Ottakaa hyvät ihmiset villieläimet huomioon

Bougainville

Orava oli kerännyt talvea varten ruokaa pesäänsä. Sitten tuli koneet ja pistivät metsikön matalaksi. Arvatkaa selviääkö orava talen yli... Minua on ihmetyttänyt suomalaisten välinpitämättömyys luontoa ja eläimiä kohtaan rakentamisessa, vaikka yleisesti tiedetään, että täälläkin eläinten ja niiden hyvän elinympäristön määrä on vähentynyt. Onko nyt niin, että tietoa ja hyvää tahtoa ei vaan riitä. Haastan kuitenkin nyt rakentajat ideoimaan, miten rakentaa luontoa rasittamatta.

9

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurree

      Omien havaintojeni mukaan orava kerää maahan useaan eri paikkaan männynkäpyjä varastoon.
      Ja en jaksa uskoa oravan olevan vaarassa, jos vaikka osa varastoista tuhoutuisikin.
      Kyllä orava löytää ruokaa metsästä myös talvella.

      • Bougainville

        Öö.Mistä metsästä? Orava siis katsoo keepeeässästä uuden metsän, kaivaa ruat koneen tasaamasta maasta reppuun. Ei tosielämä mene kuten piirretyissä.


      • Bougainville kirjoitti:

        Öö.Mistä metsästä? Orava siis katsoo keepeeässästä uuden metsän, kaivaa ruat koneen tasaamasta maasta reppuun. Ei tosielämä mene kuten piirretyissä.

        Ei niin, vaikka näytät uskovan niin. Todellisuudessa se orava selviää jos on vahva yksilö, luonto karsii muutenkin heikot. Eläin on kuitenkin eläin ja ihmistä alempi meidän eläinten välisessä hierarkiassa. Orava on eläinkunnassakin kohtuullisen alhaalla ja sen ainoa tehtävä on toimia petoeläinten ravintona.


    • Nirri pois

      NIki ja Henkka teki oravasta maittavaa ruokaa eli jos sattuu kurre olemaan tontillasi niin ammu se ja tee siitä lihakastike.

      • liika on liikaa

        Täysin samaa mieltä. Melkoisia tuhoeläimiä ne oikeasti ovat & niistä ei todellakaan ole pulaa.

        Kas kun ei vaadittu, että pitää ruveta myös rottia suojelemaan....

        Elämästä vieraantuneiden mielestä orava on iiiiihana ja niitä pitää suojella, koska ne ovat söpön näköisiä. Rotat eivät ole söpöjä, joten niitä saa loukuttaa.

        Muualla maailmassa muuten tapetaan oraviakin loukuilla....


      • Nirri pois
        liika on liikaa kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Melkoisia tuhoeläimiä ne oikeasti ovat & niistä ei todellakaan ole pulaa.

        Kas kun ei vaadittu, että pitää ruveta myös rottia suojelemaan....

        Elämästä vieraantuneiden mielestä orava on iiiiihana ja niitä pitää suojella, koska ne ovat söpön näköisiä. Rotat eivät ole söpöjä, joten niitä saa loukuttaa.

        Muualla maailmassa muuten tapetaan oraviakin loukuilla....

        Juu orava on kuin pörröhäntäinen rotta jos pääsee esim. välikattoon niin kaikki eristeet sun muut se jyrsii ja kaivelee täyteen koloja.


    • parempaan maailmaan

      Eivät oravat ja rotat ole tuholaisina mitään ihmiseen verrattuna. Maapallo voi paljon paremmin sitten kun tämä rotu on hävinnyt. Siihen voi vielä kulua aikaa.

      • liika on liikaa

        Muistathan aloittaa tuhoeläimien hävittämisen itsestäsi!

        Vai oletko pelkkä tyhjänlouskuttaja?


    • mää otin huomioon..

      Mää otin villieläimet ja liito-oravat huomioon. Kävin kaatamassa metsästä kaikki lahohaavat ja muut puut mihin vois pesiä. Ei ole näkynyt.
      Samoin olen levitellyt myrkkylihan kappaleita ympäri metsää niin ei ole susiakaan enää.
      ruhoakaan ei tarvi haudata kun ottaa jäljittimen pois ja kävelyttää muutaman kilometrin ja heittää jokeen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe