Vanhemmuuskin hakusessa

Vihainen Äiti

Aamun Ilkassa luki,että lapsiperheiden köyhyys kaksinkertaitunut,en mollaa mitenkään ilman omaa syytään olivia.Mutta,mutta miten on tämä känni ja bilekulttuuri,ja loppukin aika menee tuijottaessa silmätarkkana salkkareita,bb:tä tai jotakin muuta ulko-tai kotimaista pas.aa,lisäksi monella näytää kyllä olevan rahaa tatuointeihin ja lävistyksiin .Tämä on monella totuus,mutta ei varmaan ole korrektia edes mainita tästä.

22

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sentin venyttäjä

      Niimpä,monet varmaan sitten "sijoittavat" itseensä ne vähäiset rahat mitä jää laskujen, ruokien ja muiden pakollisten menojen jälkeen? Eipä tuolla katukuvassa paljoo mielestäni näy äitejä jotka on esim. kahvittelemassa/syömässä taaperoiden kanssa. Minä käyn usein lapseni kanssa just kahvilla ja ostan myös lapselle jotain suuhun laitettavaa. Uimassa myös käyn kerran viikossa lapsen kanssa. Myös kirjastossa ja siellä myös silloin tällöin syödään jotain kahvilan antimia. En nyt painota sitä että se raha pitäisi tuhlata "turhanpäiväiseen" syömiseen vaan tärkeintä on se yhteinen tekeminen ja oleminen.
      Itse olen ollut monta vuotta työtön ja aina hoitanut itse raha asiat yms. Nyt olen onnellinen yksinhuoltaja Äiti. :-)
      PS.Toki myös välillä pitää MUISTAA myös itsensä hemmottelu ilman lapsia. ;-) Minulle riittää kun pääsen edes sen yhden kerran puolessa vuodessa parille huurteiselle. :-D

    • _miisu_

      Lapsiin suoraa kohdistuva mainostaminen kasvaa koko ajan. Lapset ovat otollisia sille aivopesulle, kuluttamaan ja vaatimaan. Kaikki mahdollinen kaupallistetaan, lasten suosikki tv animaatiot jne.
      Kaikkeen turhaan menee yhä enemmän ja enemmän rahaa. Kaverin tenavat ei kykene säästämään senttiäkään, vaan rahat menee krääsään heti kun vähäkin tulee.

      • sentin venyttäjä

        Niin niin...Se olisikin hienoa kun koko maapallon jokainen aikuinen ja vanhempi puhaltaisi "yhteen hiileen" ja kaikilla olisi samanlaiset fiksut kasvatus-ja vuorovaikutus menetelmät lapsiansa kohtaan omassa vanhemmuudessa.
        Kyllä olisi jokaisen tulevan aikuisen hieno elää tulevaa elämäänsä. ;-) PEACE and LOVE
        PS. Raha/materia ei määrittele Mun onnellisuutta ja toivottavasti ei lapsenikaan kun tosta kasvaa! Yritän ainakin opettaa Äitinä että raha ei määrittele onnellisuutta.


      • Juu piis vaan
        sentin venyttäjä kirjoitti:

        Niin niin...Se olisikin hienoa kun koko maapallon jokainen aikuinen ja vanhempi puhaltaisi "yhteen hiileen" ja kaikilla olisi samanlaiset fiksut kasvatus-ja vuorovaikutus menetelmät lapsiansa kohtaan omassa vanhemmuudessa.
        Kyllä olisi jokaisen tulevan aikuisen hieno elää tulevaa elämäänsä. ;-) PEACE and LOVE
        PS. Raha/materia ei määrittele Mun onnellisuutta ja toivottavasti ei lapsenikaan kun tosta kasvaa! Yritän ainakin opettaa Äitinä että raha ei määrittele onnellisuutta.

        Jos olet ollut monta vuotta työtön ja nyt onnellinen yksinhuoltaja, niin jonkun kukkarollahan sinä kuitenkin lapsiasi ruokit? Kässäätkö? Ihminen ei elä pyhällä hengellä vaikka olisi millainen idealisti. Joku työssäkäyvä äiti tai isä tuo leivän sinunkin pöytään.


      • ....
        Juu piis vaan kirjoitti:

        Jos olet ollut monta vuotta työtön ja nyt onnellinen yksinhuoltaja, niin jonkun kukkarollahan sinä kuitenkin lapsiasi ruokit? Kässäätkö? Ihminen ei elä pyhällä hengellä vaikka olisi millainen idealisti. Joku työssäkäyvä äiti tai isä tuo leivän sinunkin pöytään.

        No sellainen se yhteiskunta on, että me maksamme veroja turvataksemme muidenkin, kuin ainoastaan itsemme, toimeentulon.


    • äiskä hetken relaa

      Mitä niin kauhian pahaa on jos köyhän perheen vanhempi nostaa joskus koivet pöydälle ja katsoo sitä salkkaria tai bb:tä?

      Tai käy jossain häjyssä kerran puoles vuodes kavereiden kanssa huurteisella ?

      Sultako se on pois? Vai mikä siinä niin caatanasti suakin riepoo?

      Jos jollekkin tulee mieli hyväksi tatuoinnista tai lävistyksestä, niin siitä vaan.

      Minkä takia pitää aina jonkun vinkua ja valittaa siitä kuinka nuo MUUT elää?

      Pääasia ettei kukaan aja muksujensa kans autolla rekkaa päin.
      Vaan jaksaa elää tätä elämää kohti parempaa tulevaisuutta.

      • Kärsitään yhdessä

        Ei kun köyhän kuuluu kärsiä! Kaikkien työttömien kuuluu kärsiä ja kärvistellä. Heille ei mitään hyvää saa tapahtua. Siitä tulee muille hyvä mieli ja köyhää kärsivää ihmistä ongelmiensa kanssa on kiva seurata kun itsellä on kultalusikka P-paikalla.


    • liian heleppo elämä?

      "aika menee tuijottaessa silmätarkkana salkkareita,bb:tä tai jotakin muuta ulko-tai kotimaista pas.aa,lisäksi monella näytää kyllä olevan rahaa tatuointeihin ja lävistyksiin .
      Tämä on monella totuus,mutta ei varmaan ole korrektia edes mainita tästä."

      Mitä sinä turhan inisijä siellä kenenkään "totuudesta" tiedät?

      Arvaapa minne voit työntää pääsi. Oikein viimeisen päälle korrektisti.

    • KOHdalle

      Salkkareiden katselu ei lisää kenenkään köyhyyttä millään tapaa. Omituinen aloitus, mutta ainahan näitä maailmaan mahtuu.

      Tosiasiahan se on, että lapsiperheiden köyhyys on kasvanut. Ehkä on puutteita perheillä taidoissa pitää taloudestaan huolta, mutta on myös yhä enenevässä määrin lomautuksia, irtisanomisia ja työttömyyttä. Yhden ihmisen palkalla ei herroiksi elellä, kun kustannuksetkin nousevat koko ajan.

      Turhaa syyllistämistä. Eihän näihin lomautuksiin ja vastaaviin ihmispolo yksinään mitään voi. Jos osuu kohdalle, se vain osuu kohdalle.

    • Myös vihainen isä

      Kyllähän sitä voi sattua kohdalle kaikenlaista,mutta pakkoko on haaskata vähätkin rahat "kaverienkaa bilettämiseen",JUOPOTTELUUN ja......Kuinkahan olisi Suomen käynyt ,jos esim. sotalesket olisivat omaksuneet tällaiset elämänarvot.

      • Ei läväreitäkää

        En ole nähnyt tatuointeja tradenomeilla, taidatte puhua amislaisesta paskasakista


      • läväri naamas
        Ei läväreitäkää kirjoitti:

        En ole nähnyt tatuointeja tradenomeilla, taidatte puhua amislaisesta paskasakista

        Mää näin ainaski kerran ku yks traadenomi katto muka salaa salkkareita!
        Sissus sentähäre jo oli näky!


    • udjdjgb

      Helvetti mitä akan länkyrän tietämätöntä lässytystä alottajalla.

      Köyhien kuuluukin kärsiä? Köyhillä ei saa olla mitään ilon aihetta?

      Alkoholismia en lapsiperheille halua ja lapsi on aina tärkein mutta ketjun aloittaja näyttäisi olevan ihan täys idiootti

    • cc-talo

      Noi tatuloinnit ja lävistykset on aina aivan sairaan arka aihe. Miksi niitä pitää sitten ottaa jos ei kerran kestä kritiikkiä niistä ?

      • Sentin venyttäjä

        Nauttikaamme jokainen Meistä elämästä,lapsistamme ja tehkäämme hyvä tulevaisuus tuleville amislaisille, tradenomeille, lukiolaisille. Lapselle jaettu yhteinen aika ja tekeminen on rahaakin arvokkaampaa.
        Minä olin aamulla pojan kanssa sänkipellolla samoilemassa...Ai että oli mukavaa ja ihanaa. Oli mahtavan huurteinen pakkas-ilma ja ne maisemat, EIKÄ MAKSANU SENTTIÄKÄÄN!!! :-D


      • esimerkin voima

        Duutsonien Parviaisella taitaa olla eniten tatuointeja Seinäjoella, vai onko jollain enemmän? Ei tatuoinnit mua haittaa, olis vaan kiva tietää kuinka moni Parviaista ihailevista oppilaista toivoo tatskaa joulu- tai synttärilahjaksi.


      • Joku maksaa ruokanne
        Sentin venyttäjä kirjoitti:

        Nauttikaamme jokainen Meistä elämästä,lapsistamme ja tehkäämme hyvä tulevaisuus tuleville amislaisille, tradenomeille, lukiolaisille. Lapselle jaettu yhteinen aika ja tekeminen on rahaakin arvokkaampaa.
        Minä olin aamulla pojan kanssa sänkipellolla samoilemassa...Ai että oli mukavaa ja ihanaa. Oli mahtavan huurteinen pakkas-ilma ja ne maisemat, EIKÄ MAKSANU SENTTIÄKÄÄN!!! :-D

        Vaikea nauttia elämästä, kun on pakko tehdä töitä, ettei työttömien lapset kuolisi nälkään.


    • Tunnistin heti

      Epäilen että mutsi aloitti tämän ketjun,tuntuu kaikki täsmäävän.Lopeta jo sekaantuminen elämääni.Minulla on OMA ELÄMÄ.Et ainakaan voi väittää olisin sun rahoillas teettänyt tatskani ja lävistykset.Oliko PAKKO kirjoittaa tänne vi..ttaa.

      • niin "pohojalaasta"

        Tyypillinen pohojalaanen äiree -- likat sirotahan henkisesti ittehen kiinni
        että päästään vielä kuolinvuoteeltaki päsmäämähän kakarooren ja lasten lasten asioota!!


      • Sentin venyttäjä
        niin "pohojalaasta" kirjoitti:

        Tyypillinen pohojalaanen äiree -- likat sirotahan henkisesti ittehen kiinni
        että päästään vielä kuolinvuoteeltaki päsmäämähän kakarooren ja lasten lasten asioota!!

        Ei Mua ainakaan haittaa lävärit tai kuvat nahkassa yms.teeveen vahtaamiset. Se on enemmän huolestuttavaa jos lapsi omalla olemuksellaan/käyttäytymisellään viestittää aikuiselle henkisestä pahasta olostaan. Vanhemman täytyy osata tulkita lasta koska lapsi ei osaa sanoa "Äiti/Isä, mua masentaa!" Jos ei omat voimat riitä niin täytyy uskaltaa nöyrtyä ja myöntää oma väsymys ÄÄNEEN!
        Jos vanhemmat on henkisesti loppu niin on myös lapset. Jokseenki näin.
        Itse olen lastensuojelun piirissä enkä häpeä sitä asiaa yhtään. Olen myöntänyt oman väsymyksen ja riittämättömyyden yh-Äitinä. Apua on ollut jo pitkään saatavilla ja olen sen ilomielin ottanut vastaan.
        Tärkeintä on että lapsi on tyytyväinen ja iloinen ja tottakai onkin koska Äitikin jaksaa hymyillä iloita välillä "tylsästä" arjesta/rutiineista. ;-)


      • Sentin venyttäjä
        Sentin venyttäjä kirjoitti:

        Ei Mua ainakaan haittaa lävärit tai kuvat nahkassa yms.teeveen vahtaamiset. Se on enemmän huolestuttavaa jos lapsi omalla olemuksellaan/käyttäytymisellään viestittää aikuiselle henkisestä pahasta olostaan. Vanhemman täytyy osata tulkita lasta koska lapsi ei osaa sanoa "Äiti/Isä, mua masentaa!" Jos ei omat voimat riitä niin täytyy uskaltaa nöyrtyä ja myöntää oma väsymys ÄÄNEEN!
        Jos vanhemmat on henkisesti loppu niin on myös lapset. Jokseenki näin.
        Itse olen lastensuojelun piirissä enkä häpeä sitä asiaa yhtään. Olen myöntänyt oman väsymyksen ja riittämättömyyden yh-Äitinä. Apua on ollut jo pitkään saatavilla ja olen sen ilomielin ottanut vastaan.
        Tärkeintä on että lapsi on tyytyväinen ja iloinen ja tottakai onkin koska Äitikin jaksaa hymyillä iloita välillä "tylsästä" arjesta/rutiineista. ;-)

        ...Selvennys äskeiseen.
        Siis että se arki on välillä tappavan tylsää ku se on sitä samaa rutiinia päivästä toiseen pienen lapsen kanssa. Hymyillä ja iloita jaksan joka päivä siitä huolimatta.
        Siitä ISO KIITOS virallisille tukitoimille. :-)


    • Kotieläjä

      Vanhemmuus on monta kertaa hukassa, sen kertoo huostaanotot yms.
      Viina ei sovi vanhemmille, jos ymmärtäisivät vastuunsa.
      Huonojen sarjojen tuijottaminenkaan ei mieltä ylennä, eikä ne sovi lapsien silmille.
      Fiksu katsoisi ne lasten nukuttua tallenteelta.

      Tärkeintä olisi touhuta arjen askareita yhdessä. Silloin lapset oppisivat elämän taitoja huomaamatta.
      Rahan käyttöä pitäisi enemmän opettaa jo kouluissa. Niin monella on ymmärrys taloudestaan hakoteillä. Kunnan elätiksi jääminen on omavalintaisena törkeää. Eri asia on, kun joutuu työttömäksi.
      Halvempaa on juoda kahvinsa kotona. Kavereita voi kutsua sinnekin ja vuoroin vieraissa tasaa kulut.
      Arvot on hukassa, jos nuoren tavoitteena on päästä julkkikseksi. Itsekkyys ei tuo mitään hyvää, mutta yhteisöllisyys tuo / toisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe