Auttakaa muo!!

Autathan mua?

Mulla on akne yläseläs ja rinnassa. Se on tosi hirveetä ja itsetunto laskee sen takia. En ees uskaltanut käydä uimassa kesällä kun vain t- paidassa! Mun unelma ja haave on saada puhdas iho!! Mä kärsin ihan hirveesti tästä asiasta ja itken myös. Kertokaa pliis keinoja mulle pliis... Kaikki jotka tiiäätte nii kommentoikaa!!! Mä haluisin niin koko sydämmestäni puhtaan ihon..Auttakaa!!

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äitsykkä

      Suosittelen kyllä lääkäriin menoa jos on oikein pahoja paukamia. Niistä voi jäädä arvet. Ja ihotautilääkärille tai jollekin joka on perehtynyt aknen hoitoon. Pojallani, nyt jo aikuinen, oli pahaa aknea myös selän alueella ja me ainakin löysimme yksityislääkärin joka oli perehtynyt mm aknen hoitoon. Antoi tarpeeksi tehokkaat lääkkeet. Ennen sitä kun oli käynyt opisk terv huollossa, ei ollut saanut tarpeeksi tehokasta hoitoa ja ongelma ei poistunut. Siinä oli sitten syöty joku tehoton antibioottikuurikin ihan turhaan.

      Nyt heti voit muuttaa ravintoasi niin, ettet syö mitään teollisesti prosessoitua ruokaa. Kaikki lisäaineet pois. Ei makeisia tms, niissä on paljon vaikka mitä aineita. Ei limua tai energiajuomia, ei valmiiksi maustettuja jogurttivälipaloja, tai rahkoja. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta ehdoton ei alkoholille. Se vaikuttaa hormonitoimintaan. Kehon toiminta normalisoituu näin ja se auttaa myös ihoa.

    • Hei!

      Akne voi tosiaan olla hyvinkin kiusallinen ja hankala vaiva. Varsinkin, jos aknea on laajalla alueella (kuten sinulla yläselässä ja rinnassa), ei ihon perushoidolla välttämättä pärjätä. Mikäli apteekista saatavat itsehoitotuotteetkaan eivät auta, kannattaa kääntyä yleislääkärin tai ihotautilääkärin puoleen.

      Lääkäri voi kirjoittaa reseptillä paikallisvoiteita, joista monet ovat hyvinkin tehokkaita aknen hoidossa. Mikäli aknea on laajalla alueella, myös suun kautta otettavaa antibioottikuuria (esim. tetrasykliini) käytetään. Jos tämäkään ei auta, ihotautilääkärit voivat kirjoittaa mm. isotretinoiinia, joka yleensä korjaa hankalankin aknen.

      Voit halutessasi lukea tarkemmin aknen oireista ja hoidosta esim. osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/akne

      Toivottavasti sopiva apu löytyy! Terveisin:

      - Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    • Autathan mua?

      Kiitos vastauksista tosi paljon!!!

    • Joskus sai apteekist lääkettä nimeltä "neo medrol comp liminent"--tiannevat ellei ole valmistus lopetettu.sitä ei mainosteta,mestemäistä..kellertävää..haju aika kamala..käytä mieluummin öisin tai laita paljon hajusteita, hajuvettä ettei tuoksu erotu..en ole,varma myydäänkö alle 18v..pikku ytippa riitää patille(kuivuu siihen ).--ei tartte koko selkää ym sivelleä ellei nyt haluu kerran olla okeinkuivaihoinen,.Ja se TODELLA kuivattaa..kasvoihin tarttee kyl kosteuvoiteet jos sit laitta yöksi kelmun yöksi..Jamkyötä kasvoevttä kuivattavaa kaikille ihonalueiile mmis finnejä...selkä hikoo jarasvottuu niin helpisti..pyyhkeile kosteupyyhkeil vaik usein päivisin taiota kunnon pesusuihkuja...saat varautua että arpiiii voi johinkin jäädä...ei niihin kuole, et sinä etkä kumppani js sanee plastikakirurgil pois..ellet haluu olla yksilöllisen näköönen..aroikin erikoistuntomerkki...et sotkeudu toisiin.savinaamioita(yves rochersilla on)..suklaa ehkä pois..ja paksut voikerrokset leiviltä ym:lta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe