Naisten tekstin taso

7+4

Profiileissa on usein ensimmäinen lause hyvin kirjoitettu. Sen jälkeen alkaa vähitellen näkyä puhekieltä, yhdyssana- ja välimerkkivirheitä ym. lipsuntaa. Sama viesteissä. Ensimmäinen on yleensä kohtalaista tekstiä. Parin viestin jälkeen tekee jo mieli lopettaa tutustuminen, kun kirjoituksen taso on romahtanut. Miksi naiset esittävät jotain muuta kuin ovat - varsinkin jos eivät edes jaksa esittää?

5

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _Sinkkunelli_

      Harvinaisen mukavaa, että mies kiinnittää kirjoitettuun kieleen huomiota. Kaikenlaista kuraa on saanut lukea niin paljon, että kunnollisen tekstin lähettänyt häikäisee kuin satunnainen auringon paiste Suomen marraskuussa.

      Onko se kuitenkaan noissa nopeammissa viesteissä niin vaarallista, että käytetään puhekieltä? Olen itsekin sitä mieltä, että kunnollista kieltä pitää käyttää varsinkin tuollaisessa esittelyssä, jos ei halua antaa vaikutelmaa totaaliurposta. Jotenkin kirjakielessä pitäytyminen henkilökohtaisemmassa viestinnässä vaikuttaa kuitenkin vähän jäykistelyltä.

      Ehkä jotkut naiset saavat niin paljon viestejä, että siinä vauhdissa ei ehditä kiinnittää niin paljon huomiota oikeakielisyyteen, vaan ajatuksena on, että on tärkeämpää saada viesti perille? Itsekin olen joskus ollut todella kriittinen kirjoittaja, mutta nykyään sitä laittaa menemään vaan. Välillä oikein nolottaa katsoa millaista tekstiä on tullut varsinkin väsyneenä kirjoittua..

    • 183

      Tekstin taso? Eikö kirjoitus-ja kielioppivirheitä tärkeämpää ole kuinka teillä synkkaa naisen treffeillä? Vai haetko kenties pelkkää kirjeenvaihtoseuraa?

      • edellinen

        Voi voi, heti tuli virhe. Siis 'naisen kanssa treffeillä'.


    • Mulla ainakin

      Naisilla on niin kiire vastata muutamalle mielenkiintoiselle niin ei ehdi paneutua tekstin sisältöön ja virheisiin. Kun valinta on tehty niin sitten taso nousee.

    • Voit itse miettiä, että haluatko sinä pelkästään olla kirjoitusaihion kanssa nettiyhteydessä vaiko haluatko sinä oikeasti tutustua johonkin ihmiseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe