha täällä kehua ikäloppua bensasyöppöä.
http://www.youtube.com/watch?v=B2ZM3GZVRdg - hybrisdi
Tämän ketjun aloittaja intoili, että Aurikseen ei lisätty 60000 km kestotestin aikana yhtään öljyä. Samalla logiikalla minäkin kerroin, että vanhaan Volvooni ei ole lisätty yhtään öljyä 410000km aikana. Öljynvaihdot on hoidettu 20000-30000km välein kerran vuodessa, siis paljon harvemmin kuinToyotan 15000km.
Bensaa Volvo vie 10 l/100 km. Jos olisin Auriksella tai muulla kotterolla ajanut 17 vuodessa 410000km, olisi minun todennäköisesti pitänytkin ainakin kahdesti tänä aikana hankkia uusi auto.
Korjaamoiden mielestä varmaan Volvo 940 on pa$ka auto, loppuisi heiltä leipä jos muutkin olisivat yhtä kestäviä ja luotettavia.
Automaattivaihteisto, loistava lämmityslaite ja ilmastointi sekä kyky ihan todellisuudessakin vetää 1600 kg venetraileria jyrkiltäkin rampeilta ylös ja matkaan, ovat ominaisuuksia joita saa monesta nykyautostakin hakea. Hybridillä et vedä kiloakaan. Kaverin Yariksen lämmityslaite ja ilmastointi ovat lähinnä säälittäviä yritelmiä Volvooni verrattuina.- 9+6
Noin karkeesti laskettuna bensan säästö euroissa 400 000 km ajoilla hybridiin nähden on 28000 euroo, nykyään moni enään aja varmaan ainakaan noilla 10 alkavilla kulutuslukemilla ainakaan paljoo.
Miten Volvon automaattivaihteisto lähtee paikoiltaan liikkeelle...pystyykö lähteen tosi hiljaa ja etenee myös hiljaa ? - uskotko itse?
Menehän nyt pelle Volvoinesi pellolle,sinne se sun laatikko kuuluu, siellä voit sitten kertoa näitä tarinoitasi niin pelto tulee samalla lannoitettua "paskalla".
Kaiken huvittavinta on se että kun aikasi "lannoitat" niin saatat jopa itsekkin uskoa satuihisi.. - Liikennetraktori
9+6 kirjoitti:
Noin karkeesti laskettuna bensan säästö euroissa 400 000 km ajoilla hybridiin nähden on 28000 euroo, nykyään moni enään aja varmaan ainakaan noilla 10 alkavilla kulutuslukemilla ainakaan paljoo.
Miten Volvon automaattivaihteisto lähtee paikoiltaan liikkeelle...pystyykö lähteen tosi hiljaa ja etenee myös hiljaa ?Eikös tuo 940 Volvo ole jo museoliikennetraktori josssa vaaditaan
kuskille kurssitusta joka viides vuosi. Land Cruiserikin vetää vielä
isompaa venetraileria mutta kaikki vaan ei sellaista ominaisuutta minnekkään
tarvitse. Auto yleensäkin ostetaan tarpeen mukaan. - Huumoristi
uskotko itse? kirjoitti:
Menehän nyt pelle Volvoinesi pellolle,sinne se sun laatikko kuuluu, siellä voit sitten kertoa näitä tarinoitasi niin pelto tulee samalla lannoitettua "paskalla".
Kaiken huvittavinta on se että kun aikasi "lannoitat" niin saatat jopa itsekkin uskoa satuihisi..Laatikko sopii vollen haukkumanimeksi hyvin!
- Volvo rulez!
Nuita 940-740 autoja on turbokoneella ja kutitettu helposti 300 hv. Siinä jää auriksenpaska seisomaan rinnalla. Ja Volvo sentään tarjoaa takavetona ajamisen iloa ja ulkonäkö hitusen muuta toista kuin akkojen pokemoni.
- 14+15
9+6 kirjoitti:
Noin karkeesti laskettuna bensan säästö euroissa 400 000 km ajoilla hybridiin nähden on 28000 euroo, nykyään moni enään aja varmaan ainakaan noilla 10 alkavilla kulutuslukemilla ainakaan paljoo.
Miten Volvon automaattivaihteisto lähtee paikoiltaan liikkeelle...pystyykö lähteen tosi hiljaa ja etenee myös hiljaa ?Oman Amperan keskikulutukseen verrattuna tuo säästö onkin jo hiukan yli 50000€. Peran kulutuslukemilla taas 60000€ :)
Noh, saahan tuohon vielä hetken aikaa ajella.
- Lamborghini Diablo
Tylsä tuulipukuautojen testi taas. Perusmuotoja ja tylsää harmaata muovikojelauta designiä sisällä. Missä tyylikäs muotoilu?
- Lamborghini Diablo
Ja vakiorammarilla ei tee mitään. Kamala diskanttinen ääni.
- Mites kulkupuoli?
Mitkä olivat todelliset mitatut suoritusarvot, kuten 0-100 km/h tai 0-120 km/h, tai ohituskiihtyvyys? Entä 400 m:n kiihtyvyysaika ja loppunopeus? Kertovat omaa kieltään auton ajomiellyttävyydestä...
- ponitkin hukassa
Arvot vastasivat juuri voimavaroja joiksi mitattiin 78kW 100kW:n asemasta.
- melkoinen vaje!
ponitkin hukassa kirjoitti:
Arvot vastasivat juuri voimavaroja joiksi mitattiin 78kW 100kW:n asemasta.
Siis täh? Vain 78 kW mitattu, ja ilmoitetaan sentään 100 kW? Kyllä taas tyypillinen kaukoitävehje eli tehoja uupuu. Noh, köröuunoillehan tuokin on tien tukkimiseen tehty eikä reippaille kuskeille...
- ponitkin hukassa
melkoinen vaje! kirjoitti:
Siis täh? Vain 78 kW mitattu, ja ilmoitetaan sentään 100 kW? Kyllä taas tyypillinen kaukoitävehje eli tehoja uupuu. Noh, köröuunoillehan tuokin on tien tukkimiseen tehty eikä reippaille kuskeille...
Onhan siinä melkoinen ero jos vertaa Aurista vaikka aikaisemmin mitattuun 103kW:n Golfiin. Aurisin suurin teho oli 77,9kW (vetopyöristä 53kW), Golfin 104,5kW (71kW). Golfin vetopyöräteho oli paljon suurempi jo 2610r/min kierroksilla (59,1kW) kuin Auriksen talla pohjassa.
Edellisen valossa ei pidä ihmetellä jos Auris tuntuu Golfin rinnalla kuin olisi unohtunut käsijarru päälle tai hinattavana olisi asuntovaunu.
- free world
Eli siis aivan turha keksintö auto markkinoilla! Ei vähennä kasvihuone ilmiötä paskaan vertaa!
- karsea värkki
Nimenomaan. Ja saa kaupan päälle ajella kammottavan näköisellä autolla jossa kojelautakin on kuin vm 1967 ekasta Corollasta. Hirvittävä muovikippo singermoottorilla. Tämä pöhkö yksinkertainen kansa ostaa tuollaisia kun ummistaa silmänsä paremmilta saman hinta- ja kokoluokan autoilta.
- Future + hybrid = sama
karsea värkki kirjoitti:
Nimenomaan. Ja saa kaupan päälle ajella kammottavan näköisellä autolla jossa kojelautakin on kuin vm 1967 ekasta Corollasta. Hirvittävä muovikippo singermoottorilla. Tämä pöhkö yksinkertainen kansa ostaa tuollaisia kun ummistaa silmänsä paremmilta saman hinta- ja kokoluokan autoilta.
Jokaisen kannattaisi muistaa vain tämä yksi asia, JOKAINEN TULEE AJAMAAN VIELÄ HYBRIDILLÄ, Toyotalla se onnistuu jo nyt.
- tulevaisuus sähkössä
Future + hybrid = sama kirjoitti:
Jokaisen kannattaisi muistaa vain tämä yksi asia, JOKAINEN TULEE AJAMAAN VIELÄ HYBRIDILLÄ, Toyotalla se onnistuu jo nyt.
Hybridi on vain välivaihe siirryttäessä täyssähköisiin autoihin akkutekniikan kehittyessä. Sitä odotellessa biopolttoaineet, etenkin biodiesel valtaavat alaa. Dieseliä tarvitaan aina tavaraliikenteessä ja ilmailussa. Sitä ei voi korvata millään.
- Future is here
Future + hybrid = sama kirjoitti:
Jokaisen kannattaisi muistaa vain tämä yksi asia, JOKAINEN TULEE AJAMAAN VIELÄ HYBRIDILLÄ, Toyotalla se onnistuu jo nyt.
"Jokaisen kannattaisi muistaa vain tämä yksi asia, JOKAINEN TULEE AJAMAAN VIELÄ HYBRIDILLÄ, Toyotalla se onnistuu jo nyt. "
Tuskin muut kuin kaupungissa asuvat.
Kuitenkin, myydyin hybridi c-segmentissä 2015 tulee olemaan hybridi Golf, viimeistään 2016. riippuu milloin toimitukset alkavat.
Täyssähkö Golf vie oman segmenttinsä. - nauravamulkuri
Future is here kirjoitti:
"Jokaisen kannattaisi muistaa vain tämä yksi asia, JOKAINEN TULEE AJAMAAN VIELÄ HYBRIDILLÄ, Toyotalla se onnistuu jo nyt. "
Tuskin muut kuin kaupungissa asuvat.
Kuitenkin, myydyin hybridi c-segmentissä 2015 tulee olemaan hybridi Golf, viimeistään 2016. riippuu milloin toimitukset alkavat.
Täyssähkö Golf vie oman segmenttinsä.Are you kindding me? Kuka maksaisi 40ke Golf DSG hybridistä?
Kannattaa herätä tähän päivään. Toyotalla on huomattavasti laadukkaampi & kustannustehokkaampi hybridi tarjolla - eroja on........
nauravamulkuri kirjoitti:
Are you kindding me? Kuka maksaisi 40ke Golf DSG hybridistä?
Kannattaa herätä tähän päivään. Toyotalla on huomattavasti laadukkaampi & kustannustehokkaampi hybridi tarjollaToyota on polkenut paikallaan, sillä ei ole kunnon pysyvää strategiaa eli vankka uudistuminen ja kehittyminen. Prius on ollut markkinoilla iät ja ajat, ja aina sama onneton atkinson-vaparibensakone aisaparina. Se plus portaaton vaihteisto (tai puhuttakoon planeettavaihteistosta) tekee ajamisesta ponnettoman venyvää, kone vouaa mutta auto ei vastaa tarpeeksi rivakasti kaasupolkimen liikkeisiin. Eli kuski ja auto eivät tietyllä tapaa ole yhtä puuta. VW Golfin hybridi on siihen nähden loistava, ja sitä on kehuttu kaikkialla maailmalla ensitesteissä. Suorituskykykin mainio toisin kuin Toyotan paikallaan polkevissa peleissä. Ja laatu: katsoppas vaikka Priuksen/Auriksen kojelautoja ja sisustusta, ja vertaa kokoluokan Kunkkuun eli Golfiin -jos et eroa havaitse olet asenteellinen tojofanaatikko tai sokea. Ajettavuuskin noissa tojon rimpuloissa on sitä luokkaa ettei noilla supermarkettia kauemmas viitsisi ajaa.
- markkinarealismia
nauravamulkuri kirjoitti:
Are you kindding me? Kuka maksaisi 40ke Golf DSG hybridistä?
Kannattaa herätä tähän päivään. Toyotalla on huomattavasti laadukkaampi & kustannustehokkaampi hybridi tarjollaAuris nyt ei vaan kelpaa suurimmalle osalle sen luokan autojen ostajista (markkinaosuus tänä vuonna 3,5%), vaikka olisi hybridi ja kullatut ovenkahvat. Ostajat eivät koe saavansa siinä riittävää vastinetta rahalleen.
Siitä voit olla varma, että löytyy runsaasti ladattavan hybridi-Golfin ostajia vaikka hinta olisi lähempänä 50000 euroa, mitä se ei tule olemaan, koska hajurako saman tekniikan Audi A3:en tulee säilyä.
Plugin hybridi-Golfin yleistymisen esteenä voi olla vaan ongelmat saatavuudessa, koska Euroopan isot markkinat menee Suomen edelle ja siellä sitä myydään enemmän kuin Toyotan hybridejä yhteensä. - realisti??????
markkinarealismia kirjoitti:
Auris nyt ei vaan kelpaa suurimmalle osalle sen luokan autojen ostajista (markkinaosuus tänä vuonna 3,5%), vaikka olisi hybridi ja kullatut ovenkahvat. Ostajat eivät koe saavansa siinä riittävää vastinetta rahalleen.
Siitä voit olla varma, että löytyy runsaasti ladattavan hybridi-Golfin ostajia vaikka hinta olisi lähempänä 50000 euroa, mitä se ei tule olemaan, koska hajurako saman tekniikan Audi A3:en tulee säilyä.
Plugin hybridi-Golfin yleistymisen esteenä voi olla vaan ongelmat saatavuudessa, koska Euroopan isot markkinat menee Suomen edelle ja siellä sitä myydään enemmän kuin Toyotan hybridejä yhteensä.Huvinsa kullakin kun suomalainen yli-innokas aivopesty autokauppias
saa erektion jos vikavaagengoffia Saksassa myydään eniten.
Voisi tutustua jo Auriksenkin myynnin kasvuun Suomessa Lokakuussa.
Hybridivolkkari lienee samalla tasolla kuin Siemenssin surullisen kuuluisat
pumppusuuttimet. - hybridvagina, hoooh!
markkinarealismia kirjoitti:
Auris nyt ei vaan kelpaa suurimmalle osalle sen luokan autojen ostajista (markkinaosuus tänä vuonna 3,5%), vaikka olisi hybridi ja kullatut ovenkahvat. Ostajat eivät koe saavansa siinä riittävää vastinetta rahalleen.
Siitä voit olla varma, että löytyy runsaasti ladattavan hybridi-Golfin ostajia vaikka hinta olisi lähempänä 50000 euroa, mitä se ei tule olemaan, koska hajurako saman tekniikan Audi A3:en tulee säilyä.
Plugin hybridi-Golfin yleistymisen esteenä voi olla vaan ongelmat saatavuudessa, koska Euroopan isot markkinat menee Suomen edelle ja siellä sitä myydään enemmän kuin Toyotan hybridejä yhteensä.Ostaa Volkswagen ja hybriditekniikkaa samassa paketissa? Tuntuu yhtä ihanalta kuin ampuu omaan jalkaansa.
Se miten Klonkswagen-liikkeet suhtautuu autojen vikoihin ja niiden korvaamiseen työllistää tulevaisuudessa mukavasti juristeja.
- Veni, vidi, vici
Turha meidän on täällä suuta pieksää. Katsotaan Suomen ja Euroopan rekisteröintitilastoja 12kk sen jälkeen kun hybridi Golfin toimitukset ovat alkaneet. Ei siihen kauan mene.
- HSD - 10
Joo mutta eihän ne TSI:n ja DSG:bn ongelmatkaan vielä heti eka vuoden aikana ilmi tulleet...antaa ajan kulua ja jutellaan sitten vokkelon hybriditekniikan luotettavuudesta.
nimim. Erittäin innostunut Audi A3 plug-in Hybridin tulosta ja tiedä vaikka sellaisen vielä laittaakin, ei sitä aina Toyotalla ole pakko ajaa vaikka niin hyvä peli onkin. - missä ongelma?
HSD - 10 kirjoitti:
Joo mutta eihän ne TSI:n ja DSG:bn ongelmatkaan vielä heti eka vuoden aikana ilmi tulleet...antaa ajan kulua ja jutellaan sitten vokkelon hybriditekniikan luotettavuudesta.
nimim. Erittäin innostunut Audi A3 plug-in Hybridin tulosta ja tiedä vaikka sellaisen vielä laittaakin, ei sitä aina Toyotalla ole pakko ajaa vaikka niin hyvä peli onkin."Joo mutta eihän ne TSI:n ja DSG:bn ongelmatkaan vielä heti eka vuoden aikana ilmi tulleet...antaa ajan kulua ja jutellaan sitten vokkelon hybriditekniikan luotettavuudesta."
No millois ne TSI (markkinoille v. 2006) DSG (markkinoille v, 2003) ongelmat iskevät? Nythän myyntikäyrät ovat olleet koko ajan ylöspäin ja kaikki valveutuneet autonvalmistajat ovat seuranneet molempia tekniikoita.
Aika vaikeaa nähdä että kumpikaan tekniikka olisi suurissa ongelmissa niinkauan kun myynti vetää ja muut valmistajat seuraavat.
Niskaan ei kuitenkaan ole tullut miljardisakkoja tai viranomaistenn erityistarkkailua. - HSD -10
missä ongelma? kirjoitti:
"Joo mutta eihän ne TSI:n ja DSG:bn ongelmatkaan vielä heti eka vuoden aikana ilmi tulleet...antaa ajan kulua ja jutellaan sitten vokkelon hybriditekniikan luotettavuudesta."
No millois ne TSI (markkinoille v. 2006) DSG (markkinoille v, 2003) ongelmat iskevät? Nythän myyntikäyrät ovat olleet koko ajan ylöspäin ja kaikki valveutuneet autonvalmistajat ovat seuranneet molempia tekniikoita.
Aika vaikeaa nähdä että kumpikaan tekniikka olisi suurissa ongelmissa niinkauan kun myynti vetää ja muut valmistajat seuraavat.
Niskaan ei kuitenkaan ole tullut miljardisakkoja tai viranomaistenn erityistarkkailua.Okei, eli kaikki ne median toitottamat ongelmat TSI- ja DSG:stä ovatkin jotain mitkä eivät pidäkkään paikkaansa, sitäkö tuolla raflaavalla "missä ongelma?" otsikolla tarkoitit ? Tosiasia on vain se että Suomalaiset Autoilijat eivät tule maksamaan 7000 euroa enemmän pelkästä hybrid - lisästä saadakseen hybridin, nythän on Volkkarilla Jetta Hybrid ja aika vähissä on sen myynti kun taas Toyotallahan hybridi ei nosta hintaa kuin 2500 euroa. Se raha on aika kova sana silloin kun sen auton ostaa itse autoilija, ei yritys.
- katotaan vaan
Miksi vain suomen ja euroopan myyntiä pitäis katsoa, kait koko maailman myyntiä pitää katsoa.
- netti elämää
HSD -10 kirjoitti:
Okei, eli kaikki ne median toitottamat ongelmat TSI- ja DSG:stä ovatkin jotain mitkä eivät pidäkkään paikkaansa, sitäkö tuolla raflaavalla "missä ongelma?" otsikolla tarkoitit ? Tosiasia on vain se että Suomalaiset Autoilijat eivät tule maksamaan 7000 euroa enemmän pelkästä hybrid - lisästä saadakseen hybridin, nythän on Volkkarilla Jetta Hybrid ja aika vähissä on sen myynti kun taas Toyotallahan hybridi ei nosta hintaa kuin 2500 euroa. Se raha on aika kova sana silloin kun sen auton ostaa itse autoilija, ei yritys.
Se on juuri näin, mutta täällä netissä kaikilla on rahaa ja velkakin on muuttunut saatavaksi.
- missä ongelma?
HSD -10 kirjoitti:
Okei, eli kaikki ne median toitottamat ongelmat TSI- ja DSG:stä ovatkin jotain mitkä eivät pidäkkään paikkaansa, sitäkö tuolla raflaavalla "missä ongelma?" otsikolla tarkoitit ? Tosiasia on vain se että Suomalaiset Autoilijat eivät tule maksamaan 7000 euroa enemmän pelkästä hybrid - lisästä saadakseen hybridin, nythän on Volkkarilla Jetta Hybrid ja aika vähissä on sen myynti kun taas Toyotallahan hybridi ei nosta hintaa kuin 2500 euroa. Se raha on aika kova sana silloin kun sen auton ostaa itse autoilija, ei yritys.
"Okei, eli kaikki ne median toitottamat ongelmat TSI- ja DSG:stä ovatkin jotain mitkä eivät pidäkkään paikkaansa, sitäkö tuolla raflaavalla "missä ongelma?" otsikolla tarkoitit ?"
Viittasin siis kirjoittamaasi:"eihän ne TSI:n ja DSG:bn ongelmatkaan vielä heti eka vuoden aikana ilmi tulleet"
Sanoin asiani mielestäni hyvinkin yksinkertaisesti, mutta yritetääs silti uudestaan:
Molemmat tuotteet ovat olleet noin vuosikymmenen kuluttajien käytettävissä. Sinä aikana VAG on vahvistanut asemiaan markkinoilla ja monet arvostetut valmistajat ovat siirtyneet perässä käyttämään samantyyppistä tekniikkaa.
Näin vahva markkinoilta tuleva indikaatio viittaa siihen että molemmat tekniikat ovat olleet menestyksiä, ei ongelma. Jos asiakkailla olisi ollut tekniikan kanssa ongelmia, se näkyisi myynnissä viimeistään tässä ensimmäisen täyden vuosikymmenen kohdalla jossa vuoden 2006-2008 asiakkaat ovat vaihtaneet autojaan uuteen. VW markkinaosuuden kasvu Euroopassa 19,7% (2007) --> 25,1% (1-6/2014) ei voisi olla mahdollista ellei uusi tekniikka olisi vahvasti kuluttajien mieleen. Meitä toisen TSI:n kuskeja alkaa olemaan jo aika suuri osuus tuosta määrästä.
Minusta nuo luvut kertovat paljon enemmän TSI/DSG-tekniikan luotettavuudesta kuin mainitsemasi "toitotus" joka keskittyy lähinnä viraaliversioon hevosmiesten tietotoimistossa aka. nettipalstat. Oikea mediahan on ylistänyt tätä tekniikkaa koko ajan ja esim TSI on valittu vuoden moottoriksi jo kahdeksan kertaa peräkkäin.
Vähän pitkähän tästä rautalangan väännöstä tuli, mutta toivottavasti selvensi jotain. - eikestäkäyttöäVW
missä ongelma? kirjoitti:
"Okei, eli kaikki ne median toitottamat ongelmat TSI- ja DSG:stä ovatkin jotain mitkä eivät pidäkkään paikkaansa, sitäkö tuolla raflaavalla "missä ongelma?" otsikolla tarkoitit ?"
Viittasin siis kirjoittamaasi:"eihän ne TSI:n ja DSG:bn ongelmatkaan vielä heti eka vuoden aikana ilmi tulleet"
Sanoin asiani mielestäni hyvinkin yksinkertaisesti, mutta yritetääs silti uudestaan:
Molemmat tuotteet ovat olleet noin vuosikymmenen kuluttajien käytettävissä. Sinä aikana VAG on vahvistanut asemiaan markkinoilla ja monet arvostetut valmistajat ovat siirtyneet perässä käyttämään samantyyppistä tekniikkaa.
Näin vahva markkinoilta tuleva indikaatio viittaa siihen että molemmat tekniikat ovat olleet menestyksiä, ei ongelma. Jos asiakkailla olisi ollut tekniikan kanssa ongelmia, se näkyisi myynnissä viimeistään tässä ensimmäisen täyden vuosikymmenen kohdalla jossa vuoden 2006-2008 asiakkaat ovat vaihtaneet autojaan uuteen. VW markkinaosuuden kasvu Euroopassa 19,7% (2007) --> 25,1% (1-6/2014) ei voisi olla mahdollista ellei uusi tekniikka olisi vahvasti kuluttajien mieleen. Meitä toisen TSI:n kuskeja alkaa olemaan jo aika suuri osuus tuosta määrästä.
Minusta nuo luvut kertovat paljon enemmän TSI/DSG-tekniikan luotettavuudesta kuin mainitsemasi "toitotus" joka keskittyy lähinnä viraaliversioon hevosmiesten tietotoimistossa aka. nettipalstat. Oikea mediahan on ylistänyt tätä tekniikkaa koko ajan ja esim TSI on valittu vuoden moottoriksi jo kahdeksan kertaa peräkkäin.
Vähän pitkähän tästä rautalangan väännöstä tuli, mutta toivottavasti selvensi jotain.http://yle.fi/uutiset/moottori_vaivaa_kymmenia_tuhansia_vw-konsernin_autoja_suomessa__maahantuoja_emme_halua_ryhtya_selvittamaan_mitaan_lukumaaria/8002604
Eli jos ostaa TSI niin hajoamispelko on kokoajan.TÄ
- dippainssi
VOi herrasjestan kuka ostaa tommoisen japanilaisen riisikipon, ****** kaikki. kävelen mieluummin fimalle kuin ajan patongin päällä sinne. mutta onneksi tarvii kun on laatu saksis. miltäs tuntuu olla juntteja ja luusereita koko toyota porukka jotka tienaa vaan sen 3000e kk ja on se osamaksulla ostettu tojotanriisikippo josta on riisit loppu... niin hävettäisi minuakin, mutta onneksi on premium auto, mitä ei tarvitse kuin kerran vuodessa tehdä määräaikaishuolto ja kestaa vuodesta toiseen parempana kuin teidän tojotan räppänät.
- HSD - 10
dipatsuinsukka vaan huutelee olemattomien rahojensa perään. :))
- Diipaadaa
HSD - 10 kirjoitti:
dipatsuinsukka vaan huutelee olemattomien rahojensa perään. :))
Nää on näitä mopo ikäisiä wannabe DI kavereita.
Jos jostain oikeasti tietäisi niin ei sillä perus DI 5ke/kk liksalla vielä kuuhun mennä eikä henkseleitä paukutella.
Se on 1ke enemmän karkeasti käteen, kuin 3ke esimerkkitapaukselle. Saahan sen 1000e työntää sinne Audi A6 pakoputkeen jos se hyvältä tuntuu. Kukin tavallaan.
- dippainssi
niinhän te luulette, mutta kyllä se palkka hivuaa sinne 7k/kk:) en siis viitsi edes ajaa millää romulla.
- Listaaja
85ke/vuosi.
Eihän tuolla pääse edes listoille.
- Tojotallamukavasti
"Kuitenkin, myydyin hybridi c-segmentissä 2015 tulee olemaan hybridi Golf, viimeistään 2016. riippuu milloin toimitukset alkavat."
Fail :) Ei se ollut kuitenkaan näin, volkkarilla lienee nyt hieman muuta mietittävää kuin keisarinviitan sovittamista harteille hybridien myynnissä, myynti on laskussa kuin lehmän häntä, eikä se koske pelkästään hybridejä..- paniikkitunnelmissa
Opelin kohtalo odottaa, miljardisakkojen ja korvausten saattelemana. Muuten menee hyvin!
- OikeataTietoa
Vai, että Golf myydyin, ei lähelläkään, varsinkaan euroopassa:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1443440529/e08f218ef3f98c7b67071c61f2230368/18593-Hybridiautot_2015_1-6_ensirek.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2754031Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2721341Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin651305- 841096
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1001089eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.971009En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin120957Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56946- 169883
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15841