vapaaehtoistyötä sairaslomalla

haluan ilahduttaa

Hei!
Olin kohdunpoisto-leikkauksessa 1vko3pvää sitten.
Sairaslomaa minulla on 4vkoa. Työni on erittäin raskasta fyysisesti. Olen toipunut suht hyvin. Pystyn jo kävelemään koirieni kanssa n.30min lenkkejä, jaksan seistä hyvin jo 1h30min kun esim.teen ruokaa tms...

Harrastan vapaaehtoistyönä kaverikoiratoimintaa, eli käyn koirani kanssa ilahduttamassa/piristämässä vanhuksia ja mielenterveyskuntoutujia.
Tosi palkitsevaa hommaa asiakkaille, minulle ja koiralleni.
Käynnit esim. vanhusten hoitokodissa kestävät vain n.1h. Ja käynnit eivät siis ole mitenkään fyysisesti raskaita, seison ja välillä istun jutellen asiakkaan kanssa koirani saadessa silityksiä ja huomiota.

nyt kysymykseni kuuluukin:

Voinko sairaslomallani tehdä tätä vapaaehtoistyötäni?
Seuraava käynti olisi vkon päästä, jolloin olen vieläkin paremmassa kunnossa.
Vai voiko työpaikallani olla sanomista tälläiseen asiaan?

Tietääkö kukaan?

Sitten viimeisenä sairaslomapäivänäni, olisi tätä kaverikoiratoimintaa työpaikallani tavaratalossa, haluaisin mennä sinne koska koirani rakastaa lapsia, joita tulee runsaasti kaverikoiria katsomaan, ja lapsetkin pitävät hassusta koirastani!
Tämä käynti etenkin vaivaa minua, että katsotaanko minua sitten työpaikallani kieroon kun tulen sinne kaverikoiraohjaajana mutta omista töistäni olen vielä sairaslomalla!

Mitähän laki sanoo tähän???

7

1126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AY1

      Et voi tehdä. Se rikkoo työehtosopimuksia ja on pimeää työtä ilman vakuutuksia ja eläkemaksuja.

      • Nimimerkki varattu

        höpöhöpöhöpö

        Tietenkin voi tehdä vapaaehtoistyötä, mikään ei estä sitä.


    • cmeti

      Entä jos tulee jotain komplikaatioita vapaaehtoistyön myötä ??

      Epäilen että työnantaja ei hihku riemusta...

      Kai ne mummot ja vaarit jaksaa odottaa ?

      • haluan ilahduttaa

        Niin...
        Onhan ne mummot ja vaarit tottuneet odottamaan!
        Odotetaan hädät vaipassa että joku tulee putsaamaan.
        Odotetaan että joku tulee tapaamaan,juttelemaan.
        Odotetaan että joku tulee kääntämään.
        Odotetaan vaihtelua elämään.
        Yms....

        Monelle vanhukselle kuukauden kohokohta on kun kaverikoirat tulevat piristämään!

        Miksi tulisi komplikaatioita tuollaisessa vapaaehtoistyössä? johtuisiko komlikaatio liiasta juttelemisesta vai mistä?

        Samallalaillahan voisin sitten kotona saada komplikaation kun makaan sohvalla tai istun ruokapöydän ääressä tai kun kävelen vessaan tms!

        Miten vapaaehtoistyö on pimeää työtä tai rikkoisi työehtosopimuksia? Eli onko nälkäpvän rahankerääjätkin pimeän työn tekijöitä? yms vapaaehtoistyöt tai hyväntekeväisyys?
        Ja kyllä kaverikoira-ohjaajilla on kennelliiton vakuutus. Palkkatyötähän se ei ole, vaan verrattavissa harrastukseen. Kun isoäiti kutoo lapsenlapselleen villasukat niin ei se ole pimeää työtä, eikä isoäiti halua siitä palkkaa, vaan kutoo ne sukat ILAHDUTTAAKSEEN!


      • mäenviittis
        haluan ilahduttaa kirjoitti:

        Niin...
        Onhan ne mummot ja vaarit tottuneet odottamaan!
        Odotetaan hädät vaipassa että joku tulee putsaamaan.
        Odotetaan että joku tulee tapaamaan,juttelemaan.
        Odotetaan että joku tulee kääntämään.
        Odotetaan vaihtelua elämään.
        Yms....

        Monelle vanhukselle kuukauden kohokohta on kun kaverikoirat tulevat piristämään!

        Miksi tulisi komplikaatioita tuollaisessa vapaaehtoistyössä? johtuisiko komlikaatio liiasta juttelemisesta vai mistä?

        Samallalaillahan voisin sitten kotona saada komplikaation kun makaan sohvalla tai istun ruokapöydän ääressä tai kun kävelen vessaan tms!

        Miten vapaaehtoistyö on pimeää työtä tai rikkoisi työehtosopimuksia? Eli onko nälkäpvän rahankerääjätkin pimeän työn tekijöitä? yms vapaaehtoistyöt tai hyväntekeväisyys?
        Ja kyllä kaverikoira-ohjaajilla on kennelliiton vakuutus. Palkkatyötähän se ei ole, vaan verrattavissa harrastukseen. Kun isoäiti kutoo lapsenlapselleen villasukat niin ei se ole pimeää työtä, eikä isoäiti halua siitä palkkaa, vaan kutoo ne sukat ILAHDUTTAAKSEEN!

        Jos sinä esim. nyrjäytät nilkkasi tehdessäsi vapaaehtoisTYÖTÄ ja työnantajasi, se joka maksaa sinulle palkka sairausloman aikana, saa sen tietää, on ihan sata varmaa että "sanomista tulee".

        Pyydä että joku aikuinen selittää mitä tarkoittaa termi sairausloma.


      • haluan ilahduttaa
        mäenviittis kirjoitti:

        Jos sinä esim. nyrjäytät nilkkasi tehdessäsi vapaaehtoisTYÖTÄ ja työnantajasi, se joka maksaa sinulle palkka sairausloman aikana, saa sen tietää, on ihan sata varmaa että "sanomista tulee".

        Pyydä että joku aikuinen selittää mitä tarkoittaa termi sairausloma.

        Eiköhän sairaslomalla ole tarkoitus saada itsensä kuntoon? Ja sehän tekee monellakin tavalla hyvää kun lähtee ihmisten ilmoille.
        Voinhan minä nyrjäyttää nilkkani myös kun käyn kaupassa!
        Ja pakkohan se on kaupassa käydä, muuten tulee heikko olo jos ei saa syödäkseen.
        En vain käsitä miten koiran kanssa seisoskelu vanhusten seurassa poikkeaa esim. juuri kaupassa käymisestä.

        Itse olen käsittänyt termin sairasloma niin että sairaslomalla toivutaan ja tehdään kaikkensa jotta saadaan itsensä kuntoon.
        Eli omassa tapauksessakin, lääkäri sanoi että liikkua pitää paljon, edistää kuntoutumista, mutta ei saa kurkotella, eikä nostella raskaita.

        Pitäisikö minun siis kävellä edestakas kotonani 4vkoa?????


    • ettei vaan lobotomia

      Mitenkähän tämä juttu tänne kuuluu....?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe