Kivessyöpääkö?

Kivekäs

Hei,

Näitä kiveskipuihin keskittyneitä aiheita on kieltämättä jo täällä muutama, joten pahoittelut jos uuden avaaminen häiritsee.

Olen 28-vuotias mies ja viime viikon keskivaiheilta saakka olen ruvennut kärsimään kivespussien sisällä oudosti puolelta toiselle vaihtelevasta kivusta. En ole ihan varma että onko kyseessä lopulta edes kivekset jotka olisivat kipeät vaiko jokin muu alue nivusissa.

Taustaa sen verran että olen viime kuukauden päivät harrastanut juoksua joka päivä sekä jalat ovat alkaneet oireilemaan kivuliaasti lepopäivien puutteen vuoksi. Tuntuu että tuo oikea jalkakin on jotenkin rasittunut ja vähän aristaa kun sillä kävelee. Luonnollisesti näiden kiveskipujen alettua olen lopettanut juoksemisen.

Tunnustelin kivekset läpi useaan otteeseen, enkä ainakaan kyennut oikein tunnistamaan sieltä mitään patteja tai kasvaimia mitä usein syövässä kai ilmenisi. Kumpikaan kives ei myöskään minusta ole turvonnut, mutta jomottava kipu kuitenkin vaihtelee puolelta toiselle tai lähtee vähäksi aikaa pois tasaisin väliajoin. Eniten kai kipu keskittyy juuri oikealle kivekselle.

Pieniä alavatsakivun oireitakin tässä on nyt ollut samalla ja myös oikea jalka tuntuu alaselän ohella olevan jotenkin arka. Toisaalta minulla on paljon ongelmia niskan, hartiaseudun ja selän kanssa työni takia. Voisivatko selkäkivut jo ylettyä säteilemään nivusiinkin?

Seksielämä kyllä edelleen vaimon kanssa pelaa eikä kyseessä voi olla mikään vaiva seksittymyyden suhteen, mutta edelleen kivut pitävät yölläkin välillä ylhäällä enkä muista teloneeni alapäätäni yhtikäs mihinkään viime aikoina.

Tuossa eräänä päivänä kokeilin mennä kuumaan kylpyyn näiden kipujen kanssa istumaan, jolloin havaitsin että kipu lähti samantien pois kun kuuma vesi ilmeisesti rentoutti alaruumiin lihaksia.

Lähden lääkäriin toki ensi viikolla, mutta mietin että olisiko joku toinen mahdollisesti kokenut tällaista ja osaisiko sanoa että onko tämä nyt sellainen kuuluisa urheiluvamma, johon ei taida auttaa muu kuin lepo.

Vai olisiko kyseessä se pelätty kivessyöpä? Olen kyllä riskiryhmää iältäni, mutta minusta pussit eivät kyllä ole mitenkään tulehtuneet taikka paisuneet niin kuin kerrotaan asian olevan monen kivespussien tulehduksen ynnä muun ohella.

Yritin lukea ulkomaalaisilta sivuilta kaikenlaista tällaisista oireista ja informaatiota löytyikin paljon. Eniten tuntuu tällä hetkellä että tämä on erittäin kivulias urheiluvamma, vaikka mistäpä sitä tietää ennen kuin lääkärille pääsee.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mitä ihmettä

        Kaipaat hänessä
        Ikävä
        103
        1575
      2. Välillä käy mielessä

        olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
        Ikävä
        78
        1214
      3. Mitä oikein

        Näet minussa? Kerro.
        Ikävä
        88
        1127
      4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

        Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
        Ikävä
        139
        1046
      5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

        Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
        Raamattu
        580
        995
      6. Mika Muranen juttu tänään

        Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
        Sananvapaus
        1
        977
      7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

        Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
        Tv-sarjat
        8
        892
      8. Kotipissa loppuu

        Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
        Kuhmo
        20
        890
      9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

        Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
        Tv-sarjat
        9
        734
      10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

        On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
        Kokkola
        8
        680
      Aihe