Lapsi pilasi kaiken?

yksinsuhtteessa456

Meillä oli hieno suhde, oli läheisyyttä ja henkistä kumppanuutta. Mutta sitten se tuli-lapsi. Alkoi riidat, väsymys ja erillisyys. Nyt on jäljellä erillisyys. Mitä tehdä? Meille lapsi ei sopinut...se vei läheisyyden. On niin sääli, kun ennen sitä asiat oli kunnossa.

7

104

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Psykologi

      Sulla ei ole asiat kunnossa, jollei sulla ole läheistä suhdetta lapseesi. Se on, ainakin alussa, isompi asia kuin läheisyys puolisoon.

      Onko sinulle läheisyys sama kuin seksi? Jos ei, niin koe läheisyys lapsen kanssa, tai kolmestaan.

    • jos vielä kuitenkin

      Tämän aloittaja on itsekeskeinen ja henkisesti kypsymätön mihinkään pitempiaikaiseen kanssakäymiseen perhe-elämässä. Voi olla samaan? ikäluokkaan kuuluvan kaverinkin ongelma.

    • ajatelkaas

      Kaikki ei vain pidä pennuista.

      • Sellainen ihminen on varmaan jo kaukaa fiksu, eikä edes lähde niitä pentuja tekemään. Luulenpa että aloittajalla on erilainen asenne ollut alunperin, kuin ettei tykkää pennuista. Luulen myös, että aloittaja tykkää pennustansa, mutta on kadottanut kumppaninsa ja pentu tuntuu realistiselle syylle kadotukseen. Koska kaikki sai alkunsa lapsen syntymästä.

        Aikuiset vaan hukkasi punaisen langan, ei se pentu sitä mihinkään piilottanut.


    • Voi voi kun ei niitä lapsia voi tehdä kokeeksi ja tunkea takaisin, jos ei tunnukkaan hyvältä. Vaikea jotenkin uskoa, ettei oma lapsi voi tulla läheiseksi ja rakkaaksi, jos vanhempi todella asiaa ajattelee ja itseään kuulostelee. Vaikuttaa vähän sille, että lapsesta on helppoa tehdä syyllinen huonoon suhteeseen, vaikka vain itse ei osaa orientoitua uudelleen parisuhteeseen ja perheeseen jossa on lapsi mukana.

      Kyllä se aika monille on alkuun shokki miten paljon parisuhde muuttuu lapsien myötä. Ei ole enää samanlaista yhteistä aikaa ja vapautta mennä ja tehdä kuin ennen. Kumppani voi muuttua lapsen saannin myötä erilaiseksi ja lapsen kanssa läheisemmäksi, jolloin toinen tuntee itsensä ulkopuolisemmaksi mitä ennen lasta. Nämä kaikki on minusta kuitenkin itsetutkiskelun paikkoja ja asioita joissa voi kasvaa ja kehittyä, jos niin todella tahtoo. Koittakaa kaivaa se läheisyys jostain ja jos mahdollista antakaa jonkun teille läheisen ihmisen hoitaa lasta aika ajoin, että saatte olla joskus kahdestaan ja hoitaa suhdetta toisiinne. Jutella asioista ja pitää hyvänä.

      Oikeasti se lapsi ei ole mikään mörkö joka tulee ja nappaa aikuisilta kaiken hyvän pois, pitää vain itse osata asennoitua uudelleen. Kasvaa kasvukivuista huolimatta. Ei sen kukaan ole helppoa sanonutkaan olevan. :)

      Voimia.

    • mies parat

      Nainen haluaa kahta asiaa: elättäjän ja lapsen, että arvostus saavutetaan muiden naisten silmissä. Sen jälkeen ei tarvii enää antaa seksiä ja läheisyyttä.

    • näin kävi

      Meillä senkun vaan suhde parani lasten myötä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe