kaikille parisuhteessa oleville/aikoville hyvää luettavaa...

Lb-book

linkkaan tännekin, koska omien kokemusten kautta olen huomannut, että kun seurustelee ihmisen kanssa joka on eri kulttuurista, uskonnosta, ja on kielimuuria, niin siinä on itse usein ymmällään että
millainen se ihminen luonteeltaan on..ja ainakin minä naisena yritin ymmärtää aina toisen ongelmia loputtomiin kun uskoin että kyllä kaikki muuttuu paremmaksi..

Lukekaa tämä kirja, Why Does He Do That?: Inside the Minds of Angry and Controlling Men, ihan jokaisen kannattaisi, vaikka ei seurustelisikaan ulkomaalaisten kanssa :)

Lundy Bancroftin vankkaa tietoa, tässä on Amazoniin linkki ja noita arvosteluja kannattaa lukea! Käy ilmi mistä kyse

http://www.amazon.com/Why-Does-He-That-Controlling/dp/0425191656

14

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • werrr

      Ei toisen ongelmia tarvitse liiaksi ymmärtää, varsinkin jos se toinen ei ymmärrä tehdä ongelmilleen mitään.

      Imeisimmin et ole hyvä ihmistuntija ja menit naimisiin ihmisen kanssa jota et riittävästi tuntenut.

      Ei kannata liiaksi vetää tunteella, pitää käyttää järkeä ja kysellä miten maa makaa.

      • werrr

        Sorry et ollut naimisissa vaan seurustelit mutta sama virsi kuitenkin.


      • ap.

        Suosittelen lukemaan tuota kirjaa... :)

        et taida tuntea henkisen väkivallan aihepiiriä hyvin? Siinähän on kyse juuri siitä että se ihminen vaikuttaa pohjimmiltaan olevan kunnollinen ja mukava, mutta sitten "vahingossa" käyttäytyy lapsellisesti.

        Yleensä ihmiset haluaa antaa anteeksi ja ymmärtää toista, jos muuten yhdessä on kovin mukavaa.

        :) heh, nimenomaan olen aika hyvä ihmistuntija. Sen takia vihelsin pelin poikki monissa suhteissa. Mutta en koskaan ymmärtänyt MIKSI yrityksestäni huolimatta suhteet ei onnistunut. Tämä kirja selittikin kaiken..


      • Raaka Watson
        ap. kirjoitti:

        Suosittelen lukemaan tuota kirjaa... :)

        et taida tuntea henkisen väkivallan aihepiiriä hyvin? Siinähän on kyse juuri siitä että se ihminen vaikuttaa pohjimmiltaan olevan kunnollinen ja mukava, mutta sitten "vahingossa" käyttäytyy lapsellisesti.

        Yleensä ihmiset haluaa antaa anteeksi ja ymmärtää toista, jos muuten yhdessä on kovin mukavaa.

        :) heh, nimenomaan olen aika hyvä ihmistuntija. Sen takia vihelsin pelin poikki monissa suhteissa. Mutta en koskaan ymmärtänyt MIKSI yrityksestäni huolimatta suhteet ei onnistunut. Tämä kirja selittikin kaiken..

        Itseasiassa oikea kysymys on se että miksi hakeudut moisten miesten seuraan.


      • ap.
        Raaka Watson kirjoitti:

        Itseasiassa oikea kysymys on se että miksi hakeudut moisten miesten seuraan.

        hohhoi. Kivaa, kun ihmiset kommaa jotka ei tiedä mistä puhutaan.

        Moiset miehet kun on kaikkialla, olen tuntenut elämäni aikana monia ihan syntyperäsiä 100% aitoja suomimiehiä joissa on tämä sama vika, henkistä väkivaltaa ja kaupan päälle usein sitä sanallista ja fyysistä myös.

        Kannattaisi siinä rasismissaan muistaa, että ongelmaisia ihmisiä on joka maassa. Alotuksessa mainitsin miksi postasin myös tänne; kun ei ymmärrä toisen historiaa ja kieltä kunnolla, on vaikeampi hahmottaa mikä on se todellinen ajatusmaailma.


      • werrr
        werrr kirjoitti:

        Sorry et ollut naimisissa vaan seurustelit mutta sama virsi kuitenkin.

        Sorry mutta olen edelleen naimisissa ensimmäistä ja viimeistä kertaa ja puolisona ulkomaalainen.


      • werrr
        ap. kirjoitti:

        hohhoi. Kivaa, kun ihmiset kommaa jotka ei tiedä mistä puhutaan.

        Moiset miehet kun on kaikkialla, olen tuntenut elämäni aikana monia ihan syntyperäsiä 100% aitoja suomimiehiä joissa on tämä sama vika, henkistä väkivaltaa ja kaupan päälle usein sitä sanallista ja fyysistä myös.

        Kannattaisi siinä rasismissaan muistaa, että ongelmaisia ihmisiä on joka maassa. Alotuksessa mainitsin miksi postasin myös tänne; kun ei ymmärrä toisen historiaa ja kieltä kunnolla, on vaikeampi hahmottaa mikä on se todellinen ajatusmaailma.

        Tuo sama vika on myös naisissa niin ulkomaisissa kuin suomalaisissa.

        Tärkeintä on olla senverran ronkeli ettei tuollaiseen lankea ja jos vahingossa lankeaisikin niin hattu päähän ja näkemiin.

        En ymmärrä miksi tuollaisessa piehtaroisi ja elämänsä pilaisi, elämiä on vain yksi.


    • werrr

      Koomista tuossa on se että kumpikin on toiselleen ulkomaalainen ja kummallakin omanlaisensa odotukset. Kun odotukset eivät kohtaa niin nitinä alkaa ja kumpi oli ensin muna vai kana eli mikä riidan aiheutti. Toinen voi nähdä käyttäytymisesi törkeänä etkä sitä itse edes huomaa.

      Kuka siis voi tietää mikä on oikein vai onko kumpikaan.

      • ap.

        ei, ei HUOM sä puhut nyt näistä kulttuurin ja uskonnon eroista!

        SIITÄ EI OO KYSE.
        Henkinen väkivalta on ihan jotain muuta. Se on juuri sitä, että toinen on vain omaisuutta eikä hänellä saisi olla omaa elämää ja tahtoa lainkaan.

        Tietyissä maissa asennekasvatus on sellaista -mies päättää nainen on koira-, mutta se ei varsinaisesti liity uskontoon mitenkään.
        Sitä asennetta löytyy kaikista maista, sekä joistain naisistakin (päinvastasena siis että he kohtelee miehensä kuin koiran).


    • Nellianna

      Siis pysykää ihmeessä kaukana kaikista vallanhaluisista kontrolloivista tyypeistä, ihan sama onko suomalainen tai ulkomaalainen, niillä ei ole kaikki kunnossa. Minulle on ainakin kotonakin opetettu että kiertää kaukaa vaarallisen tyyliset miehet ja kuka edes haluaa sellaisen kanssa olla, itse ainakin tykkään kilteistä miehistä. Mutta tuosta kieli- ja kulttuurijutusta niin todella tulee joskus ihan outoja väärinkäsityksiä ja kun eri kielissä kuvaillaan esim tunteita ja muitakin asioita eri tavalla ja sitten vielä kun puhutaan kieltä jota toinen ei kunnolla osaa tai kieltä joka ei ole kummankaan äidinkieli, niin sekaannuksia tulee, aika koomisiakin juttuja välillä.

    • litsis lätsis

      Rouva Pena ei ilmeisesti pitänyt viimeisestä viestistäni.

      • Lätsistä Vaan

        Kertoo jotain ihmisen ajatusmaailmasta, jos hänen mielsetään on pahakin haukkumanimi kutsua miestä naiseksi...


      • Rahutu Tuhkatriinu
        Lätsistä Vaan kirjoitti:

        Kertoo jotain ihmisen ajatusmaailmasta, jos hänen mielsetään on pahakin haukkumanimi kutsua miestä naiseksi...

        Joo ja mun viesti poistettiin, jossa mä lausuin epämiellyttäviä totuuksia kalesta, alias litsis, lätsis. Aika ihmeellinen linja moderaattorilla.


      • miksi paskaa??
        Rahutu Tuhkatriinu kirjoitti:

        Joo ja mun viesti poistettiin, jossa mä lausuin epämiellyttäviä totuuksia kalesta, alias litsis, lätsis. Aika ihmeellinen linja moderaattorilla.

        Kirjoithan edes yksi joissa on asiaa ,niin ehkä ei poisteta.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe