eikö citikassa ole automaattivaloja

sicko

Uudehko c5 iltapimeällä pelkät etupäivävalot päällä - eikö tuossa ole automatiikkaa ? Sitikkakuskiltahan ei voi vaatia liikoja....

7

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varustetaso perus

      Ei välttämättä lähtömalleissa. Kuten ei ole uudessa Toyota Auriksessakaan. Potikkaa viiksen päästä joutuu pyörittelemään.

      • Pilote 22

        Kyllä on C5:ssa automaattisesti syttyvät ajovalot ja vieläpä toimii huomattavasti paremmin kuin monella muulla automerkillä.
        En usko että olisi ollut pimeää kuten aloittaja väitti vaan hämärää.
        Esim. uusissa Fordeissa, Toyoteissa,Mersuissa ym.ym. ole huomannut sen tosiseikan, että automatiikka ei pelaa oikein vaan ajellaan täysin pimeässä pelkillä päiväajovaloilla.


      • Jeeeees...
        Pilote 22 kirjoitti:

        Kyllä on C5:ssa automaattisesti syttyvät ajovalot ja vieläpä toimii huomattavasti paremmin kuin monella muulla automerkillä.
        En usko että olisi ollut pimeää kuten aloittaja väitti vaan hämärää.
        Esim. uusissa Fordeissa, Toyoteissa,Mersuissa ym.ym. ole huomannut sen tosiseikan, että automatiikka ei pelaa oikein vaan ajellaan täysin pimeässä pelkillä päiväajovaloilla.

        Kuten sanottua, esim. Auriksessa automatiikkaa ei ole ainakaan Life-varustetasossa. Hämäräautomatiikka ei kuulu yllättävän moneenkaan peruskinneriin ainakaan halvemmissa varustetasoissa. Mutta eipä se liene normaalikuntoiselle ihmiselle suurikaan kynnyskysymys kääntää illalla hämärtyessä viiksestä valot päälle ja aamulla valjetessa vastaavasti pois päältä. Parempi sekin kuin epämääräisesti toimiva automatiikka jotajoudut kuitenkin manuaalisesti kaitsemaan.
        Monellahan valtaosa ajoistahan suhataan päiväajovaloilla ilman että asiaan tarvitsee käyttää sen suurempaa huomioo. monessa autossa myös mittarivalot toimivat varsinaisten ajovalojen yhteydessä, jolloin ne tulee käännettyä päälle kun ei erota mittaristosta viisareita......Sinäänsä itse päiväajovalojen syttyminen automaattisesti taitaa olla pakollinen kaikissa uusissa autoissa.


    • Valot päälle

      Mersussa,Bemarissa,ja Amerikan autoissa ei ilmeisesti ole mitään valoautomatiikkaa koska ne yleensä tulee pimeinä vastaan. Vai onko käyttäjät lukutaidottomia (tolloja) eikä löydä valokytkintä?

      • homonhoukuttimet

        Wanhoissa saksanseisojissa ei tosiaan ole sitä perinteisistä perinteisintä "automatiikkaa", joka sytyttää ajovalot, kun moottorin sytytysvirta on päällä.

        Vähän tuoreemmissa tällainen löytyy, mutta ne ajovalot pitää totta kai pistää pois päältä, kun diesellotkotin tai huonolla akulla varustettu bensapeli pitää jättää käyntiin ruokakaupan pihalla... Minkä jälkeen lähdetään moottoritielle ajelemaan pelkät parkit päällä ... ja näistä parkeistakin on puolet pimeänä (polttimoita rikki/maadoitusvikoja). Tosin tämä ei ole mikään vain sakemannien juttu. Eniten tässä kunnostautuu jakeluautot ja myös tojot ovat hyvin edustettuina.

        Uusissa autoissa pitää tosiaan päiväajovalojen palaa "pakkosyötöllä" aina moottorin käydessä & lähivalojen ollessa pois päältä. Jos hämäräkytkinautomatiikkaa ei ole tai kuski menee sen ohittamaan (kytkin pois A-asennosta), niin sittenpä ajellaan pimeällä, sumussa ynnä kaatosateella pelkillä päiväajovaloilla = usein ilman takavaloja. Aika nopeesti tulee karvalakkivarusteltujen sakemannien lisäksi mieleen Kia ja tojo....

        Citroen kuskit on sitten toista maata. Yli puolet on löytänyt homovalojen kytkimen kojelaudastaan. Uudemmissa pitää käsittääkseni tämänkin kytkentä olla sellainen, ettei homovalot voi "unohtua" päälle, vaan ne pitää sytyttää uudelleen joka käynnistyksen jälkeen. Minkä uskollisimmin tekevät Citroen ja Datsun -kuskit.


    • vilauttajaa

      Mä käytän ajovaloja samalla lailla kuin suuntavilkkuakin, vilautan kerran.

    • rehellinen veromaksu

      Perkele miksi niissä ei pala perse valot, missä vitussa on maahantuonti katsastus on toteuttu on kumma perkeleen virka pellet ei hoida hommiaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe