Kysymys miehille

ihmettlee vain34

Mistä johtuu,että mies avioliitossa hiljalleen hiipuu, ei anna vaimolleen enää minkäänlaista fyysistä läheisyyttä? On kyllä henkisesti läsnä, empaattinen ja hoitaa kotitöitä, lapsia. On hyvä isä. Mutta aviovaimo on se joku ihminen vain, asuinkumppani?
Asia on tabu, siitä ei puhuta. Mistä johtuu, kertokaa miehet? Ja mitä tehdä?

18

194

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pinna kuin viulun kieli

      Helppo vastata.Stressi.Taistella stressiä vastaan,ei helppoa

    • mek

      Olet valinnut huono miehen joka ei jaksa seksiä riittävästi ja se siitä. Itse aikoinaan kun kimppaan muutettiin niin kerroin mitä parisuhteelta haluaan ja jo 25 v oltu kimpaassa ja ei ole mihenä ilaman tarvinnut olla ja tuollainen 2-5 kertaa viikossa on hyvä tahti ja se siitä. Miehenä en ainakaan vikkoa pidempäänilman halua olla koska se ei ole miehelle kiva ja kun se seksikin on niin mukavaa.

    • ne haluaa muutakin

      Uros ei ole tarkoitettu yhdelle naaraalle, uroksen täytyy siittää useita naaraita taatakseen suvun jatkuvuuden. Tämän estää avioliitto niminen keksintö. Eläin-urokset panevat useita naaraita, jopa kymmeniä, ja näin varmistuu jälkeläisten jatkumo. Ihmis-urokset ovat samanlaisia, mutta yrittävät tuota yhden naaraan politiikkaa, mutta luonto vetää muualle, ainakin hetkittäin.

      • sterilisaatio

        Noinkin voi ajatella joka ei kanna vastuuta!


    • Voi johtua niin monesta asiasta. Pitäisi tietää vähän enemmän teidän elämästä, että pystyisi tarkemmin vastaamaan.

    • BEM

      Mistä johtuu, että vaikka makaronilaatikko olisi lempiruokaasi, pari vuotta joka päivä sitä syötyäsi et oikein jaksaisi sitä.

      • ahdistaa

        Niinpä, lopulta sitä makaronilaatikkoa ei enää pysty edes väkisin syömään... :-(


      • Mies savosta
        ahdistaa kirjoitti:

        Niinpä, lopulta sitä makaronilaatikkoa ei enää pysty edes väkisin syömään... :-(

        Meillä tilanne toisinpäin. Ei minkäänlaista fyysistä läheisyyttä, jos en tee aloitetta. Ei edes halauksia. Vaimo ei kuulemma tarvitse seksiä. Keskustelu yritykset eivät auta. Minä olen vaimoni mukaan aina vailla. Tosiasiassa en ole, kun siitä ei tule kuin mielipahaa, jatkuvasta torjutuksi tulemisesta. Seksiä meillä on ollut jo vuosien ajan muutamia kertoja vuodessa, vaikka ikää ei ole kuin 40 v. Voisin kuvitella vaimoni seuraavan kerran halavaan isänpäivänä.
        Lapset ovat minulle luonnollisesti tärkeitä. Se estää rikkomasta avioliittoa. Olen Ikäänkuin alistunut tilanteeseen. Mielestäni toisen huomiotta jättäminen suhteessa on ikävää vallankäyttöä. Olen useasti kysynyt voinko toimia jotenkin toisin tms. Vastaus on et voi. Meillä ei ole kysymys kotitöistä, lastenhoidosta yms. Sitä toivoo muutosta ja miettii kuinka elämä kulkee ohi seksuaalisessa mielessä.


      • muisto vain
        Mies savosta kirjoitti:

        Meillä tilanne toisinpäin. Ei minkäänlaista fyysistä läheisyyttä, jos en tee aloitetta. Ei edes halauksia. Vaimo ei kuulemma tarvitse seksiä. Keskustelu yritykset eivät auta. Minä olen vaimoni mukaan aina vailla. Tosiasiassa en ole, kun siitä ei tule kuin mielipahaa, jatkuvasta torjutuksi tulemisesta. Seksiä meillä on ollut jo vuosien ajan muutamia kertoja vuodessa, vaikka ikää ei ole kuin 40 v. Voisin kuvitella vaimoni seuraavan kerran halavaan isänpäivänä.
        Lapset ovat minulle luonnollisesti tärkeitä. Se estää rikkomasta avioliittoa. Olen Ikäänkuin alistunut tilanteeseen. Mielestäni toisen huomiotta jättäminen suhteessa on ikävää vallankäyttöä. Olen useasti kysynyt voinko toimia jotenkin toisin tms. Vastaus on et voi. Meillä ei ole kysymys kotitöistä, lastenhoidosta yms. Sitä toivoo muutosta ja miettii kuinka elämä kulkee ohi seksuaalisessa mielessä.

        Jos se lohduttaa,et ole ainoa.On vain ajankysymys koska uusi katuosoite.


      • 14 + 10
        Mies savosta kirjoitti:

        Meillä tilanne toisinpäin. Ei minkäänlaista fyysistä läheisyyttä, jos en tee aloitetta. Ei edes halauksia. Vaimo ei kuulemma tarvitse seksiä. Keskustelu yritykset eivät auta. Minä olen vaimoni mukaan aina vailla. Tosiasiassa en ole, kun siitä ei tule kuin mielipahaa, jatkuvasta torjutuksi tulemisesta. Seksiä meillä on ollut jo vuosien ajan muutamia kertoja vuodessa, vaikka ikää ei ole kuin 40 v. Voisin kuvitella vaimoni seuraavan kerran halavaan isänpäivänä.
        Lapset ovat minulle luonnollisesti tärkeitä. Se estää rikkomasta avioliittoa. Olen Ikäänkuin alistunut tilanteeseen. Mielestäni toisen huomiotta jättäminen suhteessa on ikävää vallankäyttöä. Olen useasti kysynyt voinko toimia jotenkin toisin tms. Vastaus on et voi. Meillä ei ole kysymys kotitöistä, lastenhoidosta yms. Sitä toivoo muutosta ja miettii kuinka elämä kulkee ohi seksuaalisessa mielessä.

        "Meillä tilanne toisinpäin. Ei minkäänlaista fyysistä läheisyyttä, jos en tee aloitetta. Ei edes halauksia. Vaimo ei kuulemma tarvitse seksiä. Keskustelu yritykset eivät auta."

        Vaimosi on oikeassa. Hän ei tule enää ikinä haluamaan seksiä kanssasi. Hänestä voi kuoriutua seksipeto mutta se tapahtuu uuden ihastuksen iskiessä. Vaimosi toivoo, että lakkaisit tarvitsemasta koko asiaa.

        "Seksiä meillä on ollut jo vuosien ajan muutamia kertoja vuodessa, vaikka ikää ei ole kuin 40 v. Voisin kuvitella vaimoni seuraavan kerran halavaan isänpäivänä."

        Minun elämästäni seksi hävisi lopullisesti hieman ennen tuota ikää. Rankkoja vuosia.

        Mutta vaimossasi ei ole mitään vikaa. Halun haihtuminen on normaalia ja luonnollista. Painostaminen ja syyllistäminen on epäreilua.

        Virhe on olettaa, että kun rakastaa ja elää oikein, onni seuraa. Luonto ei ole elämää järjestänyt siten. Sitä kiinnostaa vain se, että uusi sukupolvi käynnistyy.

        "Lapset ovat minulle luonnollisesti tärkeitä. Se estää rikkomasta avioliittoa. Olen Ikäänkuin alistunut tilanteeseen."

        Oikein.


        "Mielestäni toisen huomiotta jättäminen suhteessa on ikävää vallankäyttöä."

        Väärin. Vaimosi haluttomuus on yhtä pyhää kuin sinun halusi. Tällä ongelmalla ei yksinkertaisesti ole ratkaisua.

        "Olen useasti kysynyt voinko toimia jotenkin toisin tms. Vastaus on et voi."

        Et voikaan.

        "Meillä ei ole kysymys kotitöistä, lastenhoidosta yms. Sitä toivoo muutosta ja miettii kuinka elämä kulkee ohi seksuaalisessa mielessä."

        Kotitöistä ei tosiaan ole kysymys. Vaimosi on vain noudattanut biologista ohjelmointiaan ja siirtynyt suhteessanne seksinjälkeiseen vaiheeseen. Sinäkin olet vaikka mielessäsi rimpuilet vielä. Se puoli elämästä on tosiaan ohi.


      • siis onhan sitä toivoa
        14 + 10 kirjoitti:

        "Meillä tilanne toisinpäin. Ei minkäänlaista fyysistä läheisyyttä, jos en tee aloitetta. Ei edes halauksia. Vaimo ei kuulemma tarvitse seksiä. Keskustelu yritykset eivät auta."

        Vaimosi on oikeassa. Hän ei tule enää ikinä haluamaan seksiä kanssasi. Hänestä voi kuoriutua seksipeto mutta se tapahtuu uuden ihastuksen iskiessä. Vaimosi toivoo, että lakkaisit tarvitsemasta koko asiaa.

        "Seksiä meillä on ollut jo vuosien ajan muutamia kertoja vuodessa, vaikka ikää ei ole kuin 40 v. Voisin kuvitella vaimoni seuraavan kerran halavaan isänpäivänä."

        Minun elämästäni seksi hävisi lopullisesti hieman ennen tuota ikää. Rankkoja vuosia.

        Mutta vaimossasi ei ole mitään vikaa. Halun haihtuminen on normaalia ja luonnollista. Painostaminen ja syyllistäminen on epäreilua.

        Virhe on olettaa, että kun rakastaa ja elää oikein, onni seuraa. Luonto ei ole elämää järjestänyt siten. Sitä kiinnostaa vain se, että uusi sukupolvi käynnistyy.

        "Lapset ovat minulle luonnollisesti tärkeitä. Se estää rikkomasta avioliittoa. Olen Ikäänkuin alistunut tilanteeseen."

        Oikein.


        "Mielestäni toisen huomiotta jättäminen suhteessa on ikävää vallankäyttöä."

        Väärin. Vaimosi haluttomuus on yhtä pyhää kuin sinun halusi. Tällä ongelmalla ei yksinkertaisesti ole ratkaisua.

        "Olen useasti kysynyt voinko toimia jotenkin toisin tms. Vastaus on et voi."

        Et voikaan.

        "Meillä ei ole kysymys kotitöistä, lastenhoidosta yms. Sitä toivoo muutosta ja miettii kuinka elämä kulkee ohi seksuaalisessa mielessä."

        Kotitöistä ei tosiaan ole kysymys. Vaimosi on vain noudattanut biologista ohjelmointiaan ja siirtynyt suhteessanne seksinjälkeiseen vaiheeseen. Sinäkin olet vaikka mielessäsi rimpuilet vielä. Se puoli elämästä on tosiaan ohi.

        Minäkin alan bongaamaan näitä seksipetoja


      • sdddgsgdgds
        14 + 10 kirjoitti:

        "Meillä tilanne toisinpäin. Ei minkäänlaista fyysistä läheisyyttä, jos en tee aloitetta. Ei edes halauksia. Vaimo ei kuulemma tarvitse seksiä. Keskustelu yritykset eivät auta."

        Vaimosi on oikeassa. Hän ei tule enää ikinä haluamaan seksiä kanssasi. Hänestä voi kuoriutua seksipeto mutta se tapahtuu uuden ihastuksen iskiessä. Vaimosi toivoo, että lakkaisit tarvitsemasta koko asiaa.

        "Seksiä meillä on ollut jo vuosien ajan muutamia kertoja vuodessa, vaikka ikää ei ole kuin 40 v. Voisin kuvitella vaimoni seuraavan kerran halavaan isänpäivänä."

        Minun elämästäni seksi hävisi lopullisesti hieman ennen tuota ikää. Rankkoja vuosia.

        Mutta vaimossasi ei ole mitään vikaa. Halun haihtuminen on normaalia ja luonnollista. Painostaminen ja syyllistäminen on epäreilua.

        Virhe on olettaa, että kun rakastaa ja elää oikein, onni seuraa. Luonto ei ole elämää järjestänyt siten. Sitä kiinnostaa vain se, että uusi sukupolvi käynnistyy.

        "Lapset ovat minulle luonnollisesti tärkeitä. Se estää rikkomasta avioliittoa. Olen Ikäänkuin alistunut tilanteeseen."

        Oikein.


        "Mielestäni toisen huomiotta jättäminen suhteessa on ikävää vallankäyttöä."

        Väärin. Vaimosi haluttomuus on yhtä pyhää kuin sinun halusi. Tällä ongelmalla ei yksinkertaisesti ole ratkaisua.

        "Olen useasti kysynyt voinko toimia jotenkin toisin tms. Vastaus on et voi."

        Et voikaan.

        "Meillä ei ole kysymys kotitöistä, lastenhoidosta yms. Sitä toivoo muutosta ja miettii kuinka elämä kulkee ohi seksuaalisessa mielessä."

        Kotitöistä ei tosiaan ole kysymys. Vaimosi on vain noudattanut biologista ohjelmointiaan ja siirtynyt suhteessanne seksinjälkeiseen vaiheeseen. Sinäkin olet vaikka mielessäsi rimpuilet vielä. Se puoli elämästä on tosiaan ohi.

        tuo seksinjälkeinen elämä on joku aseksuaalin oma märkä uni eli ihan täyttä paskaa! Ei kenenkään seksistä pitävän tarvitse alistua aseksuaalin perversioon olla harjoittamatta ihmisen perusvietteihin kuuluvaa asiaa.


    • 70 / 66

      Kuka hiipuu, kuka ei! Elämäntilanteet vaihtelevat.
      Työpaineet, toimeentulohuolet, vaihteleva terveys, elämäntavat jne. vaihtelevat ja vaikuttavat myös parisuhteeseen.

      Puolison odotukset, ehkä jopa vaatimukset saattavat kääntyä vaatijaa vastaan.
      Itsekkyys?

      Omien, itselleen asettamiensa vaatimusten ja resurssien rajallisuuden välisen suhteen hyväksyminen saattaa auttaa tilanteessa.

      Nautintoaineiden ja elintapojen merkityksestä lienee turha puhuakaan.
      Omalla kohdallani yli 10-vuotta sitten tekemäni muutos oli vaikutukseltaan hyvin suuri.

    • oldis

      Päin vastoin. Lievien laskuvuosien jälkeen piristyy uudelleen.

      Kun ikääntynyt pariskunta jää täysin vapaalle, eläkkeelle tai muuten vaan kotiin, niin huoleton, rento elämä ja rajaton vapaa-aika antaa energiaa uuden nuoruuden elämiseen.
      Keskinäinen, tasapainoinen suhde ja kohtuullinen terveys lienevät reunaehtoina.

    • halut_ei_kohtaa

      Ninnpä niin, ja sit ihmetellään avioerotilastoja oikein joukolla.

    • purapato

      Oletko miettinyt .miten itse kohtelet miestäsi ja hänen tunteita? Jos miehesi kokee ulkopuoliseksi sinut.oleko valmis näyttämään sen hänelle .että välität? Mikä sinulle litossa on tärkeää.oletko tehnyt sen eteen mitään? Miten satsaat mieheesi ja perheesi? onko ulkoisia asioita jotka vaivaa. Suosittelen ammatiauttajan luona käyntiä.terapiaa.

    • Voi_se_näinkin_olla

      Meillä tämän kysymyksen voisi muotoilla näin, mistä johtuu, että nainen avioliitossa hiljalleen hiipuu, ei anna miehelleen enää minkäänlaista fyysistä läheisyyttä? Todellakin, ei minkäänlaista, ei halausta, ei suukkoja, ei kosketusta, seksikin on loppunut jo vuosia sitten. On kyllä henkisesti läsnä, empaattinen ja hyvä äiti. Lapset ja kotityöt hoidamme yhdessä, (itse hoidan vielä lisäksi ne ns. miesten työt). Mieskin kaipaa läheisyyttä, mutta kun asuinkumppani on kuin sisko, niin mitä tehdä? Ja me ollaan jo kokeiltu pariterapiaakin, tuloksetta.

      • ai-nimimerkki

        "Mieskin kaipaa läheisyyttä, mutta kun asuinkumppani on kuin sisko, niin mitä tehdä?"

        Luovu toivosta, se helpottaa (hieman). Voit hyvästä syystä katkeroitua elämälle, mutta älä syytä vaimoasi, koska ei hän tahallaan ole ilkeä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe