Pelottaa kamalasti!

Kiinteistövarakas

Lähden tästä pelkäämään hienolle kesämökille saunomaan ja hakkaamaan halkoja ensi kesälle.
Käyn vain ensin pelkäämässä komeassa omakotitalossani ja haen eukon ja lapset mukaani pelkäämään.

Onko muita pelkääjiä palstalla?

8

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kassulta

      Pelkään, että kohta alkaa tulla rahaa ovista ja ikkunoista. On tämä vuokralla asuminen sen verran tuottoisaa puuhaa.

      Kynnetkin on jo syöty verille.

    • Von Römmelz

      Minuakin pelottaa se, miten selviän lainani koroista.

      Maanantaina menee tililtä lyhennys. Velkasaldo on 167.952,93€, ja tästä lainasummasta joudun maksamaan korkoja 42,98€. Lainan kokonaiskorko 0,311 %.

      On tuo pelottavaa. Tänä vuonna joudumme vaimon kanssa maksamaan lainan korkoja yhteensä melkein KAHDEKSANSATAA euroa.

      On kyllä tietämistä, miten näin hillittömien korkojen maksamisesta selviää.

      • HilkkaRane

        Pärjäät varmasti lainasi kanssa.

        Ainoa, että jos koitat myydä, niin et saa "sijoittamaasi" hintaa takaisin mikäli talosi on ypäjällä yms slummissa

        Mikäli et ole myymässä niin onnea lainanmaksun viimeisille 15 vuodelle


      • paljonvelkaa=varakas

        Jos minulla olisi esimerkiksi 10 miljoonaa euroa velkaa, josta maksan 0,jotain prosenttia korkoja, niin olen sinun laskuoppisi mukaan huomattavasti paljon sinua varakkaampi? Tai jos velkaa olisikin 100 miljoonaa.....

        Palstamuuleillahan vallitsee illuusio, että pankin velka on jo kokonaan varallisuutta, vaikka se kohdistuisi esimerkiksi omakotitaloon, jota tällä hetkellä ei enää saa myytyä oikein millään hinnalla. Tuossa illuusiossa on sitä varakkaampi mitä enemmän on onnistunut talostaan maksamaan ja mitä enemmän siihen on velkaa.

        Lantin kääntöpuoli on että kun tuo itse luotu harha syystä tai toisesta rikkoutuu, niin siinä joutuu nieleskelemään tyhjää muutamankin kerran. Yhtä tyhjää kuin se kuviteltu varallisuus oli, ja kun huonoimmassa tapauksessa siitä omaisuudesta jäi käteen vain se jäljellä oleva velka.


      • whoknowswins

        Pääomaköyhyys, joka sinunkin kohdallasi on tosiasia, on koko suomalaisen yhteiskunnan suurin ongelma. Sen purkamiseen omalla henkilökohtaisella tasollani meni 25 vuotta.
        Usein kansainvälisissä kansalaisten vaurausvertailuissa jätetään pois omien asuntojen sitoma varallisuus ja niissä kaikissa suomalaiset ovat todella heikoilla. Kaikki varat ja velat ovat kiinni asunnoissa tai kesämökeissä Suomessa.


      • nauran tuollaisille
        paljonvelkaa=varakas kirjoitti:

        Jos minulla olisi esimerkiksi 10 miljoonaa euroa velkaa, josta maksan 0,jotain prosenttia korkoja, niin olen sinun laskuoppisi mukaan huomattavasti paljon sinua varakkaampi? Tai jos velkaa olisikin 100 miljoonaa.....

        Palstamuuleillahan vallitsee illuusio, että pankin velka on jo kokonaan varallisuutta, vaikka se kohdistuisi esimerkiksi omakotitaloon, jota tällä hetkellä ei enää saa myytyä oikein millään hinnalla. Tuossa illuusiossa on sitä varakkaampi mitä enemmän on onnistunut talostaan maksamaan ja mitä enemmän siihen on velkaa.

        Lantin kääntöpuoli on että kun tuo itse luotu harha syystä tai toisesta rikkoutuu, niin siinä joutuu nieleskelemään tyhjää muutamankin kerran. Yhtä tyhjää kuin se kuviteltu varallisuus oli, ja kun huonoimmassa tapauksessa siitä omaisuudesta jäi käteen vain se jäljellä oleva velka.

        Minulla on200ke velkaa. Olen siis mielestäsi jättivelkainen. Velka on asuntoon, jonkalaisista viimeisimmät toteutuneet hinnat on olleet 800ke nurkilla. Olen siis mielestäsi persaukinen koska minulla on jättivelka.

        Ok. Jatka sinä vain odottelua :D


    • Ok-Loordi

      Loordia peloittaa, velaton talo, kaksi sijoitusasuntoa, kolme autoa, lääkärin virka, palkka 130 tuhatta/vuosi,ai,jai,jai, kun peloittaa.

      Todellisuudessa ei peloita, kun talous kunnossa, tänä aamuna saunapirskeiden jälkeen omalle pihalle virtsaamaan ja eilen porukalla virtsasimme, vesilasku pysyy näin kohtuullisena, Loordinkaan tuloilla ei ole varaa haaskata.
      Miten aamu alkanut kassulla, Reinolla kaanoni ja Einolla seisokki, ai, jai, jai pojat, ördätkää te , jaaha Pojat tuolla jo heräilee ja Loordi keittää kankimiehille kahvit, kyyti oli kovaa taas eilen Loordin saunassa.

    • Luki.

      Suomalaisten varallisuus on liikaa kiini kiinteistössä tai kodissa.

      Tämä on suomalainen tapa tai perinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe