Oma kokemukseni huumeita käyttävistä miehistä

SuviSofia

Moi!

Tarkoitukseni ei ole saarnata, että älä käytä sitä, älä käytä tätä, etenkin jokainen yli täysi-ikäinen henkilö kuitenkin itse päättää, mitä käyttää vai onko käyttämättä, mutta kerron nyt vähän mitä ite ajattelen otsikossa mainitsemastani asiasta ja mitkä on mun kokemukset, samat vois kyl yleistää varmasti moniin huumeita käyttäviin naisiinkin.. Haluan olla vähän niin kun varotuksen sanana ja varmasti monet nämä asiat jo tietää ennestäänkin, jos on hyvässä kodissa kasvanut ja normaalisti opetettu mitkä on mm. huumeiden vaarat, mutta jos ei tiedä, niin olempahan kantanut oman korteni kekoon kertomalla minkälaista on deittailla sekakäyttäjää tai narkkaria...

Eli, mä oon tällänen 19-vuotias nainen, vielä hyvin nuori mutta ei mikään pieni enää... Mä oon aina ollu hyvin kiltti, herkkä, empaattinen, ymmärtäväinen, avoin, tempperamenttinen, ystävällinen jne... Mulla ei oo itselläni MINKÄÄN NÄKÖSTÄ huumeiden käyttö historiaa. En ole edes sitä kannabista kokeillut, minkä vaarattomuudesta niin monet puhuvat! Mutta sitten olen kyllä juonut alkoholia ja juon edelleen, tupakkaakin olen joskus poltellut, mielialalääkkeitä joutunut syömään... Nämähän voidaan lukea myös huumaaviksi aineiksi ja jopa KAHVI, koska kofeiini! Mutta ei kuitenkaan varsinaisiksi huumeiksi.

Mä tahdon aina uskoa ihmisistä hyvää ja auttaa niitä. Koska jos en uskois tollaseen, kokisin ite et elämässä ei oo enää mitään järkeä ja tulisin luultavasti myös hyvin masentuneeksi ja surulliseksi... Naiivi en kuitenkaan ole, sen verran elämä on mua jo koulinut ja sinisilmäsyyttä todellakin tiputtanut myös pois, kun olen pyörinyt tälläsissä laitapuolen porukoissa esimerkiksi, uskokaa tai älkää, mistä aion nyt kirjottaa ja tietty kun ikää tulee lisää niin se liiallinen sinisilmäsyys katoaa myös pois...

Mun oma luonne on tehny onneks sen tai vois sanoo pikemmin että pelastanut minut, etten mä ole alkanut tekemään mitään yhtä hulluja juttuja mitä jotkut mun laitapuolen kaverit on tehny... tai douppaamaan kamaa... Jos mä olisin yhtään erillainen luonteeltani, emmä pystyis ees tollasten ihmisten kaa selvinpäin pyörii, johan olisin miekin itteni jo poseen hommannut tavalla tai toisella ja doupannut kamaa...

Mut kun ihmisistä tahtoo uskoo hyvää ja niitä jos tahtoo aina auttaa, mut luonne kun ei oo kuitenkaan ihan sellanenkaan että mihinkään avustustyöhön asti hakeutuisi, vaan tahtoo enemmän auttaa tässä oman elämän puolella jos sellasia vaikeita tilanteita esim. kavereille tulee, mistä tahansa syystä, ei välttämättä tarvii olla ees päihteet syynä... Sit vielä jos sulla on PAHEENA, todellakin paheena, vielä vähän tämmönen "tyhmyys", että satut ihastumaan/rakastumaan helposti pahoihin miehiin tai naisiin... eli tekevät rötöksiä ja vaikka douppaavat... No mä en pysty mieheltä kuitenkaan ikinä sellasta elämäntapaa täysin hyväksymään, koska en ole itse sellainen. Katsotaan vaan elämää siinä mielessä niin eri suunnasta ja ajatellaan asioista niin eri tavalla... Niin sit mä rupeen kysyy, siltä mieheltä että " voitsä lopettaa ton sun elämäntapas?? " en ehkä ihan noin suoraan, mutta sinne suuntaan kuitenkin miehelle juttelen.. Koska olen tietysti huolissani hänestä, en halua että mun rakas vakavasti sairastuu tai menettää henkensä millekään paskoille huumeille tai henkirikoksen uhrina kun väärissä porukoissa liian tiheästi pyörii! tai miten suunitella vaikka vakaata tulevaisuutta jos ukko on välillä posessa ja sitten taas vapaalla ja ei tiedä koska se joutuu vaikka uudestaan taas sinne poseen... Rupeappa sellasen kanssa sitten jossain vaiheessa esimerkiksi perhettä perustamaan?????

Ei hyvä heilu.

No aina nää ukot lupaa lopettaa sen paskan vetämisen ja parantaa tapansa, no minä uskon siihen ja uskon että monet oikeasti joltain kantilta haluavatkin sitä, koska kyllä tollaseen rumbaan aikanaan väsyy.. ja enää sitä kamaa hihaan tai oli kyseessä vaan lääkkeiden ja alkoholin sekakäyttö esimerkiksi, ei tehdä sen takia että se olisi hauskaa, vaan sen takia kun on pakko! Ollaan koukussa siihen paskaan! Ja minä uskon, että ihminen voi täysin tälläsestä sonnasta parantua, vaikka alttiudet siihen paluuteen samanlaiseen elämään elää aina, en ole vielä itse tämmöstä parantumista päässyt todistamaan omin silmin, mutta kyllähän sitä aina kuulee ja näkee lehtijutuista ja tv-ohjelmista näitä ex-päihde ja rikosongelmaisia ihmisiä, jotka ovat löytäneet elämälleen täysin uuden suunnan mikä on erittäin hienoa...! koska eihän nyt kaikki päihdeongelmaiset ja rikolliset voi nuorena hautaan mennä tai elää samanlaista elämää vaikka sinne 85v asti, millon heittää vanhana sitten henkensä ns. luonnollisesti... Eli kyllä niitä parantuneitakin on, vaikka oiskin enemmän aina niitä jotka heittää nuorena henkensä huumeille tai henkirikoksen takia koska väärät porukat tai ei vaan pääsis koskaan siitä elämäntavasta irti.....

25

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuviSofia

      Mutta nää KAIKKI päihdeongelmaiset ja rikolliset miehet keitä mie olen deittaillut, niin nämä samat piirteet ovat aina yhdistäneet heitä:

      - Väkivaltaisuus, koska sekakäyttö ja subutexin hihaan tumputtaminen häiriinnyttää ihmisen aivot pidemmällä aika välillä
      - Monet ollu linnassa, jopa puukotuksesta!
      - Avohoidon kontakti ollut useimmilla jo jostain syystä monia vuosia ennen, ennen kun ollaan ruvettu vetämään sitä kamaa...
      - Narsistisuus, muunlainen tunnekylmyys...
      - Valehtelu siitä että kamaa ei enää mukamas vedetä...! Jne.

      • SuviSofia

        Sit kun sä rupeet saamaan ite siltä ukolta turpaas, niin kun minä sain ja mut on uhattu myös tappaa, niin jo rupee hymy hyytymään. En kiellä etteikö nämä ihmiset ois avun tarpeessa, mutta pitääkö se auttaminen maksaa jonkun ihmisen hengen... Kun ei nämä saatanan pölvästit, osaa edes loppupeleissä arvostaa että joku mies tai nainen yrittää auttaa niitä ja kenties myös rakastaa. Turpaan vaan loppupeleissä tulee. Tuli taas eilen todistettua tämä. Ja ihan ensiksi tietysti se päihde/rikostaustainen mies tai nainen, on niin ihanaa ja puhuu ummet ja lammet... Mutta kyllä ongelmaisen ihmisen luonto tulee esiin ennemmin tai myöhemmin. Nyt kun mä ite rupean olemaan pikku hiljaa nuori aikuinen ja tiedän näitä 27-30v rikos/huumetaustaisia miehiä esimerkiksi, niin monet niistä näyttää olevan ihan lapsen tasolla ! niiden gansteri leikkiensä kanssa ja että tumputetaan hihaan kamaa. Mikä helvetti on voinut mennä niiden kohdalla pieleen ??? Ei voi oikeen muuta kysyä. ;o

        13-15vuotiaana näiden äijien lapsellisuutta en esimerkiksi minä huomannut, sillon ne oli vaan "cooleja" ... Nyt ne rupee olee mulle jätettä, kun tarpeeks monta kertaa on turpaansa saanu ja sitä örvellystä kahtonu ...

        Kannabiskin pitkällä aika välillä käytettynä masennuttaa vaan ihmisaivot, jos se ois niin terveys tuote mitä jengi siitä harhoissaan laulaa, niin kyllä se tunnetuin kannabiksen kasvattaja Mikko Pekkolakin olisi vielä elossa, eikä olisi oman käden kautta täältä lähtenyt...


      • SuviSofia
        SuviSofia kirjoitti:

        Sit kun sä rupeet saamaan ite siltä ukolta turpaas, niin kun minä sain ja mut on uhattu myös tappaa, niin jo rupee hymy hyytymään. En kiellä etteikö nämä ihmiset ois avun tarpeessa, mutta pitääkö se auttaminen maksaa jonkun ihmisen hengen... Kun ei nämä saatanan pölvästit, osaa edes loppupeleissä arvostaa että joku mies tai nainen yrittää auttaa niitä ja kenties myös rakastaa. Turpaan vaan loppupeleissä tulee. Tuli taas eilen todistettua tämä. Ja ihan ensiksi tietysti se päihde/rikostaustainen mies tai nainen, on niin ihanaa ja puhuu ummet ja lammet... Mutta kyllä ongelmaisen ihmisen luonto tulee esiin ennemmin tai myöhemmin. Nyt kun mä ite rupean olemaan pikku hiljaa nuori aikuinen ja tiedän näitä 27-30v rikos/huumetaustaisia miehiä esimerkiksi, niin monet niistä näyttää olevan ihan lapsen tasolla ! niiden gansteri leikkiensä kanssa ja että tumputetaan hihaan kamaa. Mikä helvetti on voinut mennä niiden kohdalla pieleen ??? Ei voi oikeen muuta kysyä. ;o

        13-15vuotiaana näiden äijien lapsellisuutta en esimerkiksi minä huomannut, sillon ne oli vaan "cooleja" ... Nyt ne rupee olee mulle jätettä, kun tarpeeks monta kertaa on turpaansa saanu ja sitä örvellystä kahtonu ...

        Kannabiskin pitkällä aika välillä käytettynä masennuttaa vaan ihmisaivot, jos se ois niin terveys tuote mitä jengi siitä harhoissaan laulaa, niin kyllä se tunnetuin kannabiksen kasvattaja Mikko Pekkolakin olisi vielä elossa, eikä olisi oman käden kautta täältä lähtenyt...

        Ja valitettavasti myös kaksi poikaystävistäni on menehtynyt nuorena päihteiden käytön seurauksena yksi vähän alle 20-vuotiaana ja toinen vähän päälle... ;(



        Eka sekakäyttöön, tosin sen sisuskalut huusi jo hoosiannaa niin kun Johanna Tukiaisella, lääkkeiden ja viinan sekakäytöstä... ;(

        Ja toinen kuoli huumeiden iv-käyttöön. (Eli suonensisäiseen käyttöön) Meni piriä, subutexiä yms...

        Kumpikaan ei vaan heränny aamulla enää sängystä.

        Niin surullisia ja turhia kuolemia nuorena.

        Alkoholia moni pystyy käyttämään, jäämättä siihen koukkuun, esim. kotona vanhemmatkin voi ottaa viiniä ilman että ne on alkoholisteja, mutta yhtäkään varsinaisten huumeiden käyttäjää en tiiä joista joku ei ois koukussa... enemmän tai vähemmän... JOKAINEN ON. Tai ainakin hyvin moni. Nyt on aika myöntää vaan faktat, eikä se kannabiskaan ole niin superterveellistä mitä siitä saarnataan, ihan sama onko alkoholi vähemmän terveellistä kun kannabis, mutta kannabista tulee helposti pössyteltyä joka päivä, kun monella syntyy siihen niin suuri henkinen riippuvuus ja sitten kun se pidemmällä aika välillä masennuttaa sinun aivot tai joudut suljetulle hoitoon, kun alat näkee ja kuulee niin harhoja, mun yksi tuttava joutui suljetulle hoitoon kannabiksen takia kun se sai siitä "terveyskamasta" psykoosin...! mikä ei oo enää mikään leikin asia. Niin pienempi paha loppupeleissä on nauttia sitä vaarallista alkoholia joskus kohtuudella, kun pössytellä usein kannabista ja masennuttaa vaikka sun aivot, minkä seurauksena teet sitten itsemurhan vaikka niin kun Mikko Pekkola... Sillon ei auta onko sulla lapsia tai vaikka kenties tyttöystävä, kun nekään eivät enää tuota hemmoa pystyneet pelastamaan.

        Ottakaa nyt vakavasti, kaikista parhain on jos ihminen ei tarvii päihteitä ollenkaan ja osaa rentoutua myös ilman niitä ja pitää hauskaa!


      • trupaduuri
        SuviSofia kirjoitti:

        Ja valitettavasti myös kaksi poikaystävistäni on menehtynyt nuorena päihteiden käytön seurauksena yksi vähän alle 20-vuotiaana ja toinen vähän päälle... ;(



        Eka sekakäyttöön, tosin sen sisuskalut huusi jo hoosiannaa niin kun Johanna Tukiaisella, lääkkeiden ja viinan sekakäytöstä... ;(

        Ja toinen kuoli huumeiden iv-käyttöön. (Eli suonensisäiseen käyttöön) Meni piriä, subutexiä yms...

        Kumpikaan ei vaan heränny aamulla enää sängystä.

        Niin surullisia ja turhia kuolemia nuorena.

        Alkoholia moni pystyy käyttämään, jäämättä siihen koukkuun, esim. kotona vanhemmatkin voi ottaa viiniä ilman että ne on alkoholisteja, mutta yhtäkään varsinaisten huumeiden käyttäjää en tiiä joista joku ei ois koukussa... enemmän tai vähemmän... JOKAINEN ON. Tai ainakin hyvin moni. Nyt on aika myöntää vaan faktat, eikä se kannabiskaan ole niin superterveellistä mitä siitä saarnataan, ihan sama onko alkoholi vähemmän terveellistä kun kannabis, mutta kannabista tulee helposti pössyteltyä joka päivä, kun monella syntyy siihen niin suuri henkinen riippuvuus ja sitten kun se pidemmällä aika välillä masennuttaa sinun aivot tai joudut suljetulle hoitoon, kun alat näkee ja kuulee niin harhoja, mun yksi tuttava joutui suljetulle hoitoon kannabiksen takia kun se sai siitä "terveyskamasta" psykoosin...! mikä ei oo enää mikään leikin asia. Niin pienempi paha loppupeleissä on nauttia sitä vaarallista alkoholia joskus kohtuudella, kun pössytellä usein kannabista ja masennuttaa vaikka sun aivot, minkä seurauksena teet sitten itsemurhan vaikka niin kun Mikko Pekkola... Sillon ei auta onko sulla lapsia tai vaikka kenties tyttöystävä, kun nekään eivät enää tuota hemmoa pystyneet pelastamaan.

        Ottakaa nyt vakavasti, kaikista parhain on jos ihminen ei tarvii päihteitä ollenkaan ja osaa rentoutua myös ilman niitä ja pitää hauskaa!

        Äläs ny tollai kannabista mollaa se on kuitenkin 2953 kertaa turvallisempi päihde kuin alkoholi. Kokeile vaikka kännää muutama kuukausi putkeen ni on varmasti pahempi olo verrattuna siihen että polttaisit pilvee muutaman kuukauden joka päivä. Masennusta aiheuttaa se jos kytät vie puskat. Runsas alkoholin käyttö aiheuttaa myös masennusta ja toisilla väkivaltaisutta. Suurin osa pahoinpitelyistä tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena.


      • 0632
        SuviSofia kirjoitti:

        Ja valitettavasti myös kaksi poikaystävistäni on menehtynyt nuorena päihteiden käytön seurauksena yksi vähän alle 20-vuotiaana ja toinen vähän päälle... ;(



        Eka sekakäyttöön, tosin sen sisuskalut huusi jo hoosiannaa niin kun Johanna Tukiaisella, lääkkeiden ja viinan sekakäytöstä... ;(

        Ja toinen kuoli huumeiden iv-käyttöön. (Eli suonensisäiseen käyttöön) Meni piriä, subutexiä yms...

        Kumpikaan ei vaan heränny aamulla enää sängystä.

        Niin surullisia ja turhia kuolemia nuorena.

        Alkoholia moni pystyy käyttämään, jäämättä siihen koukkuun, esim. kotona vanhemmatkin voi ottaa viiniä ilman että ne on alkoholisteja, mutta yhtäkään varsinaisten huumeiden käyttäjää en tiiä joista joku ei ois koukussa... enemmän tai vähemmän... JOKAINEN ON. Tai ainakin hyvin moni. Nyt on aika myöntää vaan faktat, eikä se kannabiskaan ole niin superterveellistä mitä siitä saarnataan, ihan sama onko alkoholi vähemmän terveellistä kun kannabis, mutta kannabista tulee helposti pössyteltyä joka päivä, kun monella syntyy siihen niin suuri henkinen riippuvuus ja sitten kun se pidemmällä aika välillä masennuttaa sinun aivot tai joudut suljetulle hoitoon, kun alat näkee ja kuulee niin harhoja, mun yksi tuttava joutui suljetulle hoitoon kannabiksen takia kun se sai siitä "terveyskamasta" psykoosin...! mikä ei oo enää mikään leikin asia. Niin pienempi paha loppupeleissä on nauttia sitä vaarallista alkoholia joskus kohtuudella, kun pössytellä usein kannabista ja masennuttaa vaikka sun aivot, minkä seurauksena teet sitten itsemurhan vaikka niin kun Mikko Pekkola... Sillon ei auta onko sulla lapsia tai vaikka kenties tyttöystävä, kun nekään eivät enää tuota hemmoa pystyneet pelastamaan.

        Ottakaa nyt vakavasti, kaikista parhain on jos ihminen ei tarvii päihteitä ollenkaan ja osaa rentoutua myös ilman niitä ja pitää hauskaa!

        "mulla ei ole MITÄÄN huumehistoriaa" "noh, olenhan minä alkoholia juonut ja juon edelleen" ...... .. .......... .. ............... e........a....... .. justhan sä.... ......


      • Järki käteen

        Oiskohan SuviSofian aika katsoa peiliin, jos pitää alkaa seurustelemaan päihdeongelmaisten, rikollisten (esim se puukotus ja vankila), väkivaltaisten, subuteksia käyttävien, iv-käyttöä harrastavien, narsististen ja valehtelevien henkilöiden kanssa?

        Toivottavasti tarinasi ei ole totta. Jos kuitenkin on, niin muista että sinäkin elät vain kerran. Etsi kunnon puoliso tai ole ilman. Tee elämästä mukavaa, aseta tavoitteita ja tee työtä tavoitteidesi eteen. Tai älä, mutta älä myöskään tule valittamaan surkeaa kohtaloasi, jonka olet itsellesi pedannut.


    • pajatso palaa

      Kylläpä sinulla Jouko on paljon aikaa kirjoitella näitä hienoja tarinoitasi tänne. Olet siis "henkisesti korkeimpana olentona maailmassa" ymmärtänyt jättää "huolestunut äiti"-pseudonyymisi ja siirtyä arkisempaan sävyyn. Tästä oveluudesta kiität herraasi, Saatanaa, vannoen jatkossakin käyttää eläkepäiväsi hänen valheitaan levittäen. Olette yhdessä merkittävin päihdeongelmien aiheuttaja Suomessa, ja siitä vihaisena nautin juuri tuhdin suonensisäisen annoksen laadukasta amfetamiinisulfaattia.

    • pikkunaikkonen

      Minäkin olen parikymppinen nainen, ja seurustelin noin 1,5v tuollaisen sekakäyttäjä-narsistin kanssa. Päivä päivältä kyllästyin enemmän ja enemmän siihen känniseen sikaan, tyhjiin lupauksiin, epäkunnioitukseen, valehteluun, hyväksikäyttöön. Ja vasta nyt tämän vuoden puolella ymmärsin jättää hänet. Halusin pelastaa hänet aina uudestaan ja uudestaan päihteiltä ja itseltään. Jonkin aikaa hän osasi esittää "muuttunutta", ja kun uskoin häntä taas, niin ei mennyt kauaa kun sama rumba alkoi taas. Nyt kun olen ollut erossa hänestä, olen alkanut löytämään omaa polkuani ja itseäni. Olen samalla tavalla todella empaattinen ja halu auttaa ihmisiä tulee vahvasti suoraan sydämestä. Mutta meidän pitää opetella suuntaaman avunantomme kohteisiin, ketkä itse haluavat parantua. Narsisti-narkki ei pysty toisen ihmisen takia muuttua. Haluatko sinä heittää oman aikasi ja elämäsi sellaisen ihmisen takia, kuka ei osaa arvostaa apuasi?

      • no huh huh

        pakollinen auttamisen ja paapomisen tarve, tajuatko yhtään mihin tuollainen naivius voi johtaa?

        Herää!


    • "ihan oikeesti" x))

      BUAHAHAHAAAA :D "Monet ollu linnassa, jopa puukotuksesta!" JOPA x) Vaivanen "jopa"-puukotus :D Ja kaikki on "narsisteja", ihan kaikki x))) Lusiminen nyt on selviö :D Sai taas elämää näkemättömältä kassi-Almalta päivän naurut, että tervetuloa elävään elämään, JOPA siis netin ja töllön ulkopuoliseen elämään missä sattuu ja tapahtuu x))

    • AadaAnniina

      Ihanaa

    • Ibusalem

      Se on kyllä tosi ihanaa, että ihmisellä on paljon rakkautta ja ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan. Ja on tietenkin niinkin, että jonkun pitää huolehtia niistäkin ihmisistä, jotka eivät itse jaksa sitä tehdä.
      Kuitenkin, kuten olet itse huomannut, niin apusi valuu tavallaan hukkaan. Ihmisiä kuolee ympärillä, sama sekoilumeno vaan jatkuu, aina tulee uusia tilanteita ja ongelmia vanhojen tilalle, tai sitten pyöritään niissä samoissa vanhoissa vuosi tolkulla. Ja mitä sinä siinä kaiken keskellä kostut siitä kaikesta - tuhlaat äärettömän määrän rakkautta, ymmärrystä ja yritystä ihmisten vuoksi, joiden pitäisi löytää se yritys ja rakkaus elämään itsestään. Et voi sitä ulkopuolelta antaa, kuten jo tunnut tietävänkin.
      Sinun pitäisi ajatella sitä, että mikä saa sinut olemaan tuossa tilanteessa, mitä sinä siitä saat? On helppoa mennä ns. ehtymättömän rakkauden lähteen naamion taa ja ajatella, että olen vain niin rakastava ja empaattinen ihminen, että haluan auttaa heikompia. Ja osaltaan juurikin olet sitä. Mutta ns. normaalin ihmisen rajoihin kuuluu se, että mikäli hän rakkautensa vastapainoksi saa toiselta lyömistä, valehtelua, kaoottisuutta, niin se rakkaus ja arvostus itseä kohtaan voittaa tuossa tilanteessa ja sitä suojelee itseään - lähtee pois tilanteesta. Loppujen lopuksi kun sinä et ole kenellekään muulle tässä maailmassa elintärkeä kuin itsellesi. Totuus on se, että kukaan muu ei sinua lopulta tarvitse elääkseen ja selvitäkseen (eikä pitäisi tarvita) kuin sinä itse (ja lapsia tässä kuviossa ei Luojan kiitos ole).
      Vaan josko sinä et tunnista olevasi elintärkeä itsellesi (eli suojelisit itseäsi) ja elintärkeä et todellakaan ole tuolle hengailuporukallesi, niin siinä tapauksessa sinä et ole tärkeä kenellekään. Ja minä luulen, että tuossa nyt piilee tämän sinun vimmatun auttamistarpeesi ydin - sinä haluat tuntea itsesi tärkeäksi jollekulle. Ja se on meidän kaikkien ihmisten oikeus, se on todellakin kohtuullinen toive tässä elämässä. Vaan ihan ensimmäisenä sinun pitää tulla tärkeäksi itsellesi, jotta osaat pitää oikeanlaiset rajat ja hakeutua sellaisten ihmisten pariin, joilta voisit oikeanlaista välittämistä saada.
      Opettele rakastamaan itseäsi.

    • Hjkblib

      Kyllä niitä valehtelijoita ja hyväksikäyttäjiä tässä maailmassa riittää vaikkei miten huumeita oliskaan. Opettele erottamaan helmet sioista. Kusipäisyys ei näy yleensä naamasta. Petturi saattaa olla just se kiva tyyppi joka on aina ensimmäisenä halaamassa kaikkia ja jolla on facebookissa 500 kaveria.

    • NeljäÄllää

      Yleensä aineet merkitsevät paljon. Piri panee ihmisen pomottamaan ja ylihikoilemaan. Kannabis taas jumittaa ihmisen niin, että asiat ei oikein enää kiinnosta. Osa porukasta saa focusta opiaateista. Lähes kaikilla muilla aineilla paitsi pirillä on yksilöllisiä vaikutuksia ihmisiin.
      Jotkut osaa käyttää aineita "oikein". Mutta ne on itse opetellut sen. Mutta suurella osalla on vain ymmärrys asioista samanlainen kuin alkoholista, että ylikäyttöä ja väärinkäyttöä ihannoidaan.

      • wefwef

        "Lähes kaikilla muilla aineilla paitsi pirillä on yksilöllisiä vaikutuksia ihmisiin. "

        No kyllä sillä pirillä nimenomaan on yksilöllisiä vaikutuksia ihmisiin. Ei kaikista tule mitään päsmäreitä. Osa ihmisistä muuttuu amfetamiinin vaikutuksesta mukavammiksi ja anteliaammiksi. Ihan niinkuin viinastakin. Katsos kun se, että ihmisen itsetunto ja valppaus kohenee niin siihen reagoidaan eri tavalla. Joku on semmoinen että se oikeasti vain rauhoittuu kun sillä on itsevarmempi ja parempi fiilis. Tiedän kyllä senkin luonteisen ihmisen että alkaa kuvitella olevansa joku keisarinna kun vähän liikaa ottaa. Tämä on siis nainen. Sit on niitä jotka ei muutu yhtään miksikään. Tyyppi on ihan samanlainen otti miten paljon tahansa. Silmät alkaa vaan kiilumaan, mutta ihan samanlainen kun selvinpäinkin.

        Opiaateista taas joistakin tulee tunnekylmiä tuuliviirejä. Tyyppi on mukava niin kauan kun sillä itsellä on hyvä olla ja sit alkaa yhtäkkiä kauhea kiukuttelu jostain pikkuasiasta. Opiaattinistit taas on huonoja myös pitämään lupauksiaan ja ne ei maksa välttämättä velkojaan jos rahaa lainaat. Se johtuu ihan siitä että opiaatit hiljentävät omantunnon äänen. Mitä isompi annos niin sitä enemmän se omatunto vaimenee. Ihminen joka ei tunne syyllisyyttä pahoista teoistaan ei yleensä sitten tunne sellaista velvoittavaa tunnetta että pitäis tehdä jotain mitä on luvannut.

        Kannabisihmisistä jotkut on semmoisia että ne haluais hoitaa asiansa mut sit kun ne on pilvessä niin ne ei vastaa esim. puhelimeen kun ne on vähän vainoharhaisia ja pelkää vaikka että sitä puhelinta kuunnellaan. Sit ne vastaa kun ne selviää. Se on ihan naurettavaa mutta semmoisia jotkut on. Jos kannabis olisi laillista niin luulen että nämä pössyttelijät suoriutuisivat paljon paremmin asioistaan kun lähtisi se turha jännittäminen pois.

        Kaikkien aineiden vaikutukseen vaikuttaa aina se missä mielentilassa ihminen niitä ottaa. Se vaikuttaa myös selväpäiseen ihmiseen. Tunteet vaikuttaa ihmisiin tosi paljon. Kaikkihan tietää esim. ilmiön nimeltä "rähinäkänni".


      • wefwef

        Täytyy lisätä tähän vielä se että ihmisillä on taipumus hahmottaa maailma oman käytöksensä kautta. Jos itse käyttäydytään jollakin tavalla jonkun aineen vaikutuksen alaisena niin sitten ajatellaan että se on totuus myös toisista ihmisistä. Pohjimmiltaan useat päihteethän vaikuttavat niin että ne lisäävät ihmisen omien välittäjäaineiden tuotantoa. Esim. dopamiini, serotoniini. Vaikutus on siis se miten Pirkko/Jarkko käyttäytyy jos hänen dopamiinin määräänsä nostetaan. Kyseessä on siis pohjimmiltaan ihmisen oman kehon toiminta ja psykologia poikkeavissa tilanteissa. Tästähän voitaisiin tehdä jotain psykologista tutkimustakin jolla pyrittäisiin tutkimaan erilaisten lääkeaineiden vaikutuksia erilaisten luonnetyyppien elämään.. Tai jotain sellaista..


      • Ibusalem

        Joo, allekirjoitan todellakin tuon - "Jos itse käyttäydytään jollakin tavalla jonkun aineen vaikutuksen alaisena niin sitten ajatellaan että se on totuus myös toisista ihmisistä." Täällä kun nyt näyttää olevan ihmisiä, joilla on tietoutta eri aineista ja niiden vaikutuksista ja vielä erilaisten ihmisten (luonnetyyppien) käyttäminä, niin uteliaisuus heräsi...
        Tuli nimittäin tämä minun perin vaatimaton "aineidenkäyttötaustani" :D eli siis kannabiskokeilu parin vuoden takaa mieleen. Minullahan se tosiaan vaikutti niin, että lysähdin lattialle, en takkia saanut itse päältäni ja kun seuralaistani katsoin, niin hänelle kasvoi parta, tuli silmälasit ja punainen pipo päähän (tämä ei nyt ole mikään trolli, vaikka siltä saattaa vaikuttaakin - jopa itselleni tuon kaiken aidosti kokeneena). Siitä lähdin sitten veneen kyydissä ajelulle, tuli myrsky ja heittelehdin ihan tajuttomasti siinä kyydissä (olen ehkä heittelehtinyt lattialla?), upposin valtamerten syvyyksiin ja siellä meni valtavalla vauhdilla isoja kaloja nopeasti ohi, melkein päin. Tunsin hukkuvani, kunnes sain jollain järjen äänellä itselleni selitettyä, etten oikeasti ole siellä meressä ja että voin päättää nousta sieltä pinnalle. Ja nousin. Vaan sittemmin perään tuli vielä ainakin kolme vastaavanlaista "matkaa", erilaisiin paikkoihin. Ja siis tuo kannabiksesta. Ja voin kertoa, että se oli aivan järkyttävän hirvittävää, ei todellakaan mikään kepeä turistimatka, vaan äärimmäisen pelottavaa, todella holtitonta ja hallitsematonta.
        No, tuolle on sittemmin moni naureskellut ja jonkun kommentti oli, että "siistiä". No, ei se ollut. Ja siihen jäi kannabikset sun muut aineet. Mutta onkohan jollakulla muulla mennyt noin yli tuo kokemus ja millainen ihminen silloin on ollut kyseessä..herkkä? Hyvä mielikuvitus? Itse ajattelin, että ehkä olen tietämättäni jotenkin psykoosiherkkä ihminen...tai jotain. Aika paljon tuo on jäänyt askarruttamaan mieltä. Jotenkin tekisi mieli selvittää asia, vaan millä sen sitten edes voi. Joskus pälkähtänyt päähän sekin, että kokeilen uudelleen, vaan tovin kun muistelee, niin se halu kyllä katoaa.
        Minusta tuntuu, että sain jollain hyvin pienellä järjen säikeellä pakotettua itseni pois sieltä maailmasta, että jos olisin irrottanut, olisin jäänyt "sinne".
        Semmonen kokemus. Kauhea, vaikka varmaan jollekulle vaikuttaa "jännältä".


      • a3w2r

        Tuota noin.. Nyt jotenkin kuulostaa vahvasti että olet polttanut salviaa, etkä kannabista. Tai en minä tiedä. Salvia vaikuttaa just tollei että voi tapahtua ihan kummia. Vaikka esim. että oikeasta maailmasta repeytyy paperin lailla esiin riekale (siis niinkuin sivu revittäisi irti joka on se sun normaali näkökenttä) ja sieltä aukeaa joku toinen maailma jossa taas tapahtuu ihan kummia.. Tekikö joku sulle oheiset? Mun ensimmäinen kannabiskokeilu oli ulkomailla ja näin jälkikäteen tiedän ettei se mitään kannabista ollut. Iltaan kuului mm. se että ihmisten varjot nousi irti seinästä ja lähti käveleen ihan omille teilleen. Suomessa kun sit poltin kannabista niin ihmettelin että "Mitäs ihmeen lasten tavaraa tää oikein on? Mä luulin että astelen kohta piirroselokuvaan hengaamaan ja tästä tulee vaan korkeintaan vähän hupsu olo":)


      • a3w2r

        DMT on toinen mistä voi joutua johonkin ihan vieraaseen ulottuvuuteen varttitunniksi. Sitä on voitu vaikka laittaa kannabiksen sekaan. Ei se siis vaarallista sillei ole, että kerran selvisit siitä niin ole vaan onnellinen että sait jännän kokemuksen. Paheksun vaan suuresti että jollekkin annettaisi hänen tietämättään voimakasta psykedeeliä joka jysähtää kovempaa kuin LSD - lappu.


      • Ibusalem

        Kiitos kommenteista. No, tätä samaista sätkää poltteli tämä seuralaiseni ja ei hänellä vaikuttanut noin. Koitti jotenkin mua siinä silitellä, naureskeli ja oli huolissaan välillä, jossain kohtaa yritti tunkea jotain suklaapalleroita mun suuhun, kun hänestä ne maistui niin hyviltä.
        Että en tiedä sitten...
        Alle parikymppisenä olin Amsterdamissa lukion kulttuurimatkalla :D ja sielläkin kävi kyllä niin, että autot meni sillaisissa pätkissä eteenpäin ja maa hohti neonsinisenä. Mutta ei se sentään tuollaista ollut kuin tuo myöhempi kokemus. Vaan siinä se mun hurja "huumenuoruus" tuli kokeiltua ja kuopattua. Eipä oikein iske moinen. Ja tosiaan, varmaan harvaan vaikuttaa näin, mutta voi siis kuitenkin vaikuttaa. Tuon pohjalta ymmärtänette, etten oikein alkoholin nauttimista voi kannabiksen poltteluun verrata, vaikka monet niin tekee ja mainitsee vaarattomammaksi. Jos ei mulla olisi noiden molempien kokeilujen yhteydessä ollut huolehtivia ihmisiä lähellä, niin enpä tiedä kuin olisi käynyt.


      • Ibusalem

        :D Tulipa oikein teititeltyä sua - en hokannut, että oli samalta tyypiltä molemmat kommentit. No, käytöstavat kunniaan :)


      • noifsnoifo
        wefwef kirjoitti:

        "Lähes kaikilla muilla aineilla paitsi pirillä on yksilöllisiä vaikutuksia ihmisiin. "

        No kyllä sillä pirillä nimenomaan on yksilöllisiä vaikutuksia ihmisiin. Ei kaikista tule mitään päsmäreitä. Osa ihmisistä muuttuu amfetamiinin vaikutuksesta mukavammiksi ja anteliaammiksi. Ihan niinkuin viinastakin. Katsos kun se, että ihmisen itsetunto ja valppaus kohenee niin siihen reagoidaan eri tavalla. Joku on semmoinen että se oikeasti vain rauhoittuu kun sillä on itsevarmempi ja parempi fiilis. Tiedän kyllä senkin luonteisen ihmisen että alkaa kuvitella olevansa joku keisarinna kun vähän liikaa ottaa. Tämä on siis nainen. Sit on niitä jotka ei muutu yhtään miksikään. Tyyppi on ihan samanlainen otti miten paljon tahansa. Silmät alkaa vaan kiilumaan, mutta ihan samanlainen kun selvinpäinkin.

        Opiaateista taas joistakin tulee tunnekylmiä tuuliviirejä. Tyyppi on mukava niin kauan kun sillä itsellä on hyvä olla ja sit alkaa yhtäkkiä kauhea kiukuttelu jostain pikkuasiasta. Opiaattinistit taas on huonoja myös pitämään lupauksiaan ja ne ei maksa välttämättä velkojaan jos rahaa lainaat. Se johtuu ihan siitä että opiaatit hiljentävät omantunnon äänen. Mitä isompi annos niin sitä enemmän se omatunto vaimenee. Ihminen joka ei tunne syyllisyyttä pahoista teoistaan ei yleensä sitten tunne sellaista velvoittavaa tunnetta että pitäis tehdä jotain mitä on luvannut.

        Kannabisihmisistä jotkut on semmoisia että ne haluais hoitaa asiansa mut sit kun ne on pilvessä niin ne ei vastaa esim. puhelimeen kun ne on vähän vainoharhaisia ja pelkää vaikka että sitä puhelinta kuunnellaan. Sit ne vastaa kun ne selviää. Se on ihan naurettavaa mutta semmoisia jotkut on. Jos kannabis olisi laillista niin luulen että nämä pössyttelijät suoriutuisivat paljon paremmin asioistaan kun lähtisi se turha jännittäminen pois.

        Kaikkien aineiden vaikutukseen vaikuttaa aina se missä mielentilassa ihminen niitä ottaa. Se vaikuttaa myös selväpäiseen ihmiseen. Tunteet vaikuttaa ihmisiin tosi paljon. Kaikkihan tietää esim. ilmiön nimeltä "rähinäkänni".

        Mun kohdalla amfetamiini rauhottaa ja tekee omalla tavalla positiivisemman ja sosiaalisemman (koska olen introvertti) mutta mä en usein käytäkkään,ehkä 1-2 kertaa vuodessa jos sillonkaan. Kannabis taas eristää mut muusta maailmasta ihan totaalisesti ja muutun välinpitämättömäksi ihmiseksi. Aineet toimii suurinpiirteen aina ihmisen perusluonteen mukaan mutta ne voi harkitsemattomalla käytöllä muuttaa ihmisen perusluonnetta todella merkittävästi.

        Mun mielestä erilaiset luonnon päihteet esim. kannabis auttaa monia ihmisiä selviytymään arjesta koska nyky-yhteiskunta vaatii liian paljon ihmiseltä eikä kaikki pysty pitämään päätään täs kilpayhteiskunnassa.


      • Segolas
        noifsnoifo kirjoitti:

        Mun kohdalla amfetamiini rauhottaa ja tekee omalla tavalla positiivisemman ja sosiaalisemman (koska olen introvertti) mutta mä en usein käytäkkään,ehkä 1-2 kertaa vuodessa jos sillonkaan. Kannabis taas eristää mut muusta maailmasta ihan totaalisesti ja muutun välinpitämättömäksi ihmiseksi. Aineet toimii suurinpiirteen aina ihmisen perusluonteen mukaan mutta ne voi harkitsemattomalla käytöllä muuttaa ihmisen perusluonnetta todella merkittävästi.

        Mun mielestä erilaiset luonnon päihteet esim. kannabis auttaa monia ihmisiä selviytymään arjesta koska nyky-yhteiskunta vaatii liian paljon ihmiseltä eikä kaikki pysty pitämään päätään täs kilpayhteiskunnassa.

        Luota vaan siihen sun omaan fiilikseen. Jos kannabis eristää sut muista ihan totaalisesti niin älä polta sitä. Eristyminen on psykoosin alku. Eristyvää persoonallishäiriötä kutsutaan nimellä skitsoidi persoonallisuus ja se voi enteillä skitsofrenian puhkeamista. En siis nyt kuitenkaan sano että sulla tämmöistä on, mutta vältä sitä että oot liikaa yksin omissa maailmoissasi kerta sulla semmoinen taipumus on.

        Kerta se amfetamiini sua tollei harvoin käytettynä auttaa niin en näe mitään syytä mikset voisi sitä sen pari kertaa vuodessa ottaa. Varot vaan siihen liittyviä riskejä niin sehän voi olla sulle just semmoinen juttu että se on hyväksi sulle tuossa käytössä miten sitä käytät. Ei kellekkään saisi tietenkään suositella amfetamiinia, mutta on tutkimuksia että se voi auttaa sosiaalisesti estyneitä ihmisiä. Jos haluat sitä amfetamiinia ottaa niin yritä saada käsiisi mieluummin niitä dekstroamfetamiinipillereitä, jotka on ihan lääketehtaan tekemiä lääkkeitä. Ne on turvallisempia. MDMA vois kans auttaa luomaan luottamusta toisiin.

        Sun luonteelle vois sopia kans joku ihan pikkuannos diapamia tai rivatrillia, vaikka ihmiset tuomitseekin sut jyrkästi raksupääksi ja sanoo että hyi, hyi. Mut niistäkin voi olla maltilla käytettynä apua ja ihan lääkäri saattais sulle sitä myöntää.


      • noifsnoifo
        Segolas kirjoitti:

        Luota vaan siihen sun omaan fiilikseen. Jos kannabis eristää sut muista ihan totaalisesti niin älä polta sitä. Eristyminen on psykoosin alku. Eristyvää persoonallishäiriötä kutsutaan nimellä skitsoidi persoonallisuus ja se voi enteillä skitsofrenian puhkeamista. En siis nyt kuitenkaan sano että sulla tämmöistä on, mutta vältä sitä että oot liikaa yksin omissa maailmoissasi kerta sulla semmoinen taipumus on.

        Kerta se amfetamiini sua tollei harvoin käytettynä auttaa niin en näe mitään syytä mikset voisi sitä sen pari kertaa vuodessa ottaa. Varot vaan siihen liittyviä riskejä niin sehän voi olla sulle just semmoinen juttu että se on hyväksi sulle tuossa käytössä miten sitä käytät. Ei kellekkään saisi tietenkään suositella amfetamiinia, mutta on tutkimuksia että se voi auttaa sosiaalisesti estyneitä ihmisiä. Jos haluat sitä amfetamiinia ottaa niin yritä saada käsiisi mieluummin niitä dekstroamfetamiinipillereitä, jotka on ihan lääketehtaan tekemiä lääkkeitä. Ne on turvallisempia. MDMA vois kans auttaa luomaan luottamusta toisiin.

        Sun luonteelle vois sopia kans joku ihan pikkuannos diapamia tai rivatrillia, vaikka ihmiset tuomitseekin sut jyrkästi raksupääksi ja sanoo että hyi, hyi. Mut niistäkin voi olla maltilla käytettynä apua ja ihan lääkäri saattais sulle sitä myöntää.

        Kannabis on mulle lähinnä "lepopäivä" ajatuksista koska elän muutenki pääni sisällä aika rajusti,se on lähinnä pohdiskelua mutta sellasia me introvertit ollaan,tykätään olla yksikseen ja ajatella paljon asioita. Koska introvertit on hiljasia ja epäsosiaalisia niin amfetamiini antaa taas pienen sosiaalisen buustin joka on ihan hyvä joskus,auttaa myös rauhottamaan ajatusmaailmaa ja keskittymään paremmin.

        En mä psykooseja pelkää,ne olis jo tullu koska mä oon elämäni aikana polttanu todella runsaasti välillä eikä mitään sen kummempaa ole tullu vastaan,siis 18 vuotta jo polttelua takana. MDMA on juu todella hyvä,aina joskus tulee otettua mutta harvoin kuten amfeakin. Bentsoihin mä en mielellään koske koska ne ei vaan sovi mulle,ne vie vaa muistin.


    • rispekti22

      "Opiaattinistit taas on huonoja myös pitämään lupauksiaan ja ne ei maksa välttämättä velkojaan jos rahaa lainaat. Se johtuu ihan siitä että opiaatit hiljentävät omantunnon äänen. Mitä isompi annos niin sitä enemmän se omatunto vaimenee. Ihminen joka ei tunne syyllisyyttä pahoista teoistaan ei yleensä sitten tunne sellaista velvoittavaa tunnetta että pitäis tehdä jotain mitä on luvannut."

      Tästä syystä arvostan suuresti periaatteen miehiä. Periaatteen mies ei ole tunteittensa ja tunteettomuutensa vietävissä vaan toimii niinkuin on luvannut toimia. Periaatteen mies osaa johtaa omaa toimintaansa. Hänellä on siten paremmat valmiudet ottaa jotain päihdettäkin niin ettei toisten ihmisten tarvitse siitä kärsiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe