Parannus ennen kastetta

Upotuskasteen saanut

Tärkeimmät Raamatun kohdat vesikasteesta: Matt. 28:19,20.
____________________________________________

"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan!” Apt. 2:38.
”Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Nimeen!” Apt. 10:48.
”Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse! Huuda avuksi Hänen Nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi!” Apt. 22:16.
”Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet!” Gal. 3:27.
”Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme Hänen kuolemaansa kastetut. Niin olemme siis yhdessä Hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.” Room. 6:3,4.

MITÄ TARKOITTAA TEHDÄ PARANNUS?
Raamattuhan opettaa, että parannus tulee tehdä ennen vesikastetta! -
Parannus (= kreik. metanoia) merkitsee mielenmuutosta, uudella tavalla ajattelemista. Mutta sanan merkitys Raamatun kokonaisuuden perusteella tarkoittaa elämän suursiivousta. Kasteelle tulevan on tehtävä parannus, joka siis merkitsee päätöstä elämän kokonaisvaltaisesta asennemuutoksesta. Parannus ulottuu sisäisen ja ulkoisen ihmisen elämäntyyliin:
- ylpeämielinen nöyrtyy
- rikollisesta tulee rehellinen ja työtä tekevä kansalainen
- valehtelija alkaa puhua totta
- juoppo ei enää käytä alkoholia.
- varas ei enää varasta
- tappelija ei enää tappele ja riitele
- tupakoitsija ei enää tupakoi
jne... jne...
Parannuksen tekemisessä tapahtuva elämän muutos koskettaa siis sisäistä sekä ulkoista elämää, koko ihmistä.
Edellä mainittu pesäero syntielämästä, elämän suursiivous, tapahtuu muutamassa minuutissa. Ja ennen sen kaiken tapahtumista ei ihmistä voida kastaa raamatullisesti! Uskossa kasvaminen ja pyhityselämän lisääntyminen taas on loppuelämän projekti. Hengen hedelmä ja Jumalan tunteminen lisääntyy rukouselämän ja uskovien seurakuntayhteydessä pysymisen kautta. Jumalan tahdon tie aukenee koko laajuudessaan Sanan tuntemisen kautta.

61

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjhuygtfrde

      Ihmetyttää uskossa ihmisyyden ymmärryksen menettäneet hihhulit.

      Se, mitä väärennetty raamattu opettaa PESEE AIVONNE SAATANALLISUUDEN MYRKYLLÄ!

      Esimerkki raamattusi sinuunkin tartuttamasta jakomielisyydestä...

      Joh. 3:22 "Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi."

      Joh. 4:2 "Vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa."

      Siitä saa valita haluaakko tulla eksytetyksi kastamalla tai kastamatta!


      Ja kreikan kielen kaste merkitsee myös pesemistä ja siksi Jeesuksen tämä teko ja käsky osoittaa että kyseessä on peseytyminen:

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Mar 10:16
      Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä

      Toisin lapsia kohtelevien kohtelusta Jeesus opetti samassa tilaisuudessa näin:
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

      "Kastamalla" tule opetuslapsia vaan opettamalla!
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      28:20 "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa ja todistaa ettei usko ja kaste pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien noudattaminen, totteleminen:
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

    • Kunniankruunuodottaa

      Kiitos aloituskirjoituksesta. Se on kirkasta evankeliumia.
      Ristintyön vaikutus kunniaan.

      • t6i

        niinpä, paavalin kirkasta!


    • Jeesus on rakas

      Jumalan Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta ja totuuden sanaa.

      • Näin se menee,, kun ihminen tulee uskoon, niin elämässä näkyy muutoos..uusi luomus on ihminen joka joka ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen,,,se on tie Taivaaseen.


      • kmnjhgfd
        aksu521 kirjoitti:

        Näin se menee,, kun ihminen tulee uskoon, niin elämässä näkyy muutoos..uusi luomus on ihminen joka joka ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen,,,se on tie Taivaaseen.

        Jeesuskaan ei ollut uskossa vaan Jumalallisuuden tietoudessa.
        Siis herra jumaloihinsa uskovat ovat ymmärtämättömiä eksytykseen johdettuja orjia.


      • sinne nyt vaan
        kmnjhgfd kirjoitti:

        Jeesuskaan ei ollut uskossa vaan Jumalallisuuden tietoudessa.
        Siis herra jumaloihinsa uskovat ovat ymmärtämättömiä eksytykseen johdettuja orjia.

        meneppäs koloosi takasin !


    • Hedelmistään se puu tunnetaan.

    • nikotteleemus

      PARANNUKSELLA PELASTUKSEEN

      Kertomasi asia on Johanneksen kaste - parannuksen kaste. Onkohan Johannes kiertämässä lähi aikoina Turussa? Toivottavasti voin käydä joka viikko kasteella, koska on niin paljon parannuksen tekoa. Kerkiänkö tehdä "suursiivouksen" ennen maailman loppua, koska se ei onnistu minulla millään muutamassa minuutissa? Olen kuullut, että Messias on tulossa ja antaa voiman vapautua kaikesta pahasta.

      Hes36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

      En pysty noudattamaan kaikkia lakia. Auttaako Johanneksen kaste? Teen kyllä parannusta, mutta olen hidas enkä yksin jaksa.

    • Hyvin selitetty

      Aloituksessa hyvää sanaa. Harvoin parannuksen teon merkitystä opetetaan noin tarkkaan.

    • Täydellinen tai ei
    • Pisteitä annan

      täyskymppi aloituksesta.

    • Viimeviikollaeronnut

      Montako erosi kirkosta tänä vuonna?
      Löytyykö tilastoja?

      • Otan vastaan ja toim

        Yli 50 000 kirkosta eroajaa tulee täyteen tänä vuonna. Miten saisimme vauhdin lisääntymään? Kertokaa keinoja.


    • eronnut jo
    • Tee se nyt

      Kirkosta eroaminen kuuluu parannuksen tekemiseen.

      • Oon uskossa

        Entä pitääks erota kotoa kun isä äiti juopottelee?

        Kun tulis nekin uskoon.


      • ja kerro Jeesuksesta
        Oon uskossa kirjoitti:

        Entä pitääks erota kotoa kun isä äiti juopottelee?

        Kun tulis nekin uskoon.

        Rukoile isän ja äidin puolesta.


      • ja sinäkin
        Oon uskossa kirjoitti:

        Entä pitääks erota kotoa kun isä äiti juopottelee?

        Kun tulis nekin uskoon.

        Pyydä että ne eroo kirkosta ja tulee uskoon.


      • ja säkin
        ja sinäkin kirjoitti:

        Pyydä että ne eroo kirkosta ja tulee uskoon.

        Pyydä mieluummin että ne tulee uskoon eikä eroo kirkosta. Kristuksen ruumiista ei kannata lähteä.


    • Oon uskossa

      Uskon Jeesukseen ja ei ole väliä kirkolla. En tartte.

    • Jeesuksen tykö tullu

      Ei tarvitse isäsi ja äitisikään. Jeesus odottaa auttaakseen.

    • Siunaten

      Olet ehkä aika nuori. Rukoilen sinun puolesta.

    • Oon uskossa

      Kiitti kun rukoilet.
      Kipeenä isä ei voi sietää mua.

    • Pelastettu

      Nuoret ja vanhat . Jumala rakastaa meitä ja tahtoo antaa syntimme anteeksi . Riittävä sijaisuhri on annettu Golgatalla. Vapahtaja on kuuleva rukouksesi.

      Ota Jeesus vastaan omaksi henkilökohtaiseksi Pelastajaksesi.

    • Jeesus tulee pian!

      Kertokaa se kaikille! Ilosanoma kaikkeen maailmaan: Jeesus on sovittanut syntimme! Halleluja! Jeesus tulee takaisin!

    • Meen sinne
    • Puhdasta pyhää
      • ja heti

        Minä tahdon kasteelle.


    • Huorannut ennen

      Kertokaa sit vielä et mitä se parannus noin niinku käytännös merkitsee?

      • vastaus löytyy .

        Katso tuo aloitusteksti.


    • Mitä video tarkoitta

      Pitääkö kastetun kastettu lapsi kastaa?

    • Poo tilas

      Video kyl oli hyvä ja tarpeeks lyhyt. Jaksoi meikäki katsoa masiksen keskel.

      • kans ollut

        Älä kuule anna masiksen päästä kimppuun. Se on vahva, eikä sen painiotteesta helposti pääse.


    • Kaste selvitetty

      Video jakoon.

    • Kasteelle

      Niin sanottu tasa-arvoinen avioliittoehdotus eduskunnassa meni siis synkän pimeyden voitoksi. - Jumalaton yhteiskunta näytti värinsä.
      Myös ev.lut. kirkko on aina ollut jumalaton ja Raamatun vastainen laitos, KANSANkirkko, ei Jumalan.
      Mutta arkkipiispan homomyönteisten lausuntojen johdosta todellisuus alkaa nyt aueta myös kirkkoon vielä kuuluville Jumalan lapsille. Tänään on kirkosta eronneita yli 2000, joista valtaosa on siis uskossa olevia. Tämä on tässä ikävässä asiassa kiitosaihe.
      Jumala tahtoo auttaa omansa irti kirkosta ja tulemaan kasteelle sekä seurakuntayhteyteen. Tässä linkissä lyhyt video raamatullisesta kasteesta:
      http://Jeesus-on-Herra.com/?page_id=156

      • nh3ghhet

        Tämän nimim. "Kasteelle" seurakunta ei ole mikään kristillinen seurakunta,vaan ilmiselvä lahko. Se on se portto mistä Raamattu puhuu.

        Luterilaisessa kirkossa on menossa synkkä vaihe ja piispat kävelevät Raamatun yli, mutta silti kirkon oppi on Raamatullinen eikä se sorru niihin harhoihin mihin uudestikastajalahkot menevät.

        Jumalan Henki ei auta ketään irti kirkosta, joka on Kristuksen ruumis, vaan päin astoin pysymään siinä ja pitämään siellä Herran Sanaa esillä. Lahkolaisuus on synti.


    • Kirkon menoa
      • noin 5000 eroaa nyt

        Niin ne ovat tehneet.
        Tuhannet ovat eronneet muutamissa päivissä. Tänään tulee ennätys.


      • kuuliaisuutta
        noin 5000 eroaa nyt kirjoitti:

        Niin ne ovat tehneet.
        Tuhannet ovat eronneet muutamissa päivissä. Tänään tulee ennätys.

        Ne, jotka uskova, että Raamattu on Jumalan Sanaa, noudattavat sen ohjeita:
        "Lähtekää ulos siitä, minun kansani, että ette joutuisi osallisiksi hänen syn-
        neistään." Ilm 18:4


    • Joukkopakolainen
      • jgwåeg

        Ei tule mieleenikään. Minä pysyn kirkossa.


      • Ulos Setasta
        jgwåeg kirjoitti:

        Ei tule mieleenikään. Minä pysyn kirkossa.

        Siis olet Setan jäsenyydessä.


      • Samaa mieltä!
        Ulos Setasta kirjoitti:

        Siis olet Setan jäsenyydessä.

        Ei kun Kristuksen seurakunnan jäsenyydessä. Setasta en perusta


    • Tienviitta Sanaan

      Tästä linkistä löytyy valoa, jota Jumala on antanut Suomen kansalle jumalattomien kautta, koska kansa ei kuuntele uskossa olevia:

      http://www.eroakirkosta.fi

      • ghwprgw

        Enpäs eroa kirkosta vaan pysyn sen jäsenenä. Mahtaa sinua harmittaa! =D


      • doordoor
        ghwprgw kirjoitti:

        Enpäs eroa kirkosta vaan pysyn sen jäsenenä. Mahtaa sinua harmittaa! =D

        En minäkään harkitse eroa kirkosta, jonka tunnustus on Jumalan Sanan mukainen. Arkkipiispan puheet toki surettavat ja huolettavat. Jos joskus eroan niin liittyisin varmaankin Suomen tunnustukselliseen ev. lut. kirkkoon. Uudestikastajat eivät saa minusta jäsentä koskaan, koska minä haluan pysyä Jumalan sanassa.


      • luterilaisuus
        doordoor kirjoitti:

        En minäkään harkitse eroa kirkosta, jonka tunnustus on Jumalan Sanan mukainen. Arkkipiispan puheet toki surettavat ja huolettavat. Jos joskus eroan niin liittyisin varmaankin Suomen tunnustukselliseen ev. lut. kirkkoon. Uudestikastajat eivät saa minusta jäsentä koskaan, koska minä haluan pysyä Jumalan sanassa.

        Tai yksi vaihtoehto on mennä mukaan Luther Säätiön toimintaan?

        http://www.lhpk.fi/


      • jkghskjhg
        doordoor kirjoitti:

        En minäkään harkitse eroa kirkosta, jonka tunnustus on Jumalan Sanan mukainen. Arkkipiispan puheet toki surettavat ja huolettavat. Jos joskus eroan niin liittyisin varmaankin Suomen tunnustukselliseen ev. lut. kirkkoon. Uudestikastajat eivät saa minusta jäsentä koskaan, koska minä haluan pysyä Jumalan sanassa.

        "Jos joskus eroan niin liittyisin varmaankin Suomen tunnustukselliseen ev. lut. kirkkoon. "
        Mikä se on? :) ite kans en lähtis luterilaisuudesta:)


    • kattokaa vaan

      Lutterin säätiössä kukkoilevat, mutta kanat pistää ne matalaksi.

      • katopa ite

        Siellä saa sentään Jumalan Sanaa puhtaana, toisin kuin vänkäävissä ja Kristuksen sanat hylkäävissä uudestikastajalahkoissa


    • Raamattu parempi

      Lutterssäätöinen sana ei ole raamatun oppia, vaan lutterin.

      • Raamattu paras!

        Ei ole Lutterin sanaa siellä, vaan Raamattua. Et tiedä yhtään mistä puhut. Olet uudestikastaja


    • Katson uudestaankin

      Puhdas ja ymmärrettävä oli videon opetus.

    • uskova poika

      Turussa eräs Veijo joka antaa pääsylippuja taivaaseen.
      Kymmenykset täytyy muistaa laittaa hänen tililleen, sekin on kuulemma raamatussa.

    • Raamattu kunniaan

      Ei Kari,
      pyhiä asioita ei voi ymmärtää ilman Pyhää Henkeä.

      Ensin pitää tulla uskoon, uudestisyntyä ja ottaa upotuskaste vedessä Jeesuksen Nimeen. Näin Pyhä Henki alkaa vaikuttaa.
      Vain Pyhästä Hengestä syntynyt voi ymmärtää oikein Pyhässä Hengessä syntynyttä Raamattua. 2 Kor. 3:14-18.

    • Piikkiöstä

      Näetkö, että Pyhä Henki jakaa tiedon sanoja?

    • Tahdon kasteelle

      Tarvitseeko minun kurjan ymmärtää teologiaa kun menen kasteelle? Olen uskossa.

      • Apt. 22:16.

        Kasteelle heti. Linkistä löydät osoitteen.


    • Rukoilkaa.

      Olen menossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      585
      1023
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      940
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      806
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      721
    Aihe