Sairaus vai henkivalta

Elossa22

Olen sairastunut uupumuksesta ja fibromyalgiasta noin viisi vuotta. Silloin tulin myös uskoon ja sisäinen muutos alkoi tapahtumaan. Kuitenkin fyysiset oireet jatkuvat ja siksi en pysty olemaan työelämässä. Rukoilen ja tutkin raamattua. En joka päivää koska masennuksen oireisiin kuulu mm keskittymisvaikeudet. Minun terveyteni puolesta on myös rukoiltuu monta kertaa. Tiedän myös henkivalloista ja että ne aiheutta ihmisille sairauksia. Siksi mietin että jos rukous ei ole parantanut kyse voi olla henkivallasta ja silloinhan ei rukous auttaa vaan joku muu. Jeesus vapauttii ihmisiä sairauksista. Olisin kiitollinen jos te jotka olette ollut uskovia pitempi aikaa kertoisitte kokemuksista tällä alueella. Kiitos vastauksista =)

49

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -y-

      "Tiedän myös henkivalloista ja että ne aiheutta ihmisille sairauksia."

      Et tiedä, vaan luulet.

      "Siksi mietin että jos rukous ei ole parantanut kyse voi olla henkivallasta ja silloinhan ei rukous auttaa vaan joku muu."

      Rukous ei paranna eikä henkivaltoja ole olemassa.
      Käy siis lääkärillä.

      "Jeesus vapauttii ihmisiä sairauksista."

      Ei vapauttanut. Lääketiede vapauttaa ihmisiä sairauksista.
      Jos lääketieteellä ei ole keinoja parantaa, ei ole kellään muullakaan.

      "Olisin kiitollinen jos te jotka olette ollut uskovia pitempi aikaa kertoisitte kokemuksista tällä alueella."

      Ok, haluat siis jatkaa tielläsi, vaikka huomaat että se ei toimi.
      Ei muuta kuin onnea sit vaan.

      • Anonyymi

        Mä olen paennut läheistä ihmistä jolla on henkivalta olemassa. Sielun traumat tai sitte rikkinäisyys. Ei kaikki rikkinäisyydet. Olen myös "vapauttanut" ihmisiä rukouksessa ihmistä parin kk välein ennen henkivallan ilmestymisestä.

        Pakenin henkeni edestä koska tämä ihminen oli kuin kaksi eri persoonaa. Ei auttanut lääkkeet siihen juurikaan. Se tuli esille just täydellisen tyyneyden takaa ja jälkeen ja tilanteet tuli täysin puskista. Ihmisellä oli kaksi "maailmaa", normaali maailma ja naamio maailma.

        Kyse on juurikin lapsuuden ajan hirvittävistä traumoista ja myös iankaikkisuudesta. Myös näitä ihmisiä "nousi" synagogan keskellä huutamaan Jeesukselle kesken puheen. Näitä on myös nykyään. Vaikea erottaa mielen alueen sairauksista mut seuraamalla aikansa huomaa. Nää ihmiset näyttää yleensä normaalilta mutta ennenpitkää selviää että nää vie syntiin ja houkuttelee manipuloivalla tavalla, säälillä, valehtelemalla suoraan.

        Vasta ajan kuluessa huomaa myös uskovissa että tällaisilla ihmisillä ei ole tekojen hedelmää eikä totuutta elämässään vaikka ulkokuori soittaakin puheissa muuta. Heissä voi olla henkivalta vaikkei kaikissa mut aikansa tekemisissä oltuaan huomaa kyllä haitallisia vaikutuksia ja stressiä tällaisen ihmisen läheisyydessä. Hän voi olla aggressiivinen ja riitaisa jatkuvasti tai puhua pelkkää pahaa seurakuntalaisista...

        Vasta ajallaan selviää.


    • Nimmari y vastasi hyvin. Mene lääkärille ja kerro siellä oireistasi. Henkivaltoja sinussa ei ole. Ne on uskontoa ja satuja ja höpötyksiä.

      • Parempaa hoitoa

        Vielä parempi olisi mennä antioksidanttihoitoihin perehtyneelle lääkärille. Hän tutkii, tarvitseeko kehosi mahdollisesti jotain lisäravinteita, jotka voivat aiheuttaa sairauden. Syynä ko. vaivoihin voi olla myös kilpirauhasen vajaatoiminta. Kun tavallinen lääkäri saattaa määrätä vain masennuslääkkeitä, laajemmin asioihin perehtynyt lääkäri tutkii vaivan todelliset syyt ja suunnittelee hoidon sen mukaan.


      • tyhmyys tiivistyy
        Parempaa hoitoa kirjoitti:

        Vielä parempi olisi mennä antioksidanttihoitoihin perehtyneelle lääkärille. Hän tutkii, tarvitseeko kehosi mahdollisesti jotain lisäravinteita, jotka voivat aiheuttaa sairauden. Syynä ko. vaivoihin voi olla myös kilpirauhasen vajaatoiminta. Kun tavallinen lääkäri saattaa määrätä vain masennuslääkkeitä, laajemmin asioihin perehtynyt lääkäri tutkii vaivan todelliset syyt ja suunnittelee hoidon sen mukaan.

        " jos te jotka olette ollut uskovia pitempi aikaa kertoisitte kokemuksista tällä alueella. "

        " Parempaa hoitoa,auroraboreallis,-y- " Ovatko palstan ateistit tulleet USKOON vai eikö vain lukutaito pelaa, tekstinne eivät ainakaan puollusta uskoontuloa. ?


    • Ole rauhassa vain !

      Uskovassa ei voi olla henkivaltoja.

      Kullakin uskovalla on oma Tiensä kuljettavana, ja sinun Tiesi on hyvin saman kaltainen kuin monien uskovien Tie.

      Siis Jumala ensin riisuu lapsensa, ja vasta kun hänet on riisuttu kaikesta omavoimaisuudesta sun muusta Jumalan työtä häiritsevästä, niin vasta silloin pystyy Jumala käyttämään rakasta lastaan töissään.

      Olen itse kokenut tuon Tien, joten se on tuttu minullekin, ja Herra puhui minulle monien raamatun kertomusten kautta, ja ymmärsin tuon Tien olevan sen "nisunjyvän kuolemisen Tien" eli uskova ei voi tuottaa hedelmää ennen kuin on ihan kaikki oma riisuttu, ja sitten kun on sen aika tulee muutos !

      Joh. 12:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.

      1. Piet. 5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.

      Siis on aika jalostua kärsimyksissä, ja silloin vihdoin tulevat Kristuksen ominaisuudet eli Hengen hedelmät näkyviin uskovassa !

      Siis kärsimysten kautta Jeesus tehtiin täydelliseksi, ja siten Hänen esimerkkinsä kautta meillä uskovina on se sama Tie !

      Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

      Olen itse ollut nyt kohta jo 10v työkyvytön ja voimaton, eivätkä maalliset lääkärit sun muut ole kyenneet minua auttamaan, mutta minä jo luotan siihen, että "vähän" aikaa kärsittyäni, Herra vihdoin vahvistaa ja tukee ja pukee sen riisutun, kuten tuossa 1. Piet. 5:10 kohdassa sanotaan.

      Tuo vänän on lainausmerkeissä siksi, että ei se tunnu lyhyeltä ajalta, mutta jos mietimme laajemmin, niin iäisyyteen mitattuna se on vain pienen pieni hetki.

      Minä luin Jobin kirjaa paljon ja Psalmeja, ne lohduttivat minua ja sieltä sain tarpeisiini lohdutuksen ja avun heikkoina hetkinäni, tuo Jobin kohtalo ja hänen sanansa ovat kuin vertaistuki kertomus ja vierellä kulkija ollut minulle.

      Siis kuten Jobilla meni ihan kaikki, meni minullakin, mutta se on sitä riisumista se, ja ei Herra voi pukea ennen kuin on ensin riisuttu ja kunnolla pesty, sillä muuten ne puhtaat vaatteet tulisivat vain heti likaisiksi.

      Tästä olisi paljon kirjoitettavaa, mutta ole siis Rauhassa ja Levossa, olet Herran kädessä kuitenkin, eikä MITÄÄN tapahdu sinulle Herran sitä sallimatta, ja kaikki se mikä nyt tuntuu ylivoimaiselta ja liiankin rankalta, sekin kaikki on sinun omaksi parhaaksesi ja siten kaikkien parhaaksi lopulta.

      Siis mieti Joosefia, jonka veljet(kuva uskovista) myivät egyptiin orjuuteen ja hän kävi vankilat läpi syyttömänä, mutta kaikki se valmisti Joosefista sen miehen jota Herra lopulta käytti, ja Joosefin kautta muutkin saivat avun lopulta.

      Eli Herra valmisti jo ennalta palastuksen Joosefin kautta, mutta Joosef kävi siis kovan tien ennen sitä.

      Kanna siis sinäkin oma ristisi, ja saat siitä palkinnon ennemmin tai myöhemmin !

      jatkuu...

      • Ole Rauhassa vain2

        jatkoa...

        Ja vaikka me yhä sairastamme, niin sekin parantumisemme tulee jättää Herralle ja Herran aikataluun, itse mietin niin jopa, että jos minun tulee olla sairas siksi että en eksyisi väärälle tielle, niin olen ennemmin sitten sairas.

        Olen ymmärtänyt siis niin, että KAIKKI LOPULTA vaikuttaa minun parhaakseni, eli kuten Paavali sanoi, että kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin hän oli tottunut, ja niissä siis elämään, ja siten ne olot hyväksynyt, niin minä otan samoin kuten Job sanoo:

        Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?

        Job 2
        1 Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.
        2 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
        3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
        4 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä.
        5 Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen luihinsa ja lihaansa: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä".
        7 Niin saatana meni pois Herran edestä ja löi Jobiin pahoja paiseita, kantapäästä kiireeseen asti.
        8 Ja tämä otti saviastian sirun, sillä kaapiakseen itseänsä, ja istui tuhkaläjään.
        9 Niin hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö pysyt hurskaudessasi? Kiroa Jumala ja kuole."
        10 Mutta hän vastasi hänelle: "Sinä puhut niinkuin mikäkin houkka nainen. Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?" Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä huulillansa.

        Tuo kertoo sen tilanteen jossa elämme, eli uskoamme koetellaan nyt, kuten Jobin uskoa tuossa kärsimyksissä, mutta kiinnity vain tiukemmin Herraan ja Hänen Sanaansa, sieltä saat lohdutuksen ja avun !

        Herra sinua runsaasti siunatkoon !


      • Avun saanut
        Ole Rauhassa vain2 kirjoitti:

        jatkoa...

        Ja vaikka me yhä sairastamme, niin sekin parantumisemme tulee jättää Herralle ja Herran aikataluun, itse mietin niin jopa, että jos minun tulee olla sairas siksi että en eksyisi väärälle tielle, niin olen ennemmin sitten sairas.

        Olen ymmärtänyt siis niin, että KAIKKI LOPULTA vaikuttaa minun parhaakseni, eli kuten Paavali sanoi, että kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin hän oli tottunut, ja niissä siis elämään, ja siten ne olot hyväksynyt, niin minä otan samoin kuten Job sanoo:

        Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?

        Job 2
        1 Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.
        2 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
        3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
        4 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä.
        5 Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen luihinsa ja lihaansa: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä".
        7 Niin saatana meni pois Herran edestä ja löi Jobiin pahoja paiseita, kantapäästä kiireeseen asti.
        8 Ja tämä otti saviastian sirun, sillä kaapiakseen itseänsä, ja istui tuhkaläjään.
        9 Niin hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö pysyt hurskaudessasi? Kiroa Jumala ja kuole."
        10 Mutta hän vastasi hänelle: "Sinä puhut niinkuin mikäkin houkka nainen. Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?" Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä huulillansa.

        Tuo kertoo sen tilanteen jossa elämme, eli uskoamme koetellaan nyt, kuten Jobin uskoa tuossa kärsimyksissä, mutta kiinnity vain tiukemmin Herraan ja Hänen Sanaansa, sieltä saat lohdutuksen ja avun !

        Herra sinua runsaasti siunatkoon !

        Sairaus ei koskaan ole niin uskovaisen kuin kenenkään muunkaan parhaaksi. Etkö ole huomannut Raamatusta, että Jeesus paransi sairaita eikä tehnyt ihmisiä sairaiksi. Moni Herran aikatauluun sairautensa jättänyt on lopulta kuollut sairauteensa. Opetuksesi on todella vahingollista!
        Uupumuksesta ja fibromyalgiasta sairastavan tulisi pikaisesti mennä luontaistuotekauppaan saamaan hyviä neuvoja ja tuotteita!


      • kiitän
        Ole Rauhassa vain2 kirjoitti:

        jatkoa...

        Ja vaikka me yhä sairastamme, niin sekin parantumisemme tulee jättää Herralle ja Herran aikataluun, itse mietin niin jopa, että jos minun tulee olla sairas siksi että en eksyisi väärälle tielle, niin olen ennemmin sitten sairas.

        Olen ymmärtänyt siis niin, että KAIKKI LOPULTA vaikuttaa minun parhaakseni, eli kuten Paavali sanoi, että kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin hän oli tottunut, ja niissä siis elämään, ja siten ne olot hyväksynyt, niin minä otan samoin kuten Job sanoo:

        Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?

        Job 2
        1 Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.
        2 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
        3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
        4 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä.
        5 Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen luihinsa ja lihaansa: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä".
        7 Niin saatana meni pois Herran edestä ja löi Jobiin pahoja paiseita, kantapäästä kiireeseen asti.
        8 Ja tämä otti saviastian sirun, sillä kaapiakseen itseänsä, ja istui tuhkaläjään.
        9 Niin hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö pysyt hurskaudessasi? Kiroa Jumala ja kuole."
        10 Mutta hän vastasi hänelle: "Sinä puhut niinkuin mikäkin houkka nainen. Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?" Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä huulillansa.

        Tuo kertoo sen tilanteen jossa elämme, eli uskoamme koetellaan nyt, kuten Jobin uskoa tuossa kärsimyksissä, mutta kiinnity vain tiukemmin Herraan ja Hänen Sanaansa, sieltä saat lohdutuksen ja avun !

        Herra sinua runsaasti siunatkoon !

        Hyvä kirjoitus nimimerkiltä Ole rauhassa vain ja niin TOTTA.


      • jp64
        Avun saanut kirjoitti:

        Sairaus ei koskaan ole niin uskovaisen kuin kenenkään muunkaan parhaaksi. Etkö ole huomannut Raamatusta, että Jeesus paransi sairaita eikä tehnyt ihmisiä sairaiksi. Moni Herran aikatauluun sairautensa jättänyt on lopulta kuollut sairauteensa. Opetuksesi on todella vahingollista!
        Uupumuksesta ja fibromyalgiasta sairastavan tulisi pikaisesti mennä luontaistuotekauppaan saamaan hyviä neuvoja ja tuotteita!

        Hyvä on myös joogata ja harrastaa hengellistä transkendenttista mietiskelyä.


      • Oletko lukenut ?
        Avun saanut kirjoitti:

        Sairaus ei koskaan ole niin uskovaisen kuin kenenkään muunkaan parhaaksi. Etkö ole huomannut Raamatusta, että Jeesus paransi sairaita eikä tehnyt ihmisiä sairaiksi. Moni Herran aikatauluun sairautensa jättänyt on lopulta kuollut sairauteensa. Opetuksesi on todella vahingollista!
        Uupumuksesta ja fibromyalgiasta sairastavan tulisi pikaisesti mennä luontaistuotekauppaan saamaan hyviä neuvoja ja tuotteita!

        Oletko lukenut Jobin kirjaa "avun saanut" ?

        Mitä se sinulle kertoo ja mikä on sen sanoma ?

        Luetaanko sitä hieman yhdessä ?

        Nähdäkseni Job kuvastaa uskovaa, ja Jumala salli saa-tanan koetella Jobin uskoa ja uskollisuutta kirjan kuvaamalla tavalla !

        Job istui kaiken menettäneenä säkissä ja tuhkassa ja raapi paiseitaan saviruukun palalla, mutta lopulta Jumala pystyi siunaamaan Jobia kaksinkertaisesti !

        Sinun oma vastineesi taas on samankaltainen, kuin noiden Jobin "ystävien" eli siis uskonveljien kommentit, eli he löivät jo lyötyä lisää vain ja potkivat henkisesti maassa makaavaa.

        Mitään tukea tai apua heiltä ei herunut, eikä empatiaa, eli aitoa vierellä kulkemista, vaan lähinnä he sanoillaan vain syyllistivät Jobia hänen kohtalostaan ja sanoivat kuten sinä sanot nyt, että ei uskovalle kuulu mitään vaikeuksia eikä sairauksia, ja siten siinä taustalla oli SYYTÖS Jobia kohtaan !

        Eli Job oli toiminut muka pahasti väärin, kun hänen kohtalonsa oli se mikä oli, ja että Jumala oli hyvin hyvin vihainen, kuten Nasse setä konsanaan .

        Mutta Jumalan tunnustus ennen kaiken menettämistä ja sairautta ja sen aikana oli ihan päinvastainen, luetaan alusta ja lopusta tämä Jumalan näkemys:

        Job 1
        1 Uusin maassa oli mies, jonka nimi oli Job. Tämä mies oli nuhteeton ja rehellinen, pelkäsi Jumalaa ja karttoi pahaa.
        6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
        7 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
        8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
        9 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
        10 Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
        11 Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."

        2 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
        3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
        4 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä.
        5 Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen luihinsa ja lihaansa: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä".
        7 Niin saatana meni pois Herran edestä ja löi Jobiin pahoja paiseita, kantapäästä kiireeseen asti.
        8 Ja tämä otti saviastian sirun, sillä kaapiakseen itseänsä, ja istui tuhkaläjään.

        Job 42
        7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
        9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.

        Koko Jobin kohtalo ja kaiken menettäminen ja sairaus oli uskon koettelua, kuten voit lukea, ja samoin meidän uskoamme ja sen kestäväisyyttä koetellaan:

        1. Piet. 1:7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.

        Olen vain miettinyt sitä, että miksi vain osa, uskovaksi itseään nimittävistä, käy tämän Jobin Tien ?

        Mietitkö sinä sitä myös hetken "avun saanut" ?


      • kii5
        kiitän kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus nimimerkiltä Ole rauhassa vain ja niin TOTTA.

        Ole rauhassa vain !, (ja myös oletko lukenut ? -nikin takana varmaankin on sama henkilö),

        Asiaa, todellakin asiaa! Siunausta sinulle (tai teille) :)


      • Oikein arvasit.
        kii5 kirjoitti:

        Ole rauhassa vain !, (ja myös oletko lukenut ? -nikin takana varmaankin on sama henkilö),

        Asiaa, todellakin asiaa! Siunausta sinulle (tai teille) :)

        Saman veljen kirjoitusta !

        Ne jotka käyvät tätä Tietä kyllä tunnistavat Hengessä toisensa !

        Se on sitä aitoa Hengen yhteyttä, sitä ei synny muuten kuin niiden kanssa jotka ovat kulkeneet / kulkevat tätä Tietä, ja siitä samasta Tiestä tunnistamme toisemme.

        Fil. 3:16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

        Eli eri kohdissa olemme ja vaellamme, mutta tunnistamme toisemme sen Tien vaiheista !

        Siunausta sinullekin ! :)


    • Hell.uskonnon uhri

      Aloittajalla on uupumuksesta johtuva syvä masennus, ei henkivalta, sillä Jeesus ei salli henkivaltojen tulla sinuun itseesi. Mutta henkivallat voivat kiusata ulkopuolelta päin uskovaa.

      Lopeta ajattelemasta henkivaltoja, sillä tuon pelon kautta ne saavat mahdollisuutensa. Olet ollut tekemisissä hengellisesti sairaan yhteisön, sekä "uskovien" kanssa, jotka ovat korostaneet enemmän henkivaltojen voimaa, kuin Jeesuksen Kristuksen voimaa, Hänen ristintyötään, opetettu lakihenkisiksi, takoituksellisesti kiusattu sinua.

      Sinusta ei tarvitse ajaa mitään ulos, sillä sinussa ei ole henkivaltoja, ei mitään pahaa ulosajettavaa. Sairaus, tässä tapauksessa henkinen sairaus johtuu siitä, että olet rikollisen uskonnollisuuden uhri. Päinvastoin, toisin kuin luulet, sinussa on Kristuksen voima, joka on pitänyt sinut uskossa, hengellisesti "pystyssä", vaikka henkisesti olet jo "kaksinkerroin".

      Nöyrä, sitkeä puu ei katkea, olet taistellut ja vielä kerran seisot voittajana Kristuksen rinnalla, katsellen kuinka "häiritsijäsi saavat palkkansa, olkoot keitä hyvänsä", kuten Raamattu lupaa. "Minä olen kostava, sanoo Herra".

      http://www.youtube.com/watch?v=UdItcDQExq0

      Tällä foorumilla kaikki eivät ole kristittyjä uskovia, vaikka esiintyvät sellaisina, myös täällä raa'asti kiusataan kristittyjä. Täällä kirjoittaa myös muutama kaltaisesi kiusattu kristitty, harhauskontojen uhri.

      • Helvetinuskonnon uhr

        Ohhoh. Kirjoitin väärälle foorumille. Mutta vastaukseni pitää, sillä nimenomaisesti tällä foorumilla, joka edustaa viimeisten aikojen suurinta eksytystä, helluntailaista harhaoppia, oikein koulutettujen kristinuskonvastaisten kiusaajien pesäpaikkaa, juuri täällä eritoten joutuvat kristinuskoiset suurimman kiusanteon kohteeksi.


      • Anonyymi

        Mistä efesolaiskirje sitten kertoo jos ei hengellistä maailmaa ole olemassa?

        Liian usein uskovat kuvittelee kaikkien teiden olevan lähtöisin Jumalasta ja asia ei aina näin ole.


    • Elossa 22

      Kiitos kaikista viestistä! Lääkärikäyntejä on käytyy. Alussa sain lääkeillä apua muutamaa vuotta. Ei enää. Kilpirauhavajaatoiminta ei ole todettu. Minun toivoni on Jumalassa joka sanoo "minun haavojeni kautta te olette paratut ". Eilen itkin lohduttomasti Jumalalle ja sanoin Hänelle etten kestää tätä tilannetta. Minun mieleeni tuli eräs seurakunnan siskon nimi. Hän soitti minulle ja kysyi kuuluumisia. Kiitos taivaallinen Isää kun pysytyin avautumaan hänelle. Olemme sopineet paastoa ja rukoilla yhdessä kerran viikossa. Tästä sitten se lähtee. Olisi mielenkiintoista tietää kokemuksistanne. Onko teille tullut parantumisia ja vapautumisa siteistä paaston ja rukouksen kautta? Siunauksia ja Rauhaa kaikille =)

      • Hell.uskonnon uhri

        Älä yritä vanhurskautua omien tekojesi kautta! Sellaiseen oppiin kuuluvat "paastot ja rukoukset". Voit paastota ja rukoilla, jos koet sen hengellisesti auttavan sinua, mutta nuo teot eivät sinua pelasta, vaan Jeesuksen oma vastaus, voima.

        Rukoileminen on hyvä asia, mutta paasto voi viedä sinua vieläkin heikompaan fyysiseen kuntoon.

        Jos sinulla on kielilläpuhumisen armolahja, käytä sitä rukouksessasi.
        .


      • Ei varmasti haittaa

        Tuosta paastosta ja rukouksesta, mutta saanko ehdottaa, että sen aikana pykisit Herralta kysymään ja selvittämään syyn siihen, miksi sairastat.

        Siis jos Herra vaikkapa koettelee sinun uskoasi ja jalostaa sinua tulevaa varten, ja sinä sitten vain haluat pois ns. sulatuksesta ja jalostuksesta eli pyhityksestä, niin etkö silloin ano vastoin Herran tahtoa ?

        Mielestäni aina olisi, joka elämän tilanteessa tärkeää kysyä Herran tahto, joka asiassa ja tapauksessa, sillä Herran tiet ovat paljon korkeammat, kuin me kykenemme ymmärtämään, ja Hän yksin tietää sen, mikä on tosi parhaaksemme.

        Olen jo kirjoittanut sinulle siitä, että olen jo 10v ollut työkyvytön, ja tänä aikana olen paljon oppinut Hengellisiä asioita, lisäksi olen oppinut kulkemaan vierellä, kuten Sana sanoo:

        Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

        1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

        Siis olin itse ennen täysin ymmärtämättäni raaka ja kova ja kylmä ja tuomitseva ja kaikkea sellaista, mutta kun olen itse kouluni käynyt ja itse kokenut sen, miltä se raakuus tuntuu, niin Herra on kärsimysten kautta jalostanut minua, ja siten voi olla vihdoin avuksi muille kärsiville.

        Jos en tätä Tietä kaikkinensa itse käynyt askel askeleeta, en olisi jalostunut !

        Jumala on kasvattanut ja kouluttanut ja nöyryyttänyt kärsimysten pätsieissä omat työntekijänsä, joita Hän sitten on käyttänyt lopulta, näitä esimerkkejä ovat Job, Joosef, Mooses...

        Ensin on riisuttu ja sulatettu ja hiottu ja lopulta kun ihminen on ihan tyjä, silloin vasta Jumala on voinut heitä käyttää, ja Jeesus siis myös kävi kärsimysten tien, ihan lapsuudesta asti, sillä häntä pidettiin äpäränä, se tulee ilmi Raamatusta, ja siten Hän oli hyljeksitty varmasti, sillä silloin se oli erittäin suuri häpeä koko suvulle, ihan toisin kuin nykyään !

        Joh. 8:41 Te(fariseukset) teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".

        Mutta toivon siis "Elossa 22" että etsisit yksin Jumalan tahtoa elämääsi, siis ihan samoin, kuten Jeesus sanoi vielä Getsemanella rukoillessaan vapautusta siitä maljasta joka Hänellä oli edessä:

        Matt. 26:42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi".

        Olen itse oppinut tämän rukoilu tyylin, eli kerron toiveeni, mutta alistan sen Jumalan tahdon alle siinä samalla, sillä minä jo tiedän Jumalan tahdon olevan paljon paremman itselleni kuin omassa tahdossa vaeltamisen.

        Herra sinua runsaasti siunatkoon "Elossa 22" ! :)


      • hellari...

        Jos Herra ei suo sinulle enää terveyden lahjaa, niin rukous ja paasto ainakin antaa uutta voimaa ja tuo Jumalan läheisyyttä. Olihan Paavalilla pistin lihassaan ja ei se lähtenyt vaikka hän sitä rukoillen anoi.


    • uskova minäkin

      Nyt täytyy kyllä muistaa se, ettemme me kaikki uskovat sairaat parane tässä ajassa eikä sellasta ole missään luvattukaan, sensijaan iankaikkinen elämä meille on luvattu ja Taivaskodissa emme ole kipeitä emmekä köyhiä. Siellä ei enää ole itkua eikä kipua eikä tuskaa. Täällä maanpäällä niitä kaikkia on myös meillä uskovilla. Olemme ihmisiä mekin.

    • armotaloutta vaan

      Kun olet uskossa Jeesukseen, et voi olla millään tavoin pahojen henkien vallassa. Uudestisyntymässäsi eli uskoontulossasi sinut sinetöitiin Pyhän Hengen sinetillä Jumalan omaksi ja senvuoksi samassa majassa ei voi asua pimeyden henkiä.

      Jos jotakin neuvoisin sinua tekemään niin kehoittaisin perehtymään tarkemmin uskon sisältöön eli mikä one se evankeliumi mihin sinä nyt uskot. Rukoillen tutkien alat näkemään kirkkaammin ja selvemmin asemasi Kristuksessa Jumalan täydellisesti hyväksymänä rakkaana lapsena. Alat vähitellen todella uskomaan ja luottamaan siihen, että olet Jumalalle rakas ihminen. Et omien ansioidesi tai tekojesi perusteella vain ainoastaan Jeesuksen ristintyön tähden. Alat elämään armosta.

      Uskova joka pettyy ja masentuu aina lankeemuksen sattuessa on periaatteessa vielä tilassa missä hän luulee itsestänsä löytyvän vielä jotakin hyvää ja siksi masennus tulee, kun joutuu taas kerran pettymään. Yksi kristityn kasvun ja "kilvoituksen" kipuilu onkin juuri tämän tosiasian ymmärtäminen, että oppii luottamaan ja elämään vain armosta.

      Eli opiskele ristin teologiaa miten ja millä perusteella uskova vanhurskautetaan. Perehdy armotalouteen kunnolla tämä muuttaa elämäsi pysyvästi, usko pois!

      • jaikalii

        Minulla tuli aloitusta lukiessani sellainen tunne että hänen ongelmansa on maasolla kuin mitä sinä selität. Sinä selität hänelle että hänen tulee perehtyä evankeliumiin ja tulla tuntemaan Sana ja Sanan kautta Jumalaa ja Hänen armoaan. Se on tietysti hyvä asia ja oikein tehdä niin. Mutta neuvosi ontuu justiinsa siinä että se on ihmispainotteista ja melkeinpä syyllistää ihmistä; sinä et vielä tiedä mihin sinä uskot, koeta ponnistella itsesi vapaaksi masennuksesta. Ei se niin helposti aina käy että itse ottaa itseään niskasta kiini ja asettaa ylistysvuorelle. Kyllä siihen tarvitaan Jumalan yliluonnollista apua ja ilmestymistä. Siinä ei aina riitä että lukee Raaamttua. Joskus kyllä Sana voi elää ja antaa kaiken mutta....

        Uskovakin, joka elää lähellä Jumalaa, voi kokea ajoittaista masennusta joka johtuu henkivaltojen hyökkäyksestä. Sellainen uskova ei välttämättä elä synnissä eikä Jumala häntä kurita. Hän voi kokea näitä vaikeita asioita juuri sen tähden että hän elää lähellä Jumalaa ja on vilpitön uskova. Saa.ta.na vihaa sellaista uskovaa ja pyrkii tuhoamaan hänet. Jumala voi sallia näitä kärsimyksiä tiettyynpisteeseen. Yksi syy siihen miksi Jumala sallii kärsimyuklsioä malleen on mielestäni se että näissä kärsimyksissä Herra osoittaa voimansa ja armonsa ilmestymällä ja nostamalla uskovan masennuksesta. Tästä asiasta olen kirjoittanutkin omassa aloituksessa "Näissä kaikissa, ei näsitä kaikista".

        2 Kor 7:4-6 Paljon minulla on luottamusta teihin, paljon minulla on kerskaamista teistä; olen täynnä lohdutusta, minulla on ylenpalttinen ilo kaikessa ahdingossamme. Sillä ei Makedoniaan tultuammekaan lihamme saanut mitään rauhaa, vaan me olimme kaikin tavoin ahdistetut: ulkoapäin taisteluja, sisältäpäin pelkoa. Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä Tiituksen tulolla,


      • jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

        Minulla tuli aloitusta lukiessani sellainen tunne että hänen ongelmansa on maasolla kuin mitä sinä selität. Sinä selität hänelle että hänen tulee perehtyä evankeliumiin ja tulla tuntemaan Sana ja Sanan kautta Jumalaa ja Hänen armoaan. Se on tietysti hyvä asia ja oikein tehdä niin. Mutta neuvosi ontuu justiinsa siinä että se on ihmispainotteista ja melkeinpä syyllistää ihmistä; sinä et vielä tiedä mihin sinä uskot, koeta ponnistella itsesi vapaaksi masennuksesta. Ei se niin helposti aina käy että itse ottaa itseään niskasta kiini ja asettaa ylistysvuorelle. Kyllä siihen tarvitaan Jumalan yliluonnollista apua ja ilmestymistä. Siinä ei aina riitä että lukee Raaamttua. Joskus kyllä Sana voi elää ja antaa kaiken mutta....

        Uskovakin, joka elää lähellä Jumalaa, voi kokea ajoittaista masennusta joka johtuu henkivaltojen hyökkäyksestä. Sellainen uskova ei välttämättä elä synnissä eikä Jumala häntä kurita. Hän voi kokea näitä vaikeita asioita juuri sen tähden että hän elää lähellä Jumalaa ja on vilpitön uskova. Saa.ta.na vihaa sellaista uskovaa ja pyrkii tuhoamaan hänet. Jumala voi sallia näitä kärsimyksiä tiettyynpisteeseen. Yksi syy siihen miksi Jumala sallii kärsimyuklsioä malleen on mielestäni se että näissä kärsimyksissä Herra osoittaa voimansa ja armonsa ilmestymällä ja nostamalla uskovan masennuksesta. Tästä asiasta olen kirjoittanutkin omassa aloituksessa "Näissä kaikissa, ei näsitä kaikista".

        2 Kor 7:4-6 Paljon minulla on luottamusta teihin, paljon minulla on kerskaamista teistä; olen täynnä lohdutusta, minulla on ylenpalttinen ilo kaikessa ahdingossamme. Sillä ei Makedoniaan tultuammekaan lihamme saanut mitään rauhaa, vaan me olimme kaikin tavoin ahdistetut: ulkoapäin taisteluja, sisältäpäin pelkoa. Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä Tiituksen tulolla,

        Kirjoitan kannettavalla läppärillä niin tulee virheitä koska kone hyppii tekstistä ja tekee omia sensurointeja. Ja sitten on laiskuutta ja kiiretä eikä tule tarkastusluettua teksitiä. En kyllä huoli itselleni tällaista hyppijäsensuroijakonetta.


      • jaikalii

        >>>Uskova joka pettyy ja masentuu aina lankeemuksen sattuessa on periaatteessa vielä tilassa missä hän luulee itsestänsä löytyvän vielä jotakin hyvää ja siksi masennus tulee, kun joutuu taas kerran pettymään. Yksi kristityn kasvun ja "kilvoituksen" kipuilu onkin juuri tämän tosiasian ymmärtäminen, että oppii luottamaan ja elämään vain armosta.


      • Uskovan masennus
        jaikalii kirjoitti:

        Minulla tuli aloitusta lukiessani sellainen tunne että hänen ongelmansa on maasolla kuin mitä sinä selität. Sinä selität hänelle että hänen tulee perehtyä evankeliumiin ja tulla tuntemaan Sana ja Sanan kautta Jumalaa ja Hänen armoaan. Se on tietysti hyvä asia ja oikein tehdä niin. Mutta neuvosi ontuu justiinsa siinä että se on ihmispainotteista ja melkeinpä syyllistää ihmistä; sinä et vielä tiedä mihin sinä uskot, koeta ponnistella itsesi vapaaksi masennuksesta. Ei se niin helposti aina käy että itse ottaa itseään niskasta kiini ja asettaa ylistysvuorelle. Kyllä siihen tarvitaan Jumalan yliluonnollista apua ja ilmestymistä. Siinä ei aina riitä että lukee Raaamttua. Joskus kyllä Sana voi elää ja antaa kaiken mutta....

        Uskovakin, joka elää lähellä Jumalaa, voi kokea ajoittaista masennusta joka johtuu henkivaltojen hyökkäyksestä. Sellainen uskova ei välttämättä elä synnissä eikä Jumala häntä kurita. Hän voi kokea näitä vaikeita asioita juuri sen tähden että hän elää lähellä Jumalaa ja on vilpitön uskova. Saa.ta.na vihaa sellaista uskovaa ja pyrkii tuhoamaan hänet. Jumala voi sallia näitä kärsimyksiä tiettyynpisteeseen. Yksi syy siihen miksi Jumala sallii kärsimyuklsioä malleen on mielestäni se että näissä kärsimyksissä Herra osoittaa voimansa ja armonsa ilmestymällä ja nostamalla uskovan masennuksesta. Tästä asiasta olen kirjoittanutkin omassa aloituksessa "Näissä kaikissa, ei näsitä kaikista".

        2 Kor 7:4-6 Paljon minulla on luottamusta teihin, paljon minulla on kerskaamista teistä; olen täynnä lohdutusta, minulla on ylenpalttinen ilo kaikessa ahdingossamme. Sillä ei Makedoniaan tultuammekaan lihamme saanut mitään rauhaa, vaan me olimme kaikin tavoin ahdistetut: ulkoapäin taisteluja, sisältäpäin pelkoa. Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä Tiituksen tulolla,

        Ei johdu yleensä mistään henkivaltojen hyökkäyksestä vaan ihan muusta !

        Nuo tuolliset kirjoitukset ja puheet siirtävät vain painopisteen uskovan ulkopuolelle !

        Siis ns. ylihengellisten vouhottajien mielestä heillä itsessään ei ole mitään korjattavaa, vaan kaikki muka tulee ulkopuolelta, mikä ei pidä Raamatun mukaan paikkansa !

        Siis uskovan tulee tutkia itseään ja toimiaan ja alistua Hengen pyhitettäväksi, eli se sisin pitää saada puhtaaksi, ja uskovan tulee myöntää omat sydämensä puhdistumattomuudet, ja ne tulee Herran kanssa käsitellä pois !

        Mutta jos koko ongelma heti "ulkoistetaan" riivaajien sun muiden ulkoisten syyksi, ei mitään parannuksen tekoa eli omien syntien tunnustamista tapahdu !

        HUOMATKAA TÄMÄ, EN PUHU NYT ALOITTAJAN tilanteesta ja tilasta, vaan tälläisten ylihengellisten vouhottajien tilasta !

        Siis ongelmien ulkoistaminen, kertoo siitä samasta mihin kuingas Saul syyllistyi, eli hän siirsi systemaattisesti syyn muille ja muihin ja ns ulokoisti ne, ja peitteli vain omia syntejään, ja miten hänen lopulta kävikään 1. Samuelin kirja 15 ?

        Saul menetti niin kuninkuutensa, kuten Hengen myös !

        Ei tule siis Jaikal "ulkoistaa" ongelmia vaan tutkia ja tunnustaa avoimesti kaikki, ja säilyttää Henki kuten Daavid, vaikka hänkin pahasti kompuroi !

        Toki vihollinen kiertää ympyrää, mutta sen vihollisen toiminnan kyllä uskova tunnistaa, sillä sen kyllä Hengessä huomaa jos näin on, sillä se on paljon rajumpaa, esim mesentuneisuus !

        Siis ketä ei masenna jollain tasolla työkyvyttömyys ja jatkuva sairaus ?

        Mutta se siis on ihan eri tasolla kaiken kaikkiaan jos vihollinen kiusaa, ei siinä ole Rauhaa ei Lepoa Herrassa !


      • Lisään vielä
        Uskovan masennus kirjoitti:

        Ei johdu yleensä mistään henkivaltojen hyökkäyksestä vaan ihan muusta !

        Nuo tuolliset kirjoitukset ja puheet siirtävät vain painopisteen uskovan ulkopuolelle !

        Siis ns. ylihengellisten vouhottajien mielestä heillä itsessään ei ole mitään korjattavaa, vaan kaikki muka tulee ulkopuolelta, mikä ei pidä Raamatun mukaan paikkansa !

        Siis uskovan tulee tutkia itseään ja toimiaan ja alistua Hengen pyhitettäväksi, eli se sisin pitää saada puhtaaksi, ja uskovan tulee myöntää omat sydämensä puhdistumattomuudet, ja ne tulee Herran kanssa käsitellä pois !

        Mutta jos koko ongelma heti "ulkoistetaan" riivaajien sun muiden ulkoisten syyksi, ei mitään parannuksen tekoa eli omien syntien tunnustamista tapahdu !

        HUOMATKAA TÄMÄ, EN PUHU NYT ALOITTAJAN tilanteesta ja tilasta, vaan tälläisten ylihengellisten vouhottajien tilasta !

        Siis ongelmien ulkoistaminen, kertoo siitä samasta mihin kuingas Saul syyllistyi, eli hän siirsi systemaattisesti syyn muille ja muihin ja ns ulokoisti ne, ja peitteli vain omia syntejään, ja miten hänen lopulta kävikään 1. Samuelin kirja 15 ?

        Saul menetti niin kuninkuutensa, kuten Hengen myös !

        Ei tule siis Jaikal "ulkoistaa" ongelmia vaan tutkia ja tunnustaa avoimesti kaikki, ja säilyttää Henki kuten Daavid, vaikka hänkin pahasti kompuroi !

        Toki vihollinen kiertää ympyrää, mutta sen vihollisen toiminnan kyllä uskova tunnistaa, sillä sen kyllä Hengessä huomaa jos näin on, sillä se on paljon rajumpaa, esim mesentuneisuus !

        Siis ketä ei masenna jollain tasolla työkyvyttömyys ja jatkuva sairaus ?

        Mutta se siis on ihan eri tasolla kaiken kaikkiaan jos vihollinen kiusaa, ei siinä ole Rauhaa ei Lepoa Herrassa !

        Aabaraham toivoi, vaikka ei toivoa enää ollut !

        Siis kaiken keskellä se Jumalan luoma ja synnyttämä Usko toimii, vaikka inhimillinen toivokin on jo mennyt !

        2. Korinttolaiskirje 4
        7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
        8 Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat,
        9 vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut.
        10 Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.

        2. Kor. 7:6 Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä Tiituksen tulolla,


      • jaikalii
        Uskovan masennus kirjoitti:

        Ei johdu yleensä mistään henkivaltojen hyökkäyksestä vaan ihan muusta !

        Nuo tuolliset kirjoitukset ja puheet siirtävät vain painopisteen uskovan ulkopuolelle !

        Siis ns. ylihengellisten vouhottajien mielestä heillä itsessään ei ole mitään korjattavaa, vaan kaikki muka tulee ulkopuolelta, mikä ei pidä Raamatun mukaan paikkansa !

        Siis uskovan tulee tutkia itseään ja toimiaan ja alistua Hengen pyhitettäväksi, eli se sisin pitää saada puhtaaksi, ja uskovan tulee myöntää omat sydämensä puhdistumattomuudet, ja ne tulee Herran kanssa käsitellä pois !

        Mutta jos koko ongelma heti "ulkoistetaan" riivaajien sun muiden ulkoisten syyksi, ei mitään parannuksen tekoa eli omien syntien tunnustamista tapahdu !

        HUOMATKAA TÄMÄ, EN PUHU NYT ALOITTAJAN tilanteesta ja tilasta, vaan tälläisten ylihengellisten vouhottajien tilasta !

        Siis ongelmien ulkoistaminen, kertoo siitä samasta mihin kuingas Saul syyllistyi, eli hän siirsi systemaattisesti syyn muille ja muihin ja ns ulokoisti ne, ja peitteli vain omia syntejään, ja miten hänen lopulta kävikään 1. Samuelin kirja 15 ?

        Saul menetti niin kuninkuutensa, kuten Hengen myös !

        Ei tule siis Jaikal "ulkoistaa" ongelmia vaan tutkia ja tunnustaa avoimesti kaikki, ja säilyttää Henki kuten Daavid, vaikka hänkin pahasti kompuroi !

        Toki vihollinen kiertää ympyrää, mutta sen vihollisen toiminnan kyllä uskova tunnistaa, sillä sen kyllä Hengessä huomaa jos näin on, sillä se on paljon rajumpaa, esim mesentuneisuus !

        Siis ketä ei masenna jollain tasolla työkyvyttömyys ja jatkuva sairaus ?

        Mutta se siis on ihan eri tasolla kaiken kaikkiaan jos vihollinen kiusaa, ei siinä ole Rauhaa ei Lepoa Herrassa !

        Uskovan masennus voi nimenomaan johtua henkivaltojen hyökkäyksistä (voi johtua muistakin asioista). Minulla on näes kokemusta, niin tiedän miten tämä asia on käytännössä.

        Mutta kun uskova kertoo masenuksesta ja ongelmista, hetpaikala aletaan syyllistään ja kyseenalaistamaan häntä ja hänen vilpittömyyttään, jopa uskoa. Annetaan ymmärtää että uskovalla on syntiä tunnolla ja sitä kautta sitten Saa.ta... pääsee hyökkäämään. Tämä tällainen syytös on hyvin tavallista mutta harmillista. Ei pitäis heti syyttää ellei Pyhä Henki selvästi paljasta että kyseessä on synti ja siitä johtuva masennus.

        Jobin ystävät syyllistyivät tällaiseen syyttämiseen ja Jobin jumalasuhteen kyseenalaistamiseen. Jumala nuhteli heitä siitä. Jobin ystävätovat kuva tämän päivän uskovien ystävistä, sivustaseuraajista. Siksi on vaarallista uskovan puhua ihmisille ongelmistaan. Kannattaa olla näissä asioissa erittäni varovainen. Olen oppinut tämän matkan varrella kokemuksesta ja Jumalan puheen kautta.


      • Jos sinulla kerran
        jaikalii kirjoitti:

        Uskovan masennus voi nimenomaan johtua henkivaltojen hyökkäyksistä (voi johtua muistakin asioista). Minulla on näes kokemusta, niin tiedän miten tämä asia on käytännössä.

        Mutta kun uskova kertoo masenuksesta ja ongelmista, hetpaikala aletaan syyllistään ja kyseenalaistamaan häntä ja hänen vilpittömyyttään, jopa uskoa. Annetaan ymmärtää että uskovalla on syntiä tunnolla ja sitä kautta sitten Saa.ta... pääsee hyökkäämään. Tämä tällainen syytös on hyvin tavallista mutta harmillista. Ei pitäis heti syyttää ellei Pyhä Henki selvästi paljasta että kyseessä on synti ja siitä johtuva masennus.

        Jobin ystävät syyllistyivät tällaiseen syyttämiseen ja Jobin jumalasuhteen kyseenalaistamiseen. Jumala nuhteli heitä siitä. Jobin ystävätovat kuva tämän päivän uskovien ystävistä, sivustaseuraajista. Siksi on vaarallista uskovan puhua ihmisille ongelmistaan. Kannattaa olla näissä asioissa erittäni varovainen. Olen oppinut tämän matkan varrella kokemuksesta ja Jumalan puheen kautta.

        On kokemusta siitä henkivaltojen aiheuttamasta masennuksesta, niin kerrotko miten se ilmeni ja miten se eroaa normi masennuksesta ?


      • Jos sinulla kerran kirjoitti:

        On kokemusta siitä henkivaltojen aiheuttamasta masennuksesta, niin kerrotko miten se ilmeni ja miten se eroaa normi masennuksesta ?

        Demoninen painostus, yli ymmärryksen käyvä "masennustila". Tuntuu siltä että et ole minkään arvoinen. Et kestä ketään etkä mitään koska olet arvoton, kaikkien mitta-asteikkojen alapuolella miinuksella. Tahtoisit kadota olemattomiin mutta et voi tehdä yhtään mitään. Sinä vain istut, makaat siinä.

        Kuitenkin sinä tiedät että olet uskossa. Sinä tiedät että asiasi on kunnossa Jumalan kanssa. Suuri ristiriita aikaisempien kokemusten kanssa jolloin sai kokea tunneperäisesti täydellisen vapauden ja suuren rakkauden ja ilon.

        Nyt yhtäkkiä ilman mitään tietoista syytä kaikki, koko elämä, on aivan käsittämättömän raskasta. Et kertakaikkiaan jaksa edes nousta seisomaan. Olet nolla. Täydellinen NOLLA.

        Tällainen tuntemus itsestä täytyy olla demonista painostusta. Se ei ole "normaali" masennustila. Eikä myöskään itsesääliin vajoamista. Tällaisessa tilanteessa eivät mitkään psykiatrien pillerit auta. Minä olen sen kokenut enkä usko että olen ainoa uskova jota Saa.ta,na tahtoo niin tuhota että painaa turpeen alle, jos se olisi mahdollista.

        Mutta tässä tilanteessa Jeesus ilmestyi ja vapautti muutamassa sekunnissa. Tuli täysin päinvastaínen tunne ja valtava ilo ja vapaus. Elämä hymyili täysin ilmein.

        Olen kertonut tarkoituksella näistä kokemuksista kotisivullani Tekstit ovat suomeksi vaikka kyseessä onkin "se" sivusto.
        Skrollaa vähän alemmaksi niin löydät tuon tapauksen johon tässä viittaan http://www.jaikal.se/48683151

        Teksti alkaa otiskolla "PYHÄ HENKI VIRVOITTI JA NOSTI VOIMALLISESTI"

        Tämän alla on toinen vastaavanlainen kokemus otsikolla
        "Pyhä Henki vapautti taakoista"


      • Jos sinulla kerran kirjoitti:

        On kokemusta siitä henkivaltojen aiheuttamasta masennuksesta, niin kerrotko miten se ilmeni ja miten se eroaa normi masennuksesta ?

        On yksi kokemus vielä demonisesta painostuksesta jota en luultavasti ole kertonut missään julkisesti.

        Olin äsken tullut uskoon ja vapaa ylistyksen vaippaan puettu uskova. Kerran kun olin pannut nukkumaan illalla, yhtäkkiä koin voimakkaan painostuksen alkaa kiroamaan Jeesusta Kristusta. Minä ihmettelin sitä koska se tunne tuli niin yllättävästi kuin salama kirkkaalta taivaalta ja voimakkaasti. Tätä painostusta kesti ehkä pari minuuttia. Sain taistella vastaan etten kiroaisi Jeesusta. Sitten päätin tehdä juuri päin vastoin kuin tuo epämiellyttävä voima kehotti tekemään. Minä aloin siunaamaan Jeesusta ja kiittämään Häntä. Sanoin ääneen; "Siunattu Vapahtaja, siunattu Herra Jeesus Kristus, Siunattu Jeesus, Kiitos Jeesus verestäsi, Kiitos veren voimasta, Kiitos Jeesuksen veren puhtaudesta ja voimasta." Silloin tuo voima poistui ja minä olin jälleen vapaa ja sain huokaista helpotuksesta.

        Tuon painostuksen aikana ajattelin etten voi kirota Jeesuta. Tämä menee yksiin Raamatun Sanan kanssa. Pyhässä Hengessä oleva uskova ei voi kirota Jeesusta. Hän ylistää ja kiittää Jeesusta. Mutta vihollinen yrittää tai voi yrittä painostaa kiroamaan. Mutta Jumala on suurempi ja voittaa uskovassa. "Suurempi on voima Jumalan kuin on voima kiusaajan. Voitto Jeesuksessa on, sinun täytyy Aina muistaa se."

        Läytääkö joku tuon laulun tuubista?


      • Jos nyt sitten
        jaikali kirjoitti:

        Demoninen painostus, yli ymmärryksen käyvä "masennustila". Tuntuu siltä että et ole minkään arvoinen. Et kestä ketään etkä mitään koska olet arvoton, kaikkien mitta-asteikkojen alapuolella miinuksella. Tahtoisit kadota olemattomiin mutta et voi tehdä yhtään mitään. Sinä vain istut, makaat siinä.

        Kuitenkin sinä tiedät että olet uskossa. Sinä tiedät että asiasi on kunnossa Jumalan kanssa. Suuri ristiriita aikaisempien kokemusten kanssa jolloin sai kokea tunneperäisesti täydellisen vapauden ja suuren rakkauden ja ilon.

        Nyt yhtäkkiä ilman mitään tietoista syytä kaikki, koko elämä, on aivan käsittämättömän raskasta. Et kertakaikkiaan jaksa edes nousta seisomaan. Olet nolla. Täydellinen NOLLA.

        Tällainen tuntemus itsestä täytyy olla demonista painostusta. Se ei ole "normaali" masennustila. Eikä myöskään itsesääliin vajoamista. Tällaisessa tilanteessa eivät mitkään psykiatrien pillerit auta. Minä olen sen kokenut enkä usko että olen ainoa uskova jota Saa.ta,na tahtoo niin tuhota että painaa turpeen alle, jos se olisi mahdollista.

        Mutta tässä tilanteessa Jeesus ilmestyi ja vapautti muutamassa sekunnissa. Tuli täysin päinvastaínen tunne ja valtava ilo ja vapaus. Elämä hymyili täysin ilmein.

        Olen kertonut tarkoituksella näistä kokemuksista kotisivullani Tekstit ovat suomeksi vaikka kyseessä onkin "se" sivusto.
        Skrollaa vähän alemmaksi niin löydät tuon tapauksen johon tässä viittaan http://www.jaikal.se/48683151

        Teksti alkaa otiskolla "PYHÄ HENKI VIRVOITTI JA NOSTI VOIMALLISESTI"

        Tämän alla on toinen vastaavanlainen kokemus otsikolla
        "Pyhä Henki vapautti taakoista"

        Vertaat tuota omaa kokemustasi aloittajan kuvaukseen omasta tilastaan, niin mihin päädyt ?

        Minä ainakin päädyn ihan muuhun kuin riivaajien kiusaamiseen, eli kyse on sairaudesta pelkästään !

        Omasta kokemuksesta tiedän nimittäin sen, että jos ja kun on pitkäaikainen sairaus ja voimattomuus, niin kyllä se tilanne ja sen jatkuminen varmasti uskovaa masentaa, vaikka toisaalta on Rauha sydämessä.

        Moni lukee Psalmi 23 melko kevyesti, mutta omassa tilassani minä ymmärsin yhden asian:

        Psalmit 23

        1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
        2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
        3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
        4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
        5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
        6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

        Tuo kuvastaa uskovan Tietä, jossa ensin on auvoisaa, ja saa kokea Jumalan rakkautta ja huolenpitoa, mutta sitten Herra johtaa siihen pimeään laaksoon(jae4), jossa uskovan usko ja sen kestävyys koetellaan, eli pimeä siksi, että vaikka anoo ja rukoilee, ei apua näy eikä valoa sen laakson päässä edes !

        Mutta kun Herra on sulattanut ja riisunut ja koetellut, on aika sen jakeessa 5 kerrottavan voitelun, eli kuten Jobia sitten Herra siunasi kaksin kerroin, ja loppu elämä olikin sitten siunattua vielä enemmän kuin sen uskon elämän alku !

        Se pimeys ja toivottomuus ja kokemus siitä, että Herra ei muka kuulisi rukouksia, kun vastauksia ja apua ei kuulu, se toki masentaa uskovaa, mutta Herra kuitenkin lohduttaa ja uskova kiinnittyy ja tukeutuu yhä tiukemmin Herraan ja Hänen Sanaansa, eikä enää muihin tukiin !

        Siis tuossa pimeässä laaksossa vailla edes pilkahdusta avusta, varmasti uskova masentuu, ja sekin kuluu asiaan, sillä vain sen itse kokenut voi toisia masentuneita lohduttaa ja auttaa jakamalla omat kokemukset toiselle ja kertomalla sen, että oikealla Tiellä ollaan silti, vaikka nyt pimeää olisikin eikä niitä rukaus vastauksiakaan kuulu.


    • jaikalii

      Minulla on kokemusta henkivalloista ja niiden aiheuttamasta masennuksesta.
      Olen niissä tapauksissa turvautunut yksin Jumalaan ja olen saanut avun, joskus ihan ihmeellisellä tavalla muutamassa sekunnissa on levy käännetty. Koska olen kirjoittanut näitä todistuksia kotisivulleni, en kirjoita tähän ketjuun. Jos todistukseni kiinnostaa, voit lukea niitä www.jaikal.se sivustolta.

      Jeesus on ja Hän on kanssasi Raamatun Sanassa ja Pyhässä Hengessä.

    • Ei noita sinun

      Höpinöitäsi kukaan lue.

      • jaikalii

        Jos tarkotat minun höpinöitä niin olet väärässä. Niitä luetaan.


      • kii5

        minä ainakin luin.


    • jp64

      Henkivallat sullon housuissas.
      Sen verran on tullut nähtyä hengellistä puoskarointia.

    • Jeesuksen rakas

      Täällä särkyneessä maailmassa meitä uskovia ja uskomattomia kohtaavat monet sairaudet ja kärsimykset. Meidän tiemme on kaikilla erilainen.

      Sairaus ei ole merkki mistään, kärsimys ei ole merkki mistään. Me emme osaa vastata, miksi meitä kohtaavat monet vastoinkäymiset ja muut epäonnistumiset, mutta me osaamme vastata yhteen asiaan.

      Sinä olet Jeesuksen oma, sinä olet Jeesuksen rakas, sinä olet Jeesukselle hyvin kallis ja arvokas. Jeesus kulkee sinun kanssasi koko sairautesi matkan ja mikäli et koe parantumista täällä ajassa, kerran perillä Jeesuksen luona olet täysin terve ja uusi luomus, jossa ei ole mitään puutetta, ei mitään virhettä, olet silloin täydellinen.

      Sinä saat ja sinun pitää hakea apua kaikilta niiltä tahoilta, jotka voivat sinua auttaa, rukous ei ole poissuljettu. Ota vastaan kaikki lääketieteellinen apu, jonka voit saada, tutustu sairauteesi ja esitä lääkärillesi kysymyksiä, jotka tuon ansiosta osaat kysyä. Ole levossa, sinä olet Jeesukselle kelvollinen ja ihana, sinä kelpaat sellaisena kuin olet. Jos ja kun Jeesus sinut parantaa, hän voi tehdä sen lääkärien kautta tai sitten rukouksen kautta, lääkärit ovat Jumalan lahja ihmiskunnalle. Jeesus ei vaadi sinulta mitään, jos hän parantaa sinut rukouksen kautta, hän tekee sen itsensä tähden - sinulta ei vaadita uskoa, eikä mitään muutakaan. Jeesus herätti kuolleitakin, eikä kuollut voi uskoa ekä tehdä mitään muutakana tekoa. Niinpä Jeesus ei vaadi sairaaltakaan mitään, hän parantaa kenet parantaa, me emme voi siihen vaikuttaa. Mutta niinkuin nyt näemme, ihmeet ovat meidän maassamme harvinaisia, eikä meillä ole tähänkää selityksiä - näin vain on.

      Siunattua ja levollista matkaa sinulle ystäväni, sinä olet Jeesuksen rakas ja hän katsoo sinua kuin ylkä morsiantaan - ole turvallisella mielellä, hän on sinun kanssasi nyt ja aina ja iankaikkisesti.

    • Jeesuksen rakas

      Henkivaltoja sinussa ei ole - siitä voit olla täysin varma.

      Ole siis turvallisella mielellä - Jeesus on sinun kanssasi ja sinä olet Jeesuksen rakas.

    • Luotto Jumalassa

      Henkivalta tai sairaus? Siinä mielessä ei niinkään väliä, että ilmenemismuodot/lopputulos/seuraukset ovat usein samanlaiset. Ja puhuihan Jeesus sairauksillekin.

      Kirjoitettu on: masentuneen hengen sijaan ylistyksen vaippa. Ala ylistää ja kiittää. Ei siksi, että pääsisit ensisijaisesti vaivastasi vaan siksi, mitä Jeesus on. Hän tahtoo olla Herrasi ensisijaisesti. Huuda Häntä avuksesi. Ja onhan Sanassa meitä ohjeistettu: jos joku kärsii vaivaa, rukoilkoon. Et voi menettää näin toimiessasi mitään.

      On toki hyvä tietää henkivalloista ja sielunvihollisesta tosiasioita. Liian usein näitä aiheita hyssytellään, vaikka ovat osa sitä todellisuutta, jossa ajallisessa elämässä elämme. Emme ole immuuneja Saatanalle tai henkivaltojen vaikutukselle, vaikkemme uskovina niiden vallassa olekaan. Oikeastaan päinvastoin. Saatana käy ympäri kuin kiljuva jalopeura ja se pyrkii eksyttämään, jos mahdollista, valitutkin. Jeesuskin kohtasi saatanan ja se kiusasi Häntä. Eikä turhaan ole kirjoitettu: vastustakaa Perkelettä niin se luotanne pakenee. On kuitenkin siis eri asia olla kiusattu kuin riivattu.

      Sanoisin vielä, että voit pyytää Pyhää Henkeä näyttämään jos elämässäsi on jotain mahdollisesti sopimatonta, mikä tulisi jättää pois tai josta tulisi sanoutua irti. Älä kuitenkaan kiinnitä katsettasi henkivaltoihin ja saatanaan vaan Jeesukseen. Rakasta Jumalaa yli kaiken. Ylistä ja kiitä Häntä. Älä luovuta. Älä turhaan pelkää vaan taistele ja Jumala on kanssasi.

      Vaikeina hetkinä nämä sanat tuntuu niin helpoilta toisten sanoa, mutta minäpä kerron. Olen uskovana kohdannut elämässäni ajanjakson, jolloin olin ajoittain vahvoissa ahdistus ja pelkotiloissa. En tahtonut lääkärin apua (lääkäreissä ja lääkkeissä ei sinänsä useinkaan mitään vikaa). Kelpuutin vain Jumalan avun. Kävin hammasta purren ja salaa itkien töissä. Hän auttoi jaksamaan läpi kaiken. Käännekohta oli eräs rukoustilanne, jossa eräs evankelista antoi suht tiukastikin neuvon: pää pystyyn ja katse Jeesukseen. Siitä alkoi paraneminen, voittotaistelu, joka toki otti aikaa. Olen ylpeä Herrastani. Tuo prosessi opetti minua käsittelemään ja ymmärtämään näitä asioita. Vieläkin joskus tunnen, miten tuo ahdistus tahtoisi ottaa valtaa minussa. Silloin pysähdyn, mietin onko kenties parannuksen paikka, käytän Jeesus nimeä sanan kehotuksen mukaan ja vastustan ahdistusta ja pelkoa ja kiinnitän katseeni Jeesukseen. Hän ei ole luvannut tässä ajassa täyttä vapautta henkivaltojenkaan vaikutuksesta uskovien elämässä, mutta Hän on antanut kaiken tarvittavan kaikkeen taisteluun. Onhan meitä opetettu, että meillä uskovilla on taistelu pimeyden henkivaltoja vastaan taivaan avaruuksissa.

      Ole siunattu.

      • jaikalii

        Tähän sopii laulu jossa sanotaan jotenkin näin:

        "Voitto Jeesuksessa on, Aina täytyy muistaa se.
        Suurempi on voima Jumalan kuin on voima kiusaajan."

        En löytänyt tuota laulua tuubista niin panen toisen
        lohduttavan laulun joka myös osoittaa Jeesusta.

        https://www.youtube.com/watch?v=CUcz_yIeqxg


    • hellari...

      Ei henkivallat taida olla sinun sairauksiesi syynä. Kun ihmiskunta lankesi syntiin, niin siitä alkoi eliniän ja geenistön rappeuma, ja lopulla yleensä joku sairaus johtaa kuolemaan.
      Rukoilla saamme ja siihen meillä on oikeus. Ei ole rukouksen ja uskon puutetta, jos parantumista ei tapahdu. Se onkin uskon vahvuus, jos jaksaa olla uskossa koettelemuksista ja sairauksista huolimatta. Kerran kirkkaudessa olemme sitten vaivoista vapaita.

      Voimia ja siunausta, sinulle rakas taivastien kulkija.

    • Näen että sussa on toivo herännyt. Toivot että kyseessä olisi henkivallat ja siten vapautuisit kun puolestasi rukoillaan.

      Ikävä tuottaa pettymys mutta niin kuin moni täällä on jo todennut kyse ei ole siitä.

    • Näin se on ja pysyy

      Minulla on sairaus johon kuuluvat mainitsemasi oireet ja vielä muitakin. Uskossa olen ollut 35 vuotta. Rukoilen silloin tällöin joidenkin oireiden takia, mutta en ole parantunut niistä. Asia ei vaivaa, joskus vaivat toki harmittaa ja masentaa mutta tiedän että se on vain pienelle paikalle joutumista ja silläkin on tarkoituksensa etten ole terve. Täällä oli hyviä selityksiä kärsimyksestä. Rukoukset kuullaan aina mutta vastaus on usein muuta kuin sitä mitä odotamme. Lue miten Job kärsi, rukoili ja kiukutteli Jumalaa vastaan, mutta mikä olikaan Jumalan tarkoitus ja miten juttu lopulta päättyikään. Huomaa, saatana sai luvan rääkätä, mutta Job ei ollut huomaavinaan sitä vaan kääntyi Jumalan puoleen. Niin se menetti heti valtansa vaikuttaa Jobiin vaikka saikin runnella ruumista. Älä siis anna sinäkään sille mitään valtaa, älä pelkää sitä älä ota siltä mitään pahaakaan vastaan. Se on voitettu tapaus ja sen voima riippuu sinuun sinun reaktiostasi. Rukoile siis ja siunaa itsesi Jeesuksen nimessä.
      Mekin otamme siis vaivamme ja kiusamme Jumalan kädestä. Hän on se joka lyö, parantaa ja auttaa ei "joku muu". Apua tulee toki lääkäreiltä, ja jos he voivat auttaa siinä on silloin Hänen siunauksensa.

    • jaahans

      Jätä se kahvi ja tupakka sekä alkoholi pois. KAIKISTA neurostimulanteista tulee noita ahdistuneisuuksia ja myös mm. fibromyalgian oireet kahvistakin. Riipu kiinni Sanassa, älä myrkyissä. Noin niinkuin alkuun neuvon Sinua puhdistamaan kehosi noista aineista. Sopii myös muille kokeilla raittiutta.

      16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? [1. Kor. 6:19; 2. Kor. 6:16; Ef. 2:21; Hepr. 3:6; 1. Piet. 2:5]
      17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, Jumala saattaa turmioon hänet. Jumalan temppeli on pyhä, ja tämä temppeli olette te.

      31 Syöttepä siis tai juotte tai teettepä mitä tahansa, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi. [5. Moos. 8:10; Kol. 3:17]

    • kgkjg

      Toivon todella, että löydät helpotusta vaivoihisi.

      Aina kannattaa kokeilla ruokaremonttia.

      Sokeri on kaiken pahan alku ja juuri. Huonoa ovat nopeat hiilihydraatit, kuorittu vaalea vehnä ja riisi, pastat ym.

      Toinen on suola. Sen saantia pitää pystyä vähentämään.

      Kokeile stimulanttipaastoa. Jätä pois kaikki , limut, kahvi, suklaa, tee, keksit.

      Juo paljon vettä.

      Olen välttänyt possunlihaa ja nautaa ja suosinut esim. kalkkunaa. Rasvainen kala esim. lohi on ok. Ostan sitä marketissa aina, kun on tarjouksessa.

      Kokeile karppausta. Itse juon kevytluomumaitoa ja käytän voita, kohtuudella tietenkin. Osittaisella karppauksella paino putosi puolessa vuodessa radikaalisti -pelkällä ruokavaliolla, laiskan miehen hommaa!

    • Jaitahattuun

      Ei pidä leikkiä lääkäriä, jos ei ole edes lääkärin virallisia valtuuksia. Jumala on antanut ihmiselle järjen. Nykyajan lääketiede alan ammattilaisten hoidossa on hyvä myös uskovaiselle.

      JK.
      Aivan suositeltava kirja luettavaksi :
      http://www.onewaymission.fi/index.php/kauppa/kirjallisuus/ole-turvallisella-mielella-detail
      "..Kuvaus

      Nuori mies huohottaa puhelimessa: "Soitan eräästä raamattukoulusta. Täällä on opetettu tällä viikolla demoneista ja illalla on kokous, jossa on tarkoitus ajaa oppilaista ulos saatanaa. Minua pelottaa ihan kauheasti. Mitä minun pitäisi tehdä?"

      Syvästi masentunut mies lähettää minulle sähköpostia: "Olen uskovainen mies. Minusta on vuosia sitten yritetty ajaa ulos demoneja. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Sen jälkeen olen ollut avain rauniona ja täynnä ahdistusta. Uskonelämästäni on kadonnut kaikki ilo ja kärsin masennuksesta. En tahdo jaksaa enää elää. Voitko auttaa minua?"

      Nämä hätähuudot ovat vain pintaraapaisu siitä ahdistuksesta, jonka keskellä monet vilpittömät uskovat elävät tänään. Kyseessä eivät ole psyykkisesti sairaat ihmiset, jotka elävät omissa harhoissaan. Monet ovat henkisesti täysin terveitä, hyvin koulutettuja ja jopa merkittävässä asemassa yhteiskunnassa. Heitä löytyy lähes kaikkien kirkkokuntien piiristä...."

      Tuossa voisi olla kuunneltavaakin
      http://www.tv7.fi/vod/series/?series=47

      ".. 227 Kristityn turvallisuus 1/2
      Tapani Suonto opettaa.
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=27222

      228 Kristityn turvallisuus 2/2
      Tapani Suonto opettaa.
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=27223

      194 Petoksen uhrit 1/2
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=24442

      195 Petoksen uhrit 2/2
      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=24443

    • kgkjg

      jäitähattuun kirjoittaa;

      >>Ei pidä leikkiä lääkäriä, jos ei ole edes lääkärin virallisia valtuuksia. Jumala on antanut ihmiselle järjen. Nykyajan lääketiede alan ammattilaisten hoidossa on hyvä myös uskovaiselle.>>

      Jos pohdiskelu ruoka-asioista on mielestäsi lääkärileikkiä, niin pahoittelut.

      Lääketieteen ammattilaiselta saa lääkkeet ja hoidot, olen samaa mieltä.

      Kortisoonit, antibiootit, kolestroli,verenohennus, psykoosi, uni ym. lääkkeet saa kyllä kun vain varaa ajan terveyskeskukseen.

    • Anonyymi

      Sulla on sydämessä Pyhä Henki. Joten sä voit itse myös rukoilla. Kannattaa viedä seurakunnalle jollekkin esirukoilijalle tai jopa sielunhoitoon.
      Jos tota sussa ois henkivalta niin sun on vaikea olla tekemättä syntiä tai houkuttelet muita mukaan ja sulla voi olla pelkoja muita ihmisiä kohtaan tai muuta sellaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe