Onnistunut hormoonihoito :-)

n.10kk hormooneilla

Kun olet:-)ravintolassa ja juttelet ns.miesmoodissa tuntemasi naisen kanssa ja mies tulee hakemaan tanssimaan et lähdes tanssiin ja luulee sua naiseksi.... Kaveri sai hyvät naurut ja mie olin happy!

118

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäitä hattuun

      Iät ajat on kapakassa pitkätukkaisia miehiä naisiksi luultu

    • C.S.

      Mikä eläkeläisen vuoropuhelu tässä taas oli? 10 kk hormoneilla, miesmoodissa ja joku luulee naiseksi? Kuka kirjoittaisi noin vakavissaan?

    • C.C on taas herännyt

      pöydän alta mokeltämään.

      • Chastity Chase C.S.

        Kumma, että eläkeläinen vastasi eikä ap.


      • Täysin naurettava
        Chastity Chase C.S. kirjoitti:

        Kumma, että eläkeläinen vastasi eikä ap.

        tuo C.S. Mies ei tiedä kuka kirjoittaa ja mitä sattuu. Alkoholi pehmittää aivot ja tuossa on hyvä esimerkki.


    • n.10kk hormooneilla

      Tänään oli alkuillasta miesmoodissa kaverin kanssa kaljalla ja sen sukulaismies tuli ensin kysymään että olenko kaverin tyttis ja äänen avauksen jälkeen kysy vai kaveri?.. Huvitti kyl kun itse uskoo olevansa näissä tilanteissa edelleenkin " mies" ja en ehkä itse huomaa niitä muutoksia :-)

      • Normaalireaktio

        No nyt oli vähn selkeämpi teksti jonka ymmärsi kertalukemalla. Aloitus oli niin sekava ettei useampaankaan kertaan ajatuksella lukeminen avannut mistä oli kyse.


      • Mitä muutoksia?

        10 kk aikana ehdit vain kasvattamaan pidemmän tukan, Se on ainoa muutos mitä sinussa tapahtuu ja ehkä toisenlaiset vaatteet.


      • 100kk hormoneilla
        Mitä muutoksia? kirjoitti:

        10 kk aikana ehdit vain kasvattamaan pidemmän tukan, Se on ainoa muutos mitä sinussa tapahtuu ja ehkä toisenlaiset vaatteet.

        Niin just! Ite oon ollut jo vuosia hormoneilla, eikä näy juuri missään. Ikä 30v.


      • Millähän hormoneilla
        100kk hormoneilla kirjoitti:

        Niin just! Ite oon ollut jo vuosia hormoneilla, eikä näy juuri missään. Ikä 30v.

        Toisaalta itse ei huomaa muutoksia kun näkee itsensä monta kertaa päivässä. 100 kuukautta sitten viimeksi sinut nähnyt voi todeta suurenkin muutoksen. Pelkästään kosmeettisin keinoin ja oikein pukeutumalla muutos voi olla suuri ilman hormooneitakin, mutta jos edelleen pukeutuu kuten ennenkin äijämäisesti eikä kiinnitä mitään huomiota ulkomuotoonsa, muutos voi olla niin vähäinen että sitä ei huomata. Myös hyvin pienet hormooniannokset eivät tehoa ja muutos jää siksi huomaamattomaksi.


      • mies miesmoodissa

        Miksi olet miesmoodissa jos haluat olla nainen vai eikö kanttia pukeutua naistenvaatteisiin? Jos kerran niin naiselta näytät kuin yrität kovasti väittää niin miksi et sitten pukeudu naisten vaatteisiin ja elää sitä naisen elämää? Pitäishän sulla olla jo ns. tosielämän koe menossa.


      • 100kk
        Millähän hormoneilla kirjoitti:

        Toisaalta itse ei huomaa muutoksia kun näkee itsensä monta kertaa päivässä. 100 kuukautta sitten viimeksi sinut nähnyt voi todeta suurenkin muutoksen. Pelkästään kosmeettisin keinoin ja oikein pukeutumalla muutos voi olla suuri ilman hormooneitakin, mutta jos edelleen pukeutuu kuten ennenkin äijämäisesti eikä kiinnitä mitään huomiota ulkomuotoonsa, muutos voi olla niin vähäinen että sitä ei huomata. Myös hyvin pienet hormooniannokset eivät tehoa ja muutos jää siksi huomaamattomaksi.

        Siis ihan normaaleilla hormoneilla. Progynova 6 mg päivässä ensin pari vuotta ja sitten vaihdettu Estradiol Sandoz 6 mg. Ja Androcuria vetelin pari vuotta 50 mg/päivä, kunnes tuli leikkaus ja jätin pois. Ja vielä Finasteridit päälle.

        Eipä näy missään. Kaikki näkyvä muutos on ollut kosmeettista ja vaatevalintoja, yms... Kyllä kun vaivautuu vähän laittamaan itseään, niin on aika läpimenevä. Alastomana ja ilman meikkiä oon ihan saman näköinen kuin ennenkin.

        Lievähköä pettymystä hormoneihin havaittavissa :/


      • Hyvin menee
        100kk kirjoitti:

        Siis ihan normaaleilla hormoneilla. Progynova 6 mg päivässä ensin pari vuotta ja sitten vaihdettu Estradiol Sandoz 6 mg. Ja Androcuria vetelin pari vuotta 50 mg/päivä, kunnes tuli leikkaus ja jätin pois. Ja vielä Finasteridit päälle.

        Eipä näy missään. Kaikki näkyvä muutos on ollut kosmeettista ja vaatevalintoja, yms... Kyllä kun vaivautuu vähän laittamaan itseään, niin on aika läpimenevä. Alastomana ja ilman meikkiä oon ihan saman näköinen kuin ennenkin.

        Lievähköä pettymystä hormoneihin havaittavissa :/

        Eli tuhlaat turhaan rahaa hormooneihin koska reseptorisi ei toimi. Tuon ikäisellä olisi pitänyt tulla jo suuriakin muutoksia kun paljon vanhemmillakin hormoonit toimii.

        Onneksi en ole tuollainen. Muutokset on ollut riittäviä eikä aina tarvita meikkejäkään ja "rönttövaatteissakin" tulkitaan naiseksi.


      • Ihmetyyppejä
        mies miesmoodissa kirjoitti:

        Miksi olet miesmoodissa jos haluat olla nainen vai eikö kanttia pukeutua naistenvaatteisiin? Jos kerran niin naiselta näytät kuin yrität kovasti väittää niin miksi et sitten pukeudu naisten vaatteisiin ja elää sitä naisen elämää? Pitäishän sulla olla jo ns. tosielämän koe menossa.

        Se on sitten RLT-laskuri nollattu ja aikalaskenta aloitettu alusta eilen illalla kun lähti baariin miesmoodissa. Onko kanttia kertoa seuraavalla transpolikäynnillä että on taas repsahtanut joten lykätään sukupuolenvahvistuspaperien saantia vuodella. No jotkut vain leikkii naista. Ei ihmekään että tutkimuskriteereitä on tiukennettu tällaisten tyyppien vuoksi.


      • 0?=
        100kk kirjoitti:

        Siis ihan normaaleilla hormoneilla. Progynova 6 mg päivässä ensin pari vuotta ja sitten vaihdettu Estradiol Sandoz 6 mg. Ja Androcuria vetelin pari vuotta 50 mg/päivä, kunnes tuli leikkaus ja jätin pois. Ja vielä Finasteridit päälle.

        Eipä näy missään. Kaikki näkyvä muutos on ollut kosmeettista ja vaatevalintoja, yms... Kyllä kun vaivautuu vähän laittamaan itseään, niin on aika läpimenevä. Alastomana ja ilman meikkiä oon ihan saman näköinen kuin ennenkin.

        Lievähköä pettymystä hormoneihin havaittavissa :/

        Oletko tupakoitsija?
        Se itsessään vie suuren osan pois estrogeenin tehoista.
        Mystistä tuommoinen että ei edes jotenkin hormonit toimisi. Eikö sinulla ole ollut mitään rintojenkasvua tai karvojen heikentymistä edes?


      • 121
        Ihmetyyppejä kirjoitti:

        Se on sitten RLT-laskuri nollattu ja aikalaskenta aloitettu alusta eilen illalla kun lähti baariin miesmoodissa. Onko kanttia kertoa seuraavalla transpolikäynnillä että on taas repsahtanut joten lykätään sukupuolenvahvistuspaperien saantia vuodella. No jotkut vain leikkii naista. Ei ihmekään että tutkimuskriteereitä on tiukennettu tällaisten tyyppien vuoksi.

        RLT:n aikana kontrolia ei ole ja hyvä niin. Jakson tarkoitushan on toimia testijaksona oman sukukupuolen mukaiseen elämään eli henkilö saa tunnusteltua onko tämä nyt mitä hän todella tarvitsee ja riittävätkö henkiset voimavarat. Jakso on siis suunnattu prosessissa olevalle ikään kuin työkaluksi, ei hoitohenkilöstön kontrolivälineeksi.

        Jos miesmoodiin palaaminen tuntuu helpottavalta niin itsekseen voisi miettiä onko oikealla tiellä. Ne vaikeat hetket jolloin pakenet miesmoodiin, mitä jos ensikerralla et juoksisi itseäsi enää karkuun ja unohtaisit tuollaiset miesmoodit. Vaatekeräykset auttavat hyvin tuossa asiassa.


      • Tuollaisilla hormoon
        100kk kirjoitti:

        Siis ihan normaaleilla hormoneilla. Progynova 6 mg päivässä ensin pari vuotta ja sitten vaihdettu Estradiol Sandoz 6 mg. Ja Androcuria vetelin pari vuotta 50 mg/päivä, kunnes tuli leikkaus ja jätin pois. Ja vielä Finasteridit päälle.

        Eipä näy missään. Kaikki näkyvä muutos on ollut kosmeettista ja vaatevalintoja, yms... Kyllä kun vaivautuu vähän laittamaan itseään, niin on aika läpimenevä. Alastomana ja ilman meikkiä oon ihan saman näköinen kuin ennenkin.

        Lievähköä pettymystä hormoneihin havaittavissa :/

        määrillä voi odottaa vain sitä koska tulee aivoinfarkti.


      • Ei vaikutusta
        Tuollaisilla hormoon kirjoitti:

        määrillä voi odottaa vain sitä koska tulee aivoinfarkti.

        Tuo on normaali estrogeeniannostus eikä siitä saa muut aivoinfarktaja kuin sinä.


      • Vakavaa harkintaa
        121 kirjoitti:

        RLT:n aikana kontrolia ei ole ja hyvä niin. Jakson tarkoitushan on toimia testijaksona oman sukukupuolen mukaiseen elämään eli henkilö saa tunnusteltua onko tämä nyt mitä hän todella tarvitsee ja riittävätkö henkiset voimavarat. Jakso on siis suunnattu prosessissa olevalle ikään kuin työkaluksi, ei hoitohenkilöstön kontrolivälineeksi.

        Jos miesmoodiin palaaminen tuntuu helpottavalta niin itsekseen voisi miettiä onko oikealla tiellä. Ne vaikeat hetket jolloin pakenet miesmoodiin, mitä jos ensikerralla et juoksisi itseäsi enää karkuun ja unohtaisit tuollaiset miesmoodit. Vaatekeräykset auttavat hyvin tuossa asiassa.

        Periaatteessa sitä kontrolloidaan, mutta käyntikertojen harvennuttua se tapahtuu harvoin. Transsukupuolisen on syytä miettiä vakavasti jos valehtelee hoitajalle tai psykiatrille että hyvin menee. Ellei kantti kestä elää uuden sukupuolen mukaista elämää vaadittua aikaa 24/7 niin miten siihen pystyy loppuelämänsä. Tuossa vaiheessa jos 10 kk hormooneita käyttäneenä lähdetään vielä miesmoodissa ravintolaan vaikka ulkopuoliset jo olettavat naiseksi, osoittaa että on vielä henkisesti raakile eikä uutta sukupuolta voida vahvistaa. Jopa prosessin keskeyttämistä tulisi harkita ettei tulisi väärää valintaa jota ei voi enää perua. Ainakin tuossa tilanteessa on syytä aloittaa vuoden RLT alusta ja elää tästä eteenpäin 24/7 naisena eikä livetä siitä hetkeksikään. Silloin voisi ajatella että ehkäpä pystyy elämään loppuelämänsäkin naisena.


      • ocfc

        Käytkö miesten vai naisten puolella vessassa?


      • Hormoonit eivät
        Vakavaa harkintaa kirjoitti:

        Periaatteessa sitä kontrolloidaan, mutta käyntikertojen harvennuttua se tapahtuu harvoin. Transsukupuolisen on syytä miettiä vakavasti jos valehtelee hoitajalle tai psykiatrille että hyvin menee. Ellei kantti kestä elää uuden sukupuolen mukaista elämää vaadittua aikaa 24/7 niin miten siihen pystyy loppuelämänsä. Tuossa vaiheessa jos 10 kk hormooneita käyttäneenä lähdetään vielä miesmoodissa ravintolaan vaikka ulkopuoliset jo olettavat naiseksi, osoittaa että on vielä henkisesti raakile eikä uutta sukupuolta voida vahvistaa. Jopa prosessin keskeyttämistä tulisi harkita ettei tulisi väärää valintaa jota ei voi enää perua. Ainakin tuossa tilanteessa on syytä aloittaa vuoden RLT alusta ja elää tästä eteenpäin 24/7 naisena eikä livetä siitä hetkeksikään. Silloin voisi ajatella että ehkäpä pystyy elämään loppuelämänsäkin naisena.

        muuta 10 kk aikana pätkän vertaa. Muutos tulee omasta päästä kun alkaa kuvittelemaan, että on jotenkin muuttunut. Siihen, että ulkopuoliset kuvittelevat naiseksi johtuu lähinnä naisellisesta pukeutumisesta, ei mistään muusta.


      • Joku muukin siitä
        Ei vaikutusta kirjoitti:

        Tuo on normaali estrogeeniannostus eikä siitä saa muut aivoinfarktaja kuin sinä.

        on saanut aivoinfarktin. Joka kerta, kun olen ollut sairaalassa lääkärit ovat maininneet hormooneista.

        Tosiasiahan tietysti on se, että vuosia opiskelleet lääkärit eivät voi millään tietää hormoonien vaarasta. Tietysti hormooneita innoissaan syövät ts naiset sen tietävät paljon paremmin.


      • 121
        Hormoonit eivät kirjoitti:

        muuta 10 kk aikana pätkän vertaa. Muutos tulee omasta päästä kun alkaa kuvittelemaan, että on jotenkin muuttunut. Siihen, että ulkopuoliset kuvittelevat naiseksi johtuu lähinnä naisellisesta pukeutumisesta, ei mistään muusta.

        Höpsistä. Tietenkin vaste on yksilöllistä mutta tyypillisesti iho muuttuu hyvin nopeasti, jo kuukaudessa. Karvoituksen kasvu muuttuu muutaman kuulauden aikana, rintojen kasvu nyt tuntuu olevan hyvin yksilöllistä mutta muutosta tapahtuu tuossa 10 kuukaudessa. Rasvakudoksen uudelleen sijoittuminen vie aikansa, ja siihen tuo 10kk ei oikein vielä riitä. Mutta etteikö mitään tapahdu on höpö puhetta.

        Sinänsä edellinen kirjoittaja on oikeassa, että osaltaa oikein sukupuolitetuksi tulemista edistää sukupuolen mukainen pukeutuminen. Asiaa edesauttaa edelleen henkinen kypsyminen. Ajatus siitä että on lupa olla oman sukupuolensa mukainen näkyy ruumiinkielessä ja varmuudessa jolla olet oma itsesi.


      • Riippuu eri syistä
        Joku muukin siitä kirjoitti:

        on saanut aivoinfarktin. Joka kerta, kun olen ollut sairaalassa lääkärit ovat maininneet hormooneista.

        Tosiasiahan tietysti on se, että vuosia opiskelleet lääkärit eivät voi millään tietää hormoonien vaarasta. Tietysti hormooneita innoissaan syövät ts naiset sen tietävät paljon paremmin.

        Missä ihmeen sairaaloissa oikein käyt. Tai sitten vaikuttaa mitä vaivoja sinulla hoidetaan. Mutta onhan se luonnollista että asiaan kiinnitetään huomiota jos on ollut vaikkapa TIA.
        Minäkin olen joitakin kertoja käynyt sairaalassa ja muidenkin lääkärien hoidossa eikä missään vaiheessa ole hormoonihoitooni kiinnitetty erityistä huomiota (sama annostus). Edes ennen isoa leikkausta ei käsketty keskeyttää hormooneja, pistin ne poikki Töölön ohjeistuksen perusteella 4 viikkoa ennen.


      • 65e45e754ed5se
        121 kirjoitti:

        Höpsistä. Tietenkin vaste on yksilöllistä mutta tyypillisesti iho muuttuu hyvin nopeasti, jo kuukaudessa. Karvoituksen kasvu muuttuu muutaman kuulauden aikana, rintojen kasvu nyt tuntuu olevan hyvin yksilöllistä mutta muutosta tapahtuu tuossa 10 kuukaudessa. Rasvakudoksen uudelleen sijoittuminen vie aikansa, ja siihen tuo 10kk ei oikein vielä riitä. Mutta etteikö mitään tapahdu on höpö puhetta.

        Sinänsä edellinen kirjoittaja on oikeassa, että osaltaa oikein sukupuolitetuksi tulemista edistää sukupuolen mukainen pukeutuminen. Asiaa edesauttaa edelleen henkinen kypsyminen. Ajatus siitä että on lupa olla oman sukupuolensa mukainen näkyy ruumiinkielessä ja varmuudessa jolla olet oma itsesi.

        Kuvistahan se on nähty ettei RA muuttunut mitenkään. Äijä peruukki päässä.


      • edelleen unennäköä
        121 kirjoitti:

        Höpsistä. Tietenkin vaste on yksilöllistä mutta tyypillisesti iho muuttuu hyvin nopeasti, jo kuukaudessa. Karvoituksen kasvu muuttuu muutaman kuulauden aikana, rintojen kasvu nyt tuntuu olevan hyvin yksilöllistä mutta muutosta tapahtuu tuossa 10 kuukaudessa. Rasvakudoksen uudelleen sijoittuminen vie aikansa, ja siihen tuo 10kk ei oikein vielä riitä. Mutta etteikö mitään tapahdu on höpö puhetta.

        Sinänsä edellinen kirjoittaja on oikeassa, että osaltaa oikein sukupuolitetuksi tulemista edistää sukupuolen mukainen pukeutuminen. Asiaa edesauttaa edelleen henkinen kypsyminen. Ajatus siitä että on lupa olla oman sukupuolensa mukainen näkyy ruumiinkielessä ja varmuudessa jolla olet oma itsesi.

        On varmasti kiva nukkua, kun näkee unta noista muutoksista. Sitten herätyskello soi ja pitää herätä katkeraan todellisuuteen.


      • sairaala jossa kävin
        Riippuu eri syistä kirjoitti:

        Missä ihmeen sairaaloissa oikein käyt. Tai sitten vaikuttaa mitä vaivoja sinulla hoidetaan. Mutta onhan se luonnollista että asiaan kiinnitetään huomiota jos on ollut vaikkapa TIA.
        Minäkin olen joitakin kertoja käynyt sairaalassa ja muidenkin lääkärien hoidossa eikä missään vaiheessa ole hormoonihoitooni kiinnitetty erityistä huomiota (sama annostus). Edes ennen isoa leikkausta ei käsketty keskeyttää hormooneja, pistin ne poikki Töölön ohjeistuksen perusteella 4 viikkoa ennen.

        on se johon ambulanssi on vienyt kolme kertaa minut saatuani aivoinfarktin. Joka kerta kun olen sairaalassa ollut, niin lääkäreillä on ollut hyvin kielteinen kanta hormooneihin

        Hormooneilla on sellainen paha vika, että ne saattavat aivoinfarktin. Kun ensimmäistä kertaa on ambulassissa joka menee pillit huutaen kohti sairaalaa tulee mieleen, että olivatkohan ne lääkärit sittenkin oikeassa

        Transihmisethän syövät innolla kourakaupalla hormooneita välittämättä siitä mitä ne voivat aiheuttaa. En usko, että halvautuneena olo niin mukavaa on.

        Se on totta, että eivät hormoonit muihin hoitoihin vaikuta. Aivan samantekevää jos niitä käyttäessä joku muu leikkaus tehdään.

        Syökää niin paljon kuin haluatte hormooneita sillä ei se minun elämääni vaikuta.


      • !!!
        sairaala jossa kävin kirjoitti:

        on se johon ambulanssi on vienyt kolme kertaa minut saatuani aivoinfarktin. Joka kerta kun olen sairaalassa ollut, niin lääkäreillä on ollut hyvin kielteinen kanta hormooneihin

        Hormooneilla on sellainen paha vika, että ne saattavat aivoinfarktin. Kun ensimmäistä kertaa on ambulassissa joka menee pillit huutaen kohti sairaalaa tulee mieleen, että olivatkohan ne lääkärit sittenkin oikeassa

        Transihmisethän syövät innolla kourakaupalla hormooneita välittämättä siitä mitä ne voivat aiheuttaa. En usko, että halvautuneena olo niin mukavaa on.

        Se on totta, että eivät hormoonit muihin hoitoihin vaikuta. Aivan samantekevää jos niitä käyttäessä joku muu leikkaus tehdään.

        Syökää niin paljon kuin haluatte hormooneita sillä ei se minun elämääni vaikuta.

        KOLME kertaa aivoinfarkti ja vielä ihmettelee ettei suostuttu SRS:ään.


      • Jos et pässi tiedä
        !!! kirjoitti:

        KOLME kertaa aivoinfarkti ja vielä ihmettelee ettei suostuttu SRS:ään.

        niin ihmisille tehdään esim vaikeita syöpäleikkauksia vaikka olisivat saaneet kuinka monta infarktia tahansa. Sinähän sitä et tosin rajoittuneella ajatyskyvylläsi pysty ymmärtämään.


      • Edes ajokorttia ei
        Jos et pässi tiedä kirjoitti:

        niin ihmisille tehdään esim vaikeita syöpäleikkauksia vaikka olisivat saaneet kuinka monta infarktia tahansa. Sinähän sitä et tosin rajoittuneella ajatyskyvylläsi pysty ymmärtämään.

        noiden tapausten johdosta peruuteta.


      • Pässi olet itse
        Jos et pässi tiedä kirjoitti:

        niin ihmisille tehdään esim vaikeita syöpäleikkauksia vaikka olisivat saaneet kuinka monta infarktia tahansa. Sinähän sitä et tosin rajoittuneella ajatyskyvylläsi pysty ymmärtämään.

        Syöpäleikkaus on pakollinen kuolemaa torjuva leikkaus, SRS ei.


      • 0?= kirjoitti:

        Oletko tupakoitsija?
        Se itsessään vie suuren osan pois estrogeenin tehoista.
        Mystistä tuommoinen että ei edes jotenkin hormonit toimisi. Eikö sinulla ole ollut mitään rintojenkasvua tai karvojen heikentymistä edes?

        Tupakointi ei vaikuta estrogeenin tehoihin, vaan niitä vastaanottavat reseptorit. Itse olen 48 vuotta ja hormonit on vaikuttanut enemmän kuin yli kymmenen vuotta nuoremmilla. Nythän oon lopettanut tupakoinnin kun on leikkauskin edessä.


      • Heikko vertaus
        Jos et pässi tiedä kirjoitti:

        niin ihmisille tehdään esim vaikeita syöpäleikkauksia vaikka olisivat saaneet kuinka monta infarktia tahansa. Sinähän sitä et tosin rajoittuneella ajatyskyvylläsi pysty ymmärtämään.

        Kannattaisi kaksi kertaa miettiä ennen kun rinnastaa syövän ja sukupuolenvaihdon. Mutta ei niiden perimmäistä eroa sinun äo:llasi pysty tajuamaan.


      • ytdtrdttx
        azeriel kirjoitti:

        Tupakointi ei vaikuta estrogeenin tehoihin, vaan niitä vastaanottavat reseptorit. Itse olen 48 vuotta ja hormonit on vaikuttanut enemmän kuin yli kymmenen vuotta nuoremmilla. Nythän oon lopettanut tupakoinnin kun on leikkauskin edessä.

        Tupakointi lisää veritulppariskiä joten kannattaa lopettaa kun käyttää estroja.


      • Leikkauksia ovat
        Pässi olet itse kirjoitti:

        Syöpäleikkaus on pakollinen kuolemaa torjuva leikkaus, SRS ei.

        molemmat. Jos syöpäleikkaus voidaan tehdä, niin varmasti voidaan tehdä myös sukuelinkirurgia Molempien hoitamattomuus saattaa johtaa kuolemaan. Toisessa tappaa syöpä toisessa itsemurha.


      • Turhaa pelottelua
        Leikkauksia ovat kirjoitti:

        molemmat. Jos syöpäleikkaus voidaan tehdä, niin varmasti voidaan tehdä myös sukuelinkirurgia Molempien hoitamattomuus saattaa johtaa kuolemaan. Toisessa tappaa syöpä toisessa itsemurha.

        Allu uhosi tappavansa itsensä jos ei pääse leikkaukseen, mutta ei tappanut.

        Eikä tappanut se yksi Kaarinalainenkaan.


      • Seuraavaksi väität
        Turhaa pelottelua kirjoitti:

        Allu uhosi tappavansa itsensä jos ei pääse leikkaukseen, mutta ei tappanut.

        Eikä tappanut se yksi Kaarinalainenkaan.

        että kukaan hoitamaton transsukupuolinen ei ole tehnyt itsemurhaa koska ei ole saanut hoitoa.


      • Eivät samanarvoisia
        Leikkauksia ovat kirjoitti:

        molemmat. Jos syöpäleikkaus voidaan tehdä, niin varmasti voidaan tehdä myös sukuelinkirurgia Molempien hoitamattomuus saattaa johtaa kuolemaan. Toisessa tappaa syöpä toisessa itsemurha.

        Hoitamaton syöpä tappaa varmasti, hoitamattomalla transulla on kohonnut itsemurhariski, mutta vaan pieni osa heistä tappaa itsensä.


      • Vapaa valinta
        Seuraavaksi väität kirjoitti:

        että kukaan hoitamaton transsukupuolinen ei ole tehnyt itsemurhaa koska ei ole saanut hoitoa.

        Jos kerran 'hoidetutkin' transut tappavat itseään, niin kyllä siihen on oikeus hoitamattomillakin.


      • Muutkin kuin
        Vapaa valinta kirjoitti:

        Jos kerran 'hoidetutkin' transut tappavat itseään, niin kyllä siihen on oikeus hoitamattomillakin.

        transihmiset tappavat itseään paljon useammin. Joten kyllä itsemurhaan on kaikilla oikeus. Tuntuukin kovin ihmeelliseltä se ajatus, että lääkärit ovat huolissaan ihmisistä jotka tekevät itsemuthan.

        Onhan se jokaisen ihmisen perusoikeus päättää koska päättää elämänsä.


      • Miksi tuhlata rahaa
        Eivät samanarvoisia kirjoitti:

        Hoitamaton syöpä tappaa varmasti, hoitamattomalla transulla on kohonnut itsemurhariski, mutta vaan pieni osa heistä tappaa itsensä.

        esim. 70 vuotiaan syöpäleikkaukseen, sillä eihän noin vanhalla elämän laatu enää paran Kun transsukupuolinen hoidetaan, niin siinä paranee elämän laatu huomattavasti.


      • Päin vastoin
        Miksi tuhlata rahaa kirjoitti:

        esim. 70 vuotiaan syöpäleikkaukseen, sillä eihän noin vanhalla elämän laatu enää paran Kun transsukupuolinen hoidetaan, niin siinä paranee elämän laatu huomattavasti.

        Minä tunnen erään naisen jolta leikattiin syöpä 82 vuotiaana noin 15v taaksepäin. Mummo elää tänäkin päivänä ja liikkuu omin voimin edelleen. Ehdottomasti se leikkaus kannatti.


      • Tosiaankin juu
        Miksi tuhlata rahaa kirjoitti:

        esim. 70 vuotiaan syöpäleikkaukseen, sillä eihän noin vanhalla elämän laatu enää paran Kun transsukupuolinen hoidetaan, niin siinä paranee elämän laatu huomattavasti.

        Miksi tuhlata rahaa yli 60v transun leikkaukseen. Kuka sellaista haluaa panna? Kenen elämänlaatu siitä paranee?


      • Olet kakara
        Tosiaankin juu kirjoitti:

        Miksi tuhlata rahaa yli 60v transun leikkaukseen. Kuka sellaista haluaa panna? Kenen elämänlaatu siitä paranee?

        Onko sulla vain paneminen mielessä. Isolla osalla yli 60 vuotiailla naisilla ei ole enää paneminen mielessä.


      • Siis tarpeeton
        Olet kakara kirjoitti:

        Onko sulla vain paneminen mielessä. Isolla osalla yli 60 vuotiailla naisilla ei ole enää paneminen mielessä.

        Mitä tekee pimpsalla jos ei aio paneksia?

        Silloin voi lekuri jättää tortun leipomatta.


      • Kansa puhukoon
        Miksi tuhlata rahaa kirjoitti:

        esim. 70 vuotiaan syöpäleikkaukseen, sillä eihän noin vanhalla elämän laatu enää paran Kun transsukupuolinen hoidetaan, niin siinä paranee elämän laatu huomattavasti.

        Asiasta voisi järjestää kansanäänestyksen. Kysytään kummat leikataan, syöpäpotilaat vai sukupuolenvaihtajat.

        Sopisiko ts:lle tällainen äänestys?


      • Todista jo voit
        Seuraavaksi väität kirjoitti:

        että kukaan hoitamaton transsukupuolinen ei ole tehnyt itsemurhaa koska ei ole saanut hoitoa.

        Esitä nimi ja todiste siitä kuka suomalainen hoitamaton trans on itsensä tappanut.


      • Idioottimaisuus ei
        Todista jo voit kirjoitti:

        Esitä nimi ja todiste siitä kuka suomalainen hoitamaton trans on itsensä tappanut.

        sinulta lopu. Se on sinulla ehtymätön luonnonvara. Luuletko tosiaan, että jossain pidetään jotain rekisteriä siitä kuka mistäkin syystä tappaa itsensä.


      • Mitä sinä teet
        Siis tarpeeton kirjoitti:

        Mitä tekee pimpsalla jos ei aio paneksia?

        Silloin voi lekuri jättää tortun leipomatta.

        aivoilla, kun et osaa niitä käyttää muuhun kuin lapselliseen suunsoittoon? Mene lastentarhaan se on sinunlaisellesi oikea paikka. Olet ainakin omantasoistesi seurassa,


      • Miksi et vastaa
        Mitä sinä teet kirjoitti:

        aivoilla, kun et osaa niitä käyttää muuhun kuin lapselliseen suunsoittoon? Mene lastentarhaan se on sinunlaisellesi oikea paikka. Olet ainakin omantasoistesi seurassa,

        Miksi et vastannut kysymykseen mitä tehdään pesällä jos ei kukaan halua sen kantajaa naida?

        Oliko kysymys kenties liian vaikea?


      • Kerro nyt kuka
        Idioottimaisuus ei kirjoitti:

        sinulta lopu. Se on sinulla ehtymätön luonnonvara. Luuletko tosiaan, että jossain pidetään jotain rekisteriä siitä kuka mistäkin syystä tappaa itsensä.

        Sinä et ilmeisesti ole tietoinen siitä, että poliisi kuolinsyyntutkinnan yhteysessä kirjaa ylös kuoleman välittömät syyn ja sen taustat sinäli kun ne saadaan selville.

        Mutta kerro nyt kuka trans on itsensä tappanut, onhän niitä oltava kun kerran sitä niin yleiseksi väität.


      • Vieläkään ei
        Kansa puhukoon kirjoitti:

        Asiasta voisi järjestää kansanäänestyksen. Kysytään kummat leikataan, syöpäpotilaat vai sukupuolenvaihtajat.

        Sopisiko ts:lle tällainen äänestys?

        sukupuolta vaihdeta.


      • Mitä cis naiset
        Miksi et vastaa kirjoitti:

        Miksi et vastannut kysymykseen mitä tehdään pesällä jos ei kukaan halua sen kantajaa naida?

        Oliko kysymys kenties liian vaikea?

        joita ei kukaan nai tekevät pillulla? Eikö se voitaisi ommella umpeen käyttämättämänä? Tämä kysymys on sinun aivoillesi liian vaikea.


      • Tyhmyytesi vain
        Kerro nyt kuka kirjoitti:

        Sinä et ilmeisesti ole tietoinen siitä, että poliisi kuolinsyyntutkinnan yhteysessä kirjaa ylös kuoleman välittömät syyn ja sen taustat sinäli kun ne saadaan selville.

        Mutta kerro nyt kuka trans on itsensä tappanut, onhän niitä oltava kun kerran sitä niin yleiseksi väität.

        jatkuu. Poliisi varmasti kirjaa kuolinsyyn ylös. Luuletko tollo, että se siitä huolimatta ennetaan yleiseen tietoon. Osoita vielä lisää tyhmyyttäsi.


      • Kuka täällä on
        Tyhmyytesi vain kirjoitti:

        jatkuu. Poliisi varmasti kirjaa kuolinsyyn ylös. Luuletko tollo, että se siitä huolimatta ennetaan yleiseen tietoon. Osoita vielä lisää tyhmyyttäsi.

        väittänyt, että transihmisten itsemurhat ovat yleisiä?


      • Yhtenäinen käytäntö
        Mitä cis naiset kirjoitti:

        joita ei kukaan nai tekevät pillulla? Eikö se voitaisi ommella umpeen käyttämättämänä? Tämä kysymys on sinun aivoillesi liian vaikea.

        Eivät mitään jos kerran kukaan ei nai. Mutta säästetään turhaa vaivaa lääkäriltä kun jätetään torttu ennalleen.

        Miksi siis myöskään vaivata lääkäriä tekemään transulle tavara joka ei kelpaa kenellekään?


      • Mistä tiedät
        Tyhmyytesi vain kirjoitti:

        jatkuu. Poliisi varmasti kirjaa kuolinsyyn ylös. Luuletko tollo, että se siitä huolimatta ennetaan yleiseen tietoon. Osoita vielä lisää tyhmyyttäsi.

        Miten sitten voit väittää trans itsemurhien olevan yleisiä jos kerran julkisuuteen ei anneta tietoja niiden syistä ja taustoista?

        Esitit taas komentin puhtaasti tunteella ilman selkeää taustatietoa.

        Mutta nimeä nyt edes yksi trans itsemurhaaja jos sinulla niistä asioista jotain tietoa on


      • Osoita se kohta
        Mistä tiedät kirjoitti:

        Miten sitten voit väittää trans itsemurhien olevan yleisiä jos kerran julkisuuteen ei anneta tietoja niiden syistä ja taustoista?

        Esitit taas komentin puhtaasti tunteella ilman selkeää taustatietoa.

        Mutta nimeä nyt edes yksi trans itsemurhaaja jos sinulla niistä asioista jotain tietoa on

        tekstistä jossa on sanottu, että transitsemurhat ovat yleisiä? Olet kova vääntämään asioita aivan muuksi, kuin mitä on sanottu.

        Eikö täällä ole lukuisia kertoja sanottu, että on todettu transitsemurhien olevan yleisempiä kuin muiden tejemät? Jos et satu tietämään sitä asiaa, niin joka päivä Suomessa tehdään kolme itsemurhaa. Mikähän niiden syy mahtaakaan olla. Ahdistuminen niissä on syynä.

        Odotan taas mielenkiinnolla mitä jankutusta seuraavaksi keksit.


      • Mistä tiedät, että
        Yhtenäinen käytäntö kirjoitti:

        Eivät mitään jos kerran kukaan ei nai. Mutta säästetään turhaa vaivaa lääkäriltä kun jätetään torttu ennalleen.

        Miksi siis myöskään vaivata lääkäriä tekemään transulle tavara joka ei kelpaa kenellekään?

        transnaisen pillu ei kelpaa kenellekään? Sinulla on varmasti luotettavaa tutkittua tietoa.


      • Siis tarpeeton kirjoitti:

        Mitä tekee pimpsalla jos ei aio paneksia?

        Silloin voi lekuri jättää tortun leipomatta.

        No otetaanko niiltä kaikilta ihmisiltä värkit ja vehkeet pois jotka on päättäneet olla selibaatissa lopunelämää, perusteella "mitä sä teet niillä kun sä et halua enää paneksia?"



      • n.10kk hormooneila
        azeriel kirjoitti:

        No otetaanko niiltä kaikilta ihmisiltä värkit ja vehkeet pois jotka on päättäneet olla selibaatissa lopunelämää, perusteella "mitä sä teet niillä kun sä et halua enää paneksia?"

        Kyllä mulla on ainakin selvät sävelet pari vuotta hormooneilla ja sit leikkaus post op ;) katsotaan onko se julkisen puolen homma . Omalla rahalla Thaimaa ei ole pois suljettu juttu sekään :)


      • Asjrjnfess
        Mistä tiedät, että kirjoitti:

        transnaisen pillu ei kelpaa kenellekään? Sinulla on varmasti luotettavaa tutkittua tietoa.

        Täällä palstalla on useampikin mtf valitellut ettei saa seksiä miehiltä vaikka oli vielä suhteellisen nuori.


      • Et pysynyt
        Osoita se kohta kirjoitti:

        tekstistä jossa on sanottu, että transitsemurhat ovat yleisiä? Olet kova vääntämään asioita aivan muuksi, kuin mitä on sanottu.

        Eikö täällä ole lukuisia kertoja sanottu, että on todettu transitsemurhien olevan yleisempiä kuin muiden tejemät? Jos et satu tietämään sitä asiaa, niin joka päivä Suomessa tehdään kolme itsemurhaa. Mikähän niiden syy mahtaakaan olla. Ahdistuminen niissä on syynä.

        Odotan taas mielenkiinnolla mitä jankutusta seuraavaksi keksit.

        Se että täällä esitetään jonkinlainen väite transuista ei ole minkäänlainen todiste yhtään mistään. Koska et nyt pysty nimeämään yhtään itsarin tehnyttä transua, niin esitä sitten jonkinlainen oikea todiste väitteesi tueksi että transujen itsemurhat ovat yleisempiä kun muilla.


      • Mitä seuraavaksi
        Et pysynyt kirjoitti:

        Se että täällä esitetään jonkinlainen väite transuista ei ole minkäänlainen todiste yhtään mistään. Koska et nyt pysty nimeämään yhtään itsarin tehnyttä transua, niin esitä sitten jonkinlainen oikea todiste väitteesi tueksi että transujen itsemurhat ovat yleisempiä kun muilla.

        jankutat, kun nyt sait vastauksen.


      • Kysymys kuuluikin,
        Asjrjnfess kirjoitti:

        Täällä palstalla on useampikin mtf valitellut ettei saa seksiä miehiltä vaikka oli vielä suhteellisen nuori.

        että eikö kukaan transnainen saa munaa?


      • sinkku nainen
        Kysymys kuuluikin, kirjoitti:

        että eikö kukaan transnainen saa munaa?

        Kyllä saan seksiä vaikka joka päivä jos haluan


      • Tarkennan minäki
        Kysymys kuuluikin, kirjoitti:

        että eikö kukaan transnainen saa munaa?

        Keskustelu koski sitä kannattaako rakentaa pesää yli 60v transulle.


      • Erikoinen vastaus
        Mitä seuraavaksi kirjoitti:

        jankutat, kun nyt sait vastauksen.

        Muuten hyvä vastaus, mutta kun sitä ei ole tullut. Koeta seuraavan kerran kirjoittaa se niin, että näkyy täällä.


      • pöhlö.
        Tarkennan minäki kirjoitti:

        Keskustelu koski sitä kannattaako rakentaa pesää yli 60v transulle.

        Transsukupuolinen nainen ei ole mikään transu!


      • Tyhmyytesi on
        Erikoinen vastaus kirjoitti:

        Muuten hyvä vastaus, mutta kun sitä ei ole tullut. Koeta seuraavan kerran kirjoittaa se niin, että näkyy täällä.

        suurempaa kuin ensialkuun voisi edes kuvitella. Jos et tajua, että viittasin tuohon azerielin vastaukseen, niin lopeta tänne kirjoittaminen.


      • Selvä kun pultsari
        Tyhmyytesi on kirjoitti:

        suurempaa kuin ensialkuun voisi edes kuvitella. Jos et tajua, että viittasin tuohon azerielin vastaukseen, niin lopeta tänne kirjoittaminen.

        Tekstiesi ymmärtäminen on ollut vaikeaa tähänkin asti epätarkan esitystapasi, huonon kieliopin ja lukuisten kirjoitusvirheiden johdosta. Ja nyt vielä edellytät selvännäkijän taitoja muilta keskustelijoilta ja pitää kyllä todeta, että se olisi todella hyödyllinen ominaisuus sinun tekstiesi ymmärtämiseksi.

        Tosin olisit voinut itsekin mainit mihin kirjoitukseen viittaat, varsinkin kun sen linkin takaa ei löytynyt sieltäkään mitään todistetta transujen itsemurhien määrästä, eikä tietysti yhtään nimeäkään. Ja lisäksi se oli keskustelun eri vaarassa.

        Nyt kohta saamme sinulta tänne taas jonkun elämää suuremman hengentuotteen jolla yrität osoittaa meidät tyhmiksi ja itsesi virheettömäksi. Jään oikein suurella mielenkiinnolla odottamaan miten munaat itsesi seuraavaksi.


      • Iliman muuta
        sinkku nainen kirjoitti:

        Kyllä saan seksiä vaikka joka päivä jos haluan

        Totta kai saat. Nykyään runkkaaminenkin lasketaan seksiksi.


      • Yksilöllistä
        azeriel kirjoitti:

        Tupakointi ei vaikuta estrogeenin tehoihin, vaan niitä vastaanottavat reseptorit. Itse olen 48 vuotta ja hormonit on vaikuttanut enemmän kuin yli kymmenen vuotta nuoremmilla. Nythän oon lopettanut tupakoinnin kun on leikkauskin edessä.

        Öhöm. Tupakointi heikentää estrogeenin tehoa, koska nikotiini nimenomaan estää estrogeenireseptoria toimimasta, vaikka reseptoriin kiinnittyisi estrogeeni. Nikotiini estää aromataasi-entsyymin toiminnan kiinnittymällä tietyntyyppisiin asetyylikoliinireseptoriin (ns. nikotiinireseptori). Aromataasi-entsyymi on viimeinen vaihe estrogeenisynteesissa. Aromataasi-entsyymi lisäksi metabolisoi androgeenejä estrogeeneiksi.
        Vaikutus on tietenkin yksilöllinen ja muun muassa progesteroni taasen estää nikotiinia estämästä estrogeenireseptorin toimintaa estämällä nikotiinin sitoutumisen asetyylikoliinireseptoriin, joskin progesteroni itsekin taasen estää estrogeenireseptorin toimintaa.
        Hormonitoiminta on sekavaa :D


      • Yksilöllistä
        Yksilöllistä kirjoitti:

        Öhöm. Tupakointi heikentää estrogeenin tehoa, koska nikotiini nimenomaan estää estrogeenireseptoria toimimasta, vaikka reseptoriin kiinnittyisi estrogeeni. Nikotiini estää aromataasi-entsyymin toiminnan kiinnittymällä tietyntyyppisiin asetyylikoliinireseptoriin (ns. nikotiinireseptori). Aromataasi-entsyymi on viimeinen vaihe estrogeenisynteesissa. Aromataasi-entsyymi lisäksi metabolisoi androgeenejä estrogeeneiksi.
        Vaikutus on tietenkin yksilöllinen ja muun muassa progesteroni taasen estää nikotiinia estämästä estrogeenireseptorin toimintaa estämällä nikotiinin sitoutumisen asetyylikoliinireseptoriin, joskin progesteroni itsekin taasen estää estrogeenireseptorin toimintaa.
        Hormonitoiminta on sekavaa :D

        Lisään vielä, että edellisten lisäksi nikotiini myös nopeuttaa estrogeenin metaboliaa maksassa, jonka johdosta tupakoivilla estrogeeni hajoaa kehossa nopeammin ja pitoisuudet jäävät matalammiksi.


      • Yksilöllistä kirjoitti:

        Lisään vielä, että edellisten lisäksi nikotiini myös nopeuttaa estrogeenin metaboliaa maksassa, jonka johdosta tupakoivilla estrogeeni hajoaa kehossa nopeammin ja pitoisuudet jäävät matalammiksi.

        Öhöm itsellesi "Yksilöllistä", luehan uudelleen mitä kirjoitin. Nikotiinista huolimatta oon kehittynyt enemmän kuin olisi pitänyt :)


      • Kokenut tietää
        edelleen unennäköä kirjoitti:

        On varmasti kiva nukkua, kun näkee unta noista muutoksista. Sitten herätyskello soi ja pitää herätä katkeraan todellisuuteen.

        Sinähän sen kokemuksesta tiedät kuinka karmea näky sieltä vastaan katsoo.


      • Laita itsekin
        65e45e754ed5se kirjoitti:

        Kuvistahan se on nähty ettei RA muuttunut mitenkään. Äijä peruukki päässä.

        peruukki päähäsi, että et olisi niin kateellinen.


      • Et osaa vastata
        Laita itsekin kirjoitti:

        peruukki päähäsi, että et olisi niin kateellinen.

        Miksi käyttäisin peruukia kun tukka kasvaa luonnostaan?


      • Kovin näet vaivaa
        Et osaa vastata kirjoitti:

        Miksi käyttäisin peruukia kun tukka kasvaa luonnostaan?

        jonkun toisen peruukista joten tulee mieleen, että olet kateellinen.


      • Miksi olisin kade
        Kovin näet vaivaa kirjoitti:

        jonkun toisen peruukista joten tulee mieleen, että olet kateellinen.

        Kuinka voisi olla kateellinen peruukista jos itsellä kasvaa tukka päässä?

        Se yksikin naamansa lehteen laittanut muistutti Matami Mimmiä, peruukki oli kyllä komea, mutta turpavärkki säikytti heikommat sairaalaan. Joskin parran ajaminen olisi ehkä hieman tasoittanut järkytystä.


      • Omaa kuvaasi et
        Miksi olisin kade kirjoitti:

        Kuinka voisi olla kateellinen peruukista jos itsellä kasvaa tukka päässä?

        Se yksikin naamansa lehteen laittanut muistutti Matami Mimmiä, peruukki oli kyllä komea, mutta turpavärkki säikytti heikommat sairaalaan. Joskin parran ajaminen olisi ehkä hieman tasoittanut järkytystä.

        uskalla esille laittaa, mutta kova olet toisia arvostelemaan. Olet sinä todella rohkea, kun uskallat arvostella takanapäin jotain ihmistä.

        Odotat varmasti saavasi Presidentin kunniamaininnan tuosta rohkeudesta? Laita sinä oma kuvasi esille, niin voidaan arvostella sinua. Vai onko niin, että kantti ei kestä?


      • Entä jos
        azeriel kirjoitti:

        Öhöm itsellesi "Yksilöllistä", luehan uudelleen mitä kirjoitin. Nikotiinista huolimatta oon kehittynyt enemmän kuin olisi pitänyt :)

        Entä mikä olisi ollut tulos ilman nikotiinia?


      • Vapaa valinta
        Omaa kuvaasi et kirjoitti:

        uskalla esille laittaa, mutta kova olet toisia arvostelemaan. Olet sinä todella rohkea, kun uskallat arvostella takanapäin jotain ihmistä.

        Odotat varmasti saavasi Presidentin kunniamaininnan tuosta rohkeudesta? Laita sinä oma kuvasi esille, niin voidaan arvostella sinua. Vai onko niin, että kantti ei kestä?

        Ilmeisesti se transu älähti johon peruukki kalahti.

        Minä en ole niin tyhmä että tosin elämäni nettiin julkisesti reposteltavaksi. Jos tunnet itse tehneesi viisaasti, niin ole tyytyväinen, mutta minä en ole niin tyhmä.

        Onnea valitsemallesi tielle, asiasi näyttävätkin menevän hyvin.


      • Kuka mikä hä?
        Miksi olisin kade kirjoitti:

        Kuinka voisi olla kateellinen peruukista jos itsellä kasvaa tukka päässä?

        Se yksikin naamansa lehteen laittanut muistutti Matami Mimmiä, peruukki oli kyllä komea, mutta turpavärkki säikytti heikommat sairaalaan. Joskin parran ajaminen olisi ehkä hieman tasoittanut järkytystä.

        Aika moni on julkisuuteen tullut, joten mistä voi tietää kuka on kyseessä?


      • Olet kova arvostelem
        Vapaa valinta kirjoitti:

        Ilmeisesti se transu älähti johon peruukki kalahti.

        Minä en ole niin tyhmä että tosin elämäni nettiin julkisesti reposteltavaksi. Jos tunnet itse tehneesi viisaasti, niin ole tyytyväinen, mutta minä en ole niin tyhmä.

        Onnea valitsemallesi tielle, asiasi näyttävätkin menevän hyvin.

        toisten tekemisiä, mutta itse et uskalla tehdä muuta kuin aukoa päätäsi palstalla. Onhan sekin jo suuri rohkeudenosoitus, että uskaltaa suutaan soittaa.

        Ethän sinä tuokaan elämääsi nettiin koska et sitä pelkurina uskalla tehdä. Puskista sensijaan uskallat huudella ja päätäsi aukoa.

        Jotkut ovat niin rohkeita, että uskaltavat tuoda transasiaa julkisuuteen. Sehän on vaan hyvä, että muutkin ihmiset tulevat tietämään mitä on transsukupuolisuus. Emmehän enää elä pimeällä keskiajalla.


      • nainen jostain
        Kuka mikä hä? kirjoitti:

        Aika moni on julkisuuteen tullut, joten mistä voi tietää kuka on kyseessä?

        Ei minulla ainakaan ole mitään tarvetta tyrkyttää itseäni julkisuuteen.

        Ja kun olen täysin läpimenevä niin uskoisin että julkisuudesta olisi enemmän haittaa.

        Nuorempana useasti pyydetty että tekisin haastattelun johonkin lehteen ja olen näin jälkikäteen tyytyväinen etten ole suostunut.


      • Olet siis omasta
        nainen jostain kirjoitti:

        Ei minulla ainakaan ole mitään tarvetta tyrkyttää itseäni julkisuuteen.

        Ja kun olen täysin läpimenevä niin uskoisin että julkisuudesta olisi enemmän haittaa.

        Nuorempana useasti pyydetty että tekisin haastattelun johonkin lehteen ja olen näin jälkikäteen tyytyväinen etten ole suostunut.

        mielestäsi täysin läpimenevä, mutta entä muiden mielestä?


      • Kerro kuka olet
        Olet kova arvostelem kirjoitti:

        toisten tekemisiä, mutta itse et uskalla tehdä muuta kuin aukoa päätäsi palstalla. Onhan sekin jo suuri rohkeudenosoitus, että uskaltaa suutaan soittaa.

        Ethän sinä tuokaan elämääsi nettiin koska et sitä pelkurina uskalla tehdä. Puskista sensijaan uskallat huudella ja päätäsi aukoa.

        Jotkut ovat niin rohkeita, että uskaltavat tuoda transasiaa julkisuuteen. Sehän on vaan hyvä, että muutkin ihmiset tulevat tietämään mitä on transsukupuolisuus. Emmehän enää elä pimeällä keskiajalla.

        Etpä sinäkään omalla nimelläsi esiinny joten miksi vaadit sitä muilta?


      • Muu vastaa
        Olet siis omasta kirjoitti:

        mielestäsi täysin läpimenevä, mutta entä muiden mielestä?

        Mielestäni hän on läpimenevä.


      • Entä jos kirjoitti:

        Entä mikä olisi ollut tulos ilman nikotiinia?

        Ei juurikaan muuta, ikä katsos.


      • Mielestäni täällä
        Kerro kuka olet kirjoitti:

        Etpä sinäkään omalla nimelläsi esiinny joten miksi vaadit sitä muilta?

        on usein toistettu kirjaimia jotka ilmeisesti tarkoittavat Reija Ahtia Sillä ei ole merkitystä kuka minä olen vaan sillä, että miksi erään kirjoittajan nimeä mainitaan jatkuvasti erittäin negatiivisessa mielessä.

        Reija on vain tuonut esiin saamaansa törkeää kohtelua jota on saanut Töölön sairaalassa. Siitä hän on saanut osakseen törkeää vittuilia.


      • Arvataan kun et kerro
        Mielestäni täällä kirjoitti:

        on usein toistettu kirjaimia jotka ilmeisesti tarkoittavat Reija Ahtia Sillä ei ole merkitystä kuka minä olen vaan sillä, että miksi erään kirjoittajan nimeä mainitaan jatkuvasti erittäin negatiivisessa mielessä.

        Reija on vain tuonut esiin saamaansa törkeää kohtelua jota on saanut Töölön sairaalassa. Siitä hän on saanut osakseen törkeää vittuilia.

        Meneekö pahasti pieleen jos esittää arvion, että olet itse entinen Reijo Ahti?


      • nainen jostain
        Muu vastaa kirjoitti:

        Mielestäni hän on läpimenevä.

        Myös muiden mielestä olen läpimenevä


      • sivusta seurannut
        Mielestäni täällä kirjoitti:

        on usein toistettu kirjaimia jotka ilmeisesti tarkoittavat Reija Ahtia Sillä ei ole merkitystä kuka minä olen vaan sillä, että miksi erään kirjoittajan nimeä mainitaan jatkuvasti erittäin negatiivisessa mielessä.

        Reija on vain tuonut esiin saamaansa törkeää kohtelua jota on saanut Töölön sairaalassa. Siitä hän on saanut osakseen törkeää vittuilia.

        Kirjoituksiasi lukeneena, en yhtään ihmettele miksi sinulle vittuillaan. Ehkä sinun kannattaisi itse yrittää käyttäytyä asiallisesta ja sitten voisit toivoa vastaavaa käytöstä muiltakin.


      • sivusta seurannut
        Mielestäni täällä kirjoitti:

        on usein toistettu kirjaimia jotka ilmeisesti tarkoittavat Reija Ahtia Sillä ei ole merkitystä kuka minä olen vaan sillä, että miksi erään kirjoittajan nimeä mainitaan jatkuvasti erittäin negatiivisessa mielessä.

        Reija on vain tuonut esiin saamaansa törkeää kohtelua jota on saanut Töölön sairaalassa. Siitä hän on saanut osakseen törkeää vittuilia.

        Kirjoituksiasi lukeneena, en yhtään ihmettele miksi sinulle vittuillaan. Ehkä sinun kannattaisi itse yrittää käyttäytyä asiallisesta ja sitten voisit toivoa vastaavaa käytöstä muiltakin.


      • Saat ihan vapaasti
        Arvataan kun et kerro kirjoitti:

        Meneekö pahasti pieleen jos esittää arvion, että olet itse entinen Reijo Ahti?

        arvailla. Pitäähän sinulla sentään sellainen oikeus olla.


      • Kenen kirjoituksia
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Kirjoituksiasi lukeneena, en yhtään ihmettele miksi sinulle vittuillaan. Ehkä sinun kannattaisi itse yrittää käyttäytyä asiallisesta ja sitten voisit toivoa vastaavaa käytöstä muiltakin.

        tarkoitat?


      • Ristiriitaista
        Saat ihan vapaasti kirjoitti:

        arvailla. Pitäähän sinulla sentään sellainen oikeus olla.

        Kuka se täällä kehuu toimivansa avoimesti, mutta ei silti kerro nimeään? Eikö siinä ole jotain ristiriitaa?


      • Helppo juttu
        Kenen kirjoituksia kirjoitti:

        tarkoitat?

        Seuraa ketjua alaspäin ja se ehkä selviää sinullekin. Siksi niissä on sisennykset.


      • Voithan sinä sen
        Helppo juttu kirjoitti:

        Seuraa ketjua alaspäin ja se ehkä selviää sinullekin. Siksi niissä on sisennykset.

        kertoa, kun niin viisas olet.


      • Niin ketä? sano sinä
        Ristiriitaista kirjoitti:

        Kuka se täällä kehuu toimivansa avoimesti, mutta ei silti kerro nimeään? Eikö siinä ole jotain ristiriitaa?

        kun sen tunnut tietävän


      • Hyvin voisin, mutta
        Voithan sinä sen kirjoitti:

        kertoa, kun niin viisas olet.

        Tottakai voisin. Mutta kun olet niin tyhmä ettet sitä itse saa selville, niin jää sitten ilman sitä tietoa.


      • Kuka on niin tyhmä
        Hyvin voisin, mutta kirjoitti:

        Tottakai voisin. Mutta kun olet niin tyhmä ettet sitä itse saa selville, niin jää sitten ilman sitä tietoa.

        että ei saa asioita selville?


      • Et siis tiedä
        Kuka on niin tyhmä kirjoitti:

        että ei saa asioita selville?

        Ilmeisesti juuri sinä, kun kerran sitä kyselemään täällä joudut


      • Outo asenne
        Mielestäni täällä kirjoitti:

        on usein toistettu kirjaimia jotka ilmeisesti tarkoittavat Reija Ahtia Sillä ei ole merkitystä kuka minä olen vaan sillä, että miksi erään kirjoittajan nimeä mainitaan jatkuvasti erittäin negatiivisessa mielessä.

        Reija on vain tuonut esiin saamaansa törkeää kohtelua jota on saanut Töölön sairaalassa. Siitä hän on saanut osakseen törkeää vittuilia.

        Miksi puhut kolmannessa personassa, kun kuitenkin tarkoitat itseäsi?


      • Jos joku puhuu
        Outo asenne kirjoitti:

        Miksi puhut kolmannessa personassa, kun kuitenkin tarkoitat itseäsi?

        itsestään, niin tuskinpa henkilö puhuu kolmannessa persoonassa. Sinähän kuitenkin kaiken tiedät


    • n10kk hormooneilla

      Kaks nappii androa ja 3 nappia estroa ... Joo ja kuka on puhunut rlt.stä en minä ainakaan... Hormooneita voi nauttia Diy.nä ilman virallista hoitoja. Ja siksi kuljen miesmoodissa koska en ole kaikille vielä kertonut....

      • 121

        Tuo selittääkin sitten tilanteen. Niin ja tämä ei nyt sitten ollut ivaa.


      • Mitä taustalla

        Voi ja voi, mutta miksi? Miksi syödä naishormooneja jos kuitenkin haluaa elää välillä miehenä. Sittenhän tuon voi uskoa jos olet överiksi mennyt tiitti.


      • rvifrbkf

        Mites meinaat saada naisen nimen ja hetun? Et ilman virallisia tutkimuksia ainakaan. Entäs mitä nuo hormonit hankit? Miksi et ole hakeutunut tutkimuksiin?


    • n.10kk hormooneilla

      On se kiva miettiä miten se toisen prosessi menee ja jos ei tässä yliholhotussa yhteiskunnassa halua mennä "niiden" normien mukaisesti. ! En tee niin kuin toiset haluaa mun tekevän vaan teen niinkuin minun elämäni sopii... Kaikki ajallaan sanotaanko näin ! Hormonit saa vain lääkärin kirjoittamalla reseptillä ja vaatii lääkäri käynnin , piste.
      Niihin muutoksiin ihoa joka muuttui heti, rinnat, kivestenkoko ja tuotannon lakkaaminen, seksihalujen katoaminen, karvoitus, ruokahalut ja hikoilu, voimaa kadonnut oleellisesti... Lista on pitkä...

    • 10kk hormooneilla

      Varmasti niitä ulkoisia on myös koska ns.miesten vaatetuksellakin jotkut tulkitsee jo naiseksi ! Niitä vaan itse rekisteröi koska itseäni peilstä päivittäin katselen... Mutta jostain kuvista olen saanut myös kommenttia että näyttän naiselta niissä ja nää kommentoijat ei ole tiennyt mun prosessista mitään ja olen yrittänyt olla niissä miehenä...

    • teston vaikutukset

      Olisiko hormonien vaikutuksessa mtf-tapauksissa kuitenkin kyse lähinnä plasebovaikutuksesta? Kun itse toivoo ja haluaa nähdä tiettyjä muutoksia, niin aivot tavallaan vääntävät sitä visuaalista infoa siihen toivottuun suuntaan. Joten en olisi huolissani, jos ei mitään muutoksia näy 100 kuukaudenkaan jälkeen. Se ehkä kertoo terveestä havaintokyvystä.

      Ftm-tapauksissa testosteronin vaikutus on usein ihan selkeä.

      Katsokaapa esim. youtubesta videoita aiheesta, ftm versus mtf hormonien vaikutukset.

      • kuyytchcgfc b

        MtoF ihmisen muutokset ovat hitaampia kuin FtoM ihmisellä. Lisäksi jokaisella vaikutukset vaihtelee henkilökohtaisten ominaisuuksien mukaan.

        Voihan jollakin olla vaaleanpunaiset silmälasit päässä katsoessaan kuvaansa peilistä, mutta jos sivulliset huomaa muutoksen niin se on todellista.

        Kyllähän noita nettivideoita löytyy MtoF ihmisistäkin jolloin näkee nuo suuret muutokset. Näkeehän ne omilla silmilläänkin jos on tekemisissä toisten transsukupuolisten kanssa siinä vaiheessa kun he aloittavat hormoonihoitonsa.


      • teston vaikutukset

        "Olisiko hormonien vaikutuksessa mtf-tapauksissa kuitenkin kyse lähinnä plasebovaikutuksesta? Kun itse toivoo ja haluaa nähdä tiettyjä muutoksia, niin aivot tavallaan vääntävät sitä visuaalista infoa siihen toivottuun suuntaan. Joten en olisi huolissani, jos ei mitään muutoksia näy 100 kuukaudenkaan jälkeen. Se ehkä kertoo terveestä havaintokyvystä."

        Jatkan vielä tähän edelliseen kirjoitukseeni: Kyseessä on tosi pirullinen juoni; transnaisille syötetään placebo-naishormoneja ja naistentautien lääkärillä uskotellaan, että heillä on rinnat, joista lääkärit ovat käsin tunnustelemalla etsivinään rintasyöpää. Alusvaatekaupassakin myyjät ovat mukana samassa juonessa, mittaavat ja myyvät 80C kokoiset rintaliivit, jotta mtf saisi pitää kuvitelmansa kasvaneista rinnoista.


        "Katsokaapa esim. youtubesta videoita aiheesta, ftm versus mtf hormonien vaikutukset. "

        Kannattaa katsoa testojen vaikutuksia mieluummin videoilta, vaikka jokainen mtf onkin tavannut joskus transmiehiä ja on nähnyt miten he muuttuvat.


    • jerrsrar

      tätä foorumia kun seurailee niin kyllä suomalaiset on katkera kansa...

      • heikkinoora

        Suomalaisten katkeruus näkyy kaikkialla muuallakin yhteiskunnassamme. Suomalaiselle pahinta on toisen onni. Se on kitkettävä pois kaikin keinoin. Se on suomalainen tapa.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe