Tekniikan ja liikenteen alan koe syksy 2014

amkka

Kuka kävi tekemässä sen tänää?
Itse kävin metropoliassa ja uskoakseni hyvin meni.
Tai samanlainen tunne kun kesällä jolloinka tuli hylky mutta saapi nähdä.

Ja isoisän ikä oli 67

67 6 7=80

20

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ipe insinööri

      Täällä bingo! Varsinainen koe ei sitten ollutkaan itselleni mikään bingo...

      Voix joku laittaa tänne oikeita vastauksiii??

    • Letrus

      Kävin tekemässä samassa paikassa. Ja mullakin on aika hyvä fiilis :)
      Julkaistaankohan niitä vastauksia jossain?

    • Kokeen tehnyt

      Sain kanssa isoisän iän oikein.. mutta en laskenut sitä millään kaavalla vaan kokeilemalla vaan muutamia lasten ikiä, varmaan pisteitä läksi?

      Saiko muutkin sen pienemmän pallon halkasiaksi 12.5cm tjsp?

      Oliko se puumien reviiri nyt se 300 neliökm vai 500? Pitkään pidin 300 Kyllä rastia mutta vaihdoin Ei koska muistelin että se oli 500, varmaan kusin nilkkaan.

      Se kuvioiden painotehtävä oli aika helppo, vai? Sitä ei vissiin millään kaavalla laskettu, ainakin itse vain laitoin painot kuvioihin ja oikein meni

      • turkkkku

        500 laitoin myös. Varmuuden vuoks laitoin kaavat.


      • insnörtti...
        turkkkku kirjoitti:

        500 laitoin myös. Varmuuden vuoks laitoin kaavat.

        1piste oikeasta vastauksesta, loput kaavoista


      • insinööriopiskelija
        insnörtti... kirjoitti:

        1piste oikeasta vastauksesta, loput kaavoista

        Pelkkä vastaus 0 pistettä.

        "Ei voi teitää onko itse laskettu vai naapurilta kopioitu."


    • amkka

      itse jos en keksinyt lauseketta mutta keksin vastauksen kuten juuri isoisä tehtävä ja kuviot laudoilla niin kirjoitan että miten hoidin, esim isoisä on 67 koska henkilöitä on yhteensä 3 joten se ei voi olla enempää kuin 72 plaa plaa ja tein kaavioita että 71 7 1->70 7 0 jne toivottavasti ei rokota kekseliäsyydestä

      • Kokeen tehnyt

        Tein melkein samanlailla


      • 266
        Kokeen tehnyt kirjoitti:

        Tein melkein samanlailla

        Itse perustelin isoisän iän jotakuinkin näin :
        Yhteisikä alle 100 -> isoiän ikä alle 100 -> isoisän ikä on siis 2 numeroinen -> lapsien iät ovat 1 numeroisia.

        Aloitetaan 9 alaspäin :
        89 8 9=>80 78 7 8=>80 67 6 7=80
        67 89
        1|2|3|4|5|6|7|8|9
        78


    • jepsukka

      Sain saman vastauksen isoisän iäksi, ihan vain kokeilemalla eri lukuja kanssa. En keksinyt mitään kaavaa kyseiseen kohtaan. Selitin jotain liibalaabaa että ehdot täyttyy yms..

      Mä sain pienemmän ympyrän halkaisijaksi jotain 13,6.:D Se menikin varmaan väärin, mutta parempihan se oli jotain yrittää! Ei toi muutenkaa mikään mahdoton koe ollut, mutta oli jääny lukemiset vähille eikä kaikki helpoimmatkaan jutut meinannut muistua mieleen. Keväällä sitten uudestaan hyvällä asenteella!

      Harmittaa toi kemia-osuus.. Tän vuoden keväällä oli ihan superhelppo! Just noi kaikki reaktioyhtälöt on menny ihan ohi. Nohh.. Jäi kuitenkin hyvä fiilis koska olin ihan varma että saisin vain pari tehtävää laskettua kokonaisuudessaan.

    • kokeen tehnyt

      Saitteko muuten siinä kuvioiden paino tehtävässä neliö painoksi 1kg, kolmio 2kg, musta ympyrä 3kg ja tyhjä ympyrä 4kg?

      • amkka

        eikö kolmio ollut 3 sillä yhdessä laudassa niitä oli 3 eli 9 ja toisella puolella lautaa 1 neliö eli 1 ja 2 tyhjää ympyrää eli 8 jolloinka painoa puolille tulee 9=9


      • kokeen tehnyt
        amkka kirjoitti:

        eikö kolmio ollut 3 sillä yhdessä laudassa niitä oli 3 eli 9 ja toisella puolella lautaa 1 neliö eli 1 ja 2 tyhjää ympyrää eli 8 jolloinka painoa puolille tulee 9=9

        Se ensimmäinen missä oli 3 kolmiota, toisella puolella oli 2 neliötä ja 1 tyhjä ympyrä. Eli jos tyhjä ympyrä on 4kg ja neliö 1kg niin 4 1 1 = 6kg. Kolmio 2kg ea joten 2 2 2 = 6kg


      • amkka
        kokeen tehnyt kirjoitti:

        Se ensimmäinen missä oli 3 kolmiota, toisella puolella oli 2 neliötä ja 1 tyhjä ympyrä. Eli jos tyhjä ympyrä on 4kg ja neliö 1kg niin 4 1 1 = 6kg. Kolmio 2kg ea joten 2 2 2 = 6kg

        Näin saattoi hyvinkin olla! en oikein muista tehtävää kunnolla


      • lukekaaloppuun
        amkka kirjoitti:

        Näin saattoi hyvinkin olla! en oikein muista tehtävää kunnolla

        Juu luulen ,että sitä vaakatehtävää ei käytännössä voinut tyriä.
        Itsellä meni aluksi ainakin 20min ,kun en lukenut tehtävän antoa kokonaan ,enkä tiennyt että pallojen painot ovat 1,2,3,4 .
        Siinä sitten 2 sivua rustasin ja ihmettelin minkä painoisia pallot oikein ovat ,mutta kun luin tehtävän uusiksi ja huomasin ,että painot oli ilmoitettu ,tehtävä ratkesi jossain 5minuutissa.


    • amk2

      Juu kävin tekemässä , mitäs saitte paljun lämmityksen hinnaksi ?
      Itse laskin jotain 4euroa.

      • amkka

        tähän haluasin nähdä lausekkeenkin, ei ollut nimittäin mitää hajua koko tehtävästä, vitsillä laitoin 6e tosin


    • 200

      joo eli ite laskin jotain tälläistä ,en nyt muista niitä arvoja enään tarkkaan mutta.
      jos sovitaan ,että:

      Paljun tilavuus :1200l
      Veden lämpötila alussa :5^C
      Veden lämpötila lopussa :38^C
      Veden ominaislämpö :4.19kj/kg ^C
      Paljun hyötysuhde : 95%
      Sähkön hinta : 0.1€/kWh
      Veden massa =1000kg/1m3

      Eli :

      Lämpötilan muutos = VedenLämpötilaLopussa-VedenLämpötilaAlussa =38C-5C=33C

      Tarvittava energia veden lämmitykseen :

      Lämpötilanmuutos*Vedenominaislämpökapasiteetti*Vedenmassakiloina

      33C*4,19kJ*1200KG=165924kJ

      Hyötysuhde oli 95% eli 165924kJ/0.95 =174656kJ energiaa kuluu yhteensä.

      Muutetaan tarvittava energia joule/sekunneiksi(wateiksi) eli 174656kJ/s =174656kW/s

      kWh = tunti eli 3600sekuntia

      kWh=174656kW/s/3600s=48,51kWh

      Hinta 0,1€/kWh*kWh=0,1e*48,51kWh=4,85e


      Korjatkaa jos olen väärässä ,noin laskin itse,kumminkin ammattikoulu pohjalta ,jossa ei enempää tuommoisia lasketa.

      • tsipaduu

        Hyvin laskettu ammattikoulu pohjalta.


    • amkka

      Kokeet tuli nettiin, ei kyllä nyt hyvältä näytä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe