Finnairin liikevoitto ja liikevaihto olivat edelleen laskussa

19+8

19

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valoa.

      Vuoden päästä kaukolennoille -30% kerosiinilaskuun uusien A350-koneiden myötä. Olikos -10 MEUR per kone per vuosi kerosiinilaskuun. Neljä konetta taisi olla nyt tulossa, 40 MEUR vähemmän menoja. Sit ne loput ja 11 konetta tekee yli 100 MEUR vähemmän kuluja vuodessa. Alkaa näyttää paremmalta ja A350 varmasti houkuttelee aasialaisia nykyisten Air Francen vuokrakoneiden sijaan.

    • Tappiollaontekijänsä

      Yltiöpositiivisesti uutisoitu rökäletappio. Tappio on vain kasvanut ja jyrkästi! Laskekaapa prosentit.

      Vaurastamo hihkuu ikään kuin olisi saanut tuplat lentopisteet (joilla ei tee mitään). Säästöjä on turha julhlia kun tappio vain kasvaa kasvamistaan. Selitykset ovat samaa vanhaa bullia kuin aikaisemminkin. Kun öljyn markkinahinta syöksyy, Finnairissa valitellaan lentopolttoaineen hintoja.

      Näinköhän valtion omistajaohjauksesta vastaava ministeri taputtaa Finnairin tulokselle?

      • tiedoksi vaan

      • Fly Arsenal
        tiedoksi vaan kirjoitti:

        Vaikka raakaöljyn maailmanmarkkinahinta on parissa kuukaudessa tippunut parikymmentä prosenttia, niin sillä ei juurikaan ole ollut vaikutusta kerosiinin hintaan, joka on pysynyt korkeana:
        http://www.iata.org/publications/economics/fuel-monitor/Pages/price-development.aspx

        Finnair on suojautunut laskevilta polttoaineenhinnoilta. Johdon strategiavalinta on lyödä hinnat lukkoon silloin kun hinta on kalleimmillaan. Halvalla ei saa hyvää lentobensaa.

        HS uutisoi: Finnairin tuotot laskivat kuluja nopeammin.

        Varttikatsauksen jälkeen juuri kenelläkään analystilla ei ole löytynyt mitään positiivista sanottavaa Finnairista. Kestääkö Finnairin talous uusien koneiden saapumiseen asti? Uudet koneetkin pitäisi maksaa.


      • ei se noin mene
        Fly Arsenal kirjoitti:

        Finnair on suojautunut laskevilta polttoaineenhinnoilta. Johdon strategiavalinta on lyödä hinnat lukkoon silloin kun hinta on kalleimmillaan. Halvalla ei saa hyvää lentobensaa.

        HS uutisoi: Finnairin tuotot laskivat kuluja nopeammin.

        Varttikatsauksen jälkeen juuri kenelläkään analystilla ei ole löytynyt mitään positiivista sanottavaa Finnairista. Kestääkö Finnairin talous uusien koneiden saapumiseen asti? Uudet koneetkin pitäisi maksaa.

        Suojauspolitiikka on liukuva eikä sen avulla yritetäkään arvata polttoaineen tulevaa hintaa vaan tasoittaa hintavaihteluja. Mutta ethän sinä sitä katkeruudessasi ymmärrä.


      • Fly Arsenal
        ei se noin mene kirjoitti:

        Suojauspolitiikka on liukuva eikä sen avulla yritetäkään arvata polttoaineen tulevaa hintaa vaan tasoittaa hintavaihteluja. Mutta ethän sinä sitä katkeruudessasi ymmärrä.

        Herrat saavat sitä mitä haluavat. Suojauspolitiikka on erityisen tyhmää kun hinnat ovat tulossa alas.


      • niinpä niin
        Fly Arsenal kirjoitti:

        Herrat saavat sitä mitä haluavat. Suojauspolitiikka on erityisen tyhmää kun hinnat ovat tulossa alas.

        Huomaa, ettet ymmärrä mitään liukuvasta suojauspolitiikasta. Kun niin varmasti tiedät, että hinnat ovat tulossa alaspäin, niin kerropa paljonko kerosiini maksaa 6 kk:n kuluttua. Entäpä vuoden kuluttua?


    • 2+1

      kolmoskvartaalin liiketulos oil positiivinen.

    • Säästäjä

      Mitäpä jos lopetettaisiin säästöjen tekeminen ja keskityttäisiin tekekemään tulosta. Vuosikausia Finnairin johto on tehnyt säästöjä ja mikä on tulos! Jos sama energia olisi käytetty tuloksen tekemiseen ja markkinoiden valtaamiseen. Se vaatisi todellista johtajuutta ja ammattitaitoa. Talouskurin ja potkujen antamisen lisäksi pitäisi keskittyä myös bisneksen tekemiseen. Mutta sehän se vaikeaa onkin. On helpompi antaa muutamalle sadalle potkut ja saada aikasn säästöjä.

      • peppeliä

        kulut pitää olla kunnossa teki myynnin puolella mitä tahansa.


      • aika simppeliä...
        peppeliä kirjoitti:

        kulut pitää olla kunnossa teki myynnin puolella mitä tahansa.

        Aivan. Tulosta ei yksinkeraisesti vain "tehdä". Ilmeisesti SAS:n ja mm. KLM:n johto yhtä "kyvytöntä", sielläkään ei "tehdä tulosta" vaan tappiota.


      • viisasten kivi.

        No mutta nyt homma ratkes. Miksei kukaan vaan ole keksinyt, että ei säästöjä mutta tehdään tulosta! XD

        *priceless*


      • Säästäjä taas
        viisasten kivi. kirjoitti:

        No mutta nyt homma ratkes. Miksei kukaan vaan ole keksinyt, että ei säästöjä mutta tehdään tulosta! XD

        *priceless*

        Vastataan nyt esimerkin omaisesti näille näsäviisaille, vaikka vastaukseni menee todennäköisesti kuuroille korville.
        Ennen Finnairin tekniikan suurta säästöpolitiikkaa ts. ennen Finnairin tekniikan alasajoa Lufthansa ja Finnair olivat suurinpiirtein samassa tilanteessa. Molempien tekniikka tuotot olivat kuralla ja tuottavuus oli heikkoa. Finnairissa aloitettiin leikkaukset, säästöt, kulukuurit ym. ym. ym.
        Kuinka toimi sakemanni. Sen sijaan, että aloitti valtavat säästöt alkoikin panostamaan tekniikkaan ja kehittämään sitä. Ja mikä on lufthansa Techniks nyt? Erinomaisesti menestyvä ja tuottava yksikkö.
        Siinä todellista johtajuutta ja bisneksen tekoa.
        Tehkää te vain säästöjä jos siltä tuntuu, mutta ei ne tulot sieltä tule.


      • 10+2
        Säästäjä taas kirjoitti:

        Vastataan nyt esimerkin omaisesti näille näsäviisaille, vaikka vastaukseni menee todennäköisesti kuuroille korville.
        Ennen Finnairin tekniikan suurta säästöpolitiikkaa ts. ennen Finnairin tekniikan alasajoa Lufthansa ja Finnair olivat suurinpiirtein samassa tilanteessa. Molempien tekniikka tuotot olivat kuralla ja tuottavuus oli heikkoa. Finnairissa aloitettiin leikkaukset, säästöt, kulukuurit ym. ym. ym.
        Kuinka toimi sakemanni. Sen sijaan, että aloitti valtavat säästöt alkoikin panostamaan tekniikkaan ja kehittämään sitä. Ja mikä on lufthansa Techniks nyt? Erinomaisesti menestyvä ja tuottava yksikkö.
        Siinä todellista johtajuutta ja bisneksen tekoa.
        Tehkää te vain säästöjä jos siltä tuntuu, mutta ei ne tulot sieltä tule.

        Toisaalta - itse olen töissä yrityksessä jossa 2000-luvulla tehtiin erittäin mittavat säästöt, turhat rönsyt karsittiin pois ja - kyllä - osa työstä siirrettiin halpamaihin. Tällä hetkellä meillä menee todella hyvin.

        Konkreettisesti näki sen miten säästöt materialisoituvat vasta muutaman vuoden aikavälillä.


    • tämä avuksi

      Johtajille lisää palkkaa ja isommat bonarit.

      • KIITOS!

        Tää on niin hieno palsta XD On se ihme, jos ei koko Suomi ole kohta nousussa.


    • keskikaljaräkälä

      Poispotkitut meksut ja työttömät talousasiantuntijat täällä tietää mitä pitäisi tehdä.

      • Bisse kiitos

        Röhönaurua....pieru...lisää röhönaurua!


      • Säästäjän peesaaja

        No sinähän voit dissata jos huvittaa, mutta...kuinkas sillä Finnaifilla nyt menee?
        Buahhhhhhhhhhh!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe